Mä en tuu koskaan ymmärtäämään miten joku voi lämmittää MIKROSSA vauvalle maidon!??

  • Viestiketjun aloittaja Näitä näkeee liian paljon! :(
  • Ensimmäinen viesti
"Niinpä"
[QUOTE="maama";23801241]Tervakoskella kaasuparantajat antoivat jo 10v sitten suosituksen että mikrolla ei pitäisi ruokaa lämmittää, koska se eminoi lämposäteitä pitkään vielä lautasellakin. Järkihän sen jo sanoo että ydinvoimilla ruovan ja ihmisen lämmittäminen on hullua![/QUOTE]

Toisilla sanoo, toisilla ei. Näköjää.
 
insinööri
Kerropa ap, mitä se ruoka mielestäsi säteilee? Onko kyseessä kenties beta-säteily vai peräti gamma? Selitä vielä, muuttuuko se säteily jossakin vaiheessa radioaktiiviseksi (vai mikä siitä säteilystä tekee vaarallista). Jos, niin miten? Sinun teoriassasi eivät fysiikan lait pidä paikkansa.

Huomaa kyllä, että olet tyhmä kuin saapas, kun tuollaisia aloituksia menet tekemään.
 
"mä"
Niin, no meillä kyllä lämmitetään ruokaa mikrossa aina sillointällöin, mutta onhan se totta ettei se ihan terveellistä ole, kaikki varmaan osaa käyttää googlea niin voitte etsiä sieltä sen testin, kuvien kera, missä oli kaksi samanlaista kukkaa, samanlaisessa mullassa, molemmille oli 9 päivän ajan annettu vettä, toiseen mikrossa käsiteltyä, toisenn suoraan hanasta, mikrovedellä ruokittu kukka kuoli. Tosin mua jäi häiritsemään tuossa tutkimuksessa se, ettei sitä vaivauduttu mainitsemaan että olikohan tuo mikrovesi jäähdytetty ennen kukkaan laittoa, sillä jos ei, niin syy kukan kuolemaan on erittäin ilmeinen... :D
 
"Yks vaan"
[QUOTE="vieras";23801265]jos se mikrossa lämmittäminen on noin vaarallista niin miksi neuvolassa ei puhuta siitä mitään?? mä olen lämmittänyt 4 lapselle sekä korvikkeet että lypsetyn tissimaidon mikrossa ja koskaan en ole kuullut että näin ei saisi tehdä. edes neuvolassa ei asiasta ole puhuttu vaikka sielläkin on tullut esiin nämä ruuan lämmitysjutut..
ja kun olin kuopuksen kanssa synnärillä niin sielläkin lämmitettiin vauvalle annettava lisämaito mikrossa..[/QUOTE]

Neuvolako sun mielestä tietää kaiken? Käskeehän ne esim. odottavien äitienkin syömään aspartaamia joka on myrkky pahimmasta päästä tai käyttämään kevytlevitteitä jotka on täyttä sontaa ja tukkii suonet varmasti.

Oman maalaisjärjen käyttö on sallittua.

Ja on muuten ihan yleinen neuvo (katso esim. imetystukilista) ettei rintamaitoa lämmitetä mikrossa.
 
insinööri
[QUOTE="Jenis";23801081]No en niin. MAALAISJÄRJELLÄ jos ajattelee, paras ravinto vauvalle on se luomuin. Ei tarvi säteilyttää, eikä tarvi maitopulloja joista liukenee bpa:ta, ja niin edelleen. Että jos skitsoillaan, skitsoillaan kattavasti. Tajuukko, vai tarvitaanko lisää rautalankaa? ;)[/QUOTE]

Sinun tapauksessasi kyse näyttää olevan maalaistyhmyydestä. Tiedoksesi vain, että säteilytys ja lämmitys ovat kaksi ihan eri asiaa.
 
[QUOTE="a p";23801267]kyllähän esim.tuo syöpäkin on yleistynyt pikkulapsillakin.. pistää kyllä miettimään mistä johtuu..kyllä se lapsi sen muutaman minuutin pitempään kestää..[/QUOTE]

Mikron sähkömagneettinen säteily on eri asia kuin esim. radioaktiivinen säteily.
 
näin
[QUOTE="Yks vaan";23801314]Neuvolako sun mielestä tietää kaiken? Käskeehän ne esim. odottavien äitienkin syömään aspartaamia joka on myrkky pahimmasta päästä tai käyttämään kevytlevitteitä jotka on täyttä sontaa ja tukkii suonet varmasti.

Oman maalaisjärjen käyttö on sallittua.

Ja on muuten ihan yleinen neuvo (katso esim. imetystukilista) ettei rintamaitoa lämmitetä mikrossa.[/QUOTE]

Pitkä peesi! :)
 
"Helekutti"
Siis wtf? Miksi maitoa ei saisi lämmittää mikrossa??? Siis voihan se kuumentua epätasaisesti, mutta tietysti kaikki mikä lämmitetään mikrossa, sekoitetaan kunnolla. Vai voiko tälle olla joku muukin syy????
 
"puddighinu"
siis mitä??? Mitä se sun ruokasi säteilee sen jälkeen kun se tulee mikrosta? Milläs se sun mikro oikein toimii, gammasäteillä vai? Säteileekö sun korvatkin sen jälkeen kun olet kunnellut radiota? Voi hyvää päivää. Koulun penkille vaan AP takaisin niin oppii msitä mikrossa on kyse.
 
"zenn"
[QUOTE="maama";23801241]Tervakoskella kaasuparantajat antoivat jo 10v sitten suosituksen että mikrolla ei pitäisi ruokaa lämmittää, koska se eminoi lämposäteitä pitkään vielä lautasellakin. Järkihän sen jo sanoo että ydinvoimilla ruovan ja ihmisen lämmittäminen on hullua![/QUOTE]

On muuten maamalla pikkasen kovempi mikro :eek:
 
"zenn"
[QUOTE="puddighinu";23801338]siis mitä??? Mitä se sun ruokasi säteilee sen jälkeen kun se tulee mikrosta? Milläs se sun mikro oikein toimii, gammasäteillä vai? Säteileekö sun korvatkin sen jälkeen kun olet kunnellut radiota? Voi hyvää päivää. Koulun penkille vaan AP takaisin niin oppii msitä mikrossa on kyse.[/QUOTE]

Mä ymmärsin tuosta maaman viestistä, että siinä on "ydinvoimia".
 
"tööt"
[QUOTE="a p";23800946]sis käyttäkääpä maalaisjärkeä niin varmasti tajuutte mistä on kyse..

vein lapseni jokuaika sit vyöhyketerapeutille korvatulehduksien takia niin se kysyi että käytättekö paljon mikroa..[/QUOTE]

Kysyitkö konsultaatiota myös reiki-hoitajaltasi ja joltain arvostetulta homepaatilta?
 
"vierailee"
Maailmassa on ihan tajuttomasti kaikkea vaarallista ja syöpää aiheuttavaa. Täällä vaahdotaan mikron säteilystä,joka taitaa kuitenkin olla pienempi syövän aiheuttaja kuin esim tupakka ja ilmansaasteet. Tiesitkö ap,että myös kännykästä ja tietokoneesta tulee haitallista säteilyä?
 
"mä"
http://www.aitoterveys.fi/Mikroaaltouuni---terveysriski.php Ja täällä

niinpä niin, mys känny ja tietsikka, mulle varmaan tuleekin syöpä kun oon koneella niin hirveesti :/ joskus oikeen kuumottaa naamaa ja käsiä jos on ollut koneella liian paljon.
enkä tajua niitä jotka nukkuvat känny tyynyn alla tms...
 
insinööri
[QUOTE="a p";23800946]sis käyttäkääpä maalaisjärkeä niin varmasti tajuutte mistä on kyse..

vein lapseni jokuaika sit vyöhyketerapeutille korvatulehduksien takia niin se kysyi että käytättekö paljon mikroa..[/QUOTE]

Ei tsiisus sentään. Minun lapsuudessani ei ollut mikroja, mutta korvatulehduksia oli paljon.
 
Voi huoh tämän nykyisen "luonnonmukaisuus ja pelkääminen" -trendin kanssa. Kaikki, mitä ei ymmärretä, on pelottavaa. Etenkin kun kyseessä on jokin teknologinen laite, jonka toimintaperiaatetta keskiverto hippi ei ymmärrä. Milloin tulee syövät mikrosta ja milloin on pistorasiat väärinpäin :D
 
Ihan vain mielenkiinnosta
Meillä on esikoinen putkahtamassa maailmaan vuoden lopulla ja jo nyt käydään miehen kanssa taistelua siitä, käytetäänkö mikroa vai ei. Hän on tutustunut paljon kyseiseen aiheeseen ja ylipäänsäkin säteilyn vaikutuksesta ihmisiin.
Ei nyt olla aivan samoilla linjoilla asian kanssa, mutta olen jo hiukan antanut periksi. Maito on toki helppo lämmittää veishauteessa ja onhan sitä varten olemassa kalliita laitteitakin. Mutta miten sitten soseet? Lupasin jättää mikron käytön, jos löytyy joku yhtä kätevä lämmityskeino tilalle.
Miten te muut mikroa vastustavat ihmiset lämmitätte vauvalle soseruokia? Olettaen, että niitä ei tee pientä määrää monta kertaa päivässä erikseen joka ruokailulle, vaan säilöö niitä pakkasessa.
 
[QUOTE="vieras";23801265]jos se mikrossa lämmittäminen on noin vaarallista niin miksi neuvolassa ei puhuta siitä mitään?? mä olen lämmittänyt 4 lapselle sekä korvikkeet että lypsetyn tissimaidon mikrossa ja koskaan en ole kuullut että näin ei saisi tehdä. edes neuvolassa ei asiasta ole puhuttu vaikka sielläkin on tullut esiin nämä ruuan lämmitysjutut..
ja kun olin kuopuksen kanssa synnärillä niin sielläkin lämmitettiin vauvalle annettava lisämaito mikrossa..[/QUOTE]
Kyseessä on salaliitto, neuvolat pimittävät asiaa koska saavat lahjuksia Gigantilta. Onneksi puolivauhkon hipin blogissa kerrotaan totuus mikroaaltouunin vaaroista :)
 
[QUOTE="mä";23801428]tässä myös jotain
Mikroaaltouuni tuhoaa ruoan vitamiinit, entsyymit ja antioksidantit![/QUOTE]

Täällä on ihan kansantajuisesti selitetty miten se toimii. Ja tottahan on, että mikrossa monet vitamiinit tuhoutuvat jne. Mutta harvapa sitä mikroa käyttää pelkästään ruuan valmistukseen. Jos sen ravintoarvoltaan onnettoman mikroaterian siellä kiirepäivänä lämmittää, niin tokko siitä kukaan keripukkia saa. Se terveellisyys ruuassa on enemmän niissä tuoreissa hedelmissä, vihanneksissa ja muissa sen sellaisissa.

Miksi me ylipäätään syödään mitään, missä ei ole julmetun korkeat vitamiinipitoisuudet? Miksei siirrytä makrobioottiseen ravintoon, niin mikään ei tuhoudu koskaan? Minne hävisi se minun lapsuudessani muotia ollut "kaikkea kohtuudella" ajattelu?

Ja tosiaan, kannattaa kerrata vaikka yläasteen fyssan kirjasta säteilyjen ja radioaaltojen jne erot ennenkuin alkaa lietsoa paniikkia. Tietämättömyys on maailman kirous, pahiten hutkivat aina ne joilla ei riitä kapasiteetti tutkia...
 
"vierailee"
Mun mielestä tämä nykymeininki on ihan hullua. Kaikkea pelätään ja kaikessa nähdään mahdollinen syövän aiheuttaja tai muuta vastaavaa. Olisko viisainta vaan keskittyä elämästä nauttimiseen ja lakata pelkäämästä ihan jokaista asiaa? Kaikki kumminkin joskus kuolee,sille ei mahda mitään edes terveellisillä elämäntavoilla. Ihmettelen suuresti sitä,että miksi näistä kaikista suurista vaaroista huolimatta Suomessakin eletään nykyään tosi vanhoiksi.
 
[QUOTE="maama";23801241]Tervakoskella kaasuparantajat antoivat jo 10v sitten suosituksen että mikrolla ei pitäisi ruokaa lämmittää, koska se eminoi lämposäteitä pitkään vielä lautasellakin. Järkihän sen jo sanoo että ydinvoimilla ruovan ja ihmisen lämmittäminen on hullua![/QUOTE]
Kaikesta lähtee lämpösäteilyä. Kannattaa varmaan lopettaa syöminen kokonaan. Ja mitähän hevon helvetin tekemistä mikroaaltouunilla on ydinvoiman kanssa?

Alan epäillä, että ketjussa on vahvaa provoilua. Ei nykyajan ihmiset voi olla näin kuutamolla.. eihän?
 

Yhteistyössä