Marraskuun 2012 masuasukit <3 *heinäkuussa*

Heips! Ei ois kyllä yhtään aikaa kirjottaa. Pitäis lähtee töissä pyörähtään PYÖRÄLLÄ ym. asioilla postissa ja Kelassa ja mansikoitaki pitäis napata jostain matkaan. Sitte siivota kämppä, onneks eilen vähän sai alotettua.. Äiti tulee tänään pariks päivää käymään, kun asuu yli 3 tunnin ajomatkan päässä eikä oo vielä käynykään sitten kun reilu vuosi sitten muutti pois täältä.

Pakko sanoa tuosta Niiskuneidin kommentista kun neuvolassa moitittu lasten "liikakasvamista", että vähän jos ois pokkaa sanoa neuvolatädille ihan vakavissaan, että pistänkö tupakan suuhun, että pysähtyy kasvu vai onko muita ehdotuksia? :kieh: Tosi ärsyttävää muutenki kaikki käyrät missä mitataan NORMAALIA, kun ei me olla kaikki kuitenkaan samasta muotista tehty! Geenithän ne määrää ja vähän hankala jotain mutaatiota mennä muuttamaan, jos semmonen on (kun on näitä kääpiökasvusia ja jättiläisiä).

Hmm.. en nyt oikein ehdi muuta kommentoimaan. Mulla keskiviikkoaamuna neuvola. Saa tehä ne kelan laput viimein, kun saa sen raskaustodistuksen. En tiedä miks mulle ei viimeks terkkari ehdottanu että ois postilla lähettäny, kun nyt on jo 3 viikkoa puolesta välistä. Toki paremmat tsäänssit saada se uus äitiyspakkaus..!
Nyt siellä on vaan joku sijainen, että saa nähdä miten asiat hoituu sen kanssa. Pitäis se sokerirasitusaikaki varata pikkuhiljaa.

Ok, mut jatkan myöhemmin. Täytyy herättää tuo kuorsaava karvakasa (koira) tuosta sohvalta ja käyttää lenkillä ennen muuta!

mnica ja möntti 24+4
 
  • Tykkää
Reactions: Niiskuneiti-87
auuu, en tiiä tuleeko menoista mitään! Lähdin koiran kanssa lenkille, niin rupes niin pirusti sattuu tuohon häpyluun ympärille kun kävelee! Eikai oo mitään vaarallista? Jollain muullakin oli vissiin ollu sellasta kipua?
Mutta joo, pystyyköhän tästä lähteen mihkään... Vähän helpotti kun tultiin kotiinpäin.. : / No jos nyt muutenki tekis mansikkakakun pohjan tässä ja söis ensin, kun aamupalasta jo aikaa.. Mies tulee toivottavasti puoliltapäivin töistä. Sillä piti alkaa loma tänään, mutta soitettiin viikonloppuna, että pitää tulla jonku kiirehomman takia töihin. Se pomo ei ees tienny koko lomasta mitään :p
Blah, mutta sais nuo asiansa hoidettua ees kaupungilla ja mansikat ostettua. Töissä käynti malttaa oottaa, vaikka ois halunnuki sen heti pois alta, niin pääsis viettään tätä lomaviikkoa...

Muokkaus: lähetin miehelle viestin ja se soitti heti, että en saa lähtiä mihkään, hän tulee kaheltatoista. :D
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans häpyluuta juilii lähinnä öisin! Enemmän aktiivisen päivän jälkeen. Saatan herätä kylkeä kääntäessä kipuun ja vessaan raahustaminenkin sattuu. Päivisin ei taas mitään ongelmaa eikä tuntemuksia tuolla tienoolla. Lienee normaalia ja liittyy luiden muutoksiin lantioalueella.

Samalla on poksuttava!

Tuna ja Sintti 22+0
 
Lasten koosta ollut puhetta. Toki on isoja lapsia ja pieniä lapsia ja sitten niitä 0-käyrällä kasvavia. Eihän käyriä olisi, jos joku ei poikkeasi sinne raja-arvoihin. MUTTA ihan ylipainosta on mun mielestä turha syyttää geenejä ja isoja luita (kuten jo korvapuusti sanoi). Eiköhän se suurin vaikutus ole sillä mitä sinne suuhun laittaa ja kuinka paljon liikkuu. Musta on erittäin valitettavaa nähdä jo alle kouluikäisiä kovinkin ylipainoisia lapsia ja vanhemmat yhtä isoja ja sitten syytetään geenejä. Höpö höpö. Elintavat syyniin! Anteeksi jos loukkaan jotakuta, mutta aina on selityksiä sille miksi on ylipainoinen, mutta harvoin se on omasta itsestä kiinni. Jos neuvola ei puutu näihin kasvupoikkeamiin tia sanotaanko normaalista poikkeaviin, vaan kohauttaa olkaansa, niin mitä mieltä olisitte sitten? Sitten neuvolan toimintaa haukuttaisiin, kun ei se puutu mihinkään tai ota kantaa asioihin. Joskushan kasvupoikkeamiin on ihan syy, mikä on korjattavissa. Musta on hyvä että kasvua seurataan ja keskustellaan vanhempien kanssa. Kuten vaikka ylipainon kohdalla, mikä on todellinen ongelma nykyään.

Kotisynnytys en uskaltaisi. Ennemmin on lähellä apua ja kaikkea samantien, kuin että kotona kävisi jotain. 2 aiempaa synnytystä on menneet hyvin: eka 8,5h ja toka vajaat 11h. Mutta silti en halua edes polikliinistä synnytystä. Ennemmin olen sen pari vuorokautta sairaalassa tutustumassa pikkuseen ja lepäilemässä. Kotona se ei onnistuisi niin hyvin. Enkä haluaisi heti ravata takaisin sairaalaan vauvan kanssa lääkärin tarkastukseen. Kätilöopiston valitsin synnytyssairaalaksi ja nyt kaikki haukkuu sitä. Apua. Pitäisköhän nyt kuitenkin vaihtaa se?!!?

Lomat lusittu ja työt alkaa taasen. Eeiiiii. Aina yhtä ahdistavaa palata lomalta töihin. Mä niin odotan äippäloman alkua!

Omaan napaan ei kyllä ihmeitä. Ärsyttää taas olla kaikkien omaisuutta ja lääpittävänä. Anoppia tossa vähän väistelin. Onko ihan pakko tulla iholle kiinni ja lässyttämään? Ja tiedän että nyt töissäkin alkaa vaatteiden alta näkyä hyvin, niin olen kaikkien pällisteltävänä, mikä sinänsä on mulle ahdistava tilanne. En tykkää olla kaikkien huomion keskipisteenä. Mutta ehkä siitä selviää.

hevosenkenkä 23+6
 
mnica en minäkään suosittelisi nyt mitään ylimääräistä touhuamista jos kipuja kerran on. Itse en ainakaan uskaltaisi lähteä minnekään asioita hoitamaan kipujen kanssa, etenkään jos kerran mies on tulossa ajoissa ja pystyy asiat hoitamaan. :D

Kivuista minäkin haluaisin kysellä, jos jollain olisi jotain infoa antaa. Toisinaan tuntuu sellaista viiltävää/vihlovaa kipua aivan alavatsalla siten että se kipu menee ikäänkuin sykäyksinä navasta alaspain ihan ihon alla, tai ainakin tuntuu sille. Yleensä menee kyllä ohi hetken päästä, eikä todellakaan ole säännöllistä, vaan ihan satunnaista eikä edes joka viikkoista. Mietinkin, että voiko tämä johtua siitä jos vauva polkee virtsarakkoa kun rakko on täynnä? Voisi kuvitella että se voisi liittyä siihen. Minulla siis on istukka myös edessä, joten hieman aiheuttaa huolta kuitenkin.

Kotisynnytys ei ole mielestäni ollenkaan huono ajatus sellaiselle, joka kokee sen paremmaksi, mutta itse en uskalla vielä ajatellakaan moista. Ekakertalainen kun olen ja kaikki on uutta. Joten sairaalaan menen kiitos, ja ihan senkin takia, että haluan kaikki kivunlievitysmömmöt mitä vaan suostuvat antamaan. :D

Polisynnytys taas voisi hyvinkin olla mukavampi vaihtoehto sitten esimerkiksi toisen lapsen kohdalla. Ei taida oikein onnistua ensisynnyttäjän kohdalla muutenkaan. :)

Töissä oleminen on hankaloitunut pikkuhiljaa. Myyntityötä kun teen, niin olen jaloillani koko työpäivän ja kävelen oikeasti kilometritolkulla päivässä, mikä on kylläkin hyväksi. Ainoa ongelma oli vain se, että etenkin tuossa kuumien ja kosteiden päivien kohdalla tuppaa jalat turpoamaan iltaa kohti, ja kävely alkaa olla melko jäykkää. Nyt sitten onnistuin selkäni nitkauttamaan loppuviikosta töissä ollessani ja lihakset meni ihan lukkoon alaselässä. Laitoinkin miehen hommiin hierojaksi, ja nyt kyllä vähän helpotti. Keskiviikkona alkaakin sitten ihana kahdeksan päivän työputki, joten jää nähtäväksi miten käy.

Pomolle kun varoittelin, että selkä alkaa kiukkuamaan, niin sanoi, että lääkäriin vaan jos yhtään tuntuu siltä, ja saikulle. Ja jos muuten alkaa olla ikävä olla jaloillaan niin paljon, niin hän vaikka keksii sitten kokonaan uuden toimenkuvan mulle jotta pääsisin edes osan päivästä olemaan tomiston puolella ja istumaan ja tekemään rauhallisempaa työtä. Miten mulla onkin noin ihana pomo, joka itse ehdottaa tällaista järjestelyä.. :heart: Onnellinen oon. Ihana tietää, että jos alkaa tuntumaan ylivoimaselle, niin asiat saadaan kyllä sitten järjestymään. :)

Siinä taas tältä erää, nyt siivoamaan.

Acacia 23+6
 
Niin mää vähän aattelinki, että niihin liitosten löystymisiin ym. liittyy.. Huonon ajankohdan vaan valitsi, kun ois pitäny kaikkee touhuta..
Möntti on kyllä alkanu taas liikkua enemmän, että varmaan senki seurauksena kropanki pitää antaa vähän periksi. Piti eilen nukkumaanmennessä oikein ääneen ihmetellä, että mitä ihmettä se siellä oikein touhuaa ja mieski sai kunnon rummutukset kädelleen kun kokeili... Se käytti kyllä koko vatsan skaalaa hyväksi. Yks ilta kun makasin vasemmalla kyljellä, niin se jotenki valahti ihan tuonne kyljen puolelle ja siitähän vasta elämä synty, että jouduin kääntyyn selälle ja mies sai todistaa kunnon jumppatuokiota, kun toinen pääsi sieltä kyljestä mönkimään vähän keskemmälle...

Ihmisten kommenteista mä oon nyt saanu semmosta palautetta, kun on kertonu lasketun ajan, niin tosi moni tuumaa että eipä se vielä paljoa näy ja sää ootki noin pieni, pitäis kyllä saada vähän enemmän läskiä luiden ympärille. :mad:
Oon kyllä pari kertaa sit napauttanu, että on mulle jo 10 kg tullu lisää, mutta eipä se ilme oo siitä sen kummemmaksi muuttunu. Mulla on aina ollu hyvä aineenvaihdunta ja riippuu vähän vaatteistaki miten tuo maha näkyy ja kun se istukka on edessä, niin ei se heti siitä ala pömpsäämään. Pistin lauantaina juhliin sit kunnon mammavaatteet, että maha korostu, mut sitte vissiin mun pienuuski korostu...

Joo, lapsen ylipainoon pitääki puuttua, vaikka sekin joissain tapauksissa tulee geeneistä ja... varmaan aika monessakin tapauksessa suvussa voi olla taipumusta siihen, mutta sillonhan pitäis elintavat mitottaa sen mukaan. Ihan niinku tämmösten aineenvaihduntahirmujen ei pitäis taas välittää ollenkaan valtavirran "ei saa syödä rasvaa" -ohjeista, kun me tarvitaan enemmän niitä ravintoaineita pysyäksemme hengissä.
Ja kyllähän monet pullukat lapset pysyy normaaleissa mitoissa, jos ne pituudenki puolesta pärjäävät. Voi ei, viikonloppuna nähtiin kyllä yks niin lihava lapsi ja se kuvitteli olevansa vielä ikäistään nuorempi ja yritti kiipeillä lasten kiipeilytelineessä, että jotenki meitä miehen kanssa kumpaaki hävetti sen puolesta, mutta sillä vaikutti olevan hauskaa joka tapauksessa...
 
häpyluun(?) kipua on iltaisin ja öisin täälläkin. Tai siis luulen sen olevan häpyluu. Tuolta lonkkien seutuvilta asti viiltää nivusiin. Ja tämä tosiaan alkaa vasta silloin kun illlalla meno hiljenee. Öisin on yhtä tuskaa vaappua vessaan. Ja vielä kun pissattaakin vähintään parin tunnin välein.

Mä olen keksinyt nyt alkaa huolestumaan Paavon painosta. Siis perjantain rakenneultrassa rv 21+0 hänellä oli painoa 462g. En voi olla ajattelematta, etteikö tämä johtuisi rd:sta. Siis vaikka mulla on omien mittausten perusteella olleet sokerit koko ajan varsin hyvin hallinnassa. Taidanpa pitää tänään taas mittauspäivän. En sitten tiedä miten paljon geenit vaikuttavat vauvan painoon. Mieheni painoi syntyessään muhkeat 4500g. Toisaalta itse painoin vaivaiset 2500g. Pelottaa, että jos en pysty synnyttämään alakautta. En tiedä miksi. Jotenkin olen koko ajan asennoitunut siihen, että niin se tulee tapahtumaan. Täytyy kai alkaa valmistautumaan myös siihen että saatetaan tehdä sektio. Pääsen myöhemmin vielä rd:n takia yhteen ultraan, jossa arvioidaan miten Paavo olisi hyvä saattaa maailmaan.

En välillä tunne itseäni. Eilinen päivä oli ihan mahdoton. Ensin aloin päivällä parkumaan huonoa oloani. Sitten alkoi **tuttamaan mieheni tai oikeastaan moni pieni asia, jonka hän on viime aikoina jättänyt tekemättä. Tuli sellainen "et arvosta etkä kunnioita mua" -olo. Räjähtelin pitkin iltaa ties mistä asioista, huusin ja paruin.
Ennen raskautta olin myös hyvin itsenäinen ja itsepäinen. Mieheni on yrittäjä ja tekee varsinkin näin kesällä pitkiä päiviä. Mua ei ole tämä haitannut lainkaan, päinvastoin tämä on sopinut minulle oikein hyvin. Mutta nyt musta on yhtäkkiä tullut raivostuttava riippuvainen inisijä.. pillitän iltaisin kotona jos mies viipyy töissä. huoh. Mies poistui vähin äänin nukkumaan sohvalle ja minä sain nukkua yön ihan omassa ylhäisessä yksinäisyydessäni. :(

pirttihirmu ja Paavo 21+3
 
Acacia, huomasin vasta nyt tuon kirjoituksesi navan alapuolisesta kivusta. Mulla on ollut ihan samanlaisia. Ei tosiaan säännöllisiä, oisko koko raskauden aikana kolme kertaa vihlaissut siitä. Pelottava kokemus tosiaan. Mulla on myös istukka edessä. En tiedä mitä tämä kipu on mutta kovasti haluaisin tietää, jos jollain on tietoa asiasta.
 
Mua ei ainakaan loukkaa nuo ylipaino -kommentit vaikka sekä itse että mies ollaan molemmat tosi reilusti ylipainoisia. Itseäkin säälittää ylipainoiset lapset koska se ei todellakaan ole lapsen syy eikä lapselle todellakaan pidä asiasta edes mainita. Omasta ylipainostamme huolimatta yritän kyllä parhaani mukaan kasvattaa lapsesta normaalipainoisen ja hyvin liikkuvan. En usko että pelkästään geenien perusteella kenestäkään tulee lihavaa mutta kyllähän lapsistakin näkee että joillekin se ruoka maistuu paremmin kuin toisille ja jotku on liikkuvaisempia ja motorisesti lahjakkaampia kuin toiset. Tiettyjä taipumuksia voi tulla siis perintönä vaikka geenien sanelemaa ei toki kokonaan mikään ole.
Se jos mikä olisi huvittavan näköistä jos meidän pulleroiden lapsesta tuleekin ihan hirveän pieni ja laiha. Kaikki katsoo ettei noilta paksukaisilta jää mitään ruokaa lapsiparalle :LOL:

Anukkio Mä oon taas huolissani meidän Sintin painosta sillä rakenneultrassa (muuten ihan samoilla päivillä 21+0) meidän Sintti painoi vaan 375g. Ymmärtääkseni yli 400g on keskiarvo. Aika iso ero tosiaan voi pienillä olla jo tässä vaiheessa! Pituutta me ei harmi kyllä saatu että jos se siinä selittyisi. Ja niin mulla tosiaan kans insuliinihoitoinen RD! Onko sulla paino noussut yhtään? Voisiko se mitenkään selittää painoeroa?
Meillä katsottiin ne napasuonetkin ja löytyi 3 hienosti virtaavaa suonta ja napanuora oli kiinnittynyt suunnilleen keskelle istukkaa joten ravinnonsaanti pitäisi olla kunnossa.

Tuna ja Sintti 22+0 *poksista*
 
Heippa taas :) Se ois sitten tasan 15 viikkoa jäljellä. Ainakin noin niinkun periaatteessa. Jaiks!

Kotisynnytyksestä Ei ole kyllä käynyt mielessäkään.. Ihan kamala ajatuskin, varsinkin kun en ole aikaisemmin alateitse synnyttynyt niin olen varmaan sairaalassakin ihan paniikissa ja pihalla kuin lumiukko. :D Enkä muutenkaan ymmärrä näitä "luomusynnytksen" puolestapuhujia, itse haluan vaan että synnytys sujuu mahd. hyvin ja selviän siitä ilman suurempia traumoja. Eli kaikki lääkkeet mitä vaan on mahdollista siinä tilanteessa ottaa niin tänne vaan.. Poliklinikkasynnytys ei edes mahdollinen olisi kun edellinen synnytys ei mennyt ihan oppikirjojen mukaan, mutta enpä mä sellaista kaipaakaan, en uskaltaisi muutaman tunnin ikäisen vauvan kanssa vielä kotiin lähteä. Ainoa mikä huolettaa, niin on tuo esikoinen. Poika varmasti innoissaan mummin ja ukin luona touhuaa ja odottelee äitiä ja uutta pikkuveliä kotiin eikä välttämättä kauheasti ikävöi, mutta itse oon jo pariin otteeseen tirauttanut itkut kun mietin jo etukäteen miten ikävä mulle tulee tuota poikaa siellä sairaalassa :D Ehkä "pikkusen" hormonit hurisee, kun itken ikävääni jo 3 kuukautta ennen syntymää.. Esikoisen kanssa kun olin sairaalassa niin itkin koiran perään, ja nyt on sentään kyse omasta lapsesta. Toivottavasti en joudu tällä kertaa jäämään viikoksi sinne. Ihan ahdistava ajatuksin.

Häpyluukipuja on ollut mullakin jo pitkään, jo keväästä lähtien. Todella ilkeän tuntuista ja varsinkin jos innostutaan miehen kanssa sänkyhommiin niin seuraavana päivänä on paikat kipeenä. En olekaan ikinä ollut näin kiitollinen pikaseksistä kuin nyt, meinaa jos hommailut kestää pidemmän aikaan niin kipu on taattu. :snotty:
Oon kans käsittänyt, että kivut johtuu siitä kun lantio tekee tilaa tulevalle synnytykselle, niin liitokset löystyy.

Mut nyt takasin kotitöihin, "jee".. Mukavaa viikonalkua kaikille!

PikkuA ja poika 25+0 riks, raks ja POKS :heart:
 
Minisun mama
Tänää on kolmas päivä ku otin tuota, ekana päivänä tyhjään vatsaan niin tuli ylös. Eilen kokeilin aamupalan jälkeen eikä ollut yhtään pahaolo ja tänään kans aamupalan jälkeen. Eli se varmasti on aika vahvaa kamaa vetää suoraan tyhjään masuun ni kannattaa aamupalan tai päivällisen jälkeen ottaa =)

Obsidan
Ei hitsiläinen, miten tuleekii maha kipeeks tuosta. Ensin menee maha ihan kovalle ja sit ku mitää ei tuu ulos ni loppupeleis menee ihan kuralle :kieh: pakko käydä tänää ostaas sitä fourth giftin mainitsemaa mehua.

Liitoskivut
Monet täällä kirjottannu häpyluun kivuista. Mielestäni ne on juuri niitä liitoskipuja, edellisessä raskaudessa oli ihan tosi pahat kivut mulla, mut tässä tulee yleensä rasituksesta enempikin. Ja neuvolassa sanottiin, että kun liitokset joustavat kohdun kasvaessa niin siitä ne kivut tulisivat. Mulla on lonkat ihan pirun kipeet jos makoilee esim kyljellään ja sit nousee ylös ni voi luoja sentäs 10 ekaa metriä tuntuu tuskalta. Ja aika ajoin mul tulee oikeen puolen kylki kipeeks, ihan ku joku iskis puukon kylkee ja vääntelis sitä, edellisessä raskaudessa oli ihan sama. Ja se tulee yleensä jos on päivässä paljon kävelly. Monta kertaa kaupassa alkaa ja sit sanon miehelle et mä lähen autoo oottaa ku kipu ei oo mukavaa..

Kelan paperit
Aattelin tänää käydä viemässä ne kelan paperit ku en oo aikasemmin kerenny. Me ei sitä pakkausta oteta, vaan rahana, niin koskakohan se raha tulee? Eilen käytii citymarketissa ja siel oli vauvan kaukalo 89€, se näyttää paljon turvallisemmalta meidän vanhaan verrattuna ja selkänoja paljon alempana, joten vauva saa hyvän asennon siinä. Ja sit just ostettii jo se toppapussi ja meil oli tarkotus sillä äitiyspakkauksen sijasta olevalla rahalla ostaa kaukalo ja pussi niin hyvinhän se raha riittää niihin :D ja kirppikseltä meinasin sit vaatteita vielä vähän käydä haalimassa, kun meijän likkojen pienimmistä ollaan melkein kaikista luovuttu ja kesällä tosiaan ku ovat syntyneet ni ei viiti marraskuisella mekkoja ja t-paitabodeja käyttää.

eipä tässä sitte muuta...

Nn-87 ja muru 23+1
 
Tunafish-78 ja Anukkio
Mulla siis kans on RD mut kotimittauksilla olleet hyvät arvot niin ei oo lääkitystä tarvinnu. Meillä oli rakenne ultra 20+5 ja vauvan painoarvio oli 317g! Katoin neuvolakortista kahdesta ekasta muksusta niin samoilla päivillä niin mitat oli 333g ja 325g, eli suht samoissa koossa menevät. Ja eiks vauvan rasvakerros rupee vast näillä viikoilla kasvamaan? Että jotenkin tuntuis uskomattomalta jos RD:n takia jo nyt vaikuttaisi. Miks sit ois vast 36 viikolla painoarvio, että sithän pitäis olla jo paljon aikasemmin tarkkailukäyntejä. En sit tiiä jos ois lääkitys niin joutuisiko sitten käydä useammin? Mut täällä olen kaikissa käyny viikolla 36 vasta. Ja kaikissa todettiin RD, kun paastoarvo oli raja-arvo, se 5,3... Mulla siis on nyt yhteensä 5kg lähten ekasta neuvolasta, niinkuin edellisissäkin ja loppua kohden paino noussu siihen samaan, kuin ekalla käynnillä. Ja meijän tytöt olivat syntyessään 3,4kg ja 3,5kg ja molemmat 51cm.. Ekassa oli paljon lapsivettä ja sanottiin sen johtuvan RD:stä ja toisessa oli normaalimäärä.
 
Tunafish: Mulla laski alkuraskaudessa paino 5kg ja nyt siitä on tullut 2kg takaisin. Siis alkupainoon nähden olen vielä miinuksella mutta on paino noussut puolessatoista kuukaudessa tuon 2kg. Mutta olen siis ylipainoinen muutenkin.

Oikeastaan vähän hassua, että tää huolten määrä on vakio - siinä missä toinen on huolissaan liian pienistä mitoista niin toinen miettii niitä isoja mittoja :) Ymmärrän kyllä silti huolesi teidän Sintistä, enkä yhtään vähättele. Meillä ei edes se ultraaja maininnut tuosta painosta mitään, ihan itte keksin taas alkaa huolestumaan. Mutta eihän siitä mihinkään pääse että Paavo on ISO.
 
voi, ei tästä tuu nyt mitään. Oon koko ajan unohtanut että mun pitää tehdä se kakkupohja ja nyt meinasin ruveta tekeen mutta sitte rupes tuntuun, että aika loppuu kesken koko kakun teosta. Eli heivasin nyt koko mansikkakakkuidean. Jos sitte kaupasta ostaa jonku.. :( ärsyttää, kun tykkään tehä kakkuja ja äiti käy tosi harvoin! vaikka onhan tässä aikaa, mutta silti tuntuu ettei oo! niin monta asiaa pitäis keritä tehä, vaikka mies varmasti auttaa, kun tulee! Raskaushormonihyökkäys meneillään varmaan... :headwall:

tiedän, että tämä paniikki on ihan turhaa mutta SILTI! :stick:
 
liitoskipuja niitä varmaan teillä on. itelläkin välillä, mut vissiin neljäs kerta on ni lantio on jo valmiiks niin venyny :D
kokeilkaas yöks: kyljelleen kun käy nukkuun ni iso tyyny vaan jalkojen väliin, rentouttaa mukavasti lantion, ja vallankin loppua kohden ite nukun yöni tyynyn kanssa.

vauvan paino tällä hetkellä en kyllä huolta kantaisi tämän hetken grammoista :) vielä on matkaa, eikä todellakaan tartte pelätä minkä kokoisen vauvan saa :) ymmärrän huolen, mutta oikeastaan kun se viimeinen kuukausi on se ratkaiseva ja silloin painoa tulee nopeasti vauvalle, niin tämän hetkisen arviot ei omasta mielestäni ole mitenkään lopullisia.... eikä todellakaan syy huolelle :)

anukkio ja mieliala jos tippaakaan lohduttaa, mä olen ollut vallan itkuinen myös eilen, ja isommista muksuistakin toinen sanoi, että voi äiti, sä näytät niin säälittävältä..
niin, itkin vain kun olin kaikkeen niin väsynyt... ja kyllä mustakin tuntui, et mies ei mua tajua, tai tajus mut oisin odottanut jotain kommenttia :D hahah, illasta se sit helpotti, kun hain roskaruokaa (apua, mä sorruin :D ) ja sain olla miehen kainalossa VAIN ja ainoastaan minä :)
tunteet heittää laidasta laitaan, ja raivostuttavaa on huomata et ottaa joku pikkuasia päähän. sit raivostuu itelleen et on raivona, ja sit .... :D voi elämän kevät...
ymmärrystä on ainakin tähän asti mieheltä riittänyt, mut veikkaanpa et jos alkaisin kiukuta ja raivota oikein suureen ääneenkin, niin kyllä se mut tulis pysäyttämään :)
nytkin aamulla meinas pää revetä, kun totesin et hei, mitäs kesälomaa tää mulle on? KAIKEN teen kuten muulloinkin, enkä saa ees nukkua sillon ku huvittais. no, saisin jos vaan saisin suuni auki ja pyytäisin toista olemaan pienimmän vahtina. eli paljon on vikaa itsessäkin, eikä miehessä :) JA MÄ EN SIT KOHTA ENÄÄ KESTÄ TOTA VESISADETTA!!!!!!!!!
kyllä raskaana olevalla on sit paljon aiheita mitkä vaikuttaa päivään ;)

on miehen viimenen lomaviikko käynnistyi, millais muuten kun sohvalla maaten, kerran sataa niin eipä tarvii mitään pihallakaan ees yrittää tehdä.
saatiin pienin nukkumaan ja ah, parasta lääkettä ressiin ------> bedroom :heart:
nyt sit saa vaan olla, kummasti pääkin rauhoittui kaikista paineista :LOL:
joku hyvä leffa nyt ja ei haittaa jos itekin pistää silmät kiinni ....

lupsakkaa maanantaita :)
 
  • Tykkää
Reactions: Anukkio
hei ja jos vauva on nyt keskiarvoa isompi niin ottakaa se siltä kantilta, et jos sattuuki syntymään etuajassa, on paremmat mahikset selvitä eteenpäin, kun on reippaan kokoinen :D
-ja älkää nyt alkako pelätä sitä et alkaa syntymään aiemmin :D

mnica voi mä ainakin niin ymmärrän sua :D mikään ei ressaa niin paljon kuin se, mitä haluais tehdä, ja jos ei aika riitä, tai ei pääse kauppaan, tai on joku muu rajoite. voi että on ihaaaaaaanaaaa olla nainen :D
tsempit hei, ostat jonkun valmiskakun vaan, uskon et äitisi ymmärtää kyllä, että ei tällä kertaa ole ite tehtyä kakkaraista :)
 
  • Tykkää
Reactions: Anukkio
Morotius! Käyn merkkaamassa vähän, täällä nämä Lappilaiset lomailee, en oo kerenny käydä ku lueskelemassa teitin juttuja :) Eilen poksahtu 22+0 :heart:

Äitini oli vähän innostunut tästä että meille tulee lapsi ja ilmeisesti mun ja miehen suhde on täällä virallistettu sen johdosta, sillä vessaan oli ilmestynyt oma nimikoitu pyyhekoukku ja hammasharjateline miehelle :LOL: hienoja kunnioituksen osoituksia, puhutaankin jo vävypojasta, eipä ole aiempien miesystävien kanssa tämmösiä kruunauksia tehty :LOL: on nuo mun vanhemmat kyllä yhdenlaisia hölömöjä =) varmaan miehelle vähän creepy tulla kylään anoppilaansa kun täällä on omat pyyhekoukut ja kaikki :D

Käytiin viikonloppuna vaappumassa Oulussa koiranäyttelyissä, eihän tuosta tullu mittään kun vettä tuli yhtäkkiä niin että kehä keskeytettiin just kun oltiin Tiukun kanssa kehässä ja ois ollu meidän vuoro pöydällä, niin arvatkaa vaan oliko koira yhtä surkean näkönen kun monta tuntia auringossa odotellut ja yhtäkkiä täysin läpimäräksi kastunut isomahainen emäntänsä? Eli ei sijotuttu :kieh: vaan tulipahan käytyä! Mies oli lievästi sanottuna kyllästyneen näkönen koko touhuun, ei muutenkaan nauti näistä koiraharrastuksen annista mutta ei uskaltanu päästää mua yksin ajamaa 300km/suunta sinne näyttelyynkään! :p

Omaa napaa eipä täällä muuta, maha kasvaa ja painoa on tullu taas ainaki se 3kg entisestä mittauksesta, mutta ei haittaa :) oon varmaan enemmän mukana täällä taas kun kotio päästään ja arki alkaa + aika käy vähiin, ja uubon huoneen laitto alkaa ja alkaa muutenki asiat konkretisoitua kun saadaan heti lomalta palatessa ne kelan laput ja se toristus kun ois neuvolakäyntiä siinä heti ;) + mennään vaihtaan tilit samaan pankkiin ja vaihetaan samalla molemmat pankkia siinä, niin lyödään niin sanotusti hynttyyt yhteen myös taloudellisesti, tähän asti on pelattu eri pankeista käsin vaikka onkin rahat ollu jo kauan aikaa yhteisiä eikä ole koskaan laskettu mikä on kenenki vanhoja velkoja lukuunottamatta :D

Aurinkoisin terveisin Koillis-Lapista

Lumineiti ja Uubo 22+1
 
Niiskuneiti ja Anukkio Juu eipä tässä kai mitään paniikkia kannata kehitellä tässä vaiheessa pienen koosta :D Ei mullekaan siellä ultrassa mitään mainittu mutta itse vaan täältä muiden kokoarvioita bongaillut ja vertaillut omaa siihen. Ja tietysti tämän RD:n takia sitä on heti noita painoarvioita eri tavalla kyttäämässä.
Mä olen tuon insuliinin takia NKL:la seurannassa ja mulla kokoarviota tehdään tässä raskauden edetessä kokoajan. Seuraavaksi menen 6.8. Katsotaan sitten minne lukemiin Sintti on kirinyt.
Mulla paino on onneksi edelleen +-0 alkuun verrattuna. Mulla ei alussa ollut mitään pahoinvointeja niin ei alussakaan tuo paino heitellyt suuntaan eikä toiseen. No nyt tässä +20 viikoilla se paino sitten vissiin lähtee herkästi huristelemaan ylös, että nyt sitten pitää oikeasti alkaa tarkkailla jokaista suupalaa ja raahata itsensä lenkille entistä useammin. Tavoitteena että raskausaikana ei tuo paino saisi nousta yhtään.
Ei varmaan muuten nousekaan tällä vatsantoiminnalla :x Mun on oikeasti pakko vältellä julkisia vessattomia paikkoja koska tässä ollaan kuudetta kuukautta vesiripulilla. Tälle ei kuulemma voi tehdä mitään ja mitään Imodiumiakaan ei voi ottaa niin ei auta kuin olla ketterä jaloistaan. Tää on mulla menkkojen aikaan vaivana ja ilmeisesti samoin nyt koko raskausajan : /

Piti vielä tuosta Minisun Mamasta kirjoitella että mä oon nappaillut sitä ilman sivuoireita koko raskausajan! Oon tosin tätä ennenkin käyttänyt monivitamiineja joten ehkä mun kroppa on tottunut.

Tuna ja Sintti 22+0
 
Heipsis kaikille! :)

Isot luut Joku täällä puhu isoista luista..haha.. :D alkoi naurattaan kyl..oon kuullu ton tekosyyn niin monelta! Jokainen pystyy laihduttaan, jos vaan haluaa.. ja jos ei halua, niin sit ei laihduta! Mulle on ihan sama minkä kokoinen kukakin on, mut jos asiasta valittaa, niin tehköön jotain sille! Ärsyttää ihmiset, jotka valittaa koko ajan, et on lihavia ja vaatteet ei näytä hyvältä päällä jne.. jos niin paljon häiritsee, niin kannattaa alkaa tekeen jotain! Ite ollu joskus lihava, mutta yks kaunis päivä tein asialle jotain ja tiputin melkein 40 kiloa painoa. Jos mä pystyin siihen, niin kuka vaan pystyy, JOS oikeesti haluaa! :)

Äitiyspakkauksista ollu puhetta.. Meille tosiaan se tuli jo ja katseltu se jo pariin kertaan läpi! :) ja siis ensimmäistä odotellaan, niin kyl mä näin järkeväksi ottaa sen mieluummin kun rahan!

Ja painosta taas.. Täällä nyt pysynyt paino samassa pari viikkoa, mutta silti tullut jo 12 kiloa painoa tähän mennessä.. :) olis kyl hyvä jos nyt paino pysyiskin vähän aikaa aisoissa, ettei ihan samaan tahtiin enää nousis! :)

Nellielli ja pötkö 24+1
 
isot luut jutusta sen verran ku siitä mainitsin niin tarkotin lähinnä sitä, että mun 1 ja 3 v lapset ovat sopusuhtaisen kokoisia. Kumpikaan ei ole lihavia ja takaan heille terveellisen ruokavalion. Mutta jos miettii et meijän nuorempi 1v istui sohvalla serkkunsa 3v vieressä niin jos meijän likalla on esim isompi pää, selvästi leveemmät hartiat yms, ni ei se silloin ole myös isompi luisempi...?? Ja kyl ainaki ite osaan erottaa läskin ja luut.. vähä eriasia jos kyse on pienestä lapsesta ku aikuisesta..
 
---
Äitini oli vähän innostunut tästä että meille tulee lapsi ja ilmeisesti mun ja miehen suhde on täällä virallistettu sen johdosta, sillä vessaan oli ilmestynyt oma nimikoitu pyyhekoukku ja hammasharjateline miehelle :LOL: hienoja kunnioituksen osoituksia, puhutaankin jo vävypojasta, eipä ole aiempien miesystävien kanssa tämmösiä kruunauksia tehty :LOL: on nuo mun vanhemmat kyllä yhdenlaisia hölömöjä =) varmaan miehelle vähän creepy tulla kylään anoppilaansa kun täällä on omat pyyhekoukut ja kaikki :D
---
:LOL:

Ei vitsi, ihania!
 
isot luut jutusta sen verran ku siitä mainitsin niin tarkotin lähinnä sitä, että mun 1 ja 3 v lapset ovat sopusuhtaisen kokoisia. Kumpikaan ei ole lihavia ja takaan heille terveellisen ruokavalion. Mutta jos miettii et meijän nuorempi 1v istui sohvalla serkkunsa 3v vieressä niin jos meijän likalla on esim isompi pää, selvästi leveemmät hartiat yms, ni ei se silloin ole myös isompi luisempi...?? Ja kyl ainaki ite osaan erottaa läskin ja luut.. vähä eriasia jos kyse on pienestä lapsesta ku aikuisesta..
Itseasiassa mä luin joskus kaksosista joka kasvoivat ihan samoissa mitoissa, toisella oli ainoastaan isompi pää kuin toisella. Näyttivät siis ulospäin kuitenkin samalta jne. MUTTA tällä isompipäisellä, oli painoa aina sen pari kiloa enemmän kuin sisaruksellaan.
 
Mun täytyy sanoa että sen jälkeen kun aloin syömään sitä monivitamiinia, just tota minisunia, ja rautaa niin mun olo on vaan huonontunut. Mulla on tosi paha olo, järjestön väsymys, tuntuu että raajat on lyijyä enkä jaksa oikein yhtään mitään. Ja oon ihan loppu koko ajan lastenkin kanssa ja se on tosi huono juttu kun olen siis kotona koko ajan heidän kanssaan.. Kiukuttelen ja ärsyynnyn tosi pienestä..
 

Yhteistyössä