*** Mahtavat MARRASkuiset *** Huhtikuussa

Liityn joukkoonne :) Maanantaina oli eka neuvola ja tänään ultra, laskettuaika siirty viikolla eteenpäin eli nyt ois viikkoja 10+1 ja la 14.11. Ennestään toukokuussa 2005 syntynyt tyttö ja naimisissa oon, oma koti viittävaille meidän eli kaupat on melkeinpä tehty. Kiva saada vähän lisää tilaa, jospa odotuskin sujuisi hyvin ja lisätilalle olisi todellinen tarve :heart:

Hei!
Ajattelin liittyä joukkoonne, kun olen seuraillut jo usemman viikon taustalla. Olen 25v, mies 35 ja ensimmäistä odotellaan. Kerittiin jo käydä lapsettomuuspolilla, mutta 2 vuoden yrittämisen jälkeen saatiinkin luomutärppi :D
LA olis näillä näkymin 8.11. Ekassa neuvolassa käyty mutta vielä ei oo tullu kotiin kutsua ekaan ultraan.. miten on muilla täällä pk-seudulla asustavilla?
Oon tän viikon saikulla kotona, kun ei alkuvikosta pysyny mikään ruoka tai juoma sisällä :x
Mutta nyt näyttää jo paremmalta....onneksi

Hippuliini & murmeli 11+3

PikkuM harmaana

Tervetuloa uusille!

Aadan äiti; Meillä on tyttö 04/05, eli aikas saman ikäinen =)

Tänään sain käytyä siel verikokeissa, eipä ollut ruuhkaa kun vasta puolen päivän maissa menin =)
Välillä tuntuu että tuol alamahalla ois pieni kohouma..eikös sen pitäis toisessa raskaudessa kasvaa nopeemmin tun masun?..siis sen ihan oikeen vauvamasun, eikä vaan tuon turvotuspallon..

No, pitää lähtee taas siivoilee, kumman sotkusta tulee vaikka 3 hengen taloudessa vaan asutaankin..ne on tietty nuo kissat mitkä sotkee :LOL:

M rv 10+5

viivinmasu
Täälläkin odotellaan ultraa ensi viikolla. Olin jo yhdessä viikolla 7 ja silloin näkyi sydämmen sykkiminen jo hyvin. Laskettuaika on 12.11. mut tarkentuu nyt sitten ensi viikolla.

Pahoinvointia on ollut ja nyt tuntuu että alkaa helppaamaan kun vihdoin pystyy syömäänkin jotain. B)

Onnea muillekkin marrasmasuille! :flower:

Siiri80 harmaana
Aamulla vatsakivut lisäänty ja vuotokin muuttu sellaiseks kirkkaanpunaiseks.
No ensin tk:een lääkäriin ja sieltä sitten naistentautienpolille, jossa ultrasivat.

Raskausviikkoja mulla ultran mukaan vasta 6 + 2, mutta sykettä ei löytynyt.

Uhkaava keskenmeno on kyseessä, mutta viikonpäästä menen kontrolliin ja sit ollaan viisaampia, itse kyllä epäilen tuota KM:a, mutta jotain positiivista tästä löydän, mulla on mahdollisuus tulla raskaaksi

Siiri80

Nyt on ultrassa käyty ja masussa kölli oikeen vilkas pikkunen =) Heti heräsi, kun alettiin tiirailemaan, siellä se vaan pyöri ympyrää.Niskaturvotus mitattiin ja se oli hyvä eli ei sen puolestakaan näillä näkymin huolta, verikoetulosta tietty vielä odotellaan mut todennäköisesti kaikki hyvin. La 5.11 varmistui nyt eli rv 11+3 on menossa. Ihana!

Pikkuvelisisko: Seinäjoella np ultra tehdään 11-12+6 viikoilla. Soittelin sinne just keskiviikkona ja halusivat että tehdään viikolla 12+0 viimestään. Sinne oli pikkasteen jonoa soittamassa, eli yritin 3 tuntia ja viittä vaille kun soittoaika päättyi pääsin läpi. Siellä ollaan systeemejä muuttamassa joten se kuulemma vie hirveesti enemmän aikaa, joten vinkiksi soita vähän ennen kuin soittoaika loppuu ettei sullakin mene montaa tuntia puhelimen kanssa.

Ja siellä joku muutama sivu sitten mietti, että ikä velvoittaisi tutkimuksiin eri tavalla. 39 vuotias pääsee halutessaan lapsivesipunktioon, muuten on samat kuin muilla ja täysin vapaaehtoisia.

Siirille :hug: ja tervetuloa uusille!

Pahaolo tuntuu asteen verran hellittäneen, tänään pystyin jo siivoomaan, mies oli hiukka yllättyny kun vaimo ei ollutkaan sohvan pohjalla kun tuli töistä kotiin :D

Väsymys on silti edelleen kaverina eikä varmaan helpotakkaan pariin viikkoon kun sitä lisärautaa ei vielä saisi aloittaa, hemppa kun tosiaan oli alle sadan.

Huomenna tulee pari ystävää ja sisko lapsineen meille syömään, joten vilinää ja hulinaa riittää kun täällä pyörii sitten 8 lasta ja ei me aikuisetkaan niin kauhean hiljaisia olla :whistle: ;)

Nyt iltapalan laittoon :p

katjuza ja maha 10+5

Pömppöli
Minähän tässä innostuin kirjoittelemaan tosta seulanta-asiasta taas. Kun puhuttiin että ikä velvoittaisi. Kaikki seulannat, np-ultra, veriseulat ja istukka- ja lapsivesinäytteet ovat kaikille vapaaehtoisia. Istukka- ja lapsivesinäytteet tarjotaan riskiraskauksissa, jos np-ultrassa ilmenee jotain tai jos iän mukana riski on kohonnut. Riippuu paikkakunnasta, meillä se on 38-vuotta kun sitä tarjotaan. Mutta se on vapaaehtoista. Tuli ihan melkein morkkis kun tuntuu että suunnilleen on hirviö kun moiseen menee, mutta sehän on tapauskohtaista milloin katsoo sen tarpeelliseksi. En minäkään 10 vuotta sitten olisi edes harkinnut mitään istukkanäytettä mutta nyt on eri lähtökohdat. Ja kovasti toivomme tätä lasta, pikku poikammekin on ruvennut ihmettelemään kun kaikilla tarhakavereillakin on joko sisko tai veli.
Nyt onkin jo 11 + 1 menossa. Aika äkkiä se aika on kulunut vaikka ensin tuntui että miten sinne v. 12 pääsisi että olisi se pahin keskenmenoriski mennyt. Kohtahan se on täynnä! Uskaltaisikohan sitä sitten jo luottaa että kaikki menisi hyvin... Mutta onhan se vielä edessä se näytteen tulosten odotus, mutta kun se tulee, niin siltä pohjalta voi ruveta tulevaisuutta miettimään. Sen tuloksen odotus on kyllä piinaavaa. Mutta eiköhän se mene kun aikansa odottaa.
Mutta täytyy myöntää että jos olisi ensimmäinen kysymyksessä ja vaikka sen 7 vuotta lasta yrittänyt niin en kyllä todellakaan uskaltaisi mitään ylimääräisiä kokeita tehdä. Kyllä semmoinen jälkensä jättää. Minullakin oli noita keskenmenoja tässä pojan ja tämän raskauden välillä, ja ikähän niihin oli syynä. Munasolut eivät kuulemma enää välttämättä ole niin hyviä kuin nuorempana. Sen takia ei ihan luota tämänkään terveyteen joten pidän kohdallani parempana tietää etukäteen mahdollisimman paljon tulokkaasta.
Näkee tästäkin että asia jännittää minua kun tässä sormet savuten kirjottelen tänne, mies on iltavuorossa joten olen pojan kanssa kahden. En jaksanut lähteä ihmisten ilmoillekaan tässä kun väsymys painaa. Mutta nyt pitäs varmaankin lähteä pojan seuraksi kun hän alkaa jo käydä levottomaksi. Jos vaikka lukisi sille jotain.
Pahoillani olen Siiri jos huonosti on käynyt, mutta vielä voi toivoa... Hyviä jatkoja kuitenkin joka tapauksessa minunkin puolestani.
Pömppöli + Iita 11 + 1

Jep... Kaipa minäkin kuulun tuohon "riskiryhmään" vaikka hätäsesti 20 olen täyttänyt. Suosittelivat minullekin istukka- tai lapsivesinäytettä, koska miehen sisko on vammainen. Siskolla kyseessä kuitenkin niin perustavan harvinaista laatua oleva sairaus että edes googlettamalla ei löydy. Ja mitään yhteyksiä ei perinnöllisyyteen ole havaittu... Joten enköhän nyt käy vain ne np- ja rakenneultrat kuten muutkin =) Tuskin lähtisin jatkotutkimuksiin vaikka np:ssä löytyiski jotain...

Täällä kans ensimmäinen päivä kun ei oikeen oo tarvinut pahoin voida! Kaks kertaa oon oksentanu koko pahoinvointijakson aikana, viimes eilen =) Toivottavasti tämä helpottaa, on niin kokonaisvaltaista.

Meillä tuo np-ultra olis 27. päivä tätä kuuta, nyt jännittää PALJON että pääseekö mies mukaan... En kyllä kestäis jos ne ei sitä päästäis!!! :snotty:
Mutta jakselemisia myös muille!

t. edla ja näkymätön 11+1

Siirille myös täältä isot halimukset!! :hug:

Tuohon äitiyspakkausjuttuun, me ollaan ajateltu ottaa kummallekin vauvalle oma pakkaus ihan käytännön syistä, kaksosperheessä saa varmaan sitä rahaa kulumaan paljon muuhunkin kuin vaatteisiin (vaikka kirpputorien ja kierrätyksen ystävä olenkin henkeen ja vereen), ja toisekseen pyykkishow helpottunee runsaalla vaatemäärällä niin, ettei tarvi olla joka päivä pesemässä pyykkiä - tekemistä riittää varmaan muutenkin. Ja sittenhän tulee vielä se yksi avustus, joka otetaan rahana.

Kovasti odotan sitä tulevaa np-ultraa, kyllähän tuo mietityttää että onko vauvoilla kaikki hyvin, ja että ovatko molemmat yleensäkin jaksaneet jatkaa kasvamista.

Kipinäx
Täällä ilmoittaudutaan kanssa mukaan! Taustalta olen kanssa seurannut ainakin kuukauden päivät. Nyt menossa 10+4 ja LA 11.11, esikoista odotellaan. Ultraan on päästy jo kaksi kertaa ja np-ultra olisi tiedossa parin viikon päästä. Tänään uskaltauduin ostamaan kirppikseltä h&m:n äitiysfarkut, toivottavasti on käyttöä! :)

voi siiri :hug:

uusille tervetuloa!

nyt on jotain kummaa kyllä tapahtunut.. vaikka koko ajan on maha ollu jotenkin pulleena ni tänään on kyllä yhtäkkiä tullu varmaan 10 senttiä lisää vyötärönympärykseen.. ja ylävarustukseen kans.. huh.. ei meinaa mikään mahtua päälle.. kiva taas kaivella äitiysvaatteita naftaliinista kun viikkoja vasta 9 + 1.. tai sinne päin.. :whistle:

Kiitos kaikille ihanista kommenteista!

Viime yönä heräsin todella koviin vatsakipuihin ja vuoto lisääntyi huomattavasti. No aamulla päivystykseen ja lääkäri totesi, että kohtu on tyhjentymässä. Osasin itsekin tuota epäillä, sen näköistä oli vuoto aamulla. Vähän vaille 7 olin lääkärillä ja nyt jo kotona, laittoi kotiin, kun eivät kuulemma mitään tee kun kohtu itsestään tyhjenee. No ensi viikolla menen normaalisti sinne naistentautienpolille tarkastukseen ja siellä sitten ilmeisesti katsotaan, että onko kohtu kokonaan tyhjä.

Suru on suuri, avokki meni töihin, kun en uskonut tarvitsevani häntä lääkäriin mukaan. Aamulla itkettiin yhdessä ja suru on hänelläkin varmasti suuri, niin kauan ollaan tätä toivottu. Illalla varmaan puhutaan sitten enemmän, kunhan alkushokista selvitään ja itkultani pystyn puhumaan.

Kyllä tämä elämä tästä voittaa, niin uskon. Tämä on niitä kokemuksia, jotka eivät tapa, mutta vahvistavat.

Kyllähän sitä miettii, teinkö jotain väärin, mutta eikös se niin ole, että ei näille oikein voi mitään.

Kaikkea hyvää teille kaikille, toivottavasti te kaikki loput saatte pikkuisenne syliin syksyllä ja minä olin viimeinen putoaja. En halua tätä kokemusta kenellekään.

Siiri80

:'(

Siirille hirmuisen iso halaus täältäkin! Todella surullista :'( :hug:

Mua vaan väsyttää.... Nyt alkaa viides päivä olemattomalla ruokavaliolla. Niin kauhee nuha ja lentsu että mikään ei maistu ja mitään ei saa alas. Oon oikeesti syöny nyt neljänä päivänä kourallisen ranskalaisia, yhen sämpylän ja muutaman haarukallisen lasagnea :/ Särkylääkkeitä ja panadol hottia onkin menny ihan kiitettävästi.
Tuo junnukin on taas alkonu valvottaan öitä vaikka pari kuukautta nukku yöt läpeensä. Sen jälkeen ku se noro vieraili meillä, on nukkunu tosi huonosti :kieh:

Nyt mua kaivataan...

emmamma & alma-iita 12+0 :heart:

tippe
Pitkästä aikaa... Töissäollessa ei niin kerkee kirjottamaan, nyt taas flunssan takii saikulla niin joutaa...
Toissapäivänä toka neuvola, jee hg oli "luomusti" kohonnut sieltä 100sta 140:een!! Eli ainakin toistaiseksi päästään ilman lisärautaa eteenpäin. Samalla kuuntelivat sydänäänet, ja kyllähän sieltä kiivas pumputus kuului. :heart:
Viikon verran oli jo kuvotuksen osalta helpompaa, luulin jo että nyt tästä päästiin mutta sittenpä toissayönä pääsin liittymään laattaajien kerhoon. :x Ja nyt taas ei ole pariin päivään ruoka maistunut.
Äitiyspakkauksesta: ollaan ajateltu, että ehken rahana otettais, kun esikoiselta tallessa vielä kaikki makuupussit, täkit sunmuut niin tulis turhaan paljon tavaraa tuplaten. Muutenkin vaatteita tallessa paljon, jäis vaan sitten käyttämättä jos vielä pakkauksellinen lisää tulis.
Ens viikolla np-ultraan...
11+3

Täällä sairasloma jatkuu :whistle: lonkka ei ota parantuakseen...kipuja on vielä, elikkäs tässä ttyöharjoittelussa olin ruhtinaalliset 5 päivää töissä :whistle: :ashamed:

(.): masussa ollut hiukan kipuja, tänä aamuna aikas kovasti sattui, mutta se olikin kakkahätä :LOL: minä jo säikähin :whistle:
Pientä kuplintaa olen tuntevinani silloin tällöin, epäilen et on liikkeitä...sellasia ihan pieniä keijun hipausuja, joita ei huomaa muuten kuin rauhassa makuulla ollessa :heart:

Perfekta ja masukki 11+2

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 09:58 Perfekta kirjoitti:
Täällä sairasloma jatkuu :whistle: lonkka ei ota parantuakseen...kipuja on vielä, elikkäs tässä ttyöharjoittelussa olin ruhtinaalliset 5 päivää töissä :whistle: :ashamed:

(.): masussa ollut hiukan kipuja, tänä aamuna aikas kovasti sattui, mutta se olikin kakkahätä :LOL: minä jo säikähin :whistle:
Pientä kuplintaa olen tuntevinani silloin tällöin, epäilen et on liikkeitä...sellasia ihan pieniä keijun hipausuja, joita ei huomaa muuten kuin rauhassa makuulla ollessa :heart:

Perfekta ja masukki 11+2
Nää kuulostaa tutulta :) ja eilen just miehelle sanoin että oonkohan vainoharhainen kun luulen tuntevani jo liikkeet.

Vieläkin hymyilyttää kun ajattelen sitä keskiviikkoista lääkärineuvontaa ja sitä pientä tikitystä (vauvan syke) joka kuului masusta.

Siiri Paljon voimia teille :hug: En tiedä lohduttaako tämä, mutta useempikin tapaus on tiedossa että oireet samat kuin siulla, mutta sitten ultrassa kuitenkin näkynyt pieni ihmisenalku, eli alunperin niitä on ollut kaksi joista toinen mennyt kesken.

HT ja kanssamatkustaja 11+1

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 09:58 Perfekta kirjoitti:

Perfekta ja masukki 11+2
Hi, mulla melkeen joka aamu vatsa kipee ja aina mietityttää, mut syy kuitenkin tuo samá kun sulla :LOL:

Moi. yötyön jälkeen unilta nousseena...

Emmamma: alkoi viestiäsi lukiessa mietityttää, mitä ne on ne särkylääkkeet joita oot ottanut. Kun sanoit että särkylääkkeitä JA Panadol hottia. Siis se Panadol hot sisältää särkylääkettä, parasetamolia, katsothan ettet saa sitä liikaa, jos sitä vielä tablettimuotonakin otat, maksa ei tykkää. Ja muita särkyläkkeitä ei taas raskausaikana sallita, paitsi Panacodia ja siinäkin on sitä parasetamolia. Sori, jos asia niin, että oot tarkkaankin laskenut tuon parasetamolin määrän, tarkoitukseni ei ole olla mikään nipo ohjeita jakeleva täti :ashamed:

Siiri :hug:

Sanna: Saahan sitä toki kysyä. Miehellä nuo siittiöt ei olleet mitään ihan priimatavaraa, siksi hoidoissa. Mulle ei edes aukiolotutkimusta tehty, kun hoitomuoto oli selvä. Tosin ennen ekaa hoitoa oli luomusti alkanut kohdunulkoinen.

Miiku: juu, ei auta kuin luottaa että raskaana ollaan. Toisaalta onhan se mukava, että voi viettää tällaista oireetonta raskautta, en kadehdi niitä jotka jatkuvasti joutuvat pönttöä halaamaan. Ja onhan niitä tapauksia, että voimakkaat raskausoireet ja silti alkio/sikiö kuollut kohtuun eikä mitään keskenmenoon viittaavaa oiretta, eli ei ne oireetkaan mitään välttämättä todista.

Äitiyspakkauksesta, täällä se ainakin on oikein tervetullut, kun ei mitään suurta vaatevyöryä ole muualta päin odotettavissa. Ja nyt jo tekisi mieli käydä lastentavaraliikkeissä, ihan vaan kiertelemässä, mutta toistaiseksi olen malttanut mieleni.
Ensi viikolla vihdoin neuvola ja 8.5 ultra, rvko 13+1 olisi silloin.
Tajusin tuossa alkuviikosta että alkiostamme on tullut sikiö, ihanaa =)

t. merikukka rv 10+4

Ps. jos muilla netti käyttäytyy kuten mulla, eli aina tekstiä lähettäessä tulee ilmoitus virheestä ja teksti häviää bittiavaruuteen, niin kandee ennen lähettämistä ottaa hiirellä teksti talteen kopiointitoiminnolla, niin säästyy kirjottamasta kaikkea tuplaten.

Yhteistyössä