MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Onnea vauvautuneet!!! Perässä tullaan, tuskallisen hitaasti kylläkin...
Ei voi madella nämä viimeiset viikot yhtään laiskemmin, jestas. Viime yönäkin oli yhtä tuskaa kun närästi ja pissatti, oli hankala olo ja taas närästi.

Thor, aivan ihana kuva. Miten voikin näyttää niin suloiselta tuo pieni :heart:

Äidinrakkaudesta, minä myös mietin silloin toista odottaessa, että voiko sitä enää toista samoin rakastaa, kun esikoista suorastaan palvoi. Ja vielä sairaalassa syntymän jälkeen katselin poikaa, että onko tämä yhtä suloinen kuin siskonsa. Ja kun esikoinen tuli sairaalaan, ajattelin että siinä se minun muruni tulee ja koin hirmu huonoa omaatuntoa kun en heti samalla lailla rakastanut toistakin. Mutta niin ne vaan löytyi suuret tunteet sitäkin nyyttiä kohtaan, niiden sairaalapäivien aikana ja on yllättänyt vuosien aikana se, että rakkaus vain lapsia kohti kasvaa, vaikka joskus kuvittelin ettei mitään enää kovemmin rakastaa kuin omaa vauvaa ja taaperoa. Nyt tätä kolmatta odottaessa oli ristiriitaiset tunteet alussa, pelkäsin menettäväni vauvan niin kovasti etten uskaltanut itseni heltyä masukkaalle ollenkaan ja nyt kun on antanut itselleen luvan rakastua jo vauvaan, sitä suorastaan ikävöi jo syliinsä.

Nyt vain toivotaan, että jokainen meistä saisi vauvansa syliinsä piakkoin ja kaikki menisi hyvin!

M. ja Itu 38+4 (josta tulee muuten Emil)
 
Kaikkien kuulumiset luettu!!

Onnea taas kaikille vauvan saaneille tasapuolisesti :flower:

thor oi miten suloinen neiti teillä on :heart:

Täällä on taas koko aamun ollu selkä ihan tulessa,samoin tuo masu ja reisiä pakottaa..tapahtus sitte jotain eikä joka päivä vaa kiusais tällä tavalla.
 
huomenia :)

Taas kerran onnea vauvautuneet :) alkaa olla monotominen lause jo :D

vakuutuksista millaisia vakuutuksia ootte ottanu/aiotte ottaa vauvalle? Mie tällei ajoissa heräsin tähänki hommaan et niih ku sellanenki pitäs...

Tänään olis neuovolakin iltapäivästä, saas nähdä onko mitää uutta... paino varmaa taas noussu 1000000000g viikossa..
Pihalla hiippailee iha joulupukin näköinen tyyppi :eek: tosin laiha ku mikä, kyttäilee ikkunoista sisään.. wierdou... Mitähä muuta?! niih, anoppi soitti settä syömään pitäis mennä sinne, nami nami..

Ai juu, oli tosi levoton yö, kaveri oli yökylässä ja illlla just ennen nukkumaan menoa sit juteltiin synnytyksistä ym, no mie tietty sit unissani synnytin ja synnytin, eka kotiin, no sit olinki yhessä koossa ja juoksentelin ympäri hankia ja vauva olli tulossa ja välillä tikkasin hoitokoiran naamaa ja taas synnytin jossai suunnassa :LOL: ai mitenkä niin malttamaton olo!? :saint:

kuka on varastanu mun limatulpan ja kypsyttelevät supistukset? voisko palauttaa?

En taas muista mitä piti kommentoida, ainakin kiitos synnytyskertomuksista :heart:

mm + tirppa 38+1
 
Onnea vauvautuneet.. :heart:

MissMindy miun muistaakseni vakuutus, jos sen haluaa ennen vauvan syntymää, niin se ois pitäny ottaa 3kk ennen LA:ta (jos oikee muistan) ja sit toinen vaihtoehto on 2kk syntymän jälkeen.. meille tuleepi tuo jälkimmäinen, koska tääkin heräs vähän myöhään noissa vakuutus asioissa.. :ashamed:

Omaan oloon ei muutoksia.. limaa tulee muttei muuta..aamulla sitä tuli ihan kunnolla,joku ruokalusikallinen "hyytelöä" pöksyihin.. :x (sori kuvaavat selitykset)
eilen illalla tuli sellai itku/ahdistus/pelko olo.. et osaanko mä nyt toimia oikein jos/kun lähtö tulee..tai siis älyynkö lähtee ajoissa.. tunnistanko "oireet".. jne..vaikee selittää..
Huomenna ois neuvola..

TB 40+3
 
Thor täällä ollaan :wave:

Ja edelleen nipussa :kieh: Huomenna aamulla on aika äippäpolille ja sit ruvetaan käynnisteleen. Joten montaa päivää ei enään voi mennä :saint: Ens viikolla viimeistään on beebi kainalossa, toivottavasti :) Limaa irtoilee edelleen vähän ja eilen illalla tuli suppareita ja ihan napakoita sellaisia muutaman tunnin, mut sit ne loppu kuin seinään. Mä jo toiveikkaana olin et josko se tästä alkais mut jaskat. No onhan tässä viel huomis aamuun aikaa jos se vaikka sieltä lähtis tuleen... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja teddybear82:
eilen illalla tuli sellai itku/ahdistus/pelko olo.. et osaanko mä nyt toimia oikein jos/kun lähtö tulee..tai siis älyynkö lähtee ajoissa.. tunnistanko "oireet".. jne..vaikee selittää..
TB :hug: Mulle tuli eilen ihan vastaava tunne, et osaako sitä lähtee ja miten tunnistaa oireet ja miten muutenkaan selviää :eek: Mut kai sitä jotenkin selviää, täytyy vaan luottaa omiin vaistoihin.

Onnittelut taas uusille vauvautuneille :flower: :flower:

:hug: kaikille viime hetkien kärvistelijöille ja etenkin yliajalla jo meneville :hug: :heart:

toiveikas Milli 41+5

 
milli82 :hug: näinpä.. kaverikin sano et otat vaan ihan rauhallisesti ja yrität rentoutua.. mulla kun ei niitä napakoita supistuksia ole edes ollu.. :/ sellasta lievää menkkajomotusta vaan.. asteikoilla 1-10, niin mulla joku 2.. nooh.. kyllä tää tästä.. pitää vaan luottaa siihen että kaikki menee hyvin ja vaistot toimii..

beibi ollu hiljainen.. liikkeitä kyllä tullu tunnissa tarvittava määrä.. taitaa tila olla vähissä..
 
Onnea taas vauvautuneille :flower:

Tsemppi :hug: vielä nyyttiänsä odottaville, enää ei mene kauaa :)

).( Täällä vauva-arki on lähtenyt mukavasti sujumaan. Mieskin on tän viikon kotona niin saadaan yhdessä opetella vauvanhoitoa. Vauva vaikuttaa kovin tyytväiseltä kaverilta, syö ja nukkuu :heart: Ja on niin julmetun söpö että sydän meinaa pakahtua onnesta kun häntä katselee.

Haluisin niin mennä jo vaunuileen pikkusen kans, mutta täytyy vissiin odotella se pari viikkoo. Tänään mennään käymään mummilla ja papalla kylässsä, on sit vähän aktiviteettiä tähän päivään.

Imetyskin on lähteny mukavasti sujumaan, välillä rinnat on kyllä täynnä maitoa ja tuntuvat kovilta..Sellanen olo että rinnat alkaamelkein kaulasta saakka :LOL:

Sitten kertokaas joku viisaampi, että kuinka usein tollanen vastasyntynyt kakkaa? Mietin että pitäskös tässä jo huolestua kun ei sairaalan jälkeen ole kakkaa kuulunut? :/ Maitoa saa kyllä tarpeeksi ja pissat löytyy lähes joka vaipasta. Vauvalla tuskin mitään vatsavaivojakaan on kun ei oo saanu mitään itkuraivareita....

Nimikin sitten pikkuherralle päätettiin: hänestä tulee Oliver :)

Nyt ihastelemaan pikkumiestä...
 
ellen-, pikkuvauva voi kakata jopa vain kerran viikossa, eli ei huolta jos vauva muuten on tyytyväinen. sit tietty jos on kiukkunen ja näyttää että yrittää kakata mutta ei saa ulos niin sit tarvii jotain mikä pehmittää masua.
 
Onnea taas vauvautuneille :flower: :flower:

Itselläni ei mitään erikoista.

Neuvolassa eilen taas käyty. Kaikki hyvin, sf-mitta tais olla 35cm.
Terkkari kauan kokeili mahaa ja arvioi vauvan lopuksi liki 4 kiloiseksi. Tiedä nyt sitten. Ens viikolla on ultra ja siinä tehdään kokoarvio ja mietitään kenties käynnistyspäivää. Mä en ole niin lämmennyt tuolle ajatukselle, mun mielestä vauva saa syntyä sitten kun syntyy. Jos ei ihan älyttömyyksiin kasva.

Selkä on ihan sökö
:headwall: Aamulla meinasin jäädä petin pohjalle, otti niin makeasti kipeää eikä jalat meinanneet kantaa, vaikka kuinka yritti päästä ylös :/

Mies jo kauhistelee tulevaa synnytystä :kieh: Haluaisi parkkeerata sairaalan mäelle asuntoautolla :LOL: , minusta kun kuullemma ei tiedä, ehditäänkö vai ei. Sanoin miehelle, että hyvinhän mä viimeksikin ehdin synnyttämään, mies se oli joka ei ehtinyt autosta ulos ennen kuin vauva syntyi :whistle:

Mutta eikun siivoamaan, kaaos valtaa huushollin :headwall:

-Fiona ja masu tasan 38-

Ai juu, meidän 3v poitsu teki eilen mulle kivat siivot. Olin just saanut meidän makkarin siivoottua ja pesin pitkästä aikaa myös täysleveän täkin, niin jätkä oli vetänyt kaikki täkit lattialle ja tyhjentänyt avotakan tuhkasta niiden päälle |O Oli sitten meinaa tuhkaa joka paikassa...
 
Fiona71 : Ihanaa kun muidenkin lapsilla on tommossia oivalluksia..Ei sais nauraa mutta uskon että sotku on ollut mahtava! Meillä tyttö on nyt jättänyt viherkasvit rauhaan,yhteen väliin oli heti mullat tonkimassa kun silmä vältti :headwall:

Mä toivon ja rukoilen että vaaveli pysyis nyt mahassa niin kauan että paranen tästä hemmetin flunssasta..mähän kuolen jos nyt pitää lähteä,kun muutenkin koko ajan nenä tukossa ja yskittää ihan kamalasti..että tilaus siirretty ens viikon lopulle kiittoss!!! :headwall: Terkkarissa meinasivat että on ihan tavallista flunssaa kun ei oo korkeeta kuumetta ja nenä vuotaa..toivottavasti!!

hannanmamma 38+5 :heart: :heart:
 
Hola! B)

Kuulumiset luettu ja isot onnittelut vauvan saaneille :flower: :)

Thor ihana pikku rinsessa :heart:

Täällä tultiin just kotiin hetki sitten naistenklinikalta käyriltä kun vauva liikkunut melko vaisusti koko viikon. Hieno käyrä kuitenkin tuli ja hyvin mielin kotiin laittoivat. Tarkistivat vielä tarjonnan kun meijän masukaverilla oli kuulemma niin luiseva takapuoli että tuntui kuin olisi ollut pää ylöspäin... :whistle:

Viikonloppuna tuntuneet supistukset eivät siis vieläkään ole palanneet :kieh: ja alan olla kanssa jo sitä mieltä että täällä varmaan saa kanssa odotella joulukuuhun saakka.. :snotty:

Saya ja typy(?) 37+6 (tai 38+4)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannanmamma03:
Mä toivon ja rukoilen että vaaveli pysyis nyt mahassa niin kauan että paranen tästä hemmetin flunssasta..mähän kuolen jos nyt pitää lähteä,kun muutenkin koko ajan nenä tukossa ja yskittää ihan kamalasti..että tilaus siirretty ens viikon lopulle kiittoss!!! :headwall: Terkkarissa meinasivat että on ihan tavallista flunssaa kun ei oo korkeeta kuumetta ja nenä vuotaa..toivottavasti!!
meillä tuntuu jylläävän ihan samanlainen flunssa, ensin esikolla alko nenä vuotamaan ja sit tuli yskä, nyt sitten itellä yskittää ihan kamalasti ja nokka vuotaa. toivottavasti tosiaan ei tartteis synnärille lähteä flunssaisena. meillä huomenna muuttokin että senkin puolesta sais vauva odotella viikonlopun yli :D
 
Supistuksia tullut pitkin päivää, mutta hyvin epäsäännöllisesti. Mutta toiveita nostattavaa tämä kyllä on :D
Ei nämä kyllä vielä niin kipeitä ole, että osaisin odottaa mitään tapahtuvan, mutta eihän sitä koskaan tiedä :)

söpis 39+2
 
noni, täällä päätti sitten vauva kääntyä taas väärinpäin, tai nyt se on poikittain. mä en ymmärrä miksei se vois pysyä pää alaspäin ettei tarvis nyt sitten tän takia leikata :( huomenna onneks neuvola niin täytyy siellä kysellä että mikä heidän mielestä olis nyt sitten paras ratkaisu.
muuten ei omaan oloon ihmeempiä.
 
Miyaki Eikä?? toivotaan, että kääntyisi vielä oikeaan suuntaan.

Tääl tuntuu välillä kävellessä tai nukkuessa menkkamaisia jomotuksia, mutta siihen se jääkin, eli tuskin mitään tulee tapahtumaan vielä aikapäiviin :whistle: täällä kärvistellään vielä joulukuussakin :xmas:

Liikkeet vaisuuntuneet huomattavasti aiemmista, mutta en silti ole huolissani ollut, kuitenkin ne muutama liikettä on tullut.

Terveiset päikkäreiltä, tuntuis, ett vois nukkua loputtomiin.
 
Moikka! täällä ollaan oltu 2 päivää kotona pojan kanssa ja hyvin on menny. Neuvolan täti kävi tänään ja paino on noussu jo syntymäpainoon eli hyvin on maitoa riittäny ja ruoka maistunut. Hauskaa että noi teidän nimiehdotukset Emil ja Oliver olivat meidänkin 2 vaihtoehtoa, mutta me ollaan päädytty Kasperiin. Miltä kuulostais Kasper Juho Eemeli.. se ois tässä vaiheessa meidän huulilla. Sori ku puhun jo nimiasioista ja toiset vielä odottavat omaa nyyttiään, toivottavasti tämä ei ärsytä odottavia. Sillä odottavan aika on pitkä :ashamed:
t schnappy ja poitsu 5 vrk
 
söpöjooseppi lohduttavaa kuulla et joku muukin ajattelee samalla tavalla. Tänään jo parempi mieli ja olen varma et vauva on taivaallisen ihana :heart:

Onnea kaikille vauvan lunastaneille =) :flower:

Täällä olo on surkean hyvä, siis tarkoitan et olisi mukava olla kipeämpi ja jotain alkais tapahtuun...mut ei. Harjoitussuppareita on ja koko ajan kipeämpiä mut ei niitä OIKEITA :kieh: . Mulla tais tuossa alkuviikossa tulla limatulppaa mut en kyllä osaa spekuloida sen enempää. Valkovuoto on kyllä lisääntynyt ja muuttunut enemmän nestemäiseksi.

Indo ja Ebba 38+4
 
Schnappy79 Tuo Kasper Juho Eemeli on aivan ihana nimi :heart:

Meidän pojasta tulee Julius Viljami josta käytiin kyllä aika monta keskustelua mutta sain tahtoni läpi..mies ois halunnu että pojasta ois tullu Jani Valtteri josta mä en tykänny lainkaan.

Ai että kun täällä vaan tuo selkäkipu pahenee vaan ja masua puristaa lähes tauotta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Milli82:
Thor täällä ollaan :wave:

Ja edelleen nipussa :kieh: Huomenna aamulla on aika äippäpolille ja sit ruvetaan käynnisteleen. Joten montaa päivää ei enään voi mennä :saint: Ens viikolla viimeistään on beebi kainalossa, toivottavasti :) Limaa irtoilee edelleen vähän ja eilen illalla tuli suppareita ja ihan napakoita sellaisia muutaman tunnin, mut sit ne loppu kuin seinään. Mä jo toiveikkaana olin et josko se tästä alkais mut jaskat. No onhan tässä viel huomis aamuun aikaa jos se vaikka sieltä lähtis tuleen... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja teddybear82:
eilen illalla tuli sellai itku/ahdistus/pelko olo.. et osaanko mä nyt toimia oikein jos/kun lähtö tulee..tai siis älyynkö lähtee ajoissa.. tunnistanko "oireet".. jne..vaikee selittää..
TB :hug: Mulle tuli eilen ihan vastaava tunne, et osaako sitä lähtee ja miten tunnistaa oireet ja miten muutenkaan selviää :eek: Mut kai sitä jotenkin selviää, täytyy vaan luottaa omiin vaistoihin.

Onnittelut taas uusille vauvautuneille :flower: :flower:

:hug: kaikille viime hetkien kärvistelijöille ja etenkin yliajalla jo meneville :hug: :heart:

toiveikas Milli 41+5
mulla oli esikoisen kans niin "hauskasti" että aamulla olis ollu klo9.00 yliaikakontrolliaika kun aamuyöstä klo 3.30 kirjauduttiin synnyttävien vastaanottoon...

ja näyttäs että samalla kaavalla mennään, huomenna olis vielä neuvola ja koitan kinuta että saisin yliaika käynnin heti ens viikon alkuun (keskiviikkona tulis se 42 täyteen)

mua pelottaa ihan hirveesti tään vauvan koko, esikoinen synty 42+0 ja oli 4230g ja en saanu ite pihalle ja oli tiukassa imukupillakin vedettäväksi...ja viimesimmän mittauksen mukaan tämä on isompi. MUA EI NAURATA enää.

etna rv41+1
 
ellen- Itse soittelin eilen neuvolaan ja kyselin tuosta ulkoilusta vauvan kanssa. Sanoi että vauvan kanssa voi lähteä jo ulos koska ei ole kovia pakkasia, kunnolla vaan vaatetta ja vaikka harsolla suojaa ettei vaunuihin mene kylmää. Sanoi että hyvin voi tehdä jopa 45min lenkkejä. Joten täällä on käyty vaunuilemassa jo eilen ja tänään, vauva viihtynyt hyvin vaunuissa.
 
Taaperotx4 kiitos positiivisesta kommentistasi nimen suhteen. Ellen ja Nenniimulle sanoi tänään neuvolan täti kotikäynnillä että ens viikolla voi lähtee ulkoilee, jos ei pahemmin pakkasia, kun taas laitoksella kehottivat odottamaan 2 viikkoa. Eli meidän vauvelihan on ens viikolla vasta reilun viikon ikäinen. Aion aloittaa pienillä lenkeillä kyllä ens viikolla, jos nyt ei älypakkasia tule..
 
Onnea vauvautuneille! :flower:

Tänään oli eka neuvola ja pikkuinen voi loistavasti. Painoa oli tullut parissa päivässä hurjasti lisää ja syntymäpainokin on saatu jo ylitettyä. Äiti voi siis huokaista helpotuksesta. Saatiin lupa vähentää yösyöttöjen määrä yhteen, jos vauva ei itse vaadi ruokaa.

Yritän saada lähipäivinä aikaiseksi synnytyskertomusta. Nyt pitää mennä keskittymään prinsessaan.

Esikko77 ja Möhkis 9 vrk
 

Yhteistyössä