Mä en tuu koskaan ymmärtäämään miten joku voi lämmittää MIKROSSA vauvalle maidon!??

  • Viestiketjun aloittaja Näitä näkeee liian paljon! :(
  • Ensimmäinen viesti
Mikrokitu
Ap puhuu täyttä asiaa ja olen kyllä aika kauhuissani näistä kommenteista mitä mammat laukoo. Ja säälin niiden lapsia. Sitten ihmetellään kun syövät sun muut kasvaimet ja hermovauriot yleistyy ja silti pidetään normaalina että ruoka lämmitetään säteilyttämällä. Haloo! Meillä on mikro mutta sitä käyttää ainoastaan vieraat jos haluaa. En ole viitsinyt pois heivata kun jäisi seinään ruma reikä. Lapset on imetettyjä ruoan lämmitän niille AINA kattilassa tai uunissa, kiireestä huolimatta.
Toivottavasti et kerro lapsillesi tuollaisia hölynpölyjä... Kannattaa oikeasti soittaa Säteilyturvakeskukseen ja kysyä asian todellinen laita. Lupaan etteivät he naura.
 
"vieras"
[QUOTE="...";23805770]Jaa tuolla aikaisemmin oli että vitamiinit, entsyymit ja antioksidantit tuhoutuu. Että oiskohan mun proteiinit vähän väärin, mutta jotain se valkuaisaineitakin tuhoaa, sellaista muistelisin.
Vitamiinit tuhoutuu nyt aina kuumentaessa ja tosiaan paistaminen on tosi huono juttu.
Niin samapa nyt miten ne tuhoutuu. En mä elävään ravintoon lapsiani kuitenkaan pysty siirtämään :)[/QUOTE]

proteiinit eli valkuaisaineet 'tuhoutuvat' lämmittäessä yli 42 asteen. Näet parhaiten sen kananmunasta kun se hyytyy.
 
alastulo harmailee..
Ihana alotus. Ap:n kannattaisi alkaa käyttää jotakin säteilysuojavaatteita, koska ihminen saa keskimäärin 5 mikrosieverttiä radioaktiivista säteilyä vuodessa jo pelkästään luonnosta. Mitenköhän tää ap uskaltaa käyä röntgenissä? Mietin vaan....
 
[QUOTE="vieras";23805722]Aivan, ennen oli paremmin kun uskottiin noituuteen ja kansanparannukseen eikä tutkittuun tietoon.

[/QUOTE]
Samaa naureskelin. "Minusta ihmiset tukeutuu liikaa nykyään todistettuun tietoon.." Ei elämän karut kävyt :D
 
"emmukka"
halusin vaan suolarinkeleitä tehdä ja mietin miten sen maidon lämmittäisin ja nyt mikroaaltouunit aiheuttaa syöpää..
NIIN AIHEUTTAA KÄNNYKÄT, TIETOKONEET, MUSTAT RINTSIKAT, ja porkkanatkin.. mitä pitäis tehdä, muuttaa keskelle metsääkö?
ainiin ei. sehän aiheuttaa syöpää se luonto. en ite kyllä nuku kännykkä sängyssä, mutta tuntuu että menee vähän liian pitkälle kun kaikki nyt aiheuttaa syöpää ja kaikessa on jotain, ja makkarassa karsinogeenejä ja kaikenmoista. että niin-
 
Tartteeko tots sun kaikkea ymmärtääkään mitä tämä maa päällään kantaa. :) Mikro on loistokapistus arkea helpottamaan ja nopeuttamaan. Toki jos sinulla on aikaa läträtä vesihauteiden ja hellojen kanssa aina niin sehän on sinun asiasi. Minulla ei ole, ja olen tyytyväinen mikron käyttäjä.
 
niinpä niin
Eikä maksalaatikkokin aiheuttanut jossain vaiheessa syöpää?

Tänään käytiin juuri tytön kanssa poimimassa suppilovahveroita ja saadaan mojovat annokset säteilyä. Juurihan se tutkittiin että sienet säteilee vielä tshernobylin jäljiltä. Maaperäkin on saastunut, kun tuuli tuo japanin tuulet tänne ja luomuporkkanat saa säteilytettyä vettä.

Oikeesti, hohhoijaa....
 
"joku"
Äidinmaitoa en ikinä lämmittäis mikrossa, on niin luonnonkamaa että pelkää et ravintoaineet häviää. Korvikkeellä nyt ei oo niin väliä (ei tosin käytetty) tai purkkiruuilla. Ei se maidon lämmittäminen vesihauteessa nyt niiiin rankkaa ole.
 
minä,
[QUOTE="a p";23800946]sis käyttäkääpä maalaisjärkeä niin varmasti tajuutte mistä on kyse..

vein lapseni jokuaika sit vyöhyketerapeutille korvatulehduksien takia niin se kysyi että käytättekö paljon mikroa..[/QUOTE] Tietokonetta sanotaan kannsa mikroksi, jospa tarkoitti sitä. Toiset väittää että näytöt ja televisiot säteilee:)
 
"vieras"
Huom!
Muoviastiossa en lämmittäisi lapsen maitoa tai mitään ruokaa, sillä muovista irtoaa kuumennettaessa myrkyllisiä aineita (ftalaatteja). Siksipä tuttipullojakin on nykyään turvallisempia muovisia ja myös lasisia. Lasiset varmempia.
 
[QUOTE="joku";24651265]Äidinmaitoa en ikinä lämmittäis mikrossa, on niin luonnonkamaa että pelkää et ravintoaineet häviää. Korvikkeellä nyt ei oo niin väliä (ei tosin käytetty) tai purkkiruuilla. Ei se maidon lämmittäminen vesihauteessa nyt niiiin rankkaa ole.[/QUOTE]

Ei tietenkään se rankkaa ole. huh heijjaa. Rankkaa on kuule se, kun lapsi huutaa yöt läpeensä, etkä tiedä milloin huutaa nälästä ja milloin mistäkin. Ja jos lapsi rauhoittuu hetkeksi pullolle, niin kyllä sitä kuule lämmittää sen maidon niin nopeasti kuin suinkin -eli mikrolla. Äidinmaitoja en minäkään mikroon laittanut.
 
äiti lapsille
meillä myös lämmitetään vauvalle maito vesihauteessa tai joskus jos hirveee kiire niin sitten laitan vähän keitettyä vettä maidon sekaan, mutta tuota mikroa ei koskaan käytetä!
 
"hehee"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti lapsille;24651517:
meillä myös lämmitetään vauvalle maito vesihauteessa tai joskus jos hirveee kiire niin sitten laitan vähän keitettyä vettä maidon sekaan, mutta tuota mikroa ei koskaan käytetä!
Miksi mikroa ei voi käyttää? :D
Säteileekö se ydinvoimaa. :D :D
 
[QUOTE="vieras";24651525]Meillähän ei vedenkeitintä käytetä eikä mikroakaan. Vedenkeittimestä saattaa irrota muovia ja rautalevystä sitä raskasmetallia veden joukkoon.[/QUOTE] ettehän kuitenkaan käytä alumiinikattiloita tai teflonkattiloita veden keittoon?
 
"käkä"
[QUOTE="a p";23801090]niihän siinä menee jokunen minuutti, mutta säästyy monelta.[/QUOTE]

Ai säästyy vai? Mikro oli rikki tässä viikon ajan ja meinasin tulla hulluksi. Hirveellä kiireellä ulkoleikkien jälkeen lapsille ruokaa lämmittämään hellalla, vauvalle vesihauteessa. Arvaa kuinka monesti oli näpit palaa siinä tusatessa, ja lautasiakin meni rikki ja ruuat pitkin lattioita. Joo olen varmaan uusavuton, mutta kiireessä ja väsyneenä ei todellakaan ole mikään superkokki-olotila. Ja siis, maitoa en vauvalle lämmitä, koska tulee lämpimänä tissistä. Tuttipulloista tai muovimukeista ei ole koskaan BPA-litkuja juotu, eikä tulla juomaankaan.

Eipä silti, välillä mikron terveellisyys -tai epäterveellisyys- arveluttaa, mutta näillä nyt mennään toistaiseksi kunnes toisin todistetaan.
 
"Jep"
[QUOTE="Jenis";23801081]No en niin. MAALAISJÄRJELLÄ jos ajattelee, paras ravinto vauvalle on se luomuin. Ei tarvi säteilyttää, eikä tarvi maitopulloja joista liukenee bpa:ta, ja niin edelleen. Että jos skitsoillaan, skitsoillaan kattavasti. Tajuukko, vai tarvitaanko lisää rautalankaa? ;)[/QUOTE]

Ja sillä ihan oikealla maalaisjärjellä tajuaa että kaikilla ei tule tarpeeksi luomumaitoa. Kai nyt kuka tahansa mieluummin nappaisi vauvan viereen yöllä syömään kuin seisoisi silmät ristissä puoli tuntia vesihauteen äärellä lämmittämässä maitoa ja sillä välin lapsi huutaisi nälkäänsä...

Mun mikromaitovauvasta kasvoi ihan normaali lapsi.
 

Yhteistyössä