Mä en ymmärrä lapsettomia häitä

"Heli"
No, eipä tämä ketjun asia mulle kuulukaan, vaan tämä on hääparien murhe. Mutta eipä siinä hääpari voi sitten paljoa valitella, jos hyvin läheistäkin porukkaa jää häistä pois.
Miksi kaikki loukkaantujat kuvittelevat, että hääpari valittaa, jos joku ei pääse häihin? Aina on ihmisiä, jotka eivät syystä tai toisesta pääse jonnekin tilaisuuteen tai juhlaan. Se on aivan odotettavissa, etteivät kaikk pääse häihin. Se ei hääparia hetkauta suuntaan tai toiseen, jos pari mielensäpahoittaja-äitiä miehineen jää häistä pois. Päinvastoin, se voi tehdä vain hyvää häiden tunnelmalle.
 
[QUOTE="Heli";28329409]Miksi kaikki loukkaantujat kuvittelevat, että hääpari valittaa, jos joku ei pääse häihin? Aina on ihmisiä, jotka eivät syystä tai toisesta pääse jonnekin tilaisuuteen tai juhlaan. Se on aivan odotettavissa, etteivät kaikk pääse häihin. Se ei hääparia hetkauta suuntaan tai toiseen, jos pari mielensäpahoittaja-äitiä miehineen jää häistä pois. Päinvastoin, se voi tehdä vain hyvää häiden tunnelmalle.[/QUOTE]

Eikö muka hääparia hetkauta se, jos vaikka pari rakasta perhettä jää pois omista häistä? Onpas kovanaamaista nykyään.
 
vanhavaemo
Kyllä se vaan niin on että hääpari päättää millaiset juhlat heille sopii. Sitä ei edes tarvi kenellekään mitenkään perustella. Jos lapsellisia ei lapsettomat häät kiehdo voi häistä jäädä pois. Tosiasia on, ettei sota yhtä miestä kaipaa, vai miten se nyt oli.
miksi ihmeessä häihin kutsutaan ihmisiä, jos niiden paikalle tuleminen tuntuu olevan yhdentekevää? Meille oli tärkeää, että kutsutut pääsivät paikalle. Vieraat kutsuttiin, koska myös he olivat meille tärkeitä, ne rakkaat ympärillä tekee sen juhlan, ei se tonnin mekko ja oikeen sävyiset servetit.
 
"noo"
Mä ymmärrän. Kärsin lapsettomuudesta, ja se on mulle todella kova paikka. Kaikki kokoontumiset ja juhlat on nykyään täynnä lapsia, koska about kaikilla ystävilläni on ne 2-3 lasta. Menen lasten juhliin ja muille kutsuille ilomielin. Usein kuitenkin olen tasan ainoa paikalla oleva nainen, jolla ei ole lasta. Jos nyt juhlisin häitäni, niin saattaisin hyvinkin pitää ne lapsettomina. En haluaisi pilata juhlamieltäni kadehtimalla muiden perheonnea. Ja vielä en valitettavasti ole tämän asian kanssa niin pitkällä, ettenkö kadehtisi.
 
[QUOTE="noo";28329503]Mä ymmärrän. Kärsin lapsettomuudesta, ja se on mulle todella kova paikka. Kaikki kokoontumiset ja juhlat on nykyään täynnä lapsia, koska about kaikilla ystävilläni on ne 2-3 lasta. Menen lasten juhliin ja muille kutsuille ilomielin. Usein kuitenkin olen tasan ainoa paikalla oleva nainen, jolla ei ole lasta. Jos nyt juhlisin häitäni, niin saattaisin hyvinkin pitää ne lapsettomina. En haluaisi pilata juhlamieltäni kadehtimalla muiden perheonnea. Ja vielä en valitettavasti ole tämän asian kanssa niin pitkällä, ettenkö kadehtisi.[/QUOTE]

No nyt tuli budjetin lisäksi toinen hyvä syy. Tuo on täysin ymmärrettävää.
 
[QUOTE="vieras";28329513]Mitkä niitä huonoja syitä nyt sitten olikaan?[/QUOTE]

No että lapset häiritsevät omia juhlia. Meidän häissä oli paljon lapsia ja en kyllä muista niistä kuin osan, ja suurimman osan vasta jälkikäteen valokuvista katsottuna (meillä ei ollut mieheni kanssa lapsia ja lapset ei kiinnostaneet siinä vaiheessa pätkän vertaa). Jossain ne lapset TÄYTYI olla, ei kai niitä mihinkään vintille oltu sullottu, mutta mä en niitä edes huomannut kun juttelin enimmäkseen aikuisten kanssa ja meillä oli muutenkin ihan tyylikkäät juhlat. Niiden lasten vanhemmat ne niistä lapsista pari hikipisaraa vuodatti, en minä tai mieheni.

Mutta olisikohan sillä väliä, että onko juhlat kesällä tai talvella, ja kuinka pienet ne sisätilat on? Eli jos lapsiporukka pääsee hajaantumaan niin ne eivät kilju siinä ohjelman aikana.
 
Viimeksi muokattu:
"Aamukahvi"
Entä tilanne, että lapset on jo kouluikäisiä - hehän ei enää aiheuta järjestyshäiriäitä- ja heillä on kiinteä suhde hääpariin. Tuon ikäisille on erittäin loukkaavaa, ettei saa kutsua läheisten ihmisten häihin. Onko se kuitenkin teidän 'lapsettomien häiden kannattajien ' mielestä ok?

Sain itse hiljattain kutsun, jossa vain minut kutsuttiin ystävän häihin, vaikka etenkin toinen lapsistani 11-v tykkää hääparista todella paljon ja teki pahaa sanoa hänelle, että häntä ei ole kutsuttu.
 
Aikuisten häät
Meille on tulossa lapsettomat häät siksi että en halua että joku kiljuu kirkossa vihkimisen aikaan ja vaikka ei sattuisikaan kiljumaan niin en halua siitä stressata. Sen lisäksi en jaksa hääpäivänäni katsella jaloissa juoksevia lapsia vaan haluan olla aikuisten kesken rauhassa.

Eikä se nyt hääparin vastuulla ole miettiä jokaisen perheen järjestelyjä lapsenvahdin kanssa. Onhan ihmisillä nyt herranjumala esim. lehmiä ym. eläimiä jotka ei pärjää pitkiä aikoja yksin eivätkä he vaadi että Mansikki ja ne 19 muutakin lehmää on saatava ottaa mukaan tai muuten ei voida kotipihasta poistua.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28327345]Saat olla vapaasti ymmärtämättä. Jotkut ihmiset haluavat häistään juhlat, joissa joka ruokalajille on oma viininsä ja sen jälkeen vielä vaikka olutta ja siideriä iltapalalla, toiset haluavat villit tanssibileet joissa nautitaan drinksuja. Sellaiset juhlat eivät lapsille sovi. Hääpari tehköön näköisensä häät. Jos heidän haluamiin häihin eivät lapset sovi, sitten se on niin.[/QUOTE]

Moiset lapsenvihaajat saavat viettää sitten häänsä ihan keskenään...
 
"vieras"
Meillä oli lapsettomat häät. Ei ihan perinteiset. Pidettiin kotona, joten tilakin oli rajoittava tekijä. Lisäksi juostiin tuohon aikaan lapsettomuushoidoissa. Haluttiin yksi päivä vapaaksi siitä maailmasta missä on lapsia. Kaikki ystävät ymmärsivät. Yhdellä perheellä oli lapsi kipeänä. Mies jäi hoitamaan lasta, rouva tuli paikalle.
Miksi ihmeessä kävitte lapsettomuushoidoissa kun ette kerta siedä lapsia?
 
"vieras"
Siis wtf? Kyllähän lapsista joutuu maksamaan menussa mahdollisesti jopa 20e/nenä. Sitten vielä pitäisi järjestää lapsille erikoisohjelmaa ja nähdä vaivaa. Vievät tilaa juhlapaikasta aikuisilta vierailta joita hääpari ehkä oikeasti haluaisi paikalle.

Joku kommentoi että häät tulee muutenkin vieraille kalliiksi. Mitä ihmettä? Suomessa häät keskimäärin maksaa 8000e. Vieraat tulee paikalle bensa/taksikulu ja antaa 50e lahjan. Kummallekohan se tulee kalliiksi?

Jos joku tahtoo pitää lapsettomat häät niin se vaan pitää ymmärtää.
Meidät kutsuttiin kerran lapsettomiin häihin. Asia nyppi sen verran, että annoimme lahjaksi 20 euron mariskoolin. Jos olisimme saaneet ottaa lapset mukaan, olisimme antaneet 500 euroa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28328591]Ei häät ole perhejuhla, vaan kahden rakastuneen juhla sille, että lupautuvat toisilleen loppuiäksi.[/QUOTE]

Sitten kannattaa juhlia aivan kahdestaan...
 
[QUOTE="vieras";28329637]Sitten kannattaa juhlia aivan kahdestaan...[/QUOTE]

Niinhän se on, jos siis taas jonkinmoista loogista jatkoa haettaisiin tuolle "häät on 2 rakastuneen juhla". -Juhlikoon kahdestaan sitten. ;)
 
JOS mä joskus naimisiin erehtyysin, niin mä saattaasin pitää hääjuhlan biletyylillä eikä sellaaset oo lastenpaikka.

Mun mielestä häät on sen parin juhla ja he saavat itte päättää keitä sinne kutsutaan.
 
"vieras"
Eikö muka hääparia hetkauta se, jos vaikka pari rakasta perhettä jää pois omista häistä? Onpas kovanaamaista nykyään.
Jos ne on niin rakkaita ystäviä, niin eiköhän he keksi keinot miten pääsee sinne häihin ilman niitä lapsosia. Itsellä ei olis tullut mieleenkään alkaa urputtaa lastenvahtiongelmista, kun tuli parhailta ystäviltäni kutsu lapsettomiin häihin. Ne olivat ihanat juhlat ja jos ei oltais saatu lapsenvahtia, olisin mennyt niihin sitten yksin. En olis missannut niitä mistään hinnasta! :)

Ei kuulosta kovin rakkailta ystäviltä, jos et viitsi edes häihin osallistua ilman lapsosia hääparin toiveiden mukaisesti. Ne joustot tulee häävierailta, ei hääparilta, ymmärrätkö? Se on HEIDÄN juhlansa, ei sun.
 
[QUOTE="vieras";28329998]Jos ne on niin rakkaita ystäviä, niin eiköhän he keksi keinot miten pääsee sinne häihin ilman niitä lapsosia. Itsellä ei olis tullut mieleenkään alkaa urputtaa lastenvahtiongelmista, kun tuli parhailta ystäviltäni kutsu lapsettomiin häihin. Ne olivat ihanat juhlat ja jos ei oltais saatu lapsenvahtia, olisin mennyt niihin sitten yksin. En olis missannut niitä mistään hinnasta! :)

Ei kuulosta kovin rakkailta ystäviltä, jos et viitsi edes häihin osallistua ilman lapsosia hääparin toiveiden mukaisesti. Ne joustot tulee häävierailta, ei hääparilta, ymmärrätkö? Se on HEIDÄN juhlansa, ei sun.[/QUOTE]

Kirjoitin tuossa aiemmin, että jos on itselle rakas hääpari, niin kyllä se on tullut läheiseksi mun miehellenikin. Häihin haluaisi päästä molemmat.
 
.......
[QUOTE="vieras";28327556]Ja sinä haluat vielä lapset yleisöksi tuollaisiin tapahtumiin? Jos ihminen juo noin, niin ei sitä lasten paikallaolo estä.[/QUOTE]

Luetun ymmärtäminen hakusessa...Kirjotin,että siksihän niitä lapsettomia häitä järjestetään,että voidaan niin käyttäytyä. En veis lapsiani moisiin ja en menis itsekkään.Syystä,että mä en voi sietää humalaisia känniääliöitä.
 
Näis keskusteluus tulee mieleen, että eikö jotkut ikinä käy missään ilman lapsia vai onko lapsenvahtiongelma vain silloon ku joku kehtaa haluta pitää lapsettomat häät. :whistle:
Varmaan kauheeta eroavaisuutta normiarjen lapsenvahtikuvioihin ei tule silloin, kun häät on lähellä, vaikka kyllä 50-100 km säteellä olevatkin häät lohkaisee ainakin 4-5 h päivästä, ja silloin pitää lähteä melkein ruuan jälkeen takaisin. Meillä siitä mun suvun häiden päivästä tulisi ainakin 11-12 h päivä matkoineen. Anoppi olisi lasten kanssa aika lujilla.
Mutta ehkä joillakin tämä on helpompaa, jos on molemmat isovanhemmat käytettävissä ja he ovat hyväkuntoisia, meillä on vain anoppi.
 
Varmaan kauheeta eroavaisuutta normiarjen lapsenvahtikuvioihin ei tule silloin, kun häät on lähellä, vaikka kyllä 50-100 km säteellä olevatkin häät lohkaisee ainakin 4-5 h päivästä, ja silloin pitää lähteä melkein ruuan jälkeen takaisin. Meillä siitä mun suvun häiden päivästä tulisi ainakin 11-12 h päivä matkoineen. Anoppi olisi lasten kanssa aika lujilla.
Mutta ehkä joillakin tämä on helpompaa, jos on molemmat isovanhemmat käytettävissä ja he ovat hyväkuntoisia, meillä on vain anoppi.
Siis montako lasta ja miten käyttäytyviä teillä on jos isovanhempi on heidän kanssaan lujilla?
 
Varmaan kauheeta eroavaisuutta normiarjen lapsenvahtikuvioihin ei tule silloin, kun häät on lähellä, vaikka kyllä 50-100 km säteellä olevatkin häät lohkaisee ainakin 4-5 h päivästä, ja silloin pitää lähteä melkein ruuan jälkeen takaisin. Meillä siitä mun suvun häiden päivästä tulisi ainakin 11-12 h päivä matkoineen. Anoppi olisi lasten kanssa aika lujilla.
Mutta ehkä joillakin tämä on helpompaa, jos on molemmat isovanhemmat käytettävissä ja he ovat hyväkuntoisia, meillä on vain anoppi.
Meillä ei ole ns tukiverkostoa juurikaan täällä missä asutaan (no, ei kyllä oikeasti ole missään) mutta silti päästiin vuosi sitten toukokuussa miehen kanssa kaksin käymään viikonloppuna 500 km:n päässä Helsingissä mieheni ystävän 50-vuotisjuhlissa. Kaksin, ilman muksua.
Oli siinä organisointia ja joudutiin vähän miettimään että miten, mutta juhlat ja henkilö oli sellaiset, ettei mitenkään haluttu jättää väliin.

Muksulla oli kahden päivän aikana kolmet leikkitreffit ja oli yökylässä tutussa perheessä ja oli kuulemma ollut hauskinta ikinä.
 

Yhteistyössä