Marras-joulukuun 06 vaihteen tienoilla yrittämään alkaneita?

MissMaisa :hug:

Juuh.. täällä ei vieläkään täti tullut :eek: Alan jo vähän olla ihmeissään.. :| Että josko nyt.. :p Mutta kun ei :x Olen ihan kuin elefantti, turvonnut todella paljon.. Väsyttää (mutta voi johtua aamuherätyksistä, kun herätys joka aamu klo 5.30-6).. |O Ja vessahätä ei helpota sitten millään.. Mutta sitten upouusi oire.. Pahat hajut etoo.. Siis olen hoitajana vuodeosastolla, joten olen vuosien saatossa tottunut hajuihin (kyllä, olen työskennellyt vuodeosastolla vuosia, koko opiskelu ajan), mutta tänään meinasin oksentaa kun vaihdoin kakkasia housuja.. Vai liekö haissut vain tavallista pahemmalle :LOL: Taitaa vaan todella hyvä mielikuvitus olla :LOL: :LOL: Että sellaista... :kieh:
 
Joku kysyi KYSTASTA ja mulle sanotiin että se täytyy poistaa ennen raskautta, mutta kun mulle tuli km niin silloin sanottiin että se voidaan poistaa keisarin yhteydessä (siis koska se olisi ollut synnytysmuotoni)
Varmaan mulla toimii (jos toimii) vaan tuo toinen puoli koska tuo kysta on niin suuri. Nyt just tuntuu että molemmat munasarjat on aivan kipeät..mikäköhän hitto nyt on? Mä olen ollut raskaana elämäni aikana nimittäin 7 kertaa (kaksi lasta, loput alkuraskauden km) ja tällaisia tuntemuksia en muista. Toivoisin saavani sellaiset oireet että tietäisin kokoajan olevani raskaana.Ja tietenkin mahd.pian =)
 
MissMaisa..............kp 2/27.............yk n.13.........kolmatta Lapaniina...............kp 7/27.............yk 10...........Esikoista
Haltia ...................kp 9/31-36........ yk 9............Esikoista
Inkku83................kp 11/28-30........yk 9...........Esikoista
ella80...................kp 11/17-33........yk 10..........Toista
Hempukka87.........kp 15/30-32........yk 10..........Esikoista
kuumetta .............kp 17/ 23-25.......yk 10..........1 yhteinen
JaneG...................kp 19/27-88........yk 5............Esikoista
Tinii......................kp 19/ 28-39.......8kk.............Esikoista
Jane70..................kp 21/28.............yk 8...........1 yhteinen
Miss Piggy.............kp 23/31-35........yk 6............Esikoista
Pocoyo.................kp 24/28-36.........yk 9............Toista
Hysteerinen..........kp 29/30-41..........yk 7............Esikoista
Dreamer-88..........kp 31/30..............8kk .............Esikoista



Dreamer-88 kuullostaa hyvältä... kannattaa säilyttää usko ja toivo
mä pidän sulle peukkuja
=)
 
Huomenta. Minäkin olen nyt pari päivää saanut juosta vessassa??? En ymmärrä ja yöllä ei tuu nukkumisesta mitään, kun jatkuvasti juoksuttaa vessaan. Miten ihmeessä voisin tehdä sen raskaustestin aamupissistä, jos parin tunnin välein ravaan vessassa? Muutenkin aivan ihmeellisiä tuntemuksia, näitä ei ole vielä ennen ollut, aivan hirveitä kouristuksia mahassa ollut jo koko tämän viikon, että onkohan uusia tädin oireita? Mutta toivo elää niin kauan kuin täti tulee, kuten Dreamer-88:llakin.

Plussapuhuria meille kaikille :whistle: :whistle: :whistle:
 
Ke 1.8.2007

MissMaisa..............kp 3/27.............yk n.13.........kolmatta Lapaniina...............kp 8/27.............yk 10...........Esikoista
Haltia ...................kp 10/31-36........ yk 9............Esikoista
Inkku83................kp 12/28-30........yk 9...........Esikoista
ella80...................kp 12/17-33........yk 10..........Toista
Hempukka87.........kp 16/30-32........yk 10..........Esikoista
kuumetta .............kp 18/ 23-25.......yk 10..........1 yhteinen
JaneG...................kp 20/27-88........yk 5............Esikoista
Tinii......................kp 20/ 28-39.......8kk.............Esikoista
Jane70..................kp 22/28.............yk 8...........1 yhteinen
Miss Piggy.............kp 24/31-35........yk 6............Esikoista
Pocoyo.................kp 25/28-36.........yk 9............Toista
Hysteerinen..........kp 30/30-41..........yk 7............Esikoista
Dreamer-88..........kp 32/30..............8kk .............Esikoista


 
Hei

Kovasti pidän peukkuja täällä kaikille jännittäjille :). Itse odotan menkkoja alkavaksi tiistaina tai keskiviikkona, koska yksi kerta päivää ennen ovulaatiota (luullakseni, koska haalea viiva testiin tuli n.18 tuntia ennen limoja) ei taida riittää vauva tekemiseen kovinkaan todennäköisesti- yhdeksässä muussakaan kierrossa kun ei ole tärpännyt ahkerammasta yrityksestä huolimatta. Meillä siis osui tuohon ovulaatioviikolle monen päivän reissu miehen lasten kanssa- ja nukuttiin kaikki samassa huoneessa (ja valveillaoloaika oltiin koko ajan lasten kanssa). Onneksi tenavat olivat tuolloin maanantaina hetken omissa menoissaan (tai toinen oli ja toiselle annoin jätskirahan... ;) ).

Niin, siis tässä kuussa en ole kovinkaan toiveikas. Silti en aio viikonlopun rapujuhlissa ottaa kossuryyppyjä, punaviiniä ehkä hiukan kuitenkin. Tiedän, että saan selitellä juomattomuuttani, täytyy vielä miettiä sopiva selitys... se ahdistaa hiukan, sillä en taida kestää kiusoittelua vauvanteosta. Kymmenennen kierron aikana se on jo hiukan liian arka aihe...

Peukkuja kaikille!

T.Kuumetta, joka elää lapsiperheen arkea kuukauden ajan ilman omia lapsia...
 
Vastatkoon ken haluaa...

Minkä ikäisiä vauvan yrittäjiä olette (ja vaikka lastenkin iät, jos niitä jo aiemmin on)?

Minä vielä 34, ensi kuussa 35. Mies viisi vuotta vanhempi. Miehellä pari kouluikäistä lasta.

Ja meille on varattu aika Väestöliittoon kuukauden päähän...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuumetta:
Vastatkoon ken haluaa...

Minkä ikäisiä vauvan yrittäjiä olette (ja vaikka lastenkin iät, jos niitä jo aiemmin on)?

Minä vielä 34, ensi kuussa 35. Mies viisi vuotta vanhempi. Miehellä pari kouluikäistä lasta.

Ja meille on varattu aika Väestöliittoon kuukauden päähän...
Minä 23, ukko 27. Mulla edellisestä suhteesta nuo 3-vuotiaat kaksospojat. Kerran olen ollut suhteemme aikana raskaana ja se meni kesken. Joulukuussa ajattelin ruveta lääkäriin soittelemaan, jos tutkittais vähä, että mikä täs ny mättää :(
 
Minä olen vielä kovin nuorukainen eli 21 ja mies täyttää piakkoin 29v.. tällanen hieman epätasanen pari ;)

Lapsiahan meillä ei ole kun ykköstä yritetään maailmaan saattaa.. yksi raskaushan tuossa välissä oli joka meni kesken helmikuun alussa.. Kipeä muisto mutta toisaalta antaa toivoa ettei se raskaus ainakaan ihan mahdoton ole..

Ovis tässä meneillään tällä viikolla jossain vaiheessa joten kohta taas jännäillään.. Ovistestit ei oikeen oo auttaneet bongailussa kun omat tuntemukset mennyt tulosten kanssa ristiin mutta tilausta on laitettu :)
 
Minä 26v ja mies 35v. Joten Tinii ikäeroa löytyy myös meiltä :D Ja ensimmäistä halutaan NIIIN kovin, mutta näyttää olevan vaikeaa sen aluille laitto, kuvittelin aina että se on heti tärppi kun pillerit jättää pois, mutta ei ihan noin mennytkää :(
 
No meilläkin on ikäeroa todella paljon (joidenkin mielestä) mutta eipä se ole meillä ollut minkäänlainen este, päin vastoin, minä olen 23-vuotias ja mieheni 38, lapsia ei ole kummallakaan, mutta pitkään on yritetty. Täällä alkaa vähitelle olemaan limaiset päivät, nyt vaan sitten ovista odottamaan ja etsästämään, saattaa kyllä olla vielä parin viikonkin päästä... jännittää. Dreamer -88 puolesta pidetään peukkuja, vaikuttaa lupaavalta. :wave:
 
Heips,

meillä kanssa tuolta marraskuun tienoilta yritys ollut päällä. Saattoi olla lokakuussa jo, mutta ajatelkaa en muista tarkkaan koska silloin en stressannut vielä. Ja pillerit (joita söin n. 14 vuotta) jätin jo pois aiemmin "puhdistumisen" vuoksi. Nyt ei päivääkään mene etten ajattelisi asiaa. Olemme kolmenkympin molemmin puolin, minä yli, mies vähän alle. yhdessä ollaan oltu todella kauan, mutta vasta viime vuonna tunsimme ajan olevan sopiva perheen lisäykselle. Ja koskaan ei osattu kuvitella että me olisimme ne joilla siinä on ongelmia. Olisi takuulla aloitettu aiemmin jos olisi arvattu... Ajattelin että siinä voi muutama kuukausi mennä, mutta nyt jo epätoivo kaivertaa vahvasti. Olemme kohta jo ulkopuolisia kun kaikilla tutuilla on jo yksi tai useampi lapsi ja ns. eri kuviot. Meillä kai jatkuu hamaan tulevaisuuteen työ ja kiire joka on värittänyt elämäämme tähänkin saakka; olisi jo kaivattuja nämä uudet tuulet. Peruskokeet tehty, ei vikaa. Huomenna lääkäri (yksityinen), jossa yritän kysyä kaiken mieltä askarruttavan ja sovitaan kai lisätutkimuksista. :/
 
Juu, ei riittänyt teidän peukut, tälläkään kertaa.. Eli täti tuli aamulla :'( :'( V*tuttaa!! Ja taas kerkesi alkaa uskoa :ashamed: Ja nyt on terot syöty, pitäisi luomuna pärjätä..

Minä olen siis nyt 18v., viikon päästä 19v. Aviomieheni on 28v.. (Ikäeroa löytyy myös meiltä.. :) )Joku voisi miettiä, että mikä kiire, mutta kovasti ja vakavasti haluamme lapsen.. Nyt syksyllä kouluun, vaikka voisi olla jo vauva, mutta kun ei :headwall: :headwall: :headwall: Oikeasti, nyt harmittaa TODELLA paljon.. Mutta elämä on.. Alkaa vain usko mennä täysin.. Kävin jo adoptiojuttuja lukee, mutten saa adoptoida 6v. vielä.. Kätilöksi lähden lukemaan, ja jos vauvaa ei kuulu, niin kätilöksi valmistun 23v..

Plussaonnea ja puhalluksia muille!! :heart: :heart: :whistle: :whistle:
 
Hei

Tiedättekö, mistä tulin niin kovin hyvälle mielelle äsken viestejänne luettuani?

Siitä, että olette noin nuoria :)! Ihan totta. Koska jotenkin olen surrut tässä monen kuukauden ajan sitä, että en varmaankaan ole tullut raskaaksi vain ja ainoastaan siitä syystä, että olen jo niin vanha. Mutta mikä yllätys: myös monet minua nuoremmat ovat joutuneet odottamaan ihan yhtä kauan! Voi, mikä helpotus!

Pelkoni juontaa juurensa siihen, että jo n. 11-12 vuotta olen saanut kuulla kyselyitä, vihjailuja ja suoria kommentteja siitä, ettei minulla ole lapsia. Yleisin kommentti on ollut se, että jos et hanki lapsia nuorena, jäät kokonaan ilman kun niitä ei enää liian vanhana niin vain tule. Voi, olenhan minä sen tiennyt ja lapsiakin olisin halunnut niin kovasti jo parikymppisestä mutta kun sopiva mies osui kohdalle vasta vajaa kolme vuotta sitten (sitä enne olin yli 14v ei-hyvässä suhteessa). Kommentit ovat todella satuttaneet- ja jättäneet palon (joka oli muuttumassa varmuudeksi) että olen odottanut liian pitkään. Mutta nuoremmillakin siis voi kestää hiukan pitempään, eikä vain meillä enemmän elämää eläneillä :). Toki toivon teille kaikille pikaisesti omaa pikku kääröä, mutta nyt ilahduin näistä viesteistä :). Kiitos :) .
 
Kuumetta: Meillä taas toisenlainen tilanne.. Kun kerroimme joskus loppuvuodesta vanhemmilleni, että lapsi olisi enemmän kuin tervetullut, niin äitini vain totesi, että älkää vielä, kun se kuitenkin nuorilla onnistuu heti.. Odottakaa häihin asti (häät oli huhtikuussa), noh, vuosihan tässä on mennyt, eikä silti onnistunut, se siitä helppoudesta :ashamed:
 
Huh kun en ole ehtinyt kirjoitella, täällä on kiva ikägallupkin käynnissä =)

Itse olen 27 ja mies 28. Toivon että olisimme aloittaneet aiemmin, mutta näin sitä vaan tuli vetkuteltua. Yhdessä ollaan oltu monet vuodet jo. Silloin parikymppisenä oli ihan hirveä stressi jos pilleri oli unohtunut ja paniikissa mietti oliko "vahinko" käynyt. Jos vain olisin tiennyt paremmin... Olisin ollut ikionnellinen sellaisesta tärpistä!!! Ja vähän on huijattukin olo kun niitä pillereitä tuli niin monta vuotta syötyä kun tämä onnistuminen näyttää näin hankalaa olevan. Mutta peukkuja ja tsemppiä ja positiivisia ajatuksia pinnistellen meille kaikille :flower: Täytyy uskoa että jossain vaiheessa onnistuu ja sitten jos ei niin katsotaan tarkemmin tilannetta ja sitten vaan tutkimuksiin jne. (*isoa positiivista ajatusta väkisin pinnistellen*)

Ovista olen edelleen tikutellut ja viiva vain haalenee, nyt näkyy hädin tuskin. Taisi mennä ohi tai sitten vasta tulossa. En oikein osaa tuota touhua. Kunpa kierto olisi edes säännöllinen mutta heitto on niin valtavan iso ettei ovista oikein osaa itse mistään limoista tms. bongailla.

Paljon on ollut porukalla täällä erilaisia tuntemuksia. Voi hitsi kun toivon todella paljon että täällä tulisi niitä plussia! Pahoittelut kovasti kaikille tädin vierailun saaneista :hug: Voin hyvin kuvitella miten harmittaa kun tuntemuksiakin on ollut.
 
Jep, nuo sukulaisten ja ystävien kommentit ovat kyllä aivan oma lukunsa. Miten osaavatkin joskus loukata niin pahasti, mutta hyväähän he niillä pääasiassa vain tarkoittaat. Mutta nyt minulle on tullut uusi pelko. Kun kaikilla pariutuneilla kavereilla alkaa pääasiassa olla lapsia, ja me olemme ainut pariskunta, jolla ei ole lapsia on alkanut pelottaa kun ihmiset (pikkusisarukset ja nuoremmat ystävät) tapaavat miehiä, että heille "sattuu vahinko" ja se vauva olis tulossa, ajatuskin tuntuu jo niin pahalta, miksi ihmisille vain "sattuu vanhinko" ja se lapsen saaminen on niin helppoa, kun toiset ei saa millään. Vahinkoraskauksista on tässä tilanteessa niin vaikea olla onnellinen, vaikka kuinka yrittää.

Juteltiin miehen kanssa eilen, ja yhdessä katsottiin netistä, että voitaisiin tilata ovistestejä. On jotenkin ihanaa, kun ollaan alettu juttelemaan tästä, että sen vauvan pitäisi jo tulla. Alussa mies luuli, että tärppäisi melkein heti (niinkuin minäkin) mutta nyt hänkin alkaa ymmärtää, että sen eteen on näköjään tosissaan tehtävä töitä. On jotenkin lohduttavaa ja suloista, kun mieskin eilen sanoi, että "etpä vaan arvaa kuinka onnellinen mä olisin, kun saisin kertoa että sä oot raskaana" aloin oikein itkeä, kyllä sekin sitä lasta niin kovasti toivoo, vaikka mä olen se "kaikki mulle heti" tyylisempi ja kärsimättömämpi meistä. No päätettiin sitten tilata ovistestejä ja tikutella tässä tai ensi kierrossa, jos tässä ei ehdi..

Paljon halauksia Dreamer-88 :hug: ja kyllä meille kaikille se plussa vielä tulee ennemmin tai myöhemmin ;)
 
Torstai 2.8.2007

MissMaisa..............kp 4/27.............yk n.13.........kolmatta Lapaniina...............kp 9/27.............yk 10...........Esikoista
Haltia ...................kp 11/31-36........ yk 9............Esikoista
Inkku83................kp 13/28-30........yk 9...........Esikoista
ella80...................kp 13/17-33........yk 10..........Toista
Hempukka87.........kp 17/30-32........yk 10..........Esikoista
kuumetta .............kp 19/ 23-25.......yk 10..........1 yhteinen
JaneG...................kp 21/27-88........yk 5............Esikoista
Tinii......................kp 21/ 28-39.......8kk.............Esikoista
Jane70..................kp 23/28.............yk 8...........1 yhteinen
Miss Piggy.............kp 25/31-35........yk 6............Esikoista
Pocoyo.................kp 26/28-36.........yk 9............Toista
Dreamer-88..........kp 2/30..............9kk .............Esikoista
Vihainen viiva........kp ?/?..............n. 9kk?................Esikoista

Plussanut
Hysteerinen..........kp 31/30-41..........yk 7............Esikoista


päivitin sinut listalle Vihainen viiva, mutta en tiennyt tarkalleen kiertopäiviäsi ja yrityskertoja. Päivitellään ne oikein jos haluat.

Dreamer-88 :hug:

ON: Minä plussasin tänä aamuna :heart: selvääkin selvempi plussa. Ei mikään haamu. Nyt vain toivon, että pikkuinen kestää mukana. Ja toki seurailen palstaa. Ja jännäilen, josko joko muukin pian tästä pinosta tulisi odottavien puolelle, en vielä tiedä uskallanko itse sinne hypätä heti. On vielä niin epätodellinen olo ja pelko siitä miten hyvin pikkuinen kestää mukana.
 

Yhteistyössä