Maksaisitteko, jos lapsenne saisi hyvää kouluruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kolmen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kolmen äiti"

Vieras
Siinäpä se kysymys tulikin, eli olisitteko valmiita maksamaan lastenne kouluruuasta, jos sen laatu ja maku paranisi? Einekset pois ja kunnollista perusruokaa?
Minä olisin.

• Tykkää
Reactions: Esterel
KYLLÄ!!
Kammottavaa moskaa tarjotaan lapsille, ja valitettavasti sitä ruokaa ei aina ole kaikille riittävästi vaan loppuu kesken.

Tässä jo suunnittelen, että lapsi lähtee kohta kouluun omien eväiden kanssa.

[QUOTE="kolmen äiti";26985098]Siinäpä se kysymys tulikin, eli olisitteko valmiita maksamaan lastenne kouluruuasta, jos sen laatu ja maku paranisi? Einekset pois ja kunnollista perusruokaa?
Minä olisin.[/QUOTE]

En, jos vaihtoehtona olisi tämän hetkinen ilmainen ihan hyvälaatuinen kouluruoka. Lapseni ei mene pilalle yhdestä ehkä hieman heikkolaatuisemmasta ruoasta päivässä kun muuten syö hyvin.

[QUOTE="höh";26985117]Eiköhän siellä ole ihan hyvää ja ravitsevaa ruokaa.[/QUOTE]

No ei se ole ainakaan täälläpäin kumpaakaan. Eikä se ihme olekaan, sillä rahalla, millä se tehdään, ei voi parempaa vaatiakaan.
Ongelma on vain se, ettei meidän lapset syö sitä, kun se on niin outoa/pahaa/läskistä... Mä maksaisin mielelläni pari-kolme egeä päivässä siitä, että lapset sais sellaisen ruuan kuin esim. itse syön sairaalan ruokalassa.

Meidän lapset saavat hyvää ja varmaan ihan terveellistä perusruokaa nyt jo niin miksi siitä maksamaan? Mutta siitä voisin maksaakin että lapsille tarjottaisiin lounaan lisäksi välipala esim. voileipä ja hedelmä.

Meidän lapset saavat hyvää ja varmaan ihan terveellistä perusruokaa nyt jo niin miksi siitä maksamaan? Mutta siitä voisin maksaakin että lapsille tarjottaisiin lounaan lisäksi välipala esim. voileipä ja hedelmä.

Mä voisin maksaa siitä että lapsille tarjottaisiin iltapäivällä terveellinen välipala jos joutuvat olemaan esim. klo 13.00 pitempään koulussa

Siis maksammehan nykyäänkin kouluruuasta verojen muodossa - ja ei, en haluaisi maksaa siitä vielä erikseen. Peruskoulu on maksuton, maksullinen kouluruoka toisi monia mutka matkaan, pian vähävaraiset eivät voisi maksaa lastensa ruokia, kehitettäisiin joku porrastettu maksusysteemi ja taas keski- ja hyvätuloiset maksaisivat koko systeemin, verojen muodossa myös niiden ruuat, jotka eivät niitä itse kykenisi maksamaan.

Itse en (koululla työskentelevänä) syö koskaan sitä kouluruokalan ruokaa juurikin sen laadun takia. Eikä syö suuri osa muistakaan opettajista. Jos koko listalla on kolme ruokaa, joita minä aikuisena söisin mielelläni, niin en minä ihmettele jos oppilaat eivät syö. Valitettavaa.

[QUOTE="Lissu";26985165]Kyllä, tuo välipala olisi ihan loistojuttu. Ne joutuu laittaan reppuun mukaan nyt joka tapauksessa.[/QUOTE]

Meillä yläasteella on olemassa maksullinen välipala, joka ei ole kovin edullinen, ja kaikki tarjottava ei ole kovin terveellistäkään. Esim. juomana edullisin on litran juissitölkki, esim. kaakao on kalliimpaa. Olen kuitenkin noita välipalakortteja kundille ostanut, 10 kortti riittää muutamaksi päiväksi.

[QUOTE="ope";26985194]Itse en (koululla työskentelevänä) syö koskaan sitä kouluruokalan ruokaa juurikin sen laadun takia. Eikä syö suuri osa muistakaan opettajista. Jos koko listalla on kolme ruokaa, joita minä aikuisena söisin mielelläni, niin en minä ihmettele jos oppilaat eivät syö. Valitettavaa.[/QUOTE]

Olen myös opettaja, Meidän koululla taas ymmärtääkseni kaikki opettajat syövät kouluruoan, minä mukaanlukien. Mielestäni se jopa on pääosin ihan hyvää. Johtuukohan tämä ero laittajasta/kaupungista vai ihmisistä, en tiedä.

Mistä te vahnemmat muuten tiedätte, minkä makuista koulun ruoka on? Käyttekö siellä syömässä?

Mitä olen kuullut ja lueskellut, kouluruoka on ihan hyvää ja terveellistä. Oli jo omassa nuoruudessa. Söin joka päivä ja en muista yhtään ällö ruokaa edes olleen. Kotona tehtiin ruokaa laidasta laitaan ja jo siellä opittu syömään ja maistamaan kaiken laista.

Meidän lasten kouluruokala on Amiga-ravintola. Siellä on aivan loistavaa ruokaa (voi valita kahdesta mieleisemmän), tuoreet leivät ja hyvät salaatit. En oikeastaan tiedä, mitä on huono kouluruoka.

Mitä olen kuullut ja lueskellut, kouluruoka on ihan hyvää ja terveellistä. Oli jo omassa nuoruudessa. Söin joka päivä ja en muista yhtään ällö ruokaa edes olleen. Kotona tehtiin ruokaa laidasta laitaan ja jo siellä opittu syömään ja maistamaan kaiken laista.

Joo mutta jos lapset eivät ole kotona oppineet syömään eineksiä, niin kyllä se kouluruoka silloin vain tökkii, on se niin teollista ruokaa.
Ja kuuleminen ja lukeminen ei aina kerro kaikkea ruuan mausta :)
Itse olen ruuan laadun ja maun heikkouden todennut ihan katsomalla, haistamalla ja maistamalla. Ja kouluruuasta ja terveellisyydestäkään en ihan menisi vetoa lyömään.. :)

Maksaisin. Kävin itse yksityisen koulun (ulkomailla) ja meillä oli oletus että safkat ostetaan itse. Valikoima oli todella laaja, todella terveellistä ja monipuolista. Eikä se lopulta niin kallista ollut.

Muutenkin olen miettinyt että jos Helsingissä olen kun lapsille tulee kouluikä niin vaihtoehdot of Deutche Schule taikka Helsinki International School.

[QUOTE="vieras";26985248]Olen myös opettaja, Meidän koululla taas ymmärtääkseni kaikki opettajat syövät kouluruoan, minä mukaanlukien. Mielestäni se jopa on pääosin ihan hyvää. Johtuukohan tämä ero laittajasta/kaupungista vai ihmisistä, en tiedä.

Mistä te vahnemmat muuten tiedätte, minkä makuista koulun ruoka on? Käyttekö siellä syömässä?[/QUOTE]

No itse tiedän sen siitä, että olin vähän aikaa töissä sellaisessa paikassa, mihin ruoka tuli samalta keskuskeittiöltä kuin lasteni kouluihin. Ja jos sitä ruokaa vertaa nykyiseen työpaikkani ruokalan ruokaan (sairaala), niin voisi sanoa, että siinä on sellainen ero, että toinen on hyvää ja toista pystyy juuri ja juuri syömään.

Yhteistyössä