Marras-joulukuun 06 vaihteen tienoilla yrittämään alkaneita?

Ihan puhdas nega paukahti testiin tänään joten muutaman päivän kuluttua lähtee yk 9 käyntiin... kyllä ottaa päähän tuntuu et kaikki muut on raskaana paitsi minä.... on siis tosi "kiva" et on muitakin samassa tilanteessa olevia.(en tosin toivoisi kenenkään joutuvan pitkään odottamaan lasta)

LAPANIINA: oletko ottanut selvää vaikuttavatko kystat raskautumiseen. Minulla niitä on ollut teinityttösestä lähtien ja epäilen niillä olevan jotakin osuutta? en vain ole varma? ja jos kellä muulla on kokemusta tästä kysta asiasta, niin otan mielelläni tiedonmurusia vastaan.

POCOYO: mulla kyllä tapahtuu ovulaatio ihan normaalisti ainaskin tikkujen mukaan, joten varmaan jotain muuta ongelmaa mulla siis on.

KUUMETTA: Mä tilasin netistä kotitesti.fi :stä ovulaatio puikkoja sekä raskaustestejä sellasen paketin ainakin ne mielestäni vaikuttavat erittäin päteviltä. On ne ainakin halvempia, kuin apteekissa ja siellä on yleensä jotain tarjouksia.

JA YLEISESTI KAIKILLE KANSSASISARILLE: jaksamista plussan odotukseen


:heart: :heart: :heart: :heart:
 
Mä voisin tupsahtaa tännekin mukaan jos mahtuu..? :)
Joulukuussa paukahti kaksi viivaa testiin mutta sitten helmikuussa meni kesken..Elikkäs olenko tänne väärä-olento kun oli välillä salamatkustaja mukana?

Kovasti kuumeillaan eikä tärppiä näy :/
 
Tervetuloa Tinii!

Inkku83: Gynen mukaan kystan ei pitäisi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen.. Kertoi, että kystat johtuvat (keltarauhas)hormonihäiriöstä, mutta ei kuitenkaan suostunut keltarauhashormonikuuria kirjoittamaan, vaikka pyysin. Kerroin myös tiputteluvuodosta ja se kuulemma myös aivan tavallista. Sen sijaan raskautumisen nopeuttamiseksi suositteli olemaan miettimättä asiaa liikaa ja stressaamatta ja sehän onkin helppoa!!

Täällä myös odotellaan tätiä ensi viikolla kyläilemään, tiputteluvuotoa on jo taas..


 
heip!

Mielelläni tulisin mukaan jakamaan ajatuksia muiden samassa tilanteessa olvien kanssa.

Joulukuussa jätin pillerit pois ja siitä lähtien on kovasti yritetty raskautua! Ovistestejä en ole vieä käyttänyt, mutta ensikierrossa ajattelin kokeilla joskos se jollain tavoin auttaisi (edes vähentämällä stressiä =) ).

Nyt kierto siinä vaiheessa, että mahaa nippailee oviksesta ilmoitellen, joten yrtitystä on jälleen kovasti :) sitten koittaakin taas ne pari piina viikkoa, odottellen ja ihmetellen..
 
Lapaniina: mä kävin lueskeleen juttuja kystista kaiken maailman sivuilta joissä tietysti kaikki tieto on äärimmäisen luotettavaa... :whistle:

mut osassa jutuista sanottiin että munasarjakystat voi vaikeuttaa raskaaksitulemista sanopa joku parikymppinen nainen lääkärinsä suositelleen ryhtymistä välittömästi vauvan tekoon sillä voi kuulemma kestää vuosia. (toivotaan että nän ole)

mulla todettiin silloin nuorempana juuri munasarjoissa kysta joka sittemmin hävisi, mutta uusi aina menkkojen aikaan, tuolloin lääkäri mainitsi että kohdun ulkopuoleisen raskauden mahdollisuus olisi hieman suurempi. Nyt en oo kyllä gynegologilla käynyt vuosiin (mitä nyt papakokeet otattamassa terveyskeskuksessa)

ja osassa jutuista sanottiin juuri noin ettei sen pitäisi vaikuttaa. Luulen kylläkin, että on olemassa erilaisia kystia joista osa on harmittomia ja osa taas ei.

pitää vielä kuitenkin yrittää varmaan se neljä kuukautta ennen kuin ne ottaa tarkistukseen... tai sitten vaan soittaa jo ja kysyä asiasta...

Täytyy varmaan tässä seuraavassa kierrossa heittää tikut seinään ja koittaa rentoutua... jos vaan moiseen pystyisi :LOL:
 
Täällä olisi myös yksi.. Ehkäisy jäi marraskuussa -06 pois.. Sitten jo joulukuussa olin sata varma, että onnisti.. ehei.. Kierrot oli 51 ja sitten 86 (joka loppui teroilla).. Nyt alkaa huomenna viimeinen terokuuri.. Voisi jo tärpätä.. Ystäväni, joka aloitti yrittämisen pari viikkoa myöhemmin on jo yli 30 viikolla raskaana, kyllähän sitä itsellekin toivoisi.. Yk en ole laskenut pitkien kiertojen takia. Ja terolutitkin teki typerästi. Kun söin teroja kp 15-24, niin kp 25 alkoi menkat.. Sitten otin omankädenoikeuden (lääkäri hyväksyi tämän jälkikäteen), että syön teroja kp 20-29, jolloin menkat alkaa kp 30..

Epäilen, että en ovuloi, mutta lääkäri ottaa seuraavan kerran asian käsiteltäväksi aikaisintaan joulukuussa.. eli ei toivoakaan :( Nyt olen kaiken toivon heittänyt menemään (jonka vuoksi täälläkään en ole käynyt pitkään aikaan :( )

Valmistuin kesäkuun alussa, ja kun ei alkanut vauvaa kuulumaan keväällä, niin hain sitten kouluun ja syyskuussa aloitan opiskelut kätilöksi.. Eli jos ei omaa vauvaa tule, niin ainakin pääsen auttamaan paljon vauvoja maailmaan :) Jospa sitä itsellekin joskus...
 
Tervetuloa [/b]pinkviini ja Dreamer-88!

Inkku83: Mulla on se kysta ilmeisesti munasarjan ulkopuolella (sitä on peräti 4 lääkäriä katsonut!) ja siksi kai sen ei raskautumiseen pitäisi vaikuttaa. Varmaksi sitä ei kukaan kuitenkaan osannut sanoa ja nyt siis seurataan. Joku veriarvo mulla oli koholla ja se piti käydä kontrolloimassa, tuloksesta en ole kuullut. Kysta on niinkin iso kuin 7x4cm.. Olin kyllä järkyttynyt kun se km:n jälkitarkastuksessa näkyi, en ollut koskaan niistä kuullutkaan, mutta yleisiähän ne ovat, tosi monella tutulla niitä on tai on ollut, nyt kun on tullut puheeksi.
 
Tervetuloa kaikki tasapuolisesti! Kiva että meitä on enemmän.

Totta Hempukka87, että tikuttelu varmaankin voisi auttaa. Tilasin Mammaksi-sivuilta jo tikkujakin ison setin viime viikolla. Tuli nopeasti ja oli edullista. Kynnys on vaan jotenkin hassun iso aloittaa... Outoa.

Täällä on nyt KP9 menossa ja YK5. Positiivista tosin, että luomukierto alkaa lyhentyä ja nyt jäi alle 60:een. Kyllä tuo lähemmäs 90 päivän kierto hieman pänni ja ihmettelinkin miksi gyne ei samantien määrännyt niitä Teroja enempää vaikka yli kymmenen vuoden käyntien perusteella tietääkin että mulla luomukierto on tajuttoman epäsäännöllinen.

Haltia testasitko eilen?

Miss Piggy tsemppiä ja jaksamista :hug: :flower: Yritetään ottaa rennommin (helposti sanottu...) ja tähdätä siihen ajatukseen, että kyllä varmasti sitten joskus tärppää. Ja kuten monet ovat täällä maininneetkin, niin välillä vois olla hyvä omata kyky "unohtaa" koko asia.
 
Ihanaa, että meitä on muitakin! Itse olen nyt ollut aktiivisempi tuolla kolmekymppisten ensikertalaisten ketjussa mutta nyt, kun huomasin, että täällä on vilkasta elämää, tulen kyllä useammin :) .

Tsemppiä kaikille!

Meillä yk10, lääkäriaika Väestöliittoon syyskuun alussa. Mulla tulee syksyllä 35v täyteen...
 
Suunnittelin tänään tikuttelun aloituspäivää. Varmaan kannattaa aloitella viikon sisällä ja jatkaa tooooosi pitkään, niin tulee napattua se ovis jos sellaista tapahtuu. Eli tikuttelua kp:t 15-25/27-88... Huh.

Kuumetta juu kannattaa täällä käydä kurkkaamassa aina silloin tällöin, toki useammin on kivempi =)
 
Jane G en ole vielä testannut. Pejantaina en ehtinyt hakea testiä, kun lehdettiinkin viikonlopuksi kyläilemään. Nyt ollaan kotiuduttu, ja ajattelin ensiksi hakea testin, mutta kun aamulla kokeilin kohdun nipukkaa, niin ihan vähän puneravaa tuli sormeen, joten ajattelin odotella vielä vähän, koska todennäköisesti ne kuukautiset taas alkaa. Kyllä on aivan käsittämättömän kurja olo. Olin melkein varma raskaudesta,ja mitä vielä. Harmittaa, että miksi ei meillä onnistu... Mutta ehkä tästä vähitelle taas päästään uudelleen yrittämään. =)
 
Hitsi Haltia... Toivotaan että täti pysyy poissa.

Tämä onnistumisen odottelu on ollut tavallaan helpompaa kun tietää, että tänä päivänä ei ihan kaikilla tärppääkään kertalaakista. Mutta ymmärrän erittäin täydellisesti fiiliksesi! Samat harmitukset myllertää täälläkin :hug:
 
Täällä ollut täti kylässä jo kolmepäivää ja heitän se pihalle viimeistään torstaina.

Me päätettiin miehen kanssa että tässä kuussa ei stressata, ei tikuteta eikä laskeskella päiviä (joten olenhan tietenkin laskenut jo ennakkoon millon olis otollisimmat hetket :LOL: ) mutta päätin olla kuitenkin niihin vilkuilematta. Ja nauttia tuosta miehestä niin paljon kuin suinkin vain jaksan... :D

 
No kyllähän se vuoto sitten alkoi ja uutta kiertoa aloitellaan. Kyllä masentaa ja v**uttaa kuin pientä oravaa. En jaksa enää tätä itseni rääkkäystä. Päätin aloittaa laihduttamisen, urheilun, opiskelun, ja tehokkaan työskentelyn. En jaksa enää kerta toisensa jälkeen petty. Suunnittelen jatkuvasti elämääni "sitten kun meilläkin on lapsia" ja "lasten kanssa kyllä oli parempi asua siellä ja täällä ja siten jä täten" e enää aijo tehdä niin, vaan käyttää energiani itseeni, ihanaan mieheeni ja parisuhteeseemme. Varaan ajan gynelle, kun jossain vaiheessa saan aikaiseksi, muuten ollaan nyt varmaan ihan tjottailulinjalla. ei sitä vauvaa nyt näytä ainakaan luomusti tulevan, pakko kai se on alkaa uskoa, enpä olis arvannut sen olevan näin hankalaa :'( Kyllä mä lapsia haluan, ja sen eteen olen mieheni kanssa valmis tekemään kaikkeni, nyt vaan ei oikein ole voimia, olen ihan maahan lyöty. Toivotaan, että täälä muiden odottelu palkitaan paremmin :heart: mulla on niin petetty olo, miksi meillä ei tärppä. no ehkä tästä kohta taas piristytään. ;)
 
Pocoyo, Haltia, Miss Piggy... voi meitä :flower: Itse päätin hieman rauhoittua asian suhteen kun huomasin että olin valtavan ärsyyntynyt raskaana olevia naisia kohtaan. Ikään kuin se olisi minulta pois, että he ovat onnistuneet. Tajusin että ei se omaa mieltä paranna. Mutta tässä vaiheessa on tuo kiukku jotenkin hiipien tullut kuvioon ja se on harmillista ihan itseäkin ajatellen :headwall: Puhumattakaan siitä että nämä viattomat vauvamasuiset ovat saattaneet olla pitkissä hoidoissakin saadakseen tärpin aikaan.

Pakastimesta vaan jääpaloja pipoon... Taitaa tämä kesä kuumentaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja haltia:
Kyllä masentaa ja v**uttaa kuin pientä oravaa.
Tuo oli niin osuvasti ja erittäin kuvaavasti sanottu :LOL: Anteeksi... pahoittelen kovasti itse masennuksen syytä :hug: Mieleen vaan tuli pihallamme vilistävät pikkuoravat ja niiden tarmo ja ajattelin harmistunutta naisihmistä oravanlailla viilettämässä.

 
Nyt jo hieman paremmalla mielellä ootellaan mitä tuleman pitään =) Kierron puoliväli menossa ja halut on kovat, en tiiä mikä hormoonihirmu musta on tullu :ashamed: seuraavat menkat kyllä kummittelee jo takaraivossa... huoh :/ mutta se on sen ajan murhe sitten. En aio ottaa stressiä, sen takia en uskalla niitä ovistestejäkään ostaa :/

On vaan semmonen olo, että ei uskalla alottaa mitään, kun ei tiedä varmuudella tärppääkö se tässä kierrossa vai vasta ens vuonna jos sillonkaan. Uutta työpaikkaa oon katellu ja jotain iltakouluja, mutta... :headwall: On tää yhtä helevettiä suoraan sanottuna.

Mutta eiköhän tää taas tästä, yhdessä hakataan päätä seinään :hug: :D
 
Viikko vielä siihen, ku menkat pitäis alkaa. Nyt sitte vaan ollaan peukut pystyssä. Tämä yritys vaan tekee vainoharhaiseksi ja tuntuu, että on kaikki mahdolliset raskausoireet :kieh: Pitää vissiin keskittyä työpaikan etsintään ja muihin asioihin. Aikaisemmin kirjoitin, että yritys on alotettu marraskuussa, mutta ilman ehkäisyä jo elokuusta :/ Sais nyt jo tärpätä, ja tulla toiset kaksoset tai kolmoset, nii olis lapsiluku täynnä, eikä enää tarvis tämmöstä stressaavaa odottelua... Mutta kylläpä se ykski tähän kuumeeseen auttais :heart:
 
Miss Piggy ja Miss Maisa kannattaa ihan normaalisti etsiä ja tiirailla uutta työpaikkaa jos sellainen on mielessä. Itsekin tein keväällä niin kun tuli yllättäen todella sopiva uusi työpaikka vastaan. Jos yhtään kannustaa niin itsellä ajatuksena oli, etten voi jäädä vaan odottelemaan josko tärppi kävisi. Onneksi en jäänyt niille sijoilleni =)
 
Onpa helpottavaa kuulla, että meitä jo 8-9 kuukautta yrittäneitä on paljon muitakin kun minä itse. Omassa lähipiirissäni on myös paljon vauvoja syntynyt viimeisen puolen vuoden aikana ja se on vaan lisännyt yrityksen tuskaa. Meillä täti pakkailee kamojaan ja pahin harmitus on pois menossa. Jotenkin nyt toivoisin, että koska ei ole vielä tärpännyt niin saisi mennä vielä pari kuukautta ennen kuin tärppäis. Mulla päättyy nimittäin määräaikainen työsuhde vuodenvaihteessa ja en usko että sille kirjoitetaan jatkoa jos on maha pystyssä jo marras-joulukuussa.
 
Jane G Hyvä, että jotain huvittavaakin näistä asioista löytää =)välillä teksteihin tuleekin ironinen sävy, kun niin kiukuttaa.

Muuten tänään on taas helpompi päivä. Tälle palstalle on jotenkin helppo tulla, kun muutkin ovat samassa tilanteessa (lapsi ei ole tärpännyt ensiyrittämällä ) kaverit, joilla on jo lapsia ennestään, ja joilla onkin hei tärpännyt, puhuvat siihen sävyyn, että "pitäis laittaa se kakkonen aluille" jne, tulee aina vähän paha mieli, että kunpa se vaan oliskin noin helppoa. Noh, kun tässäkin pinossa on jo toista kymmentä naista, joista kaikki ei varmsti voi olla lapsettomia, niin meillä se vaan ottaa vähän pidemmän aikaa.

Tässäkierrossa nyt ajattelin vihdoinkin tikuttaa sitä ovista, että saisin siitä varmuuden ovuloinko ollenkaan. Jotenkin on niin hauras ja särkyvä olo. Ihan niinkuin kaikki voitaisiin murentaa sormia napsauttamalla, tuntuu, että olen ihan voimaton tässä vauvatoiveessani.. piäisipä varata se gyne, niin saisi jotain tukea ja asioita eteenpän.
 

Yhteistyössä