Marraskuun 2012 masuasukit <3 *heinäkuussa*

Heipä hei,

Taas ei ole hetkeen tullut kirjoiteltua mutta josko nyt taas loman jälkeen aikaa olisi enemmän.
Tunafish-79 sun kirjoitus oli melkein kuin mun näppikseltä. Meillä vaan synnärinä kätilöopisto ja ja oli kyllä rakennneultrassa niin virallinen lääkäri että...sanoin jossain vaiheessa hänelle että miltäs näyttää kun oli ollut vartin verran hiljaa. Tokaisi vain että ei tässä voi samaan aikaan rupatella kun vaatii keskittymistä. No eipä sitten paljoa rupateltu ei...sitten kun lopulta suostui sanaisen arkkunsa avaamaan niin mumisi laitteeseen päin ja niin hiljaa että jouduin joka lauseen jälkeen kysymään että anteeksi mitä ja missä. Ei puhettakaan että olisi mitään sukupuolia selvitellyt kun pieni muutenkin oli "pylly kameraan päin" koko ajan. Jäi myös kasvojen alue aika pienelle tarkastelulle ja itseä harmitti ettei katsonut tarkemmin. Jatkossa RD:n vuoksi kontrollit 4 viikon välein ja kyllä ituttaa jo etukäteen jos sama lääkäri aina....
Muuten rakenteet oli ok ja painoarvio 360g :)

Kela ja rahajutuista ollut puhetta niin onneksi tulee esikoisen syntymäpäivän ja lasketunajan välille 2 päivän ero vaille 3vuotta niin saan saman rahan kuin esikoisesta :) muuten olisi kyllä tultu roimasti alaspäin joten erittäin tyytyväinen olen. Kova on myös yritys säästää sinne hoitovapaalle että voisi olla kotona hetken pidempään mutta jotenkin tuo raha vaan katoaa käsistä.

Oma olo on nyt muutaman päivän ollut suhteellisen tukala "helteen" ja ukkosen vuoksi. Melkein voi lämpömittarista katsoa että kun se ylittää rajan +22 astetta niin alkaa turpoaminen samalla sekunnilla. Minkään muun en ole huomannut auttavan kuin runsaan veden juonnin.
Aamun paastoarvo ei meinaa millään laskea joten ilmeisesti on tiedossa insuliinin aloitus. Dieetti on painon suhteen pitänyt tosi hyvin, mutta en vaan saa tuota aamuarvoa alas vaikka söisin mitä (tai olisin syömättä). Kaikki muut päivän arvot on ihan ok.

Eipä muuta kuin leppoisaa illan jatkoa :)

Firesun ja pulla 21+5
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut ultrakuulumisista! Täällä olis ultra torstaina, johan sitä on odotettukin.

Paino on noussut alusta n. 2kg, olin odottanut, että nousis enemmän. Ihan normaalipainoinen olen (monen mielestä laiha) ja en ole syömisiä kytännyt. Eikä haittaisi vaikka olisi vähän enemmänkin noussut, mutta eiköhän tuo vielä tuosta nouse. Oon aina ollut hoikka, vaikka mitä söisi. Kuulemma neuvolassa kysyttiin aikoinaan, että saanko tarpeeksi ruokaa.. Pitkän aikaa olin alipainoinen ja kyllähän sekin ärsytti, kun siitä sitten joskus huomauteltiin. Kun eihän ylipainoisillekaan sanota, että kauheeta kun oot lihava. :p Mut nyt viimeiset 5 vuotta on paino ollut normaalilukemissa.

Sf-mitta otettiin viimeksi neuvolassa, eli kolmisen viikkoa sitten. En tiedä oliko millä tasolla asteikolla. Ilmeisesti sitten normaali oli. Ja toivottavasti ultrassa on nyt sitten joku vähän puheliaampi tapaus, viimeksi ei oikein mitään selitellyt.

Tänään taas pitkä päivä töissä, aamuysistä iltaysiin. Joo, mukava iltavuoro taas.. Pidemmällä tauolla tuli sitten käytyä viereisessä ostoskeskuksessa, missä useita lastentarvike/vaateliikkeitä. Yhdestä alerekistä löysin kesämekon, kuukauden päästä on yhden kaverin häät, sai nyt sinnekin sitten vaatetta. Ja tuo mekko päällä tosiaan näyttää siltä että raskaana ollaan :D Lisäksi löytyi vitosella pitkähihainen paita. Oli siellä myös sitteri tarjouksessa, sen jos vielä ostaisi, hintaa 25e, eli ei paha. Etenkin jos poikalupaus tulee, aavistuksen poikamainen tyyli oli siinä. Mutta tytölläkin menis ihan hyvin.
Onneksi ei älyttömän kuuma päivä ollut, ihan tarpeeksi oli kun piti 3 tuntia ajaa autolla mistä ei edes ikkunaa saanut auki. Saati että kattopuhaltimet olis toiminut. No, sentään kuskille puhalti viileää. Kohta pitäisi miehenkin tulla töistä, vaihteeksi hän on pari tuntia pidempään töissä kuin minä. Tosin aloittikin työt 6,5 tuntia myöhemmin.. Juurikin näiden älyttömien työpäivien takia koitan olla kotona tulokkaan kanssa niin kauan kuin mahdollista. Ja en edes tiedä miten sitten kesäisin järjestäisi hoitopaikan, kun mieskin on samoissa ajoissa kuin minä. Paikallinen vuoropäiväkoti taitaa olla avoinna 6-22, joten pitäisi sitten toisen olla illassa ja toisen aamussa koko kesän, kun suurin osa aamuista alkaa ennen kuutta ja iltavuoroista taas loppuu 10-11 aikoja. Ja vaikka tehtäisi eri vuoroja, pitäisi silti viedä lapsi ainakin pariksi tunniksi hoitoon, kun niin epäsäännölliset vuorot. Ja olis toki kiva sitä miestäkin nähdä muutenkin kuin vapaapäivinä. Mut näitä ehtii murehtia sitten myöhemminkin.

Tirppana 20+3
 
Pitkästä aikaa kirjoittelemasta. Palasin maanantaina lomalta töihin ja aloitin heti reippaasti yövuoroilla. Nyt menossa työyö 2/2. Olen saanut kirittyä itseni teksteissä kiinni, kun on ollut rauhallista, mutta niin paljon oli tullut tekstiä sitten viime lukeman, että en yhtään muista mitä piti kommentoida.

Omanapaisesti siis vain ultrakuulumisia. Maanantaina käytiin ihailemassa pientä terverakenteista ihanuutta, saatiin mukaan yksi 4D kuvakin. :heart: Sukupuolen kurkkimisesta pikkuinen hieman närkästyi ja laittoi pian kädet eteen. Ultraaja oli onneksi nopeampi ja saimme poikalupauksen. Omat tuntemukset on siis ollut kohdillaan ja minusta tulee pian kahden pienen pojan äiti. En olekaan koskaan ennen toivonut keskellä heinäkuuta, että olisi jo pian marraskuu. :)


Jospa sitä kohta lähtisi aamuhommiin.

Kuume ja Prinssi 21+4
 
Huomenta, tai melkee vois sanoo jo, että päivää!! :kieh:
Nytkö tää sit alkaa, että kun sais nukkua ku lapsetkin vielä nukkuu ni eiköhän tää herää 4.30 ja ei väsytä ei sit tippaakaan..!! Arghhh!! :mad: No johan sitä pari kuppii on kahvii tullu juotuu ja kateltuu noit lastenvaatteita/tarvikkeita netistä, hitsi ku tekis miel tilaa ja vaikka mitä mut silti ei raaski :confused:
Ehkäpä ootan sitä uutta lastentarvikeliikettä niin kovasti jos sinne kävis murusen säästöt törsäämässä ;) Onneks ostettii edelliselle semmonen ihana kirkkaan oranssi sitteri niin sopii täydellisesti tulevallekkin prinsessalle :heart: Tuplarattaat saa lisäkäyttöä murun johdosta.. Mut mietin, että tolle vanhemmalle neidille pitäis kyl varmaan ostaa se seisomalauta rattaisiin, tietääks kukaa mikä ois semmonen oikeesti hyvä eikä mikään pilipali??? Ku en usko et 3v kuitenkaan älyttömän pitkiä matkoja jaksaa kävellä ni helpottaa ees vähäsen jos pääsee semmoselle seisoskelemaan..

Tänää ois kolmas neuvola, katoin aikasemmista neuvolakorteista niin niissä tää ois jo 6 käynti kerta :O menee nähtäväst aika paikkakunnittain noi et mil viikoilla pitää käyä. Ja tietty onhan sit 2 ultraakin ollu.. Vähä jänskättää ku se mun oikee th on vuorotteluvapaalla tän vuoden ku siel on semmoin nuor sijainen, siis tosi mukava on mut ei saannu viimeks sydänääniä olleskaan kuuluviin ja olin jo ihan paniikissa ku en silloin tuntennu liikkeitäkään niin semmonen vanhempi rouva tuli sitte kokeilemaan ja sai onneks heti äänet kuuluviin. Onneks nyt tiiän et muru on tossa oikeella puolella masua ja istukka takaseinässä niin ehkä täl kertaa onnistuis vähä paremmin. Ainakin eilen muru rummutti menemään niin kovast et ei voi enää erehtyä :)
Eli tänään siis saan ne kelan paperit ja meen kyl heti huomen paikanpäälle viemään hakemuksen, kauankohan siinä menikään et se päätös tulee? En muista yhtää viimeraskauksista. Jokasessa oon laittan hakemukset heti menemään ku neuvolasta on saannu ne ni ekassa äityspakkaus tuli ku äitysloma alkoi ja toisessa tuli paljon aikasemmin. Johtuuko käsittelyjonosta sitten vai mikä on syy.. Nyt siis tosiaan rahana otetaan se pakkaus..

Jaahas, pitäsköhän sitä lähtee pariks tunniks nukkumaan, ennen ku noi muksut herää.. Saipahan vähä aikaa ees olla rauhassa koneella :LOL:

Niiskuneiti-87 ja muru 22+3 :heart:
 
niipa on sulla aihettakin olla huolissaan, kun läheiset sairastaa vakavasti, se on kova paikka kaikille. ja surua on ymmärrettävästi. koita jaksaa, ja anna itsesi surra jos syytä on.... toki ne asiat mille ei ite mahda mitään, ne vaan tulee, ja niistä on koitettava päästä yli... voimia :hug:

sisunen niin no, se synnytys voi mennä siinä hetkessäkin vielä eri tavalla, kun olet jo lasta änkeämässä maailmaan :) ite oon pettynyt ehkä siinä kohtaa, jos monta tuntia vääntäis ja vääntäis ja SIT sanottais et leikataan... mutta vauvan parasta siinäkin varmaan tarttis ajatella.
Ei sektio ole mikään huonompi tapa saada lasta maailmaan. vaikkakaan ite en ole sitä kokenut, ei ole ennakkoasennetta muuta kuin kuinka kipeä se haava on sen jälkeen. kammoan isoja haavoja ja tikkimääriä :D
kavereilla mennyt nekin hyvin, ja eräskin oli oikein kiitollinen ettei tarvinnut alakautta enää toista yrittää, vaan sai automaattisesti sektion .
se synnytystavan arviointi ainakin ensisynnyttäjillä kertoo paljon, että lähdetäänkö alatiesynnytystä edes yrittämään.
mutta tässä vaiheessa raskutta synnytys alkaa luonnollisesti olla jo enempi ajatuksissakin, loppua kohden ei kyllä oikein muuta osaa ajatellakaan :D

käyrät ne on niin viitteellisiä, ja vaikka ylämitoilla meni edellinenkin raskaus koko ajan, ei mulle silti mitään seurantaa tehty. kun kertonut oon aiemminkin et moni asia oli terkkarin puolelta pielessä, niin oli tämäkin. Monta asiaa viittasi siithen että isohko vauva on tulossa, mutta koska hän ei ylimääräisiä lähetteitä suostunut laittamaan, ei mua noteerattu mitenkään.
totesi vain et iso vauva tulee, mut onhan kaksi alatie-synnytystä takana, niin kyllä tämäkin mahtuu. -ei vaan ottanut huomioon että se laskettu aika heitti kahdella viikolla aiemmaksi, ja lapsilla on eri isät, ERI kokoiset.... tämän isä on pitkä ja ollut itsekin syntyessään iso, eksä taas pyöreän pulskea ja suht lyhyt. niin. ja vauvalla oli sitten kokoa se liki 4600g, melkein kilon isompi kuin esikoiseni ja kakkoseni.
mutta tuli se ulos silti, ja aika helpostikin:ponnistusvaihekin vain 5min. :D
Jotenkin suhtaudun nyt kaikkiin käyriin ja painoihin ja sokereihin niin, et tarpeellisia tietoja ne on, mutta enää en ota niistä paineita.

sori jos tulee hiukan poksahtavaan sävyyn tämä teksti, kauhee kiire... ja väsy... mut tänään puoliväli meilläkin :heart:

fg ja pikkupallero
 
Hohhoi.. melkein voisi mennä takaisin nukkumaan.
Heräsin vähän ennen neljää ja rupesin siinä pohtimaan taas sitä, kun liikkeitä ei oo oikein tuntunu enkä sitte ees muistanu, että millon viimeks oisin potkun tuntenu.. Sillä verukkeella lähdin sitte vessassa käymään, että jos mahassa nukutaan niin herättäisin sen, että onhan se hengissä vielä! Mikä tyhmä idea! No tottakai se oli vain nukkumassa niinku minäki ja kun pääsin takas sänkyyn niin alko potkuharjotukset... Sitte olin jo silleen, että anteeks ku herätin...mutta äiti oli vaan vähän huolissaan... :ashamed: Enkä meinannu saada enää unta sitte.

Tänään ois tarkotus käydä kiertään kirppareita. Vein ukon töihinki, että saan auton käyttöön jos sataa vettä tai löydän jotain isompaa raahattavaa. :rolleyes:

Nyt vois syödä toisen aamupalan, onhan ekasta jo pari tuntia :D

mnica ja möntti 23+6 (huomenna poksuu!)
 
Sateista keskiviikkoa

Tänään ois se kauan odotettu rakenneultra, jei :) Esikoinen on mummin luona yökylässä ja ois saanut nukkua vähän pidempään, niin miehän ponkasin 6 ylös, laitoin pyykit koneeseen ja kävin aamulenkillä. Kuulostaa reippaalta, mutta nyt mua väsyttää ihan sikapossuna ja pitäis sinne ultraan ruveta valmistautumaan. Mulle ei nää aamulenkit näemmä sovi olleskaan :)

Inari & Juri Kakara
 
  • Tykkää
Reactions: nellielli
Tunafish Miettiny kans yhtenä vaihtoehtona itsensä irtisanomista äitiysloman jälkeen, mut siinäkin tulee kyl kauheet karenssit, kun ite ittensä töistä irtisanoo..mä en siedä työpaikkaani,joten se irtisanominen ei tuntuis sinänsä pahalta..nykyinen työpaikka on niin perseestä kun vaan olla ja voi!

Tirppana Kyllä mulle ainakin on koko pieni ikä sanottu, et oot lihava ja pitäis laihduttaa..ei aina suoraan, mut kierrellen ja kaarrellen..ei nyt siis vuosiin oo enää sanottu, ku oon ollu normaalipainoinen, mut sillon aikanaan ku olin lihava..ja nuorena (ala-asteikäisenä) painosta huomauteltiin koko ajan..ja sit mietitään miks nuorilla on huono itsetunto! : / Mut siis tiedän siis miltä tuntuu, kun huomautellaan painosta..ja ei varmasti oo kivaa niinkään päin, että huomautellaan siitä, että on liian laiha!

Nellielli ja pötkö 23+3
 
Hih :)

Siellä se mun pienimmistä pienin köllötteli, tyytyväisenä :heart:
Kaikki oli hyvin, mitään poikkeavaa ei ollut, vaikka pienokainen oli vähän kippuralla ja sen vuoksi sydämmen tutkiminen oli vähän haastavaa. Kaikki oli oikeilla paikoilla, varpaat ja sormet vilahteli. Saatiin tyttölupaus:heart: Mun pieni tyttö, mä olen ihan pakahtua onnesta. Painoarvio oli 455g, joka kuulema oli juuri passeli meidän viikoille, muutoinkin vastasi viikkoja kaikkineensa :)

Sori omanapainen tilitys, olen vain pakahtua onnesta, etten voi muutakuin huokailla hymy huulessa :)

Inari & Juri Kakara 21+5
 
Tirppana Kyllä meille ylipainoisille sanotaan aika pahasti aina välillä ja se pitää vaan niellä kun tietysti terveydellisistä asioista on kyse. Mutta on totta että jotenkin laihuutta on sallitumpaa ääneen kauhistella kohteelle itselleen. Ei varmasti ole kiva kuunnella kommentteja suuntaan eikä toiseen :(

Tuosta NKL:n palvelusta ei minulla muuten ole pahaa sanaa kuin että laite oli vanha romu ja lääkäri melko ynseä. Kätilöt varmasti ovatkin mukavia mutta minä käytän tuolla lähinnä noita erikoislääkäripalveluita. Sitten myös vähän korpeaa että jos tietoihin kirjoitellaan jotain päästä keksittyjä mittoja. Tämä on toistaiseksi mun ensimmäinen NKL -kokemus ja toivottavasti edessä on vaan niitä parempia. Olen ehdottoman tyytyväinen että pääsin NKL:le (olisin sinne halunnut joka tapauksessa) ja kiitollinen myös siitä että pääsin vihdoin erityisseurantaan diabeteksen vuoksi.

Firesun Mä kans pelkään että sama ankea ihminen on mulla jatkossakin tuolla NKL:la. Kaipa sitä saisi vaihdettua jos oikein nyrkki pöydässä vaatisi mutta onkohan ne muutkaan sen parempia.

Tuna ja sintti 21+2
 
Irtisanoutumisesta Eikös siinä tule 3 kk:n karenssi jos itse irtisanoutuu? Vai puoli vuotta? Eli eikös se onnistu niin, että irtisanoo itsensä 3kk ennen kuin äitiysloma loppuu ja sitten pääsee suoraan ansiosidonnaiselle kun äitiysloma loppuu? Kun eihän äitiysrahaa voi laittaa karenssiin irtisanoutumisen takia. :) Vai alkaako tuo karenssiaika vasta siitä lukien kun ilmoittautuu työttömäksi..

SF-mitasta Mullakin se on ihan yläkäyrillä, mitattiin ekan kerran viime neuvolakäynnillä eli viikolla 22+jtn. Terkkari sanoi, että se on ihan normaalia, että aluksi menee yläkäyrillä, kun vauva ns. tekee tilaa itselleen, mutta se tasoittuu myöhemmin.

Mä tunnen itseni kyllä jotenkin tosi pinnalliseksi kun stressaan painonnoususta, mutta tosiaan kun se nousee niin nopeasti ja ihan pelkkä ruuan ajattelu tuntuu lisäävän vaa'an lukemaan kilon, niin se kuulostaa aika hurjalta. Mutta toisaalta, jos sitä vara-ravintoa olisi vähän enemmän, niin ehkä imetyskin onnistuisi paremmin kuin edellisellä kerralla, jolloin laihduin synnytyken jälkeen kahdessa viikossa alle raskautta edeltäneen painon. Ei siis ollut paljon mistä antaa vauvalle, ja kun olin synnytyksen jälkeen sen pari kuukautta niin pihalla jotenkin eikä ruokakaan ei maistunut, joten plörinäksi meni koko imetyshomma. Ja nyt haluaisin, että voisin täysimettää sen vähintään 4 kuukautta. Toisaalta yritän olla liikaa ajattelematta asiaa, ettei tule taas pettymystä ja paineita.

Synnytyksestä on täällä myös ollut puhetta. Ekaa odottaessa en pitänyt sectiota edes vaihtoehtona, mutta niin vaan sectioon jouduttiin, enkä edes päässyt "kokeilemaan" synnytyssaliin. Nyt en millään lailla halua suunnitella etukäteen synnytystä, koska ekan synnytyksen perusteella opin, että kaikkea voi sattua. Oikeastaan mulle on "ihan sama" kummin synnytän, kunhan kaikki menisi hyvin ja vauva tulisi ulos turvallisesti. Jos valita saisi, niin tietysti haluaisin tällä kertaa kokea alatiesynnyksen, onhan se kuitenkin varmasti iso juttu naiselle, että saa itse punnertaa pienen ulos. :)

PikkuA ja poikanen 24+2
 
Joo meinasin lisätä, että kyllä varmaan ylipainostakin jotkut huomauttelee, mutta tuosta alipainosta huomauttelua ei vissiin edes ajatella että se olis jotenkin loukkaavaa. No, en yleensä siitä edes välittänyt, mutta kyllähän sitä vastaavasti ymmärtää sitten niitä ylipainoisia paremmin. Kun tietää, että toisille sitä painoa kertyy tosi herkästi, kun taas toisille ei sitten millään. Mut nyt oon ollut tyytyväinen kun yli 50kg on ollut paino jo useamman vuoden. Kun pituudelta kuitenkin oon ihan normimittainen.

Kohta taas iltavuoroon, miehellekin töitä sitten tälle päivälle tuli kun päivystäjä aamulla soitti. Kun oli vapaapäivä tänään ja sit perjantaina ois ollut varalla oloa, niin nyt sit ehkä saa perjantain vapaaksi. Tosin ei kuulemma haittais vaikka olis silloin töitäkin, kun säästyis siinä yksi pekkanen, kun sellainen on lauantaiksi sitten jostain syystä laitettu. Jos vielä tän päivän malttais odottaa, huomenna sit ultraan. Toivottavasti kaikki siellä pienellä hyvin, ärsyttää vaan sit mennä sen jälkeen töihin.

Tirppana 21+4
 
Onnea Inari tytöstä :heart:

Mä oon ollu 5 kuisesta asti ylipainonen ja kolme vuotiaana olin 104cm ja 30kg ja sitä rataa ni kyl mua on aina tarhassa, eskarissa, ala-asteella ja varsinkin yläasteella kiusattu sen takia, eikä kavereitakaan ollut ku ihan pari vaan. Kyl se aika kaameeta on ku koskaan ei oo laiha ollut, vaan uneksinut siitä.. Pienenäkin sokerirasituksissa ja verikokeissa kävin, mutta koskaan ei oo mitään syytä löytynyt.. Ja äitiäni yleensä haukuttiin just silloin neuvola aikana, että mitä oikee syötät tolle lapselle, äiti vaan tokas, että ihan samaa ruokaa ku kaikki muutkin ja mulla sisaruksia, jotka on ihan normi kokosia.. mut mä oon tottun olee tämmönen.. Mua nauratti ku työterveydes joskus sanottii, että tiiätkö, että ylipainosena et saa lapsia ja plaaplaaplaa ni kaikki 3 on tärpänny heti... että onko se siitäkään kiinni?... jeps.. oiskohan tää valitus tält päivält jo ohi... no katotaa sit ku neuvolasta tullaa et onko hyvä vai entistä huonompi mieli.. ärsyttää vaa ku ihmisii aina arvostellaa ulkonäön perusteella.. jos mussa ois jotaa vikaa ni miks mies ois sitte 10 vuotta mua katellu :)
 
Tunafish-78 Minä olen ollut kahden viime raskauden aikana seurannassa NKL:lla, kahden raskauden aikana käyntejä on kertynyt varmaan 20, synnytyslääkäreillä ja sisätautilääkärillä. Ainoastaan sisätautilääkäri on ollut joka kerta sama, mutta nuo muut lääkärit ovat vaihdelleet, ei koskaan ole ollut samaa lääkäriä kahdesti. Naistenklinikalla ja Kättärillä on niin paljon lääkäreitä, että kyllä aika tuuri saa olla, että saman lääkärin saa uudelleen. Huono puoli on siinä mun kohdalla, että joutuu joka kerta kohtaamaan ja puhumaan ne surulliset tapahtumat läpi, jos olisi sama lääkäri, hän tietäisi missä mennään.

Varmasti lääkärin vaihto onnistuu, harmi vaan, että lääkärin nimeä ei näy jo siinä ajanvarauslapussa, joka kotiin tulee.

Scala ja Eikka rv 22+5
 
Nopeata kommenttia! En oo ehtiny täältä lomamatkalta kuin pikaseen lueskelemaan ja tuolla facen puolella vähän kommentoimaan juttuja

Irtisanoutumisesta mullehan nyt kävi niin että mut sieltä työpaikalta pakotettiin irtisanoutumaan eli olen paperilla itse irtisanoutunut ja mun työsopimus päättyy elokuussa, niin nyt meidän ammattiliitosta selvitettiin asia ja sieltä tuli tieto että kun joudun elokuussa tod.näk. 3kk karenssiin (mikä on maksimiaika, enää ei ole puolen vuoden karensseja) tietenkin kun olen itse irtisanoutunut, niin se kuluu äitiysrahojen alla, eli mulle jää periaatteessa 2kk karenssiaikaa ja se yksi kuukausi mikä menee melkeenpä kokonaan jo äitiysloman alla, eli se karenssi ei siirry sinne seuraavalle työttömyysjaksolle.

Kun minähän pelkäsin sitä että kun joskus sitten ilmoittaudun työttömäksi vanhempainvapaiden jälkeen niin tuo karenssi olisi siirtynyt sinne 1kk mikä ei ehdi nyt kulua, mutta näin ei siis kuulemma ole. En tosin tiedä miten menetellään silloin kun irtisanoudutaan kesken vanhempainvapaiden, mutta omalla järjellä menis myös näin...

Oon kyllä nyt niin onnellinen kun jäinkin pois sieltä töistä, oli paras päätös moneen vuoteen vaikka tulikin näin, en varmasti olis äitiysvapaiden jälkeen mennyt sinne enää takaisin :) kyllä sitä pärjätään kun ei tyhjän päälle jäädä ja ehti tässä säästää noita karenssikuukausia varten. Henkisesti on niin eheytynyt taas että ei enää vituta edes se ettei liitto lähtenyt riitauttamaan työnantajaa tästä sotkusta..

Kelan tuista Veikkaan että nyt kun haen noita kelan tukia niin pyydän sen laskettavaksi vuoden 2011 tuloista tai 6 viimeseltä kk:lta kun 2010 on ollu pienemmät tulot, jos se vaan sopii. Paitsi jos 6 viimeseen kuukauteen lukeutuu karenssikuukausi niin eihän sillon tietenkään kannata.. Tuttu sanoi että kelassa kyllä mielellään myös kokeilevat että millä kannattaa laskettaa, sillä perus 2010 vuoden tuloilla vai viimeisen 6kk mukaan, voi olla että jos menen elokuussa niin kaikista isoin tuki tipahtelis 6kk laskutavan mukaan, mutta en tiedä miten mun kohdalla menetellään kun oon jääny tuolta töistä poies.. enkä tiedä miten pitää työntantajalta jotain selvityksiä saada kun en ole enää töissä, menisinkö vain palkkakuittien kanssa kelaan... saapa nähdä eiköhän siitä ihan hyvä soppa tule :) kyllä noista virastopeleistä selviää kun on tarkkana ja ottaa asiakseen kerran sen.

Mutta nyt kattiloiden ääreen ruoka palaa! --->

Lumineiti 21+3
 
Ihania ultrakuulumisia taas tullut, onnea niistä kaikille =)

Ihanaa kun huomenna on vapaapäivä! Vointi on kaikin puolin hyvä ja töissäkin jaksaa olla.

Eipä tänne sateen keskelle sen kummempia...

Niipa ja Pekka Perunapää 20+3
 
Burb.. Mä vaan nyt näitä omia napoja :ashamed:

Mulla on paha olo, hirvee maku suussa, närästää, väsyttää ja onnistuinpa saamaan tänään taas kipeitä supistuksia kun lapsilla on ollut joku hiton sirkuspäivä ja tuntuu että vaan venyttivät ja venyttivät mun pinnaa.. Yritin ensin sanoa asioista, komentaa, lahjoa, kiristää.. Keksiä niille jotain tekemistä... mut ei, niin ei ei ei vaan ei auttanut. Sitten kohdistin energiani vaan siihen etten välitä siitä jatkuvasta nujuamisesta ja hillumisesta, niin mies kun tuli kotiin niin sanoi jotain siihen mun sen hetkiseen "olen kuin en oliskaan"-tilaan liittyen.. Mun mielestä sellaisella tietyllä äänensävyllä ja siitähän sitten riemu repesi ja mä vetäsin lapsille kauheet siepit... Jonka jälkeen sitten alko reisiin asti kuristaa tota mahaa ja tuli paha olo..

Vitsi.. No, päädyin tänään ostamaan muuten raskausmonivitamiinit kun terkkari mulle jotenkin paheksuen sanoi että "miten sä et niitä jo syö?". Mä kyllä sanoin sille että oon yrittänyt panostaa ensisijaisesti monipuolisee ruokavalioon mut sitten toi jäi silti kaihertamaan :/ Oon nyt nyt syönyt Obsidania kun sitä tosta hyllystä löytyy, mutta kattelin myös tota Floradixia(?), ja luulen että se saattais imeytyy paremmin kuin Obsidan... Mun mielestä Obsidan on toiminut aika huonosti noissa edellisissä raskauksissa (mulla noi piuhat vaan tuppaa olemaan niin pitkät että tajuan vasta myöhemmin että "oliskohan pitänyt kokeilla jotain toistakin valmistetta?") vaikka oon vetänyt sitä jopa tupla-annosta kun hemppa ei vaan oo noussut.. Ja siltikin vaikutus on ollut aika pieni.. No... Vielä en ostanut sitä uutta rautaa (hintakin sai kauhistumaan, reilu 20 €, pieni pullo...).

No tässäpä tää nyt.. iltapalalle, josko olo vähän kohentuis..
 
Ainakin sain punaisella tekstin tulemaan ;)

SOKERIRASITUKSEEN meidän kunnassa mennään vaan jos odottaja yli 40v tai BMI yli 25. Itse en ole koskaan ollut eikä tarvii nytkään mennä.

ISO LAPSI / SYNNYTYS Meillä kaikki syntyneet alakautta, tytöt oli 3,1 ja 3,4 mutta poika sitten 4,2 ja "liian iso", en saanut ulos ilman imukuppia. Eli jo ton kokoinen voi olla "liian" iso.. Tämä neljäs myös poika joten en jaksa uskoa että olis alle 4kg eli saa nähdä loppuuko tämä myös imukuppiin..

SF Mulla ollut tyttöjen kanssa selvästi keskikäyrän alapuolella ja "suht pieniä" olleet ja pojan kanssa taisi mennä keskikäyrällä ja oli kuitenkin "isohko". Paljon riippuu varmaan myös äidin pituudesta, painosta ja missä asennossa vauva kohdussa. SF mitta siis.

Nyt jatkan teidän tekstien lukua ja teihin tutustumista :)

Korvapuusti 21+6 (luulen..)
 
Scala Hyvä tietää ettei lääkäri välttämättä ole sama :) Mulle ei kyllä seuraava aika tule millään lapulla, vaan lääkäri ihan henkilökohtaisesti varasi ja antoi mulle käynnin lopuksi. Siitä syntyikin epäily että aika nimenomaan on hänelle. No sehän nähdään kuukauden kuluttua!

Tervetuloa Korvapuusti! Toivottavasti tällä kertaa pääset vihdoin listoille mukaan!

Tuna ja sintti 21+2
 
Neuvolassa tänään käyty, kaikki oli muuten oikein hyvin, mutta hemppa oli tippun 110... Ei ihme et väsyttää kokoajan ja semmonen vetämätön olo kokoajan ja pelkkä kävelykin tuntuu ku ois jotkuu tiiliskivet kengissä.. Toivottavasti obsidani käy mulle ku sen sai neuvolasta mukaan.. ja paino on nyt tippun yhteesä 5kg ekasta neuvolasta. Tänää ei vielä sf-mittaa otettu. Kuukauden päästä ois seuraavan kerran ja sit eka lääkärikäynti ja sisätutkimus..

Jos muutamat mansikat lähtis vetäsee iltapalaks ja oottelemaan bonesin alkua.

Öitä!

Niiskuneiti-87 ja murunen 22+3
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
POKS :)

Eilen kävin muutamalla kirpparilla, mut mukaan tarttui vaan hoitoalusta ja pikkupipo :rolleyes: Ensinnäkin kun mua aina vähän ahistaa kirppareilla, jos on hirveen sekasta, kuten spr:n kirpparilla oli... Vaatteitahan ois löytyny tosi hyvin ja samassa rekissä mistä ostin hoitoalustan, ois ollu yks umpihaalari, mut 15 euroa pyydettiin. En tiedä sitte minkä hintasia ovat Lindexillä oikeasti? Muutamaan rintareppuunki törmäsin, mutta ei niistä aina oikein ottanu selvää. Miehen siskolta saan kuulemma lainaan sitten rintarepun, kun jää kohta pieneks sen vauvalle, että hyvä etten ostannu mitään. Se tulee kyllä tarpeeseen, kun isossa talossa touhuaa sitte päivät. Mut hyvä, kun se sisko sanoi jo, että lainaks vaan, jos he vielä joskus tarvii.. Ne kun sai tuon ekan lapsen hedelmällisyyshoitojen jälkeen. :)

Mutta sanoin kyllä miehelle, että haluan sen mukaan joku kerta kirpparille, kun en ite osaa kuitenkaan tehä kaikkia päätöksiä ja pian jää ihan hyvää tavaraa ostamatta! Näin ensisynnyttäjänä sitä alkaa miettiin, että pitääkö tämmönenki olla?! Niinku tuon hoitoalustanki kanssa olin vaan, että kai tää on semmonen ko pitää, on ainaki puhas ja ehjä ja maksaa vaan 4 euroa...hmm.. Onneks just edellisenä päivänä katoin marketissa hoitoalustojen hintoja :D

Eipä tässä muuta, takas nukkumaan hetkeks!

mnica ja möntti 24+0 !!!
 
mooooorggniiiinngggg :D

aamukahvin vaikutuksen alaisena täällä alan työstämään aatoksia ;)
Eroahdistusta vahvasti oirehtiva taaperoni on pitäny hetket tiiviinä, kuten yötkin viime aikoina... nytkin yöllä valvoin sitten kolmesta puoli viiteen :( onneksi sain vielä sitten pätkissä unta puoleen kahdeksaan.. ei siis ihme että kahvi maistuu :) Raskas vaihe menossa tuon tilliäisen kanssa, ja eilen piti oikein netistä vinkkejä etsiä, miten eteenpäin kun tuntuu et omat hermot loppuu JUST nyt :) tänään uusin ottein arkeen kiinni, toivotaan että saadaan paha vaihe ohi ennen vauvan tuloa... haaveena vain yksi joka herättää yöllä ;)

korvapuusti hei tervetuloa munkin puolesta, eiks me hengattu samaan aikaan tuolla neljättä kuumeilevien parissa nyt alkuvuonna? kiva että pääsit näin pitkälle säkin, ja nyt sit jatkuu juttu täällä jo paisuneiden parissa :)

RAUTAA mä olin vetämättömissä päälle viikko sitten. huohottelin ja vaikka kuinka koitin syödä kunnolla ja lepäillä, olin AIVAN sippi. hemppa mulla oli edellises neuvolas jotai 126, laskenut oli jo silloin kun sitä edeltävänä oli 134. joten otinpa ohjat omiin käsiin ja hain sitä FLORADIXIA. nyt kun viikko on menny, ni ero on huikea!!! vaikka oon väsynyt, en ole voimaton.
väsymys on tottakai kun nukkuu huonosti, mutta oma olo on täysin eri. jaksaa silti vaikka uni oiskin.
tuo mehu nostaa oloa tosi nopsaan, ja täytyy vaan muistaa ettei ota sitä heti aamupalan jälkeen. tulee helposti huono olo. melkeenpä ruuan yhteydessä sit lounaalla.
nuo tabletit taas on semmosia, et kestää kauan ennenkuin alkaa teho tuntua. Mehu imeytyy nopeammin. ja vaikka neuvolasta sain obsidanit edellisessäkin odotuksessa, juu, ilmaiseksi, niin jäi syömättä. ne kovettaa vatsan mulla.
Ja vaikka tuo mehu onkin arvokas, mieluusti maksoin sen, koska entuudestaan tiedän tehoavan nopeasti ja on kyllä kaiken 20 euron arvoinen lipitys :) ultrahan mulla on maanantaina vai oliko tiistaina, terkkari saa napsasta hempan siinä nopeasti ohimennen :) katotaan sit onko ollu muutosta.
KOKEILKAA IHMEESSÄ TUOTA MEHUA :)

palailen, nyt iski nälkä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Hei tosta hempasta vielä. Mun TH sanoi eilen, että jos syö esim jonkun oikein rautaisen aterian ruualla, esimerkiks joku pihvi ni silloin ei sais maitoa ottaa samaa aikaa ku maito ja raudanlähde hylkivät toisiaan :confused: olin ihan huuli pyöreenä et ei mikää ihme jos hemppa laskee ku litra maitoo menee melkein ruuan kanssa. Huomenna ollaan mennossa kaupoille tekee vklopun ruokaostokset niin jos kävis sit apteekista samal ostaas tot mehua mitä fourth gift mainostit! Voiko sitä mehuu ottaa samaa aikaa ku syö obsidaneja??

Niiskuneiti-87 ja muru 22+4
 

Yhteistyössä