marja-sisko aalto ei pitäis enää saada olla kirkon pappi.

  • Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
minusta on katolisessa kirkossa järkyttävää, on se, että siellä katsotaan läpi sormien, kun nämä naimattomat papit käyttävät hyväkseen nuoria poikia!
Kyllä, se on järkyttävää.
Sitä ei ole työsopimuksessa kielletty - onko Raamatussakaan? :xmas:
Kyllähän Paavalin kirjeissä mainitaan, että eeurakunnan kaitsijan täytyy olla yhden naisen mies, moitteeton, rehti, ei saa olla avionrikkoja eikä muukaan roisto.
 
Lipton^
No siis eikös Maria ollut Jessen vaimoke ja laps syntyi ristiinnaulitsemisen jälkeen?

(da vince code ) :D
Ja ei, en oo ottanu leffaa tosissaan.. Mut kukapa sen totuuden tietäis?
 
ap sinä et ole Jumalasta
Kyllä mun mielestä tässä ap:llä on enemmän sukset ristissa Jumalan sanan kanssa kuin Marja-Siskolla. Jos nyt ajattelee miten hän asiaansa täälläkin esittää. Kaula poikki jne.
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja ap sinä et ole Jumalasta:
Kyllä mun mielestä tässä ap:llä on enemmän sukset ristissa Jumalan sanan kanssa kuin Marja-Siskolla. Jos nyt ajattelee miten hän asiaansa täälläkin esittää. Kaula poikki jne.
Kaula poikki taisi viitata nyt lapsiinsekaantujiin, eikä suinkaan Marja Siskoon.
 
Jaska---
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska---:
Raamatussa ei puhuta homoudesta missään vaiheessa eikä sanan kohdassa.
Ainoat asiat mitä siellä puhutaan on väkivallan teot ja väärien jumalien palvominen ja huorin tekeminen.
Luullakseni tiedät jonkun verran Raamatusta kuitenkin? Minusta on aika pelkistettyä sanoa, että Raamatussa ei puhuttaisi homoudesta _mitään_, koska selkeästi siellä on kohtia, joiden voi nähdä kovin helposti homouteen viittaavan. Se on sitten toinen juttu, miten ne suhtautuvat muihin kohtiin ja kokonaisuuteen.

Toki tiedän, jonkun verran.

Mitä tarkoitan on se että konteksti missä jostakin asiasta puhutaan määrittelee sen mitä sillä tarkoitetaan.

Esimerkki...
Huorin tekeminen on väärin ja syntiä.
Pettäminen on syntiä ja väärin (himoita naapurin puolisoa yms)
Haureuden harjoittaminen on väärin ja syntiä (harrastaa seksiä satunnaisten ihmisten kanssa orgioissa esim)

Jos tässä kontekstissa sanomme että "Älköön mies syttykö naiseen"
Niin ymmärrämme mitä sillä _ei_ tarkoiteta. Ja luultavasti ymmärrämme mitä sillä tarkoitetaan.

Siinä ei tuomita rakkaudesta syntyviä heteroseksuaalisia suhteita (avioliittoa)

Jos ihminen lukee raamattua ilman minkäänlaista ennakkoluuloa ja henkilökohtaisista johtuvia tuntemuksia niin käy aika äkkiä selväksi että joka kerta kun raamatussa puhutaan "homoseksuaalisuudesta" niin itseasiassa siinä ei puhuta homoseksuaalisuudesta siinä merkityksessä kuin me sen ymmärrämme.

Miehen syttyminen mieheen ja naisen naiseen on raamatussa vain akti, teko, haureus, huorin teko.
Nuo ovat ne asiat mitä siinä tuomitaan ei itse homoseksuaalisuutta sen enempää kuin heteroseksuaalisuutta.


Olet oikeassa Koodi, kyllä siellä on kohtia jotka 'viittaavat' homoseksuaalisuuten mutta ainoastaan ihmisten omien henk. koht tuntemusten ja inhon takia.



 
s
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja ap sinä et ole Jumalasta:
Kyllä mun mielestä tässä ap:llä on enemmän sukset ristissa Jumalan sanan kanssa kuin Marja-Siskolla. Jos nyt ajattelee miten hän asiaansa täälläkin esittää. Kaula poikki jne.
Kaula poikki taisi viitata nyt lapsiinsekaantujiin, eikä suinkaan Marja Siskoon.
Ok, taisin lukea hätäisesti. Tosin, ei tämä mieltäni ap:stä hirveästi muuta :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja ap sinä et ole Jumalasta:
Kyllä mun mielestä tässä ap:llä on enemmän sukset ristissa Jumalan sanan kanssa kuin Marja-Siskolla. Jos nyt ajattelee miten hän asiaansa täälläkin esittää. Kaula poikki jne.
Kaula poikki taisi viitata nyt lapsiinsekaantujiin, eikä suinkaan Marja Siskoon.
 
onko tämä selkeä viittaus homoseksuaalisuuteen?
1 Kor 7:2 "..mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä."
 
Huumekoira
Siis kyllähän raamatussa selkeästi puhutaan, ettei miehen kanssa saa maata, niinkuin naisen kanssa maataan ja puhutaan miehimyksistä. Miehimys tarkoittaa homoseksuaalia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja onko tämä selkeä viittaus homoseksuaalisuuteen?:
1 Kor 7:2 "..mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä."
No itseasiassa tuo ei minusta vielä puutu homoseksuaalisuuteen vaan juuri nimenomaan tuohon Jaskan mainitsemaan irstailuun vs. pysyviin suhteisiin. Toisaalta en kyllä uskaltaisi sanoa niinkään, että ilman mitään ennakkoasenteita lukeva ei saattaisi löytää Raamatusta kohtia, jotka vaikuttavat vastustavan homoseksuaalista kanssakäymistä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja ap sinä et ole Jumalasta:
Kyllä mun mielestä tässä ap:llä on enemmän sukset ristissa Jumalan sanan kanssa kuin Marja-Siskolla. Jos nyt ajattelee miten hän asiaansa täälläkin esittää. Kaula poikki jne.
Kaula poikki taisi viitata nyt lapsiinsekaantujiin, eikä suinkaan Marja Siskoon.
Ok, taisin lukea hätäisesti. Tosin, ei tämä mieltäni ap:stä hirveästi muuta :)
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja onko tämä selkeä viittaus homoseksuaalisuuteen?:
1 Kor 7:2 "..mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä."
eihän tuossa puhuta miesten välisestä rakkaudesta mitään! Minusta tuon kohdan voi lukea niin, että siinä tarkotetaan huorintekemistä yleensä parisuhteessa.
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Kai se nyt on ihan sama mitkä vehkeet kelläkin on housuissaan kun vaan työ tulee muuten asiallisesti tehtyä? Ja eikös uskonnollisten pitäisi olla suvaitsevaisia kaikkia kohtaan?
No minusta on nurinkurista, että koska kirkon asiakkaat ovat uskonnollisia, pitäisi pappina saada toimia sillä perusteella melkein kuka vaan, tuohon suvaitsevaisuuteen vedoten.

Jos joku haluaa tehdä hommia Jumalalle, se menee niin päin, että ei kysellä, että mihin kaikkeen Jumala antaa periksi, vaan kuinka paljon minä itse olen valmis antamaan periksi ja kuinka paljon olen itse valmis tekemään Jumalan tahdon mukaan.

Mutta minusta tuntuu, että Kirkossa papit eivät tee työtä Jumalalle, vaan ihmisille, siksi ihmisten mielipiteet vaikuttavat niin paljon siihen, millainen kirkko on. Saman tien kirkko vois heittää koko raamatun roskiin, koska sitä ei arvosteta ollenkaan niin paljon, kuin kirkollisveron maksajia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Siis kyllähän raamatussa selkeästi puhutaan, ettei miehen kanssa saa maata, niinkuin naisen kanssa maataan ja puhutaan miehimyksistä. Miehimys tarkoittaa homoseksuaalia.
no tuota minäkin äsken mietin kun omasta mielestäni olen tuon kohdan lukenut Raamatusta "älä makaa miehenpuolen kanssa kuten naisen kanssa maataan" ja aloin jo epäillä muistiani, kun luin tästä ketjusta ettei Raamatussa mainita homoseksuaalisuutta
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Siis kyllähän raamatussa selkeästi puhutaan, ettei miehen kanssa saa maata, niinkuin naisen kanssa maataan ja puhutaan miehimyksistä. Miehimys tarkoittaa homoseksuaalia.
no tuota minäkin äsken mietin kun omasta mielestäni olen tuon kohdan lukenut Raamatusta "älä makaa miehenpuolen kanssa kuten naisen kanssa maataan" ja aloin jo epäillä muistiani, kun luin tästä ketjusta ettei Raamatussa mainita homoseksuaalisuutta
No kyllä niin sanotaan monessa kohtaa, eikä se rajoitu vanhaan testamenttiin.
 
MB
Käsittääkseni raamattu on ihmiten kirjoittama. Ja heidän ajatuksensa ja käsityksensä sen ajan ihmisten tekemisistä ja olemisista. Ja nyt me tuhansia vuosia myöhemmin yritetään TULKITA sitä miten he ovat asiat ajatelleet.

Jokaisen asian saa väännettyä ihan miten ihminen itse haluaa sen tulkita ja uskoa sen mukaan. Tuhat vuotisien ajatusten mukaan pitäisi elää tätä päivää. Kaiken saisi tuomita jos tiukkaa tulkintaa vetäisi.

Maria-Siskoa kivellä heittäköön se joka itse on synnitön. Minä en sitä ole.
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja MB:
Käsittääkseni raamattu on ihmiten kirjoittama. Ja heidän ajatuksensa ja käsityksensä sen ajan ihmisten tekemisistä ja olemisista. Ja nyt me tuhansia vuosia myöhemmin yritetään TULKITA sitä miten he ovat asiat ajatelleet.

Jokaisen asian saa väännettyä ihan miten ihminen itse haluaa sen tulkita ja uskoa sen mukaan. Tuhat vuotisien ajatusten mukaan pitäisi elää tätä päivää. Kaiken saisi tuomita jos tiukkaa tulkintaa vetäisi.

Maria-Siskoa kivellä heittäköön se joka itse on synnitön. Minä en sitä ole.
Jos raamattu on turha, mihin kirkkoa tarvitaan lainkaan? Eikö se ole sitten pohja pois kirkolta sitämyöden.
 
Mä en usko kristilliseen oppiin, mutta en kyllä ymmärrä miksei jokainen saa olla sellainen millaisena itsensä tuntee onnelliseksi....ei se ole meiltä pois jos joku pappi tuntee syntyneensä naiseksi ja näinollen muuttuu sellaiseksi :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Kai se nyt on ihan sama mitkä vehkeet kelläkin on housuissaan kun vaan työ tulee muuten asiallisesti tehtyä? Ja eikös uskonnollisten pitäisi olla suvaitsevaisia kaikkia kohtaan?
No minusta on nurinkurista, että koska kirkon asiakkaat ovat uskonnollisia, pitäisi pappina saada toimia sillä perusteella melkein kuka vaan, tuohon suvaitsevaisuuteen vedoten.

quote]



Eihän pappina kuka tahansa voi toimia, sen kun kävelee alttarille ja alkaa saarnata. Kyllä siihen on omat koulutuksensa sun muut, jonka ko. ihminenkin on aikanaan suorittanut ja papiksi vihitty, joten jatkakoot omaa työtään.
 
..
Ihminen uskoo ilman kirkkoakin. Ja jokaisen ihmisen henkilökohtainen usko on hänelle oikea.

Idea kirkosta, uskonnosta ja uskosta yhdessä on ollut kaunis, mutta ovat toisiaan yhtä lähellä kuin yö ja päivä. Kirkko ja seurakunnissa olevat ihmiset ovat valitettavan usein suvaitsemattomia hurskastelijoita. Usko ei tarvitse prameaa ympäristöä tai julistusta.
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Eihän pappina kuka tahansa voi toimia, sen kun kävelee alttarille ja alkaa saarnata. Kyllä siihen on omat koulutuksensa sun muut, jonka ko. ihminenkin on aikanaan suorittanut ja papiksi vihitty, joten jatkakoot omaa työtään.
Eli oletko sitä mieltä, että pappina olo ei mitenkään liity raamatun arvoihin?
Tai siis, että kriteerejä ei voi ottaa raamatusta, vaikka kirkko on tai ainakin ennen oli raamatullinen, raamattuun perustuva instituutio?

Ei ole kyse siitä, etteikö Marja Sisko olis ihan hyvä ja mukava tyyppi, vaan jostain muusta.
 
vieras

"Lihan aikaansaannokset ovat selv?sti n?ht?viss?. Niit? ovat siveett?myys, saastaisuus, irstaus, ep?jumalien palveleminen, noituus, vihamielisyys, riidat, kiihkoilu, kiukku, juonittelu, eripuraisuus, lahkolaisuus, kateus, juomingit, remuaminen ja muu sellainen. Varoitan teit?, kuten olen jo ennenkin varoittanut: ne, jotka syyllistyv?t t?llaiseen, eiv?t saa omakseen Jumalan valtakuntaa. (Gal. 5:19-21)

Ei tältäkään palstalta hirvittävän moni ole Jumalan valtakuntaa perimässä.
 

Yhteistyössä