Ihan tuli hiki kun luin viikon kirjotukset lähes yhteen menoon! Jos nyt sit sais ees jotain järkevää vastausta tähän tehtyä
Mulla on
perhesuhteet hyvät ja helpot. Ainakin jos verrataan useimpiin täällä. Meinasin sanoa, että mun taustani on "normaali", mutta lueskeltuani teijän taustoja taitaakin olla aika harvinaista, että mun oma perheeni on ydinperhe, ei avioeroja, ei exiä eikä muitakaan ja kaikki tullaan toimeen keskenään ja pidetään tiiviisti yhteyttä. Miehen puolella tilanne on samanlainen. Ja miehen kanssa ollaan molemmat ensimmäistä kertaa naimisissa ja tämä on molempien ensimmäinen lapsi. Mulle ainakin oma perhe (miehen lisäks tietysti) on ollut tärkein tuki ja turva koko raskauden ajan. Tietysti kummankaan perhe ei asu samalla paikkakunnalla, kun tunnin saa suuntaansa ajaa vähintään, että pääsee kyläilemään, joten kyläilyt on sit viikonloppuisin jos on ja sillon jäädään yleensä yöksi. Ilman läheistä suhdetta esimerkiksi mun omaan siskooni, en varmasti olis selvinnyt tähän asti näin hyvin, ottaen vielä huomioon, että mun paras ystäväni päätti, ettei hän ole onnellinen mun puolestani ja tästä vauvasta... jotenka... eipä nyt sit enää ollakaan missään tekemisissä keskenämme...ja no myönnettäköön, että ystävä alkoi muutenkin osottamaan "hulluuden" merkkejä...alko meneen vähän liian lujaa mun makuuni.. Mutta siis perhe on mulle tärkein tuki... se mitä mä suren on, ettei mulle jäänyt ton yhden ystävän jälkeen yhtään läheistä ystävää tilalle, joten olo on melko yksinäinen usein. Miehen kaverit on miehen kavereita... ja täl hetkellä ihminen, joka on läheisin mulle kavereista, asuu parin tunnin matkan päässä...että näin... Oon koittanut miehelle puhua yksinäisyydestäni, mutta se kattoo tätä asiaa vähän eri kantilta. Ja onhan se oikeessa, että mun pitää olla ilonen, jos mulla on yksikin ihminen, jolle voin kertoa huoleni sen lisäksi.. Mutta se ei taida ymmärtää kuinka tärkeetä olis, jos joku pyytäis joskus edes kahville tai käymään..tai ostoksille tai tekeen jotain muita "tyttöjen juttuja"... Siis joku muukin ku oma äiti tai sisko
Mun mieheni on pitkämielisin ja oikeudenmukaisin tyyppi jonka vaan tiijän. Eikä mun kanssa mikään muu tulis varmaan toimeenkaan
Kysyin siltä onko se huomannut mussa mitään hormonaalisia mielialanvaihdoksia raskauden aikana ja se vastas vaan poliittisesti, että ei nyt mitenkään enempää kun yleensä
se varmaan kertoo kaiken! Ja se on ahkera ja ihana ja varmasti paras mies, jota voisin lapsilleni toivoa ja kovasti rakas mulle :heart: Vähän se on tainnu kyllä tätä mun kasvavaa napaani pelätä, mutta joskos se siihen uskaltais tutustua tarkemmin. Se ei vaan oo vielä varmaan huomannut, että oon onnellisimmillani sillon, kun ollaan ihan vaan ja vaikka katotaan telkkaria ja se pitäis kättä tossa masun päällä :heart: mitä muuta tällänen vauvamahanen nainen vois kaivata
Ja joku kirjotteli siitä, että olo on kun
köntyksellä. Niin täälläkin! Nautin raskaudesta täysin siemauksin kyllä joo... mutta kyllä haaveilen siitäkin, että saan oman ruumiini takasin
Pystysin tekeen taas omia juttujani puuskuttamatta....pystyisin kumartelemaan, jalat ei olis niin turvonneet, että vois taas käyttää kauniita kenkiä... kauniimpia vaatteita, pääsis juoksulenkille...elämä ei olis koko ajan jonkun toisen avun varassa... ja vois vaikka nukkua mahallaan!! turhaudun ihan täysin, kun oon istumatyössä ja nyt sekään ei enää onnistu kivuttomasti :ashamed: no... yks kokonainen viikko enää ja sit lomille
Sokerirasitus mulla oli viikko sitten ja viime viikolla sain myös kauan kaivatun
äitiyspakkauksen =) Sokerirasituksesta en jäänyt kiinni vaan arvot oli huippuhyvät :flower: Sitten olinkin kolme päivää sairauslomalla kauheen flunssan takia. Ei vaan henki kulkenut, kun oli röörit niin tukkeessa. Lääkäri passitti mut sitten lepoon.
Ja noihin
mittoihin... navan ympärys ennen raskautta oli siinä 100cm ja nyt 126....... Vyötärön ympärys on tällä hetkellä 110... 25+6 sf-mitta oli 26cm ja lääkäri sanoi, että komiasti on kohtu kasvanut jo kylkiluihin asti. Että näillä mennään, eikä tosiaan paljoo kyyristellä enää
Niin ja pituutta mulla huikeet 165 cm.
En muista puoliakaan mitä piti... mutta eniten varmasti voimia kaikille, jotka kamppailee hankalien perhesuhteitten kanssa :hug: Kun itellä noi asiat on niin hyvin ja silti tää raskaana oleminen käy ihan työstä, niin en osaa ees aatella mitä odottaminen on tollasessa ilmapiirissä ja jatkuvan stressin alla!
Hah, ja niin se lääkäri myös sanoi (mulla siis viikko sitten toinen neuvolalääkäri ja seuraava vasta viikolla 36!!!!), että pojalla on vielä hyvin tilaa siellä kääntyillä. EI MUUTEN OLE, jos multa kysytään! Alkaa oleen sellasta runtelemista hänen liikkumisensa, että meinaa tulla vedet silmiin kun sitä kestää. Että siinäkin mielessä, tule jo marraskuu :kieh:
sisunen ja seve 26+5