Marraskuiset 2021

vierailija
Oletteko löytäneet mitään helpotusta selkäkivuille? Minulla on yllättäen selkäkipuja, enkä ollut osannut varautua tähän. Selkään sattuu, kun nousen sängystä tai tuolilta.

P.S. Facebook-ryhmään liittyminen ei näköjään onnistunutkaan, harmi. Liityin kyllä valtakunnalliseen Marraskuiset-ryhmään, mutta siellä on niin paljon ihmisiä, että en uskalla keskustella yhtään mistään, ties mihin se päätyisi.
 
Minulla muuten taitaa olla huijariäitisyndrooma. Välillä on vieläkin hirveän vaikea uskoa, että olen raskaana. Vatsa ei ole vielä pullahtanut esiin. Näytän ennemminkin siltä kuin olisin turvoksissa parin päivän juhlimisen ja ylensyönnin jälkeen. Väsyneenä tulee ajatuksia, että mitä jos olenkin vain keksinyt koko jutun. Se ei olisi ollenkaan mahdotonta, ottaen huomioon raskaaksi tulemisen vaikeudet. Entä jos olenkin vain pimahtanut ja koska toivon lasta niin paljon, minulle on tullut valeraskaus? Kuulostaan varmaan vähän sekopäiseltä ja myönnän sen itsekin.

Sain dopplerilla yhdet sydänäänet kuuluviin, mutta ne taitavat olla omani, hitaammasta sykkeestä päätellen. Neuvolan terveydenhoitaja valisti, että etenkin suurten verisuonten kohdalta kuunnellessa kuuluu äidin syke. Tämä tieto ei yhtään helpottanut epäilyksiäni, koska nyt en enää kotioloissa pysty varmistumaan sikiön olemassaolosta :D Voi kun ultrassa voisikin käydä joka päivä!
 
  • Tykkää
Reactions: Turbo8
vierailija
Minulla muuten taitaa olla huijariäitisyndrooma. Välillä on vieläkin hirveän vaikea uskoa, että olen raskaana. Vatsa ei ole vielä pullahtanut esiin. Näytän ennemminkin siltä kuin olisin turvoksissa parin päivän juhlimisen ja ylensyönnin jälkeen. Väsyneenä tulee ajatuksia, että mitä jos olenkin vain keksinyt koko jutun. Se ei olisi ollenkaan mahdotonta, ottaen huomioon raskaaksi tulemisen vaikeudet. Entä jos olenkin vain pimahtanut ja koska toivon lasta niin paljon, minulle on tullut valeraskaus? Kuulostaan varmaan vähän sekopäiseltä ja myönnän sen itsekin.

Sain dopplerilla yhdet sydänäänet kuuluviin, mutta ne taitavat olla omani, hitaammasta sykkeestä päätellen. Neuvolan terveydenhoitaja valisti, että etenkin suurten verisuonten kohdalta kuunnellessa kuuluu äidin syke. Tämä tieto ei yhtään helpottanut epäilyksiäni, koska nyt en enää kotioloissa pysty varmistumaan sikiön olemassaolosta Voi kun ultrassa voisikin käydä joka päivä!
Haha, mulla sama :D ultraa ootellessa. Kävin kyllä varhaisultrassa rv8 mutta siitä on jo melkein 4vko, sikiö vähän pienempi kuin piti? Kai mittavirhe kun oon oviksen tikuttanut.

Oireet vähentyneet reilusti, enää ei mahaakaan nippaile.

Rinnat on arat ja väsymys oireena. Väsymys voi nyt johtua töistä ja pitkistä lenkeistä.
 
  • Tykkää
Reactions: suklaakonvehti
vierailija
Heippa. Voisin tänne kanssa hypätä mukaan. Jossain facen marraskuisten ryhmässäkin olin mutta oli ilmeisesti potkaistu ulos enkä ryhmää enää edes löydä.

Itse siis 35v suurperheen äiti. Edellistä liitosta useampi lapsi, joiden lähivanhempi olen. Nykyisen mieheni kanssa odotamme nyt yhteistä pienokaista saapuvaksi loppusyksyyn. Laskettuaika 8.11, eli tänään rv 15+1.

Alkuraskaudessa oli kovaa pahoinvointia ja lamauttavaa väsymystä. Nyt niiden helpottaessa alkanut rasituksesta supistelemaan kovin. Tänään kävin ylimääräisessä neuvolassa tarkastuksessa ja siellä kaikki hyvin. Vahva syke löytyi heti ja kovasti melskaava lapsi. Hyvin jo alkaa jo liikkeetkin tuntumaan.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Heippa. Voisin tänne kanssa hypätä mukaan. Jossain facen marraskuisten ryhmässäkin olin mutta oli ilmeisesti potkaistu ulos enkä ryhmää enää edes löydä.

Itse siis 35v suurperheen äiti. Edellistä liitosta useampi lapsi, joiden lähivanhempi olen. Nykyisen mieheni kanssa odotamme nyt yhteistä pienokaista saapuvaksi loppusyksyyn. Laskettuaika 8.11, eli tänään rv 15+1.

Alkuraskaudessa oli kovaa pahoinvointia ja lamauttavaa väsymystä. Nyt niiden helpottaessa alkanut rasituksesta supistelemaan kovin. Tänään kävin ylimääräisessä neuvolassa tarkastuksessa ja siellä kaikki hyvin. Vahva syke löytyi heti ja kovasti melskaava lapsi. Hyvin jo alkaa jo liikkeetkin tuntumaan.
kiva saada tänne lisää porukkaa juttelemaan , tervetuloa! :) Monesko tämä lapsi on sinulle? Meille tulossa nyt neljäs :)
 
C29
NT-ultrassa käyty! Virkeä pieni, niskaturvotus normaali 1,5. ♡

Tänään ip ilmeisesti saan kuulla seulontaverikokeiden tuloksista, OmaKannassahan ei näkynyt vielä mitään mainintaa niistä, ei näy siis edes otettuina.
Ei millään malttaisi odottaa!

Ja kätilö oli aiiivan ihana!!!♡

Ainiin 4 vko sitten varhaisultrassa LA 29.11.
Oviksen mukaan LA 26.11.
Nyt muuttui 23.11.
 
Kesäheinänen
Tänään viikkoja 13+5. Viime viikolla oli NT ultra missä kaikki kunnossa mutta sunnuntaina kun raskaus vaihtui toiselle kolmannekselle tuntui että kaikki vähäisetkin oireet hävisi (omalla kohdalla vaan väsymys ja vatsan turvotus) ja nyt tietysti pelottaa että onko kaikki edelleen hyvin!! Hulluksi tässä kyllä tulee kun ei edes maha vielä yhtään näy. Toki ensimmäinen raskaus. Muita kenellä on ihan normaali olo? :D
 
Tänään viikkoja 13+5. Viime viikolla oli NT ultra missä kaikki kunnossa mutta sunnuntaina kun raskaus vaihtui toiselle kolmannekselle tuntui että kaikki vähäisetkin oireet hävisi (omalla kohdalla vaan väsymys ja vatsan turvotus) ja nyt tietysti pelottaa että onko kaikki edelleen hyvin!! Hulluksi tässä kyllä tulee kun ei edes maha vielä yhtään näy. Toki ensimmäinen raskaus. Muita kenellä on ihan normaali olo?
Juu, kyllä mulle on ollut normaalia se oireettomuus noilta viikoilta siihen asti , kun olen taas alkanut tuntea liikkeitä enemmän. Tuolloin sen kuukauden tai pari on tuntunut kuin ei olisi raskaana ollenkaan :D on hyvä olo , eikä oireista tietoakaan. Yritä vain luottaa siihen että kaikki on hyvin, ja toisethan hankkii sen kotidoblerin ilmeisesti just tuon takia että sillä saa kuunnella onko kaikki hyvin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kesäheinänen
C29
Mulla on 2. neuvola ensi viikolla. Ilmeisesti lääkärinaika? Mitäköhän tuolla tapahtuu / mistä yleensä keskustellaan?

Lähinnä mietin kun miehellä töitä, että ottaako vapaaksi. On ollut kaikissa ultrissa mukana ja pystyy kyllä ottamaan vapaaksi mutta lähinnä mietin mitä tuolla yleensä käydään läpi? :)
 
Juu, kyllä mulle on ollut normaalia se oireettomuus noilta viikoilta siihen asti , kun olen taas alkanut tuntea liikkeitä enemmän. Tuolloin sen kuukauden tai pari on tuntunut kuin ei olisi raskaana ollenkaan on hyvä olo , eikä oireista tietoakaan. Yritä vain luottaa siihen että kaikki on hyvin, ja toisethan hankkii sen kotidoblerin ilmeisesti just tuon takia että sillä saa kuunnella onko kaikki hyvin
Joo pitää vaan yrittää luottaa siihen että kaikki on hyvin pikkuisella ja toisaalta olla tyytyväinen, että on näinkin normaali olo. Kotidoppleria oon kyllä miettinyt, mutta pelkään että musta tulis liian hysteerinen sen kanssa haha!
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Mä ostin tänään käytetyn dopplerin. Siinä oli vain vähän patteria jäljellä ja en saanut ääniä kuulumaan sillä ajalla mitä se ehti toimia. Yritän tässä rauhoitella itseä, että todennäköisesti kaikki on aivan hyvin. Samanlainen doppleri oli toisen lapsen raskaudessa ja sillä sai kyllä välillä ihan etsimällä etsiä , että sai äänet kuulumaan. Onhan mulla viikkoja vielä aika vähän (15+0). Harmittaa, kun en tunne selviä liikkeitä, satunnaisesti joitakin kertoja viikossa oon ollut tuntevinaan töytäisyn tai kaksi..
 
C29
Tänään tuli kotidoppleri postissa ja sydänäänet löytyi pienen etsimisen jälkeen. ♡ Huomenna olis jo 14+0.

Tuli postissa aika rakenneultraan, on 14.7! Kauhean pitkä aika...ehkä köyn jossakin välissä ultrassa muuten vaan. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Persikka123
C29
Mä ostin tänään käytetyn dopplerin. Siinä oli vain vähän patteria jäljellä ja en saanut ääniä kuulumaan sillä ajalla mitä se ehti toimia. Yritän tässä rauhoitella itseä, että todennäköisesti kaikki on aivan hyvin. Samanlainen doppleri oli toisen lapsen raskaudessa ja sillä sai kyllä välillä ihan etsimällä etsiä , että sai äänet kuulumaan. Onhan mulla viikkoja vielä aika vähän (15+0). Harmittaa, kun en tunne selviä liikkeitä, satunnaisesti joitakin kertoja viikossa oon ollut tuntevinaan töytäisyn tai kaksi..
Mä en tunne vielä liikkeitä, välillä nippailua/jotain muuta. Eteenpäin kallistunut kohtu ilmeisesti. Rv 13+6 täällä.
 
Mäkään en vielä tunne liikkeitä yhtään. Välillä on alavatsalla sellasta jomotusta ja iltaisin vatsa turpoaa palloksi ja sitten aamulla ei taas mitään :D minulla on rakenneultra 1.7. Tänään viikkoja 14+2. Asun ulkomailla niin täällä toi rakenneultra tehdään jo viikolla 18 tai 19.
 
vierailija
Hei, vieläkö fb ryhmässä on tilaa? Meillä ollut melkoinen raskauden alku enkä pahoinvoinnilta tai komplikaatioilta ole saanut aikaiseksi etsiä mitään ryhmää, vaikka esikoisen raskausajalta muistan sen olleen oikea henkireikä. Nyt meneillään rv 16+3, la 8.11.
Laalaa
 
Vaivaako muita selvä turvotus joinain päivinä??

itsellä meinaa välillä olla päiviä että nestettä on kertyny kehoon selvästi. Siis esimerkiksi rintsikat saattaa vyötäröltä puristaa ja on semmonen tukala olo, pöhöttynyt tai miksikä sitä osais sanoa. Nestettä ei ole jaloissa tai sormissa, tuo keskivartalo tuntuu olevan pahin.
 
vierailija
Kuka on ottanut raskaana korona rokotuksen? Kuka ei ota kun on nyt raskaana?
THL muutti nyt hieman linjaansa, että raskaana oleva voi halutessaan ottaa. Lääköriystävä suositteli ottamaan. Nähnyt työssään teho-osastolle joutuneita odottajia, joille tehty sektio. Korona voi olla paha, kun keuhkoilla muutenkin ahdasta vauvan takia. Vaikea valinta. Alkuraskaudessa en ottais.
 

Yhteistyössä