Marraskuun 2012 masuasukit <3 *elokuussa*

Moikka!

Hiukset:mulla on taas ihanan paksut hiukset verrattuna ei raskautettuun tilaan mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää, imetys saa ne taas lähtemään:/ Mullakaan ei rasvoitu kuten yleensä. Yleensä pesen joka päivä hiukset ja nytkin välillä vanhasta tottumuksesta vaikka ei olis tarvis:)

Jalkojen kipuilu ja rasitus: Mulla rasittuu ja alkaa tosi nopeasti jomottaa jalkoja niin että on pakko heittää makuuasentoon ja jalat vielä mieluiten ylös. Aikaisemmista raskauksista en muista vastaavaa. Ja eihän tuo maha edes paina mitään verrattuna siihen mitä se on parin kuukauden päästä! Hirvittää kyllä töihin meno senkin suhteen.

Hiivatulehdus on päällä. Täytyy hakee canesten kombit apteekista. KOvasti tulee valkkaria niin että melki pikkuhousun suojaa tekis mieli käyttää. Muita oireita ei ole, mutta testi näytti hiivan osalta plussaa, joten pitänee hoitaa. Mullahan on ollut myös niitä menkkamaisia jomotuksia (suppareita?) joten senkin suhteen on hyvä hoitaa pois.

Kiukuttelija: mulla on ollut rintatulehduksia, mutta ei raskauden aikana. Suna soittaisin neuvolaan ja kysyisin asiaa sieltä kyllä. Inhottava vaiva.

Isyysloma: mies pitää heti vauvan synnyttyä sen kolme viikkoa, että saadaan arki rullaamaan muidenkin lasten osalta. Tuskinpa pitää isyyskuukautta, kun se on tehty niin hankalaksi. Harmi, kun muutos ei koske vielä meitä vaan tulee voimaan vasta ensi vuonna. Itse jään äitiysloman jälkeen hoitovapaalle ja toivon, että pysyisin olla niin kauan kun vauva on 3-vuotias. Aika näyttää...

Nyt ruuan laittoon!

-Melanie 25+2
 
Niin ja vielä HilmaVilma:

Mä ostin lämpöpussin nimenomaan turvakaukaloon eli kun lähtee asioille ei tarvitse vauvalle pukea muuta kuin myssyn ja saa sujauttaa sinne sisään. Säästyy siis aikaa ja hermoja. Luulen, että on ihan kätevä talvivauvalla kyllä ja jos paljon kulkee asioilla kuten itse roudaten vanhempia lapsia päiväkotiin ja kouluun jne.
 
Kestovaipat. Saa nyt nähdä saanko aikaiseksi tehdä niitä. Ajattelin, jos ois tuolta Myllymuksuista tilannu sellasen tarvikepaketin, missä on kaavatki. Sillä vois päästä alkuun.. Toisaalta mulla ois yks kaveri, joka on kestovaippailua harrastanu, mutta ollaan vaan facen kautta oltu nyt yhteydessä, mut pitää oikeasti mennä tässä käymään, kun jaetaan muitaki kiinnostuksen kohteita. JA lukis tuon Vaippailmiö-kirjan ensin ennen mitään, niin ois varmaan sata kertaa fiksumpi asian suhteen :D

Olipas mukavaa käydä uimassa, vaikka kauan ei jaksanutkaan tällä ruholla. Vielä kun aurinko paisto, niin mikäs sen mukavampaa ulkoaltaassa polskutella :cool: Laskin kerran ison vesiliukumäenki :D Mielenkiintoista ois tietää miten möntti kokee uimahallissa käynnin, kun pitihän sitä vielä poreissakin käydä vähän. Mut ei viittiny kyllä kauheesti missään hieromajutuissa olla, kun aattelin, jos ne saa pian supisteleen tms. kun vesi tulee niin paineella.

Hah, nyt muistan! Oon koko viikon unohtanu mainita, että mulla on sunnuntaista asti ollu liitos- ja nivuskipuja. :LOL: Liikkuessa vaan tuntunu, eikä kuitenkaan huomannu, vaikka karkkiaki kävin hyllyttämässä. Enemmän kävellessä. Mullahan ei oo niitä kauheesti ollu ja miehen sisko sanoki, että ihan hyvä vaan kun niitä on. Hällä ei juurikaan ollu ja synnytys oli hankala ja kesti tosi kauan, kun paikat ei meinannu kunnolla aueta. Että jos yhtään auttaa näiden kipujen kanssa tuskailevia!

Pesukoneen sain pyöriin, mutta tiskejä en sitte ehtiny viel laittaa, kun eksyin tuonne Myllymuksujen sivuille aamulla.. Jos NYT menis tekeen sen. Ulkona niin hyvä ilma, että mennään kaverin ja koiran kanssa vielä rannalle istuskeleen.

Mönttiki tuntuu vähän tuolla liikuskelevan, että ilmeisesti jotakuinkin selvinnyt ulkopuolelta kuuluneista pulputuksista. :)

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:
 
melanie ja pikanen apu hiivaan on bulgarian jogurtti :) -kyllä :) sitä sisäkautta illalla ennen nukkumaan menoa noin pari ruokalusikallista. olo helppaa jo parin illan jälkeen eikä välttämättä tartte teollisia lääkevalmisteita laitella. palauttaa samalla emättimen ph:N normaaliin :) -ja on huimasti edullisempaakin hoitaa tolla :) idea-nikkari täällä taas vinkkailee :D :D

kestovaipat VS kertikset ehdottomasti kertisten kannalla olen minä :) ei ole yhtään sen hikisemmät, kun vaihtaa usein. lapsella on mukava olla niissä, itekään en siteitä kammoa, tiuhaan vaan vaihtelee niin ei ole haittaa.. menkat yleensäkään ei nyt ole se himoituin juttu.... :D

nimiäiset apua, joko te semmosia suunnittelette :D mä oon hiukan jälkijunassa oman tilanteeni kanssa :D eihän hyvänen aika vielä semmosia ehdi :D ei olla miehen kanssa puhuttukaan ees. tuskinpa mitään virallista tilaisuutta tälläkään kertaa... ei oikein tykätä mitään suuria juttuja järjestellä...

uskovaiset vanhemmat hetkinen, kuka kirjoitti et miehen vanhemmat ei tiedä avioliitosta, VIISI vuotta kuitenkin on jo liittoa takana :D ???????? hmmm... pistää miettimään, että jos ei voi omille vanhemmilleen edes tollaisia kertoa, miksi kutsua mihinkään :D ei todellakaan tartte ressailla, jos vanhemmat ei edes siedä ajatusta että lapsen perhee tekee omat ratkaisut :)
ei vanhemmilla ole oikeutta kritisoida aikuisten lastensa päätöksiä tollaisissa asioissa!!! nyt vaan pää pystyssä ja rohkeana eteenpäin!!!! ei ole helpoin juttu, tiedän, mutta jos vanhemmille ei missään vaiheessa ilmoita napakasti omista henkilökohtaisista ratkaisuistaan, ne luulee omistavansa aikuisen pojan loppuikänsä.
suomessa on uskonnonvapaus. sitä tulis myös jokaisen vanhemman kunnioittaa lastensa kohdalla. ketään ei saa pakottaa kuulumaan mihinkään, saati syyllistää jollei halua johonkin tiettyyn kuulua.
tsempit tsempit :hug:

kuuma on... huhhuh mitkä elokuun helteet.... nyt jos singahtais kauppaan ja sit alottelis viikonloppua :)
 
Isyysloman meillä mies pitää ilmeisesti vasta kesällä. Synnytyksen jälkeen tai kun kotiudutaan pitää varmaan pari pekkasta. Ja sitten kesän meinasi olla melkein kokonaan pois, kun on noita pekkasia aika reilusti pitämättä. Samoin joulun ja loppiaisen välin varmaan aika pitkälti on kotona.

Äitiyspakkaus Ei haittaa vaikka tuon vanhan varmaan saan, ei noissa paljon eroja ollut. Ja aavistuksen enemmän just tuosta vanhasta tykkäsin, laatikko toki uudessa kivempi. Mutta ei meillä varmaan sille laatikolle muutenkaan ole käyttöä, mitä nyt vauvan vaatteita sinne saa säilöön.

Lämpöpussia tuskin tulee hankittua. Tai en tiedä onko siitä meillä mitään iloa. Makuupusseja meillä on pari (tai toinen tulee äitiyspakkauksesta kaiketi) ja eiköhän sellainen vaunuissa mene. Kun jos sitten vauvan kanssa vaikka kauppaan menee, niin eiköhän se lapsi tule irroitettua siitä kaukalosta kuitenkin ja hankalaa sitten niitä vöitä sieltä pussin sisältä kaivaa, etenkin pakkasella, ettei pienelle tule vilu.

Töissä oli lyhyt päivä ja yhdeksän jälkeen jo pois pääsin. Kerkesi hyvin kaupassa kierrellä ja ottaa päikkäritkin, mies vielä töissä. Kyllä tuota unta onkin jo kaivannut koko viikon.

Liikkeistä Meilläkin usein pikkuinen hiljenee jos mies käden mahan päälle laittaa. Mutta usein kyllä myös potkiikin sitten. Jonkun aikaa viihtyi siis pää alaspäin, nyt vissiin taas sivuttain on. Kun potkut tuntuu kyljessä ja ei niin enää ahdistakaan rintakehään. Ilmeisesti ei sitten tykännyt töissä olla pää alaspäin, onhan se varmaan epämukavaa siinä tärinässä :D Hyvinkin pitkälti nukkuu töissä ollessa, eli autossa. Mutta on alkanut tuntua välillä myös kunnolla liikkeitä kesken ajonkin. Kuka sitä tosin jaksaa koko päivän siellä nukkua, jos pitkä vuoro on. Loppua kohden ennen taukoa tai kotiin pääsyä usein alkoi liikkeet, vissiin toinen koittaa vihjailla, että lopetetaan jo.

Tirppana 25+6
 
Tyypillistä, sen ainoon kerran kun mulla ois asiaa neuvolaan, niin siellä ei oo ketään paikalla koko päivänä ja puhelintuntikin on peruttu. :stick:

No täytyy sitte seurailla tuota tissiä ja jos pahenee niin lampsia lääkäriin..
Se ei siis oo koko ajan kipeä, vaan koskettaessa vähän sattuu tuohon yhteen kohtaan. Ja huomasinpa tuossa autoillessani, että se kipukohta on siinä mihin turvavyö osuu, eli voisko se olla jotenki painanut tms ja siitä johtuu kipu??
 
Tyypillistä, sen ainoon kerran kun mulla ois asiaa neuvolaan, niin siellä ei oo ketään paikalla koko päivänä ja puhelintuntikin on peruttu. :stick:

No täytyy sitte seurailla tuota tissiä ja jos pahenee niin lampsia lääkäriin..
Se ei siis oo koko ajan kipeä, vaan koskettaessa vähän sattuu tuohon yhteen kohtaan. Ja huomasinpa tuossa autoillessani, että se kipukohta on siinä mihin turvavyö osuu, eli voisko se olla jotenki painanut tms ja siitä johtuu kipu??
kokeiles raparperin lehti laittaa yöksi siihen... vanhan kansan pikainen apu moisiin kolotuksiin ja pahkuroihin :) jos on saatavilla, niin hakkaat sitä pintaa hivenen rikki jollain nuijalla tms... ja vaikka tiukka toppi tms yöksi millä se pysyy suurinpiirtein paikallaan. toivottavasti menis nyt ohi vain.... siellä voi joku maitorauhanen vaan ilmotella aloittaneensa valmistautumisen vauvaa varten :heart:
 
kiukuttelija mulla kipeyty toinen rinta kaarituellisista liiveistä, jouduin luopumaan kokonaan niistä ja niin kyllä kipukin loppui muutaman päivän sisällä, kun en enään käyttänyt. Tietysti kun rauhaset on herkillä muutosten kourissa:)
 
FG: olen jo laittanut "sinne" piimää;) Ja auttoi kyllä kutinaan. Mutta silti valkkaria tulee tosi paljon ja kun vein testin, oli hiiva plussalla. Koska mulla on ollut suppareita, ajattelin nyt sen lääkekuurin kuitenkin syödä kun neuvolatäti sitä suositteli. Hiivahan voi olla täysin oireettomanakin ja se ei taida olla hyvä juttu jos on tulehdusta.. En kehdannut kertoa neukkutädille mun omasta hoitomenetelmästä;)
 
Viimeksi muokattu:
:kieh: Mä oon koko ajan "lukenut" että te olette lämpömakuupusseja hommannu, ei niitä turvakaukalojuttuja. Tosin en taida sitäkään hommata kun esikoisen kohdalla käytettiin vanuhaalaria autoillessa ja kauppareissuilla. Jos oli kylmempi tai autolle vähänkään kävelymatkaa (100 m) niin sitten oli peitto ulkona päällä. Lisäksi en ole innokas vauvan kanssa shoppailija tai ruokakaupassa kävijä. Se on mun omaa aikaa, siis ruokakaupassa/kaupassa käynti ja mies hoitaa sillä aikaa lapset kotona.

HilmaVilma 28+2
 
fourth gift ja hannama kiitoksia vinkeistä =)
Ei mulla nyt tähän hätään oo mitään raparperin lehtiä, mutta täytyy vissiin heti huomenna käydä anopilta hakemassa niitä. :) Ja mulla on nyt pari päivää ollu _hiukan_ pienet ja puristavat liivit (kaarituettomat tosin), mutta kai se voi sitten niistäkin johtua. Pitäs käydä ostamassa isompia liivejä kun alkaa ahdistaa kaikki..
Mutta jospa tää tästä helpottas pian, toivottavasti!

Ei tuo nyt onneks niiiiin paha oo, mut kurjaa kuitenkin. :/ Ja pelottaa että se pahenee, mulla kun on semmoi lääkäri- ja tautikammo että...
 
melanie mä olen ton vinkin saanut kerran kun alakerta oli pahasti tulehtunut, niin sen antoi mulle nais-gyne :) ei siis mikään häpeä neuvolassakaan kertoa :) piimä on valuvampaa, toi jogurtti on semmosta kökköä et pysyy helpommin sisuksissa, ja näin pääsee tehoamaankin paremmin :)
tsempit ongelmaan :)

kiukuttelija siis liian pienet liivit voi hyvinkin tehdä ton.... tsempit sinnekin vielä :)

kaupassa lapset mukana siinä nuo kulkee aina yleensä. joskus pääsen yksin, mutta eniten nautin kun pääsen sekä miehen että lasten kanssa, perheellä on jotenkin niin kiva käydä yhdessä :) mä napsin sitä omaa aikaa sit joskus jotain , vien vaikka roskat :D hahaha, omaa aikaa on kyllä äärimmäisen vähän, ja mitä ite kaipaan , on kahdenkeskinen aika aivan kaksin tuon rakkaan miehen kanssa.. se on niin kirveen alla , että epäilen mahdetaanko ikinä päästäkään ... no, onneks meillä on ihan mukavaa näinkin mutta kyllä semmonenkin irtiotto piristäisi arkea hiukan :)
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Ensimmäinen kokonainen työviikko takana ja joka ilta ollut jotain palaveria tai vanhempainiltaa tms. enkä oo tännekään ehtinyt ollenkaan. Oon ollut kyllä ihan poikki aina iltaisin, kun oon kotiin päässyt. Onneksi nyt saa keskittyä pelkkään normaaliin työntekoon seuraavat neljä viikkoa eikä oo enää näitä iltatöitä. Ja sit alkaakin äitiysvapaa. Vauvakin on ollut tosi hiljainen eikä oo potkinut niin paljon. Vissiin sekin ihmetellyt, kun oon ollut koko ajan jalkeilla ja liikkeessä. Onneksi eilen tuntui masussa normaali iltajumppa, niin tietää kaiken olevan kunnossa =)

Äitiyspakkaus Oon ihan tyytyväinen, etten jäänyt odottamaan tota uutta. Eipä siinä mitään ihmeellistä ole ja esim. oranssi ei oo yhtään mun väri, joten ne oranssit vaatteet jäisi ainakin käyttämättä. Mutta on siinä vanhassakin jotain sellaista mikä jää varmaan käyttämättä, esim. potkupuvuista en yleisesti ottaen kauheesti tykkää. Ne on jotenkin niin mennyttä aikaa eikä tätä hetkeä. Eipä niitä kaupoissakaan juuri näy. Puolipotkuhousut sen sijaan on ihan jees. Ja laatikolla taas ei oo mulle mitään merkitystä. Hyvän säilytyslaatikon siitä saa, mutta ihan sama mikä kuosi siinä on, kun se tonne vaatehuoneen tai varaston hyllylle päätyy =) Toivottavasti kuitenkin te kaikki, jotka haluutte uuden pakkauksen, niin saatte sen. Peukut pystyyn, että hakemuksen kanssa odottelu onnistuu =)

Kestovaipoista on ollut puhetta. Oon suunnitellut osittaista kestoilua taloudellisista syistä ja tietty myös ympäristösyistä, mutta en ota asiasta mitään pakkomiellettä. Katsoo sitten miten lähtee sujumaan. Ja ihan omista mukavuustekijöistä johtuen en ajatellut aloittaa ihan heti, vaan vasta sitten kun vauvan uloste alkaa olla kiinteempää :D

Kastejuhlaa oon hiukan jo suunnitellut, mutta ihan vaan mietteissä, en oo asian eteen siis mitään vielä tehnyt. Haluaisin kuitenkin, että ristiäiset pidettäisiin ennen joulua. Jos vauva syntyy ajallaan ja oon synnytyksen jälkeen hyvävointinen ja jaksan valmistella heti kastejuhlan, niin itsenäisyyspäivän jälkeinen viikonloppu voisi olla hyvä ajankohta. Mies on silloin to-pe lomalla, niin saisin valmistella juhlaa rauhassa viikonlopuksi.

Mulla on uusi ärsyttävä raskausajan vaiva, nimittäin peräpukamat. Todella inhottavaa! Kärsiikö kukaan muu samasta ongelmasta? Jos juu, niin ootteko käyttäneet jotain voidetta niihin vai antaneet vaan olla? Ärsyttävää :mad:

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua :flower:

idylli 29+0 :heart: POKS!
 
Hankinnoista vielä: Mäkin varmaan ostaisin tässä vaiheessa/tilanteessa yhtä sun toista mutta koska tää on meidän viimeinen vauva, yritän selvitän mahdollisimman vähillä hankinnoilla. Monet vauvatarvikkeet kun kestää hyvinä seuraavallekin, niin esikoista hankkiessa on ihan ok ostaa yhtä sun toista kun ne sitten käy seuraavankin käyttöön. Paitsi tietty jos ei aio enempää lapsia hankkia kuin sen yhden. Mutta esikoinen onkin vähän sellainen spesiaalijuttu, jota kannattaa hössöttää :heart: Ja esikoisen ollessa kyseessä uutta asiaa on valtavan paljon, jolloin on ihan järkevääkin aloittaa vauvantuloon valmistautuminen ajoissa, jotta ehtii pohtia asioita ja tutustua tavaratarjontaan. Itse en ole muutenkaan mitään shoppailijatyyppiä, vaateostoksillakin käyn vain pakon sanelemana enkä nauti siitä. En mä nyt missään rytkyissä kulje, vaatteita on yli oman tarpeen mutta siitä ostamisvaiheesta/vaatteiden etsimisestä en pidä. Ruokakaupassakäyntikin on enemmän velvollisuus, PAITSI jos sen saa tehdä ajan kanssa ja lorvien. Hupinsa kullakin.

Liitoskivuista: Alkuviikko oli ihan hirveä. Jos istui liian kauan paikallaan, ei meinannut enää liikkeelle päästä. Ja toisaalta liikkuminen oli melkoista taapertamista. En tiedä, johtuiko osin siitä että herra oli istuallaan ja painoi alavatsaa aika hyvin. Nyt on selvästi pää alaspäin kun kaivelee kylkiluun alta varpailla. Mutta nyt sitten on suht "notkea" ja kivuton olokin taas. Tosin alkuviikosta häpyluun kohta oli ihan arka, nyt taas ei.

HilmaVilma 28+3
 
Kestovaippoja aikoo näköjään monikin kokeilla. Mä myös esikoisen kanssa niitä yritin käyttää, ostin paljon ihania kankaita ja äiti sitten niitä ompeli. Aikamoinen fiasko se sitten loppujen lopuksi oli. Ne vaipat alkaa toimia kunnolla vasta monien, MONIEN pesukertojen jälkeen, siis imeä kunnolla sitä tavaraa. Meillä falskasi jatkuvasti, ja sitten kun yksi koko oli jäämässä pieneksi niin sitten se alkoi vasta "toimia". Eli melkein suosittelisin ostamaan käytettyinä (vaikka voi tietty kuulostaa aika ällöltä) kun ne on sitten kunnolla "sisäänajettu". Ja hyvin ne kyllä sai kirpparilla myytyä, tosin hintaa laitoin vaan 2e/kpl. Mutta ihania kestovaippakankaita kyllä myydään, varsinkin noissa nettikaupoissa.
Itsellä vaan nyt se tilanne, että stressaa aika paljon valmiiksi jo tuo tuleva uusioperhe-elämä, kun kohta meitä viisi pyörii siellä uudessa kodissa, ja pyykin ja tiskin määrä on varmasti sen mukainen.. Eli en edes yritä nyt alkaa kestoilemaan, vaikka se ehkä tässä taloudellisessa tilanteessa järkevää olisikin. Ei vaan hermot ja kärsivällisyys riitä siihen kakkavaippojen huuhteluun, säilömiseen, pesemiseen ja kuivattamiseen. Mutta mitenkään en kyllä ole kestoilua vastaan, hienoa niille jotka siihen jaksaa ryhtyä ja varsinkin jotka sitä jaksaa kuukaudesta toiseen jatkaa.

Henna-Riikka Kiitos vinkistä, onhan niitä kantoliinonan sidontoja varmaan helpompi harjoitella ennen lapsen syntymää kuin sitten vasta kun se nyytti on siinä ja hiki hatussa miettiä että mites tää meneekään.. :D Eipäs tullut mieleen huuto.netistä katsoakaan, tosiaan varmaan saa sieltä vähän halvemmalla kuin uutena. Oon lukenut että trikooliinalla kannattaa aloittaa, on helpoin, joten sellaisen varmaan hankin sitten ekaksi.

Isäkuukaudesta. Enpäs tiennytkään että se uusi laki kahdesta vuodesta koskee vasta ensi vuonna äitiyslomakautensa aloittavia. No höhhöö.. Tuskin meillä mies sitten sitä isäkuukautta pitää. Jatkan kuitenkin vanhempainloman jälkeen sen puolisen vuotta hoitovapaalla, tammikuussa 2014 ajattelin mennä takaisin kouluun. Joten eipä se sitten taloudellisesta kannata. Eihän siinä ole järkeä että molemmat ollaan kotona, toinen isäkuukauden tuilla ja toinen sitten ihan ilman tuloja. Jos nyt oikein tajusin. Onpa tehty vaikeaksi tuo isyysvapaiden pitäminen, ja sitten vielä kehtaavat valittaa kuinka vähän isät noita vapaitaan käyttävät! Ihan törkeää kyllä mun mielestä. Mutta onhan miehellä kutenkin kesäloma sitten suunnilleen niihin aikoihin kun mulla se vanhempainrahakausi loppuu, niin pääsee kotonakin olemaan yhdessä.

PikkuA ja poikanen 29+5 :)
 
Viimeksi muokattu:
Kestovaippoja en aio käyttää enkä edes kokeilla. Mä jotenkin tunnen ja tiedän itseni että se ei olisi mun juttuni. Toisaalta tahtoisin että olisi. Joskus nuorena ajattelin että ehdottomasti kestovaippoja sitten käytetään :) Idea on loistava ja ne vaipatkin on tosi kivannäköisiä. Mutta mä kasvattelen sitte hiilijalanjälkeä ja pitäydyn kertakäyttöisissä.

Isyysvapaat ja/tai -kuukaudet - mullahan on tuo mies yrittäjä, joten meillä tuollaisen järjestäminen saattaa jäädä haaveeksi :( Ilman miestäni firma ei vaan pyöri. Voi olla että pitämättä jää. Mies on kyllä luvannut olla vähintäänkin muutamia päiviä alkuun kotona (ehkä sairaalassakin jos jollain ihmeellä se perhehuone saadaan!) ja silloin hommat on sitten hetken jäissä... tai sitten yrittää jollain lailla puhelimella ohjustaa työntekijöitään.. en tiiä. Mutta kyllä minä tämän tiesin kun miestä valitsin :) Vähän jännittää mutta asioilla on tapana kuitenkin järjestyä.

Liitoskivut vai onko? Mä en oo enää varma. SATTUU niin **tusti (anteeksi) alapäähän liikkuessa.. ja käytännössä aivan mitätön rasitus pahentaa kivut aivan uusiin sfääreihin. Eilen mentiin töiden jälkeen Helsinkiin syömään lähisukulaisteni kanssa.. ne oli kummitätini synttärijuhlinnat.. ruokapaikkaa etsiessä piti kävellä kaupungilla ehkä vajaa 1km. Voi hyvä luoja mulla melkein usko loppui kun alapää oli ihan tulessa ja alavatsaan sattui joka askel! Sitten kun pääsi ruokapöytään istumaan, tietysti heti helpotti, mutta auta armias sitä kipua kun siitä nousin ja piti autolle kävellä! Luulin etten pysty. Pikkuhiljaa mieheni talutti mut autolle, keräsin kyllä ihan hyvin sääliviä katseita :) :ashamed: Autossa alkoi sitten nilkat ja jalkaterät turpoamaan palloiksi ja ne on turvoksissa edelleen... mun jalat on ku norsulla. Miten voi olla näin pahat kivut? Torstaina on neukkulääkäri ja ny seki on sitten alkanut pelottaa. Että mitä siellä alapäässä oikein on. En uskalla edes kattoa! Jos siellä on joku megalomaaninen suonikohju aaargh!

Töissäkin oleminen on välillä yhtä tuskaa. Seisominen sattuu, istuminen sattuu. Pitääkö mun raahata luokkaani joku jumppapatja ja harjoittaa opetustyötä lattialta käsin? :LOL: Olisi siinä oppilailla hauskaa! Oppilaista puheenollen, paljastin heille ekana koulupäivänä vauvauutiset :heart: Suhtautuminen oli vähintäänkin liikuttavaa. Olivat niin onnellisia puolestani... snif! Olen vissiinkin joissain sivulauseissa puhunut jo aika pitkään vauvoista ja vauvahaaveista :)

Kastejuhla on vielä ihan ajatuksen asteella. LA on marraskuun lopulla niin suosiolla tammikuulle menee pojan ristiäiset. Tuskin jaksaisinkaan aikaisemmin. Kummiasia ahdistaa tällä hetkellä vähän kun kaikki varteenotettavat kummiehdokkaat ovat pakanoita :) (käytän tuota termiä kaikella hellydellä, älkää loukkaantuko!) Ärsyttää nämä jotkut jäykät vanhakantaiset kirkon ehdot! En tiedä mitä tekisin. Kuitenkin oma maailmankatsomukseni on sellainen, että tahdon pojan kirkon jäseneksi. Päättäkööt itse sitten isompana, jos haluaa jotain muuta.

Norsu-Anukkio ja vapaaottelija Paavo 26+1
 
Kääk, mulle on iskenyt ihan kauhea makean himo, ihan hirveä. Tätä on jatkunut nyt pari viikkoa jo, täytyy vissiin alkaa tietentahtoen vierottaan itseä noista sokureista. Aina muka leipomassa jottain vieraita varten, pah, itseäni huijaan :)

Inari & Juri Kakara 27+1
 
Anukkio voit ihan hyvin ottaa ne pakanalliset haltijakummit mukaan myös! Jos pidätte kirkolliset ristiäiset ja kastatte lapsen niin kyllä nykyään monet papit antaa siviilikummienki ainakin seisoa siinä rivissä missä ne kirkon niinsanotut "oikeatkin" kummit. He vaan eivät saa sitä halleluja-kummilappua vaan voit tehdä vaikka kaikille kummeille omanlaiset kummitodistukset tai tilata esim. proseremonialta ihan peruskummitodistukset kaikille - niille kirkollisillekin kummeille. Eihän kummeilla sinänsä ole mitään lainvoimasia oikeuksia/velvollisuuksia lapseen nähden niin ei se "kirkon kummeus" ole mitään oikeata kummeutta verrattuna siviilikummeuteen. :)

Oon lukenu paljon ku tutkin tuota siviilikummin asemaa, sillä meille ei tule ristiäisiä, niin aika monet jotka haluaa kastaa lapsensa mutta jotka haluaa kummiksi ihmisiä jotka ei ole kirkossa niin on ottanu ne siviilikummit just tonne seremoniaan vaan mukaan ja tilannu/tehny heille itse kummitodistukset.

Meille tulee minun itse tekemät kummitodistukset, joissa lukee vaan teksti tyyliin tällainen:

Haltijakummitodistus

Matti Meikäläinen
on tänään, pvm,
luvannut esim sisarentyttärensä

Lapsen nimi

haltijakummina tukea hänen vanhempiaan
Lapsen Nimi kasvattamisessa
moraaliseksi, vastuuntuntoiseksi, ystävälliseksi
ja lähimmäiset huomioon ottavaksi ihmiseksi
sekä
tukea Lapsen nimi,
milloin maailma tuntuu olevan häntä vastaan,
kuunnella häntä,
antaa hänelle aikaansa
ja neuvoa,
silloin kun hän neuvoja kaipaa.

Alle vanhempien ja kummin allekirjoitus

Ja ihan yhtä päteviä ja lapselle tärkeitä kummeja tulee kuin kirkon kummit, kirkon kummit vaa joutuu lupautuun uskonsa puolesta siihen seurakuntayhteys/uskonnonopetus blaa blaa blaa mitä varten kirkko ees haluaa kummeutta niin itellänsä vaalia :D

Lumineiti ja Uuboli 26+6
 
Hui kauhee Nukkapallero! |O varmaan tosi pelottava kokemus kun kauhee kuhina ympärillä ja ei oikeen tiedä mitä tapahtuu ees! Pyydetää vaihtaa sairaalavaatteet! Vetikö ne tyyliin pitkää tikkua että laitetaanko kortisonia vai supistustenestoa? Nyt jalat ristiin siellä että asukki pysyis mahassa mahdollisimman pitkälle asti! :|

Onneksi kuitenki kaikki nyt toistaseksi muuten sentään hyvin ja pääsit kotia asti vähän stressivapaampaan ympäristöön ku että jos ois sairaalanpedille joutunu jäämään :flower: Nyt otat vaa levon kannalta ja heti soittoa eteenpäin jos alkaa supisteleen :hug: toru sitä vauvaa vähä että soo soo ei vielä saa tulla ;)
 
Nukkapallero Hurjasti jaksamista sinne ja toivotaan ettei supistukset ala uudelleen. Kuten sanoit mitä vain voi tapahtua, pelottavaa edes ajatella tollasta ja että sairaalassa vaan kuhistaan ja itse ei tiedä mitä tapahtuu.

on Töissä ollaan nyt oltu torstaista saakka ja torstaina pinna oli kyllä niin piukalla. Muita vaivoja ei tällä hetkellä tunnu olevan, mutta välillä tuntuu että nuppi räjähtää... töissäkin välillä tuntuu ett jokin pieni asia saa pinnan piukalle. Tänään aamulla iskias muistutteli olemassaolostaan, kun töissä kävellessä sitä alkoi hiukan sattumaan. No kipu ei todellakaan ollut niin pahaa kuin esikoisen aikaan ja meni nopeasti ohikin.

Vatsan lukema oli tänään töissä mitattuna 114cm!
 
No ompas ollu kokemus sulla NukkaPallero, koitahan tosiaan ottaa nyt sitten levon kannalta niin paljon kuin vain pystyt, onhan se tietenkin aina hankalampaa kun on se taaperokin siellä hoivattavana.
En voi muuta kuin toivoa kovasti teille jaksamista ja malttia. Täytyy itsekkin kasvattaa vähän tuota malttia, ettei oo suunapäänä menossa, kun huomaa kuitenkin ettei kroppa pysy mukana. :hug: jaksamisia
 

Yhteistyössä