MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

Ippu: se oikea oli siellä, kiitos! KOhelsin vähän, kun tajusin, etten voi laittaa kuvia alkuperäisessä koossaan!

BiaBialle valtavasti onnea ja tarrasukkia matkaan!!! Teille ei sitten tuu kovin isoa ikäeroa :).

Nyt pitää lähtee ulos leikkelemään ruoho, ennen kun lähdetään asioille ja kamuja tapaamaan.

Misupai
 
Vau! Rohkeaa ja nopeaa toimintaa! :) Itsekin haluaisin jos vaan jaksaisin! Mulla on täällä meneillään pieni raskauskateus.. Ihanaa että saadaan "vauva" meidän joukkoon.

Petihommeleista.
.. Kyllä kai täytyy rohkaista mieli ennen kuin mies lähtee käymään kotiseuduillaan jenkkilässä.. Ettei vaan ole liian villinä matkassa..! ;)

Ninnille
isot onnittelut kukkapuskan kera. :flower:

Mulla kävi äsken niin ärsyttävä juttu.. Pesukone tuolla pomppii lingotessaan niin että heitti yhden lasin lattialle--> meni rikki, samoin avoinna oleva nestemäinen omo levisi lattialle.. :kieh:
Tämä on sit mahtava tää meidän UUSI pesukone!

Niin kaunis ilma.. Täällä on meneillään jalkapalloturnaus, Hesa Cup, jossa myös mun serkut ovat pelailemassa. toinen heistä on mun kummipoika ja ollaan Adan kanssa taas tänään menossa fudiskentän laidalle kannustamaan.. :) Kummipoika tulee meille yöksi sen jälkeen.. Hän on 10v ja hiukan mustasukkainen vauvasta.. Alkaa itsekin aina meillä ollessaan kontata ja puhua vauvakieltä.. Tosiaan Ada viihtyy tosi hyvin rintarepussa kun ulkoillaan..

Rintarepuista hiukan
.. Meillä on baby björnin reppu ja tuntuu että tyttö on nyt jo siinä hiukan niinkuin tiukassa.. Onko jotain reppua/liinaa mitä voisitte suositella?

Ipulle
kiitos salasanasta.. Kävin hiukan jo kerhoilemassa. :)

Minä poistun nyt koneen äärestä ja siirryn taas tuonne partsin puolelle siivoomaan. Yritän tehdä meidän parvekkeesta sellaisen kesäisen olohuoneen mutta nyt toistaiseksi vielä lattia mullassa ja puutarhaliikkeen pusseja täys.

Nautitaan auringosta ja vauvoistamme :)

Laura
 
Olihan ihana uutinen!!!!

Hirmuisesti Onnea matkaan :hug:

Ninnille syntskäonnittelut


Ja huomenta juu =)
Herätty on ja aamun pikkupäiksytkin otettu. Nyt kakkapepun pesuun ja syöminkihommiin, joten see ya later :wave:

Hexodus ja poitsu 4kk ja 3vkoa :heart:
 
Suuret onnittelut täältäkin vauvauutisista!! :heart:

Tuntuu aika hurjalta ajatella että nyt jo on uutta tulossa joillekki, mutta meillähän tuo Minttu synty ihan loppukuusta :)
Mulle kyllä nää kaks riittää piiiitkäksi aikaa :D

Täällä ei oo kyllä hieno ilma yhtään... Harmaata, kylmää ja märkää jo vaikka kuinka monetta päivää :(
Siivoushommiin pitäis alkaa että kehtaa laittaa nuo vastapestyt matot lattialle.
Pyykkikone pyörii jo toista päivää putkeen ku pesen noita esikoisen vanhoja ja Mintulle pieneksi käyneitä vaatteita että miehen sisko voi laittaa ne huutonettiin myyntiin. On päässy kertymään noita vauvanvaatteita jo reilu 2 äitiyspakkauksen laatikollista että vois päästä jo eroon osasta :)

 
Pimmi: tuosta yösyöttämisestä niin mitäs jos ostaisit sitä varten korviketta jauheena? Sitä voisi laittaa valmiiksi tuttipulloon ja sitten pieneen termariin sopiva määrä lämmintä vettä ja putelit vaan sängyn viereen. Ei tarvitsisi yöllä nousta mihinkään maitoa lämmittelemään. Tietysti jos vauva oppii huoneenlämpöiseen maitoon niin silloinhan sitäkin voi ottaa viereen. En tiedän kuulostaako vaivalloiselta, mutta tälläinen tuli äkkiseltään mieleen. :)
 
Krääh, kirjotin sinne kerhon sivulle jutun mut jotenki kämmäsin sen eikä näkyny missään, suljin vaan sivun ja lähdin pois :kieh: Ens kerralla sitte.

Oon nyt aamupäivän huono äiti eikä mennä ulos vaan sisällä siivotaan ja muuta, illemmalla sit ulkoilemaan. Esikoinen kattoo muumeja ja Veeti nukahti, mä alan kerää pyykkejä ja lähen tonne pyykkäriin. Hirvee vuori tossa vaikka tuntuu et koko ajan pesen :eek:

Meillä kans hyppykiikku mut ei käytetty esikoisen aikaan eikä nytkään, on semmonen karmeihin kiinnitettävä, liian hankalaa :D
Kummipoika myös varvasteli paljon sen seurauksena (?) mutta se ei kuitenkaan syy miksei me käytetä.

Veeti ei vieläkään käänny, mikähän aika on mihin mennessä PITÄISI kääntyä?? Tietääkö kukaan? B) Mulla ei hajuakaan mutta täältä ku lukenu ni taitaa muiden ipanat jo kääntyillä.

Koko ajan saa laittaa vaatteita pois, niisk.

Suuret megaonnittelut BiaBialle!! Aivan ihanaa, mulla kans vauvakuumetta mut yritän vaan päästä yli :D

Ja petipuuhista:
Ei niitä oo täälläkään näkyny :ashamed: Tähän asti menny noin kerran viikossa mut liian vähän miehen mielestä. Mut oon aina iltasin ihan megaväsyny ja uupunu ja haluan vaan olla ja lööbailla sängyssä. Miehestä kurjaa mutta en mä tätä kiusallani tee, toivon että tilanne muuttuu pian. Yritän miehelleni selittää että aikamoista hormonimyräkkää ollu pari vuotta ku ensin lopetin pillereiden syönnin, sit raskaaksi, sit taas pillereitä ja imetystä 1v1kk, sit taas lopetin pillereiden syönnin ja siitä raskaaksi ja nyt taas pillereitä ja imetystä, joten musta ei ihmekään jos mielialat ja halukkuus vaihtelevat :whistle:

Myös synskäonnittelut Ninnille :hug:

Nyt muumien ja pyykkien perään :attn:

Myöhemmin taas!

Suvitus+lapsukaiset :heart: :heart:
 
Ninnille vielä synttärionnittelut hienoista lukemista :flower: :D

Ja maalismammalle suuuuri kiitos hienosta vinkistä :saint: Pitää kokeilla tuota huoneenlämpöistä maitoa ja jos ei kelpaa niin käydään ostamassa jauhetta :)
Kyllä varmaan muutenkin vois käydä ostamassa sitä jauhetta ku taitaa tulla hieman halvemmaksi...

Suvitukselle tuosta kääntymisestä että meidän neuvolan täti tuumas Mintun 3 kk käynnillä että ei meillä vielä ole mitään kiirettä sen kääntymisen kanssa ku vasta 7 kk iässä aletaan tutkimaan jos ei vielä silloinkaan onnistu :)

Mutta nyt tarvitaan äitiä..
 
Moikka!

Ippu, kiitos noista tunnuksista kerhon puolelle. Kävin lukemassa juttuja, en päässyt keskusteluun?!!?enkä myöskään tajunnut miten sinne lisätä omia turinoita, kuvia... voisit siis iameille "blondeille" laittaa jotain ohjeistusta jos viittit. *kiitsa*

Neuvolakuulumisia tänään =)

paino 6770g (6120g)
pituus 64cm (59cm)
pipo 39cm (41cm)

Tyttö kasvaa kauniisti ihanne käyrällä. Juttelee ja seurailee jo kovasti ympärillään. Sai rokotuksen. -näin oli neuvola täti kirjoittanut.
Näköjään tällä kertaa oli sitten tullut enemmän tuota pituutta ku painoakin. Mutta kun rintamaidolla pääsääntöisesti kasvaa (lisä korvike) niin ei tarvitse vielä muuta.

Tiesittekö muuten et jos on alkanu antamaan korviketaa yli 200ml per vuorokausi, niin D-vitamiinia ei tarvikse välttämättä antaa ollenkaan, koska korvike sisältää d-vitamiinin. Me annetaan nyt 2 tippaa per vrk koska korvikemäärä vaihtelee. Tämä vaan siksi ku mä en tienny, annettu täyttä 5 tippaa kokoajan =( Niin ja käytetään Dekovitia
Laura, mä ostin kans babybjörnin käytettynä ja alkaa kans olla jo ihan hyvän kokoinen.. en oo vielä kääntänyt tyttöö naama menosuuntaan, mut pian sekin tapahtuu. Manduca -kantoreppua on kehuttu ihan mielettömästi! Ainakin tuolla Huhtihippujen palstalla on keskusteltu kovin ja moni ostanutkin www.bebes.fi ainakin myy. Siinä voipi kantaa johinkin 3v asti. on vähän saman lainen ku Ergo, mut parempi tietääkseni. Me ajateltiin ostaa seuraavaksi se, thaimaassakin tammikuussa kätevä kantaa sillä =)

Ninni: lämpimät onnittelut sulle 30v johdosta! Tiesitkö et oot syntyny samana päivänä ku tämän pariskunnan mies joka viime marraskuussa menivät naimisiin martin kirkossa, ku kävästiin siinä suakin porukalla moikkaamassa töissä.. manillassa oli hääjuhla. en viitsi täällä nimiä huudella mut yhdistit varmaan =) ollaan sen poppoon kans tänään lähdössä Rudolfiina risteilylle ja hiukka ulkoilee. Nella mene yökylään =)

BiaBia, vau! hienoa mahtavaa!! Onnittelut ja laatikollinen tarrasukkii matkaan! =) Kerroppa ihan et miten te sen teitte? =) menkkoja? imetätkö? --tahtoo kans!!--

maalismamma08, heräätkö sinä yleensä vasta sitten ku vauva itkee? meillä ainakin Nella heräilee nälkäänsä sillai että tuhisee, puhisee ja lutkuttaa kaameesti nyrkkejä. Minä herään tähän jo ja ennätän käymään pissalla ja juomassa lasin vettä ennenku otan viereen tissille. Niinä öinä ku korvike tarvetta, niin oon ennättänyt kyllä pullonkin lämmittää. Yleensä oon annostellu pulloon valmiiksi jo jääkaappiin. Meillä saattaa joskus tyttö hermostuakin ja alkaa itkee, mut rauhoittuu saman tien kun otan syliin ja tissille/pullolle.

Nyt alkaa iltaan valmistautuminen, mä oon ihan itsinä! Niinkö pienenä tyttönä tivoliin lähdössä =) OIkeesti, ihana päästä miehen kans ystäväporukalla rentoutumaan, etenkin kun tietää et Nella on 10+ hoitopaikassa yökylässä miehen veljen luona! Mut toki mua jännittää et miten pärjäävät, miten mä pärjään tissieni kanssa, saatikka sit jos humallun, heh!
Kävin ostaas uudet vaatteet ja kaikki, kivaa!! =)

Kuulemisiin!
 
Pitkästä aikaan taas kirjoittelen, juhannuksen aikaan oon varmaan viimeksi jotain tänne raapustanut! Oon kyllä käynyt lukemassa, mutta en vaan ole kerinnyt sitten enää kirjoittaa!! Laiskamadon vikaa taitaa löytyä :LOL: .

Kävin tuonne kerhon puolelle jotain kirjoittamassa, mutta jutut jäi lukematta joten jos ne sais luettu ja jotain viellä kommentoitua. Tekemistä riittää näin kesäaikaan, aina kun keli sallii niin pihalla ollaan vaikka nyt on muutaman päivän ajan ollut tosi kurjat kelit.

Lapset on ollut reilun viikon verran taas nuhassa, joten Topi on nukkunut huonosti niin päivällä kuin yöllä. Tissillä oleskelua on siis ollut.
Viime viikon keskiviikkona oli 4 kk neuvolalääkäri. Uusimmat mitat ovat:

Paino: 6830 g (6460 g)
Pituus: 65,7 cm (63,0 cm)
Pipo: 41,5 cm (40,5 cm)

Suluissa olevat 3kk neuvolan mitat. Ihmettelin sille lääkärille noita pojan rohinoita ja lääkäri antoi sitten lähetteet keuhkokuviin ja labraan verinäytteen ottoon. Käytiin samalla reissulla hoitamassa ne. Eilen piti saada tulokset soittoaikana, mutta lääkäri sairaslomalla, joten saadaan tulokset vasta maanantaina!! Topi oli tosi reippaasti koko reissun vaikka toisella oli päikkäriaika.

Loppuviikosta sitten maisteltiin hieman perunaa ja porkkanaa, mutta ei oikein meidän poitsulle uponnut. Pidettiin sitten muutama päivä väliä ja nappasin sitten täältä sivuilta sen maissijauhoista tehtävän "soseen", jota eilen sitten kokeilin ja tuntu Topi tykkäävän. Joten nyt sitten sitä sille "syöttelin" lähinnä iltaisin, ennen nukkumaan menoa!!

Paljon onnea BiaBialle uudesta plussasta!! :heart:

Ninnille synttärionnittelut!! :flower:

Hyppykiikku odottaa tuolla vaatehuoneessa, mutta minkäs ikäisenä sitä saikaan alkaa käyttämään?

Liivinsuojat on täälläkin käytössä, lähinnä käytän ainua, mutta olen myös sitä mieltä että "tarrat" saisi poistaa, koska ei mitään hyötyä. Ja sitten oon huomannut että niitä tarralönttejä löytyy joskus tisseistä kiinni!! :LOL:

Jotain muitakin galluppeja taisi olla, mutta en nyt muista enkä jaksa alkaa selaamaan. Tuli siis aika omanapa kirjoitus!! Mutta nyt kotihommien pariin!!

Muumi82 ja Topi 4 kk
 
Onnea BiaBia! :flower:
Mäki kävin Kelan sivuilla vaklaamassa mikä se ikäero on, että saa vielä samaa äippärahaa. Eli LA pitäs olla ennenku esikoinen täyttää 3v ni saa samaa rahaa. Jospa sitä alkas yrittään sit ku Nooa tulee vuoden verran. :p

Ninnille synde onnittelut täältäkin! 30-vuotiaana ollaan naisia parhaassa iässä! ;)

Nompulla on joku ihme nukkumiskausi menossa, kokoajan vetää sikeitä päivällä ja sit yölläki nukku 23-06, jonka jälkeen söi parin tunnin välein 10 asti ja nukku muuten. :eek:

Meillä on peruna ja porkkana maistunu super hyvin. Suun avaa aina ihan apposelleen ku lusikka lähestyy. Loppuviikosta otetaan vielä maissikin listalle mukaan ja sit koklataan makeita soseita. Annosten koko mua vähä mietityttää et paljonko tohtii kerralla antaa kiinteetä!? Kakka on muuttunu kiinteemmäks ja kerrat on vähentyny noin 2/päivä, muuten en oo huomannu muutosta (paitsi tuo uneliaisuus).

Mä en jostain syystä osaa tuolla kerhossa käydä lukemassa joten jatkan juttua vaan täällä normitapaan.

Me ollaan tekemässä asuntokauppaa ja huomenna saadaan kosteusmittauksen tulokset. Sit pitäs lopullinen päätös tehdä. Lainapäätös saatiin jo, ja myöntävähän se oli. Jippii. Ahistaa vaan ku asunto myydään vuokrattuna ja voidaan joutua jopa 6kk odottaa ennenku pääsee remppaamaan ja muuttamaan. |O

Nyt ukon kaveriks soffalle ku Nomppu vielä koisii.
Tässä vielä kuva Nooasta ja sen uudesta ystävästä:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=J3nny82&image_id=85317383

Rhea ja Nooa 4kk+1pv
 
Onnea BiaBia!!! :flower: Minäkin hieman kateellisena kyllä olen ;)

Mulla kävi samoin ku suvitukselle. Kirjotin kerhoon mutta ei sitä siellä missään näkyny. Bittiavaruuteenko hävisi? Tai sit mie oon vaan nii hiton lahjakas! :LOL:

*luki välillä juttuja*

aa.. siis hetki menee että näkyy! HyväHyvä! *Blondi täällä* :LOL:

Onnittelut ninnille.. "oon kolme kymppinen, oon kolme kymppinen.." :LOL:

Jahas jäi lyhkäseksi tää vierailu. Poitsu kutsuu. Sii juu sit vaikka illasta jos kerkeen.. :wave:

Marmeladi *pikasella*
 
Ninnille ja Biabialle onnittelut! :flower: Mullakin on tässä kuussa 30-vuotispäivät...

Ippu, kirjoittelen tuonne kerhoon tarkempia esittelyjä vasta ensi viikolla, kun olen nyt meidän remontin ajan täällä mummolassa maalinkatkuja paossa ja täällä ehtii melko huonosti koneelle ja kaikki kuvatkin on kotikoneella.

LauraN, meilläkin on jäämässä tuo BabyBjörnin rintareppu pieneksi. Kantoliinaa voisi käyttää mutta ompelin itse sellaisen pitkän liinan ja se meinaa venyä ja antaa liikaa periksi. Ja tuon repun pitäisi olla muistaakseni johonkin 10-13 kiloon asti ja meillä ei paineta edes kuutta... Onneksi saatiin halvalla käytettynä.

Aavalla on loppunut kaikki mielenkiinto kääntymiseen kun on nyt keksinyt, että ylöskin voisi nousta. Enää ei viihdy minuuttiakaan yksin leikkimatolla kun pitäisi olla koko ajan nostamassa istumaan, siinä sitten nauraa hohottaa. No, nukkuu ainakin yöt ja päikkärit (edelleen se tuskastuttavat 4 x 30 min) hyvin kun seurustellaan ja jumppaillaan melkein koko hereilläoloaika. Nyt taitaakin olla heräilemässä niiltä kolmansilta unilta joten...

Bellona ja Aava pian 3,5 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja angel08:
Ippu, kiitos noista tunnuksista kerhon puolelle. Kävin lukemassa juttuja, en päässyt keskusteluun?!!?enkä myöskään tajunnut miten sinne lisätä omia turinoita, kuvia... voisit siis iameille "blondeille" laittaa jotain ohjeistusta jos viittit. *kiitsa*
Pitää tosiaan jättää kerhohakemus kohdasta Hae jäsenyyttä, ja keskusteluihin pääsee vasta kun minä olen hyväksynyt jäsenhakemuksen.

Jutut ja kuvat myös tulevat näkyville vasta kun minä olen ne hyväksynyt, sen pitäiskin ilmoittaa siinä lähettämisvaiheessa jotain, että materiaali tallennettu odottamaan kerhonomistajan hyväksymistä tjn. =)

 
Angel08: Samanlailla minäkin heräilin herkkäyunisena jo siihen tuhinaan yöruokailujen aikaan, en ainakaan muista, että pojan nälkä olisi koskaan itkuasteelle ehtinyt yöllä. Nyt on hetki jo nukuttu täysiä öitä (koputtaa puuta, että näin jatkuisikin...) Tuo minun kommentti oli siis lähinnä pohdintaa Pimmille, joka mietti voiko maidon ottaa viereen. Taisin ilmaista itseni hieman epäselvästi :ashamed: Meillä tuo jauhesysteemi on lähinnä käytössä jos ollaan liikenteessä niin ettei muita lämmitysmahdollisuuksia ole. Meidän pikkukulinaristi kun on sitä mieltä, että lämmittämätön maito on ihan yöks =)

Täällä pohditaan samaa kuin Rhea, että minkäs verran sitä sosetta uskaltaisi antaa kerralla? Nyt pari viikkoa annettu makuannoksia ja tuntuisi uppoavan vaikka kuinka paljon, mutta enimmillään olen antanut kaksi jääpalakuutiollista.

BiaBialle onnittelut ihanista uutisista :flower: Meilläkin olisi toiveena pieni ikäero lapsille, mutta ihan vielä ei olla tositoimissa. Minulla meni tunteet synnytyksen jälkeen sen verran vuoristorataa, että tavallaan kai jännitän niitä ensimmäisiä viikkoja siitä syystä. Nyt hormoonimyllerrykset on takana ja rakastan ihanaa lastamme yli kaiken, mutta jotenkin poden huonoa omaatuntoa siitä alun synkästä mielialastani...
 
Ippu hyvä, kirjoitin jo puolen pvän maissa kerhoon "jutun" mutta ei näy vieläkään?
En kyllä huomannut et olisi ilmoittanut jotain??? Eli josko tekstiäni ei näy esim huomiseen mennessä, teenkö uuden??? Pari uutta oli jo tullut mun kirjoittamisen jälkeen joten olisit varmasti jo hyväksynyt munkin jos olisi mennyt ok perille??

BiaBia:lle mahdottomasti onnea plussauksesta!! Miltä tuntuu? Hui, varmasti onnelliselta!!
Ja Ninnille myös synttäri onnea!! Mä muistan kun olin teini ja yksi mun serkku täytti 30v ja musta se oli mahottoman vanha, mulle tulee jo jouluna 34v täyteen...iikk!

Meillä on ollu mahdoton päivä, esikoinen pissas sohville ja olen niitä kuivatellu koko päivän ja yrittänyt toipua shokista, ne oli vaaleat sohvat vielä vuosi sitten, jokusia tahroja olen jynssännyt mutta turhaan varmaan... kohta on 2 tahmatassua sotkemassa :) sit kun vähän ärähdin pojalle( aivan suotta :( ) ollu aivan herkkis koko päivän, itkenyt joka asiasta ym ym. Joskus vaan ei meinaa jaksaa....

ja jälleen tää keskeytyy kun tää talous ei ilmeisesti toimi ilman mua!! Prk :kieh:


 
Ippu Mikä kerho? *tyhmänä kyselee* Minua kiinnostais se =)

BiaBia Oikein paljon onnea! :heart: :flower: Varmasti ihanaa! =)

Meillä oli viime yö vähän huonompi, poika söi 150ml velliä, rupes puol 10 nukkumaan, heräs puol 1, söi taas 150ml velliä. Sit siitä jatko unia 5, ja taas söi. Sit ku nukku puol 9, heröäs juttelemaan, nostin viereen, siinä se jutteli, ja repi minua naamasta :D Aikasa touhus ja oltiin torkahettu kumpikin, noustiin sit 10 aikaan ylös.

Yleensä yöt menee yhellä syötöllä.

Poika on nukkunu jo pari tuntia, jospa kohta heräis =)

Muuta uutta tänne ei oikein kuulukkaan.:wave:

Heidi ja Miksu kohta 4kk :heart:
 
kiitti pimmi infosta! Tänään ollu hirveetä yritystä ja kun syötiin niin siinä ähki ja sai itsensä mahalleen, melkein, eli siis jäi kyynärpään päälle kaksi kertaa ja pari sekuntia oli näin 'mahallaan' kunnes kellahti takas selälleen :ashamed: :D
Eli eiköhän käänny ennen kun tulee se 7kk täyteen :snotty:
Mua vaan ahisti ihan hirveesti siinä katella, teki mieli mennä tökkäämään ja auttamaan mut täytyyhän pojan harjotella :xmas:

Nyt alan herättelee ukkoa jotta saa tyttö vähän aktiivisuutta tähänkin päivään, tytär siis en minä :LOL: Mä voin ihan hyvin vaan olla ja hengailla vaikka kokonaisen päivän :whistle: :D

Meillä muuten nyt ekaa kertaa Pampersin BabyDry 4-koko käytössä ja tosi hyviä on, ei kiristä tai purista ja menee varmaan kauan aikaa kun on 18kg saakka!
Saatiin myös postista yksi kappale (pah :saint: ) Pampersin ActiveFittiä, oli vaan kolmos kokoa ni en tiiä kuinka sopiva on mut täytyypä kokeilla!

Nyt moikka!

Suvitus+Veetiläinen 3kk2vko (noin) :heart:
 
Suvitus: meille kanssa tuli tuollainen näytekappale. Totesin, että se on aika kätevä kun oli muovin sisällä niin voi ottaa mukaan käsilaukkuun eikä siellä suttaannu. Aina kun ei tule otettua hoitolaukkua mukaan.

Saitteko te muut muuten pampersilta jonkin alennuskirjeen, jossa oli, että jos ostaa neljä pakettia pamperseja jonkin tietyn ajan sisällä niin saa 20? takaisin? Ajattelin, että jos nuo Suvituksen mainitsemat 4-kokoiset istuvat meilläkin niin niitähän voisi ostaa tuon määrän kun kerran kasvunvaraakin pitäisi olla. Ihan hyvä palautus kumminkin :)
 

Yhteistyössä