MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Onko nää taas vaan niitä harjotus suppareita vai voiskoha olla niitä oikeita kun on taas ollu tuo selkä ihan tulessa ja masua puristaa ja samalla on semmonen kirsitävä tunne tuolla takalistolla ja kauhee paineentunne sitte tällä toisella puoken..vai elättelenköhän turhia toiveita taas että josko tänää pääsis jo tositoimiin
 
taaperot, käy kuumassa suihkussa ja ota kaks panadolia, jos ei kuuma suihku auta ni sit se on menoa :xmas: niin ne täällä ainakin väittäävät sairaalassa. koita nyt herrantähden synnyttää ennen minua, mut toivotettin tervetulleeksi vaikkapa ensi tiistaina, ennen sitä kuulema ei tarvia..
~Käpy ja Tinka joulukuisista~
 
koivunkäpy juu tarkotus ois mutta tää näyttää olevan nii sitkee tapaus että helpolla ei masusta pois halua.No eihän tässä ole enää ku 6 päivää siihen että käynnistellää jos sinne asti mennään mutta toivottavasti ei tarttis sitä käynnistystä taas..saa nähä mitä tuo suihku tähän tekee ja jos sais sitä seksiäkin enne suihkuu viel jos se ees sais vauhtia tähän hommaan
 
teddybear :ashamed: oi voi, muistelinkin että siinä oli joku jujutsu :ashamed: noh, parempi myöhään kuin ei milloinkaan..

schnappy ei ärsytä, eihän se meidän odotusta pidennä että nimi siellä tiedossa :D ja hyvältä kuulostaa nimi :heart:

ARVATKAA MITÄ???? Täällä ei oloja.. tuliko yllätyksenä? no ei mullekkaa... aaaaaaaargh... tahtoo jo synnyttämääääään...

missäs muute ninni89 on??? ei oo kuulunu vaiko enkö oo vaan huomannu jottai!?

ai juu ja neuvolassa käyty,
paineet 125/80,
paino 1.9kg/viikko :eek: :$ :LOL: no ei naurata oikeesti
Liikkeet +, syke 157
turvotus ++
pissa puhdas
sf 30 (tippunu 1cm viimeviikosta) eli kai se on sit laskeutunu toi masu :)

siinäpä ne tärkeimmät... streptokokki oli nega...

tää lähtee nyt nukkuu ja toivoo parasta..aamulla herää taas pettyneenä toivomaan parasta...

suppari tuulia meille odotteleville :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

mm
 
Hei..minä täällä TAAS :headwall: se on toi maaginen 04.00 jollon mä näköjään herään aina..Nyt oli kyllä pikkasen lämpöä(37,8) et voi johtua siitäkin..Panadol hottia taas naamariin aj kohta sänkyyn takasin..Onnistuin vessareissulla säikyttämään miehenkin pahan päiväisesti..

heräsin yhdeltä ja rupean kampeamaan ylös sängystä ja ihan yhtä äkkiä tuntuu kun joku olis puukon tunkenu tosta häpyluun kohdalta sisään...siis voi TSIIISUS että meinaan sattu :/ Heittäydyin selälleni sänkyyn ja mies oli ihan paniikissa"mikä sulla on mikä??mikä kerro?herranjumala" ja mä pitelen haaruksiani ja toivon ettei pissat tuu housuun ja kiroilen ku turkkilainen :LOL: Siis mulla kesti varmaan pari minuuttia että selkä köyryssä pystyin jotenkin raahustamaan vessaan,sitten kun pääsin takasin sänkyyn niin alko kylkeen pistämään ihan hulluna..huhhuh..nytkin tuntuu semmosta painetta ja vihlomista tuolla alhaalla.. Toivottavasti ei nyt oikeesti päättäis pariin pv:n tulla maailmaan.. :ashamed:

hannanmamma 38+6 :heart: :heart:
 
hohhoijaa "huomenta" |O

ei jaksanu pyöriä sängyssä enää ku jo ennen viittä heräsin haaveilemaan vauvastani, on tää ihanaa ku ei saa nukuttuakaan enää. ja taas ravannu tunnin välein veskissä yön aikana, onpa tooooosi levänny olo..

taaperot jokohan lähit?! =)

tyyylssäää ja pitää ihan hiljaaki olla ettei koko huushollia herätä. ainiin meillä lapset lähtee taas äitilleen tänä viikonloppuna ja kysyin mieheltäni että sano suoraan aiotko taas otatella tänä viikonloppuna ku on LA, et mä lähen sit kaverilleni yöks joka tulee synnytykseen mukaan jos ukkeli kännissä, nii nyt oli taas niin raitista että! juu en tosiaan mihkään lähe ku on LA ja voi syntyä koska vaan (niin sehän ei todellakaan 2 vkoa sit ois voinu syntyä vielä) et saas nyt nähä pysyyks toi himassa, luulis kyllä. mut jos ei nii lähen välittömästi sinne kaverilleni nii on rauhallisempi mieli ku tietää et on joku heti tukena jos alkaa syntymään..

toissayönä vauva on laskeutunu sen verta alaspäin et näkisitte miten kävelen :LOL: pää on kyllä ihan haaruksissa ja sen näköstä on menokin, kehtaakohan sitä kauppaankaan enää :kieh: ja menkkamaista jomotusta oli koko toissayön mut aamulla lakkas. sit supisteli pikkasen pitkin päivää ja meikä jo innoissaan et jee nyt lähetään kohta nii ei tarvinnu mihkään mennä ku loppu ku seinään kaikki. nyt yöllä oli hyvin vähän sitä menkkamaista kipua ja nyt ei mitään :( no enää max reilu 2 viikkoa ja sit ainakin saan jo syliini oman kultani :heart: vau kirjan oppaasta muuten luin et yleisin syntymäpäivä vauvoilla on rv 40+2 eli ens ti asti elättelen toiveita :kieh:

nyt palstatilaa muillekkin! kaikille synnyttämään lähteville paljon tsemppiä matkaan :flower: ja vauvautuneille ihania hetkiä vaavin kanssa :heart: ja meille odottelijoille suklaatia ja kaikkea herkkua tähän masikseen joka pikkuhiljaa hiipuu ku ei vauvaa kuulu :kieh: ja suppareita paljon!!!! :D

tupuna ja pokken 39+5 :heart: ainiin neuvola kl 12 palailen taas niiden kuulumisten kanssa (jotka luultavasti on: painoa x 1000 lisää ja muuten ei edistystä ) :headwall:
 
huomenta, heräsin vasta viiden aikaan tänään jipii vois mennä vieläki maate mutta nokka on taas ihan tukossa että aivan ahistaa se että aivan sama olla hereillä.

jotain toivoa herättävää kuitenki, eilen illalla oli ristiselkä kipiä vaikka olin panadolhotinki ottanu, nukahin kuitenki ja yöllä siirryin joskus toiseen huoneeseen kun alko yskitään ja siinä sitte vähä väliä heräilin jihaa supistuksiin, sen verran jomotuksella tulee että heräs aina. no tosi harvakseltaan tulee en oo ees kellottanu, mutta jospa se tästä vähitelleen.

esikoisen kohalla alko supisteleen tiistai iltana ja oli maailmassa perjantaina 00.52 että en mää nopeeta toimintaa ootakkaan.

toiveikas etna rv 41+2
 
:wave:

En oo jaksanut kirjoitella vähään aikaan,2 päivää (ja yötä)on tullut todella kovia supistuksia ja silti vieläkin oon täällä. Ens viikolla tulee kontrolliaika tayssiin ja meinaan vetää sellaset itkut siellä et ne käynnistää saman tien :whistle: Mä oon nyt valvonut jo niin kauan että rupee haittaamaan niin paljon tätä elämää että luulis jo tajuavan. Musta silti
näkee etten oo ihan kunnossa :(

Kävely ei onnistu,vauva painaa niin paljon ja kun itse koittaa niin kallo on heti vastassa alhaalla ja silti tää ei tajuu syntyy.

ei muuta,palaan kunhan jotain tapahtuu

niina ja jätkä (?) 41+1 :kieh:
 
Täällä huonosti nukuttu yö takana. Miehen kanssa heiluteltiin peittoja ja siitä lähti supistukset joiden aikana ei voinut nukkua, sen verta napakoita olivat ja tuli ihan säännöllisesti. Mut ei ollu niin kipeitä että ois kehannu sairaalaan vielä lähteä. Kävin kuumassa suihkussa ja otin kaksi panadolia, eikun jatkui vaan.. yritin sit levätä sängyllä. Sit joskus klo 1-2 ne oli loppunu ja meikä nukahtanu. Mut eikä mitä, 4 aikaan heräsin vessaan ja sen jälkeen ne alkoi taas, taas 6-10min välein! Eli siihen jäi mun yöunet kun piti herätä aamulla ja viedä tyttö kerhoon. |O

Nyt kyllä menen peiton alle ja yritän saada unta, supistelee edelleen mut ei tarpeeksi kipeästi enkä jaksa ruveta ees kellottelemaan...

Sori nyt vaan omaa napaa mut kun ottaa niin päähän!

Todella kärttyinen Nunneliini 39+4
 
taaperotx4 Ebba nimi taisi olla sellainen vitsi tuossa raskauden puolessavälissä. Mies sitä ehotti puolitosissaan. Jäi sitten vauvalle ja kutsumanimeksi. Ei maltettu jättää poiskaan, koska vauva on henkilöitynyt Ebbaksi. Saa nähdä sopeutuuko Matilda nimeen ollenkaan?!!!

Yöllä supisteli taas, mut en kattonut edes välejä. Välillä kipu oli selässä ja välillä alavatsassa. Tuntui jo et joko tää nyt tulee mut ei. Muillakin alkaa olla samanlaista kun lukee noita kirjoituksia.

Olen yöllä alkanut heräillä ja sitten ei uni tule silmään. Keskimäärin tulee pyöriskeltyä 2 tuntia per yö, mutta aamulla ei kyllä kummemmin enää väsytä. Ilmeisesti kroppa alkanut tuottaa jotain hormoonia tulevia yöheräilyjä varten (olen joskus lukenut jostain et sellasia olis).

Tänään olisi ihanat juhlat tiedossa ja vaatetus valmiina, joten toivottavasti tytteli pysyis nyt vielä vuorokauden aloillaan, niin sitten voisi tulla :heart: . Ei kyllä huvittaisi synnyttää perjantaina 13.päivä, sen verran taikauskoinen olen myös.

Hyvää viikonloppua kaikille =)

Indo ja Ebba 38+5
 
Täällä herättiin aamuyöstä pirulliseen suonenvetoon :kieh: , oon jättänyt magnesiumin kokonaan, kun ei ole näistä pirulaisista tarvinnut kärsiä aikapäiviin, mutta johan muistutti taas mojovasti kunnon suonenveto pohkeessa.

Omaan napaan ei muuta mainittavaa, odotus taitaa jatkua hamaan tulevaisuuteen :whistle:

Kuiskaten 38+6
 
Aikas odottava tunnelma täällä.
Itsellä ei mitään merkkejä vieläkään mistään, olis edes jotain tuntemuksia, niin vois kuvitella, että edistystä tapahtuu.
Kaikille tasapuolisesti tsemppiä, pakkohan tän odottamisen on joskus loppua... :kieh:

Liinamaria 40+1
 
Täällä sitä viel ollaa yhes koossa.Viiminen kipee supistus tuli tossa 7 aikaa aamulla ja nyt tuo selkä on vaa niin pirun kipee.

Tänää pitäs jaksaa pestä taas noitten muksujen petivaatteet sekä myös nuo lapset pitäs pestä.

Eilen kyllä se seksi laukas ne supistukset mutta ei sitte toimiin päästy vaikka rupes siltä jo yöllä tuntumaan.
 
no pitkin aamua tullu harvakseltaan, en oo kellottanu, otin panadolia ja pääsin vähä nukkuun mutta heräsin joka supistuksella. limatulppaa tai mitään tavallisuudesta poikkeavaa limaa ei oo tullu, jospa vaan kuvittelen että tämä voi olla sitä oikeeta. huoh

klo13 on neuvola ja siellä varataan yliaikakäyntiä oasiin että sitä odotellessa, pitää kait sitä anoppia vähä ens yöstä varotella
 
Huomenta täällä nukuttu suht hyvin.. tosi useasti vaan ävin vessassa ja aina toiveikkaana että joko vois tapahtua jotai mutku ei ni ei..

Kohta tulee kamu kahville ja isi illalla kylään :) vois vaikka käydä syömässä jossai hyvin med pappa :D eipä kummempaa...

:heart: jaksuja muruset :heart:

mm ja tirppa 38+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja ellen-:
Nimikin sitten pikkuherralle päätettiin: hänestä tulee Oliver :)
Onnittelut ellen hienosta nimivalinnasta! Meidän pojasta tulee myös Oliver

:D .

Täällä mennyt muutoin oikein mukavasti, mutta mulle pukkas järkky kuume ja kipuileva rinta. Tänään käytiin pojan kanssa neuvolassa (päänympärysmitan kontrollointi viikottain kystan takia) ja samalla lääkäri kurkkas tisun ja jep, rintatulehdus. Antibioottikuuri siis. Nyt tänään ollut melkein kivuton tuo rinta, kiitos Burana 600 :kieh: . Mut kun alkoi, niin järkyttävä kipu! Ei voinut kun itkeä. Otin silloinkin 600 mg, mut eipä auttanut. 5 tuntia kärvistelin ja sit oli pakko napata 800 mg. Sen jälkeen helpotti niin, että juuri sai unen. Koko yön palelin ja hikoilin vuorotellen. Lakanat aivan läpimärät! Suihkuun piti tietysti aamulla päästä ja siellä sit menikin melkein taju. Istuin suihkun lattialla, ettei kovin korkealta tippuis :eek: . Poistullessa pääsin juuri ja juuri pöntölle istumaan ja sitten sumeni... Eipä mitään pahempaa onneks käynyt, mut sen verran heikko oli happi, et ilman miestä/hoitoapua en olis selvinnyt!

Tässä raskaudessa/vauva-arjessa gestaatiodiabetes, vauvalla kysta päässä ja nyt tää rintatulehdus... Mitähä vielä?! Ennen ei ole ollut mitään ongelmia :/

Saatiin muuten eilen aika jatkotutkimuksiin kystasta. Loppukuusta mennään Lastenklinikalle magneettiin ja sitten ensi kuun puolivälissä on aika Lastenlinnaan neurologian konsultaatiopoliklinikalle. Eli asiat etenee! Muuten vauvalla siis kaikki ok. Mitään ongelmia ei havaittavissa ainakaan toistaiseksi :) . Painokin oli noussut jo yli kolmen kilon :p .

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Heippa!

Pakko kurkata mitä tänne kuuluu =)

Nauttikaas nyt viimemetreillä isoista massuista ja kohtapa niitä nyyttejä alkaa olla KAIKILLA :eek: Outo ajatella että niin se vaan olisi tukalaa mullakin jos ei olis heikosti käynyt :D

Noh, mää jatkan odottelua vielä tovin :D

Tsemppiä ja paljon onnea jo vauvautuneille! :hug:

VN& Rääpylä 15+5 :heart:
 
Täällä on yöt rauhoittuneet ja nukun kyllä tosi hyvin. Kerran nousen vessaan aamuyöstä ja jatkan hyvin unia. Aiemmin mulla oli kans tuota kummallista valvomista. =)

Takana neukkureissu. Tällä kertaa on tulokas kiinnittynyt! Esikoisen jälkeen nuo kolme tyttöä ei ole kiinnittyneet, mutta tämän pää ei heilu mihinkään ja asento olisi vallan mainio myös syntymiseen :D Käsikopelolla arvioi 3200-3300g tällä hetkellä =) Verenpaineet oli 133/89, mutta puhuttiin sitä ennen synnytyksestä :kieh: Kuopuksen syntymä ei ollut mikään ihana kokemus kun käynnistettiin ja tuli rytinällä, niin johan paineet nous siitä puhuessa.
Painoa oli tullut kilo viikossa :kieh:
Sf huiteli 36cm, vaikka vauveli laskeutunut kunnolla :eek: :D

Eipä tässä taas muu auta kuin odotella..

Chira ja tyttöpötkylä "Unna" rv 38+4
 

Yhteistyössä