Mä oikeesti ihan vilpittömästi oon luullut että meillä on kaikki hyvin.

  • Viestiketjun aloittaja voi stna!!
  • Ensimmäinen viesti
..........
[QUOTE="hilla";25105684]
Ja mua tässä vaivaa vain se,että on jumalauta koira jos sitä ei yksi ihminen saa hiljaisena pidettyä :D :D[/QUOTE]

Ihan tavallinen koira varmaan? Ap:hän sanoi, että saa sen kyllä pidettyä hiljaisena jos on hereillä, ja että siksi täytyy valvoa. Kyllä meilläkin hyvinkoulutetut palveluskoirat alkaa haukkua, jos perhe on yöllä nukkumassa ja joku alkaa kolistella oven takana.
 
ulkonainen
AAAARRRRGHHHH! Mä olin jo rauhoittunut, mutta sä sait nyt oikeesti mun veren kiehahtamaan uudestaan. Älä oikeesti vääntele mun tekemisiä ja sanomisia. Lue vaikka koko ketju hitaasti läpi jos et muuten tajua. Mä en todellakaan kontrolloi mieheni tekemisiä tai menemisiä. Tää oli nyt eka kerta koko meidän seurustelun aikana kun mulla meni hermot tästä syystä. Mutta ihan sama, tulkitse sä mut sen takia joksikin riistäjäksi jos se sun oloas helpottaa, mä lähden röökille. Ekaa kertaa kolmeen vuoteen. Että kiitoksia vaan sulle.
Ohhoh, en uskoisi etta kirjoittamallani voi olla noin iso vaikutus, joten joku osui sitten varmaan kohdalleen.

Minusta kumpikin sina, etta miehesi, tunnutte kontrolloivan toisianne. Totuutta en tieda, mutta taman kasityksen sain kirjoituksistasi, en mistaan muusta. Hyva jos asia ei ole niin.

Mutta varmasti tarvitset itsekin kodin ulkopuolista elamaa.
 
[QUOTE="vierailija";25105709]Paitsi että ap jää kotiin ja ap:n mies "menee jonnekin" harva se päivä? Ja silti nillittää kun ap käy kerran jossain?

Oikeesti, olenko mä ainoa ulkopuolinen jonka mielestä tuo on raukkamaista?[/QUOTE]Eihän me tiedetä mitä nämä harvase päivä ja pari kertaa vuodessa oikeasti tarkoittavat, nehän ovat muuttuneet jo moneen kertaan ketjun aikana.
 
"vieras"
voi vaddu! itse tunnet sun miehesi ja mihin sillä potentiaalia...onko kallistumaan nyt pouispäin perheestä ja vastuista jne,? minkäköhän ikäsiä te n. suurinpiirtein ootte ja minkä ikänen suhde about?


Mun mies oli nuoren sinkun elämään tottunut bailaaja ja mä tein heti lapsen tultua selväks ettei se enää käy- mä sain koulittua miehstä vastuuntuntoisen puolison ja perheenisän. On se koetellu mun sietokykyä joskus jonkun firman juhlien suhteen, mut se jäi todella kerrax ;ei halunnut vaarantaa perhe-elämää ja suhdetta. Mutta aika ajoin nuo menohalut on päällä... eronuhka se on paras uhka...

Niin minä itse en bailaa enää, mun perhe- elämä on mulle se paras ja riittävin nykyisin...
 
"hilla"
Hyvin koulutetun palveluskoiran saa myös hetkessä hiljaiseksi.. niin ettei koko perheen tarvitse herätä. Ja jos ei saa niin eipä se silloin kovin hyvin koulutettu ole :)

Ja on uskomaton koira jos sen takia pitää yö valvoa :)
 
.................
[QUOTE="hilla";25105732]Hyvin koulutetun palveluskoiran saa myös hetkessä hiljaiseksi.. niin ettei koko perheen tarvitse herätä. Ja jos ei saa niin eipä se silloin kovin hyvin koulutettu ole :)[/QUOTE]

Joo niin saa, mutta jos on itse nukkumassa, niin siihen mennessä kun itse nousee koiraa kieltämään, se on kyllä jo ehtinyt herättää herkkäunisen lapsen...

Harvaa koiraa saa opetettua olemaan täysin reagoimatta "tunkeilijoihin", varsinkaan vahtiviettisiä.
 
Joo niin saa, mutta jos on itse nukkumassa, niin siihen mennessä kun itse nousee koiraa kieltämään, se on kyllä jo ehtinyt herättää herkkäunisen lapsen...

Harvaa koiraa saa opetettua olemaan täysin reagoimatta "tunkeilijoihin", varsinkaan vahtiviettisiä.
MInä kun en koirista mitään ymmärrän, kysyn että eikö se koira tunnista jo kaukaa oman talon väen, hajustakin?
 
"vieras"
[QUOTE="hilla";25105732]Hyvin koulutetun palveluskoiran saa myös hetkessä hiljaiseksi.. niin ettei koko perheen tarvitse herätä. Ja jos ei saa niin eipä se silloin kovin hyvin koulutettu ole :)

Ja on uskomaton koira jos sen takia pitää yö valvoa :)[/QUOTE]

Koira on oiva keino rajoittaa miehen kotiintuloaikoja ;). Muuten en ymmärrä.
 
..................
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25105773:
Mille rodulle isäntä on tunkeilija? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Ei isäntä ole, mutta epämääräinen kolina on. Ainakin meidän koirat reagoivat yölliseen kolinaan heräämällä haukkumaan, sitten vasta tajuavat että tulossa on perheenjäsen.

Meillä on dobermanneja, mutta en ole ap, joten en tiedä mikä koira heillä on.
 
.....................
MInä kun en koirista mitään ymmärrän, kysyn että eikö se koira tunnista jo kaukaa oman talon väen, hajustakin?
Kyllähän se tunnistaa, päivällä ainakin, mutta tosiaan ainakin meillä nukkuva koiraa reagoi herättävään kolinaan haukkumalla ennen kuin tietää kuka siellä on kolistelemassa.

En tiedä muiden koirista. Enkä edes tiedä kuinka hyvin ap:n perheen koira on koulutettu, voihan olla ettei sitä edes saa kovin helpolla hiljaiseksi kun innostuu tervehtimään isäntää.
 
Kyllähän se tunnistaa, päivällä ainakin, mutta tosiaan ainakin meillä nukkuva koiraa reagoi herättävään kolinaan haukkumalla ennen kuin tietää kuka siellä on kolistelemassa.

En tiedä muiden koirista. Enkä edes tiedä kuinka hyvin ap:n perheen koira on koulutettu, voihan olla ettei sitä edes saa kovin helpolla hiljaiseksi kun innostuu tervehtimään isäntää.
Okei, ymmärrän. Meillä oli koiria joskus, hulvaton noutaja viimeiseksi, koiraparkaa ei kukaan osannut kouluttaa, ei se koiran vika ollut mitenkään, vaan meidän. Mutta oman perheen väen se jotenkin vaistosi jo kun tultiin pihaan. =)
 
......................
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25105812:
Oukei :) Ymmärsin jostain aiemmasta ketjusta varmaan vähän väärin.
Ööö... mistä aiemmasta ketjusta? Sekoitatkohan minut johonkin toiseen? .......... ei ole minulle mikään nimimerkki, kunhan keksin tuohon lähettäjä-kohtaan jotain ;)
 
"vierailija"
Niin... meillä jos isäntä/emäntä tulee keskellä yötä kotia.. silloin koiruli heiluttaa häntää tuolla eteisen 2.pedillään. :D Ei mielenkiintoa haukkua omaa väkeä. Ihme juttu..
 
...................
Mutta oman perheen väen se jotenkin vaistosi jo kun tultiin pihaan. =)
Joo, niin meilläkin tietävät jo puolta tuntia ennen odottaa, päiväsaikaan ainakin ;) Mutta yöllä eivät.

Mutta koirat ovat erilaisia, yksi aiempi koira heräsi aina odottamaan kun oltiin myöhään poissa. Tai sitten se valvoi koko ajan. Nämä nykyiset kuorsaavat kuin pienet porsaat ja ovat sitten ihan "MITÄMITÄ TAPAHTUU, EN NUKKUNUT VAHTIVUOROSSA, VUFFF HAUHHH".
 
"RIIKKA"
Tässä nyt on kyse aivan siitä, että ap on yksinäinen, avautui surkeassa tilanteessa asiasta miehelleen, mies tiesi että nainen loukkaantuu jos sanoo tulevansa myöhemmin, laitto tekstarina asian ja tää oli naiselle viimeinen niitti arkkuun. Totuus on se, että nainen ei tykkää kun mies on joka ilta pois. En minäkään tykkäis ja tuskin kukaan perheellinen. Asia olis silti pitänyt puida aiemmin ja nyt antaa ukon bailata. Jos kerran menee ni sit kunnolla, mut ei joka ilta pikkasen.
Miehellä taasen on paineet perheen elättämisestä ja ehkä salaa toivookin naisen menvän jo töihin, että olis helpompaa.
Puhukaapa nää jutut.

Tätä koirajuttua mä mietin vielä. Voisko oikeesti opettaa sen koiran olee hiljaa yöllä tai keksiä jotain. Tuollainen koiran appiukolle kiikuttaminen on aika kummallista jos aina pitää tehä kun toinen tulee yöllä. Rajoittaa himppasen tuota spontaania yöhön lähtemistä. Ja kai teiän 1,5vee nukkuu jo silloin klo 22 kun mies tulee arki-iltaisin. Eikö koira silloin hauku? Sori, mut pakko hiukka ilkeillä kun on jotain aukkoja jossain...elä suutu. :)

Ps. Jos olisit ap mennyt nukkumaan klo 23 ja herännyt lapsen kanssa yöllä kahdeksi tunniksi kun koira haukkuu, olisit saanut yön aikana nukuttua enemmän kuin valvomalla sinne viiteen, että mies tulee...
 
.................
[QUOTE="RIIKKA";25105831]Ja kai teiän 1,5vee nukkuu jo silloin klo 22 kun mies tulee arki-iltaisin. Eikö koira silloin hauku? Sori, mut pakko hiukka ilkeillä kun on jotain aukkoja jossain...elä suutu. :)
[/QUOTE]

Mutta ap:hän sanoi, että koira ei hauku jos heillä ollaan hereillä (tai sitten saa koiran nopeammin hillittyä, en tiedä). Ei meilläkään koirat näe velvollisuudekseen/oikeudekseen ilmoittaa kaikesta haukkumalla, kun isäntäväki on hereillä ja talossa on valot.
 
Keittiönoita
Joo, niin meilläkin tietävät jo puolta tuntia ennen odottaa, päiväsaikaan ainakin ;) Mutta yöllä eivät.

Mutta koirat ovat erilaisia, yksi aiempi koira heräsi aina odottamaan kun oltiin myöhään poissa. Tai sitten se valvoi koko ajan. Nämä nykyiset kuorsaavat kuin pienet porsaat ja ovat sitten ihan "MITÄMITÄ TAPAHTUU, EN NUKKUNUT VAHTIVUOROSSA, VUFFF HAUHHH".
Mä en ole mikään koira-asiantuntija ja mulla on ollut vain yksi koira..alaskan malamuutti. Rotu, josta vähän varoiteltiin, että ei ole ihan helposti ihmisen tahtoon taipuva. Luupäinen otus. Mutta ehkä olin naiivi, kun en tajunnut, että koiran voisi antaa toimia omien halujensa mukaan. Ei mulla ollut mitään osaamista koiran kasvatuksesta, mutta kyllä mulle silti oli ihan sanomattakin selvää, että minä olen lauman johtaja. Olen ollut aina siinä käsityksessä, että palveluskoirat - koulutettuina - toimivat omistajansa tahdon mukaan. Ilmeisesti olen erehtynyt.
 
sakun omistaja
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25105893:
Mä en ole mikään koira-asiantuntija ja mulla on ollut vain yksi koira..alaskan malamuutti. Rotu, josta vähän varoiteltiin, että ei ole ihan helposti ihmisen tahtoon taipuva. Luupäinen otus. Mutta ehkä olin naiivi, kun en tajunnut, että koiran voisi antaa toimia omien halujensa mukaan. Ei mulla ollut mitään osaamista koiran kasvatuksesta, mutta kyllä mulle silti oli ihan sanomattakin selvää, että minä olen lauman johtaja. Olen ollut aina siinä käsityksessä, että palveluskoirat - koulutettuina - toimivat omistajansa tahdon mukaan. Ilmeisesti olen erehtynyt.
Johtajuudella ei ole mitään merkitystä siinä vaiheessa, kun koira lähtee vahtimaan asuntoa, kun kuulee epämääräistä kolinaa jostain. Varsinkaan siis silloin, kun se "johtaja" on nukkumassa eli yhtäkuin ei ns. vahtivuorossa edes.

Meillä ainakin saku pitää ison metelin, jos ovelle tulee ihan kuka tahansa ja minä nukun. Oli se sit mies tai kuka vain.
 

Yhteistyössä