Täällä myös koitetaan mennä imetyksellä. Meillä kun on ollut vähän ja ei niin vähänkään aina epävakaata tämä parisuhde nyt 4kk.tta, niin aina kun jotain tulee (lue mies yllättää epämiellyttävällä tavalla) tuntuu että mulla maito meinaa loppua :/ Välillä koen todella stressaavaksi koko imetyksen ja kerran olenkin jo kaupasta pyytänyt 2 lavaa tuttelia, mutta silti imetän vieläkin.
Meillä tutteli nimittäin laittaa vauvan masun niin kovalle ettei kakka kulje ja sitten valvotaan öisin 2-3.00 asti ähisten ja puhisten odotellaan kakkaa päivätolkulla. Ei siis huuda, mutta vauvan olo on sietämätön silti :| Olen sitten kitannut ykköstä ja mammateetä ja on auttanut maitomäärään mielestäni.
sammasta on ollut meidän vauvalla ja paraikaa menee oraaliliuoskuuri siihen ja kummasti alkaa helpottaa. Oireina vauvalla oli paksu valkoinen peite kielessä ja työnsi kieltä ulos epänormaalilla tavalla jatkuvasti hereillä ollessaan. Raivosi rinnalla
Nyt kun kuuri alkaa helpottaa, niin imuote on parantunut myös kummasti, vaikka luulin että se on ollut aina hyvä.
Ilmeisesti mun toisessa rinnassa olikin sitten myös sammas ilman ulkoisia oireita. Ja ilmeisesti se on ollut siinä jo edelliseltä vauvalta?!
Kun oli niitä rinnan sisäisiä kipuja raskausaikana sekä nyt imetettäessä ja imetyksen jälkeen. Vihloi ihan kauheasti syötön aikana, pumpatessa pumpulla sekä syöttöväleillä. Nyt kun hoidan vauvan suuta, niin olen hoitanut myös omat rintani ja kivut on kadonneet. Lääkäri kyllä ei ollut mun kanssa samaa mieltä asiasta ja passitti ultraan tarkistamaan ettei ole mitään muuta ja ihan hyvähän se silti on tarkistaa. Luinpahan vaan että jopa hamassa menneisyydessä yli kk:n kestävä antibioottikuuri voi tehdä rintaan sammasta, joten kun olen aikanaan syönyt kasvoihin yli kk:n kuurin niin siinäpä voi myös olla syy?
Henkilökohtaisesti mulle ei ole pakkomielle että vauva pitää imettää mahdollisimman pitkään. On meillä ollut noita tuttelivauvojakin tyytyväisiä sellaisia, mutta kun selkeästi minun maidolla tämä vauva voi kaikista parhaiten, niin siksi otan paineet ja koen että tämän on onnistuttava mahdollisimman pitkään :ashamed: Vauva nauttii paljon enemmän imetyksestä kuin pullosta. Saan hymyn ennen syöntiä ja syönnin jälkeen, pulloruokinta tuntuu toimitukselta jonka jälkeen tyttö on ihan ähkyn oloinen vaikka joisi vaan 60-100ml ja tuijottaa vaan toiseen suuntaan koko syönnin ajan :|
Vellejä en aloita näin pienellä, koska ei ole tarvetta. Syötövälit meillä on 3-4 tuntia ja yöllä jopa 6tuntia, joten mun maidolla pärjää hyvin. Ja meillä kun on maitoallergiaan taipuvaisia lapsia sekä muihin ruoka allergioihin oli tuo nelonen, niin varovaisesti tämän vitosen kohdalla mennään myös soseissa. Aloitetaan ne sitten yli 3kk-4kk:n iässä jos on tarvetta.
Tänään on 2kk neuvola jua saadaan uudet mitat
Chira Ja Unna 2kk1vko