*** Mahtavat MARRASkuiset *** Huhtikuussa

Mä syön kaikkee paitsi kiellettyjä. Kylmät sitrushedelmät on ihania ja olen minä aloittanut syömään sitä multitabs raskaus pilleriäkin..
Kävelyllä käyn sillon kun jaksan, mut nukun yllä myös tosi paljon ja syön. jos en syö alkaa etoa... painoa vaan ei sais hirmusti nousta....

mun synnytyssairaala on muuten KSKS, toivotaan että sinne asti päästää!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 15:11 LiituraitaRuutupaita kirjoitti:
Tuli mieleen että onko kukaan muu alkanut jo rasvailemaan masua? Mie en viime odotuksen aikana käyttänyt mitään voiteita, ja sen kyllä näkeekin - oon edelleen kuin seepra :LOL: Nyt ajattelin yrittää josko tuosta rasvauksesta olis edes pientä hyötyä, ja sijoitin Vichyn raskausarpivoiteeseen jonka pitäis silottaa jo olevia arpia ja ehkäistä uusien syntymistä. Saa nähdä onko siitä mitään hyötyä!

Sydänäänien kuuntelu ei muuten meinannut onnistua just sen takia, kun olin rasvannu masua edellisenä iltana (fiksu terkka tajusi kysyä että olinko laittanu jotain voidetta..). Pitää tästä lähin yrittää muistaa olla laittamatta ennen neuvolaa =)

Liituraita ja papuset 10+6 kai?
Mulle ei tullut esikoisesta raskausarpia kun selkään muutama ja rasvailinkin ahkerasti vatsaa koko odotusajan. Nyt kans alkanut jo rasvaan :) mut ihan perusvoiteilla näin aluks.. :)

Huomenia!

Tääl oli galluppeja ollut..katotaans muistanko enää..

Tais olla terveellsiestä syömisestä? Mulla tuntuu tekevän mieli koko ajan vaan epäterveellisiä ruokia, eli mitä enemmän rasvaa/suolaa niin sitä enemmän nam ne on :( Ikävä kyllä..

Tosin salaatti ja tomaatit,kurkut yms. maistuu myös, niin ja paprika..Et niitäkin koitan sit syödä.

Miun lemppari on ollu just nuo kylmäsavu/graavilohet, ja nyt en niitä tietty pysty syömään..muistan esikonkin kohdalla, et se harmitti..samoin kun ei mahallaan voinut nukkua..

Liikuntakysymys;
Viime raskaudessa ei tullut liikuttua paljon yhtään, siis pelkkää "hyötyliikuntaa" ja paino pääskin nousemaan sen 20kg..
Osstettiin äskettäin semmonen stepperi, missä ne polkimet liikkuu silleen sivuille..tiiätte varmaan..sillä arvelin yrittää liikkua ees vähän..kun kävelyille meillä ei tuu lähettyy kovinkaan usein..ja jos tytön kans kävelee, niin tuskin siinä saa hikeä pintaan..

Nyt tytsy heräs, pitää mennä aamupalan laittoon =)

M rv 11+2

Nyt koitti karu paluu arkeen ihanan kylpyläviikon jälkeen \|O Hyvä, että hereillä pysyy \|O

Ensiksi pahoittelut kaikille joilla on huolia ja murheita :hug: Ja sitten Onnittelut kaikille teille, jotka olette nähneet ultrassa, että kaikki on pikkuisilla hyvin :heart:

En muista, olenko esitellyt itseäni vielä sen tarkemmin. Olen siis 25 vuotias (syyskuussa 26) toimistohiiri. Teen samalla kouluun lopputyötä ja tarkoitus olisi valmistua vielä ennen laskettua aikaa. Mieheni on reilun vuoden vanhempi, nyt 27 vuotias toimistotyöläinen hänkin. Eli klo 8-16 päivää meillä tehdään. Asumme tällä hetkellä vuokrakaksiossa, mutta tavoitteena olisi löytää hieman suurempi asunto vielä tässä kesän aikana. Vuokrakämppiä täällä Hyvinkään suunnalla on vaan tosi nihkeästi tarjolla.

Sitten tuohon galluppiin. Eli välttelen sitä maksaa ja tuorejuustoja. Aurajuustosta ei kuulemma ole neuvolatäsin mukaan mitään haittaa pitsassa, joten sitä voin onneksi edelleen käyttää :D Alkoholi on tietenkin myös kiellettyjen listalla. Kalaakaan en syö, koska en voi sitä sietää. Tämä on siis vain sellaista minä en tykkää allergiaa. Olen yrittänyt syödä paljon hedelmiä ja muuta raikasta. Pahoinvointia minulla ei ole oikeastaan ollut, mutta nyt viime viikolla huomasin, että jos vähänkin tulee nälkä, niin heti tulee huono olokin. Viime viikolla syötiin siellä lomalla vissiin vähän tukevammin, kun painoakin tuli pari kiloa lisää. Pitää nyt vähän tarkemmin vahtia mitä sitä suuhunsa laittaa. Liikun hyötyliikuntana pyörällä töihin 7km/päivä. Lisäksi meillä on koira, joka on lenkitettävä päivittäin. Onko jollain muuten hyviä ideoita miten koiran voisi totuttaa sitten tulevaan vauvaan, kun nyt se pelkää kaikkia noin 2-5 vuotiaita lapsia tosi paljon. Eniten lapsissa pelottaa se kun ne juoksee arvaamattomasti ja pitävät kamalaa ääntä. Tuttavillamme ei ole vauvoja, joihin voisi mennä tutustumaan. Meillä onkin aika hassu tilanne, kun kummankaan sukulaisilla ei ole vauvoja, ekä myöskään kavereilla. Vaatteita ei siis ole tulossa vyörynä, mutta aina kai niitä kuitenkin jostain kummin kaimalta ilmestyy :whistle:

Mutta nyt pitää aloittaa oikeasti tuo työnteko, jos meinaa että mulla on jatkossakin työpäikka :LOL:

10+0 tänään, ultra 9.5 kertonee sitten totuuden noista viikoista<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 08:39 Riinuska81 kirjoitti:
Onko jollain muuten hyviä ideoita miten koiran voisi totuttaa sitten tulevaan vauvaan, kun nyt se pelkää kaikkia noin 2-5 vuotiaita lapsia tosi paljon. Eniten lapsissa pelottaa se kun ne juoksee arvaamattomasti ja pitävät kamalaa ääntä.
Onneksi se teidän vauva ei tule teille 2-5 vuotiaana ;) Tietty ääntähän vauvakin pitää, mutta ei kuitenkaan juoksentele, tai liiku ylipäänsä.

Meillä ei tuota pelko-ongelmaa ole, koira tykkää tosi paljon lapsista, mutta pelkäsin etukäteen osaako suhtautua rauhallisesti. Tahtoo olla melkonen kuuma-kalle toi meidän otus.. Kun esikoisen kanssa sairaalasta kotiuduttiin, annettiin koiran käydä haistelemassa pikkusta ja rauhoteltiin jos meinasi liikaa innostua. Mitään ongelmia ei ole ollut, alkuun vauva vaan oli eikä koira juurikaan ollut kiinnostunut, ja kun muksu lähti liikkeelle, otus oli jo oppinut että sillä on näpit jotka tarttuu kiinni :whistle: Nykyisin koira joko kiipee jonnekin muksun ulottuvilta tai sit jos siltä tuntuu, jää taputeltavaksi ja puserreltavaksi.

Eipä tästä tainnu paljon apua olla, kun tilanne on eri :/

Hei taas pitkästä aikaa!

Oon käyny välillä lukemassa teidän kuulumisia, mutta en ole jaksanut kirjoitella tai kommentoida kun on tuo pahaolo vaivannut täälläkin välillä tosi ilkeästi. Tosin nyt se on jo helpootanut ihan kivasti...toivottavasti vaan pysyiski poissa!

Tänään oli sitten eka ultra! ja siellähän se pikkuinen sätki ja syke sytkytteli! :heart: Ultran mukaan laskettu aika on 22.11 ( tuon voisi merkata tuonne etusivulle, kiitos!) kun menkkojen mukaanhan se olisi ollut 11.11, mutta niinkuin aikaisemmin kerroin ovuloin tosi myöhään tuossa kierrossa. Oli tosi hyvä että mieskin pääsi mukaan tuonne ultraan, kun nyt se näytti niinkuin konkretisoituvan tämä asia hänellekkii. :)

Galluppiin:
Pahemman pahoinvoinnin aikaan ei oikeen maistunut muu kuin tomaatti, valion mehukeitto ja piltti hedelmäsoseet, toki väkisin söin muutakin ruokaa. Nyt kun pahoinvointi jo helpottanut niin maistuu ruoka paremmin, tosin lämmin ruoka takkuaa edelleen mutta pitää vaan väkisin yrittää syödä. Koulussa onneksi saa aina monipuolisen aterian ja muutenkin yritän suht terveellisesti syödä. Toki pitää herkutellakkii välillä! Tuorejuustoa tuli aluksi syötyä, kun en yksinkertaisesti tajunnut että esim ne bonjour levitteet ovat tosiaan tuorejuustoja! :eek: nyt tietenkään en ole niitä syönyt, enkä feta juustoakaan kun e n oikein tiedä saako sitä syödä vaikka mieli kyllä lovasti tekisi. Maksa ruokiakaan en ole ollenkaan syönyt.

Liikunta on kyllä jännyt hävettävän vähälle. :ashamed: Pitää yrittää nyt kyllä ryhdistäytyä.

höh. unohdin jo sen kolmannen kysymyksen... :p

-kyyhkynen ja pikku tirriäinen 9+4-

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 10:50 KYYHKYNEN-82 kirjoitti:
Tuorejuustoa tuli aluksi syötyä, kun en yksinkertaisesti tajunnut että esim ne bonjour levitteet ovat tosiaan tuorejuustoja! :eek: nyt tietenkään en ole niitä syönyt, enkä feta juustoakaan kun e n oikein tiedä saako sitä syödä vaikka mieli kyllä lovasti tekisi. Maksa ruokiakaan en ole ollenkaan syönyt.

-kyyhkynen ja pikku tirriäinen 9+4-
Eikös kaikkia juustoja saa syödä mitkä on vaan pastöroidusta maidosta valmistettu, sen ohjeen minä olen saanut ja sitä noudattanut, eli fetaa yms. saa syödä kunhan tarkistaa että sen on pastöroidusta maidosta.

Inhottava tämä vaihe kun maha jo pömpöttää eikä mahdu tavalliset housut jalkaan ja sitten äippähousut taas putoo jalasta :whistle:

Pahaolo onneksi on pysynyt poissa, nyt jo rupeaa uskomaan että se on tosiaan loppu, aluksi sitä oikein kyttäsi että millon se taas alkaa.
Väsymys sen sijaan on aivan kamalaa \|O

Käytiin eilen lasten kanssa leikkipuistossa ja siinä matkan varrella on sellainen syvä oja.....no meidän eskarilainen sitten tuuppasi vahingossa nukenvaunut sinne mutaliejuun :eek:
Minä lähdin tietty niitä hakemaan, piti ensiksi laskeutua sitä mutaista rinnettä sinne alas, ja sinne vajosi jalat nilkkoja myöten eikä tukea saanu mistää.....alhaalla tajusin että ylöskin olis ihan kiva päästä :whistle: , mutta se ei onnistunu ihan helposti kun jalat vajos siihen mutaan ja väkisinkin liuku aina takasin päin :kieh:
Siellä mä sitten olin ojan pohjalla lastenvaunujen ja babybornin kanssa ja mietin mitä tekis :LOL:
Pyysin lapsia sitten hakemaan tukevan kepin jolla sain vähän tökättyä tukea siitä rinteestä ja päsin ylös mutta olin ihan mutainen :whistle:
Mahto olla näky :LOL:

katjuza ja maha 11+2<br><br>

Moikka !

Tulipas sitten nukuttua 12 h viime yönä :whistle: Tietysti vessassa juoksin yöllä mutta aina nukahdin uudelleen. Huomenna on nlalääkärillä käynti. Sykettä yritetään kaivaa esiin =) Oireista sen verran, että pientä yökkäämistä on vielä lähinnä aamuisin, tissit ei enää kipeet mutta tosiaan väsymys on kuvioissa ja niin valtavan voimakkaana että. Toivottavasti vauvalla kaikki hyvin, vaikka oireet hellittäneet. Nyt on sitten kerrottu raskaudesta. Kerroin hyvälle ystävälle ja sanoi kuulemma tietäneen jo viikkojen ajan ;) Ajattelin tuossa vappuna kertoa ehkä vanhemmille. En tiedä jaksanko pelleillä limpparia sisältävien siideritölkkien kanssa aattona??

-Tipi & VeetiVilma 10+6

Aurinkoista päivää :)

Alkaa tää pieni työputki olla voiton puolella..8. päivä menossa ja vielä 4 olis jäljellä ja sit oliskin 4 päivä vapaa. Nyt huomaa, että ei jaksa samaan malliin kun ennen kun jo kaipais vapaapäivää.

Ens ma olis np-ultra..kun nyt jaksais perjantaihin asti painaa kun tälläinen pieni 12 päivän putki ilman vapaata tulee kun viikonloppu meni messuilla töissä ja nyt sit vielä tää viikko normaalit työhukit.

HT ja kanssamatkustaja 11+4

heips!

täällä kans tuli nukuttua huikeat 12 tuntia, toki piti välillä vessassa rampata.

vihdoin sain itseni liikkumaan, kävin pienellä pyörälenkillä tuossa. Vaan ei jaksa samanlai ku ennen, tulee huono olo kun oikein rehkii.

Ah, ihanuutta, löysin kaupata poron kuivalihaa jota olen himoinnut jo pitkään...ei kyllä ole aavistustakaa saisiko sitä syödä, mutta syönpäs nyt kuitenkin..ihanaa.tulee vaan kalliiksi nää himot jos tätä alkaa kovin himoitsee, ei mitään halpaa tuo liha :whistle:
mies mulle naurokin jo että mä syön meidät vararikkoon :LOL:

Uskomatonta, tänään tuli sit viikkoja 10 täyteen..!

Moikka kaikille!
Voin edelleen pahoin...viikonlopuksi jo hellitti,mutta alkoi taas öklötys.
Ja menin tänään mukamas nlalääkäriin klo 9.15.Vein kuopuksen naapuriin hoitoonkin ja siel neuvolas tarkastin nlakortista ajan ja se olikin vasta 23.5! Siis miten se niin myöhään vasta onkin? Sillonhan mulla on viikkoja jo 15! Liukenin neuvolasta hiljaa pois,niin ettei kukaan ehtinyt nähdä mua,onneksi.
ja ultra on 7.5
Ja taas kuopus heräs,joten enpä nytkään saanut olla tämän enmpää koneella!

Heipsan...

Kyselisin nyt teiltä muilta oikeasti PAHOINVOIVILTA JA OKSENTAVILTA, kuink ihmeessä te pystytte syömään terveellisesti ja riittävästi??? Itse olen nyt pahoinvoinut neljättä viikkoa, niistä viimeiset kaksi olen elänyt pääsääntöisesti pyhällä hengellä ja muutamilla hedelmillä... En kertakaikkiaan PYSTY syömään yhtään mitään!!! Jopa vesi tulee ulos! Olo on nii heikko ja hutera, että hyvä jos tässä jaksan istuksia... Koko ajan paleltaa, heikottaa, pyörryttää, oksettaa. Suihkussa käynnit ovat kamalimpia.. en jaksa seistä niin kauaa kuin on tarvis ja mäjähdänkin sitten suihkun lattialle istumaan ja oloani selvittämään.

Oon niin heikkona siis, että en jaksa edes jääkaapille raahautua, kun alkaa jo yököttää. Kuinkahan kauan tällaisessa tilassa on järkevää oleskella ennenkö tästä on haittaa vaaville?

Kurkku kipeenä tästä kaikesta oksentamisesta... Koulu on luonnollisestikin jäänyt, koska olen niin heikko, etten jaksa sohvalta/sängystä nousta! Mieskin viikot poissa.. pyää on se niin surkeeta mulla :p

Varmaan jotain vitamiinivalmisteita pitäis käydä ostamassa, mutta mitä? En siis saa tarpeeksi yhtään MITÄÄN ravintoaineita...

Terkuin edla + lapsi nälkäkuoleman partaalla?

mitähä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 15:23 edla kirjoitti:
Kyselisin nyt teiltä muilta oikeasti PAHOINVOIVILTA JA OKSENTAVILTA,
Kerroppa mikä ero on oikeasti ja leikisti pahoinvoivalla?? Oon pahoillani et sulla on noinkin hurja olo mutta älä vähättele muiden oloa. Kannattasko sun hakeutua sairaalaan jos noin huonona olet ?

edla: Olen samaa mieltä, että jos tosiaan et suihkussakaan jaksa seisoa, niin on syytä kyllä hakea apua. Ja ellei sulla ole hyvät varastot rasvaa yms. kehossasi, se lienee tosiaan vaarallista jo lapsellekin jos et syö mitään. Olihan se odusogagin vissiin molemmista tiputuksessa. Ei ole syytä leikkiä kovin pitkään, kyse ei ole pelkästään sinusta.

Minä yritän syödä monipuolisesti yms. töissä on kunnon ruoka, että se auttaa paljon siihen. Liikuntaa tosiaan voisi harrastaa :D myöskin, tämän nukkumisen ja työssäkäynnin ohessa.

En käyttänyt voiteita ekassa raskaudessa ja ei ihmeemmin jäänyt arpia. Ainuetongelmat ovat verenpurkaumat nilkoissa, jotka sitten ovat jo taas alkaneet vihotella.

tippe
Hui, Edla, kuulostaa siltä että kannattais jo olla yhteydessä lääkäriin, usein noin kovasta pahoinvoinnista pistävät tiputukseen jonka jälkeen useimmilla alkaa olo korjaantumaan...
Joku kyseli koiran totutuksesta vauvaan. Meilläkin vanhempi koira suhtautui ennen esikoisen tuloa hiukka epäileväisesti taaperoikäisiin lapsiin. Kun vaavin kanssa kotiuduttiin, annettiin koirien olla vauvanhoidossa mukana ts. saivat katsella vieressä kun vaippaa vaihdettiin, nuuskia vauvaa ja niitä rapsuteltiin myös kun vauva sylissä. Koirien ja vauvojen kanssa tietenkin aina muistettava tietty varovaisuus, eikä vahtimatta saisi jättää ettei pääse vahinkoja tulemaan - koiratkin kun voivat olla mustasukkaisia. Ja kantsii jo nyt miettiä, haluaako esim. koiran pois makuuhuoneesta/sängystä sitten kun vauva tulee, ja opettaa tämä asia jo nyt, ettei koira sitten yhdistä asioita että ahaa, vauva tuli ja hänet ajettiin pois. Monet myös tuo jo laitokselta esim. vauvan tuoksuisen rievun tm. nuuskittavaksi koiralle, että tottuu jo ennalta tulokkaan tuoksuun. Ja tosiaan koiralla on siinä hyvää aikaa sopeutua vauvan olemassaoloon, ennenkuin tämä alkaa liikkua, ei meillä kumpikaan koira enää pitänyt minään ihmeellisenä sitä kun taapero lähti niitä kohden konttailemaan... Ja toisaalta kun vauvakin tottuu koiriin jo alusta, eivät ne ole niin kamalan kiinnostavia että niitä jaksaisi ihan koko ajan olla jahtaamassa, ennemminkin kiinnostaa telkkarin/videoitten nappulat...
Ja ai että on hedelmäsalaatti hyvää. :p
Sairasloma senkun jatkuu, flunssa ei hellitä ei sitten millään... Ylihuomenna ultraan...
11+6

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 15:44 mitähä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 15:23 edla kirjoitti:
Kyselisin nyt teiltä muilta oikeasti PAHOINVOIVILTA JA OKSENTAVILTA,
Kerroppa mikä ero on oikeasti ja leikisti pahoinvoivalla?? Oon pahoillani et sulla on noinkin hurja olo mutta älä vähättele muiden oloa. Kannattasko sun hakeutua sairaalaan jos noin huonona olet ?
En minä tietääkseni ole vähätellytkään? Mutta pahoinvointiakinhan on monenlaista, toisilla se on vaan etovaa oloa ja kuvotusta, toisilla tuohon päälle oksentamista ja ripuloimista.. toisilla pysyy joku tavara sisälläkin, ja toisilla, kuten minulla ei pysy mikään. Tarkoitukseni ei todellakaan ollut vähätellä muiden oireita, ei todellakaan! =)

No ei mulla varmaan mitkään hirveet energiavarastot oo, koska ihan normaalipanoinen olen... Mutta minulla on neuvola ja lääkäri nyt keskiviikkona, niin jos sinne asti kärvistelisin =)

täällä oli jotain galluppia.. syön terveellisesti, mut ehkä liikaa :D kaikkea mikä maistuu tulee syötyä, paitse maksaa ja tuorejuustoja ja niitä muita 'kiellettyjä. ylimääräisenä himona tällä hetkellä tumma suklaa :eek: no, kyllä mä muutenkin sitä joskus syön, mut nyt tekee mieli tummaa suklaata ennemmin ku jotain maitosuklaata ja se on jo outoa mulle. ja liikun sen verran mitä tän pesueen kanssa täytyy, eli hyätyliikuntaa siis. ja paljon.

joku kyseli mahan rasvauksesta. en oo koskaan rasvannut mahaani sen kummemmin, eikä oo vielä ikinä tullut raskausarpia. se on varmaan jostain muusta kuin rasvauksesta kiinni, tuleeko niitä arpia vai ei. ihotyypistä tai hormooneista tms..

ja taitaa olla nyt 9+6, vai..?

Jopas oltiin kaukana! Neljännellä sivulla jo! :eek:

Täällä mä alan pikkuhiljaa parantumaan lenssusta. Meinaa nimittäin ihan nälkä iskeä välillä vaikka viikon olin syömättä. Ja paha olokin tulee jos on pitkään syömättä! Mitenkähän tämmöseen taas tottuu...

Mulla ei mahaa huomaa missään.. Toisaalta on näitä kilojakin kertyny ihan kiitettävästi :whistle: :kieh: No, jos maha kasvaa yhtään niin isoksi ku edellisillä kerroilla, ikävöin tätä huomaamattomuutta pian ja paljon! :D

Nyt vahtimaan muksuja... :wave:

emmamma & alma-iita 12+4 :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 15:11 LiituraitaRuutupaita kirjoitti:
Tuli mieleen että onko kukaan muu alkanut jo rasvailemaan masua? Mie en viime odotuksen aikana käyttänyt mitään voiteita, ja sen kyllä näkeekin - oon edelleen kuin seepra :LOL: Nyt ajattelin yrittää josko tuosta rasvauksesta olis edes pientä hyötyä, ja sijoitin Vichyn raskausarpivoiteeseen jonka pitäis silottaa jo olevia arpia ja ehkäistä uusien syntymistä. Saa nähdä onko siitä mitään hyötyä!

Sydänäänien kuuntelu ei muuten meinannut onnistua just sen takia, kun olin rasvannu masua edellisenä iltana (fiksu terkka tajusi kysyä että olinko laittanu jotain voidetta..). Pitää tästä lähin yrittää muistaa olla laittamatta ennen neuvolaa =)

Liituraita ja papuset 10+6 kai?
En ole vielä aloittanut rasvailua, mutta esikkoa odottaessani rasvasin melki joka päivä. Reidet ja pakarat seluliittivoiteella :ashamed: ja vatsan seudun ihan normaalilla kosteusvoiteella. Minkäänlaisia jälkiä tai arpia ei tullut!!! Liekö sitten voitelusta hyötyä. :) Aloitan varmaan rasvauksen taaskin, kunhan tuo maha alkaa vain kasvamaan...

Mulla on tänään ultra! Odotan kuumeisesti. Aattelin pyytää myös sairaslomaa, sillä olen niin julmetun väsynyt ja edessä ois se neljän päivän ilta,aamu,ilta,aamu putki :/
Lisäksi tyttö valvottaa jälleen öisin. Viime yönä tais mennä pari tuntia taputteluun..

Yleensä parasetamolista puhellaan, et 1g x 3 on max. , ihan niin kuin muistakin särkylääkkeistä. Ja jos parasetamolia saa syödä raskausaikana huoletta, niin eiköhän se ole se ihan max. Tiedän, että tätä määrää on lääkärit määränneet raskaana oleville esim. selkäkipuun. Mut pakko sanoa, et en ihan heti itse söisi tullaista määrää.. täytyis ainakin minulla olla todella kovat kivut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 12:59 Ellu kirjoitti:
Yleensä parasetamolista puhellaan, et 1g x 3 on max. , ihan niin kuin muistakin särkylääkkeistä. Ja jos parasetamolia saa syödä raskausaikana huoletta, niin eiköhän se ole se ihan max. Tiedän, että tätä määrää on lääkärit määränneet raskaana oleville esim. selkäkipuun. Mut pakko sanoa, et en ihan heti itse söisi tullaista määrää.. täytyis ainakin minulla olla todella kovat kivut.
No tuon määrän jouduin ite ottaan just sunnuntaina. Töissä kun iski päänsärky, eikä se sitten helpannut millään. Pakko oli töissä vain painaa.. :( sen jälkeen oli vielä tytön nimpparikahveet ja vieraita.
Illalla kun viimeset lähti, lysähdin eteisen lattialle aivan rätti poikki väsyneenä ja päätä särki edelleen! Onneksi sentäs oli äiti auttamassa kahvipöydän laitossa ja passaamisessa. On se kumma, kun kaikki ei huomaa sitä kuin väsyny olin. Istua vain nököttävät ja odottavat palvelua.. joskus se vähän ottaa päähän!! Vois kai sitä itekkin ottaa kahvia lisää ja kaataa lapsilleen mehua.. :headwall: Yleensäkkin vois vähän auttaa, eikä vain odottaa 100%:sta palvelua.. Ainakin nyt kun oma lapsi on pieni ja toinen mahassa, eikä vointi ole kehuttava. Ite ainakin yritän esim. korjata lapseni ja omat sotkuni vieraissa kun ollaan. Lasinkin osaan ottaa kaapista, jos se vaikka puuttuu ja pystyn sen myös täyttään tarvittaessa vedellä... *purkaus*<br><br>

Yhteistyössä