Marraskuun 2012 masuasukit <3 *heinäkuussa*

Kannattaa kokeilla eri rautatabletteja tai sitä mehua, että mikä tuntuu omalta. Mullakin monet kovettaa vatsan, mutta 100mg obsidan ei ole kovettanut ja auttoi melko nopeesti (parissa viikossa), vaikka otan vaan joka toinen päivä tabletin. Neuvolasta neuvottiin ottamaan esim. illalla just ennen nukkumaanmenoa veden kanssa. Silloin ei ole lähiaikoina tiedossa ateriaa, niin muut ruoka-aineet ei ärsytä eikä hylji rautaa (esim. just maitotuotteet).

Rankkaa varmasti toi pikkutaaperon kanssa touhuaminen samalla kun on raskaana. Eipä siinä saa kunnolla levättyä ja kerättyä voimia vauva-arkeen, mutta kummasti äidit venyy monenlaisiin suorituksiin =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Niiskuneiti-87
Heippis pitkästä aikaa!

Täällä mennään tänään 20+4, rakenneultraan on puolitoista viikkoa ja jännittää ihan sikana. Viime yönä pyöriskelin sängyssä kun alaselkään, tai tavallaan siis jenkkakahvojen selkäpuolelle :)D) sattui ihan sikana. Tai niitä niinkuin särki. Aina kun käännyin kyljelle niin särky käänty mahan puolelle. Ja eilen oli aika hiljasta mahassa muutenkin. Tosin mulla on ollut taukoja noiden liikkeiden kans koko ajan. Saatan monena päivänä peräkkäin tuntee liikkeitä ja sit ne saattaa loppua jopa reiluksi viikoksi, ä-r-s-y-t-t-ä-v-ä-ä! Ihan hermorauniona siis. Eilen kyllä nostelin ekaa kertaa piiiiitkiin aikoihin töissä painavia laatikoita, josko toi särky johtu siitä. Tai sitten se liittyi ruoansulatusjuttuihin, koska yöllinen vessakäynti vähän helppas.

taraolivia ! Meillä lienee sama laskettu aika ja sama synnytyssairaalakin! :) hauskaa! Jos sua kiinnostaa niin Facebookissa on suljettu ryhmä Porilaisille esikoistaan odottaville. Meitä on siellä neljä tällä hetkellä ja lisäkaverit on ehdottoman tervetulleita. :)

Mä en ole vielä uskaltanut hankkia juuri mitään vauvalle. Ajateltiin odotella sen ru:n yli. Parit potkarit ja bodyt on ostettu, kiitos äitini, jolla on aina jotain jemmassa kun sitä näkee. :D Hitto, kyllä se odottavan aika vaan on pitkä!
 
Huomenta!.. tai siis.. päivää :saint:

Onneksi täällä on muitakin, joilla on alkanu vauvan liikkeet vähenemään samoilla viikoilla. Siis en tietenkään ole iloinen siitä paniikista mitä se aiheuttaa.. mutkun itsellä on ihan sama juttu, niin todellakin lohduttaa kun on muitakin samassa tilanteessa olevia. Ehkä se on sitten normaalia. Mutta tosiaankin, aiheuttaa karmeaa huolta! Vaikea välttyä niiltä synkeimmiltä aatoksilta. Itse oon selittänyt itselleni asian niin, että vauva on siirtynyt kohdun kasvun myötä sellaiseen paikkaan, etten vain tunne kaikkia liikkeitä. Ja ne liikkeetkin tuntuu ihan erilaisilta kuin alussa. Jotenkin... paljon isommilta mutta vaimeammilta. Eräskin yö tuntui kuin olisi ollut valtava ilmavaiva jossain todella syvällä. Jos olisi sattunut vatsaan tai pierettänyt, en olisi uskonut sen olevan Paavo.

Mulla on huomenna rakenneultra! :headwall: :O :confused: :eek: Oon jännittänyt sitä koko viikon ja toivonut, että se jotenkin katoaisi todellisuudesta. pelottaa ihan hirveän paljon! (Ja siis uusille kerrottakoon, että pelkään siksi kun nt-ultrassa+seerumiseulassa kärähdin lukemilla 1:7, lapsivesipunktiosta tuli kuitenkin tulokset että vauva on terve.. ja siltikin pelottaa että mikä MUU sitten voi olla vialla...) HUoooooooh! En varmasti nuku ensi yönä... oksettaa :x

Pahoinvointi on ikävä kyllä muutenkin nostanut täällä taas päätään. Eilen tajusin, etten ole syönyt monivitamiinia reiluun viikkoon (koska ne loppuivat). En sitten tiiä vaikuttaako tuo asiaan niin paljon, mutta hain kuitenkin eilen uuden purkin apteekista multitabsin raskausvitskuja. Toivon että alkais vaikuttaa pian.. kaikki käy, plasebovaikutuskin :x

Päätäkin jomottaa taas. Mitkähän ihmeen migreenien kokoontumisajot mulla on tällä viikolla? :headwall:

Minäkään en ole juuri mitään vielä vauvalle hankkinut. Pessimistinä olen myös odotellut rakenneultraan asti. Sitäkin enemmän olen haaveillut nettikaupoissa sekä hipeltänyt itku silmässä kaupossa vaaleansinisiä juttuja. Voih, toivon ja rukoilen että huomenna on ultrassa kaikki hyvin!

Anukkio ja Paavo-Poika 20+6
 
Tervetuloa korvapuusti! :wave:

Me ollaan nyt miehen kanssa saatu sentään alulle operaatio vauvan makkari.. :D meillä on ollu ylimääräinen makkari kauan ihan turhan panttina ja siis ollaan sit vaan säilytetty siä kaikenlaista kamaa..nyt saatiin sentään tyhjennettyä se ja paljon meni kamaa roskiin..eli siis kaikkee turhaa sitä vaan ihminen hamstraa itelleen! :) seuraavaks pitäis alkaa repiin vanhoja tapetteja pois ja sit luultavasti maalataan seinät jollain vaaleella värillä ja laitetaan jotain sisustustarraa sit seinälle tms.. Malttamattomana jo oottelen, et se pian olis valmis, vaikka alussa ollaankin ja miehen tuntien hommassa kestää! ;)

Nellielli ja pötkö 23+4
 
  • Tykkää
Reactions: Tunafish-78
Heippa kaikille ja tervetuloa uudet kaverit!

Monelle oli mielessä vastata, mutta unohdin nyt taas kaikki.

Liikkeet on vaimentuneet täälläkin ja välillä joutuu oikein kunnolla etsimään "elonmerkkejä" vatsanseudulta. Maha on jotenkin muuttanut muotoaan ja noussut ylemmäs. Toissapäivänä sattui napaan aivan jatkuvasti, luulin että Keijo yrittää nyrkkiään työntää siitä ulos, mutta lienee se vain kohdun kasvukipuja, kun terkkarin mukaan viimeviikon mittauksissa kohdunpohja on just tuossa navan kohdalla. Spf-mitta taisi olla 17,5 jos nyt oikein analysoin tuota äitiyskortissa olevaan käyrään merkattua pistettä.

Raksu-ultra olisi vihdoinkin maanantaina puoliltapäivin, ihana kun saa taas nähdä Keijoa =) Otin töistä sen loppupäivänkin vapaata, jotta ehditään hoitamaan samalla kertaa kaupungilla hääjuttuja eli käymään kirkkoherranvirastossa, ompelimossa korjauttamassa pukuja ja hankkimassa mulle vihkisormus :heart: Onneks mun sormia ei ole (ainakaan vielä) turvottanut, niin toivotaan että rengas mahtuu sitten elokuun alussa oikeaan sormeen, ettei tarvi pikkurilliin laittaa...

Tuo jatkuva vesisade tekee jotenkin syksyisen olon ja tuntuu että mammaloma on ihan tuossa kulman takana. Eilen allekirjoitettiin uusi työsopimus eli parin viikon päästä siirryn vuokrafirman kirjoilta asiakasyrityksen kirjoille. Voipahan nyt senkin huolen pudottaa harteiltaan.
Totesin eilen ettei mun kannata lasketuttaa äippärahaa vuoden 2010 tulojen mukaan vaan viimeisimmän 6kk mukaan. Miten se kelan kanssa hoidetaan, kun siis mun työnantaja ei maksa mulle palkkaa, kun en ole kerenny olemaan 9kk töissä vaan putoan heti äippäloman alkajaisiks kelan rahoille. Eli siis pitääkö kelalle viedä viimeisen 6kk palkkanauhat vai kuinka ne sen laskee? Kun en mä bongannu tuolta kelan sivuilta kun sen lomakkeen, jolla työnantaja ilmoittaa tulot kelalle, jotta saa kelalta sen rahan siltä ekalta ajanjaksolta itselleen. sekava selitys...

Hankintoja on jo tehty kovasti, sänky ja sitteri ja kaukalo on ja huusin huuto.netistä käytetyt Emmaljungat pari viikkoa sitten, pitäis vaan käydä hakemassa ne sieltä myyjältä, kunhan nyt mennään seuraavan kerran käymään kotipaikkakunnalla.

Pahoinvoinnista kärsiville kovasti sympatiaa täältä, on vielä omat yrjöpartyt tuoreessa muistissa ja pari viikkoa tuossa pelkäsin, että millon ne palaa, mutta ei onneksi ole enää näkynyt. Saa pysyäkin poissa.

Polttarit olisi lauantaina, saas nähdä mitä kamut on keksiny päänmenoks, varmaan kuitenkin jotain ihan rauhallista ja kaikille mukavaa, ei mitään nolailuja.

Ja tähän loppuun vielä POKS, 21 viikkoa tuli täyteen :)

Mukavaa loppuviikkoa&viikonloppua kaikille!!!

Sandells & Keijo 21
 
niiskuneiti ja rauta-mehu siis EI samaan aikaan muiden rauta-valmisteiden kanssa :) joko/tai... on niin vahvaa että riittää pelkästäänkin. ei se muutoin viikossa oloa kohentaisikaan jollei tehoa olisi. tai niin, teholtaan saattaa olla sama kuin tabletitkin, mutta se imeytyy vaan nopsammin.
tiedä sit mikä kellekin käy, mä olen jo 13 vuotta vannonut tämän tehoon ja äitini jo aikoja aikoja ennen mua :) ja kun se on vielä hyvääkin, niin sen muistaa jopa ottaa :D

raskaus ja taapero niin, nyt on kyllä ollut tahdokasta aikaa... yöt menee huonommin kuin ikinä, ja päivisin pitäisi jaksaa touhuta lasten kanssa. mutta mä menen kyllä aina nukkumaan kun pieninkin menee päiväunille. ei muuten tulisi yhtikäs mitään. kotihommat hoituu mikä missäkin tahdissa, vaikka ärsyttävää on että koko ajan nytkin on rästissä jotain. mutta eipä nuo näytä mihinkään itsestäänkään karkaavan :D pääasia että taaperon elämänvaiheessa kerran tapahtuu tämmöstä mullistavaa, et hänellä on hyvä ja turvallinen olla päivisin ja äiti jaksaa antaa aikaa. -pyykkikasasta ja tiskivuorista huolimatta :D isommat lapset auttaa minkä vain kykeeneevät. ja mies minkä kans ehtii . onneks ei tarvii ihan kokonaan yksin olla tämänkään asian kanssa.

paino kyllähän sitä kuululu odottajalle tullakin hyvänen aika, likimain 13 kiloa on varmaan se keskimääräinen. mutta sekin on niin yksilöllistä, että joku Henna sais pitää vaan naamansa pois julkisuudesta. muutoinkin yks niitä turhimpia julkkiksia mitä suomessa on. väkipakolla itsensä aina otsikoihin lykkäämässä.
huooooh... ihanaa olla vaan tavis-minä :D

jaha ja leipomukset ulos uunista ja kohti päiväkahvia :)
 
  • Tykkää
Reactions: NukkaPallero
Vetämätön olo vaivaa täälläkin, huomenna onneks neuvola niin saapa tietää että kuin on hemoglobiini lähtenyt laskuun.

Kärsiikö täällä kukaan muu finneistä? Mulla rupes kukkimaan naama heti alussa, eikä loppua näy...:ashamed: Normaalisti mulla ei tuu finnejä lähes ollenkaan... Yläselkä sekä rinta myös ihan finneillä...
Löytyisköhän tähän jotain apua? Kun normi kasvojen puhdistus ei ole riittänyt, ja nyt kesällä ei muutenkaan ole tullut käytettyä paljoa meikkiä.

Meijän poju on kyllä niin kova liikkumaan,tuntuu että päivä päivältä vaan enempi potkii. Ei ole vielä kertaakaan tarvinut huolestua. Onneksi on tuo doppleri, jos niitä hiljaisia aikoja tulee. :)

Lily_ 21+3
 
Joo, mulla on finnejä, edelleenkin enemmän ku teiniaikoina.. :(

Ja hei, mietin sellasta että onko meistä kukaan ajatellut kotisynnytystä? Siis mä en ajattele, tunnen oloni paljon mukavammaksi ja turvallisemmaksi sairaalassa, mutta mulla on yksi kaveri joka just tossa alkuvuonna synnytti kuudennen lapsensa kotona ja on kova kotisynnytysten puolestapuhuja.. Eikä se nyt kovin monimutkaiselta vaihtoehdolta vaikuttanutkaan, kaikki meni tosi hienosti jne. Sitä mä vaan että jos jollakulla on ihan hirveetä sairaala-ahdistusta eikä pitäis olla riskisynnyttäjä niin toi kotisynnytyshän olis sellanen jossa äidin stressiä saataisiin siis vähemmälle kun äiti saisi olla siinä itse turvalliseksi ja mukavaksi koetussa ympäristössä...
 
finneistä ite oon 10wee lähtien kärsiny aika nätistä acnesta, antibiooteilla ja roaccuttanillakin koitettu hoitaa. Ja nyt ensimmäistä kertaa naamassa ei ole finnin finniä. Huvittaa vaan kun ihmiset aina huomauttelee että käytät vääriä pesuaineita, liian usein/liian harvoin, liikaa kuorintaa, liian vähän kuorintaa, et juo tarpeeks vettä, syöt liian epäterveellisesti..en varmaan ikinä käy suihkussakaan - siitä ne finnit johtuu. :stick: :headwall: :D voiskohan näitä raskaushormojena saada johonkin pillerin muotoon, jos ne finnit pysyis poissa sit myöhemminkin :D

No nii, kyllä mää silti olen kateellinen teidän 9kk finneistä, kun itse tiedän taas saavani näppyläni heti takaisin, kun nää hormonit vaan palaa entiselleen..

Kävinpä muuten juuri poimimassa kesän ensimmäiset mustikat :rolleyes: Tuola keski-Suomessa on tottunut yhdistää mustikat enempi syksyyn. Lupasin meinaa tehdä huomenna kotiin palaavalle miehelle marjapiirakkaa/kakkua/leivosta..jotain semmosta.. :D
Enpä muuten arvannu miten mielenkiintoinen kokemus on kyykkiä tuolla mettässä kun vattasta joku potkii vastaan koko ajan :D Ei sielä nyt niiiin ahdasta vielä pitäis olla ;) Yritin selittää vattalle, että äläs nyt, kun iskälle me tässä näitä vaan kerätään kun iskä tulee huomenna kotia :D


:wave: Ja tervetuloa kaikille uusille meidänkin puolesta :)
 
:O

Siis oikeesti... Kattokaa nyt..

Tässä on kuva, otettu 16.4:


Sitten 6.6:


Ja tämmönen se on nyt:


Silleen, mitä ihmettä???

Se on ensin suurentunut ja sitten pienentynyt? Oli pakko selailla noita vatsakuvia kun tuntui että ihan ku se olis ollut isompi aiemmin.... Onks kellään muulla käynyt näin?
 
Kerpele pelastit mun päivän noilla kuvilla!! :wave: Mulle on käynyt ihan täsmälleen samoin. Ja ehdin jo kehitellä vähän stressiäkin asiasta, kun lisäksi pissaamisen tarve on vähentynyt selvästi jne. vaikka joka jutussa sanotaan, että nyt sen pitäisi lisääntyä jne. Mutta ilmeisesti tosiaan turvotus on poissa ja vatsa muutenkin saattanut nousta ylöspäin tai muuten "muuttanut muotoaan". Eli täällä kohtalotoveri ja nyt voidaan molemmat huokaista helpotuksesta =)

Mulla on ollut tänään ihan paska fiilis koko päivän. Oon itkenyt vähän väliä ja ollut jotenkin tosi alamaissa. Nyt saunan kautta nukkumaan ja keräämään voimia ja parempaa mieltä huomiselle =)

idylli 23+5 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Kerpele
Kivoja kuvia olit Kerpele laittanut. Itse en ole muistanut ottaa yhtään vatsakuvaa vielä, mutta ehkä sellanen pitää pian napata. Vatsa on aivan järjettömän iso ainakin omasta mielestäni ja olen useammalta saanut kuulla että olenko varma ettei ole kahta tulossa... toi välillä ärsyttää, minkä mä sille voin jos vatsani näkyy selvästi jo ennen kahtatoista viikkoa eikä sitä pysty löysillä paidoilla peittelemään.

Vieläkään ei tänään tullut sitä huutiksesta huudettua vauvan vaatepakettia, josko saisin viikonloppuna.

Kotiavaimet olen hukannut täysin jonnekkin avaruuteen, kun en ole niitä monena päivänä tarvinnut. Jos jollain on selvännäkijän taitoja, niin vois ilmoittaa mulle piilopaikan, kiitos!

Tervetuloa listoille korvapuusti.
 
Tervetuloa uusille!

Mahan koosta Mulla taas on pysyny tasaseen pienenä, ekaa kertaa viime viikon lopulla joku kysy raskaudesta! Ja siitä lähtien toi jätkä on vissiin ollut innosta linkkuveitsiasennossa, ja maha todellakin näkyy!:) Vihdoin! Joten otin äitiysvaatteetkin sitten käyttöön, kun yhtäkkiä normit ei enää sovi.

Napa-särystä joku täällä puheli ja mulla on kans, toi navan seutu aristaa joka ilta. Uutena kipuna alkoi eilen nivuskivut, jotenkin juilii ikävästi lonkankoukistajista ja tosta häpyluun päältä. Pitäs varmaan nyt aloittaa niiden ihoöljyjen käyttö ennen kuin vatsan ihoon tulee raitoja. Tissithän mulla on ollu aina raidakkaat, niitä nyt ei voitelut enää auta:) Ootteko käyttäneet noita öljyjä, ovatko auttaneet teillä raskausarpien vähentämiseen?

Nyt mulla on sitten todella tyhmä kysymys, mutta ekaa kertaa kun paksuna oon, niin: Miten sitten synnytyksen jälkeen on mahdollista, että vatsa palautuu samaan kokoon kuin ennen synnytystä? Ymmärrän kyllä lihastreenit, mutta mitäs tuon ylimääräisen nahkan kanssa?

Terkkuja kaikille ja Anukkiolle (ja muille) rohkeutta rakenneultraan,

Empiria, 21+4
 
  • Tykkää
Reactions: Anukkio
KäääääK! Mulla oli eilen neuvola ja hirvitys miten paino on noussut! Oma vika, tiedän, mutta silti harmittaa. No tällehän on tehtävissä jotain, vaikka varsinainen laihduttaminen on kiellettyä. Kummastutti kovasti, kun ei tarkistettu hemppaa, vaikka sanoin että väsyttää kovasti?? Liikkuminen on hankalaa kun puuskututtaa ja jalat tahmoo niin ettei kävelystä meinaa tulla mitään. Mutta lenkille mars!

Liikkeitä tunnen jo säännöllisesti. Päivittäin. Tosin viikko pari sitten vielä saattoi olla päiviä etten huomannut mitään.

Hankintoja ei olla vielä tehty, koska en ole kerennyt. Paitsi että ostin yhden bodyn..

Voiko muuten tässä vaiheessa raskautta olla ihan turvotusta? Muistelen aikaisemmista, ettei sitä ainakaan alettu edes seuraamaan ennen kuin vasta lopussa.

Sokerirasituksesta täällä on keskusteltu jonkin verran. Joudun siihen nyt itse. Kai sekin on ihan siedettävä juttu? 12 tuntia syömättä ja juomatta tuntuu aika hurjalta.

Tervetuloa kaikille uusille ja kertokaahan ultrakuulumisia kenellä ne on vielä edessä.

Vesi ja pyöriäinen 22+3
 
mahan koko on jo valtava :D mut eipä auta mikään... mäkin olen saanut ihmettelyjä et täytyy olla kaksoset, tai et no onpa sulla oleminen marraskuuhun asti ku nyt on jo noin iso.
höh.

unet viime yönä olin ultrassa ja se oli poika ... hassuinta oli se, että lääkärinä olikin se kuka ei edes saa rakenneultraa tehdä, ihmettelin sitäkin mutta annoin olla. ruudulle ei tullut vauvan kuvaa sellasena kuin se tulee, vaan se olikin joku piirretty versio, johon sukuelimet vaan hohkasi kuin neonvalot :D hiukanko levoton äiti täällä :D

mahan palautuminen ikävä kyllä se "reppu" jää.... itellä menny päälle puoli vuotta jokaisesta, kun on saanut oman kokoiset housut jalkaan. äitiys muuttaa kroppaa ainakin mulla. mutta ei se ole häirinny, mulla on menetetty kroppa mutta tilalla jo kolme aivan ihanaa lasta, mahalla ei ole väliä :)

sokerirasitus no ei se paha ole, kun illalla syö iltapalan ja siitä nukkuu seuraavat tunnit suurimmaksi osaksi. litku menee hyvin ales, kun on mentävä... mutta... -se kahvin tuska :D
kyllä sen kestää, kun tietää et saa sitten aamupalan välittömästi.

idyllille tsempit noita päiviä on... mullakin iski epätoivo jaksamiseen tossa toissapäivänä. mutta kas, seuraava päivä onkin aina parempi :)

taapero juhlaaa!!! eka yö yli kuukauteen, kun ei ole sitä tarvinnut kanniskella yöllä et rauhoittuis... mä olen niin toivonut tätä :) vaihdettiin taannoin pinnis pois, ja siitäkös univaikeudet alkoi. toivotaan nyt että jatkuisi myös yhtä hyvinä nyt kuin viime yö mennyt. nukkunut jo liki kellon ympäri :heart:

me piristettiin eilistä iltaa, lähdettiin perheenä terassille syömään. aurinko paistoi niin lämpimästi, oli hyvää ruokaa, hyvää musiikkia, rentouttavaa.... -ja sit taas sataa :D onneks ehdittiin tuo ilta náuttia, vettä on tullutkin jo koko viikon IHAN riittämiin :)

mukava viikonvaihdetta kaikille :)
 
Sokerirasitukseen sain varattua ajan parin viikon päähän. hyvä hyvä, että ennen lekuria, niin jos siellä kattois sitten tulokset. Mullakin ruuan tuska niinä aamupäivän tunteina on kamala! Ja hedari tulee (kahvin puute :x) yms. en vois kuvitella tekeväni iltavuoroa sen päätteeksi, joten vapaapäivän käytän siihen. Mutta mielelläni uhraan sen yhden päivän tämän asian hyväksi.

Maha mulla on tollanen kivan pyöreä. Ei ole tullut ihmettelyjä koosta, mutta sf-mitta olikin keskikäyrän tienoilla, hiukan alle. Linea negraa ei ole ilmestynyt, kuten pojista. Nyt olen uskaltanut kirppiskierroksella ostaa muutamia tyttöjen vaatteita. Saahan ne sitten kiertoon jos tuleekin poika. Hyvä periaate ostaa vaatteita! Isoille tosiaan kirppikselta löytää harvemmin, varsinkin pojille, mutta teinpäs kuin teinkin hyviä löytöjä!

Rattaat huusin huuto.netistä ja hain jo kotiin. Emmaljungat. Kaikki mitä halusin, metallinen tavarakori ja kunnon renkaat juoksulenkkejä ja lumihankea varten. Jee! Voi olla, että pikkasen oli ylihintaakin, mutta sainpas ne mitkä halusin. Mutta toisaalta uutenahan nuo maksavat sen n.700€. Ensi viikolla mentävä sitten kaukalokaupoille ja hankinnat lähes tehty. Mitäköhän mä teen koko syksyn, kun nyt jo shoppaillut näin paljon :confused: Mutta tartteehan sitä sitten huoneita järjestellä, pieniä hankintoja tehdä, kuten vaipat ja tutit ja lakanoita lisää yms. Kyllähän tuota rahanmenoa ja shoppailua vauvaan aina keksii!

Loma lähenee loppuaan. Voi ei! Aamukamman vois jo ottaa käyttöön, enää 2,5kk äippäloman alkuun! Kauheen vähän aikaa, mutta silti niin kauan. Tartteekin heti selvitellä noita kelan lappuja ja palkkatietoja sitten. 3kk käsittääkseni saan palkallisena ja sitten äippärahoille. 6kk tuloilla haen tuet. Äippäpakkaus on vielä hakematta, täytyy muistaa se hakea varmaan parin viikon sisään. Mielelläni sen uuden ottaisin, koska olen tosiaan ostanut jo noita tämän vuoden pakkauksen vaatteita. En muistanut että nyt pakkaus vaihtuu vasta syksyllä.

Supisteli aika kipeästi eilen illalla, tuli muutamia kipeitä ihan peräkkäin. Lääkäri ois 3 viikon päästä. Katsoo jos sinne sitten odottelisi.. tai sitten soittelen jo aiemmin neuvolaan, mistä ei ole mitään hyötyä kun ei aikoja ole. Tosi ärsyttävää :mad:.

Obsidan aiheuttaa mulle vatsanväänteitä ja pahoinvointia. Ääähhhh. Ajattelin nyt vielä viikon-pari kokeilla, josko tasottuis, jos ei, niin haen jotain muuta.

Liikkeistä olen myös huomannut että on hiljaisempia päiviä ollut. Kuperkeikkoja tehdään, välillä mottailut tuntuu ihan alhaalla ja välillä navassa. Makuultaan tuntee vauvan, ihana kun painelee masua, niin voi vähän arvioida missä selkä ois ja tuntee raajoja. Ja sitten saa vastaukseksi potkuja, kun toista painelee :heart:

Rannekanavaoireyhtymä vasemmassa kädessä alkaa ilmoitella itsestään. Ei näin ajoissa sais! Kakkosesta mulle tuli myös, en tosin muista millä viikoilla, onneksi poistui joku 1kk synnytyksestä. Lähinnä rasittava vaiva.

Tulikohan kaikki mitä oli mielessä =).

Hevosenkenkä 23+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia...

Mahan palautumisesta Mulla ainakin esikoisen jälkeen palautui maha normimittoihin. Ehkä siinä oli sen vajaa puoli vuotta sellainen tyhjä reppu, mutta ei sen jälkeen. Enkä mitään isompia vatsajumppia ole harrastunut. Saa nähdä tapahtuuko toisen jälkeen samalla tavalla vai nyt jää molempien puolesta pussi jäljelle. ;)

Onko kenelläkään kokemuksia Emmaljungan Twin CityCross rattaista? Näitä olen vähän meille ajatellut ja katsellut, mutta kokemuksia olisi kiva kuulla, jos jollain sattuu olemaan. Meillä on nyt esikoisella käytössä Emmaljungan CityCrossit ja niihin olen ollut erittäin tyytyväinen. Voin suositella! :) Meillä ei ole ollut tarvetta/mahdollisuutta liikkua niiden kanssa julkisissa, mutta varmasti sekin onnistuu, vaikkei pienimmät ja siroimmat olekaan.

PikkunenKakkonen & A-P 23+1
 
Mahan palautuminen tää on ihan yksilöllistä ja riippuu myös siitä miten paljon on valmis tekemään töitä sen eteen. Kahden raskauden jälkeen treenasin itteni sellaiseen kuntoon, etten oo ennen synnytyksiä ollutkaan. Ja minkäänlaista reppua ei vatsassa ollut, mistään ei huomannut että se on kaksi kertaa paisunut valtavaksi. Eli kyllä se nahkakin jotenkin ihmeellisesti palautuu. Tosin mulla ei oo ollut raskausarpiakaan eli oisko niillä jotain tekemistä sen kanssa miten "elastista" nahka on. Mutta olen nytkin luottavainen ja valan uskoa myös ensisynnyttäjiin että on ihan mahdollista palautua entisekseen ja myös "paremmaksi" versioksi treenillä. Mutta tissit mulla oli se kohta mikä ei palautunut eli kun rasva lähti pois niin koirankorvathan niistä tuli. Mutta hyvät push upit käyttöön vaan niin no worry ;)

Hengästyminen on kyllä melkoista, saan portaat nousemalla sykkeet nousemaan yli 130...Oisko hempalla jotain tekemistä tän kanssa. Mulla on normisti tosi korkee, jopa 150 ja yli ja nyt oli pudonnyt 126. Terkkari ei kuitenkaan mitään sanonut kun ilmeisesti tuo arvo on vielä hyvä. Mut kun vertaa mun normaaliarvoon niin pudotus on melkoinen...

Nelli 21+6
 
Rakenneultrasta kotiuduttu! :)

Paavolla oli kaikki just niinkuin pitää ellei jopa paremminkin :heart: Voi rakas pieni poikanen, mun oma vauvani :heart: Mää kohta halkean rakkaudesta! Yhyy snif :)

Paavo käyttäytyi huonosti niinkuin kunnon rokkijätkän kuuluukin - jumppasi niin helkkaristi, pyöri ultrauslaitetta karkuun kuin ankerias, potki itseään päähän, kaivoi nenää ja pissasi :LOL: Mun itse keksimä teoria Paavon siirtymisestä ylemmäs/ liikeiden tunnistamattomuus piti ihan paikkansa. Siellä se pikkujätkä heilui kuin heinämies enkä minä tuntenut mitään :) Aluksi Paavo istui tuossa vasemmalla puolella pää mun navassa ja ultrauksen lopuksi oli kääntynyt toisinpäin. Vimmatusti jalat ja kädet vispas koko ajan. Sain nähdä myös pienet nyytit ja pippelin :) Olihan nekin ihan kiva nähä kun tuo poikauutinen tuli aikoinaan kromosomien perusteella. Painoarvio Paavolla oli 462g ja kooltaan vastasi viikkoa isompaa.

Siis voi taivas kuinka mä pelkäsin tuota ultraa! Yöllä en nukkunut kuin tunnin, kärsin ihan mahdottomasta migreenistä, ja tuolla äsken meinasin pyörtyä ja oksentaa. Onneksi kätilö oli todella mukava ja hauska :) Mä oon siis niin helpottunut ettei mitään rajaa! Huhhuh.

Mitään hienoja 4d-kuvia en nähny mutta ihan sama, pääasia että Paavolla on kaikki hyvin :) Nyt vois ehkä alkaa uskaltaa miettimään niitä hankintojakin!

Anukkio 21+0 ja Paavo-Poika 22+0 :LOL:
 
Ainiin mun piti kommentoida vielä tuota sokerirasitusta kun moni sitä kammoaa etukäteen: siis ei se ollut juttu eikä mikään. Kannattaa ehdottomasti ottaa mukaan jotain viihdykettä, siis luettavaa, jotain neuletöitä tai vastaavaa. Nopeasti se aika menee. Ja se juoma - mulla oli sitruunamehun makuista kirkasta juomaa noin 3dl. Eihän se hyvää ollut mutta ei pahaakaan ja tuollaisen määrän nyt kulauttaa alas vaikka nenästä kiinni pitäen. Käsittääkseni sokrurasitukset ajoitetaan varhaiseen aamuun (mulla alkoi tasan kahdeksalta) eli ei se 12h syömättömyys ole niin kamalaa. Kannattaa herätä mahd. myöhään ja mennä suoraan rähmät silmissä sinne. Mulle tuli sokerijuoman juomisen jälkeen sellainen olo kuin olisi syönyt aamiaisen. Tsemppiä! Kyllä se siitä! :)
 
Onnea ihanista ja helpottavista ultrauutisista Anukkiolle :heart: Iso poika siellä kasvaa ja voi hyvin ja eiköhän ala kohta olla niin vahva ettei äidillä ole enää mitään epäilystäkään vaavin voinnista kun jaksaa sieltä äitiä muksia niin että tuntuu!

Hengästyminen on täällä jotain ihan järkkyä. Kunto on oikeasti sillä tasolla kuin olisin maannut kuukauden vuodepotilaana. Kaikki rappuset on ihan tuskaa samoin kuin ylämäet. Pienikin ponnistus saa hien pintaan ja puuskuttamaan. Pakko se vaan kai olis jaksaa raahustaa sinne lenkille, että jotain pelikuntoa olisi siellä synnärillä sitten ja ensimmäisten viikkojen valvomisiin.
Mulla kans hemppa normaalisti siellä 145-155 kieppeillä ja nyt +120 yhtäkkiä. Ihan varmasti vaikuttaa olotilaan! Mulla on muutenkin verenhyytymisessä häikkää (hyytyy siis liian hyvin) niin mulle olis parempi että veri olisikin vähän ohuempaa. En siis uskalla noita rautavalmisteita alkaa naukkailla vaikka olotilaa helpottaisikin.

Sokerirasitukseen menijöille vielä vinkkaan että vaikka olisi lämmin aamu niin kannattaa otta sinne mukaan jotain lämmintä neuletta tms. Monella haiman käynnistyminen sokerilitkun juomisen jälkeen aiheuttaa palelua, eikä siellä ole kiva täristä monta tuntia. Monella ihan tavallinen ruokailukin alkaa viluttaa ja tuntuu että tuolla se reaktio oli paljon vahvempi.

Ei tarvitse huolehtia täällä ainakaan tissien ja mahan palautumisesta! Ne on pilattu jo jojo-laihduttelulla ajat sitten :D

Tuna ja sintti 21+4
 
  • Tykkää
Reactions: Anukkio
Eilen oli sitten ultra ja siellä kaikki näytti olevan niinkuin pitääkin. Pieni vastasi viikkoja, mittoja tosin ei ultraaja kertonut. Sukupuolta ei varmasti saatu selville, oli kaveri sivuttain kuvissa. Mitään ulokkeita ei näkynyt sieltä mistä siis saatiin katseltua. Mutta ei tässä vielä mitään prinsessamekkoja uskalla kuitenkaan ostaa. Eli säilyy aika hyvin sitten jännitys loppuun asti.

Äsken juili mahaa sitten ihan kunnolla ja säikäyttihän tuo. Mitään harjoitussupistuksia ei ole aiemmin ollut ja toivottavasti tuo oli vaan sitä. Vieläkin vähän hellä vatsa, pitänee seurailla tilannetta. Ei vaan ole kiva nyt iltavuoroon töihin lähteä. Vaikka rauhallista siellä nyt onkin ajella. Onneksi tosiaan eilen ultrassa kaikki näytti kunnossa olevan. Ja pikkuinen tänäänkin on myllännyt tavalliseen tapaansa mahassa.

Tirppana 20+6
 
mahan palautuminen mulla ei ole koskaan ollut mahdollisuutta käydä jumpassa,tms. kun nuo kaksi isompaa sain. koitin jumpata sit vaan kotitöiden lomassa, varmaan jos puntille tms ois päässyt, niin sitten sen ois saanutkin kokonaan pois.
itseä ei haittaa etten ole missin mitoissa, mut rinnat ainakin on ylpeyteni :D toki kai, kun ei imetys ole kertaakaan niitä rasittanut...
uimassa olen nykyisen liiton aikana käynyt, ja lenkeillä, ja innostuttiin miehen kanssa kaksin käymään jopa sulkista pelaamassa. mutta nyt se on valitettavasti jääny. täytys elvyttää sit jonkun aikaa synnytyksestä taas.
nyt en aio tehdä vaan sitä virhettä, että lähden lenkillekkään heti pari viikkoa synnytyksestä.... laskeuma tarvii saada asettumaan ensin..

ihania ultra-kuulumisia on taas tullut :) mitenkähän mä en osaa ollenkaan pelätä tiistana olevaa ultraa, innolla vaan odottaa, mut ei mitään kauhukuvia... kai sit sillon aamulla vasta iskee rimakauhu :D

sokerirasitus joo tuohon oon samaa mieltä et ei ole pahaa se litku, ja se et lämmintä mukaan, mulla ainakin ollu villasukat jalassa, ja oon päässyt huoneeseen, mis on töllö auki, ja molempina kertoina kun oon mukamas menny venaileen pitkäveteistä ajankulua, sattunu mukavat seuralaiset, juttua riittänyt :) no, toisella kertaa sattu mun yks kaveri , joten meillä melkein aika loppui kesken :D :D :D ja viimeksiki piti jo 7:20 olla ekalla näytteen annolla, joten mulle se ei ongelma ollut, ne ketkä tykkää aamulla nukkuu oikein pitkään, on sit sekin harmitus et joutuu nousemaan totuttua aiemmin liikenteeseen :) mut se on vaan tuo yksi aamu muiden joukossa, eikös siitä joka äiskä selvii :)

mä olen niin rakastunu tohon mun ukkeliini :) on ollu ihana löytää toinen jälleen uudelleen :)

ja onnea tuleville rouville :) omasta hääpäivästä alta pari vuotta aikaa.. ja ensi viikolla meillä onkin vuosipäivää tiedossa :heart: erään merkkipaalun saavutus, romantiikkaa ja hempeilyä :) on ihanaa olla toiselle se kaikki, ja on ihanaa kun toinen on itselle se kaikki :heart:

näihin lempeisiin sanoihin päätän tän sepustuksen, jos lähtis lapsille ostamaan uima-allasta pihalle :) tsaude :)
 
mahan palautuminen Luulen, et itellä ei kovin helposti tuu palautuun..mulla on aina ollu sellanen pömppömaha kyl..mut töitä aion tehdä sen eteen, et viä joskus vatsankin saan timmiin kuntoon! :) ja siis mulla on kaks kaveria, joilta molemmilta ekan muksun jälkeen ainakin palautu maha kyl ihan samanlaiseks melkein samantien..mut se tuntuu riippuvan niin ihmisestä ja ihotyypistä..itellä on jo nyt raskausarpia, joten varmaan turha kuvitella,et mahakaan palautuis itestään hienosti entiselleen! :D

Mahan koko Mulla tuntui alussa kans olevan maha turvoksissa ja tuntu isommalta kun oli, mut sit se on pysyny aika pienenä..monet päivitelly, ettei mulla kyl viä kauheen iso maha oo..jopa yks miehen ystävä (josta tulee itseasiassa meidän lapselle kummi) sano mulle viime viikonloppuna, et miten mulla onkin niin pieni maha kun vertas mua meidän yhteiseen ystävään, jolla on vaan 5 päivää aiemmin laskettu aika..ja siis odotetaan molemmat ekaa lasta! mut sillä kaverilla on jo tosi selkee ja aika iso maha..mulla on sellanen pieni pömppä..kyl sen siis jo tunnistaa raskausmahaks, mut ei oo mikään kauheen iso viä.. :)

Ja onnea Anukkio hyvistä ultrakuulumisista! :)

Äitiyspakkaus on tänään haettu postista ja hipelöity läpi! :heart: Kyllä siä sitä tavaraa sitten olikin paljon.. :)

Nellielli ja pötkö 23+5
 
mahan palautuminen ensimmäiseltä lähti maha ja kilot ennen ristiäisiä ihan sillai tekemättä mitään erikoista. Muitten raskauksien jälkeen onkin ollu tiukassa sekä kilot että mahanahka.

Ens viikolla olis taasen neuvola ja samalla saa sitten ne kelanpaperit, taas yksi etappi saavutettu.

Maha on tollanen aika pinkeä ja kookaskin jo. Et joku kun kysy laskettua aikaa ja kerroin et marraskuussa niin tokas vaan et ai vasta sillon. No olispa nähny mun mahan ekasta:LOL:
Ekassa raskaudessa tuli ylivoimaisesti eniten kiloja 20, tokassa 9 ja kahdessa viimesimmässäkin sevittiin alle 10 kilolla. Täs varmaan tulee jotain samaa luokkaa kun ekassa.

Raskaus on nyt julkista tietoa, isovanhemmat tietää ja osa sisaruksista sekä ulkopuolisia ihmisiä. Tuli jotenkin sellanen hölmistynyt olo, ku se ei oo vaan enään se meidän juttu. Nyt pitää sit kaikille vastailla kaikkiin tyhmiin kysymyksiin:) No eipä tarvi ainakaan enään peitellä.

Niin ja onnea ultrassa käyneille!

Idylli voisithan sä sen tietty lisätä tonne listaan, eli poikalupaus

hannama (21+6)
 

Yhteistyössä