Mä oikeesti ihan vilpittömästi oon luullut että meillä on kaikki hyvin.

  • Viestiketjun aloittaja voi stna!!
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olipa kiva herätä tähän aamuun ja huomata että tää jäi auki koneelle. Nyt mut on sitten yön aikana haukuttu joksikin lähiöspugeks koska illalla retkahdin polttamaan yhden röökin, mun koira on kouluttamaton ja vähintäänkin tekosyy rajoittaa miestä ja rahatilannekin on niin huono ollut aina ja tulee olemaan ikuiset ajat että kannattais vaan mennä töihin ja ties vaikka mitä muuta. Jessus, mä olen varmaan totaalisen paska ämmä kun inhimillisesti loukkaannuin ja kettuunnuin miehen touhuista. Mutta miten vaan.

Mies tuli tolkuttomassa kännissä kotiin kello puoli kaksi, eikä edes muistanut haukkuneensa mua ja niin edelleen. Juteltiin hieman, en huutanut tai muutenkaan äksyillyt, ja sovittiin että puhutaan tänään kunnolla kun on saanut darransa nukuttua pois. Mä heräsin pojan kanssa puoli kahdeksalta, ja voin kertoa että väsyttää vietävästi. Mut mä nukun sitten päiväunet samalla kun lapsikin. EN jaksa edes alkaa vänkäämään ja oikaisemaan asioita mitä musta on nyt täällä kirjoitettu, kun silti löytyis joku idiootti vvääntämään asiat nurinniskoin ja syyttelemään mua kun en jaksa tätä touhua.
Vastaisuuden varalle, ap: tehkää niin, että se toinen osapuoli soittaa tulevansa pian kotiin, niin toinen voi herätä ja pitää koiran hiljaisena. Niin ei tarvii draamaqueenina tuskastella, kuinka on pakko valvoa siihen asti, kunnes se mies tulee kotiin... Sitä on ehdotettu tässä ketjussa jo usean kerran, joten otahan vinkistä vaari.
 
Mun mielestä kuulostaa lähinnä siltä, ettei miehellä ole sisua sanoa sinulle tai kavereille ihan rehellisesti, että mitä hän itse haluaa. En välttämättä usko, että vittuillakseen olisi sanonut yhtä ja kohta jotain toista, vaan enemmän siksi ettei henno sulle sanoa ei eikä henno kavereille sanoa ei. Ja senkin vuoksi vaikutta siltä, kun pitää kavereille sanoa että pitää saada lupa sinulta, vaikka kyse on ilmoitusasiasta (=kaverit ehkä vittuilee, mutta ei pidä häntä paskiaisena, joka kieltäytyy hauskanpidosta).

Mutta onhan se ihan totta, ettei arki voi oikeasti toimia niin, että ei nähdä oikeastaan yhtään, toinen tulee kotiin kun ollaan jo nukkumassa ja lähtee ennen kuin muut herää.
 
Öhh.. Eikös teillä olis ollu kuitenkin tää ilta aikaa olla perheen kesken?

Mä olisin sanonu miehelle, että tuu kun tuut, mutta älä herätä mua ja lasta kun tuut.
Oon pahoillani a.p, mut ton tekstin perusteella susta saa aika pirttihirmu-kuvan.
 
wer
Mies voi oikeasti olla kyllästynyt elättäjän rooliin, jos kerran ylivoimaisesti suurin osa miehen ajasta menee töissä, hänestä voi tuntua siltä, että hän on pelkkä rahantuoja. Kännissä tuollaiset turhaumat on helppo päästellä ulos.

Mä en usko tuohon, ettei muista, mitä oli sanonut, enkä myöskään usko siihen, etteikö hänen jutuissaan olisi ollut pieni totuuden siemen. Ja silti mies saattaa aidosti olla sitä mieltä, että haluaa sinun hoitavan lastanne kotona. Kyseessä on se ristiriita, jota monissa perheissä pohditaan, joko ääneen tai omassa päässä. Ei se nimittäin välttämättä miehillekään ole aina mikään ihanneratkaisu, että joutuvat painamaan niska limassa duunia perheen elannon eteen ja sen takia ei juuri jää aikaa omalle perheelle tai kavereille. Jos siis käytännössä aletaan olla tilanteessa, jossa lähes koko elämä on pelkkää työtä. Ei kukaan sellaista loputtomiin jaksa, etenkin jos harteilla on koko ajan syyllisyystaakka siitä, ettei vietä perheen kanssa riittävästi aikaa.

Tuohon kotiintulojuttuun ja -aikaan en ota muuta kantaa kuin sen, että minusta parisuhteessa kummankin osapuolen tulisi päästä välillä tuulettumaan. Ei pelkästään toisen.
 
"vieras"
Mua kans ihmetyttää jos mies tulee yöllä vasta lasten nukahdettua kotiin, niin eikö se ole ihan se ja sama tuleeko se yhdeltä, kahdelta vai kolmelta? Kun kerran ilmoittaa, ja toinen ei ole huolissaan siitä että jotain on sattunut.
 
Mies voi oikeasti olla kyllästynyt elättäjän rooliin, jos kerran ylivoimaisesti suurin osa miehen ajasta menee töissä, hänestä voi tuntua siltä, että hän on pelkkä rahantuoja. Kännissä tuollaiset turhaumat on helppo päästellä ulos.

Mä en usko tuohon, ettei muista, mitä oli sanonut, enkä myöskään usko siihen, etteikö hänen jutuissaan olisi ollut pieni totuuden siemen. Ja silti mies saattaa aidosti olla sitä mieltä, että haluaa sinun hoitavan lastanne kotona. Kyseessä on se ristiriita, jota monissa perheissä pohditaan, joko ääneen tai omassa päässä. Ei se nimittäin välttämättä miehillekään ole aina mikään ihanneratkaisu, että joutuvat painamaan niska limassa duunia perheen elannon eteen ja sen takia ei juuri jää aikaa omalle perheelle tai kavereille. Jos siis käytännössä aletaan olla tilanteessa, jossa lähes koko elämä on pelkkää työtä. Ei kukaan sellaista loputtomiin jaksa, etenkin jos harteilla on koko ajan syyllisyystaakka siitä, ettei vietä perheen kanssa riittävästi aikaa.

Tuohon kotiintulojuttuun ja -aikaan en ota muuta kantaa kuin sen, että minusta parisuhteessa kummankin osapuolen tulisi päästä välillä tuulettumaan. Ei pelkästään toisen.
Samaa mieltä aika pitkälle. Ja samoin voi siihen kotonaolemiseen turhautua se kotonaolijakin välillä. Se on ihan inhimillistä. Joskus toisena hetkenä puolison menot ei haittaa, joskus muulloin taas ne haittaa ja paljon. Se, että hermot menee tilanteeseen välillä ei tarkoita sitä että ihminen olisi jotenkin kohtuuton aina, tai ettei välittäisi tippaakaan yhdessäolosta ja perheestä. Se olis aina kummankin osapuolen hyvä yrittää nähdä kokonaisuus, ymmärtää esim se että jos toinen on juuri sillä hetkellä kovin väsynyt, niin ei ole ehkä välttämättä paras hetki huidella omilla menoillaan (puolin ja toisin). Olisi muutenkin kivaa, jos parisuhteissa molemmat osapuolet pystyisi oma-aloitteisesti kompromisseihin, koska sekin on todella rasittava tilanne että kysytään toiselta "lupaa" jolloin se menee siihen, että jos väsymyksen takia ei anna sitä "lupaa", niin saa sen oman väsymyksen lisäksi kokea syyllisyyttä jos ei "anna" toisen mennä, tai sitten joutuu antamaan sen luvan vaikka oikeasti ei juuri sillä hetkellä jaksaisi kantaa vastuuta kodista yksin (oli sitä sitten töissä tai kotona tai missä hyvänsä arjen)
 
Ihme vastauksia minusta täällä.

Siis monelle teistä ois niin OK, että mies on aina illat töissä tai kavereiden kanssa ja sitten se yks sunnuntai-ilta on yhteistä aikaa, ja mies varmaa darrassa silloinkin.. Okei, mulle ei todellakaan sopisi.

Eksä myös haukui minut aina kännissä ja anteeksi ei edes pyyDelly, asia vaan unohdetiin. Huh, onneks sitä ei tarvii katella enää.

Oon kyllä niin ap:n puolella, vituttas minuakin jos mies ois käyttäytynyt noin.
 
Lähtisin kyllä itse tuollaisesta suhteesta pois enkä katsoisi taakseni jos joutuisin ruinaamaan kotiintuloajan viivästystä kuin lapsi joka haluaa leikkiä ulkona myöhempään kuin on sovittu. Ei ole tervettä aikuisten ihmisten kanssakäymistä tuo.

Ja kyllä, nauran ja säälin niitä miehiä jotka tuollaiseen alistuvat. Niitä on omassakin tuttavapiirissä.
 
"perkele"
Kävi vähän päiväkaljalla ja tunti sitten joku auto heitti ton lössin meille. Komensin talliin (ukon "huone" tavallaan, siellä on musavehkeet ja kaikki) porukat, tänne sisälle ei oo mitään asiaa ventovierailla. :(
Vituttaa, miten saan ne lähtemään pois, ukko ei vastaa kännykkään enkä viiti mennä talliin.
 
"vieras"
Ihme vastauksia minusta täällä.

Siis monelle teistä ois niin OK, että mies on aina illat töissä tai kavereiden kanssa ja sitten se yks sunnuntai-ilta on yhteistä aikaa, ja mies varmaa darrassa silloinkin.. Okei, mulle ei todellakaan sopisi.

Eksä myös haukui minut aina kännissä ja anteeksi ei edes pyyDelly, asia vaan unohdetiin. Huh, onneks sitä ei tarvii katella enää.

Oon kyllä niin ap:n puolella, vituttas minuakin jos mies ois käyttäytynyt noin.
No eipä aloituksesta käynyt lainkaan ilmi, että mies on pari kertaa viikossa viettämässä iltaa kavereiden kanssa. Aloituksessa ap sanoi vain, että alkoholia ottaa kahdesti vuodessa, ja että ylitöitä on painanut viime aikoina paljon. Mun mielestä siitä ylitöiden tekemisestä on turha miestä syyllistää (varsinkaan silloin kun hän on viettämässä synttäreitä), jos itse on kotiäitinä.

Mutta pointtina siis se, että tuo kävi vasta myöhemmin ilmi, että mies onkin kavereiden kanssa muutenkin pari iltaa viikossa. Siltikään en kyllä ymmärrä, miksi se tunti sinne tänne tässä mitään merkitsi.
 
"Vierailija"
En nyt ota koko tarinaan kantaa, mutta:

Siinä vaiheessa, kun alkoholinkäyttö aiheuttaa perheessä ongelmia, on minun mielestäni asialle tehtävä jotain. Jos mies siis valehtelee ja muuttuu kusipäiseksi juuri kännissä, niin silloin ei ehkä kannattaisi juoda itseään känniin - ei edes sitä paria kertaa vuodessa.

Olen vilpittömästi sitä mieltä, että kummankin vanhemman pitää aika ajoin päästä tuulettumaan. Mutta jos ihminen ei osaa rentoutua ilman alkoholia, tämän ei ehkä kannattaisi perustaa perhettä.



Tällä palstallahan on tosin täysin normaalia, että kaksikuukautinen vauva jätetään hoitoon vain, jotta päästään baariin. Ja että mies saa aikuisena ihmisenä ryypätä vaikka joka ikisen perjantain, lauantain ja miksei työpäivänsäkin. Ja että lasten seurassa saa kitata vaikka päivittäin, kun se on hei sivistynyttä eurooppalaista juomista.
 
mit
MENE AP sinäkin töihin. Miehen ei tartte tehdä niin pitkää päivää ja toisaalta sun ajatukset tuulettuu. Tää kuulostaa ihan perussetiltä - mamma on kotona mökkiintynyt ja ainoa asia mitä päivät odottaa on se kun mies palais kotiin. Ja isännällä taas vaihtoehdot on vähissä, pakko painaa jotta pystyy muksun ja mamman elättään ja joskus vaan tekee mieli irtaantua vaikka kuinka kotona odotetaan.

Tää on niin nähty - ja kertokaa oi, mitä hienoa tossa on lapsen silmin nähtynä? Kaksi sekopoltsiksi muuttunutta vanhempaa.
 
"Vieras"
Mies voisi vuorostaan jäädä hoitovapaalle ja ap mennä töihin. Enkä käsitä miten niin moni väänsi ap:n sanomisia, että hän on muka pirttihirmu...kuten esim. ihmemies väitti. Vaikka eka kerta kun pitkän liiton aikana tälläinen tapaus, eikä ap missään vaiheessa kieltänyt miestään menemästä (mies sensijaan kielsi häntä). Eikä todellakaan asettanut mitään kotiintuloaikaa. Opetelkaa lukemaan.
 
[QUOTE="Vieras";25108483]Mies voisi vuorostaan jäädä hoitovapaalle ja ap mennä töihin. Enkä käsitä miten niin moni väänsi ap:n sanomisia, että hän on muka pirttihirmu...kuten esim. ihmemies väitti. Vaikka eka kerta kun pitkän liiton aikana tälläinen tapaus, eikä ap missään vaiheessa kieltänyt miestään menemästä (mies sensijaan kielsi häntä). Eikä todellakaan asettanut mitään kotiintuloaikaa. Opetelkaa lukemaan.[/QUOTE]Vaikutat yhtä älykkäältä kuin laatikollinen kiviä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;25107907:
Ei se ole niin helppoa siinä kavereiden edessä kysellä lupia olemiselleen. Siks laittoi tekstarin perään.. Varsinkin jos toiset yllyttää, että nyt kyllä jäät ja ootko niin tossu ettet voi vielä paria ottaa jne..
Tuo on kyllä selkeä puute miessukupuolella. Ennenkin olen törmännyt tähän pelkuruuteen. Miehille on niin valtavan tärkeä asia rummuttaa sitä rintakehäänsä kavereiden edessä ja esittää jotain alfaurosta. En ole koskaan tajunnut tätä ja ei ole muutakaan naiset joiden kanssa olen jutellut.
 
"vieras"
Lähtisin kyllä itse tuollaisesta suhteesta pois enkä katsoisi taakseni jos joutuisin ruinaamaan kotiintuloajan viivästystä kuin lapsi joka haluaa leikkiä ulkona myöhempään kuin on sovittu. Ei ole tervettä aikuisten ihmisten kanssakäymistä tuo.

Ja kyllä, nauran ja säälin niitä miehiä jotka tuollaiseen alistuvat. Niitä on omassakin tuttavapiirissä.
Sekö on tervettä, ettei mies vietä aikaansa perheensä kanssa? Ap:hän sanoi, että on töissä ja sen jälkeen kavereillaan, tulee kotiin kun muu perhe on mennyt nukkumaan ja lähtee aamulla ennen kuin heräävät.

Mua lähinnä säälittää ne naiset, jotka hoitavat lapset ja kodin ja joiden mies vaan elää omaa itseään ajatellen. Kommenteistasi päätellen kuulut juuri tähän ryhmään.
 
"vieras"
Ilmeisesti täällä on ihmisillä vaikeuksia ymmärtää että mä en todellakaan määräile miestäni noissa kotiintulo yms muissa meno-asioissa. Mähän kirjoitin että aina on mies saanut mennä ja tulla miten huvittaa, kunhan on etukäteen sovittu, juurikin jotta tiedän sitten antaa koiran yöksi hoitoon jos on tulossa myöhään. Toisekseen mä en ymmärrä millä tavalla se on multa määräilemistä jos mies itse on alunperin sanonut tulevansa sillä ja sillä bussilla, ja sitten peruukin lupauksen ja vielä moneen kertaan tuolla tavalla vääntämällä ja kääntämällä.

Kavereiden kanssa täytyy joo välillä olla, mutta entä kun se on nyt ollut niiden kanssa kaksi kertaa viikolla koko illan ja vielä lauantai illankin yleensä, ja muut päivät on ollut ylitöissä. Koska mun ja lapsen kanssa ehtii olemaan? Sitten sunnuntaina krapulassa vai? Plus mä en käsitä miksi alkoholi ei olis se paras kohta säästää, jos jo kaikesta muusta mahdollisesta on otettu budjetti kokonaan pois. LAskut ja vuokra on pakko maksaa, ja ruokaa ostaa. Jolulahjatkin olis ihan kivoja, ja niihin oon oikeesti varannut 200e, joka sisältää meidän, lapsen, ja sukulaislasten (6kpl) lahjat. Enempää en oikeesti voi niistäkään nipistää, ja uutena vuotena kuitenkin sitten menee juhlimaan, miksei se riitä kun muutenkin käy ehkä 2kk välein viihteellä?

Miksi tässä nyt pitää kaikki vierittää mun niskaan? Eikö kukaan oikeesti vois ees vähän ymmärtää mua? Vai onko tää taas niin että nainen on naiselle susi, ja kaikki muut on paljon parempia vaimoja kun on miehen puolella ja haukkuu mua?
Et sä ap ole tehnyt mitään väärää eikä sun viestiä ja sen pointtia ollut vaikea tajuta. Ei kannata kysellä täällä, sillä monikaan ei jotenkin tunnu hahmottavan toisen tilannetta realistisesti. On tosiaan hämmästyttävää kuinka usein jutun pointti tuntuu menevän ohi, en sitten tiedä mistä se johtuu. Turhauttavaa se kyllä on. Tsemppiä. Yrittäkää saada puhuttua asiat miehesi kanssa selviksi.

Lisäys vielä, että mun tuttavan mies on samanlainen. Ystäväni on usein purkanut turhautumistaan siitä, että miksei mies voi reilusti sanoa, että menee todennäköisesti myöhään. Ystäväni antaa miehen mennä ja olla miten hän haluaa. Aina mies sanoo, ettei ole myöhään eikä juo paljon, mutta hups, aina näin silti tapahtuu. Tässäkin pointti oli se, että miehen menot ei haittaa vaan ne ainaiset turhat lupaukset, jotka ovat siis kaikenlisäksi vielä tarpeettomia.
 
"tiptap"
Huh. Miten pitkä ketju. En tod jaksa lukea kaikkia. Enkä ole varma mitä mieltä olen aloituksestakaan.

Mutta siis jos tekee lapsia, niin sehän tarkoittaa että joka toinen ilta on oltava vastuussa hänestä ja hoidettava hänet ja samoin tehtävä siinä ohessa kotihommia (pyykit, tiskit siivoukset) jos on joka toinen ilta jossain menossa. (koska silloin ei voi tehdä kotihommia niin että toinen on lapsen kanssa ja toinen tekee niitä kotihommia)

tai sitten joilain on niitä mummoja ja pappoja lähellä, jotka voi pyytää sitten itse jos aikoo luistaa omasta lastenhoitovelvoiteesta. eli miehen pitäisi hoitaa tämä pyytäminen jos on usein pois.

Mitä tulee miehen kavereihin, törkeää puhetta siellä taustalla sinulle, jos olisi mieheni ja antaisi haukkua minua noin, niin todennäkösesti lähtisin kävelemään, jos saisinsiihen voimia jostain. ainakin haukkuisin mieheni jep.

Meillä mies käy koulutuksissa, ja työasioissakin matkoilla. Joskus harmittaa kun luistaa näin velvollisuuksistaa kotia ja lapsia kohtaan.
Pikkujoulut ja muu hauskanpito on ok. En kysele milloin tulee, koska käy niin harvoin viihteellä, kun on jo keski-ikäinen äijä. Minusta on kivaa että saa rentoutua baarissa työkavereiden kanssa
 
"Ämmä"
Jos perhe perustetaan, lapset ja niiden kanssa vietetty aika tulee aina ensimmäisenä PISTE Muu vapaa-aika mikä jää kodinhoidolta, töiltä ja perheen yhteiseltä ajalta, jaetaan tasan molemman vanhemman kanssa, että kummatkin pääsevät omiin menoihinsa PISTE Toisen sanaan pitää voida luottaa PISTE Jos yhdessä on sovittu että toinen hoitaa lasta kotona, myös raha-asiat pitää jakaa niin että kummallekin riittää rahaa myös omiin menoihin ja harrastuksiin, jos rahasta on tiukkaa niin näistä tingitään, ei lapsen eikä yhteisistä menoista PISTE Ja tiukkis lisää vielä, että mun mielestä lasten ei oo kiva nähdä älyttömissä krapuloissa makaavia isejä eikä äitejä, joten jos sikakännäilyä tiedossa, olisiko kiva mennä vaikka yöksi jonnekin, että toinen voisi rauhassa toipua krapuloistaan. Joten siksikin etukäteen suunnittelu ja sopiminen suotavaa.

Hitto kun toi teini-ikä jatkuu monilla lapsien saamisen jälkeenkin. Joten ap ymmärrän sinua
 
dfdf
[QUOTE="Vieras";25108483]Mies voisi vuorostaan jäädä hoitovapaalle ja ap mennä töihin. Enkä käsitä miten niin moni väänsi ap:n sanomisia, että hän on muka pirttihirmu...kuten esim. ihmemies väitti. Vaikka eka kerta kun pitkän liiton aikana tälläinen tapaus, eikä ap missään vaiheessa kieltänyt miestään menemästä (mies sensijaan kielsi häntä). Eikä todellakaan asettanut mitään kotiintuloaikaa. Opetelkaa lukemaan.[/QUOTE]

Juuri näin. Miehelle tekisi hyvää jäädä hoitovapaalle. Nainen saisi vuorostaan tehdä pitkää päivää ja nauttia iltaisin vielä kaverien seurasta yms. Voisi silmät avautua ukolla aika nopeasti. Jos ei avaudu, niin sellasta luuseria ei kannata katsella yhtään pidempään.
 

Yhteistyössä