Mä en tuu koskaan ymmärtäämään miten joku voi lämmittää MIKROSSA vauvalle maidon!??

  • Viestiketjun aloittaja Näitä näkeee liian paljon! :(
  • Ensimmäinen viesti
"tööt"
Meillä on esikoinen putkahtamassa maailmaan vuoden lopulla ja jo nyt käydään miehen kanssa taistelua siitä, käytetäänkö mikroa vai ei. Hän on tutustunut paljon kyseiseen aiheeseen ja ylipäänsäkin säteilyn vaikutuksesta ihmisiin.
Ei nyt olla aivan samoilla linjoilla asian kanssa, mutta olen jo hiukan antanut periksi. Maito on toki helppo lämmittää veishauteessa ja onhan sitä varten olemassa kalliita laitteitakin. Mutta miten sitten soseet? Lupasin jättää mikron käytön, jos löytyy joku yhtä kätevä lämmityskeino tilalle.
Miten te muut mikroa vastustavat ihmiset lämmitätte vauvalle soseruokia? Olettaen, että niitä ei tee pientä määrää monta kertaa päivässä erikseen joka ruokailulle, vaan säilöö niitä pakkasessa.
Sano miehellesi, että sitten vauvan putkahdettua sulkee television, radion, puhelimet ja ai niin: vääntää sähköt pois päältä. Niistä kaikista tulee säteilyä ja vauvalle voi kasvaa sarvet tai ylimääräinen raaja.
 
Ihan vain mielenkiinnosta
Kiitoksis, tööt... Enköhän ihan itse ole jo kyseisiä asioita sinne päin heitellyt, tuskin lisäapua siinä tarvitsen. Eikä tässä nyt tarvitse tätä omaa päätäni koittaa kääntää.

Lähinnä nyt ajattelin, että esim. ap, kun vastustaa kovin mikron käyttöä, niin miten sitten tulevaisuudessa? Jos mikron käyttö on hänen mielestään MAIDON lämmittämisessä niin vaarallista, niin miten sitten kaikki muu? Kuitenkin maidolla elämästä eletään vain murto-osa, niin miten he sen loppuosan ovat hoitaneet?

Ja tää on vaan sitä varten, että täällä päässä ei ole korvaavaa vaihtoehtoa osattu tivatessa antaa;)
 
"sondersson"
[QUOTE="a p";23801267]kyllähän esim.tuo syöpäkin on yleistynyt pikkulapsillakin.. pistää kyllä miettimään mistä johtuu..kyllä se lapsi sen muutaman minuutin pitempään kestää..[/QUOTE]

vai oikein mietit, miksi syöpä on yleistynyt eikä mieleen tullut muuta ku mikro :D :D

Anyway, tää on vanha provo, samainen "isiltä syöpyi sormi"-juttu on ollut jo monta vuotta sitten jossain, en muista oliko täällä vai jollain muulla palstalla.
 
"sondersson"
[QUOTE="mä";23801292]Niin, no meillä kyllä lämmitetään ruokaa mikrossa aina sillointällöin, mutta onhan se totta ettei se ihan terveellistä ole, kaikki varmaan osaa käyttää googlea niin voitte etsiä sieltä sen testin, kuvien kera, missä oli kaksi samanlaista kukkaa, samanlaisessa mullassa, molemmille oli 9 päivän ajan annettu vettä, toiseen mikrossa käsiteltyä, toisenn suoraan hanasta, mikrovedellä ruokittu kukka kuoli. Tosin mua jäi häiritsemään tuossa tutkimuksessa se, ettei sitä vaivauduttu mainitsemaan että olikohan tuo mikrovesi jäähdytetty ennen kukkaan laittoa, sillä jos ei, niin syy kukan kuolemaan on erittäin ilmeinen... :D[/QUOTE]

toinen vesi oli kiehunut ja toinen ei. Olipa hyvä testi.
 
Hui, en oikeasti ole tiennyt, että mikro on noin vaarallinen, että sormi voi syöpyö sen läheisyydessä. Luulin, että se auttaisi, että mikron luukku on kiinni...

No, mä imetin aika paljon, niin ei tarvinnut hirveesti lämmitellä. Mut kyllä mä mikroa käytän. Onkohan massu ihan syöpynyt, jos ne safkat viel sielläkin säteilee?
 
Voihan Antti Heikkilä sentään...kaiken muun lisäksi hän on nykyään ilmeisesti myös säteilyn stokastisten ja determinististen vaikutusten asiantuntija. Oi ja voi. Lähdekritiikkiä, ihmiset!

Mikroaaltouuni on siitä kätevä, että sillä voi ruuan lämmittämisen lisäksi hoitaa lemmikkihamsterin syöpää ja tuottaa isotooppeja :xmas:
 
Voihan Antti Heikkilä sentään...kaiken muun lisäksi hän on nykyään ilmeisesti myös säteilyn stokastisten ja determinististen vaikutusten asiantuntija. Oi ja voi. Lähdekritiikkiä, ihmiset!

Mikroaaltouuni on siitä kätevä, että sillä voi ruuan lämmittämisen lisäksi hoitaa lemmikkihamsterin syöpää ja tuottaa isotooppeja :xmas:
Mä kannatan A. Heikkilän välitöntä ja peruuttamatonta kanonisointia, on se sen verran yli-inhimillinen jätkä :D
 
"vieras"
Koko paistaminen yms on luonnotonta. Tarjotkaa vain lapsillenne paistettua ruokaa jos haluatte niille syövän. Ruoka pitää syödä luomusti raakana, niin se on alun perinkin tarkoitettu. Vesihaude on hyvä jos haluaa lämmintä ja vauvoille ehdoton. Sairaudet alkoivat tulemaan jo silloin, kun ihmiset oppivat tulen käytön, puhumattakaan mikroaaltouunista.
 
"Helekutti"
Ovatko ihmiset nykyään niin pirun VAJAKKEJA etteivät ymmärrä sitä että KAIKENLAINEN KUUMENTAMINEN tuhoaa niitä entsyymejä, vitamiineja ja muita. Siis haloo? Oletteko?
 
"minä"
Apua. Minä lämmitin aina esikoiselle mikrossa. En ajatellut silloin niin kaikkia vaaroja, säteilyä jne.

Nyt en enää lämittäisi, itse asiassa meillä ei ole edes mikroa enää. Esikoisen vauva-ajasta on 10 vuotta aikaa.
 
"vieras"
Ap puhuu täyttä asiaa ja olen kyllä aika kauhuissani näistä kommenteista mitä mammat laukoo. Ja säälin niiden lapsia. Sitten ihmetellään kun syövät sun muut kasvaimet ja hermovauriot yleistyy ja silti pidetään normaalina että ruoka lämmitetään säteilyttämällä. Haloo! Meillä on mikro mutta sitä käyttää ainoastaan vieraat jos haluaa. En ole viitsinyt pois heivata kun jäisi seinään ruma reikä. Lapset on imetettyjä ruoan lämmitän niille AINA kattilassa tai uunissa, kiireestä huolimatta.
No tulihan se sieltä, lämmität kattilassa tai uunissa ruuan. Säteilyä se lämpösäteilykin on :) Tuhlaat vain hellalla lämmittämiseen enemmän energiaa. Tarttee lasten elinaikana taas rakentaa lisää taatusti säteileviä ydinvoimaloita.
 

Yhteistyössä