Marraskuun 2012 masuasukit <3 *elokuussa*

Täällä ei oikeastaan ole noita himoja tai ainakaan mitään kieltolistalla olevaa, mitä mieli tekisi. Jos ei sitä siideriä tai lonkeroa lasketa, saunassa käydessä tullut lähinnä yksi otettua aiemmin, ei sen enempää. Mut hyvin on kyllä pärjännyt nyt ilmankin.

Tänään oli tuo lääkärineuvola. Hemoglobiini oli pikkuisen taas laskenut, nyt 110, eli pitää vaan rautaa muistaa ottaa joka päivä. Tähän asti en ihan joka päivä ole muistanut ottaa. Paino on noussut raskauden aikana n. 5kg, eli ei ihan kauheasti vielä. Sisätutkimuksen teki myös ja kuulemma kohdunsuun tilanne ihan normaali ja kiinni on. Sydänäänet oli myös sitä samaa tasoa kuin aiemminkin, taisi nyt olla 145. Pikku kaveri oli tällä kertaa pää alaspäin ja potkuja nyt onkin tuntunut ylempää. SF-mitasta ei muuta sanonut, kuin että on normaali.
Noista minun työpäivistä olivat kiinnostuneet sekä terkkari, että lääkäri. Ja lääkäri sanoikin, että hyvä olisi jos jäisi nuo 12 tunnin vuorot nyt pois. Joo olis se minustakin hyvä :D Kun tällä alalla nuo työpäivät vaihtelee ihan laidasta laitaan ja kestää sen 5-12 tuntia. Pitänee ottaa asia töissä puheeksi. Luulisi, että töissä nyt sitten jättäisivät nuo pisimmät vuorot pois, ei niillä ole varaa oikein päästää vielä saikullekaan yhtään ylimääräistä kuskia. Kun aika kova pula on tällä hetkellä kuskeista. Tästä tosin saavat syyttää itseään, antoivat potkut kolmelle kuskille keväällä ja sen takia ei nyt saa hetkeen palkata uusia. Mitään todellista vähennystarvetta ei ollut, ilmeisesti vaan halusivat muutamasta tyypistä eroon päästä. Kuitenkin on kokoajan sairaslomia päällä monella ja eläkkeelle on jäämässä porukkaa.

Äitiyspakkausta odotellaan täälläkin, en tiedä onko päätöstä jo tullut. Vasta viime viikolla sain vietyä raskaustodistuksen, joten saattaahan tuota joutua sen pari viikkoa odottelemaan.

Tirppana 25+3
 
NukkaPallero rappusia ei onneksi ole ollenkaan. Rivitalosta toiseen raahataan tavaroita, ja osoitteillakin välimatkaa alle 3km. Mulla on oma muuttaja-armeija apuna, joten mun pääasialliseksi tehtäväksi jää osoittaa sormella mitä mihinkin laitetaan. Tänäänkin tapettia repimässä yhdessä huoneessa oli kolme raavasta miestä, ja minä touhuilin muuta samaan aikaan. Lähinnä suunnittelin mielessäni mihin asentoon sohva sitten sijoitetaan ja muuta yhtä ihanaa. :D Juuri tuossa laskeskelin, että noin 10 ihmistä on ilmoittanut pääsevänsä muuttoavuksi jos tarvitaan. Joukossa myös pari siivousintoista, anoppi ja äitipuoli. :D Ja siirtymäaikaa meillä on ny tämän kuun loppuun saakka, joten vaikka veisi laatikollisen kerrallaan pari kertaa päivässä tavaraa, niin hyvin ehtii.

Acacia 28+0
 
Nukkis. Joo, pääasia, että kaikki on masuasukilla hyvin! :) Ekakertalaisena sitä tiesti odottaa kaikkea jännää. Ja oon kyllä yrittäny toitottaa itelleni, että hyvä, kun mahassa kaikki hyvin, vaikka muita huolenaiheita sitten tuntuu välillä riittävän ihan tarpeeksi. Miehellä meinasi eilen kohtaus uusia töissä vähän ennen päivän loppua. Oli ruvennut pyörryttämään, vaikka oli pitänyt huolen juomisista ja syömisistä. Ja se muisti vasta kotipihalla, että sillä jäi kaikki avaimet ja puhelimet työpaikalle...

Teillä muilla muutot jo tehty tai ainaki kohta! Meillä vielä niin kysymysmerkkinä, että millon päästään. Pitääkö tää kämppä pitää vielä lokakuun, jos nykyiset asukkaat muuttavat vasta ihan syyskuun lopussa, kun miehen isä puhui, että hän sitte käy tarkastaan koko talon läpi, kun ne on muuttanu, jos jotain tarvii tehä siellä ennen ku me muutetaan.. Me ei ehditä sitte mitään muuta kuin pistää tavarat paikoilleen ennen marraskuuta. En tiiä miten pystyn olla, kun ite ei saa sitte mitään kanniskella enää ja miehen pitää tehä kaikki!

Voi että mä nukuin huonosti! |O Ois niin tehny mieli jäädä nukkuun... mutta kun meillä on tää aamurutiini.. Nyt ei oikein enää viiti mennä, kun ysiltä on jalkahoitoaika ja koiraki pitää vielä lenkittää... |O Hetkeks piristi, ku pistin pakastemarjoja puuron sekaan :D

Himotuimmat Nyt on välillä tehny ihan kauheesti mieli olutta! Siis ihan vain yks tai jos edes maistais vähän! :p Kyllähän sitä tiesti vois edes maistaa, mutta ei oo mieskään nyt juonu moneen päivään yhtään ja mä oon nyt niin periaatteeseeni pinttyny. Punaviini on mulla kanssa, että odotan kuin kuuta taivaalta..
Maksalaatikosta ihan tykkään, mutta nyt mua on vaan inhottanu se haju. Eikä nyt oo oikein muitakaan erityisiä himoja. Karkkia ei tee mieli, mutta suklaa kyllä kelpaa =)

Mahanympärys 97 cm eli onkohan sama kuin viimeks mitattu tai vähän tullu lisää? Edelleen kaikki laukoo, että kun se on noin pieni! Terkkari sanoi, ettei se istukan sijainti vaikuta siihen kokoon, liikkeiden tuntemiseen vain.. Hyvä kun jotku huomaa mun närkästyksen siihen, kun ovat sanoneet pieneksi, niin ne rupee korjaan, että kun oot muutenki pieni, niin... No sekään ei tunnu kivalta, kun oon aina aatellu itteni ihan normaalikokoiseksi ihmiseksi, kun pituutta kumminki on. :kieh:

Maanantaina haettiin ne Brion rattaat, eikä mies onneksi enää sanonu mitään vastalauseita, vaikka tosi kireän oloisesti syynäs kaikki toiminnot läpi. Mutta selvis kärrit kriittisestä syynäyksestä, huh! Sitä se meinas, että ei mahu pyörien kanssa ja koirankopin kanssa autoon, niin siihen pystyin sanomaan, että nää pyöräthän saa näin helposti irti ja eihän se koira joka kauppareissulla oo mukana! Mun mielestä ne oli tosi kätevät ja kevyet ja ihan OIKEASTI nuo kääntyvät etupyörät on pelastus sitte kaupoissa ym. Ei hyvänen aika, kun mä niitä vaunuja kokeilin viikonloppuna kärrätä, niin se kääntäminen on tosi hankalaa! Ne vaunut kyllä niin on ja pysyy sitte kotona. Onneks ainaki miehen kotona on mummularattaat, jos tarvii kyläreissulla nukuttaa ulkona.

Noniin, nyt lopetan tän höpötihöön ja yritän saada tuon yhden unikeon lähtemään lenkille... :whistle:
 
raudan tarve siis EHDOTTOMASTI täytyy syödäkin oikealla tavalla, vaikka napsiikin jotain lisävalmistetta. se ei koskaan korvaa terveellistä ruokavaliota!!! ja jos kuo kovasti maitoa/piimää, kuuleman mukaan estää raudan imeytymistä. sen vuoksi tuota mehua vaan kovasti suosittelen, koska samassa ajassa esim otetut tabletit eivät nosta arvoja. tabletteja joutuu seuraamaan kauemmin, ja niistä on sitten monelle se ummetuskin seuraus...
mut jokainen toki kokeilee mikä sopii itselleen :)

the maha ympärystä löytyy ...semmoset 110cm :D ja ottaen huomioon et vasta se 7kg suunnilleen vasta koossa, vatsa on VALTAVA.
alhaalla se mullakin on, johtunee juurikin kiinnikkeistä ym. mulla ei ole mikään pitkä selkäkään, ei mahdu maha senkään suojiin :D ihan iso PALLO on, ja tuo ylävatsan ahtaus mikä on ollu monta päivää, on kaiketi just kun on kohdun korkeus niin ylhäälle ulottuva jo. sisuskalut hakee paikkaansa... tunne ahdistaa ja vallankin hengittäminen, välillä täytyy henkäistä OIKEIN syvään, että keuhkot tuntuisi saavan edes jonkinverran ilmaa.
mutta tätä se on nyt sit tästä ettiipäin :) helppaa sitten kunhan vauva laskeutuu, omalla kohdalla odottelen siis 1,5kk niin sitten ei enää ahdista ..

hankinnat teidän kaikkien kauhuksi: EI VIELÄKÄÄN AINUTTAKAAN :D aikaiseen ootte kaiken hommanneet :D kai sitä tarttis jo hiljakseen alkaa kartoittaa mitä oikeesti tarttis.
sairaalaan mukaan tartten muistaa ostaa oikeestaan vaan vauvalle tutin, itelle rintakumit :) mutta vaatteita tähän loppuodotukseen ois kans kiva saada vielä jotain. alkaa jäämään jokseenkin pieneksi kaikki ;)
imetysliivejäkään en edelleenkään hommaa, sen verran mitä tämän äidin meijerituotanto edellisistäkään on toiminut, on imetysliivit turha ostos... tavallisilla pärjää sen ajan vallan mainiosti.

remppa no, meillähän sitä on myös, eikä mua häiritse muu oikeistaan kuin pöly ja epämääräiset kasat vempeleitä pihalla sekä sisällä ajoittain esiintyvä epäjärjestys. mutta laajennos saa pian kattopaneelit sekä tänään käydään valitsemassa tapettia. sälekaihtimet kaikkiin kahdeksaan isoon ikkunaan tulee tänään :)
ihana odotella syksyn hämärtyviä iltoja, kunhan oleskelutila on VALMIS :) 24 neliöö teki kummasti ilmettä lisää :)

lehdet alkaneet kellastua puissa. ihana odotella syksyä, nämä vuodenaikojen vaihdokset on kyllä kivat, vaikkakin tuntuu oudolta et ihan kuin kesää ei tänä vuonna oisi kunnolla edes ollutkaan...

kas näin, sit vain aamutouhuihin....

POGSISTA: 25+0 :heart: ja viikkoja noin 16 laskettuun :)
 
Huomenta!

Mnica, jos olutta tekee mieli, jotkut alkoholittomat oluet ovat tosi hyviä, ja joskus jopa parempiakin kuin alkoholilliset! Pahimpaan oluenmaistelutuskaan olen juonut esim. Ukko-Pekkaa ja viimeksi kokeilin tölkillisen belgialaista Lassoa. Ja tästä päästiinkin siihen, mikä itseäni on ruokahimoittanut, eli edes se yksi saunaolut silloin tällöin. Kumma kun muuten olen ollut täysin absolutisti jo reilun vuoden ennen raskautumistakin, niin sitten kun on raskaana, saunakaljaa tekisi niin mielettömästi välillä mieli! :D Ja tietenkin lakua karkkihyllyn kohdalla, ja kohonneen verenpaineen takia se pitää ehdottomasti jättää väliin. Nyyh! Graavilohileipäkin kyllä uppoais... Mutta voin odottaa!

Hei, äitiyspakkauksen julkistamiseen kelan nettisivuilla on aikaa vajaa kaksi tuntia. Sinne siis kaikki tukkimaan Kelan sivut! :)

Nynaeve ja Pp 25+4
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin, uusi ä-pakkaus julkistetaan tänään. Itse tilasin sen jo reilu viikkoa sitten, että vanhalla mennään.

Raudan syöntiä nyt jatkan, en tiedä onko näin viimeisen kolmanneksen väsymystä vai oisko hb laskenut uudestaan. Lääkäri sanoi että sen voisi lopettaa, mutta outo väsymys/ jaksamattomuus on palannut.. tai sitten olen luulotautinen :LOL: Th kyllä suositteli jatkamaan esim. joka toinen päivä. Tosiaan tyhjään vatsaanhan rauta on hyvä ottaa, esim. maitotuotteet haittaa imeytymistä.

Himoista suurimpana on ollut makeat. Ai kauhee, kun välillä on-ihan-pakko-saada suklaata tai jätskiä!! Onneksi välillä laantuu myös marjoilla ja hedelmillä tuo himo. Muuten en ihmeempiä himoja ole huomannut. Paitsi kaalilaatikkoa olen pariin kertaan tehnyt, vaikken ole koskaan aiemmin sitä tehnyt eikä ole ollut suosikkiruoka nro 1!

Nyt ulos ja lenkille! Ihana ilma ja tänään vapaapäivä!

Hevosenkenkä rv 28+1
 
Nynaeve, kiitos vinkistä, mutta oluen himoaja taisi olla mnica. :D Itse en ole koskaan pitänyt oluesta. Valkoviinilasillisesta tosin antaisin kohta jo ainakin yhden sormen. :D Sopivasti 12 asteiseksi viilentynyt puolikuiva Riesling-viini olisi jotain niin ihanaa, että kuola alkaa valua suupielestä ihan just. :D

Äitiyspakkauksen kyttääminen on täälläkin ohjelmassa vielä kun tämä nettikin pelaa.

Remppa alkoi meillä siis eilen iltapäivällä. Aluksi oli tarkoitus repiä tapetit pois aikuisten makkarista ja pienestä ruokailutilan seinäpätkästä. Makkariin tulee yhdelle seinälle tapetti ja loput maalataan. Ruokailutilaan sitten tulee tapettia sinne missä aiemminkin oli.

Suunnitelmat kuitenkin lisäänty kummasti, kun maalari/tapetoija, joka on myös miehen siskon aviomies, kävi kysymään, että tehdäänkö muutakin samalla. Noh, nyt sieltä lähtee myös pienemmästä makuuhuoneesta tapetit veks, ja maalia tilalle. Eteiskäytävä saa pientä maaliehostusta ja leivinuuni (ah, ihanaa!) vaihtaa maalauksen myötä väriään punatiilisestä harmahtavan valkoiseen. :D Mitäs kysyi, nyt on ukoille hommaa. :D Ihanaa kun on lähipiirissä innokkaita ammattilaisia, niin säästyy pitkä penni, kun ei tarvitse remonttihommista maksaa millekään firmalle.

Hankinnat täälläkin vielä aika vaiheessa. Paljon on niinsanotusti valmiiksi katsottuna, kunhan haetaan kotiin. Mutta fyysisesti meillä ei vielä ole juuri mitään. Eilen kävin kaverin ja hänen 9kk ikäisen tyttärensä kansa kirppareilla ja kaupungilla. Kirpparilta tarttui mukaan eurolla kaksi Avent-tuttipulloa. Tuttiosat niistä puuttui, mutta ennemmin ostankin ne uutena. H&M:lta tarttui mukaan myös eurolla pörröinen pipo vauvalle talvipakkasiin. Poistolaarista löysin, ja kun koko oli 2-4kk ikäiselle, niin sehän on toivon mukaan juuri sopiva sitten kovimmilla pakkasilla. :)

Acacia 28+1
 
Äitiyspakkaus on kyllä joka vuosi yhtä neutraali mun silmään. Tässä uudessa nyt sitten kuitenkin on pari ällöoranssia vaatetta, ja oranssi on väri jota en ikinä itse hankkisi. En ole ikinä tykännyt. Tässä uudessa makuupussi on kivempi. Aika plusmiinus nolla, ennemmin ehkä ottaisin tuon vanhan pakkauksen kuitenkin. Tänään vien lappuset postiin KELA:lle ja saa nyt sitten nähdä kuinka nopeasti sen käsittelevät, ja kumpi pakkaus tulee.

Acacia 28+1
 
Uusi äitiyspakkaus, en kyllä tiiä onko yhtään sen kivempi kuin tuo vuoden 2011 pakkaus. Ihan kiva, mutta noi oranssit/keltaset vaatteet - hyi. :p
Eilen kävin kelaan toimittamassa raskaustodistuksen ja netissä oon jo laittanut äippäpakkaus hakemuksen. Saa nähä kumpi tulee, oikeestaan aivan sama. :)

Lily_ 26+2
 
Äitiyspakkaus Uusi pakkaus ei ollut kyllä kovin kummoinen. Siis, että aikalailla samanlainen kuin vanhakin. Että ei kyllä harmita, että otin sen vanhan pakkauksen jo. :)

Himoista Kumma himo ollu suklaamuroihin.. :D se on ollu kyl jo pitkään..ja viime viikolla oli sit ihan pakko ostaa kellogsin suklaamuroja ja oon niitä muutamana päivänä syöny! :) ei mulla muuten kyl ihmeempiä himoja oo ollu..normaalia se on, et välillä tekee mieli tätä ja toisena päivänä jotain muuta.. :)

Hankinnat Mulle on iskeny pieni ahdistus, kun tuntuu, ettei mitään oo hankittu.. : / Ja tuntuu, et koko ajan tulee mieleen lisää kaikkee mitä tarttis...aargh..mä en kestä tätä.. :D

Nellielli ja pötkö 28+3
 
Jalkahoidossa käyty ja samalla tuli sitte muutama tunti muutenki pörrättyä kaupungilla. No en käynyt kyllä kuin kirjastossa ja siellä rauhallisessa (ja halvassa!) kahvilassa välipalaa haukkaamassa. Ja tori on mukavasti kotimatkan varrella, niin hain mustikoita litran, että saa taas tehä tänään mustikkapiirakkaa... :p Arvoin siellä vielä, että oisko ostanu leipää, mutta samalla menis sämpylät pyöräyttää, kun tuon uunin kuumentaa (täällä kämpässähän ei muutenkaan lämpötila huitele ko karvaa vaille 30 astetta...) ja kaapissa on pian vanhaks meneviä grahamjauhojaki.
Ja apteekissakin kävin, kun nuo valkoset pisteet toisen jalan pohjassa onki vissiin syyliä, mikä on ihan tavallista raskausaikana, kertoi jalkahoitaja. Sitte ostin kalsium+magnesium+D-vitamiini-lisää, kun en tuota maitoa kauheasti juo ja magnesium auttais varmaan suonenvetoihin, jollanen iskiki just ku tulin kotiin pyörällä.

Määki kävin kuolaamassa tuota äitiyspakkausta, mutta ei harmita yhtään vaikka vanhan paketin saisinkin.
Joku kyseli sitä että eihän vielä oo kiire oo laittaa Kelan hakemuksia, niin VIIMEISTÄÄN 2 kuukautta ennen laskettua aikaa pitää olla haettuna. Tarkastin sen tuossa samalla, kun aikasemmin en ollu varma vastaamaan.

Nynaeve Joskus aikasemmin kokeilin juoda alkoholitonta Nikolaita, mutta kissanpissaki ois varmaan maistunu paremmalta. Mä kun oon koko ajan unohtanu, että niitä alkoholittomiaki on olemassa... :rolleyes: Mutta kiitos vinkeistä, pitää yrittää muistaa kokeilla noita muita, kun kauppaan eksytään. Just sauna- ja tiettyinä ruokajuomina tekis välillä niin mieli.

Nyt mun pitää vissiin lähteä käyttään koiraa ruohonsyöntireissulla, kun se tuossa kovin ulos tahtoisi. Yleensä se sitä vailla on, kun tietää kuitenki, että muuten pääsee säännöllisesti. Imuroidaki pitäis, mutta tasan rupeen kyllä leipoon, kun tuun! :D

mnica ja möntti 28+6
 
Neuvolasta kotiuduttu täällä! Kaikki oli toukalla hyvin, sykkeet juoksi siellä 150 paikkeilla ja ainakaan tunnustelemalla ei ollut kohtu tai vauva tosiaankaan isokokoinen että noista sokereista tarvis niin tajuttoman akuuttia huolta vielä kantaa, sf mitta oli noussu 24 --> 25 eli viikkoihin nähden pudottiin käyrien sisäpuolelle vaikka yläkäyrää hivotaankin. :D Hb oli noussu kesäkuisesta 117 --> 121 eli rautakin tuntuis auttavan :) jatkan sen syömistä joka toinen päivä.

Valmennukset saatiin valmennuksiin ajat lokakuulle, täällä olis 3 kertaa kokoontuminen ja sitten Taysiin voipi mennä ominpäin kun siellä on kai torstaisin kierros jonne ei tarvitse edes ilmoittautua. Saa nähdä mitä noissa oikeen on, tai onko paljoa porukkaakaan.

Paino oli noussu vain 0,9 kg (332g/viikko) edellisestä neuvolasta! Hyvin nyt rauhottunut verrattuna että viimeksi tuo paino oli noussu vauhdilla 755g/vko :)
Kokonaispainon nousu oli nyt 7,5 kg mikä on ok :) Olin vähä huolissaan ton painon kanssa kun aiemmin oli kauheen vauhdikasta tuo painon lisääntyminen..

Ja lähete lähti Taysiin RD:n takia lääkärineuvolakäynti korvautuu noilla Taysin tutkimuksilla sitten kuulemma.. Oli noita kotimittausarvoja katsellessa neukkutäti niin varma mulle tulevista insuliineistä että käytiin katsomassa missä on se hoitotarvikejakelu mistä saan sitte täyttöjä piikkikynään yms neuvolan päätteeksi. Mulla meinaan heittää kaikki arvot, ei pelkät paastot tai ruoan jälkeen, ihan sama melkeen koska mittaa niin on vähäsen koholla.. pahin oli varmaan sunnuntaina kun käytiin miehen pikkusiskon rippijuhlissa ja söin oikeen vehnäjauhoista leivottua mansikkakakkua :D sinä päivänä arvot kävi jopa 12! Kaipa ne sielä Taysissa tietää sitten mitä tälle tehdään :D toivon niin itekki että saan ne insuliinit niin pääsen syömään normaalisti taas.

Äitiyspakkaus En ookkaan yhtään pettyny vaikka saatiin tuo 2011 pakkaus! Käytiin hakemassa se nyt tällä viikolla :heart: Musta ne omppu-pökät oli niin siistit ja ei tuossa uudessa pakkauksessa juurikaa kovin paljoa kivempia kuoseja ollu muutako tuo laatikko vähä kismittää. Mä ihan odotin että kuosit ois ollu tuon laatikon kans samoilla linjoilla räväkyydeltään, mutta tuo tuntuu ihan yhtä neutraalilta kuin tuo vanhakin pakkaus.

Hankinnat alkaa olla siinä pisteessä täällä että olo tuntuu vaan odottajalta. Mieli tuntuu muutenkin olevan vähän harmaana ja jaksaminen on vähän kadonnu jonnekki. Päikkärit on mulle nyt kanssa kova sana, ihan muuten semmone peruspositiivinen fiilis on kyllä mutta tuntuu niinku tässä junnais ihan paikoillaan. Ehkä nää olot tästä vähä selkenee kun pääsee sinne äippäpolille ja syyskuun neuvolan jälkee alkaaki olla varmaa joka viikko käyntiä jossain..

Onneksi jäbä sentää liikkuu aktiivisesti mahassa niin on joka päivä jotain ihmeteltävää :D ja rakastan mun uutta saumuria, se on ihan mahtava!

*muoks
Unohtu tuota kommentoida Millimamma, meillä jätkä mahasta kun on hereillä niin selkeästi taas vastaa, oon joka ison potkun jälkeen melkee tökkimässä mahaa, ja toinen tökkii sitten takasin :D ja Illalla kun isi puhuu ja pistää korvan mahalle niin saapi poskelleen kovan potkun. Muuten ei oikein mitään isompia ääniin reagointeja ole ollu havaittavissa, enkä ole vielä oikee osannu yhdistää että milloin tuo ois niin aktiivisimmillaan, vähän vaihtelee vielä päivittäin ettei ainakaan selkeää rytmiä vielä tunnu olevan, vaikka selkeästi on uni ja valve -hetkiä

Lumineiti ja Uubo 26+3
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille!

( . ) Mulla alkoi maanantaina työt. Vaikka oon ottanu omasta mielestäni toooosi rauhallisesti niin voi herranjestas kun haarat huutaa iltaisin hoosiannaa : / Jouduin vaihtamaan luokkatilaa keväällä pari päivää ennen kesäloman alkua ja tavarat kannettiin vaan laatikoissa sisään uuteen luokkaan ja sille mallille se sitten jäi. Nyt oon sitten koittanu vähitellen saada luokkaa edes johonkin järjestykseen. Ekana päivänä siirtelin mm. pianoa ja työpöytää :ashamed: Ei siis mikään ihme että "vähän" särkee paikkoja. Nyt oon pikkuhiljaa purkanu tavaroita kaappeihin ja voi että miten vähästä sitä väsyy ja tulee paikat kipeäksi :( Ja kyllä tänäkin aamuna jo yksi rauhallinen hissantunti satulatuolilla istuen sai aikaan karseat liitoskivut. Iltasin oon niin poikki että meen petiin jo kahdeksan maissa. Silloin on aina kivut pahimmillaan... mua ihmetyttää edelleen suuresti toispuolinen kipu vasemmalla alavatsalla/nivusessa. Se on kaikista pahin paikka. Kipu tuntuu vaan liikkeessä, ei esim. painaessa. En tiedä missä se tarkalleen on. Pelottaa vähän. No ensi viikolla on neuvolalääkäri niin jospa tohtori tietäis. Mut mahtavaa ettei oo enää paha olo! Ruoka maistuu ja on se työntekokin kivaa vaikka sattuukin. Oikeastaan on ollu tää alku niin kivaa oppilaiden kanssa että vähän jo melkein surettaa jäädä äippälomalle :) Mut tää tunne menee luultavasti ohi.

Holittomista kaljoista oli ollut juttua. Siis NAM! Sellanen ku Beck´s on ihan loistavaa kaljaa! Suosittelen kyllä oluen ystäville.

Himoista: Mulla ei ole oikein edelleenkään mitään himoja ja se suolan himokin lähti jo pois. Kaipaan ihan mielettömästi punaviiniä!! Melkein jo lasken päiviä milloin saa ottaa punkkua eka kertaa pitkästä aikaa. Ja nolottaa vähän kyl myöntää, että toisinaan kaipaan ihan helkkaristi myös tupakkaa. Oishan se ihan älyttömän tyhmää alkaa uudestaan polttamaan mutta jos mun asenne on tällanen niin eipä hyvältä näytä. No pitää toivoa että talvi hillitsee uudelleenaloittamista. Oon kumminkin ollu sellanen tuuripolttaja.

Masuasukki ja äänet+kosketukset: Tässä eräänä iltana mies jutteli mahalle ja jotenkin madalsi ääntään leikillään.. masusta alkoi tulemaan tömäköitä potkuja :) Kokeiltiin monta kertaa, aina mies sanoi jotain möreällä äänellä ja sitä seurasi aina potku :heart: Ja eräänä ukkosyönä tässä taannoin jyrinä aiheutti kiukkuisen potkutuokion joka loppui kun ukkosmyrsky meni ohi... Miehen kosketus tuntuu aina lopettavan Paavon potkuttelun. En tiä mikä zen-vaikutus sillä sitten on? Välillä haluisin että mieskin sais tuntea Paavon kick-boxauksen mutta se sitten aina loppuu jos mies tulee siihen silittelemään.

Hankinnoista vielä: Meillä alkaa olla melkein kaikki olennainen ja myös turhakin tavara hankittuna :D Harsoja pitäis vielä ostaa! Ai niin ja se rintapumppu. Sitteristä en tiiä, mies on sitä mieltä että semmonen ois hyvä, mä oon aatellu ettei sellaseen ihan pientä voi laittaa vai voiko? Pitäskö sellanen olla jo heti alussa?
Ai juu ja se amme on kans hankkimatta. Pitäähän lapsparka jossain vaiheessa pestäkin vissiin. Eli onhan tuossa vielä ;) No ainakin isoimmat jutut on jo!

Tsemppistä kaikille muutto/remppatouhujen keskellä oleville sekä muuten tsemppiä meille kaikille raihnasille :)

Anukkio ja Paavo 25+5
 
Millimama Ne tupakoijat ei tiedä että esim. mun äitini on tupakoinut koko raskausajan ja painoin 4730g. Eipä se aina nähtävästi auta :D Mun äitini siis odottanut minua 70-luvulla ja vielä ulkomailla jossa ei todellakaan tupakoinnista varoiteltu.
Mutta siis uutinen on järkyttävä etenkin nykyaikana kun jokainen varmaan tietää mitä tupakointi sikiölle aiheuttaa :(

Tuna ja Sintti 26+2
 
Millimamma hohhoi ihan kauhea tuo sun linkittämä uutinen :-O ihan järkyttyneenä luin täällä :D ei terve että toiset ihmiset on tyhmiä, siis eihän tommonen kutistaminen oo tervettä ja siihen varmasti jotain terveempiäki keinoja kuin joku tupakointi millä on paljo enemmä vaikutusta kaikkee muuhun ku pelkkään pieneen painon pieneksi jäämiseen :D voi morjes!

Hankinnoista hei tuli ammeista mieleen, että onko kukaan koskaan kokeillu sitä kohtuammetta? Onkohan se hyvä? Meinaan mä nyt tilasin sellasen ammeen meille, kattelin että useammassa nettikaupassa törmäsin siihen normaalin ammeen tilalta.. No, mä nyt tilasin sellatteen :D tilasin samalla kaikkea muuta "tarpeellista"
 
Millimama Yks kaveri laitto facen puolella kans tota juttua ja että pisti vituttaan..siis kuka oikeesti polttaa raskausaikana tupakkaa sen takia, ettei lapsesta kasvais liian iso?! Ihan älytöntä touhua..mä ny en muutenkaan käsitä tupakan polttoa raskaana..vauva on kuitenkin sen verran iso asia, et kyl sen takia pitää pystyä tupakan poltto lopettaan..kun kyse ei oo enää susta itestäs vaan sun sisällä on se vauva, josta on vastuussa ja jota ei pitäis altistaa tupakalle ja sen vaaroille!

Nellielli ja pötkö 28+3
 
Moikkista taas pitkästä(?) aikaa!

Mulla olis sokeriraitus huomenna aamulla. Jotenkaan en jännitä sitä tai tuloksia, vaikka ehkä pitäis, kun en sitä RD-diagnoosia tietenkään halua. Mulla on aina paastoarvo ollut jopa alle 4, ja koulussakin kun on mittailtu niin n. 1h ruokailun jälkeenkin 6 paikkeilla. Tosin nyt onkin kyse raskaana olevan sokereista, mutta lähinnä sen takia en jännitä, kun ei oo taipumusta aiemminkaan ollut korkeisiin sokereihin vaikka ylipainoakin on. Sormet ristiin joka tapauksessa!

Mahan koko on mullakin yhtäkkiä viikon kahden aikana kasvanut kauheesti! :D Kohdun korkein kohta on selvästi itsetunnusteltuna reilusti navan yläpuolella, mutta ei ahdista vielä. Ja kun masua katsoo peilistä, niin se on tavallaan "pystyssä" navan yläpuolelta :D Eilen mun mies vei mut töiden jälkeen yllätystreffeille pelaan minigolfia ja nauroin sille et maha on edessä, ei pysty lyömään "oikeassa" asennossa. :D

Jotkut on valitelleet myös alapääkipuja. Mulla on nyt varmaan vajaan viikon ajan ollut kans semmosta ihmeellistä.. Ne ei oo supistuksia vaan ihan jatkuvaa jomotusta ja tuntuu et se ei oo mahassa vaan nimenomaan siis pimpsan alueella. Välillä tuntuu et ihan kun emätin olis vereslihalla ja välillä taas tuntuu et kipu on nivusissa, mut nimenomaan tuolla häpyhuulien vieressä, eikä tossa "etunivusissa".. Välillä se helpottaa ja taas alkaa. Öisinkin tunnen kun kääntyilen niin nivusissa sitä kipua.. Ens viikolla neuvola niin pitää sieltä viä kysästä.

Hankintojakin ollaan ajettu vähän eteen päin. Huusin huuto.netistä aivan ihanan pinnasängyn ja haettiin se lauantaina. Siis 60 e saatiin oikeastaan uuden veroisessa kunnossa Emman Oval pinnis kuultovalkosena, patja, petari, pinnasuojat ja lakanasetti. Vähän oikein hävetti maksaa siitä niin vähän.. Nyt se odottelee nukkujaansa vielä varastossa. Vaunut ja kaukalo on edelleen kiikarissa, ei vielä olla haettu niitä kun musta tuntuu jotenkin niin aikaselta, vaikka toisaalta ton kaukalon kans on lähinnä kyse siitä et koska saadaan aikaseks hakee se.

Aah, sitten lempiaiheeseeni ruokaan. Mua himottaa eniten Aurajuusto! Ja vuohenjuusto! Miehelle sanoinkin et se saa tuoda mulle synnärille könkän Aurajuustoo, jota voin sit syödä pelkästään heti synnytyksen jälkeen :D Fetaa oon ihan syönyt raskausaikana. Mistään en oo kuullut et se olisi kiellettyjen listalla. Kaikissa neuvolankin lehtisissä kiellettiin vaan pehmeet tuorejuustot (veitsellä otettavat).. Mutta fetan kans oon ollut kyllä ehdoton siinä, et se on pitänyt olla pastöroitua ja vasta avattu, esim. ravintolassa en oo fetaa syönyt. Ja punaviiniä odotan kans. Ah, joulupöydässä hyvää punkkua! :heart: Koskaan en oo mitään alkoholia himoinnut enkä ollut mikään tissuttelija, nytkin oon hämmästynyt et punaviiniä kaipaan näin. Mut tiedän et siihen riittelis ihan vaan lasillinen ja se himo olis siinä.

Äitiyspakkaus oli kovin samanlainen kuin vanhakin. Musta on ihan hyvä ettei se muutu kerralla kovin radikaalisti.. Mulle kelpais niistä molemmat, mut ihan mielelläni otan sen uuden sit jos sitä jaetaan jo kun laitan hakemuksen.

Joku muuten kyseli jo jokin aika sitten, että onko kukaan pitänyt raskausajalta päiväkirjaa. Mä olen, mutta heikolla menestyksellä. :D Oon varmaan viiden viikon välein vaan kirjotellut ajatuksia, mut kerralla sit enemmän. Nyt oon taas ollut pitkään kirjottelematta. Mietin ensin että alan pitään blogia raskausajasta, ihan anonyyminä ja itseeni varten. Juttelin miehen kans et olisi kiva jos sekin kirjottelisi sinne välillä ja se sit sanoi et perinteinen päiväkirja tuntuis paremmalta. No arvatkaa onko se sinne kirjaankaan kirjottanut kertaakaan :D

Voimia kaikille kanssasiskoille kipuilujen yms. vaivojen kans, lopussa se kiitos seisoo! (Tosin ei se viä sit moneen kuukauteen seiso, ja alukskin vaan tukee vasten :heart: ;) )

-hiipinen ja Haapalainen 25+3
 
  • Tykkää
Reactions: sisunen ja Anukkio
Raskauspäiväkirja: Olen semmoisen kyllä aloittanut, mutta aivan totaalisesti unohtanut sen täyttelemisen. :eek: Pitääpä ottaa joku päivä oikein asiakseen sen täydentäminen. :)

Äitiyspakkaus: Olin kanssa vähän yllättynyt, että nuo vaatteiden värit jatkoi samalla, varsin neutraalilla ilmeellä vaikka pakkaus itsessään on noin värikäs. Eli aika sama sit kumpi sieltä tulee, voihan sen sit vaikka taiteilla sen vanhan laatikon jollain maalilla tai jotain. =)

Poks poks 27+0

Harakanhattu ja jäpikkä <3
 
Ä-PAKKAUS Ei tässä uudessa mitään vikaa mutta tykkäsin kyllä enempi vanhemmasta joten onneksi saan sen. Eilen soitin ja kyselin sen perään ja ensi viikolla pitäisi tulla, jes!

VÄSY!! Aivan mahoton päivä tänään, väsynyt ihan aamupäivästä iltaan saakka, ei millään silmät meinannu pysyä auki!! Join koko päivän roobois teetä vaikka tavallisesti vahvaa mustaa niin mietin voiko tosiaan johtua siitä?? Nyt meni tee kyllä vaihtoon ja huomenna jatkan taas MUSTALLA ISOILLE KUPILLISILLA :D

Ei tässä muuta oikeastaan...

Jaksamista kaikille!!

Korvapuusti 26+6
 
hiipinen mulle neuvolassa sanottiin että Valion Aurajuuston pitäisi olla ihan turvallista syödä myös raskausaikana. Tokihan hyvin kuumennettuna esim. kastikkeissa voi syödä mitä tahansa homejuustoa, mutta Aura pitäs olla ihan sellaisenaankin turvallista. :D Itse sujautan Aurajuustoa hyvin usein just kastikkeisiin tai sitten jos teen uunissa kermaperunoita, niin sinne sekaan kunnolla Auraa. NAM!

Acacia 28+1
 

Yhteistyössä