*** Mahtavat MARRASkuiset *** Huhtikuussa

Hurjan monella täällä näyttää olevan tuota että verta tulee alkuraskaudessa. Itsellä sitä oli ekassa raskaudessa useasti ja aina säikäytti, mutta niin vaan kaikki oli vauvalla aina hyvin.

Itsellä jotenkin hyvä olo, vaikka viikkoja vasta 8+4 niin se kun kävin alkuraskauden ultrassa ja sikiön syke jo näkyi niin jotenkin on turvallinen olo kun tietää elämää vatsassa olevan.

Joku kirjoittelikin jo että monta ultraa omassa kunnassa tarjotaan.

Miten olis Gallup, monta ultraa kunnassanne on?
Ja voi mainita kunnan jos haluaa :)

Meillä np-ultra ja rakenne-ultra kuuluu kaikille. Lisäksi olen saanut molemmissa raskauksissa alkuraskauden ultran jolla varmistettu millä viikoilla olen, koska kuukautiskierto niin sekasin..

Mites teillä muilla, onko teillä pelkopolia?

Itse kävin eka raskaudessa siellä 5krt ja joka kertana ultrattiin. Että useasti pääsi pienokaista näkemään, niin varmasti tässäkin raskaudessa kun luulen että pelkopoli taas kutsuu. :/

Ja tervetuloa kaikille muillekkin uusille :)

kuunkantaja
Tämä jää pinkasta pois, Pobo jätti hommat kesken. :'( Viime viikosta asti oli tunne, että kaikki ei ole kunnossa, eikä ollutkaan.

Toivottavasti ei tule enää jälkeeni putoajia, rutkasti onnea ja jarrusukkia teille kaikille!

Bona
Voimia kuunkantajalle :hug:

Olipa tullut sivuja lisää huikea määrä. Joku kyseli esikoisen ikää, joten meillä esikko täyttää jouluna 12 v. ja keskimmäinen on vauvan syntyessä 1 v 9 kk. Ensin hillitön ikäero ja sit aika pieni ikäero... aika hassua.

Noista nostoista johtuvista suppareista, niin en mä ainakaan oo mitään tuntenut ja päivittäin joudun työssä nostelemaan painavia juttuja ja kantamaan rappuja ylös ja alas. Maha kyllä on jonkun verran kasvanut, kun vaatteet kiristää vaikka paino on laskenut. Lääkärillä kävin ja se oli sitä mieltä, että kohtu vastaa vkoja 10. Siis noin 10.

Väsymys on aika melkoinen ja tuo mun työ ei todellakaan sitä helpota mitenkään. No, kai eläkkeellä on sit aikaa nukkua...

Aika päivä oli eilen: eka kävin itse ihan kontrollilääkärissä, sit pikkutytön kans lastenlääkärillä, josta saatiin bronkiitti-dgn. Sit taas tuhatta ja sataa kouluun ja sit asioille. Pääsin kotiin, niin esikko soitti, et nilkka nyrjähti, voitko tulla hakemaan kaverin luota. Lähdin hakemaan ja jalka oli mennyt niin pahasti, et lähdettiin päivystykseen kuvauttaan se. Loppujen lopuks mä olin lähtenyt kotoa aamu 8lta ja pääsin takas kotiin n. klo 22. Onneks ei ollut murtumia, mut nyt on kyynärsauvat ens viikon käytössä.

Niin ja mies on taas ollut poissa kotoa tän viikon (siis töissä :D ) ja soiteltiin eilen, niin se ihmetteli, et miten mä voin olla niin väsynyt, kun en oo muualla kun kotona tai töissä. Hampaita kiristelin ja sanoin sille, et en muutentänäänkään ollut töissä, mut enpä ollut kotonakaan. Mä olisin hyvin tyytyväinen, jos mun ei tarvis muuta kuin käydä tienaamassa rahaa ja tulla sohvalle makaamaan sen jälkeen. Mut ei - mä käyn töissä, opiskelen, hoidan lapset, hoidan koirat, hoidan kotia, hoidan raha-asiat meillä, siis kaiken. \|O Nii-in, onhan se ihan mahdotonta olla välillä vähän väsynyt...

Kiitos ja anteeksi. Oli pakko avautua.
Bona ja papunen ehkä noin 10 vkoa

Huomenta!

Kuunkantaja: :hug: :(
hilla: Täällä on 2 ultraa, vaan :kieh:
Bona: Miehet on... tosi ärsyttäviä toisinaan. Sulla kuulostais olevan tosi rankkaa tehä kaikki yksin :hug: Ei tuo meiänkään isukki tunnu aina ymmärtävän millasta on olla kotona, hoitaa lapset ja koti ja mieskin siinä sivussa :headwall: On kyllä ihana mies, ja auttaa minkä kerkeää, mut ei se ymmärrä kuin rankkaa tää voi olla.

KÄRPÄT! KÄRPÄT! KÄRPÄT! JEE!! :D Oli aika hyvä peli! Kyllä voi taas olla ylpeä oululaisuudesta B)

Ommaa nappaa: Ultra on jo ens tiistaina! :heart: Jippii! Olis ollu 25.4, mut mies just alottaa uudessa myymälässä sillon, niin oli pakko siirtää. Hyvä näin niin pääsee aikasemmin kurkkimaan. Kukas se pääsikään töissä aina ite ultrailemaan? Vähän oon kade :saint:

Nyt tuo juniori vaan vinkuu lahkeessa.. moimoi! :wave:

emmamma & alma-iita 11+0 (11+5) :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 20:06 PikkuM kirjoitti:
Kuunkantaja :hug:

Hilla; Meillä päin on 3 ultraa raskauden aikana, eli np-, rakenne- ja sit loppuraskausultra.
Meillä kans täällä pohjois-karjalassa.

Aamuisin ja iltaisin on etovaa oloa ja kahvin haju varsinkin tekee todella pahaa :x ...Nyt tuntuu, etten varmaan enää ikinä pysty kahvia juomaan :\| Ennen meni ainakin 3 kuppia päivässä!!

Heippa! =)

En ole paljon kirjoitellut alun jälkeen, mutta aattelin nyt ryhdistäytyä! Noista vuodoista... itselläni hematooma vuodellut rv 5 asti, nyt alkaa hiljalleen oleen normaalia valkovuotoa. Kyllä ajoittain pelotti kun vuoto oli toisinaan aika hurjaakin.

pahoinvointi vaivaa välillä aika rajuna. Yksi sairaalareissu on jo takana, kun kuivuin oksentelusta ihan totaalisesti. Onneksi nyt pystyy syömään, mutta kyllä nuo illat ovat aika tuskaa. inkivääritee ei ole viime päivinä enää helpottanut joten ei kai auta kun vaan maata ja kärsiä :ashamed:

Onkos täällä ketään muita jotka tietävät saavansa sovitun sektio ajan? Itselläni moinen olisi (onneksi) edessä.

Toivottelen kaikille hyviä vointeja- pian on jo meitillä eka kolmannes takana!!! :)

minttu ja nappula 10+0

Tänään joutuu sit ehkä kertoo siskon perheelle ja vanhemmille raskaudesta. On sen verrran koko päivästä toi pahoinvointi meinaan ja ollaan lähdössä vkonlopuks kylpylään.. Ja mahaki pömpöttää niin eiköhän ne arvaa, kuitenkin ovat tietoisia olleet tosta IVF-hoidosta, mut eivät ole kysyneet kuis kävi...

Tänään aamulla oli niin hirvee päänsärky et oli pakko ottaa Panadol, vähän helpotti onneks... en tiedä sit millanen auto matka tulee olee, toivottavasti ei tarvi oksentaa. Turusta Tampereelle pitäs mennä, ei sen pidempi matka mut kuitenkin..

Mutta hyvät vkonloput kaikille ja hyviä vointeja, mä lähden polskimaan :) <br><br>

Ärsyttävää :/ :headwall: Taas tuli verta.
Kaks raskautta saanukin ongelmitta ja ilman alkuraskauden vuotoja, eihän tää kolmas voi niin helpolla päästääkään. Ja vaikka tiiän että oireettomuudesta ei tarvii hätääntyä, alkaa mua siitä huolimatta huolestuttamaan. Oikeestaan pelottaa mennä tiistaina ultraan :(

Tervetuloa uusille :)

(.) MIUN SELKÄÄN SATTUU!!!!! Eli mitenhän kestän loppuraskauden, varmaan kontaten eteen päin. Miten lie nukkunut viime yön kun juilii alaselkää vasemmalta puolelta..

HT ja kanssamatkustaja 10+1

emmamma: No mut ajattele miten paljon enemmän sua pelottais, jos et pääsis varmistamaan pitkään aikaan, että kaikki hyvin! Tosiaan vuoto voi olla normaalia, eikös?

Mun pitäisi lukea tentteihin ja mennä kotiin siivoamaan... Mikä elämys on ollu käydä parina päivänä yliopistolla syömässä, maistuu, on hyvää, ei tarvi itse ostaa aineita eikä koko asunto tuoksu ruoalle (jollekin miehen mieleiselle ruoalle) seuraavana päivänä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 14:17 HelmenTyttö kirjoitti:
Tervetuloa uusille :)

(.) MIUN SELKÄÄN SATTUU!!!!! Eli mitenhän kestän loppuraskauden, varmaan kontaten eteen päin. Miten lie nukkunut viime yön kun juilii alaselkää vasemmalta puolelta..

HT ja kanssamatkustaja 10+1
Mulla sama vaiva, jo näin alussa selkään sattuu. Ykköstä kun odottelin niin vaiva tuli vasta puolessa välissä raskautta, mut sit olikin loppuun asti ja fysioterapiassa kävin koko odotusajan, niin kipeä olin..

Sit joku kyseli minkäikäinen esikoinen on kun toinen syntyy. Lokakuun lopulla tyttö täyttää 3v ja toisen l.a on 18.11 että 3vuotta tulee.. :heart:

Laitettaisko gallup pystyyn kun täällä on paljon meitä uusia..

Kerrottais ittestä vähän, ikä, monesko lapsi tulossa, mistä päin ja mitä nyt keksiikin? :)

Eli itse olen 23-vuotias, asustellaan Keski-Pohjanmaalla, tyttö on 2,5v.
Valmistun nuoriso-ohjaajaksi nyt keväällä. Sellasta lyhkäsyydessään. :)

Tervehdys :)
Elikkäs täytän tänä vuonna 22v, asustelen avomiehen ja kahden kisun kanssa Nurmijärvellä ja ensimmäistä lasta odotellaan.

Olin tänään taas lääkäriin yhteydessä vuodon takia, jota nyt ei ole pahemmin ollut. Varmuuden vuoksi lääkäri laittoi lähetteen ultraan, jotta voidaan pois sulkea kohdun ulkopuolinen raskaus. Tiistaina pääsen siis jo ultraan ja jänskättää aika lailla.

Tiuhti85 & 7+3

Siiri80 harmaana
Ei jaksanut kirjautua, kun tuntuu olevan taas vähän hidasta tämä toiminta täällä.

Jyväskylässä asustellaan, minä 27-v, avokki melkein 29-v ja kisuli 6-v.
Kauan odotettu ja yritetty esikoinen nyt tulossa. Varmistusta asiaan vasta 24.4, kun on eka ultra, jännityksellä odotetaan.

tammikuussa aloitin lähihoitajaopinnot, jotka jäävät sitten syksyllä ennemmin tai myöhemmin kesken. Laskettu aika toistaiseksi, kun on 10.11.

Siiri80 & UlpuMatti 9 + 6

Ihan kauhean kamalasti muuten nyt väsyttää, päivän hihhuloin kaupungilla, tekis mieli nukkumaan, mutta ei ehkä vielä tähän aikaan, pari tuntia kun vielä jaksais B)

Szeret
Liityn seuraan minäkin.. nyt kun ultrassa varmistui että siellä todellakin on kanssamatkustaja.. ikää pikkuisella 9+1 :heart:

Itse olen 29 vuotias, toinen lapsi tulossa (ensimmäinen jo 11 v. nuori neiti), tuntuu kuin ensimmäistään odottaisi =)
Tällä hetkellä asustellaan Pohjois-Karjalassa, kesällä pitäisi muuttaa Pohjanmaalle..

Szeret
Liityn seuraan minäkin.. nyt kun ultrassa varmistui että siellä todellakin on kanssamatkustaja.. ikää pikkuisella 9+1 :heart:

Itse olen 29 vuotias, toinen lapsi tulossa (ensimmäinen jo 11 v. nuori neiti), tuntuu kuin ensimmäistään odottaisi =)
Tällä hetkellä asustellaan Pohjois-Karjalassa, kesällä pitäisi muuttaa Pohjanmaalle..

Yhteistyössä