MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Eilisiä neuvoja kuulumisia.

rv 39+0
rr 123/83
sf 34,5
paino +100g/vko
pissa puhdas
syke 140
tarjonta rt
liikkeet ++

ei se vauva sitte onneksi ollut kääntynyt perätilaan, oli vain laskeutunut niin alas että sen takia tunnen nyt liikkeet alavatsalla :D katsottiin tuo tarjonta ultralla kun ei terkka tuntenut enää päätä niin ei hänkään ollut siitä ihan varma. Meinas että ei tarvis enää ens viikolle varata aikaa kun on niin hyvin lähtökuopissaan mutta mä en usko että tää täältä silti ilman käynnistelyä tulee niin varattiin sitten vielä viimeinen aika torstaille :)
 
Jo on tiukassa tämä neiti! :headwall: :LOL:

Eilen tosiaan mentiin sairaalaan ja kätilön mielestä oli homma käynnissä. Käyrää otettiin ja 2-3 min välein supisteli hyvin. Tuli nojailtua 4 tuntia synnärin tuoleja ja seiniä, kunnes alkoi hiipumaan ja lopahti. Tuli enää 5min välein ihan surkeita ja pyysin päästä kotiin nukkumaan. Panadolin voimalla uni tuli ja täällä ollaan edelleen. Jotain lurahti aamulla housuun suojaan mutta en ole varma oliko lapsivettä. Eli odotellaan vaan :kieh:
 
chira pidän peukkuja että neiti päättäis sieltä jo tulla =) on kyllä aika sitkeä :whistle:

mä kävin 7 aikaan lenkilläkin et saisin vauhtia suppareihin nii ne lopahti kokonaan, ei tästä tarvi mihkään lähteä :kieh:
 
tupuna21: Tätä tehtiin hartaasti ja pidempään kuin muita, joten kai synnytetään sitten samalla kaavalla..?

Tuleepas tiukka supistus tässä koneella :eek: Josko lähtis uuteen nousuun, kun kävin nukkumassa...? :saint:
 
Viikonloppuja kaikille! :wave:

Kai tiedätte, että viikonloppuisin syntyy enemmän vauvoja, kuin arkipäivinä? Eli toivoa on monellakin! :LOL:

Vaikka meillä vauva onkin jo 2 vkoa ollut sylissä tiedän niin tuon tunteen kun viimeisiä päiviä viedään. Olo on käsittämättömän raskas, yöunet olemattomat ja koko ajan vaan ODOTTAA että jotain tapahtuisi, mitä tahansa ja joka ainoata vihlaisua ja tuntemusta vahtaa omassa kropassa. Mullahan tosiaan jo viikolta 30 alkoi tuntumaan että pian syntyy ja lääkäritkin sitä varoittelivat ja sitten kun kärvistelee sinne laskettuun aikaan niin herran jestas että se syö... |O Eli oikein isot halitukset kaikille masullisille ja mojovia suppareita! :hug: :hug: :hug:

Täällä arki sujuu mukavasti yhä, Ida nukkuu yössä 4-5 tuntia putkeen ja vaikka illalla vähän kränää masun kanssa ja tankkaa vuorotellen pullosta ja tissistä, niin ihana helppo vauveli on silti. :heart:

thor ja Ida 2vko 1pvä
 
thor ihana kuulla että teilläkin on helppo vauveli :heart: mä en voi lakata ihmettelemästä sitä kuinka helppo ja ihana toi meidänkin nyytti on! Poikakin oli melko helppo tapaus, mutta en mä muista että ihan näin helppo olis kuitenkaan ollut :D hereillä ollessaan katselee ja ihmettelee silmät suurina, kun nukkuu niin nukkuu kunnolla, kun syö niin syö kunnolla :heart: ainoo mistä meillä ei tykätä, on vaipanvaihdot :LOL: sillon protestoidaan kovaan ääneen! Nytkin vaikka pieni on kipeenä, niin silti on kuin enkeli.

Harhis ja Ella 7 viikkoa, rv 39+0 tänään :D
 
Lähinnä tulin poksumaan.. lueskelin jonkin matkaa kuulumisiakin, mutten jaksa nyt sen paremmin keskittyä. Täällä ei vielä mitään tuntemuksia, mutta jos ei tänään synny (kun mies lähtee firman pikkujouluihin Helsinkiin asti..) niin uskoisin, et menee sinne ens viikon lopulle käynnistykseen. Eikä yhtään helpota, et täti (tosin varmasti tarkoituksetta) sai syyllistettyä meikäläistä tästä "pihtaamisesta" - kun pisti viestiä, että mummo on käskeny kiirehtiä vauvan kanssa, kun ei kauaa enää tässä maailmassa jaksa olla.

Kerppa rv 41+0
 
Harhis, mä luulin, että toi kiltteys johtuu siitä, että on hyvin koulutettu sairaalassa... :whistle: :LOL: Täälläkin aika helppoja tapauksia, varsinkin tuo pidempään sairaalassa viihtynyt. Toistaiseksi täällä nukutaan nätisti, muutamana päivänä valvottu yksi lyhyempi syöttöväli. Syöttökertoja 6/vrk melkein kellontarkasti, joista yksi yöllä. Yösyötön jälkeen pojat suoraan röyhdiltä takaisin petiin, jossa saattavat hetken keskenään rupatella, mutta sinne tyytyvät. ;)
Vaipanvaihto meilläkin on protestoinnin asia, mutta vain siksi, että siinä vaiheessa on jo kaaaaamea nälkä! :D

Niin, mahdanko olla täällä hehkuttanutkaan, että 76 vuorokautta sairaalassa vierähti, mutta viime tiistaista asti ollaan oltu koko jengi kotona! :heart: Ja eilen pääsi mieskin aloittamaan isyysloman, joten nyt on aika hyvä fiilis. :D

Itse tein nyt lopulta (itselleni) todella vaikean päätöksen ja lopetin koko imetys- ja lypsypuuhat. Pojat ei vaan enää opi tissille, kun ovat koko ikänsä pullosta maitonsa saaneet ja en yksinkertaisesti enää kahden suun ruokkimisen jälkeen jaksa lypsää. Otti kyllä tosi koville myöntää, ettei homma onnistu, mutta ehkä mä tästäkin toivun... :snotty:

Supparituulia puhaltelen minäkin täältä niitä odottaville. :whistle:


Valkolilja ja jätkänpätkät 11 viikkoa ja 2 päivää (eli rv 39+2)
 
Huoh, täällä takana valvottu yö, poitsulle iski oksennustauti, ja rykäs sitten oikein kunnolla sängylle, lattialle, seinälle, ja loput vasta vatiin, minkäkumman takia oksennustaudin pitää alkaa AINA ÖISIN??? Tääkin tuli 03 aikaan, eikun pyykkäämään ja siivomaan :p

Aika voimattomaksi siis veti, kun yön sai valvoa, ja muutenkin tulee huonosti nukuttua...

Täytyy sanoa, että nyt olen ihan hyvilläni siitä, ettei vauva päättänyt alkaa syntyä just viimeyönä kaiken oksennusrumban keskellä :$

Tänään siis poksuu 39+0 *poksista*, eikä kyllä minkäänlaisia tuntemuksia, ett baby päättäisi haluta maailmaan tän viikonlopun aikana... ehkä parempi, että kerätään molemmat voimia, senverran univajetta, ettei välttämättä olis jaksanutkaan ominvoimin ponnistella heti perään...

Jaksamista kaikille kanssaodottaville masukkaille, ehkä se meidänkin vuoro vielä tulee, ennemmin tai myöhemmin, eipä sitä oikein voi vauhdittaakaan.

Kuiskaten 39+0 :heart:
 
valkolilja mahtavaa kuulla että ootte koko perhe vihdoin saman katon alla kotona :heart: pitkä sairaala-aikahan teillä on takana mutta nyt pääsette viimein nauttimaan vauva-arjesta kotona =) varmaan aivan mahtava fiilis! äläkä siitä imetyksestä kanna huolta, olet maailman paras äiti pojillesi syötit sitten tissillä tai pullolla, pääasia että ovat kylläisiä jäpiköitä eiks jeh?! :)

omaani odottelen yhä, mahan juilimista ja selkäsärkyä ollu nyt koko päivän tähän asti ja edelleen tulee limatulppaa ihan verisenäkin sellaisena (sori ällöjutut) :ashamed: ei se tunnu loppuvankaan.. iloitsen tästäkin vaikkei se välttämättä mitään meinaa mutta jotain edistystähän tämäkin jo on =) ja jos poju on yhtään minuun tullut niin on tosi täsmällinen ja tulee ajoissa (huomenna LA) mut jos isäänsä tulee niin vihjaa ja vihjaa tulostaan mut ei siltikään näy :LOL:

supparituulia kaikille muillekin täältä lähetän :whistle: :whistle: :whistle:
 
Meille syntyi poika (3960g ja 53,5cm ) lauantaina 7.11. Synnytys kesti vaatimattomat 22h, mutta ilman lääkkeellistä kivunlievitystä selvisin :D -kotiinkin päästiin jo maanantaina.

Vauva syö hyvin ja nukkuu kiltisti. Voiko näin ihanaa ollakkaan -ei oikein ole uskoa todeksi! Isoveli on kyllä mustasukkaisuudessaan mahdoton vahdittava.

 
Kuiskaten: toi on muuten niin totta,oksennustauti alkaa aina öisin..Mä oon yleensä ottanu tytön sillon viereen nukkumaan ja vadin toiseen kainaloon,muuten sitä oksennusta on takuuvarmasti joka paikassa.... :ashamed:

Oma olo jo hippasen parempi,nyt vaan oon tosta tytöstä huolissani kun sitä on niin saamarin hankala saada ottamaan mitään lääkkeitä..ja juominenkin on vähän niin ja näin..No nyt nukkuu,täytyy sit koittaa uudestaan lääkitä kun heräilee..

Täällä selkää jomotteli aamusella mutta vauva möyrii ja touhuaa onnellisena mahassa,poksua taisinkin jo aamuyöllä :LOL:

hannanmamma 39+0 :heart: :heart: :heart:
 
MISS MINDY kiitos tsempityksestä (samoin myös sinne), eiköhän tää tästä. Välillä on huonompia ja välillä parempia päiviä.. <3

HAPIKKO onnea prinssistä!

THOR mikäs sun oma vointi on, joko alkaa olemaan paikat "normaalissa" kunnossa?

VALKOLILJA ihanaa että te ootte jo koko perheen voimin kotona.

Täällä taitaa monilla vauvautuneilla mennä se aika nyt ihan muuhun kun ei täällä enään näy, toivottavasti koko palsta ei kuitenkaan kuihdu kaikkien poksahdettua. :)
 
hapikolle onnea poitsusta :heart:

Valkolilja kiva kuulla että olette vihoin kaikki yhdessä koossa :)

( . ) heräsin pariin otteeseen yöllä kun oli tosi paha olo, mutta olin kyllä niin väsy etten jaksanu nousta edes vessaan, nytki hieman etoo mutta toivottavasti ei tuu mitää... meijän äiti oli silloin viime weekendinä täällä ja kun lähti niin alko oksentaa rajusti ja sitä jatkuiki kolme päivää, epäilivät et voi olla nöf nöf nuhan oire... hope so ettei se nyt oo viikkoa muhinu ja nyt puhkee päälle....

muute ei mitään.... onko kaikilta tullu se limatulppa??? ku ei mulla vaa oo sellasia näkyny :snotty: vois ees jotai merkkiä antaa tulostaan tää typykkä...
 
Heipat kaikille :wave: Ja isot onnittelut jälleen vauvautuneille :flower:

Täällä ilmoittautuu yksi "vielä joulunakin raskaana" -kerhoon. Ei voi sanoa, että olisi edes mitään merkkiä synnytyksen lähestymisestä. Jo varmaan kuukauden ajan ollut lähes kivuttomia harkkasupistuksia joitakin lähes päivittäin ja sitten noita liitoskipuja enemmän. Närästää myös edelleen. Mut eipä näistä mikään taida synnytyksestä toivoa antaa...

Miss Mindy Limatulpasta ei tietoakaan. Loppunut myös käytännössä se vetisempi valkovuoto.

Niin, bongasin tossa muutama päivä sitten pienet raskausarvet lonkkien/kylkien seudulta :( Ne on vielä melko huomaamattomat ja pienet, mutta ellei tää nyt kohta synny niin kaipa ne on sit ihan karmeet piakkoin. Ei oo reilua kun ei ees painoa ole tullut viimeiseen kolmeen kuukauteen kuin reilu kilo. No, ehtisihän sitä sitä ennen jo tullakin, tv. Nimim. Ehkä 13 raskauskiloa tähän mennessä.

Virallinen l.a. siis ylitetty nyt kahdella päivällä. Todellinen l.a. on kolmen päivän päästä. Sen jälkeen alkaa epätoivo voittaa, kun ei tosiaan edes niitä merkkejä mistään...

Lispu ja yksiössään viihtyvä Nti Poikanen 40+2 (tai 39+4)
 
Heipä hei kaikille marrasmasuille! Mulla olis yks kysymys, josta toivoisin kommentteja kaikilta. Gallup: Nukkuuko tai aiotteko laittaa nukkumaan vauvanne omaan huoneeseen vai samaan huomeeseen kuin vanhemmat? Meillä vauveli oli pari yötä omassa makkarissamme ja nyt siirrettiin omaan huoneeseen. Tuli vain mieleen että onkohan sillä hyvin yksinäistä vai voiko noin pienen vauvan heti opettaa omaan huoneeseen. Aika tyytyväisenä hän kyllä eri huoneessakin nukkuu.

t schnappy ja poitsu 7 vrk
 
Gallup:

Meillä tulee vauva ehdottomasti vanhempien huoneeseen. Rauhottaa omaa mieltä, helpottaa ruokkimispuuhia ja lisäksi henkilökohtaisesti en usko, että pikkuvauvalle on hyvä olla liian kaukana emostaan :) En silti missään nimessä halua arvostella muiden ratkaisuja, meille tuntuu vain luonnolliselta, helpoimmalta ja turvalliselta sekä itselle että vauvalle olla lähekkäin. Perhepetiä ei silti aiota näillä näkymin virittää, vaan pinnis vain ihan vanhempien pedin viereen. Meillä samaa huonetta puoltaa vielä sekin, ettei mies ole kovin herkkäunista lajia, jolloin pystynee nukkumaan yöunensa työn kannalta riittävästi vaikka vauva metelöisikin öisin.

Ehkä joskus vuoden ikäisestä voisi koettaa sovitella vauvaa omaan huoneeseen? En kyllä vielä osaa oikein kunnolla ikää arvioida kun tämä on meidän esikoinen, eli katsellaan.

Lispu ja nti Poikanen 40+2 (39+4)
 
Galluppiin vastailen (kerrankin..) Meillä pinnasänky on meidän sängyn vieressä,samanlailla oli tytölläkin.Perhepeti meillä tuskin onnistuu,en osaa nukkua jos tuo tyttö yöllä hiippailee väliin,saatikka että vauva olis siellä välissä vielä..Eka nukkuu äitiyspakkauksen laatikossa omassa pesässä =) Ja tosiaan jokainen tekee tässäkin omat ratkaisunsa ja niinkuin omalla kohdalla hyvältä tuntuu ja luontevalta!
 
Lispu Kiitos paljon kommentistasi, sillä olin ajatellut asiaa ihan kuin sinäkin mutta jotenki ajattelin että onko "väärin" opettaa vauva samaan huoneeseen, että oppiiko hän sit myöhemmin nukkuu omassa huoneessa. Vauva nukkui ekat päiväunet eri huoneessa kuin mä ja mulle tuli kauhea olo, että poika on yksin eri huoneessa ja mä en kuule hänen tuhinoita. Olin ajatellut miehen kannalta että olis eri huoneessa, mutta hänelle sopii että vauveli olisi samassa makkarissa. Siispä, siirrän samantien pinniksen takas omaan makkariin :)
 
näkymätön ninni onnea onnea :flower: :heart:

G: pinniksessä nukkuu meidän sängyn vieressä, ihan jo senki takia ettei tarvii hirveesti nousta kun yöllä syöttelee ym.. sitten ehkä yösyöntien jälkeen siirtyy omaan huoneeseen... ai niin paitsi ettei siirry ku ei oo omaa huonetta :LOL: mitähä mieki sekoilen.. no jos siinävaiheessa olis isompi asunto jo niin sitte :D

Mie oon varmaa outo mut patistin tuon isännän tänään kavereiden kanssa baariin
:whistle: vaikuttaa niin stressaantuneelta ja sit kun tuleva kummisetä vielä pohjusti niin hyvin että yksin joutuu lähtemään niin komensin sen mukaan :D :D :D kun ei täällä mitää merkkejä lähdöstäkää oo ni viettäköön mukavan illan.. ja jos lähtö tulee niin jokatapauksessa mulla on tulossa tuo paras ystäväni mukaan synnytykseen.. oonksmie ihan outo

Niin ja on siinä se taka-ajatuski et "mun tuurilla" synnytys käynnistyy sillo ku se on baarissa, eli yritän huijata tuuriani.. heh..

Koirat oli tänää sitä mieltä että mammaa pitää lenkittää ja karkasivat sit pihalta tuonne kuntoutuskartanon pihalle haukkumaan ja pelottelemaan muita, mutta kerranki tulivat käskystä luokse :heart: mie olin varmaa aika koominen näky XXXXXXXXL t-paita päällä ja croksit jalassa mahan kanssa ku viihotin perässä :saint:

en ymmärrä miten te jo lasketun ajan ylittäneet jaksatte pitää hermot kasassa kun tää on näi kauheeta odottamista jo nyt vaikka LA:han on vielä 10 pvää..

tää jatkaa nyt lauantai pussin tuhoamista ja telkkarin möllötystä :)
 
hapikko ja näkymätön ninni onnea pojista :heart: :flower:

G: meillä vauva nukkuu omassa sängyssä (vaavi-sänky) meidän sängyn vieressä, on sit helpompi yöllä syöttää jne ja mä olisin varmaan muuten koko ajan kipittämässä toisessa huoneessa kattomassa onko kaikki hyvin joten ihan mun mielenrauhankin takia. lisäksi tuntuu kivemmalta ajatukselta pitää vauva ihan lähellä, ois kovin outoa olla "niin kaukana" toisistaan ku kiinnikkäin on oltu jo 9kk :D

kiinnikkäin tosiaan ollaan vielä, koko päivän ollu lieviä suppareita ja pari vähä kivuliaampaa mut tosi lyhyt kestoisia.. ei tässä mihkään tarvi vielä lähteä, harmi. Äsken saunottiin nii siellä rentouduin sen verran et loppu kokonaan mut nyt taas jatkuu jee, pääsispä nyt ens yönä vaikka synnyttämään =)
 

Yhteistyössä