Lähtisitkö huomenna polttareihin, jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
sinulla olisi n. 3kk ikäinen rintaruokinnalla oleva lapsi?

Kas siinäpä pulma... Rintamaitoa on pakkasessa yllinkyllin ja mies sanoi, että voin mennä jos haluan. Itsellä vain on tosi ristiriitaiset tuntemukset :-(

Meillä on paljon lapsia ja olen ollut tooooosi paljon lasten kanssa yksin, koska mies on niin paljon töissä. Olo on kieltämättä aika "kireä", ja olisi ihanaa toisaalta päästä "tuulettumaan". Saisi istua rauhassa aikuisten ihmisten kanssa, ottaa muutama siideri, saunoa rauhassa, polttaa vaikka pari tupakkaa, syödä hyvää ruokaa ja vaihtaa kavereiden kanssa kuulumisia.

Mies on ollut koko viime viikon töissä toisella paikkakunnalla ja tulee kotiin viikonlopuksi, menee sitten taas viikoksi töihin. Kotonakin olisi paljon hommia ja saisi olla miehen ja lasten kanssa yhdessä. Mitenhän mies edes jaksaisi sylitellä vauvan kanssa niin, ettei hän kovasti joutuisi itkemään itsekseen :-/

Toisaalta omakin jaksaminen on ollut tosi kovilla, kun yksi lapsista oli koko viime viikon sairaana ja kun yksin on tämän rumban yrittänyt pyörittää... Eli pieni piristys olisi kyllä paikallaan!

Mies saattaisi mennä kyllä lasten kanssa vanhempiensa luokse, jossa olisi apuna sitten mummo ja pappa.

No, tässähän tätä voisi vetvoa puoleen ja toiseen vaikka koko illan :-D! Mutta mitä SINÄ tekisit? Lähtisitkö? vai jäisitkö...?

Ai niin, mies on sitten lähdössä seuraavana viikonloppuna kavereiden kanssa Miljoona Rokkiin, eli sitten minä olen yksin lasten kanssa. Tästä ei edes oikein keskusteltu... :-/ Kun on kuulemma niiiiiin pitkä aika kun viimeksi on päässyt tuollaiseen tapahtumaan... No, 10v on tietysti aika pitkä aika :-D!

Kyseessä on siis tälläinen kotona viihtyvä perhe/pariskunta :-) Itsekään en edes muista milloin olen ollut viimeksi juhlimassa... Nyt muistankin! Siitä on kolme vuotta aikaa...:-D!

Alunperin varmasti olisin innoissani lähdössä, mutta viime tingassa peruisin menoni. Oon niin hankala tapaus saada kotoa lähtemään mihinkään.
Mulla olis huomenna kaverin häät, joihin jätän menemättä. Sen tiesin kyllä jo ajoissa, matkaa kun on 800km. Mutta nyt kyllä harmittaakin etten mee!

Menisin käymään. Tuo vauva vaan on vielä niin pieni, että itseni tuntien tulisi ikävä jo tunnin poissaolon jälkeen:) enkä pystyisi kauan muutoin olemaan. Mutta siis periaatteessa se mitä kysyit - menisin. Kyllä aikuisten akkojen seura piristää kummasti. Ehkä vielä jos tietäisi polttariohjelmasta tarkemmin, voisi liittyä seuraan siinä vaiheessa kun se pahin riekutus ja paikoista siirtyminen olisi ohi, ja alkaisi saunomiset ja syömiset/juomiset:)

Menisin! Pääseehän sieltä pois jos ei huvitakkaan olla, mutta ainakin voi olla tyytyväinen siitä, että tuli ainakin käytyä, eikä tarvii miettiä, että kun ois ollut kiva mennä, mutta ei sit tullut mentyä...

Ja kyllä on paljon kivempi olla sen jälkeen himassakin, kun ei enää hermoa samalla tavalla kiristä, kun on vähän päässyt tuulettaan omaa päätäänkin!

Eli mä sanoisin, että pidä hauska ilta!!!! :wave:

Kyllä ja olen ollut sellaisissa polttareissa jossa yksi juhlijoista oli 3 kuukautisen rintaruokinnassa olevan lapsen äiti. Äiti oli koko päivän muuten mukana, mutta iltamyöhään, kun lähdettiin baariin, hän lähti kotiin ihan vain siitä syystä, että alkoi olla turhan tukala olo tisseissä...

Mutta joo, ehdottomasti lähtisin :)

Kyllä siellä varmasti onkin tosi kiva ilta tiedossa :-) Ei ole suunniteltu mitään riekkumista baareissa ja muissa :-D! Tarkoitus on viettää iltaa "maalla" hyvästä ruoasta ja juomasta nauttien, erilaisia pelejä sisällä ja ulkona pelaillen, saunoen, jutellen, nauraen :-D porukka nimittäin on hauska ja hurja! Mihinkään ei siis olla menossa bilettään, sellaista en varmaan jaksaiskaan... Eli kyseessä siis tosiaan aikuisten akkojen kerho :-D!

Tämä vauva tässä sylissäni tuhnuttaa ja sitä vain tosiaan mietin, että mitenhän pärjää isin ja sisarusten kanssa :-/ Ikävä tulee molemmin puolin, se on selvä :-( Kaipa sitä miettii, että saisiko illasta niin paljon virtaa ja positiivisia fiiliksiä, että se kantaisi taas pitkälle arkea eteenpäin :-)

Kiitos jo kommentoineille!

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
No niin, mä päätin, että lähden niihin polttareihin :-D! Tämä mamma on vapaailtansa ansainnut ja mies lupasi tulla hakemaan heti kun haluan kotiin :-D :-D!

Hyvä juttu!
Kyllä itsekkin empisin kun olen tämmöinen jahkaaja. Ja tiedän et kun ovi pitäisi sulkea olen valmis perumaan koko homman. Mutta olen sata varma et sinulla on oikein mukavaa :) Saa taas uutta puhtia arkeen.
Itse myöskin menossa huomenna polttareihin maha pystyssä kylläkin...ja isi jää kotiin kahden pienen kanssa :whistle:

Yhteistyössä