MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

meille syntyi poika 11.11.2009 klo.14.23 rv 39+2 pikkumiehen mitat olivat 3032g ja 48cm :heart: :heart:
eilen kotiuduttiin ja toipuminen sektiosta on alkanut hyvin,touhua piisaa esikoisenkin kanssa,ikävä oli valtava mutta onneksi nyt ollaan kaikki kotona :hug:
en nyt ehtinyt lukea mutta varmasti muitakin uusia vauvautuneita on joten heille onnea :hug:
ja kovasti jaksamista vielä odottaville,kohta odotus palkitaan :hug:
 
vatsaanpa eka gallubbiin ja lueskelen sit kuulumiset.. eli:

meillä on vauvan pinnis makuuhuoneessamme sängyn vieressä, mutta poika kyllä nukkuu mun vieressä :LOL: toisinaan nukutaan kylkikyljessä sohvalla (poju nukkuu siinä paremmin en tiedä miski ihmeessä).. omasta huoneesta sen verran et meillä kakkonen oli reilu puol vuotias ku siirty isosiskon kans samaan huoneeseen (tosin toi nukku sillon ihan täydet yöt jo et se oli helppoo siksi) ja me muutettiin olkkariin asusteleen.. nyt sit ku meil on 3 makkaria (asuttiin vielä vuos sitte pienessä kaksiossa) niin vauva todennäkösesti nukkuu meän huoneessa kunnes ei tarvi enää pinnistä (sit ostetaan pojille kerrossänky), ku en tiedä mihin tuon pinniksen sais noissa reilun 10 neliön huoneissa sopiin :D

niin ja pitihän mun vielä laittaa tähän et mie ekana pelkäsin et nuo isommat (ku edelleen molemmat kömpii yölä meän viereen ja pyörivät ku väkkärät) menee yöllä vahingossa vauvan päälle... mut ongelman ratkaisin kapaloimalla vauvan yöksi tyynyn päälle nukkuun :D on semmonen möttyrä tuolla sängyssä et ei siihen vahingossa kyllä pyörähä päälle.. suosittelen kokeilemaan, meillä kaikki kapaloitu tyynylle nukkuun niin kauan ku ovat siihen pituutensa puolesta sopineet ja ovat nukkuneet tosi hyvin
 
Voi Etna :/ Tuli kyllä omat kivut synnytystuskat mieleen kertomuksestasi.. Mulla oli supistuksetkin niin kivuliaita, etten voinut edes ilokaasua kokeilla kun en pystynyt hengittämään tarpeeksi syvään. Ajattelin, että kuolen ennen kuin sain epiduraalin. Se kipu oli jotain aivan järkyttävää, enkä voinut muuta kuin itkeä ja huutaa. :$ Sitä mietin, että hassua, miten toisilla kohdunsuu avautuu ilman isompia kipuja ja toisilla kipu on suunnaton. :/ Ihan täysin en usko olevan kiinni edes kipukynnyksestä...


Onnea loveangel!!! Ja edelleen supistustoivotuksia muille!!! Lisää vauvoja syleihin niin päästään jakamaan vauvanhoitoasioita :)

Vauvoja odotellen

Milliz + toukka 6,5 vrk
:flower:
 
Pikainen ilmoitusmeille syntyi 14.11.2009 klo 8.14 rv42+0 hätäsektiolla pikkuinen prinsessa 2830g ja 51cm Tällä hetkellä hän asustaa vto:lla ja tila on vakaa. Täällä siis eletään pelonsekaisin tuntein, mutta silti niin onnellisena pienestä rakkaasta :heart:
 
onnea vauvautuneille :flower:

ja millin pikkuselle kovasti tsemppilöisiä ja toivottavasti saatte pian pienokaisen kotiin :hug:

etnalle kiitokset synnytystarinasta ja mukava kuulla ettei pelkoa jääny (vai käsitinkö lainkaan oikein) :hug:

meillä tuntuu olevan "helppo" vauva :D viime yönä tämäkin mamma nukkunu 11h ja tässä juopiskellu aamukahveja ihan rauhassa netin äärellä kohta 2 tuntia.. poika nukkuu sohvalla :D no ehkä se totuus valkenee taas pian mulleki.. nyt nautin näistä unista :D

tt ja "kille-katariina" 3vko :heart:
 
POKS 39+0!


Onnea uusille vauvoille ja kovan työn tehneille äidille

Hurja tarina [/b]Etna!

Milli82 jaksamista koko perheelle ja tietysti suuret onnittelut. Toivottavasti vaavin vointi paranee :hug:

Nukkumisgallubiin: Meillä vauvan pinnis ihan sängyn vieressä. Laitaa en taida uskaltaa laskea et ei unohdu aamulla alas ja innokkaat isotsiskot päättää nostaa nyytin sieltä pois. Todellisuudessa meillä kyllä saatetaan päästä taas lähelle perhepetiä kun nukahdan yleensä kun imetän yöllä kyljelläni ja vauva nukkuu sit useamman tunnin meidän välissä =) . Viimeisen vauvan jälkeen selkä oli kyllä niin kiepeä et piti nousta istumaan ja imettään et selkä kesti.

Ei muuta kuin lättytaikinan tekoon ;) . Nam, nimimerkillä uskomattoman perso kaikelle makealle!!!!

Indo ja Ebba 39+0
 
onnea taas vauvautuneille =) :flower: :heart:

etna jaiks mikä tarin, onneksi olet siitä selvinny kuiteskin mut alko itellä hirvittään :whistle:

täällä mä vielä olen ja niin kipeenä että apuva. joo itehän mä näitä suppareita toivoin, mitäs nyt marisen. mä siis valvonu pe aamukolmesta saakka kun alkoi limatulppa irtoilemaan supistusten kera. oli suppareita pitkin eilistä päivää, epäsäännöllisinä. illalla alko olee tujumpia ja väli lyheni n 5 minuuttiin, koko viime yön kärvistelly 5-10min välein tulevilla suppareilla jotka kipeitäkin. puolen yön aikaan soitin kättärille ja neuvoivat kuumaa suihkua ja panadolia, ei niistä kauaa ollu apua. 6 aikaan tänä aamuna herätin miehen et lähetään jo, kivut melkos kovia ja 5min välein. päästiin kättärille 6.30 niin supistukset tuliu enää 15 min välein ja toooosi lievinä :eek: :headwall: tietenkin!!!!! käyrillä 45min kaikki ok pikkusella joka ei aamulla enää liikkunut pariin tuntiin ja siitäkin säikähdin. kohdunsuun tilanne: kohdunkaula hävinnyt kokonaan ja olen 1cm auki ja sikiökalvot pullottaa. mitä lie tuosta voi päätellä. sanoivat et voisin jäädä sinne ja antavat lääkettä et saan nukuttua, et enää ei mene kauaa et syntyy (päiviä voi kuitenkin mennä) nii ajattelin ku supparit kert hellitti et ennemmin nukun kotona ku makaan siellä ties kuin monta päivää.. sain särkylääkettä ja nukahtamislääkkeen mukaan. nukahin kotona heti tunniks ilman pilleriä ja tunti sit otin pilsun et saisin nukuttua nii ei se auttanukkaan ja nyt tulee 10-30 min välein tuntuvia suppareita.. pääsispä viim ens yönä synnyttämään, nää kivut kun on kans aika kovia jo ja vasta 1cm auki nii kuulun ilmeisesti siihen kastiin joka kärvistelee kivuissa piiiitkään ja hartaasti :|

yritän vielä nukkua ja käyn ilmottelemassa itestäni ja lukemassa teidän juttuja, ei tässä oikeen muutakaan voi..

tupuna ja pokken 40+0 :heart:
 
Onnea uusille vauvautuneille! :flower: Ja kiva kun viitsitte laittaa synnytyskertomustakin :)

Neuvolakuulumisia perjantailta:

RV 37+5 (36+2)
Paino: 5 kg tullu yhteensä
RR: 113/66
Sf: 29 (29)
Tarjonta: RT
Syke: 150
Liikkeet: ++

Vähän oli neuvolatäti huolissaan tosta pienestä sf-mitasta. Vauvan pää oli tosi alhaalla, eli pieni sf-mitta voi johtua laskeutumisestakin. Mut saatiin tiistaille ylimääräinen lääkärikäynti ja siellä sit tarkisestaan kohdunsuun tilannekin (olin viimeks jo sormelle auki).

(.) Vointi vielä hyvä, päivä aloitettu pipareitten leipomisella :) Ai että ne on hyviä! Lihoon varmaa monta kiloo ihan loppuraskaudes :ashamed: Niin paljo oon herkkuja vedelly. Vähän on alkanu harjoitussuppareita tulemaan, mut ei vielä ainuttakaan kivuliasta... Eilen illalla oli kyl jotai outoja vihlaisuja alapäässä, vähän niinku rakon kohalla, en sit tiiä mitä ne oli.
 
Onnea vauvan saanneille! :heart: Ja varsinkin milli82 onnea beibistä piiiitkän odotuksen päätteeksi! toivottavasti vauvalla kaikki hyvin! onko leikaushaava miten kipeä?

Ja tupunalle tsemppiä koitokseen... :hug:

Milliz mua kans ihmetyttää miten joillakin kohdunsuu avautuu ilman suurempia kipuja ja toisilla taas hirveän kivun kanssa! mua kummastuttaa että itse oon jo näin paljon auki (5cm) ilman suurempia supistuksia...

Äiti tuossa just soitteli ja sanoi ettei siinä kauaa mene kun avautuu 5cm ---> 10cm ja varoitteli että mene ajoissa sairaalaan. Mun veli nimittäin syntyi 45 minuutissa ja äiti synnytti sairaalan hissiin...

No nyt aloitin kellottelee supistuksia jotka on kovimpia tähän mennessä, tulee 5-10 min välein ja ajattelin että pari tuntia jos jatkuu tällaisena eikä ala hiipumaan menen synnärillä käymään, siinäpähän tulee turha reissu jos on tullakseen... hirveä polte alamahalla ja ristiselässä. Jospa se ois tänään SE päivä =)

Toiveikkaana supisteleva Nunneliini 39+6
 
:heart: Sydämelliset onnittelut hapikko, loveangel ja Milli82! :heart:

Milli82 toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin ja saatte hänet pian kotiin, haleja! :hug:

etna eipä ollut helppo synnytys sulla, mutta hienoa että olo on nyt hyvä.

tupuna21 no nyt alkoi vihdoin sielläkin tapahtumaan - vauvauutisia odotellessa... ;)

Poksujille tasapuolisesti onnittelut uusista viikoista. :flower:

ellen- suloinen kuva pienestä.

7.11 näyttää olleen kovin suosittu päivä synnyttää, vieläköhän joku ilmoittautuu siihen? :whistle:

Me käytiin tänään kokeilemassa ekaa kertaa ulkosalla koko perheen voimin meidän hienoja tuplakiesejä, käheet ovat. :p Tosi kevyet työntää, mutta isothan nuo on.

Voikaa hyvin ja suppareita heille jotka niitä toivovat! :heart:

thor ja Ida 2vko 2pvä
 
Heips, ja onnea vauvautuneet, tsemppiä liikkeelle lähtevät :)

etna rankalta kuulosti mutta onneksi siitäkin selvisit :D ei kammoja :p

suppareista Mie en nyt oikei tiiä, joko mulle tuli viimeyönä ensimmäiset kivuliaammat supparit tai sit maha vääntelee jostai ruuasta mut siis sellaset semikipeät krampit vaivas pitkin yötä, ja osittain nytki... en vaa tiiä onko nää supistuksia vai nou :LOL: :ashamed:

Tiiättekö ku joskus jos on syöny jotai niin sillai kiertaa/kramppaa mahassa ni siltä tuntuu... noh ehkä mie surailen.. toiveikkaana..

thor kiva kun ootte päässy jo lenkkeilee :heart: hyvinkö pikkinen viihty ulkosalla??


Kärvistely jatkuuuuuuuu........ mm & tirppa 38+4
 
Paljon onnea vauvatuneille! <3

Etna lla ollut tosiaan aika kovat paikat.

Milli82 paljon tsemppiä, toivottavasti kaikki menee parhainpäin!

Mulla eilen aivan koko päivän oli sellasia kivuttomia supistuksia, myöhään illalla alko sit muuttua kipeemmiks ja säännöllisemmiks. Ajattelin jo et ehkä nyt olis aika niin ei.. Jonkun aikaa kärvistelin sängyssä ja kas olinkin nukahtanut jossain välis! :eek: klo 8 aamulla ekan kerran heräsin vessaan ja muuten ei mitään. Eli liityn tähän ryhmään jotka jostain ihmeen syystä nukkuivat viime yönsä HYVIN!
Nyt olis sitten marraskuun puoliväli..voi että :)

Kovasti supistuksia ja kipuja niitä toivoville :D
 
täällä odotellaan vauvan bilirubiini arvoa että sais tietää meneekö sinivaloon. mulla on miniläppäri täälä mukana niin ei aivan mökkihöperöidy...

täälläkään ei saa käydä kuin isä ja vauvan sisarukset. en minä muutenkaan olis ehkä tänne ketään halunnu mutta onhan tämä ajantappamista... vauva sai lisäruokaa ja nukkuu nyt niiin hyvin.

nukkumis galluppia oli:

meillä esikoinenki nukkuu vielä samassa huoneessa omassa sängyssä, kompii aamuyöstä minun paikalle, vauvalle laitetaan eluksi pinnis samaan huoneeseen mutta todennäkösesti joskus parin kolmen kuukauden iässä saa oman sängyn sivuvaunuksi minun viereen että minun ei tartte sitte kun vähä venyä yötissiä antaessani. eskoinen alko painaan jo tuossa iässä niin paljo että unenpöooerössä pelkäsin pudottavani sen niin ratkasin ongelman omalla sängyllä.

nyt tissittään

etna ja tyllerö 1vrk
 
Tuhannesti onnea uusille pikkuisen nyyttinsä saaneille! :flower:

Kävin tänään ekaa kertaa synnytyksen jälkeen kaupassa ja vaavi jäi iskän hoitoon. Voi, että miten vaikealta tuntui lähteä kotoa ja jättää pikkuinen kotiin. Napanuora tuntui olevan todellakin lyhyt. Olikos se Jennylikin tätä mieltä? Hyvää hoitoa prinsessa kyllä sai poissa ollessani.

Tässä pikkaisen synnytyskertomusta:

Tiistai aamuna klo 4.30 heräsin, kun jotain kosteata tuntui housuissa. Tunnin verran seurailin tilannetta ja totesin, että vuoto ei voi olla muuta kuin lapsivettä. Sitä tuli ajoittain runsaastikin. Tässä vaiheessa pakkasin sairaalakassini, sillä se EI OLLUT TODELLAKAAN pakattuna. Ihme, kyllä sain sinne kaikkea järkevää laitettua. Soitin sitten synnärille ja kehottivat tulemaan näytille.

Päästiin käyrille ja aika pitkään piti siinä maata, kun vaavi tuntui olevan vähäliikkeinen. Supistukset oli tosi olemattomia ja niitä tuli harvakseltaan. Käyrän jälkeen lääkärin tarkastukseen, jossa kaikki näytti olevan kunnossa. Lääkäri kehoitti vielä toistamiseen käyrille ja kun vaavi jo pikkaisen enemmän liikkui, lääkäri päästi kotiin odottamaan supistusten voimistumista. Me asutaan sairaalasta 5 km päässä, joten matka synnärille ei kestä kuin 10-15 minsaa, joten tästä syystä pääsimme vielä kotiin. Joku taisikin tätä ihmetellä.

Kotona sitten hääräsin kaikenlaista, kun en malttanut paikoillanikaan olla. Niin, ja valmistelut oli totaalisen kesken. Vaavin pinnis oli vielä petaamatta ja hoitopöytä täynnä kaikkea vähemmän tarpeellista. En ollut osannut yhtään varautua ennenaikaisuuteen, kun kaikki aina sanovat esikoisen menevän yliajalle.

N. klo 15.30 supistukset alkoivat voimistumaan ja tihentymään, joten sanoin miehelle, että kohta lähdetään sairaalaan. Mies ei kyllä heti uskonut, mutta totteli kuitenkin. Sairaalassa päästiin heti käyrille ja kätilö totesi puolen tunnin päästä, että saliin tästä siirrytään synnyttämään. Pikkuisen alkoi siinä vaiheessa jänskättää...

Salissa vaaville laitettiin pinni päähän ja mulle tiputuksena antibioottia kuumeen ja tulehdusarvojen koholla olemisen vuoksi. Siinä sitten makailtiin sängyllä ja seurailtiin vaavin sydänääniä tarkasti. Jossakin vaiheessa kätilö otti kivunlievitykset puheeksi ja mainitsin, että mennään tilanteen mukaan eli saavat ehdottaa mulle mitä kannattaisi käyttää.

Ilokaasulla lähdettiin sitten liikkeelle ja sen voimalla mentiin loppuun asti. Mulle kävi kätilön mukaan niin, että ilokaasu vauhditti synnytystä roppakaupalla. Olin yhdessä vaiheessa hetken yksin salissa, mieskin oli syömässä evästä, kun kipu ylty mielettömäksi. Soitin kätilölle ja pyysin jotain vahvenpaa kivunlievitystä ja sanoin siinä samalla, että olisi tarve itse asiassa ponnistaa. Kätilö kurkkasi tilannetta ja sanoi, että täällä taitaa syntyä uusi ihminen samantein. Eipä siis kauaa oltu salissa, kun vaavimme näki päivänvalon. Synnytyksen kesto oli 6 h 3 min, josta I-vaihe 5 h 25 min, II-vaihe 21 min ja III-vaihe 17 min.

Kätilö oli aivan mielettömän ihana ja se teki synnytyksen todella helpoksi. Omalla kohdalla ei tullut mitään kammoa, vaan voisi vaikka samantein pyöräyttää uuden vaavin maailmaan. :LOL: No, ei vaisinkaan.

Yllättävän rankkaa tämä pienen nyytin hoitaminen on ollut. Jotunee osittain siitä, että ruokinta hoidetaan kellon tarkasti kolmen tunnin välein, jotta pikkuinen saa lisää painoa. Hän ei aina itse herää ruokailemaan, joten hänet pitääkin yleensä herättää. Rintaruokinnan lisäksi vaaville pitää antaa korviketta, joka tuo oman lisätyön vaavin hoitoon. Ihanaa tämä vauva-arki kuitenkin on, en vaihtaisi vaavia mistään hinnasta pois! :heart:

Esikko77 ja Möhkis 12 vrk

Muoks: Olin muuten synnytystä edeltäneenä päivänä (maanantaina) saanut possurokotteen ja itse epäilin tämän aiheuttaneen lapsiveden menon. Lääkäri sanoi, että ei sitä mahdollisuutta voi poiskaan sulkea. Myöhemmin kuulin, että joku toinenkin possurokotteen saanut oli tullut synnärille vesien menon vuoksi.
 
Tulipa sitten poikettua Hämeenlinnassa äitipolilla,kun pieni mies päätti koko aamun olla liikkumatta vaikka tein mitä!! Pikkasen nauratti kun sitten sydänkäyrässä,jumppas ja möykkäs mahassa ihan hulluna kun mies kummasteli niitä ääniä"mitä NYT tapahtuu???" joo pojallas on vaan jumppa reenit menossa.. :D No pääasia että kaikki oli hyvin, hyvin oli kasvanu painoa nyt n:3,5kg.... nyt vaan peukut pystyssä että mies pysyis terveenä että pääsee synnytykseen mukaan,kyllä mä siellä osastolla pärjäilenonhan siinä puuhaa kun vauvaa hoitelee, mutta sais kyllä ees synnytyksessä olla mukana..tosin kätilö sano että jos äiti on näin flunssainen niin sit ei haittaa mutta sit jos mä oon terve ja isä kipeä niin ei voi tulla. :/

hannanmamma 39+1 :heart:
 
Voi vitsi äsken sohvalta ylös noustessa tajusin ettei sattunut! Ja heti pysty kävellä. Sit meninkin sänkyyn pyörimään kyljeltä kyljelle :D oli pakko tulla hehkuttamaan tänne ku ihan oikein säikähdin, niin kovat aikasemmin noi liitos?kivut olleet. Ja nyt vielä jostain luin et jollain oli ennen synnytystä kaikki muut kivut kadonneet..hmm..toiveajattelua? :D :eek:
Niin tai en sit tiedä olisko hyvin nukutulla yöllä jotain merkitystä..
 
Pakko oli taas käydä kurkkimassa uusimmat jutut... ihanaa, kun jaksatte laittaa tänne vielä mahakkaille kärvistelijöille synnytystarinoita, niitä jaksaisi lukea loputtomiin.

Esikon synnytystarina kuulosti ensisynnyttäjän unelmalta

Omaan napaan ei mtn uutta, sairaalakassille toivonmukaan tulis pian käyttöä, tosin sieltä puuttuu sellasia , mitkä sinne vasta lähdönhetkellä toivonmukaan muistaa laittaa, kuten lompakko, neuvolakortti, hiusharja, ym.

Kuiskaten 39+1


=)
 
Kuiskaten, synnytys oli tosissaankin helppo. Olin raskausaikana jo pohtinut ties minkälaisia kauhuskenaarioita synnytyksestä.

Täällä muuten kärsitään pienestä masuhaikeudesta. Tuntuu oudolta olla ilman pulleata masua, tosin se ei kovin isoksi ehtinyt kasvaakaan. Nyt on taas prinsessan ruoka-aika, joten työt kutsuu...

Tsemppiä odotuksenne loppumetreille ja supparituulia! :hug:

Esikko ja Möhkis 12 vrk
 
Saiko isät tulla vielä S- joella synnytyssaliin ja vierihoito-osastolle? Kun joissakin paikoissa isät ei pääse synnytyssaliinkaan? Mulla meinaa nyt pukata paniikkia :( Prkl.....sikainfluenssa |O |O |O :headwall: Kuinka tiukkoina hoitsut oli sielä niistä vierailijoista, eli isät ja sisaruksetko vaan? Olitko prenan puolella vai onko viekkuosasto saatu jo rempattua??

rv. 40+3
 
Onnea taas uusille vauvan saaneille!!

Kiitos myös niille ketkä ovat synnytyskertomuksen jaksanu tänne kirjottaa..niitä on kiva lukea.

Tänää meillä on vietetty tuon Janetten nimppareita jonka kunniaksi syötiin lättyjä tänää :p

Aatella enää 3 päivää niin vauva on sylissä.Vähän kyllä jännittää että kuinkahan nopeesti tuo tällä kertaa menee kun viimeksikin se oli alle tunnissa ohitse.
 

Yhteistyössä