\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 10:26 merikukka kirjoitti:
Sanna -78: Meillä kans IVF-raskaus ja oon miettinyt tota seulonta-asiaa. Täällä on muuten viestiketju, jossa kirjottelee sellaiset, jotka on jääneet kiinni seulassa, suosittelen lukemaan. Itse ajattelin, että en niihin verikokeisiin mene, jos np-ultrassa jotain poikkeavaa niin sitten pitää harkita asiaa uudelleen. Kynnys lapsivesipunktioon olisi ainakin tosi korkea pienen keskenmenovaaran vuoksi. Jos tämä lapsi menisi kesken sen takia, että haluan tutkimuksiin, en varmaan koskaan voisi antaa sitä itselleni anteeksi. enkä voisi edes ajatella, että tuleehan niitä raskauksia, kun tuntui jo ennen tätä kolmatta IVF-hoitoa, että tämä taitaa olla meidän viimeinen mahdollisuus lapsen saantiin. Niin, ja KAIKKI seulat on sitten ihan vapaaehtoisia.
Saako udella mikä teillä on ollut syy IVF-hoitoihin? Mulla tärppäs, ihme ja kumma, ekasta hoidosta, vaikka kukaan lääkäri ei ole koko tänä 7 vuotena, mitä olen TAYSissa ja TYKSissa juossu, ollu kauheen toiveikas että koskaan raskaaksi edes tulen.
Mäki ajattelin eka mennä sinne np-ultraan ja sitte vasta verikokeisiin, jos tarve vaatii...
Ens vkon ke olis eka neuvola ja toi np-ultra sitte to 10.5...
Voiko kenties sinne np-ultraan mennä jo vkolla 11?
Sainpä tänään sitte loppuvkon sairaslomaa, aamulla oli kurkku niiiiiiiiiiiiiin kipee että ei meinannu nieleen pystyy ja ku niisti ni sattu kurkkuun, ei kivaa. Kävin sitte töitten jälk. lääkärissä ja kirjoitti loppuvkon saikkee, hyvä vaan, kun on muutenki niin huono olo, jatkuvasti saa juosta vessaa kyökkii, mut ei ole kertaakaan edelleenkään tarvinnu oksentaa, onneks..
Kyllä mä ymmärrän ainkin sua, Pömppöli(?), (anteeks jos muistan nimesi väärin). Meillä töissäkin yks 37v. ku sai lapsen, niin hän kävi noissa kaikissa seuloissa, kun vissiin ikä siihen velvoittaa. Ja onhan se parempi sitte tietää, mitä odottaa, niin osaa eritavalla valmistautua asiaan..
Mulla on kans se, että en halua ottaa pienintäkään riskiä, ettei vaan tule keskenmeno, kun tässä on 7v. tätä lasta haluttu ja mitään takeita ei ole että uudelleen IVF tärppäis ja mullakin meni pakkaseen vain 4 kpl ja ne oli jotai 3-luokkaa eli ei mitään todellakaan hyviä yksilöitä ja toista kertaa en välttämättä halua alkaa piikittää yms. Oli se IVF-hoito ihan tarpeeks rankkaa ja stressaavaa.
Ja äitiyspakkauksen olen kans ajatellu ottaa, vaikka sisko on säätänyt lastensa vaatteet, tosin siskolla on 3 poikaa, että jos vaikka tyttö tuliskin tänne meille, ei voi koskaan tietää.. Voihan niitä siskolta saatujanki vaatteita silti käyttää, aika neutraaleja ainakin ne ihan pienet vaatteet on..
Jos pistäs vaikka vähän mehua lämpee mikroo ja menis peiton alle pian kattoo leffaa
Sanna ja Nipsu 9+0<br><br>