MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

P*rkeleen lääkäri :headwall: :headwall: niin se vaan lähetti mut takas kotiin odotteleen. Ei muka voi käynnistää enne ku rv 42 täynnä. Suositteli et odotettas viikonloppu vielä ja maanantaille tai tiistaille olis otettu sit seuraava aika. No siihen en totisesti suostunu. Kohdunsuu 2cm auki ja kanava ihan pehmee ja mitätön, eli käytännössä kaiketi koska vaan voi käynnistyä, kun vaan ne supparit tulis :whistle: :whistle: Huomenna meen takas ja osastolle ja sit aletaan pillereillä käynnistään ja toivottavasti ei mee kauaa kun alkaa tapahtuun. Oon niin raivona, kun olin valmistautunu jäämään sisään ja siihen että vihdoin tpahtuis jotain, mut ei niin ei. Niin monta kuin on lääkäreitä on mielipiteitäkin :( Maanantainen lääkäri kun oli silläkannalla et heti pe aamuna aletaan käynnisteleen ja sillä sain ekan mahdollises ajan jotta olis kokopäivä aikaa niitä pillereitä ottaa.. Mutta ei niin ei :kieh: :kieh:
Kylläpä nyt tuli valitusta mut ... korpee niin sairaasti ettei mitään rajaa :( Nyt kaikki konstit käyttöön jotta sais tän käyntiin jo tänään :p

Kivoja nimiä ootte suunnitellu :) Täälläkin muutamia ideoita muhii, mut en niitä vielä paljasta, täytyy katsoo miltä se nappula näyttää :whistle:

Tsemppi :hug: kaikille täällä vielä odottaville kärvistelijöille, kyllä se meidän aika vielä koittaa. Niin turhauttavalta kuin se odottaminen tuntuukin, kyllä se vielä palkitaan :heart:

Milli ja sitkeä masukki 41+5
 
Heips :)

Kivoja nimiä tulossa vauveleille :) Meidänkin vauva saa toiseksi nimeksi Oliver jos sattuukin olemaan poika :)

Apua tätä selkää |O |O |O Ei pysty kohta maatessa kylkeä edes kääntää ähisemättä, puhumattakaa sängystä nousemisesta, kamala vihlaseva kipu kun liikahtaa. Nyt on sitten jomotellu ihan muutenkin maatessa ja istuessa selkää.. Neuvolassa kävin ja sielläkään meinannu tutkimuspöydältä ylös päästä :snotty: Eipä vaan ollu tällasia selkäkipuja esikoista odottaessa.

Neuvolakuulumisia:
38+0 (36+5)
paino +467g/vko (+600g/vko)
turvotus +
RR 119/71
Sf 31 (32)
rt (rt)

Jänskät paikat täällä kun melkeen aina kun tulee lukee kuulumiset nii on joku päässy vauvan hakuun :D

Saya ja typy(?) 38+0 (38+5)
 
Chira meillä sama sf-mitta, täällä tosin ei pää ollut vielä keskiviikon neuvolakäynnillä kiinnittynyt.

Tsemppiä Millille :hug: ja kaikille muillekin kanssakärvistelijöille... alkaa tässä olla kypsä jo itekin, vaikka vielä olis viikko + päivä laskettuun aikaan, mut eihän se koskaan sinä päivänä synny.

Massu ollut pinkeenä ja kovasti siellä myllerretään, vaikka ahdasta alkaa olla.

Kuiskaten 38+6
 
POKS 39 :D :D
Neuvolassa käyty, vauvan pää todella alhaalla. Aamulla jälleen punaista ällöä limaa hirveät määrät ja jo kaksi iltaa kipeitä mutta tosi epäsäännöllisiä suppareita.
Saisi flunssa parantua kyllä kunnolla ennen koitosta..

PP+pikkupupu 39+0
 
neuvolassa käyty:
sf-mitta 40 :eek: vaikka muka laskeutunut ja ei osannu sanoa onko se pää nyt kiinnittyny vai ei.. painoarvio 3700g ja mun oma paino pudonnut -700g/vko jee kerrankin :D pissassa proteiinit +1 eli ma vien näytteen labraan.. kaikki ok, sain vielä uuden ajan 1,5 viikon päähän.

pyysin terkkaa koklaamaan paikat onko mitään edistystä kohdunsuulla nii ei se vaivautunu kokeilemaan, sano ettei sillä tiedolla mitään tee :( AHA!

vi*uttaa ku ei tää synny ja olen niin malttamatonkin, vaikka kolotukset tässä nyt ärsyttävimpiä on :/ kävin kaupassa ja ostin 4 kassillista sapuskaa ja niitä ku kantelin kaupasta autolle ja autosta kotiin nii johan alko supistelemaan. kotona sit loppuikin. varmaan laitan takas ostokset kasseihin kohta ja käppäilen niitä kantaen pitkin kämppää et saan supistuksia aikaseks :kieh:

voe voe tätä loputonta odotusta.. :ashamed:

tupuna ja pokken 39+5 :heart:
 
Nyt tyttökin sitten yskässä..jippii..Välillä päivän mittaankin vihlonut alapäätä ihan kiitettävästi.mua häiritsee kun pissalla käydessä tuntuu välillä ettei rakko meinaa tyhjentyä millään..ärsyttävää..ja sit kun yskii tai aivastaa niin lorahtelee housuun..On tää upeeta :p
 
Täällä oltu just ekalla vaunulenkillä. Mukavaa oli työnnellä vaunuja raittiisssa pakkassäässä. Vauvalla oli hyvä olla vaunuissa, nukkui tyytyväisenä ja vaatetuskin taisi olla riittävä :)

Olo on tällä hetkellä väsynyt, mutta onnellinen. Pari yötä on menny aikalailla valvoessa. Vauva ei ole tähän syy, syö toki kerran, kaksi yössä, mutta varmaan oma hormonitoiminta ja uus elämäntilanne aiheuttaa sen että en oikein saa unta. Kaippa se tässä tasottuu taas ajan myötä...Mua myös hikoiluttaa kokoajan, jalat ja kädet ihan hiestä märät, ei oo koskaan aiksemmin tämmöstä ollu, syytän tästäkin hormoneja...

Meidän pojan koko nimeksi tulee Oliver Eetu Kristian (kristian tulee miehen omasta nimestä, joka on hänenkin toinen nimensä).

Nyt ihastelemaan vauvaa....
 
nyt alkaa tuntuun että eihän sitä tiijä vaikka joutus jo tämän vuorokaudenpuolella lähteen näytille. miks se aina ajottuu yöhön tuo lähtö.


koko päivän on suppaillu vaikka välillä on pitäny melkein tunnin taukoa. nyt sitte tultiin kotiin kuuden aikaan ja heti tuli tosi ikävä olo, kyllä niihin on enemmän kipua tullu pitkin päivää mutta vielä tuosa oltiin anopin kaverina iltalypsyllä hiehoa lypsämäsäki...

päivällä kävin neuvolassa ja vilkas vähä ultrallaki että onko lapsvettä kun tuntuu niin terävästi vauva, sain ajan vielä maanantaille jos vaikka sattuu että ollaan yhtenä kappaleena. ei siis vaivannu oasia yliaikakäyntiajalla vielä koska niin lupaavat merkit on ilmassa.

nyt tosiaan suppailee 9-7 minuutin välein mutta (ai perk...kule) jos sitä saunaan suuntais ennen lähtö päätöstä. oikein ulkosauna tynnyri mallia. vieläkään ei oo mitään epätavallisuudesta poikkeavaa limaa (mikä ihmetyttää) mutta jos sitä lähtis kuitenki näytille jos supparit ei lopaha. voihan sitä aina tulla kotiin jos sanovat että heh heh meinaakko vitsailla... tulee vaan käynti maksu siitäki reissusta.

meillä olis ollu huomenna serkun häät mutta taitaa jäädä juhlat meidän perheeltä väliin. onneksi, ei mulla enää olis vaatteita sinne ollukkaan.

erittäin toiveikas ja kipeä etna rv 41+2

hauskaa, tänään on perjantai 13. päivä ja sain soiton että olen voittanu kylpypyyhkeen arvonnassa :LOL: tähän päällehän olis ihan kiva vielä synnyttää
 
Etna: täällä sama meininki :D
Vähän ennen kahta alkoi supistella kuin salama kirkkaalta taivaalta 2-4min välein. Tunnin jälkeen hiipui n.7-8min väleihin. Hetkeksi loppui pois ja käytiin kaupassa jolloin alkoi uudestaan ja todella voimakkaasti. Supistelu väli 5-6 min. Ja tunnin jälkeen mies lähti hakemaan mun äitiä.
Ja kas kas.. hel*etti nyt näyttää että rauhoittuu :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Selkä ihan kipeänä tästä saakelin supistelusta. Heti kun tulevat niin aion lähteä koirien kanssa mies matkassa lenkille, jotta saadaan supisteluun uutta puhtia. Toivottavasti syntyis kuitenkin puolen yön jälkeen jos meinaa syntyä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chira:
Etna: täällä sama meininki :D
Vähän ennen kahta alkoi supistella kuin salama kirkkaalta taivaalta 2-4min välein. Tunnin jälkeen hiipui n.7-8min väleihin. Hetkeksi loppui pois ja käytiin kaupassa jolloin alkoi uudestaan ja todella voimakkaasti. Supistelu väli 5-6 min. Ja tunnin jälkeen mies lähti hakemaan mun äitiä.
Ja kas kas.. hel*etti nyt näyttää että rauhoittuu :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Selkä ihan kipeänä tästä saakelin supistelusta. Heti kun tulevat niin aion lähteä koirien kanssa mies matkassa lenkille, jotta saadaan supisteluun uutta puhtia. Toivottavasti syntyis kuitenkin puolen yön jälkeen jos meinaa syntyä ;)
toisille se on niin helppoo tietää millon lähtä synnärille mutta ei mulle... esikoisen kans oltiin 21 tuntia salissa ja mennessäki olin kuitenki 4 cm auki. olis joku putki millä nähä kohdunsuun tilanne. mutta jos sais sinniteltyä puolen yön jälkeen niin eivät laskuttas tästä päivästä :D

mutta jos onki liian aikasta mennä niin mieluummin menis käymään näytillä alkuyöstä. mistä sitä tietää, pitää se anoppiki sitte osata hälyyttää. no jos se sauna joko rauhottas tai pahentas kipuja. ja ainaki aijon soittaa synnärille ennen, tämä menoa on ihan turha haaveillakkaan nukkumisesta yöllä, että olis sama mennä että ottasivat ees osastolle ja antasivat piikin pyllyyn että sais nukkua.

jipii vaaleenpunasta limaaki pongattu, olisko tämä sitte sitä

(mua alko hirvittään että jos joutuu taas pelkästään ilokaasulla pärjään, voi apua nyt kyllä toivon/vaadin muutaki)
 
Etna: Mulla ei ole hajuakaan milloin mun pitäis mennä :ashamed: :ashamed:
Jotenkin nolottais jos käännyttävät ulos kun viidettä tulossa :saint: Neukkutäti kyllä sanoi ettei saa jäädä odotteleemaan, mutta mä odotan josko nää supparit tästä voimistuis? Nyt tulee taas 2-5 min välein ja koko naama vääntyy, tuntuu voimistuvan. Mies lähti suihkuun ja kohta kai vois käydä sairaalassa ainakin näytillä? Aika kettumaiseksi menee jos tällä supistelutahdilla sitten kärvistelee päiviä :eek: Sen verran selkään ja reisiin nimittäin käy :eek:
 
chira ja etna voi olla että se on teillä jo menoa mutta mullahan on tullu just tommosii supistuksia jo 2kk ja edelleen oon yhessä koossa..arvatkaa vaan ketuttaako..taas on koko illan supistellu mutta tässä sitä edelleen ollaan |O
 
Täällä kanssa supistellut pitkin päivää, välillä kipeämmin ja välillä laantunut. Sattui kans ihme juttu, tuli tosi napakka supistus, juoksin vessaan, maha tyhjentyi urakalla ja samaan aikaan mua alkoi hervottomasti naurattaa, nauroin ihan hepulissa siinä pöntöllä ja mies ihmeissään huutelee mikä sulla on ja yhenäkin aloin itkemään :eek: kai se joku hormoonimyrsky oli....

Ja mä en kans kohta tiedä miten sitä osaa synnärille lähteä kun on jo niin turtunut noihin supistuksiin, saavat olla kyllä helkkarin kipeitä ennenku uskaltaa lähteä ettei taas lopahda kesken kaiken...

Mut ihanaa viikonloppua kaikille masukkaille ja vauvautuneille ja Chiralle ja Etnalle tsemppiä jos lähtö tulee!! :D
 
minä valvoin 2,5 yötä ennen kuin esikoinen oli maailmassa ja siihen hommaan enää lähe, tiijän että ne antaa kyllä piikkiä tai muuta että saa unta.

taapero ei kyllä käy kateeksi. esikoiselta ponnistus vaiheessakin supparit tuli vaan 4 minuutin välein ei ne missään vaiheessa sen tiheemmäksi menny. kipua kyllä tuli lisää.
 
Kaikkien kuulumiset luettu... Harmittaa niiden puolesta, joiden pitkä odotus vielä jatkuu, sen kun tiedän että odottavan aika on pitlä kuten oli minullakin... :| Koittakaa jaksaa vielä vaikkei nuo sanat kyllä ketään lohduta..

Täällä on arki kotona alkanut ihan hyvin. Väsymys on hurja kun ei ole oikein osannut levätä vauvan nukkuessa, vaan on yrittänyt sitten pitää huushollia kunnossa ym. Täytyy kyllä ehkä alkaa ottaa paremmin irti noista kahden tunnin pätkistä mitä meidän vauva yleensä nukkuu ja nukkua itsekin...Tänään käytiin neuvolassa ja paino on jo lähes sama kuin syntymäpaino, eli hyvin maito ainakin piisaa :) Rinnat ovat kyllä niin suuret ja pinkeät, tänään oli pakko käydä ostamassa uusia liivejä kun ilman ei voi olla ja etukäteen ostamani liivit ovat kyllä toistaiseksi ainakin liian pienet nyt kun maito on noussut ja ennen kuin tasaantuu...

Toivottavasti viimeisetkin odottajat pääsevät pian hakemaan omia nyyttejänsä kotiin nuuskuteltaviksi, on nuo pienet ihmiset vaan niin sydäntä särkevän suloisia :heart:

Milliz + toukka 5 vrk :heart:
 
:whistle: rtna & chira jännityksellä odotan lisä kuulumisia, taitaa olla seuraavat tiedossa :D

missä se ninni on??? :eek:

milliz kiitos tsempityksestä :heart:

kuiskaten sama fiilis, vois jo perustaa pinon marraskuiset karhunpennut 2010 :LOL: tuntuu ettei ennen sitä tuu..

Kävin saunassa, ei mtn vaikutusta... oo, sit löydettiin aikas kiva auto, isi-pappa käy koeajaa huomenna kun se oli tuolla kotiseudulla pohjois-karjalassa.. isukki yökylässä, kovasti odottaa että saisi ylennyksen ukiksi :heart: suloinen oli ku sellanen juro tyyppi (komisaario) niin oikei varovasti tunnusteli masua tänään ja kysy että jokohan susta yhtään tuntuu että se syntyis :heart: tietysti kun eka lapsenlapsi niin jänskättää kovin :D

tuli tuosta alla olevasta teletappi mainoksesta mieleen et näin viimeyönä unta että synnytin teletapin :LOL:

onkohan kukaa muu enää hereillä?? tylsäääääää.....

mm & tirppa 38+3
 
Täällähän minä, ihanaa kun joku jo kaipaakin :) <3

Onnea kaikille vauvautuneille ja voimia niille ketkä hakureissulla on :)

Täällä välillä supistelee enemmän ja välillä vähemmän..mut tuskin vielä lähiaikoina mitään on tapahtumassa. Ihmeen hyvin tässä jaksaa vaan "odottaa" vaikka yleensä en kovin kärsivällinen ole :D
Tosin ettei tässä nyt vaihtoehtojakaan ole :D

Kirjoittelu jäänyt vähän vähemmälle kun on pientä masennusta alkanut pukkaamaan.. Jotenkin vaan mieli niin maassa.. Ja pelottaa tuleva ihan älyttömästi. Mietin koko ajan miten pärjään vauvan kanssa yksin yms. Omat vanhempani asuvat kaukana eikä kavereilla kauheasti lapsia ole joten sellainen tukiverkko vähän puuttuu..pelottaa..
No joo tulipa purkauduttua taas, hyvää yötä ja viikonloppua kuitenkin kaikille! <3
 
ninni hyvä kun oot hengissä siellä, mie jo hätäilin kun ei mtn kuulunu :D Sulla on niiiiin sama tilanne kun mitä ite oon tässä joutunu käymää läpi että tiedän olosi, mutta usko pois, vauva antaa niin paljon voimaa ja vaistot kun herää kunnolla niin aivan varmasti pärjäät!!! Eikä aina tarvitse jaksaa yksin silloin kun tuntuu ettei jaksa, pitää pyytää apua, ystäviltä, sukulaisilta tai neuvolasta, aina sitä jostain saa!! uskot vaan itsees ja kykyysi äitinä, ei siihen kukaa seppä syntyessään ole :heart: :hug: :hug:
 
hohhoijakkaa täällä sitä taas herättiin jo, itseasiassa melkein tunti sitten eikä vaan uni enää tule.. vauva melskaa masussa ja muutama olematon kivuton supistus tuli, ei tuntunu ku selässä vaan vähän.. lipitin illalla sitä vadelmanlehtiteetäkin nii pyh siitä mitään iloa ollut, ei kertakaikkiaan mitään tällä kertaa :$ mitähän sitä nyt tekis.. ei ihme et aika matelee ku pitää valvoakkin 20 tuntia vuorokaudessa ku ennemmin nukkuisin niin kauan kunnes synnytys alkaa :D hei nyt ollaan jo lauantain puolella eli huomenna on LA!!! jihuu vaikka ei se mitään merkkaa ku kitisen täällä vielä joulukuussakin, ilmeisesti. täytynee kohta siirtyä täältä joulukuisten pinoon niin ei tunne itteensä aina viimeseksi :kieh:

tupuna ja pokken 39+6 :heart:
 
Täällä kans taas 04.00 hereillä..Tää flunssa on mulle takuulla joku rangaistus siitä et oon rutissut tästä pitkäpiimäisestä loppuodotuksesta.. :headwall: korvat tukossa ja kutisee,poskiontelot särkee,kurkku kipee..tytölläkin oli kuumetta 38.0 illalla :ashamed: Vauva onneksi melskaa ja möyrii mahassa aktiivisesti,varmaan ressukka tulee riippuvaiseksi panadol hotista vaan :D se olis sitten viikko LA:aan..saa mennä kyllä yli mun puolesta kunhan parannuttais vaan kaikki..

hannanmamma 39+0 :heart: :heart:
 
jihuu limatulppaa (ilmeisesti) tulee ja mahaa hieman juilii!!! antaa tää vähä toivoa taas =) mä kun jo luulin et mun limatulppa tulee nenästä vaan ku nuhasena ollut mut nyt oon jo parantunu ja tulee tulppakin oikeesta paikasta :LOL: *toivoo jo kovia supistuksia*
 

Yhteistyössä