*** Mahtavat MARRASkuiset *** Huhtikuussa

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 12:13 Sanna-78 kirjoitti:
Onkos se verikoe liittyen np-ultraan pakollinen? Vai onko se paikkakuntakohtainen juttu? Mites TURUSSA? Mulle vaan lapsettomuuslääkäri sano, että ei kannata mennä, jos saa valita, siis ennen ultraa, vasta sen jälkeen jos jotai poikkeevaa näkyy. Nää keinohedelmöityksellä alkunsa saaneet kuulemma hälyttää turhan helpolla turhan takia noissa verikokeissa. Niin ei kiinnostas turhan takia säikähtää tms.

Siskon kanssa vkonloppuna muutenki puhuin neuvolasta ja se sano, et kannattaa antaa suurimman osan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Että on se nyt kumma ku tulee raskaaks niin heti on ns. aivoton eikä mitään omia asioitaa osaakaan yhtäkkiä päättää, kun määrätäään mitä saa syödä ja mitä tehdä jne. Siskolla 3 lasta siis... enpä vielä tiedä mitä ne siellä neuvolassa höpöttää, kun en ole käyny, mut se selvii vkon päästä sitte.. Eihän tässä kyllä mitään aivottomia olla tai sairaita vaikka raskaana ollaan, et luulis nyt et vois suht normaalia elämää viettää pikku poikkeuksin..

Taas olis nätti pvä, onneks on viel tää pvä vapaa, huomenna sit töihin tappele kesäloman ajankohdasta. Eipä muutenkaan taas nappais yhtään töissä käydä, mut kaippa se nyt vaan on pakko.. Joku muukin kampaaja kirjoitti et kiinnostus töitä kohtaa on nolla, vähän sama juttu täällä..

Mutta aurinkoista päivänjatkoa :) Ja triplaonnittelut sinne, en nyt muista nickkiä.
Meillä ainakin vapaaehtoinen. Itse menen np-ultraan mutta veritutkimusta en halunnut..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2007 klo 10:58 Tipi kirjoitti:
Helmentyttö, tule sit käynnin jälkeen kertomaan mitä neuvolan lekuri teki.Mietin että jos esim. sydänääniä kuunnellaan niin otan ukon mukaan. Mulla on se ensi viikolla. Sen tiedän että sisätutkimus tehdään mutta ne sydänäänet. Ollaan nähty ruudulla muttei kuultu :'(
Joo miepä tulen. :) Mitenhän varma niiden sydänäänten kuuluvuus dopplerilla on kun siis huomenna 10+6? Miekin oon ultrassa nähny jo pienen, mutta kuullut en sykettä vielä ole.

Omaa (.)

Neuvola oli eilen rv 9+1
verenpaineet 120/72
hemoglobiini 111
sikiön sydämen syke + (164)--> halusin että kokeillaan vaikka näin vähän viikkoja, mutta hyvin kuului :heart:

Np-ultra 3 viikon päästä.

Aamupahoinvointi on kamalaa, kaikki hajut saa yökkimään läpipäivän, eniten kahvin(mitä join ennen monta kuppia päivässä). Nyt ei puhettakaan että saisin yhtään kulaustakaan menemään alas..

Ja sit tää selkä. On niin kipeä jo että :headwall: .

Esikoisella nousi perjantaina kuume ja lauantai aamuna käytiin lääkärillä ja molemmat korvat oli tulehtunut sekä keuhkoputkentulehdus. :(
Onneks nyt jo parantumaan päin, kiitos antibiooteille :)

Moi!

Tänään taas viikot paukkuu, eli rv10 täynnä. Hui kun tuntuu jo paljolta. Ensimmäinen neljännes jo takana. Mulla tuntuu pahoinvointi loppuneen täysin. *koputtaa puuta* Varmaan kolmeen päivään ei ole ollut minkäänlaista ällötystä. Viime perjantaina taisin edellisen kerran oksentaa. Mutta onpa se ennenkin ollut useamman päivän poissa ja sitten taas iskenyt uudella voimalla. Toivottavasti nyt ainakin loppuviikon pysyisi poissa kun olen Helsingissä lähdössä käymään ja pitäs junassa jaksaa istua n.7h huomenna ja samoin lauantaina. Kiva, kiva jos siellä joutuu vessassa ramppaamaan oksella. Väsymys on ihan omaa luokkaansa. Öisin nukun keveästi semmoiset 10-12h unet ja sitten on jo iltapäivällä ihan katki-poikki-rikki. Ilman päiväunia oon nyt kuitenkin sinnitelly. Mulla menee aina loppupäivä ihan pipariksi jos päikkärit ottaa. Koko illan on sit ku joku zombie.

Viikon päästä ois eka ultra. Hieman jänskättää että mitä sieltä löytyy. Toivottavasti terve ja eloisa sikiö.

Joko moni on rohjennut ostaa jotain tulokkaalle? Minä oon muutaman kestovaipan jo ostanut, toivottavasti niille sit se pitäjä syntyy. Ajattelin ruveta kestoilemaan ja aloittaa vaippojen keräämisen ajoissa, ettei niihin menevä rahamäärä tuntuisi kerralla liian isolta. Oon muutamia tosi hyväkuntoisia, jopa uusia saanu huudettua huuto.netistä tosi edullisesti.

Nyt taidan lähteä syömään kun taas vaihteeksi nälättää.

Sanle ja DJ rv 10

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2007 klo 12:05 HelmenTyttö kirjoitti:
Mitenhän varma niiden sydänäänten kuuluvuus dopplerilla on kun siis huomenna 10+6? Miekin oon ultrassa nähny jo pienen, mutta kuullut en sykettä vielä ole.
Mulla kyllä on joka raskaudessa kuulunut noilla viiikolla ja niin kuului eilenkin kun oli 10+2 viikkoja kasassa. Ne kuuluu näillä viikoilla yleensä tosi alhaalla ihan tuossa häpyluun yläpuolella, siinäkin tosin voi olla eroja. Mun terkka puhui sitten vielä kohdun asennosta että sekin vaikuttaa siihen kuinka hyvin kuuluu. Joten ei pidä ainakaa hermostua jos sieltä ei mitään kuulukaan ;)

Tässä tän taas huomaa, että ensi kertalaisia ollaan. Mä luulin, että siellä ultrassakin kuullaan sydän äänet. Täytyyköhän mun soitella neuvolaan ja kysellä, että yritetäänkö lääkäri käynnillä kuulla jo sydän äänia, ettei avokki jää paitsi siitä hetkestä.

Niin siis mulla on ens tiistaina ensin lääkäri ja sitten vasta ultra.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2007 klo 13:29 Siiri80 kirjoitti:
Tässä tän taas huomaa, että ensi kertalaisia ollaan. Mä luulin, että siellä ultrassakin kuullaan sydän äänet. Täytyyköhän mun soitella neuvolaan ja kysellä, että yritetäänkö lääkäri käynnillä kuulla jo sydän äänia, ettei avokki jää paitsi siitä hetkestä.

Niin siis mulla on ens tiistaina ensin lääkäri ja sitten vasta ultra.
Ultrassa ei kuulu sydänäänet mut näkyy siinä ruudulla kun pieni sydän pumppaa :heart: Meillä isäntä ei lähde mukaan huomenna eikä siihen 12 rv ultraankaan kun se tehdään alakautta, mutta sit myöhemmin kyllä.

Szeret
sardenia: Tripla onnea!! :flower: Melkein itku pääsi kun luin kertomustasi.. Muistahan kertoa kuulumisia.

Itsellä on nyt 9+5. Vähän on pahoinvointi jo helpottanut. Pahimmillaan joutui yölläkin syömään.. Öisin kun ei oikein saa nukuttua, vaikka muuten onkin ollut tajuton väsymys päällä.
Mistähän johtuu tämä masennus ja ärtyisyys? Onkohan syy keväässä vai raskaudessa? Kun ei oikein osaa iloitakaan uudesta tulokkaasta, pelottaa että pieni ei pysy kyydissä.. :'(

:wave: Pika käväisy kuumeen keskeltä :snotty: Kamala olo, mutta ultrassa käyty =) Siellä se alma-iita uiskenteli :heart:

Matkin Perfektaa, ja heitän kuvan tähän ;)

http://irc-galleria.net/view.php?nick=emmamma&image_id=57131294

Siiri80 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2007 klo 13:57 Szeret kirjoitti:
Mistähän johtuu tämä masennus ja ärtyisyys? Onkohan syy keväässä vai raskaudessa? Kun ei oikein osaa iloitakaan uudesta tulokkaasta, pelottaa että pieni ei pysy kyydissä.. :'(
Mulla hyvin samanlaiset fiilikset, varsinkin on tuota haaleaa verenvuotoa ollut aina välillä ja tänä aamunakin alkoi ihan yllättäen, toivon, että liittyy siihen, että menkat alkais näihin aikoihin, mutta vähän väliä täytyy käydä vessassa tarkistaa.

Pelottaa vähän mennä ekaan ultraankin, kun en tiedä mitä odottaa. jos sieltä ei ketään löydykään =(

No turha murehtia etukäteen, onnea niin sulle kuin muillekin odotukseen kovasti!

Tänään tuli käytyä jo ekan kerran ultrassa, joka siis ihan varmistukseksi, että kaikki kunnossa aiemmin olleen vuodon takia.
Kaikki oli kunnossa ja pienen sydän sykki :) Nyt tuntuu kuin kivi olisi vierähtänyt sydämeltä, kun tähän asti on ollut niin epäileväinen olo.

Pahoinvointi jatkuu edelleenkin. Eilinen ja tämä aamu olivat aivan kauheita. Heti kun sängystä nousi niin vessaan. Töissä ollut vielä aamuvuoro, niin kyllä on saanut tehdä töitä, että on saanut pidettyä naamansa peruslukemilla, kun etoo niin vietävästi :x

Tiuhti85 & 8+0

eka nla takana, iso kasa verikokeita tms otettu kun pisti lähetteen labraan. koitetaan selvittää miksi kipuilen kokoajan..
9+0 viikkoja, sykkeet näky muttei vielä selkeästi kuulunut :heart: sanoi että kun oon näin pieni ja kohtu tuntuu nytkin näin hyvin, niin voi hyvinkin olla supistuksia ne kiristelyt mitä tuntuu iltaisin. maha selkeesti menee kovaks palloks navan luota..
la olis 20.11, npultra 7.5 sitte ja katsotaan muuttuuko se

heips!

ei pitäs varmaa hihkua mutta jotenki tuntuu että se pahin pahoinvointi on menny ohi, toki hajut etoo ja paha olo tulee jos nälkä yllättää, mutta suurinpiirtein on aika hyvä olo.
Ja oikeasti, kyllä se erottuu toi maha jo! jännää... :D

miestä kova ikävä, reissuhommissa on viikot..pari vkoa pitäs vielä kestää ja sit sen työt pitäs siirtyä oulun suunnalle, saa ukon kotiin!
Mieskin potenut nyt kovasti koti-ikävää, ei haluis millää lähtee pois mun ja toukan luota. Jotenkin tuntuu että tämä masuasukki lähentää meitä entisestään jo nyt. :heart:

joku kyseli jokos on hankintoja tehty. Juu on, ekat bodyt, housu/huppari ostettu =) ja voi kuinka niitä pitääkin ihailla, tuntuu niin uskomattomalta kattoa niitä että ne on meidän vauvalle!

viikot ne vaan vierähtää =) 9+1

Iltoja !

Kiva katsoa teidän joidenkin ultrakuvia. Olen niin käsi noissa hommissa etten taida edes yrittää :headwall: Viikot menee todella nopeasti ja varmaan kevät vielä vauhdittaa =)
Voi kun menisi nopeaan pari seuraavaa viikkoa..sitten kuulutan koko maailmalle (siis kavereille) että OLEN RASKAANA! Kukaan ei vielä tiedä miehen, th:n ja gynen lisäksi. KAmalaa selittelyä kavereille koko ajan..miks en mene savuiseen baariin istuun ja miks en vedä terassilla #&%?$!*ä ja miks en tee sitä tai tätä :( Niin ja saa näyttää ihan rauhassa paloautolta ettei kukaan ihmettele 'miten sun iho nyt noin näpyillä on'.... Purkautuminen ??

No, samoinkun Sanlella mulla myös huono olo ollut poissa vähän aikaa ja etenkin aamut menneet hyvin. No tänä aamuna kuitenkin lensi laatta sellasella voimalla ettei koskaan ennen...Onneks en ehtinyt hirveesti tankkaamaan ennen poistoja :LOL:
Nyt olen itse huomannut että tissit on kasvanu (myös ukko tykkää)
;)

-Tipi & VeetiVilma rv10 (ei voi olla totta)

Pömppöli
Olen se Pömppöli jolla on laskettu aika 7.11. En tiedä onko tullut joku sekaannus jos mun nimi onkin mennyt jotenkin kahteen kertaan, jos olen vaikka kirjoittanut jotenkin epäselvästi että sen takia olis mennyt kahteen kertaan. Mutta voihan sen vaihtaa, olkoon mun nimi vaikka "Kiplu". Sillä nimellä on oma historiansa. Jos joku sen vaihtais kun minä en tiedä kuinka se tehdään.
Niin, aloin tuntea itseni ihan kummajaiseksi kun luin sitä esittelygallupia. Kaikki vaikutti niin nuorilta, mutta löytyihän sieltä sitten vanhempiakin odottajia.
Joten, olen 45-vuotias ja avokkini on 38-vuotta. Mulla on 2 aikuista lasta, poika ja tyttö ja tämän avokkini kanssa on 5-vuotias pojanviikari. Miehelläni ei ole muita lapsia. Mutta nyt olisi (kai) tulossa vauveli marraskuussa jos kaikki sujuu niin kuin pitää. Tämän nuorimmaisen ja masukin välissä on jo kolme keskenmenoa mutta tällä hetkellä vaikuttaa hyvältä tämän raskauden suhteen. Tiuhaan tahtiin sitä on kontrolloitu tässä, v. 6 + 6 olin ultrassa julkisella puolella v. 9 + 0 olin ultrassa yksityisellä. Silloinkin oli kaikki hyvin, selvä syke ja liikettäkin löytyi. Ja tänä aamuna, v. 10 + 6 olin neuvolassa ylimääräisellä käynnillä ihan vaan sydänääniä kuuntelemassa, ja kovaa vauhtia siellä sydän löikin, 168 krt/min. Ihanaa kun neuvolassakin ymmärrettiin että noi keskenmenot jättää oman jälkensä joten huolet ovat normaaliakin suuremmat. Mutta nyt alkaa jo tuntumaan että vauva tässä vielä syntyy. Ensi viikolla olisi sitten Naistenklinikalla istukkabiobsia ja heti tiistaina neuvolalääkäri. Jotenkin haluan tuon istukkanäytteenkin teettää, että voin sitten varautua minkälainen tapaus sieltä sitten syntyy marraskuussa, tai sen verran varautua mitä sen näytteen perusteella voi päätellä. Tulipa sekavasti kerrottua, mutta ehkä siitä saa selvän mitä tarkoitan.
Pahoinvointi on vähän vaihtanut tyyliään. Ennen oli aika lievää etomista melkein pitkin päivää, alkoi aamupäivästä ja jatkui iltaan asti. Saattoi olla päivä pari melkein ilman ja taas alkoi. Nyt saattaa tulla vähän voimakkaampia oksetusoloja välillä ja sitten muutama tunti ettei mitään. Syöminen auttaa mutta töihin ei aina osaa tarpeeksi eväitä viedä. No, eiköhän se lopu kohta puoliin kokonaan koko pahoinvointi. Aika helpolla olen kyllä päässyt ton asian suhteen. Jännittänyt olen sitten muuten senkin edestä.
Mutta täytyy sanoa että hellyttäviä ovat nuo ultraukset ja sydänäänien kuuntelut aina vaan. Tänäänkin taisi olla aika idioottimainen hymy naamalla kun sydänääniä kuunteli. Ei sille voi mitään. Ja sitten kun saa istukkanäytteen tuloksen ja sitä kautta tulen tietämään sukupuolen niin sitten tämä täti menee ostoksille ostamaan jotakin pientä vaatekappaletta. Olin siinä istukkanäytteessä tämän 5-vuotiaankin kanssa ja kun sain tietää että poika tulee, niin tulikin sitten kaikki hommattua vaan poikaa ajatellen. Joten olenkin "pulassa" jos tämä sattuisi olemaankin tyttö. Pimahtaisin kokonaan kun vauvanvaatehyllyjä näkisin. Vaikka kai sitä saa pimahtaa viimeisensä kohdalla... Vaikka níinhän minä ajattelin ton pojankin kanssa, muka viimeinen..
Mutta, tässä mun kuulumiset tällä hetkellä. Aurinkoista odotusta kaikille, kovasti onnea kaikille hyvistä uutisista!

Pömppöli ja 10 + 6

Heippa pitkästä aikaa!
Enpä enää käy koneella juuri koskaan.Ei ole aikaa.Ja kämppä leviää käsiin.Mua väsyttää ja laiskottaa niin,etten jaksa edes innostua joka keväisestä ihanasta puutarhahommasta.
En ole tehnyt viikkosiivousta muutamaan viikkoon,kun en jaksa,EN JAKSA.
Pahaa oloa on vaan.Syöminenkään ei auta,alkaa jo närästääkin.Ei se ennen ole näin aikaisessa vaiheessa alkanut.
Eka neuvola oli maanantaina silloin oli 9+2
Ei kuulunut sydänäänet vielä
Mutta kohtu oli kasvanut (käsikopelolla)
Ei ole meidän neuvolassa ultraa,joten mitään en nähnyt.
Hb oli 138.Uskomattoman hyvä.
Verenpaine 112/79

Onnea hälle,joka sai tietää kolmosia odottavan! Uskomatonta! Olikos se luomu vai hoidoilla?

Muistelin että esikoisen sydänäänet kuului 9 viikolla,mutta kai tuota läskiä on sen verran tuossa vatsan päällä ettei enää kuulu.Nyt oottelen ultra-aikaa.lääkäriajan sainkin tuonne kuun loppuun

mää hirttän vaikka itteni jossen tänään pääse lääkärille. näihin kipuihin ei panacoditkaan auta, koitin soittaa eilen äitipolille puoliltaöin mutta ei ne ekalla kertaa vastannut. noh ajattelin soittavani toisen kerran 10min päästä, mutta noh, panacod ei viennyt kipua mutta mää sammuin tehokkaasti puhelin käteen \|O
jäin eilen kauppaan ja meinasin kassalla alkaa itkemään kun sattuu, hävettää oikein. meillä on kauppa kilsan päässä, piti soittaa miehelle että tuu hakee en pääse kävelmään. ja se kipu ei oo vieläkään helpottanut yhtään.. :'(
nyt sit odottelen että nlatäti soittas tai viimestään 12-13 on soittoaika

Huomenta!

zallaah: Niin mikä sulla on kun noin kipeenä olet? :/ :hug: Oot varmaan kertonu, mutta mulla on menny ihan ohi :ashamed:

Olikin sitten pikapyrähdys... Ipanat vinkuu.. :wave:

emmamma ja alma-iita 11+5 :heart:

Ai nii juu, se la oli sitten oikeestikin se 2.11, oon mie taitava :D <br><br>

Tiuhti85 Hyvä että kaikki on hyvin ja pieni ihmistaimi kasvaa oikeassa paikassa :hug: :flower:

Miul olis siis tänään se eka lääkärineuvola, eka neuvolakäyntihän oli pari vko sitten. Silloin oli hb 158 ja verenpaineet 118/72. Saas nähdä mitä ne tänään sanoo...kun on tuota ylipainoa jonkinverran jo valmiiksi. Nlatäti oli aivan ihana, ei sen kummemmin alkanu moralisoimaan, totes vaan että sit tulee se sokerirasitus silloin rv 26 kun painoindeksi on 31,6.

Miiku84: Heippa :wave: Tulinpa nyt sitten tännekin, vaikka myös Helistimeen kirjoitan (lumipyry), tosin molempiin vain kerran olen ehtinyt. Hauska kuulla, että sulla pahoinvointi hellittämään päin. Mä taas olen lähes oireeton, väsynyt kylläkin. Ja mieliala heilahtelee... Alussa oli voimakkaampia oireita mutta menivät ohi jo ennen ekaa rv 7 ultraa. Pitää nyt vaan muuten uskoa, että raskaana edelleen ollaan :whistle:
Mä ostin kanssa viimeisen ultran jälkeen suloisen bodyn, jota on miehen kanssa siitä saakka ihailtu. Miehelle se tais jotenkin konkretisoida tän asian.

Sanna -78: Meillä kans IVF-raskaus ja oon miettinyt tota seulonta-asiaa. Täällä on muuten viestiketju, jossa kirjottelee sellaiset, jotka on jääneet kiinni seulassa, suosittelen lukemaan. Itse ajattelin, että en niihin verikokeisiin mene, jos np-ultrassa jotain poikkeavaa niin sitten pitää harkita asiaa uudelleen. Kynnys lapsivesipunktioon olisi ainakin tosi korkea pienen keskenmenovaaran vuoksi. Jos tämä lapsi menisi kesken sen takia, että haluan tutkimuksiin, en varmaan koskaan voisi antaa sitä itselleni anteeksi. enkä voisi edes ajatella, että tuleehan niitä raskauksia, kun tuntui jo ennen tätä kolmatta IVF-hoitoa, että tämä taitaa olla meidän viimeinen mahdollisuus lapsen saantiin. Niin, ja KAIKKI seulat on sitten ihan vapaaehtoisia.

Tänään olisi pitänyt olla eka neuvola mutta eilen soitettiin ja sanottiin, että hoitaja sairaana :/ Kuvaa varmaan mun mielialavaihteluja kun pahoitin siitä kovasti mieleni. Miestä tuppasi naurattamaan kovasti kun multa meinas itku tulla. Siis oikeesti, se nyt kai on yks ja sama, onko se neuvola tänään vai ens tiistaina. Mutta nää hormonit :ashamed: Ja nyt huolestuin, että saanko sinne ultraan edes aikaa ajoissa, täällä Tampereella kun on vähän tiukaa sinne pääseminen.
Viikot vierii nyt "jo" rvko 10+2 ja vuodot on pysyneet poissa säikäyttelemästä jo yli kaksi viikkoa B)

Hlla83: Jopas oli uutinen :heart: :heart: :heart:

ewa
Hei! Olen uusi tässä. En puhu hyvin suomea, mutta toivon että ymmärätte mitä kirjoitan :) Olen raskaana toinen kertaa. Ensimmäinen oli viime vuonna, mutta tuli kesken meno :'( Nyt koko ajan pelkaan että jotain menee taas hunosti. Viime kerrana sikiö kuoli ja se oli sanottu minulle, kun mulla oli ensimmäinen ultraääni... En tuntenut mitään huonoa asken. Siis nyt mulla on hankala aika, koska koko ajan ajattelen onko kaikki ok.
Ensimmäinen neuvolankäynti huomenna!
Laskettu aika on 29.11.2007.

T.: Ewa

PS. Onko tässä joku Keravalta? :) <br><br>

Minä kävin tänään ekassa neuvolassa. Oli niin outoa kun ei pidetty mitään palopuheita kielletyistä ruoista tai mistään muustakaan, esikoiselta mukaan kun lyötiin luettavaa enemmän kuin kantaa jaksoi! Ihan vähän kyllä kaipasin jotain pientä briiffausta tähän odotukseen, onhan edellisestä "jo" 3 vuotta aikaa :D

Kaikki oli ok, ja sydänäänetkin kuuluivat pienen etsiskelyn jälkeen. Tosin sitähän on nyt melko mahdoton sanoa kuultiinko molempien papusten äänet (sykkeet 165 ja 170) vai vain toisen. Ultrassa nähdään sit tilannetta tarkemmin.

Irtisanoin itseni töistäkin, alkoi tuntumaan siltä että en kaipaa elämääni yhtään ylimääräistä stressiä tässä tilassa, ja muutenkin tuntuu että masu-asukit hidastavat mua jo tässä vaiheessa.. Siis väsyy nopeammin ja huono olo vaivaa. 2.5. on sit viimeinen työpäivä.

Täälläkin on jo papusille ekat vaateostokset tehty, ekan potkupuvun kävin ostamassa toooosi aikaisin - hyvä että plussannut olin, ja sitten tulikin hirveä kiire ostamaan sille toisellekin kun kuultiin että niitä kaksi on :heart:

kamalista selkäsäryistä oon viikon verran kärsinyt. ei löytynyt mitään vikaa, lääkettä sain ja ohjeen mennä sinne uusiks jos tulee kipua lujana taas.

http://www.aijaa.com/v.php?i=475271.jpg ötökkä olla möllöttää ja vilkutti =)

Täällä pelätään taas, eilen aamulla alkoi haalea verinen vuoto, siis ihan vaan vaaleanpunaista jää paperiin, ja tällaista oli silloin alussakin, mutta silti pelottaa. Tuntuu että nyt vähän runsaampaa ja kun nuo oireetkin on hävinnyt.

Soitin jo neuvolaan, että mitä teen, sanoi, että kannattaa ihan omien tuntemuksien mukaan mennä. Jos yhtään tuntuu siltä, että vuoto runsastuu tai tulee kipuja niin päivystykseen. Voi kyllä odottaa huomiseenkin ja varata sitten lääkäriltä ajan joka laittaa lähetteen naisten tautien poliklinikalle jossa ultraavat.

Varmaankin odottelen huomiseen jos ei tämä tästä runsastu, mutta tuskin jaksan ensi viikkoon odottaa ja elää epävarmuudessä, silloin kun ois varsinaisesti se ultra.

Itkenyt taas täällä. täytyy avokinkin kanssa puhua, kunhan kohta palaa töistä, kun en vielä häntä ole halunnut vuodollani säikäyttää.

Siiri80 & UlpuMatti (10 +4), jolla toivottavasti kaikki kunnossa.

Täällä moni jo ostanut vaatteita tulokkaille. Itse en vielä ole, enkä uskallakkaan enne puolta väliä. Toivomuksissa olisi että näkisi rakenneultrassa taas kumpi tulee. Tytölle olisikin jo vaatteet + mutta valmiin mutta jos poika tulee niin kaikki hankinnat menee uusiks.

GALLUP Ottaako kaikki äitiyspakkauksen? Itse aion ottaa, sissiin ihan kiva se uusi äitiyspakkaus värityksiltään. :)

Yhteistyössä