MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Ihan ensinnä onnea taas vauvan saanneille! :heart: Ja kiva kun jo vauvautuneet käy kertomassa kuulumisia vauva-arjesta, kohta sitä pääsee itsekin viettämään =)

Mindy mä en bongannut minkäänlaista limatulppaa esikoisen aikaan ja ei tuolla näytä olevan mitään merkitystä synnytyksen alkamisen kanssa kun minäkin täällä vielä yhtenä kappaleena :p

Pääsiköhän Chira lähtemään, Etnaa ei ainakaan näy eikä kuulu :whistle:

Nukkumisgalluppiin meillä vauva tulee nukkumaan meidän makuuhuoneessa omassa pinniksessään aivan meidän sängyn vieressä. Siitä on helppo sitten yöllä nostella ja hoitaa syöntihommat. Viereen en aio ottaa kun mies on niin levoton nukkuja ja esikoinen vielä välillä hiippailee kans meidän sänkyyn niin ei oo turvallista/mukavaa. Sitten saa siirtyä omaan huoneeseen esikon kanssa kun on yösyönnit loppu. Mä en jaksa ruveta ravaamaan kahden huoneen väliä montaa kertaa yössä...

(.) kävin tänään synnärillä mutkan kun en tuntenut pariin tuntiin kuin muutaman hassun liikkeen. Kaikki oli onneksi hyvin beibillä ja käyrään piirtyi jopa yksi supistus. :whistle: Kohdunduun tilanne oli jälleen edennyt, nyt jo 5cm auki, jaiks. Kätilö sanoi ettei varmaan ainakaan montaa viikkoa enää kestä että syntyy kun on niin hyvä tilanne tuolla alhaalla. No joo, se nähdään sitten... :kieh:

Jotenkin sellainen ahdistus tästä loppuajasta lievittynyt tänään ja tilalle tullut sellainen tyyni olo että kyllä se sieltä kuitenkin pian syntyy, että tässä on monta kuukautta odoteltu ja nyt enää muutama viikko jäljellä =) Katsoo vaan niin huomenna taas hirveä ahdistus päällä :D

Jaksamista muillekin pallomahoille, kyllä ne vauvat sieltä pian putkahtaa ulos! :wave:

Nunneliini 39+5
 
:heart: Näkymätön Ninni, paljon onnea pikkuisen pojan johdosta! :heart:

Oli muitakin vauvauutisia naamakirjan mukaan, mutta niitä odotellessa... ;)

G: Meillä nukutaan perhepedissä ekat 2-3 kuukautta, sitten siirtyy omaan sänkyyn esikon kanssa samaan huoneeseen kun ei enää hirveästi heräile. Pojan kanssa toimi tosi hyvin, eikä tullut ongelmia siirtämisessä, mutta yksilöitähän nämä ovat...

Minä en myöskään missään nimessä arvostele kenenkään valintoja, mutta on ollut joitain tutkimuksia, että samassa huoneessa vanhempien kanssa nukkuvien kätkytkuoleman riski olisi mahdollisesti pienempi. Läheltä moista menetystä seuranneena tartun tähänkin oljenkorteen turvatakseni pikkuista - lisäksi on tietenkin se helppous herätä yöllä ruokkimaan.

Ninni89 kiitos kysymästä, vointi on jo tosi hyvä! Viikon kesti järkyttävät kivut, mutta nyt ollaan jo ihan kunnossa. :wave:

thor ja Ida 2vko 1pvä
 
G: Meillä on omassa makkarissa kehto, jossa aattelin eka nukuttaa ja sitten kyllä aika nopeesti laittaa vauvan omaan huoneeseen, jossa on pinnis. En tiedä kuinka tulee onnistumaan, vai raahaanko sit lopulta kuitenkin sen pinniksen meidän makkariin. Aattelin mennä ihan sen mukaan miltä tuntuu. Kaikilla sukulaisilla/ystävillä tuntuu olevan tästä nukkumisasiasta oma mielipide ja kaikkien mielipide on aina se oikea... =)

Miss Mindy: Mulla la vasta pari päivää yli ja hermot on kyllä aika riekaleina, koko ajan odottaa, et jotain tapahtuis...Eikä mitään merkkejä vieläkään...

Liinamaria 40+2
 
NN Onnittelut :heart: !!
Gallup meillä kanssa vauva tulee nukkumaan sängyn vieressä. Eli pinnasänkyyn ollaan laitettu äitiyspakkaus. Tämä on meillä ainakin ihan mukavuussyistä: on paljon helpompi kurottaa sängystä kuin nousta ja kävellä toiseen huoneeseen..siinä touhussa "herää" sekä äiti että vauva.
(.) odotusta isolla O:lla... Vain pieniä nippailuja viime yönä alavatsassa ja alakertaa painaa. Yritän nyt kuitenkin olla kärsivällinen ja ajatella, että vauva tulee kun on valmis. (Samaan aikaa kuitenkin pohtien keinoja supistusten aiheuttamiseksi :kieh: )

Mäkin haluun lauantai pussin :p mussutin äsken ekat joulutortut ja nyt jäi makeanhimo päälle :)

PlanBaBy 38+6 (huomenna 39!! en mä vaan mitään laske :LOL: )
 
Oli pakko ottaa kuva taas meijän pikkasesta. Meillä karhupuvun lisäksi on myös pupuhaalari joka tänään vauvelilla oli päällä, tässä kuva:



Vauva täyttää tänään viikon, on kyllä viikko menny ihan supernopeeta. Ihana on olla kotona ja hoidella pikkusta, on kyllä toistaseks ollu niin helppo tapaus kun olla ja voi. Toivottavasti jatkuu samanlaisena :) :heart:
 
Nunneliini: Täällä ollaan ja pysytään!! :wave: :LOL:
Ei kerrassaan mitään. Nukuin makoisat 2 tunnin päikkäritkin :p Koiran kanssa lenkki heitettu ja ei mitään. :ashamed:
Vielä olis saunaa tarjolla. :kieh:
Suojaan tulee jotain punertavaa, mutta alkaa epäilyttää että oliskohan jotain pientä veristä vuotoa valkovuodon seassa vaan kyseessä? Kun eilen ronkittiin kohdunsuuta ja sen jälkeen sitä mojovaa supistelua 4 tuntia.
Ei kai siitä edes tarvi soitella synnärille vaikka olis lapsivettä kun niin vähäistä on? Ja kai saunaan saa mennä? Mutta muuta S:ää ei sitten kai suositella tulehdusvaaran vuoksi?
 
Raskausmyrkytyksessä on yleensä todella korkea verenpaine, paljon turvotusta (etenkin kasvoissa) sit saattaa nähdä "valopilkkuja" silmissä.. Noi ainakin muistaakseni.
Muoks. niin viel päänsärkyä saattaa olla kans.
 
Kiitos vastauksesta Ninni

Mä oon vaa miettiny että voisko mulla olla se kun jalat ja sormet on tosi turvonneet ja paineet on koholla sekä pahoinvointia löytyy ja päänsärkyä jota esiintyy varsinki sillon kun supistaa..mutta ei se sitte varmaa sitä olekkaan
 
iltaa täältä huutelee laitokselta onnellinen tyllerön äiti :attn:

viime yönä klo 4 synty meidän pikkukakkonen, 4330g ja 50cm

kerron paremmin synnytyksestä joka osottautu mulle painajaiseksi, mutta siitä selvittiin. tyttö sai pisteitä 9-9-10 vaikka tuli avosuu tarjonnassa imukupilla.

kun menin 00.05 laitokselle olin 6cm auki. limatulppa tuli vasta kun kätilö puhkas kalvot, että joskus niinki.
 
Kuulumiset päästy viimein taas lukemaan... Onnea vauvautuneille :heart:

G: Meillä nukkuu samassa makuuhuoneessa omassa pinniksessä. Omaan petiin en uskalla ottaa kun nyttemmin sen verran väsymystä, että pelottaisi jos vauva olisi vieressä..siis ettei vaan käänny päälle.

Minut on yllättänyt kyllä tuo kuinka paljon aikaa vauva todellakin vie. Tuntuu, että tunnit ja minuutit loppuvat aivan kesken vuorokaudesta vaikka sentään mieskin ollut nyt tämän viikon kotona ja on vielä ensi viikonkin. Meillä vauva nukkuu 2-3 tuntia kerrallaan ja herää sitten syömään. Varsin hyvin syö, joten imetyskin sujuu melko nopsasti. Nytkin havahduin ettäkello on jo vaikka mitä ennen kuin tuli sellainen hetki että voin istua rauhassa koneelle :) Merkillistä, mutten valita.....todellakaan!!! :)

Ristiäispäiväkin tuli sitten päätettyä...se olisi 19.12. Samaan aikaan kastetaan serkkupoika, joka kaksi viikkoa vanhempi :)

Kipeitä supistuksia ja tositoimiin pääsyä toivottelen kaikille vielä nyyttiä vatsassaan kantavat!!! Toivottavasti huomenna saa lukea paljon limatulppa ja supistus-uutisia :D

Milliz + toukka 6 vrk
 
Etna paljon onnea!!

Taaperot se voi niin monella esiintyä eritavalla, tai jollain kaikki oireet ja jollain ei melkein mitää. Mut pissassahan proteiinia sillon on eli jos kovasti huolettaa niin voithan käydä äippäpolilla kattomas tilanteen. Tosin et veikkaisin et jos sul se nyt tulis niin varmaan silti antais odottaa siihen päivään ku sul se käynnistys on sovittu. Tiedä sitten..
 
etnalle onnea tytöstä :flower: :heart:

toivottavasti tämä marisija pääsis jo omaansa hakemaan ens yönä, supistukset tiuhentuneet saunan jälkeen, nyt kellottanu 18 alkaen ja n 5 min välein tulee.. kunhan ei ala hiipumaan :kieh: ei vielä satu kovin paljoa mut silleen kuitenkin et naama vääntyy :$ :D
 
Onnea vauvautuneille! :flower: :heart:

Täällä yksi porukasta poikkeava :wave:

Yritän nyt parhaani mukaan pitää jalat ristissä, jottei vauva vielä synny. Sairaalassa on päällä "isäkielto" ens viikkoon asti enkä halua, että mies missaa tämän homman enkä muutenkaan halua mennä yksin synnyttämään. Siksi yritän jutella vauvalle ja vakuuttaa sen pysymään mahassa niin kauan, että lieventävät tätä kieltoa. :/

Ludde 38+5
 
Kuulumiset luettu, Onnea Etnalle :heart:

Söpönen pupunen ellenillä =)

Omaan napaan ei mtn uutta, masussa oltu tänään hissuksiin, ja herättelin makealla mehulla ja suklaalla, vaikka sitä nyt ei diabetesepäilyn takia suositellakaan... alkoi tuttu mönkiminen, ei mitenkään vilkas siltikään, mutta liikettä sentään.



 
Onnea Etnalle!! :heart:

Ja ihana "pupuvauva" ellenillä =)

Chira tuntuu olevan beibi tiukassa :whistle: jospa se sieltä innostuis vielä tulemaan... Paree se kai on soittaa ja kysyä synnäriltä siitä lapsivesiasiasta? Jos se vaikka on sitä...

tupunalle tsemppiä tulevaan koitokseen, aika lupaavalta kuullostaa... ;) itekin saunan jälkeen tuli kipeitä suppareita ja taas sitä äklölimaa :x Tehokas paikka tuo sauna, harmi että meillä on vain kerran viikossa saunavuoro :whistle:
 
Ellenillä ihana pikkuinen! :heart:

EtnalleSuuren suuret onnittelut! :heart: Sinä sitten pääsit tositoimiin ja minä kävin vaan viettämässä aikaa synnärillä :D

Nunneliini: Taitaa olla tulossa tiukkis mimmi täältä..? :LOL: Luulis että viides irtoaa jo silmänräpäyksessä, mutta ihan varmasti mennään yliajalle käynnistykseen ja lopulta sektioon..?! :kieh: Jotta ollaan koettu sitten kaikki mahdolliset tavat synnyttää tjn..? :LOL:

Saunassa käyty ja ei mitään tehoa, ainakaan tässä tapauksessa. Nyt lopetan toivomisen ja mennään sitten joskus :p Taitaa tulla tonttulakki päässä tämä ipana :xmas:
 
heti ekaks poks 40+0 :D jee tätä on odotettu =)

täällä sitä vaan kärvistellään vielä, saas nähä pääseekö tässä ollenkaan lähtemään |O supistelee 5-10 min välein tuntuvasti mut aika harvakseltaanhan toi vielä on että ei ihan "kehtaa" kättärille vielä lähteä, samahan se on kotona maata niin kauan ku voi mutku ei tässä nyt tapahdu mitään kehitystä :headwall: puolenyön aikaan soittelin jo sinne ja kyselin ja käskivät ottaa kuuman suihkun ja panadolia 2x500mg, tein työtä käskettyä ja helpotti hetkeksi mut sit vaan jatkuu.. tihenis nyt tää supistusten väli et sais luvan lähteä, nolottais oikeen mennä sinne sairaalakasseineen ja sit ne vaan käännyttää himaan.. ja ku mieskin meni nukkumaan 01 aikaan nii kiva herättää se tuolta vaan siks et käydään pyörähtään synnärillä... suppareita kiitos lisää!!! ja tiuhempaan!! |O

tupuna ja itsepäinen pokken 40+0 :heart:
 
huoments

täälä neitillä on isosta koosta johtuen iso nälkäki, just taas nukahti 2tunnin syönnin jälkeen... eihän mulla oo vielä maito noussu niin ottaa aikaa.

synnytyskertomusta vähä

perjantaina aamuyöstä alko supisteleen vähän kivun kans harvakseltiin, koko päivän supisteli mutta ei haitannu mitään, lypsylläki olin =) kuudelta illalla tultiin kotiin ja sitte alko tuleen kipua lisää, koko ajan vaihteli siitä eteenpäin 5-15 minuutin välein. sain esikoisen nukkuun 22 ja sitte aloin puhuun miehelle että pitäsköhän se anoppi hälyyttää, anoppi tuli 23 ja lähettiin ajeleen oulaisiin käytiin oulaisissa vielä tankillaki ajan tappamiseksi että mentiin synnärille 00.05
tutkittiin ja olin 6cm auki ja supistuksen tuli vieläki vaihtelevasti, makuulla harvoin ja heti kun nous seisoon niin parin minuutin väleinki. alettiin heti käyrän jälkeen valmisteleen spinaalia, mikä ei sattunu ollenkaan ja vei kaikki kivut hetkeksi kunnes alko lieveneen... sitte se helvetti alkoki mun kohalla. 2.30 kätilö tutki ja olin 10 cm euki ja alettiin ponnisteleen 2.40, aluksi sain ponnistaa kivuttomasti mutta sitte kun homma ei edennykkään niin spinaali loppu ja alko aivan kauheet kivut. esikoisen tein ilmanmitään ja ne kivut ei ollu mitään tähän verrattuna. sitte kätilö alko epäileen asentovirhettä, välillä mahan päältä näky vauvan molemmat polvet, olis siis naama ylöspäin ja siksi ei edeny ja mun kivut oli helvetilliset. viimein lääkäri suostu tuleen ja ottiki heti imukupin, ja ymmärsin yrittävän vaan oikasta mutta alkoki sittevetään vauvaa ja sitte hoksasivat että voisko välilihan leikata ja kah senhän vois vaikka puuduttaakki. en tiijä missä välissä leikkasivat mutta en voinu poninistaa kun kivut oli niin hirveet että huusin vaan apua. (mies sai varmaan elinikäset traumat) sattu koko ajan ja kun tuli supistus niin sitte tuntu ihan kauheelta.

vauva tuli ja oli pirtee, mulla meinas llähtä sitte taju ja sitte oliki mooonta kättä auttamassa, kätilö sano että yhes välissä ei tuntenu enää rannepulssiakaan, paineet tippu niin alas.. huh huh, minusta tuntu että en saa enää ilmaa vedettyä keuhkoihin. jossain vaiheessa paineet oli 70/40 mutta en tiijä kovikö vielä alempana. mies kyseli välillä että oonko vielä tajuissaan...tämä johtu ilmeisesti verenvuodosta jota oli melkein litra.

kätilö sano että ei oo nähny noin ison vauvan tulevan tuossa tarjonnassa alakautta, että sulla on tilava lantio, leikkaus ei siis ollu kyllä kaukana. kätilö sano myös että varautuivat alihapettuneesseen lapseen, ja se hapen puute synnytyksessähän ei oo hyvä juttu, mutta onneksi voidaan nyt hyvin ja ei tartte heti olla uutta synnyttämässä.

nyt en oo kipiä muutako pukamista jotka on järkyttävät...

nyt aamupalalle

ei saa saada pelkoja vaikka mun synnytys meniki noin, asentovirheitä ei kuulemma voi mitenkään tietää etukäteen vaan ne selviää vasta ponnistusvaiheessa

onnea ja stemppia kaikille joilla synnytys on vielä edessä
 
Huh ompas Etnalla ollu koettelemus! onneks kaikki lopulta meni hyvin ja vauva ja äiti voivat hyvin! Onnea!

JEEEEE!!! Mun 04.00 putki katkes ilmeisesti,kerran heräsin vessaan ja nukahdin samoin tein uudestaan B)

Kahta s:ää harrastettu,ilman tuloksia...sauna tosin sai kyllä muuten kivat limat keuhkoista liikkeelle,välillä tuntuu että tukehtuu kun niitä yskin ulos.. :snotty:

Vauveli nyt taas illan ja aamun ollu hiljaksiin,pitänee seurailla liikkeitä...

hannanmamma 39+1 :heart:
 
Huomenet, täällä takana kerrankin HYVIN nukuttu yö :saint: *koputtaa puuta*, vauva mönki normaalisti, joten sain ihan hyvillä mielin nukutuksi senkin johdosta, ettei tarvinnut olla huolissaan liikkeiden vähyydestä.

Kiitos ETNAlle synnytystarinasta, eikä pelota, vaikka välillä saa lukea vähemmän helpoista synnytyksistä, ja koskaan ei voi ennustaa, miten omalla kohdalla lopulta menee, itsellä ei ole aikaisemmista jäänyt mitään synnytyspelkoja, vaikka luomusti lähes ovat ponnistusvaiheessa ulos tulleet, kivulla ja tuskalla... mutta se helpottaa, kun tietää, että kipu loppuu siihen paikkaan, kun saa viimein vauvan masunpäälle. :heart:

Täällä siis odotus jatkuu...

kuiskaten 39+1
 

Yhteistyössä