Marraskuun 2012 masuasukit <3 *elokuussa*

NUKKAPALLERO HujjHujj mitä tapahtumaa siellä!! Pidän peukut nyt pystyssä että supistelut ei ala uudestaan ja vauva saa jäädä masuun vielä niin kauan kun vaan mahdollista! Onneksi nyt kuitenkin huomattiin toi pieni koko ja lähdetään seuraamaan! Ootte mielessä!

KESTOVAIPOISTA Olen kolmen ekan kanssa käyttänyt, hurahtanut täysin, mutta nyt neljännen kanssa mennään kertiksillä. Taidan säästää viimeiset voimani muuhun.. Vaikka ihanaa puuhaa se on, sanoisin kyllä että siitä saa enempin voimaa kun se vie, mutta tällä kertaa nyt näin.

IMETYSLIIVIT hankittu 3 kpl, yhdet taisi olla Bravadot ja 2 niitä aivan mahtavia mitä merkkiä ne nyt sitten onkaan :D Ollut jokaisen vauvan kanssa ja tosi hyvät ovat.. Äh, en nyt muista merkkiä.

HIIVA vaivaa edelleen, siitä Canesten emättimeen laitettavasta oli vaan vähän apua ja nyt voiteella yritän sitten saada pois.. Ikävä vaiva tommonen, ja varsinkin raskaana kun kohdunsuu jo aukenemaan päin niin miettii paljon ettei sitten nouse kohtuun päin..

Ä-PAKKAUSTA Mähän sain KELAn vastauksen ä-pakkauksesta jo kk sitten eikö pakkausta vieläkään näy mutta luvattu että ensi viikolla pitäisi olla Postissa meillä, en mahda odottaa! Vaipat on jo ostettu, nyt odottaa hoitopöytä enää vaatteita :D

SOKEREITA olen mitannut eilen ja tänään. Töissä eilen ja oli hieman korkeamman puoleiset niin ehdin jo huolestua mutta tänään mittaisin paastoarvon 4,6 ja aamupalan jälkeen (tunti) 5,0 ja lounaan jälkeen (tunti) 4,5 eli hyvät on ollut. Jätin makeiset ja suolaiset pois jo n 6 vkoa sitten ja samaa tahtia aion jatkaa loppuun saakka.

RISTIÄISET haluaisin pitää heti synnytyksen jälkeen, jos sekä mulla että vauvalla kaikki hyvin. Eli ennen joulua. Kortit jo ostettu valmiiksi ja samalla menyyllä mennään kun muittenkin kanssa. Ei varmaan kotona pystytä pitää kun ei meille mahdu kunnolla niin Seurakunnan jossakin pidetään, katson lähempänä sitten voiko tilata etukäteen.. Papin saaminen voi olla vaikeeta ennen joulua joten en tiedä pitäisikö senkin tilata etukäteen, siis ennen synnytystä :D Kummeja meillä ei oikein ole, tuntuu että kaikki hyvät jo käytetty.. Eli se on edelleen ongelma. Nimi on tiedossa.

Korvapuusti 27+2
 
Hui NukkaPallero mikä koettelemus teillä takana :O Nyt vaan lepoalepoalepoa ja kauniita kivoja ajatuksia! :) Ja jalat ja kädet ristissä että pieni malttaa pysyä vielä masussa!

Lumineiti: Kiitos kummi-/ristiäisvinkeistä! Tuon tiesinkin että niitä pakanakummeja "saa" kyllä olla mutta ainakin yhden pitäisi sitten olla kirkkoon kuuluva. Muttamutta.. niistä henkilöistä joita haluaisin pyytää kummiksi, ei sitten kukaan kuulu kirkkoon. Kinkkinen tilanne, mutta tuskin nyt sentään siitä ongelmaa alan tehdä. Eiköhän se jotenkin järjesty. Todella hienoilta kuulostavat nuo teidän kummitodistukset!

Anukkio+Paavo 26+1
 
Nukkapallerolle paljona jaksamisia, toivottavasti supistelut ei ala uudestaan ja pikkunen pysys mahdollisimman pitkään masussa! :hug:

Imetysliivejä pitäs hankkia lisää! Tällä hetkellä kaapista löytyy viidet ja kaikki ahistaa (esikoisen aikaan olivat jopa isoja!). Ja mitenhän minä nyt osaan oikeen kokosia tilailla, kun muutenkin oon niin tumpelo noitte rintsikoitten kanssa..

Ristiäisiä ollaan vähän jo mietiskelty.. Minä haluaisin saman papin kuin esikoisella oli, mutta hän jää loppuvuodesta eläkkeelle, joten ristiäiset pitäs pitää ennen joulua. Ja miten kiireinen hän sitten mahtaa olla...? JA miten nopeesti sinne lastenvalvojalle pääsee isyyden tunnustamaan ja miten nopeesti sieltä sitten tulee ne paperit.. en yhtään muista miten meni viimeksi. Ellei sitten karata naimisiin tällä välillä ;) Kummeja ollaan mietitty, aika vähän on mistä valita, mutta taidettiin nyt päästä lopulliseen ratkaisuun niistä. Nimi muuttui himpun verran ja on nyt ihan täydellinen<3 Toivottavasti sopiii sitten vielä vauvalle kun hänet näkee..

Ni ja tissi alkaa olla jo paranemaan päin! :)

kiukuttelija 28+5
 
Voi hitsi Nukkapallero miten hurja tilanne teillä siellä! Onneksi supistukset saatiin hiipumaan ja pääsit kotiin. Toivottavasti vauva pysyy kohdun suojissa vielä monta monta viikkoa<3 Tsemppiä kovasti täältäkin!
 
nukkapallerolle tsempit :wave: itekin tuon oman katraani perässä kun huitelen, ja mieluusti hääriskelen enemmän kuin sallittais, on tsekattava omaa jaksamista koko ajan...
nyt loppuraskauden oonkin päättänyt levätä joka päivä. jollen nuku, mutta ainakin LEVÄTTÄVÄ.

makean himo on täälläkin iskenyt kovaa ja korkealta! ihan tuskaa olla ilman. oon sortunut jo vaikka kuinka... tarttis vaan saada himot kuriin jollain tapaa...

äh, en ehdikään enempää... sadepäivä tuli tästä, saattaapi olla että kirpparit kutsuu :D
ainiin ja eka hankinta tehty: vihreä body 56 cm, jossa teksti: milk monster :D
sekä pieni sininen myssy.
valkoinen body 56 cm sekä oranssi body 56cm. kaikki nuo yhteensä vain 80 senttiä :) kirppiksellä kannattaa käydä, eihän tuon vaatekoon edustajat edes liiku mihinkään niin ei vaatteet edes kulu--- aivan kuin uusia ovat :heart:

kohti uusia hömpötyksiä siis :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tienkulkija
Voi kamala Nukkis :O Onneksi se lääke auttoi sun tapauksessa! Nyt vaan lepoa niin paljon kuin taaperoltasi pystyt! Kyselit niistä kokoarvioista... Mä käyn diabetekseni vuoksi säännöllisesti kokoarviossa. Tai oon nyt tähän mennessä käynyt kaksi kertaa ja parin viikon päästä on kolmas. En tiedä tihenevätkö nuo kokoarviot loppua kohti, mutta nyt on olleet n. kerran kuussa.

Kiva kuulla korvapuusti että myös onnistuneesti voi kestovaippailla :) Itsekin ajattelin että nyt esikoisen kanssa on ehkä paremmin aikaa noiden kanssa puljata. Voi olla että jos taloudessa olisi useampi vaippapeppu samaan aikaan, niin olisi melkoinen ralli noiden kestojen kanssa.
Vinkkejä hyvistä imetysliiveistä otetaan vastaan, eli jos muistat sen superhyvän merkin niin jaa ihmeessä kokemuksesi!

Tuna ja Sintti 26+6
 
Nukkapallero Mulla oli lääkäri menneellä viikolla, rv 27+6. Painoarvio 1080g ja pienehköksi sanottiin. Sf-mitta huitelee kuitenkin yläkäyrän yläpuolella, joten ainakaan mun tapauksessa ei korreloi mitenkään vauvan kokoon.

Syntymäpainoksi arvioi n. 3500g eli ihan normaali, ja samoissa menee kun nuo mun muutkin lapset
(3300g, 3680g, 3510g, 3580g, 3466g, 3618g, kaksi painavinta on olleet 4004g ja 4300g, mutta painaneet jo rv 28 1300g)

Toivotaan, että sun pikkuinen malttaisi vielä hetken kasvaa mahassa.
 
Viimeksi muokattu:
Nukkapallero Paljon jaksamisia ja nyt sitä lepoa!!! :heart: Toivotaan, ettei supistukset ala uudelleen!

Imetysliivit Ostin itelleni H&M:ltä ihan sellaset kaarituettomat liivit jo valmiiks..niitä tuli kaks yhdessä pakkauksessa, valkoiset ja mustat..on vähä ku urheiluliivit eli varmaan antaa periks, jos ne tissit tästä viä turpoo.. :) muita en viitsi ostella sit ennen kun on lapsi maailmassa..sitten sen näkee kuinka pahasti tissit turpoo.. mut noi ny on hyvät tollaset liivit heti alkuun..

Ristiäiset En oo sen paremmin viä suunnitellu muuta kun tarjottavia.. :D miettiny, et mitä sinne leipois..ja viikonloppuna nyt teinkin sellasia vanilja-mustikkapullia pakkaseen, et jos niitä sit ainakin olis tarjolla ristiäisissä..ja sit testasin sellasta vadelmabrownieta, et jos se olis hyvä tarjottava ja ainakin eilen se meni mun kavereille kun kuumille kiville eli luulenpa sitäkin tekeväni sit.. ;) niin ja kyselin äidiltäni jo, et onko meillä viä ristiäismekko tallella..ja kuulemma on, et siinä on sekin sit..saadaan käyttää samaa mitä mulla ja mun sisaruksilla on käytetty aikanaan! :)

Eilen kaveri toi hirveen määrän vauvan vaatteita tytölle.. :) Oli ihania! :heart: Ja oli suurin osa just ihan pienelle eli ei ainakaan tartte enää stressata, ettei olis ihan vastasyntyneelle vaatteita..nyt on ja reilusti onkin! :D

Nellielli ja pötkö 29+0 (POKS :heart: )
 
Hei! Nukkapallerolle tsemppiä ja toivotaan että pikkuinen kasvaisi masussa vielä pitkän aikaa :heart: Ja tuohon kokoon piti sanoa että Raskauskiekko on kasvukäyrä, ja ihan hyvin sijoittuu tuo teidän pikkuisen paino 990g tuohon käyrälle, alakäyrää lähemmäs tosin mutta käyrälle kuitenkin. Meillä oli lääkärineuvola tosiaan 27+3 ja silloin meidän pienen painoarvio oli yli 1000g,en nyt muista paljonko mutta pikkasen keskikäyrän alapuolella oli ja syntymäpainoksi arvioi 3400g jos samaa vauhtia kasvaa.

Ei mulla muuta tällä kertaa :)

miraaz ja peppi 27+6
 
Nukkapallero: Tsemppiä teille! On se vaan kumma, miten ne äidinvaistot toimii.. Tarkoitan nyt sitä että olet ollut kovasti huolissaan mahan koosta ja ilmeisesti aiheesta. Mulle ei ole tehty kokoarviota tässä raskaudessa mutta edellisessä tehtiin 28+5 ja se oli 1200 g. Esikoinen meni aika yläkäyrillä ja oli syntyessään 40+3 3800 g. Työkaverini sai esikoisensa rv 29+ ja paino oli 1400 g, tosin sitä edelsi muutaman viikon sairaalajakso kun vedet meni enne rv 28. Loppupeleissä ne viikot on ne, mitkä ratkaisee, ei niinkään se paino. Keuhkojen kypsyys kun on se kriittisin asia.

Ristiäiset: Haluaisin pitää mahdollisimman pian mutta koska la on 7.11., menee liian lähelle joulua ja kaikilla on silloin niin kovin kiire. Jos ihan joulukuun alkuun tähtäisi, se voi olla liian pian oman voinnin kannalta. Eli suosiolla sitten varmaan joulunjälkeisenä viikonloppuna. Kotona ei mahdu pitämään eli varmaan sama paikka kuin esikoisellakin ja tarjoamiset nyyttäriperiaatteella eli vieraat tuo tullessaan. Kutsutaan molemmat isovanhemmat, molempien sisarukset ja lapset sekä tulevat kummit. Kummiasia onkin kinkkinen.. Montako kummia saa virallisesti olla? Esikoisella on 4 ja tälle tulokkaalle olisi nyt 5 ehdokasta, joista on vaikea jättää sitä yhtä pois.. Meillä on myöskin - edelleen - miehen kanssa eri linja muutenkin kummiasiassa: miehen mielestä kummit pyydetään pariskunnittain eli jos hän pyytää kaveriaan, myös hänen vaimoaan pyydetään. Mun mielestä taas ihmiset kysytään henk.koht. Esikoisen kohdalla laitettiin riita puoliksi eli mies pyysi yhden pariskunnan ja mä sitten kahta kaveria mutten heidän miehiään. Mitä mieltä olette?

HilmaVilma 28+4
 
kattelin justin bieberin keikkaa ja totesin olevani ihka elävä kalkkis :D
ei hyvänen aika sentään....

huhhuh onpa supistellut meikäläistä tänään... eilinen päivä oli rankka, lepoaika jäi ihan minimiin. ei pahoja, mutta usein. vauva liikkuu TOSI paljon. autossa pyörähdettiin ja sekös sit supisteluja aiheutti entistä enemmän...
harkkareita nää kaiketi on, ja ois kyllä kätsyintä ikinä, jos äidit vois alkaa napsimaan pillerinä sitä keuhkojen kypsytys-mömmöä, ja sit kun kuuri ois loppu, sais jo mennä synnärille :D eikö ois kätevää :D

päivä ollut sekavia tunteita täynnä, miten yksi päivä voikaan sisältää kaiken seuraavan: kaverin äidillä syöpäepäily, ystävälläni leikattu rintasyöpä, yksi kaveri mennyt eilen naimisiin, ja lisäksi yksi vauvauutinen... plus musta kulkevat ilkeämieliset puheet :D
aika tehokas paketti :D jotenkin kaiken tämän kuultuaan ei osaa tuntea enää mitään. on jotenkin tyhjä olo, kun samalla kun tarttis "surra" tapahtuukin myös jotain valtavan iloista.
sen nyt tiedän, että ihmiset juoruaa aina, ja jos se tekee ne onnelliseks että musta saavat keksiä omia päätelmiään, niin siitä vaan :)

jahaaa.... uni tulla kolkuttelee....
 
Täällä taas valvotaan..

Nukkapallero: Parempihan se masussa on kasvaa mutta jos kasvun kanssa on häikkää, niin joskushan vika voi olla esim. istukassa tai napanuorassa, ei lapsessa. Ja silloin voi olla ihan perusteltua siirtyä sinne keskoskaappiin. Toivottavasti selviät levolla ja parin viikon päästähän sitten tiedetään, kasvaako normaalisti/riittävästi. Kohta alkaa muutenkin olla jo hyvät mahikset vaikka synnyttämään joutuiskin. Itse olen jännännyt vuotojen alkamista ja jotenkin tuntuu siltä että kun tuonne 30+ viikoille pääsee, niin voi vähän huokaista helpotuksesta.

Scala: Toivottavasti kuulemme sinusta enemmänkin jatkossa. :wave:

Omat huolet: ainahan sitä joku stressin ja huolen aihe pitää olla, etenkin näin yöllä valvoessa. Nyt vähän kummastuttaa vähäiset liikkeet ja outo selkäjomotus, sellainen menkkamainen. Mutta toisaalta samaan aikaan ei juurikaan supista, mikä on varmaan hyvä juttu. Mietin, että voisko olla hiivaa, virtsatietulehdusta tai sitten jotain muuta emätintulehdusta.. Ei kyllä kirvele tai kutise mutta valkkaria lurahtelee aina silloin tällöin. Lapsivedestä ei liene kyse, kysyin siitä gyneltä viime viikolla ultran yhteydessä ja vettä oli reilusti ja kaikki näyttin muutenkin hyvältä.

Kauhee suklaanhimo olis just nyt..:popcorn:

HilmaVilma 28+5
 
Viimeksi muokattu:
Nukkapallerolle jaksuja ja vointeja sinne. :) Toivotaan että pieni sais pysytellä vielä siellä masussa.


Nyt se flunssa sit iski tännekkii..:snotty: Joten saikutellaa nyt alkuviikko. Flunssan lisäksi on ruvennut raskaus tuntumaan... Turvotusta, kolotusta...
Eilen illalla yhtäkkiä rupes särkemään ihan älyttömästi tohon oikealle puolelle kylkiluitten alle, tosi inhottava pistävä/viiltävä kipu. Kipu helpotti jos meni kontilleen tai istu takakenossa. Mutta aina kun nousi seisomaan niin ei kyllä pystyny olemaan.
Kipu onneksi rupesi helpottamaan tunnin-parin päästä, tais vaan jätkä sitten painaa niin kovin tonne että hengittäminenkin tuntu raskaalta.


Lily_ 27+0 (POKS!!):heart:
 
Hitsi kun en ole vielä niin pitkällä kuin sinä Nukkis niin ei pysty ihan suoraan vertaamaan. Meillä ekassa kokoarviossa 21+0 paino oli 375g ja viimeksi 25+0 785g. Seuraavaksi oon menossa kokoarvioon tasan kahden viikon kuluttua eli 29+0.
Toivotaan että teidän pieni pysyisi vielä masussa kasvamassa!

Kovasti tsemppiä myös Millimamalle lepäilyyn :hug:

HilmaVilma Mulla on kans muutamana päivänä edellisviikolla ollut tuollaista menkkamaista selkäjomotusta. Ei mun mielestä ole mitenkään liittynyt mihinkään rasitukseen tai muuhun sellaiseen että voisi olla supistuksiin liittyvää. Kai? Näin ensikertalaisena kaikki jomotukset on niin uutta ja ihmeellistä että ei voi tietää mistä pitää huolestua...

Tuna ja Sintti 27+0
 
Uusi viikko ja tämän viikon jälkeen enää 10 viikkoa! :eek:

Nukkikselle paljon voimia ja jaksamista levossa täältäkin! :hug:

Mies lähti sitte viikoksi työreissulle aivan toiselle puolen Suomea :( Ei oo kivaa, mutta kai mää selviän täällä. Koiralla oli toissayönä kauhee ripuli eikä eilen syöny taikka juonu mitään, muuta kuin illalla sain sen syömään vähän keitettyä riisiä ja raejuustoa. Tänä aamuna halus jo ruohoakin syödä ulkona, mutta riisi ei sitte taas kelvannu. Toivottavasti se tokenee, ettei mun tarvi sitä yksin lähtee kiikuttaan mihkään lääkäriin.. Oli tiesti hyvää harjotusta sillon yöllä, kun kahden aikaan heräsin koiran vinkumiseen, että pitää päästä ulos. Mies nukkui mut herätin sen sitte käyttämään. Sitte heräsin samaan vielä neljältä ja puol seiskalta, mut sillon menin ite käyttään eikä mies tienny mitään! Mutta sitä oli ihmeen pirteä kuitenkin, että kai se keho osaa valmistautua jo jotenkin yöheräämisiin :confused:

Koirista lisää. Mun piti jo aiemmin puhua tästä, että tämä meidän vanhaneiti on alkanu nyt taas reagoimaan mun raskauteen lenkillä. Yleensä se on tosi sosiaalinen ja utelias muita koiria kohtaan, mutta nyt varsinki jos toinen narttu tulee vastaa, niin tämä rupee rähiseen tai haukkumaan sille. Mies kokeili käydä lenkillä ja oikein "metsästi" muita koiria kohtaamiseen, niin ei mitään ongelmia ollu. Se on tiesti huomannu, kun oon liitoskipuillu, että taas on tilaisuus viedä mun "johtajanartun" paikka... :headwall:

Möntti on ollu kyllä viikonlopun aikana tosi aktiivinen kaveri. Mieski on päässy kunnolla tuntemaan sen möyrimistä. Se on ollu jotenki sivuttain, niin mahtuu ilmeisesti paremmin liikkumaan kuin pää alaspäin.

Vaipoista vielä. Kertiksistäki mä varmaan haluan käyttää Muumi-vaippoja, kun on kotimainen tuote. Äiti kysyi multa, että oliko äippäpakkauksessa vielä harsoja, kun hän on käyttäny harsovaippoja mulla ja oli kyllä ehdottomasti sillä kannalla, että harsoja tai kestoja kannattaa käyttää, jos vain jaksaa pesurumbaa. Harsovaipat vaikuttaa aika käteviltä, vielä kun ne voi pestä 90 asteessa, niin varmasti kaikki pöpikset lähtee. Tarvii vaan muutaman kuorivaipan ja/tai villahousun. MUTTA senhän näkee sitten millanen sinappitehdas tuosta tulee, että mikä vaippa on paras ratkasu.. :rolleyes:

Mut nyt taas jotain väliaamupalaa nassuun. Möntti ei oo vissiin kauheen ihastunut mun mahan murinaääniin, kun aina tulee jonkinlaista vastalausetta, jos vain on hereillä :D

mnica ja möntti 29+4
 
Huomenta kaikille!

NukkaPallerolle kovasti jaksamisia täältäkin! Aika hurja juttu, mitä olet joutunut kokemaan. Onneksi lääkitys auttoi. Nyt vielä enemmän odotan jännityksellä kahden viikon päästä olevaa neuvolalääkäriaikaa, että mikä oma tilanne on jatkuvien supistusten takia.

(.) Ihan hirveä yö takana. Heräsin noin tunnin nukkumisen jälkeen siihen, että pää oli ihan mielettömän kipeä ja kierin hiessä. Panadolia naamaan, vettä lasillinen ja ikkuna auki. Ei auta tietenkään. Kierin tuskassa miehenkin siinä touhussa herättäen varmaan viiteen asti aamulla, ja sitten sain taas pariksi tunniksi unta. Lisäksi tuli makuulla tosi kipeä supistus, joka kesti monta minuuttia. Ennen ei ole tuollaista tullut. Aamulla onneksi vauva potkutteli ihan normaalisti, joten siellä ei tunnu olevan hätää. Äiti on nyt kyllä täällä toimistolla vähän väsynyt, ja pää on vieläkin hieman kipeä.... Työteho on aika olematonta.

Muuten oirelistaani voi lisätä nykyään myös tajuttoman hikoilemisen (sisälläni asuu elävä lämpöpatteri) ja jatkuvan päiväunien tarpeen.

Joku kyseli aikaisemmin pukamista. Minulle ilmestyi yksi selkeä tapaus ensimmäisellä kolmanneksella, ja olin ihan kauhuissani, että tästäkö tämä alkaa. Maha ei ollut edes erityisen kovalla tai mitään. Siitä lähtien otin kuitenkin ruokavaliooni luumut, kuivattuna tai nyt tuoreena, kun ne ovat niin sikahalpoja (n. euron kilo). En käyttänyt mitään lääkkeitä tai pesuja erityisemmin, se lähti itsestään pois muutamassa viikossa. Ei ole vielä tullut takaisin! Vaikka vedän alentuneeseen hemoglobiiniin Retaferia, ei ole ollut ummetusoireita, joten toivottavasti luumut auttavat.

Nynaeve ja Pp 26+1
 
Nukkapallerolle toipumisia täältäkin!

Mulla tuli kans käytyä synnärin päivystyksessä viikko sitten ikävien supistusten takia. Ottivat sydänkäyrää pitkän tovin, lääkäri tunnusteli kohdunkaulan ja ultrasi pikaisesti. Kaikki oli ok. Tai paramminkin. Kaulaa oli jäljellä 4,8cm -enempää ei kai voisi juuri ollakaan. Mutta kuten Tunafish tuolla ylempänä totesikin, mistä sitä ensikertalainen voi tietää mistä pitäisi huolestua ja mistä ei... Toivottavasti ei jatkossa tarvitse miestä herätellä keskellä yötä lääkäriin...

Perjantaina kävin sokerirasituksessa niinkuin muutama muukin täällä. Arvot olivat yllättävän hyvät ottaen huomioon, että olin varma RD:stä. Niin moni lääkäri on siitä etukäteen varotellut. PCO-naisilla kun se on melkoisen yleinen riesa. Kuitenkin kaksi jälkimmäistä arvoa meni normaalin puolelle, paastossa raja 5,3, mulla 5,4. Saa nähdä seuraako tuosta jotain. Vaikka en pistä pahitteeksi satunnaista sokrujen mittailuakaan.

Oon kattonu aika tarkasti koko raskauden ajan mitä suuhuni pistän, vaikka toki petrattavaa löytyy. Mutta kuka nyt oppikirjan mukaan elää.. kaikenkaikkiaan voin siis olla tyytyväinen.

Tuli samalla labrakeikalla katottua myös maksa -ja sapppiarvot. Mua on kutitellu jalkapohjista, mutta onneksi oli väärä hälytys. Vähän epäilinkin tuon kutinan olevan hermoperästä. Raskausvaivoja siis täälläkin: issias kiukuttelee. Samoin väsähdän nykyään tosi helposti, mutta öisin valvotuttaa. Niin ja närästys, yh.

Kokoarvioista on kanssa ollut puhetta. Ite ootan innolla viikon päästä olevaa äitiyspolia, josko siellä saisi jotain osviittaa. Menen sinne tosin muista syistä: mulla oli se laskimotukosriski, joten arvioidaan uudelleen alotanko jo tässä vaiheessa Klexanen vai vasta synnytyksen jälkeen. Jotain lääkäri puhui kyllä napavirtauksistakin, joten en tiedä onko sillä sikiön koolla merkitystä päätöksessä.

Niin ja kestovaipoista: Ite kyllä ehdottomasti aion niillä aloittaa. Tosin olen luvannut mielessäni, että ressiä en ota. Varmana haasteita on äitiyden alkutaipaleella riittämiin ja en aio kasvattaa niitä tietentahtoen. Mutta yritetään..

Nimiäiset: Alustava nimi on lapselle mietittynä, muuten happeningi auki. Pohditaan asiaa varmaan tarkemmin kun lapsi on syntynyt. :)

Tänään pitäisi lentää pieni matka. Toivottavasti poju ei pistä ilmailua pahaksi!

Mukavaa päivää,

toiveajatus ja poju 27+0
 
Kokoarviosta Meillä lapsen painoksi arvioitiin viime viikon maanantaina (28+1) 1110grammaa. Ei sekään ny ihan kauheen kokoinen oo. Mut ei lääkäri sanonu mitään koosta sen kummemmin. Hyvänkokoinen se oli.

Työt alko kesäloman jälkeen ja toivoisin NIIN paljon, että alkaisi jo äitiysloma..tää on jotain niin kauheeta.. Täällä ei todellakaan oo kivaa olla töissä.. Ja kyselin pomolta nyt uudelleen (kysyin siis jo ennen kesälomaa, muttei vastannut), että saanko pitää talvilomani ennen äitiyslomaa pois. Pomo vastasi, että talvilomakausi alkaa 1.10.2012 eli sen jälkeen voin pitää. Just. Mulla alkaa 30.09.2012 äitiysloma! enhän mä sillon enää talvilomaa voi pitää. Alko niin taas ottaan päähän. Koska siis palkanlaskija ennen kesälomaani sano, et periaatteessa voin pitää talviloman pois ennen äitiyslomaa, jos se käy työnantajalle. Ja siis työkaverini piti reilu vuosi sitten kesä-ja talvilomansa pois touko-kesäkuun aikana ennen äitiyslomaansa, joten miksen mä vois muka pitää sit talvilomaani syyskuussa ennen äippälomaani. Aargh. Kyselin asiasta viä pomolta paremmin. Saa nähä mitä vastaa.

Nellielli ja pötkö 29+1
 
Pitkästä aikaa täällä...

Huh huh Nukkapallero, toivottavasti tilanne pysyy rauhallisena levolla.

Kokoarviosta: lääkärineuvolassa 28+0 pikkuisen kokoarvio oli 998g. Lääkäri sanoi siroksi ja kyllähän tuo näytti olevan raskauskiekon mukaan vielä käyrillä. Mutta itsehän sitä alkaa sitten miettimään ja pohtimaan, että onkohan kaikki varmasti hyvin. Supistelujen takia sain uuden ajan lääkärille reilun parin viikon päähän, niin näkee sit samalla myös tuota kasvua, että onko ottanut spurttia vai edelleen siro ja pieni.

Samalla selvisi, että vauva on perätilassa. Mikä aiheutti itselle pelon sektion uhasta. Sektio tuntuisi erittäin pelottavalta, jos se olisi tiedossa jo etukäteen. Lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että hyvin ehtii vielä kääntymään ja toivottavasti sen tekeekin, mutta jotenkin näitä jää mielessään pyörittelemään. Onko kenelläkään kokemusta perätilassa olleesta ja onko kääntynyt omatoimisesti? Tai onko joku synnyttänyt alateitse perätilassa olleen vauvan? Mielestäni alatiesynnytys ei tuntuisi niin hurjalta vaihtoehdolta kuin sektio. Juuri Vauva-lehdessäkin oli juttua. Mutta toki toivoisin, että kääntyisi oikeinpäin ja pysyisi niin.

Ristiäisten ajankohtaa täälläkin mietitty. Olin ajatellut joulua edeltävää viikonloppua, mutta ei ehkä ole mikään paras vaihtoehto. Ja meillä vaikuttaa myös uuden kodin valmistuminen, että ehditäänkö tälle vuodelle pitää vai siirtyykö ensi vuoteen.

Imetysliiveistä ollut puhetta myös. Esikoisen aikaan mulla oli käytössä Bravadon saumattomat ja kaarituettomat liivit ja olin niihin erittäin tyytyväinen. Koko on sama kuin paidan koko, joten onnistui hankkia jo raskausaikana ja antoivat myös aika hyvin periksi, mutta olivat silti tukevat. Eli näillä ainakin täällä aloitellaan.

Onko kukaan muu saanut vaivakseen suonikohjua raskauden aikana? Mulla on ilmestynyt toisen jalan polvitaipeeseen iso ja kipeä suonikohju. Erittäin epämukava vaiva muutenkin kuin ulkonäöllisesti. Onneksi ilmat alkaa viiletä niin tukisukkien pitäminen on hieman miellyttävämpää.

Kestovaippailu jäi kokeilematta esikoisen aikaan ja todennäköisesti myös nyt.

Ensimmäiset vaatehankinnat täälläkin tehty. Ja nyt olisi kova polte hankkimaan lisää. Täytyisi varmaan hakea esikoisen vanhat vaatteet ja hypistellä niitä, jos se auttaisi... :)

PikkunenKakkonen & A-P 28+5
 
Neuvolalääkäri takana, painoa tullut lisää kuukauden takaiseen + 3kg, kokoraskauden aikana n. 7kg
Hb oli hiukan noussut viimekertaan verrattuna, kun viimeksi oli 114 ja nyt 118
RR 123/72
SF 25 (viimeksi 19)
Sykkeet kuuluivat hyvin, 150
Verikoe otettiin ton veriryhmän vuoksi myös.
Sain lähetteen sokerirasitukseen. Ajan varasin jo ja menen sinne heti perjantai aamulla.
Kohdunsuu on kiinteä ja kiinni, pituus 2,5-3cm ja sormelle auki. Sanoi että uudelleensynnyttäjillä on normaalia että on jo sormelle auki. Joudun nyt kuitenkin menemään viikon päästä uudelleen lääkärille, joka tarkistaa tilanteen sitten uudestaan. Tivasi tarkkaan kivuliaista supistuksista ja sitten harj. supistuksista. Kyseli paljonko harjoitussuppareita mulla tulee ja kauanko kestää. No viikon ajan mun pitää seurailla noita ja laittaa ylös. Tarvittaessa ottaa yhteyttä ja sitten jäädä saikulle, jos siltä näyttää.
Pelkopolille menosta keskustellaan vielä terveydenhoitajan kanssa ja sitten vikalla lääkärineuvola käynnillä.

Ristiäiset Esikoisella pidettiin seurakunnan tiloissa, kun oma koti oli niin pieni, mutta nyt aiomme pitää ristiäiset kotosalla koska tilaa on enemmän. Leipomukset aion tehdä itse jos vointi vaan antaa periksi. Samoin myös kutsut. Kummit ovat tiedossa, mutta ei ole vielä kysytty. Ristiäiset varmaan pidetään tammi- helmikuussa.

Nyt lyö pää tyhjää joten moro!
26+1
 
selkäjomotukset voivat hyvin johtua siitä että vatsa on jo niin iso, ja asento kropalla muuttuu, nivelet on kovilla kun painopiste vaihtaa paikkaa :)

pukamat on, mut mihinkäs ne tosta ... kai jottai puikkoja vois hakea niihin.

perätilassa vauva voi vielähän se mahtuu olemaan vaikka X-asennossa pitkän aikaa :) ei vielä tässä vaiheessa kannata sitä huolehtia :)

suonikohjujakin on käytän vajaamittaisia legginsejä, ne peittää sopivasti :)

touhukas päivä jo tähän mennessä takana, aamulenkki leikkipuistoon koiran ja taaperon kanssa, oli ihanaa löytää toisesta äidistä juttuseuraa :) päikkäritkin ehdin vetämään sekä iiiiison satsin sämpylöitä :)
energiaa on kuin pienessä kylässä :D
 
sokerirasitus niin no mulla kans 5,4 kun raja on 5,3. nyt sit kuukauden päivät mittaan kolmena päivänä tunti ruuan jälkeen, sekä yhden viikonlopun kaikkien syömisien jälkeen ... osasin odottaakin, joten tästä sit taas :)
 
Heissan!

Kamalasti jaksamista Nukkapallerolle. Olisi kyllä kamalaa jos joutuis näillä viikolla synnyttämään. Jalat ristiin ja lepoa vaikka helpommin sanottu kun tehty.
Teitä oli muitakin joilla on supistuksia ja kolotuksia. Ottakaahan mammat nyt rauhassa.

Meillä ei kokoarviota lääkäri suostunut tekemään kun viime viikolla käytiin lääkärillä viikkoja oli 26+6. Sanoi vaan että, pieni on ja kerta ei ole supistuksia ollut tai muutakaan ongelmaa niin kokoarvio menee sitten myöhemmille viikoille. Tosin meillä seuraava lääkärikäynti on rv 36 joten kyllä siinä vaiheessa pitääkin arvioida painoa ja ymmärsin että, olis vielä jossain tuolla loppusuoralla synnytystapa-arviokin :eek: vai oliko se synnytystapa-arvio vain jos tuossa lääkärillä todetaan perätila. En mitä tiedä teen vaan niin kun neuvolasta sanotaan :D

Anselmi on ollut pieni myös ultrissa vaikka on ollut tasaisesti 4 päivää vanhempi pituuden puolesta niin grammoilta on ollut kevyt vaikka laskennallisia arvioitahan nekin vain on.

Ei teistä kukaan Porvoon suunnalta ollut? Mulla olis täällä ihan kiitettävästi omenoita, että sais tulla hakeen pois. Mä oon jo hillonnut 50l ja leiponut sen mitä jaksan, joten nyt alkaa olla omena kiintiö täys. Yhden puun sadon vielä vien mehuasemalle ja jemmaan mehut pakkaseen. Sitte saa mennä loput roskiin. Tuolla roikkuu vielä varmaan 100kg ja oon noita kaikille onnettomille kyläilijöille pakolla lahjotellut min. 10l/kävijä. :D

Isyyslomista olitte jutellut mies pitää heti sillon synnäriltä päästyäni väh viikon ehkä kaksi. Se on jo työpaikalla sovittu ja samaten jos synnyttämään tulee lähtö niin ei muuta kun lähtee mikäli töissä sattuu olemaan. Aamuvuorossa vaan käy ilmottamassa pomolle, iltavuorossa ilmottaa työkaverille. Loput lomista pitää sitten keväällä/kesällä.
Isäkuukauden pitää myös eli jos nyt kaikki menee hyvin niin minä jään elokuussa kesälomalle (ne mitä nyt kerkeää kertymään) vanhempainvapaalta. Kun mun kesäloma loppuu mies jää isäkuukaudelle ja jos oikein hyvin saadaan vielä venkoiltua niin sais vielä pidettyä kesäloman ennen isäkuukautta. Sais olla pieni kotona mahdollisimman kauan.
Mun työt mahdollistavat jonkinlaisen puoliaikaisen hoidossa olon, kun päiviä tulisi vain 10-12/kk mutta kun tarve olisi vuorohoidolle niin ongelmia on tiedossa. No ne tapellaan sitten ensi syksynä kuntoon.
Vielä nuo hakemusasiat ei oikein ole auennut, mutta otan niistä selvää sitten myöhemmin just nyt ei vaan jaksa vaivata päätä noilla asioilla kun siihen kuitenkin on aikaa vielä muutama kuukausi.

Liikkeet tuntuvat kyllä päivittäin, mutta eivät niin selkeästi kun viime viikolla. Ilmeisesti potkiskelee selän puolelle.

Hankintoja eipä ole tullut tehtyä. Listaa kylläkin mitä vielä tarttis hankkia ;) Ens viikonlopulla käydään viemässä meidän vanha jääkaappi uudelle omistajalle samalla reissulla vois käydä jossain vaunuliikkeessä koeajelemassa vaunuja.
Tahtoo olla pää ihan pyörällä vieläkin mitä sitä oikein niiltä vaunuilta osaa vaatia kun kaikilla tuntuu olevan ne parhaaksi todetut vinkit ja nekin tahtoo mennä ihan ristiin.

Eli eipä tänne mitään tämän ihmeellisempää kuulu. Arki rullaa niin kun ennenkin ja eipä mua ainakaan vielä raskaus hidasta. Nukkuminen on vähän hankalaa kun ei tahdo löytyä hyvää asentoa tosin sitten kun löytyy niin nukun kun tukki mitä nyt vessassa saa juosta muutaman kerran yössä.
Huomenna pitäis taas alottaa 4pv työputki, eipä hirveästi kiinnosta. Hauska se on töihin välillä mennä, mutta kyllä sitä jo alkaa odottelemaan sitä toisenlaista arkea kun ei tartte lähteä aamulla ennen kukonpierua töihin tai vastaavasti kukkua koko yötä näyttöpäätteen edessä.

Postista tuli IKEAn uusi kuvasto ilta on pelastettu :D

iia ja Anselmi 27+4
 
( . ) Valivalivali! Itk park! Mä en JAKSA olla töissä! Puuskuti puuskuti, haarat tulessa, närästää, vituttaa, harkkasupistukset, tuntuu että maha tipahtaa lattialle. Suoraan sanottuna ei enää edes kiinnosta! Huoooooooh :headwall: Työmotivaatio on 0 tai ehkä pakkasella. En jaksa mitäääääääääääään!!! Ja vielä pitäis jaksaa lokakuun puolväliin asti! Voe hyvä luoja, sinnehän on tuhat vuotta! Aargh!

Ugh, olen puhunut.

Päivänsäde-Anukkio ja potkunyrkkeilijä-Paavo 26+3
 

Yhteistyössä