MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*


Ketju meille, jotka jaoimme raskausfiiliksiämme Maalismasut 2008 -ketjuissa, sekä muille maalisvauvojen 2008 äideille!


Hiljaa, hiljaa keinuttaa
pientä nyyttiä lempeä tuuli.
Kaunista unta katsothan,
pieni hymyhuuli.






24.1.2008
BiaBia ja poika / rv 34+1 / 2515g / 42,5cm / pipo 32,5cm

31.1.2008
Korven tyttö sekä Alma ja Bertta / rv 35+3 / 2345g 46,5 cm / 1760g 44,5cm

1.2.2008
Me6 ja Aada / rv 32+5 / 2250g / 46,5 cm

8.2.2008
Ippu ja tyttö / rv 34+4 / 2870g / 48cm / pipo 32,3cm

9.2.2008
riksu82 ja Amanda / rv 35+4 / 2260g / 45cm / pipo 33 cm

16.2.2008
härkäneito ja tyttö rv 37+0 / 2540g / 46,5cm / pipo 33,5cm

19.2.2008
Hexodus ja poika / rv 37+6 / 3600g / 50cm / pipo 37cm

23.2.2008
Misupai ja Siiri / rv 39+0 / 3084g / 51cm

27.2.2008
oonaliina ja poika / rv 37+0 / 3850g / 52cm / pipo 35cm
Ninnukka02 ja poika / rv 39+4 / 3550g / 50 cm / pipo 34cm

1.3.2008
Jade80 ja Julius / rv39+3 / 4115g / 50cm / pipo 36,5cm
leenuski ja poika / 38+6 / 3060g / 48cm / pipo 34,5cm

4.3.2008
Tansuli ja Joona / rv 40+1 / 4400g / 56cm / pipo 36,5cm

5.3.2008
zuku ja tyttö / rv 40+6 / 3490g / 49cm / pipo 35cm
hope08 ja poika / rv 38+5 / 4080g / 52cm / pipo 35cm
Valvatti sekä poika ja tyttö / rv 38+1 / 2800g / 2600g / 49 cm

6.3.2008
muumi82 ja Topi / rv 41+2 / 4170g / 52 cm / pipo 35cm

7.3.2008
Jennah ja tyttö / rv 40+1 / 2950g / 48 cm / pipo 36cm
maria-86 ja tyttö / rv 41+0 / 3780g / 51cm / pipo 37cm
Mamma Muu ja tyttö / rv 38+2 / 4000g / 51cm / pipo 35cm

8.3.2008
Rhea ja Nooa / rv 39+4 / 3190g / 48,5cm / pipo 34cm
Katjuska73 ja Eliel / rv 39 + 4 / 2970g / 49 cm / 33 cm

9.3.2008
äityliini83 ja poika / rv 39+5 / 3960g / 53cm / pipo ??cm

10.3.2008
mrs fox ja Nuppelo / rv 38+6 / 3100g / 49cm / pipo 34,5cm
KettuRepussa ja Lilja / rv 39+0 / 3495g / 49cm / pipo 37cm

11.3.2008
skog ja tyttö / rv 42+1 / 3870g / 53cm / pipo 33,5cm
äiti lokakuu ja poika rv 37+5 / 3910g / 51cm / pipo 36cm

12.3.2008
enne ja Leo / rv 40+6 / 3540g / 50cm / pipo 37,5cm
LapsetOvatElämäni ja poika / rv ?? / 4010g / 51cm / pipo 37cm

14.3.2008
Heidi1985 ja Mikael / rv 41+0 /4175g / 52cm / pipo 38cm

15.3.2008
tutteli78 ja poika / rv ?? / 3685g / 51cm / pipo 36cm
Kellukka ja Matti / rv 38+2 / 3470g / 51cm / 35cm
Marmeladi ja Matias / rv 41+4 / 4140g / 53cm / pipo 35,5cm

17.3.2008
LauraN ja tyttö / rv 41+0 / 3432g / 52cm / pipo 35cm
mamma-miia ja tyttö / rv 38+2 / 3465g / 50cm / pipo 35,5cm

18.3.2008
Kinsella ja Siiri / rv?? / 3410g / 49cm / 36cm

20.3.2008
kleopatra ja poika / rv 38+3 / 2920g / 49cm / pipo 33,5cm
Helmi35 ja tyttö / rv 39+0 / 2850g / 48cm / pipo 34cm
mama-L ja Telma / rv 41+0 / 3440g / 49cm / pipo 34cm
Leijonanmorsian ja Onni / rv 41+3 / 3070g / 50cm / pipo 33cm
viivi ja vagner ja tyttö / rv ?? / 3615g / 48cm / pipo ??cm
taimi ja Loviisa / rv 38+5 / 4130g / 53cm / pipo 37cm

21.3.2008
saini81 ja Elias / rv 40+0 / 3210g / 48cm / pipo 34cm

22.3.2008
suvitus ja Veeti / rv 41+0 / 3760g / 51cm / 36cm
PJM ja tyttö / rv39+6 / 3300g / 50cm / pipo 36cm

23.3.2008
Amalia- ja tyttö / rv 39+6 / 3650g / 51 cm / pipo 35cm

25.3.2008
taaperotx3 ja poika / rv 42+1 / 4800g / 52cm / pipo 36cm
Tyrannosaurus ja poika / rv 40+5 / 3825g / 50cm / pipo 36cm
mantsukka ja tyttö / rv 40+1 / 4840g / 53cm / 37cm

26.3.2008
bellona ja Aava / rv 39+6 / 2864g / 48cm / pipo 32cm

27.3.2008
Ninni78 ja Lina / rv 41+4 / 4800g / 53cm / pipo 37cm
margit ja tyttö / rv 40+1 / 3830g / 52cm / pipo 36,5cm

30.3.2008
pimmi84 ja Minttu / rv 40+4 / 3780g / 51cm / pipo 34cm
Sienna ja poika / rv 42+0 / 3465g / 47cm / pipo 33,5 cm
piutsuli ja tyttö / rv ?? / 4560g / 54cm / pipo 36cm
tyynex ja poika / rv 41+1 / 4515g / 53cm / pipo 37,5cm

4.4.2008
pitkäkoipi ja tyttö / rv 40+5 / 4310g / 52cm / pipo 34,5cm

6.4.2008
Riinu ja tyttö / rv 42+0 / 3740g / 53cm / pipo ??cm

9.4.2008
ootus82 ja poika / rv 42+2 / 3040g / 50cm / pipo 34,5cm

11.4.2008
Piitsi82 ja tyttö / rv 41+6 / 4488g / 53cm / pipo 38,5cm
ootus82 ja poika / rv 42+2 / 3040g / 50cm / pipo 34,5cm

12.4.2008
angel08 ja Nella / rv 41+6 / 4010g / 54cm / pipo 38,5cm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


AIEMMAT KESKUSTELUMME

Helmi- ja maaliskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t977759

Huhtikuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1011010

Toukokuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1035495
 
Heip! :wave:
Uusi pino kesäkuulle, joskaan eihän se toukokuun ketju vielä kovin pitkä ollut, mutta pysytään nyt tällä aloittamallamme linjalla, löytyy sitte vanhat jutut helpommin jos kuka niitä myöhemmin hakee ja lukee =)

Tein tämän uuden ketjun jo aiemmin päivällä, ja kahteen kertaan kirjoitin pitkät pätkät tekstiä tänne muutenkin, mutta sitten meidän kone, tai oikeastaan netti tilttasi Adobe Readerin päivitysten tms. takia jotenkin, ja tekstit hävisi taivaan tuuliin kun netti meni kiinni itsekseen. Mur!! Katotaan siis mitä jaksan kirjoittaa nyt uudestaan, ja että pimahtaako netti taas...

bellona, suuret kateusprosentit opettajamiehestä ja hänen pitkästä kesälomastaan! Olisipa ihana kun olisi toinen niin pitkän pätkän kotona kaverina arkea jakamassa. Meillä on vaan 3+1 viikkoa, pöh.. Siis kolme viikkoa heinäkuussa ja yksi viikko elokuussa.

enne, :hug: Voi itku!! Kunpa voisi jotenkin auttaa, mutta mitäpä sitä täältä matkojen takaa pystyy, ei oikein mitään. Niin riipaisevasti olit blogissakin kirjoittanut. Minä en muuten vieläkään ole onnistunut siellä niitä kommentteja kirjoittamaan, joten heitän niitä täällä aina välillä. Koita jaksaa, ja ainakin henkistä tukea on täällä suunnalla kovasti! Paranemisia molemmille pikkukavereille ja halaus :hug: sinulle itsellesi! :heart:

Kesävaatteiden mahtuminen Hyvin mahtuu raskautta edeltäneen kesän vaatteet, joskin sopivia ei ole kauhean montaa vaatekappaletta, suurin osa on isoja. Kun olin just vuosi sitten laihtunut, ja kerkesin ostaa muutaman vaatekappaleen ennen plussatestiä, ja sen jälkeen en enää mitään viitsinyt ostaa kun tiesin että ei kauaa mahdu. Niinpä tälle kesälle olisi tehtävä muutamia lisähankintoja; caprit, shorsit, pari hametta, bikinit.. No, shoppailuhan on aina hauskaa, kun vain olisi rahaa! Niin herkästi tulee ostettua vaan lapsille jos millon jotain ostaa. Nyt oli ihana ylläri kun äiti käydessään työnsi setelin käteen että käy ostaa itelles jotain, eläkä osta lapsille. Ostin sit verkkarit ja ulkoiluhousut, ballerinat sekä hupparin. Mut noistahan ei mikään ole kesävaate. Paitsi huppari tavallaan kun sitä käytän kesällä takkina.
Niin ja paidat tuntuu lyhyiltä täälläkin, ja tissien piikkiin minä oon sen tähän asti laittanu =)

Yöllä herään jo neitin ähistelyyn ja asennon vaihteluun, ja otan jo tissille, kun tiedän että kohta tulee se parkaisukin, että äiti, nälkä, NÄLKÄ!! Ja ettei siis isoveikka herää ni otan heti kun olen varma että neiti aikoo tosiaan herätä syömään eikä ähistele muuten vaan unissaan. Oma uni on siis tosi kevyttä.. odottelen jo aikaa kun yösyötöt voi lopettaa, että pääsee itse taas nukkumaan yönsä! =) Niin siis jos ei näytä puurolla sit jonkin ajan päästä alkavan nukkua kokonaisia öitä niin unikoulua pidetään neidillekin, samoin kuin esikoiselle aikoinaan.

Marmeladi, myö ei olla kovia lentomatkustamaan, eikä matkustamaan ylipäätään. Kerran kesässä jos eteläsuomessa käydään ni hyvä on! ;) Semmonen reissu on tällekin kesälle vissiin suunnitelmissa, kun isoveikan kummit asuu Nurmijärvellä. Matkalla poiketaan varmaan Puuhamaassa tms. kohteessa =) Pitää vaan lainata appiukolta autoa reissun ajaksi, omassa kärryssä kun ei ole ilmastointia :/

Oltiin eilen tivolissa. Ansku ei toki vielä moisesta älynny, yritti nukkua vaunuissaan mutta eihän siitä siinä hälinässä ja metelissä mitään tullu. Valvoi sitten ja katseli vaunun kuomun kuvioita =) Välillä meinasi hermostua mutta rauhoittui heti kun sai tutin suuhunsa.
Silmätulehduksen poloinen sai, se oli ensin isoveikalla ja nyt sitte neidillä. Hurjan näköinen oli aamulla kun silmä oli aivan umpeen muurautunut ja rähmällä kiinni liimattu!!! :'( Fucitalmicia on annettu eilen ja tänään, ja päikkäreiden jälkeen silmä olikin jo parempana, toisten päikkäreiden aikana ei ollu rähminy enää yhtään. Huominen ja ylihuominen pitää kuitenki tippoja vielä laittaa.. saas nähdä miten saan yksin aamutipat laitettua, kun onhan se nyt melkoinen ohjelmanumero ollu; pidellä neitiä paikoillaan ja sihdata sitä tippaa sinne mini-silmään!! Helpompia olisi semmoiset oikeat TIPAT, mutta Fucitalmic on semmosta aika paksua, ei tipahda se tippa todellakaan itsekseen sieltä tuubista...

Isännän suhteen mieli on vähän apea... tuntuu että tokko tuo ees rakastaa enää. Juteltiin aiheesta eilen ja kyllähän tuo sanoo että rakastaa, mutta ei se se sanominen oikein riitä. Pitäis teoilla osoittaa se, ja päivittäin. On semmonen "yhdessä mutta yksin" -olo.
No mutta on siinä jotain kehumistakin; tosi hienot yöpöydät teki meille! Omin kätösin värkkäili, mulla pitäis nyt vaan käydä ettimässä jotku kivat korit niihin, että saa kaikki huulirasvat ja käsivoiteet ja muut purnukat piiloon sitte.

Mutta nyt, unten maille... tai lukemaan nyt aluksi. Se kun tuo telkkari taas tarjoaa jotain parempaa kuin emäntä ni ei oo isännästäkään siis mitään iloa... 24 alkaa just. Joten sänkyyn siis!

Ippu :heart: Annika 3kk ja en tiiä montako viikkoa... ens viikolla kumminki 4kk
 
Ipulle kiitos kesäkuun uudesta pinosta :flower: !!!

Tulin vaan korkkaan tän ja kiittään Ippua.
Sain muuten vihdoin ladattua profiiliin uuden kuvan Linasta, oon monta kertaa koittanu aiemmin mut ei vaan oo toiminu. Toi kuva taitaa olla viikko sitten otettu, tsekatkaa letti :LOL:

Kauniita unia ja ihanaa kesäkuuta kaikille!

Ninni ja Lina 9,5 vkoa
 
Meillä oli eilen esikoisen kuusivuotisbileet, olipas hauskaa. Ihmepoika on ihan poikki kun seurusteli koko päivän. Nukahti illalla tavalliseen tapaan ysiltä, heräs vasta puol seiska syömään ja nyt vetelee vieläkin sikeitä.

Ninni, toi Linan tukka on jotain käsittämätöntä! Tosi ihana :heart:

Mahtavaa, kun on näin lämmintä, eikä tarvii topata itseään eikä lapsia kun lähtee pihalle. Vähentää huomattavasti stressiä, kun uloslähteminen on kamalaa kiljumista yleensä. Siis ihmepoika huutaa ja äippä hikoilee.

Tosi nopeesti mennyt aika keväällä, aivan varkain tuli kesä. Mutta kyllä se talvi kestikin iäisyyden... mutta nautitaan tästä! -pikkuvaemo ja ihmepoika (viikot hukassa...)
 
...ja Ippua kiittelen minäkin kun näitä listoja jaksat väkertää!

Täällä Jyväskylässä on tosi tuulinen aamu. Mietin just et puinko neidille liian vähän päälle vaunuihin kun ei oo ku sisävaatteet ja myssy. Tosin äp-makkarin sisällä nukkuu ja onhan tossa tota harsoa suojana ettei pääse viima vaunuihin. Mut on se vaan niin hankalaa toi pukeminen näillä keleillä... Koko viikonlopun Helsingissä nukku partsilla vaunuissa ilman mitään ylimääräisiä härpäkkeitä. Ja muutenkin reissu meni tosi kivasti! Menomatka kesti vaan 4½ h edellisen 7h sijaan (300km...) kun pysähdyttiin yhden kerran pidemmän aikaa. Huutokonserttia sai silti jonkun verran kuunnella, kuumahan raukalla tietysti oli. Siskon lakkiaiset meni kivasti ja Telma oli tosi nätisti vaikka varmasti oli raskasta kun kuuma päivä ja taas pyöriteltiin sylistä syliin. Ja kyllä kaikki ihasteli - neiti tais vähän varastaa showta. :LOL: Siinä välissä otti kivasti päikkäreitä ja taas jaksoi juhlia. Kotimatkalle lähettiin sit ehkä vähän viisastuneina yötä vasten, ekat 50km huusi kun heräsi kaukaloon siirrettäessä, sitten hyssyteltiin huoltsikan pihassa ja jatkettiin matkaa niin kun tein hänelle semmosen pimeän pesän takapenkille niin sinne nukahti itsekseen! Ja veti sikeitä kotiin asti!!! Ai että äiti oli ylpeä!!! Sit tankkas vähän ja nukahti tyytyväisenä omaan sänkyyn, ja yö meni ihan normisti, pari kertaa söi. Mahtavaa tietää et kesänki reissut tulee onnistumaan ajon puolesta kun yöllä ajaa. Suosittelen muillekkin autossa kärisijöille tällästä systeemiä.

Kesävaatteista oli juttua. Mulle mahtuu kyllä kaikki vanhat vaatteet, kun tuli 11 raskauskiloa ja niistä oli jäljellä pyöreä nolla 2vk synnytyksestä... Tehokasta imetystä ja vaunuilenkkeilyä vaan niin niillä karisi. Tai siis mä oon tämmönen sintti ollu muutenki aina. Kaikista suunnista pieni. :D Synnytyksen jälkeen ostin itelleni uuden kevättakin, kun mitään vaatteita en oikeen raskaana osannu ostaa... Mä en tosiaan kyllä mitään uusia kesävaatteita ees tarvi, paitoja pursuaa nyt jo kaapit. Farkut ajattelin hankkia kun mulla tällä hetkellä tasan 1 joita käytän, tietty muita housuja sit... Synttärit on sekä mulla että miehellä 13.6 ja vihjasin jo et ostais mulle farkut lahjaks, mut ei hän kuulemma voi ku hällä on joku kuningasidea ollut tässä jo pidemmän aikaa. Mielenkiintoista... :LOL: Ite ajattelin tilata miehelle tälläsen http://www.lapinpuukko.fi/images/catalog/leijonapuukko.jpg nimikirjainkaiverruksella ku tiiän et on semmosesta kesäks haaveillu. :)

Tjoo, eikä tässä sen kummempia tänään, arki alkaa taas... Miehen kesälomaa odotellessa. Taitaa pitää siinä juhannuksen ympärillä viikon, ja sit koko heinäkuun. :heart: Syyskuussa ollaan lähössä sinne Nizzaan (20.9, Telma 6kk tasan), ni sit pitää sen 1 viikon mikä on vielä isyyslomasta jäljellä. Missä muuten teidän perheet meinaa juhannusta viettää? Me lähdetään perinteisesti miehen vanhempien möksälle, joka on vaan jotain parikyt kilsaa tästä Jyväskylästä. Ihana paikka järven rannalla! Musta jussi pitää ehdottomasti viettää mökillä, ite en osais kuvitella itteeni ollenkaan missään festareilla tai kaupungissa riekkumassa...

Nyt täytyy mennä laittaa jotain suuhun, kun Telma vielä nukkuu, mukavaa päivää kaikille!
t. mama-L ja Telma huomenna 2 ½ kk.

 
Olipa kiva vkonloppu pitkästä aikaa kun miehenkään kanssa ei tarvinnut tapella ja sain lopulta laitettua pihan kuntoon, nyt vaan niitä kelejä odotellessa!!! Heti tuli pilvinen pvä kun olisin voinu loikoilla pihalla uuden varjon alla ja sitä rataa :) Kaatopaikalle täytyy tänään viedä kamaa kun varasto täynnä saunarempan jäljiltä paneelia ja muuta rempparoinaa, eikä mies ole sitä vielä aikaan saanu mutta jospa tänään yhdessä kun ollaan suht.asiallisissa puheväleissäkin :/

Matkustelusta me päätettiin nyt sitten perjantaina pyrähtää viikoks etelään Veetin kummitädin kanssa, mutta Veeti jää kotiin tältä reissulta kun tarjolla oli vaan määrittelemätöntä majotusta niin tiedä sitten mihin sitä päätyy mutta kunhan AURINKOON JA LÄMPÖÖN ;) Toinen reissu on tiedossa sitten heti juhannuksen jälkeen kun lähd.koko perheellä Bulgariaan viikoksi kun sekin halvalla saatiin, se on sitten Veetin ihan eka ulkomaanmatka :) Heinäkuussa lähdetään vielä kakspyöräsellä miehen kanssa pori jazzeille, ruotsiin ja tanskaan, mutta sinne on vielä aikaa! Mä olen ihan todella matkustushullu ja olisin kaiken aikaa menossa johonki ilman suuntaan.Mies olikin jo, että voisko joskus pysyä lomalla aloillaan ja ihan vaan kotisuomessa, mutta kun täällä nää ilmat on aina niin epävarmat!

Kesävaatteista vanhat ei tod.mahdu päälle ja nyt kun reissuunkin lähtö niin mihinkähän sitä itsensä verhoais? Pitäs kait jotain vaatetta käydä ostaan, mutta enemmät hankinnat ajattelin jättää juhannuksen jälkeiseen aleen! Bikinit ostin tässä taannoin, mutta tämä kroppa hm :eek: ei ole ihan bikinikunnossa.Vkonlopun aikana olin joka ilta kunnon kävelylenkillä ja viikolla aina tahtoo jäädä, mutta kyllä mielestäni olen paljon liikkeellä mutta läskit ei vaan sula ei millään. Jospa etelässä tulis liikuttua ja syötyä vähemmän kun on kuuma :p

Juhannuksena ollaan varmaan vaan ihan kotosalla ja grillataan! Minä otan töitä jos on tarjolla niin saa suht.kivasti rahaa kun on 2 pyhää peräkkäin.Juhannusta ei ole koskaan ollu tapana railakkaasti juhlia, mä vaan en lämpee sille.

Lähdenpä tästä pyykkiä ripustamaan kuivaan ja uutta koneeseen niin lähtee taas arki mukavasti rullaamaan! Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
Lämmintä kesäpäivää kaikille!

Esikoinen lähti juuri hetkeksi ulos niin kerkeän hetken tähän istahtamaan kahvikupin kera :xmas:

Juu olinhan mä lauantaina ulkona! Laukussa oli yks Otto-lonkero ja Saku-lonkero. Olin juhlapaikalla kasin aikaan ja jo ennen kymmentä kotona :LOL:
Ja Ottoa vähän maistelin muttei tuntunut hyvältä juoda kun oli muutamia ihmisiä jotka selvästi paheksuivat tätä. Mies soitti ja puhelimesta kuului kamala huuto kun Veetillä oli hirveä nälkä. Mä sain siitä kauheet hepulit ja aloin lähtemään, pienten itkujen kera tietty! Hormones :whistle: Juu, mutta vaikka vain vähän aikaa olin niin se tunne, että olin lähdössä ulos ja se hetken aikainen itselle-eläminen oli kyllä sen arvoista! Ja hyvä fiilis jäi! Kotiin paluu ja Veetin näkeminen oli myös jotain aivan ihanaa :heart:
Juhlissa siis yksi synttärisankarin kaveri on sellainen joka yrittää löytää musta aina jotain huonoa äitiyttä, eikä edes tunne mua! Aina vertaili meiän ipanoita kun on saman ikäiset; kumpi on isompi (ihan totta) ja kumpi osaa kävellä jnejne, imetyksestä myös. Eilenkin kysyi minulta ekana että aijaa, juoko Veeti pullosta vai ja vastasin että ei niin häneltä jäi suu auki eikä enää vastannut mitään. Siskoni laittoi textarin myöhemmin että oli sanonut ettei hän edes noin pientä vielä jättäisi hoitoon :ashamed: Mut mun mielestä ei edes ole hoitoon jättämistä kun jäi isälleen :eek: Harmittaa eniten kun ei mulle voi suoraan sanoa vaan aina mun siskolle ku oon lähteny :kieh:

Mut, pieni purkaus on nyt ohi, kiitos :D

Ja kesävaatteiden puutosta myös täällä :attn: Olispa talvi ni olis helpompaa peitellä tota omituista makkaraa joka seuraa mua joka paikkaan :kieh: Muuten saisin monia vaatteita laitettua mut ku toi tossa navan alapuolella,prkl. Ja samoin ku Oikukkaalla ni mulla kans ollu lyhyitä paitoja ja normaaleistakin paidoista tulee napapaitoja näiden tissien takia :whistle:

Misupaille:
Mulla paitojen kokoon vaikuttanu se että (valitettavasti) mun rinnat roikkuu alempana, eikä ne oo tossa ylempänä pitämässä paitaa pystyssä oikeasta kohtaa, vaan roikkuvat patalappuina vaan :ashamed:
Ja tohon urheiluun, kannattaa varmaan kokeilla aluksi? Mä alotin sillon esikoisen syntymän jälkeen aika kovan jumppaamisen ja huomasin ettei maitoa herunu enää. Lopetin sit jumpan ja imetin yli vuoden onnellisesti ja sen jälkeen alotin kunnon rehkimisen ja paastoomisen ni johan lähti kilot :D Mut tosiaan kannattaa kokeilla ja kunhan muistaa syödä ja juoda riittävästi niin pitäisi maitoa tulla.

Mä alottelen taas vasta myöhemmin, nyt saa vielä ottaa rennosti B)

Marmeladi:
Ei, kyllä mun vanhemmat ihan täällä Helsingissä asuu :D Ne osti muutama vuos takaperin aivan upean mökin+tontin sieltä! On mielettömästi tilaa ja kaikki niin vanhaa ja omaa metsää ja rantaviivaakin, parempaa paikkaa en nyt just keksi ;) On ollut tapana viettää juhannusta siellä suurella porukalla ja niin tehdään nytkin! En malta odottaa.. Ensi kesänä saatetaan meiän häitä vietellä siellä mut ne on vielä hyshys :whistle:
Mutta suosittelen sinne Saarenmaalle menemistä oikein lämpimästi :heart:

Mut nyt haen lisää kahvia, tuli oikea novelli mut lukee ken tahtoo :wave:

Ihanalla tuulella Suvitus+Veetuska :heart:

P.S. Ippu voit lisätä Veetin listaan!
 
MAanantaita, harmaata sellaista. Ja arvatkaapa mitä se tarkoittaa??? Mun pitää pestä ikkunat loppuun Siirin pitkien päikkäreiden aikana. No, onpahan sitten tehty. Illalla siitä urakasta saa jotain hyvää palkinnoksi kaupasta, nam.

Kiva, kun äsken olin "päikkäreillä", niin alko kuulumaan kauhea piipitys. Heti ajattelin jotain kauheaa... mutta telkussa vipelsi ja piipitti se hälytysjärjestelmän testausjuttu. Hyvin se toimii, kun heräsin siihen. TAUKO, neiti heräsi. No nyt on masu täynnä pikkuisella ja äidillä tissivaossa maitoa, kun neiti pulautti kaula-aukostani röyhtäyksen yhteydessä.

Juhannuksesta: meillä on tapana viettää mökillä ja tänä vuonna mennään taas mun mummon mökille. Se on täältä vain 120 kilsan päässä Valkealan jättikunnassa, joten sopii meille. Kun ei me juhannusta kauhean ihmeellisenä pidetä, mutta mökille pitää päästä. Mun porukat ja mun veli tulee sinne kans. Mummo nauttii, kun saa laittaa evästä ja sitten on elämää ympärillä. Se on siitä hyvä paikka, että mummon talvitalo on siinä kävelymatkan päässä ja me nukutaan Siirin kanssa siellä sitten.

Ninni: aivan uskomaton pörrö teidän neidillä! Mitä sie söit odotusaikana, että saitte noin mahtavatukkaisen tytön söpöliinin???? ;)

Mama-L: hienosti meni teidän reissu, nyt sitten voitte ajella paremmin mielin kesälläkin, kun neidille löytyi sopivat keinot matkustaa. Ois nimittäin tosi kurjaa, jos neiti aina karjuisi autossa suoraa huutoa, niin ei siitä matkasta kukaan nauti ja eipä varmaan tulisi lähdettyäkään. Ja onnea, ettei sulla ole enää kilojakaan!! Taitaa olla niin, että mitä nuorempi, sen nopeammin ne lähtee. Miekin vaunuttelen välillä 3 kertaa päivässä, mutta muutama kilo tuolla reisissä-keskivartalo seudulla on ja vähitellen karisee. Lihasten päälle kun kertyy, niin ei niin helpolla välttämättä lähdekään...

Ipulle kiitoksia uudesta pinosta! TEidän kummit asuu hyvässä kunnassa, kannattaa käydä vierailulla. Siellä mekin majaillaan...

Lukiko kukaan Hesarista tänään, kun joku heinämammojen ketju oli järkännyt tapaamisen isolla porukalla??? Musta se oli ajatuksena tosi kiva ja oon useasti miettinyt, että onnistuisikohan se meiltäkin...

Nyt vaipan vaihtoon ja sitten syömään, nälkä kurnii masua.

Misupai ja Siiri 3 kk 1 vko 3 pvä
 
Tuulista alkukesän päivää keskisestä suomesta!!

Viime päivät ollut niin mahtavia ja lämpöisiä, ettei ole koneella malttanut käymään. On vaan ulkoiltu ja nautittu auringosta!! Nyt sitten on aamusta satanut ja tuullut oikein urakalla, mutta taisi se onneks loppuviikosta luvata lämpenevää!!

Topi on ekoilla päikkäreillä ulkona, taitaa nukkua paremmin kun on vähän viileetä!! Pikaseen aattelin kirjoittaa, kun lupasin tytön kanssa leikkiä kun on syönyt!!

Ennelle voima :hug: . Meillä kanssa Topi ollut jo kolmisen viikkoa räkätaudissa, eikö loppua näytä tulevan. Tyttö sai siskon pojalta eka sen räkätaudin ja pari päivää siitä niin se oli Topilla! Tyttökin viellä yskii vaikka muuten alkaa olla ok, mutta Topi raasu on vaan räkänen! Nenä aamuisin aina ihan tukossa ja sitten yskii ja rohisee! Iltaisin alkaa olla vähän parempi, mutta yön aikana menee tukkoon. Toivotaan paranemista!!

Mullakin olisi suunnitelmissa aloittaa vauva uinti lauantaina, kun Topi täyttää sen kolme kuukautta. Mutta jos on viellä hirveen räkäinen niin joutuu sitten siirtämään. Ei tässä kyllä kerkii kun pari kertaa käydä, kun uimahalli menee kiinni kesäksi! Täytyy sitten syksyllä jatkaa!
Uikkari kyllä pitäis hommata pojalle, kun siskon pojan vanha ei mahtunutkaan!!

Ninnin tytöllä aivan mahtava tukka.

Kesävaatteista, onneksi mahtuu vanhat kun ei raskausajalta painoa ole jäänyt. Nyt vaan täytyy hillitä tuota herkkujen syöntiä ettei ala paino nousemaan!

Juhannuksena mennään porukoitten mökille grillaamaan saunomaan!!

Nyt kuuluu kutsuhuuto, joten toinen kerta lisää!!

Muumi82 ja Topi n. 3 kk
 
Kiitokset taas Ipulle!

Niin se alkoi kesäkuu ja koululaisillakin loma! Ihanaa, kun ei tarvitse laittaa kelloa soimaan 6.30! Sain tänäänkin nukkua yli 8:aan.

Viikonloppuna oltiin Artun ekalla mökkireissulla. Hienosti meni ja nukkui yönkin todella hyvin.

3 kk neuvola oli perjantaina. Rokotuksesta tuli hiukan oireita: levottomuutta, huutoa nukkumaan mennessä (ei ollenkaan Artun tapaista) annoin Panadolin jo hyvissä ajoin, en jäänyt odottelemaan kuumetta tms. Nukkui yön kuitenkin normaalisti ja seuraavana päivänä oli ihan oma itsensä. Artun ihoa neuvolantäti jaksoi taas kehua. On kuulemma niin kaunis...

Juhannuksena lähdetään omalle mökille saimaan rannalle. Mun mielestä myös juhannus pitää viettää mökillä tms. Ja kaikista mieluiten veden äärellä. Joka juhannus emme saimaalle asti lähde, vaan vietämme jussin jossain sukulaisten mökillä täälläpäin suomea.

Ennelle voimia sairastelujen kanssa. Toivottavasti ei pahempaa tautia tullut tällä kertaa.

Kesävaatteista, ei todellakaan mahdu viime kesäiset vaatteet päälle! Eli kauppaan käy minunkin tieni. 6 kiloa ainakin on vielä jäljellä ja enemmänkin pitäisi pudottaa. Ahkerasti käyn vaunulenkillä ja vähän katson mitä suuhuni laitan, mutta sen tehokkaampaan painonpudotukseen en vielä ala. Imetyksen loputtua sitten... Tämä kesä menee nyt sitten melko suurena, mutta jos ensi kesäksi taas olisi oma itsensä. Eipä oteta paineita kiloista!

Päiväunet on muuten meillä "heikentyneet". Eli nukkuu selvästi lyhyempiä pätkiä ja paljon levottomammin. Selvästi nuo kuumat päivät vaikuttaa. Ei kuitenkaan häiritse minua ollenkaan, kun ei kuitenkaan mitenkään kitise väsymystä tms. Viihtyy hyvin lattialla ja välillä sitterissä istuskelee.

Ulkoilmaan ei ole Arttu oikein vielä tottunut. Siis sillä tavalla, että hereillä ollessaan viihtyisi esim. viltillä tai muuten "raakana" pihalla. Aurinko häikäisee ja tuuli ottaa silmiin. Siis vaikka ihan varjossa on pidetty, ei suinkaan auringonpaisteessa. No, toivottavasti vähän tottuu, kun kesä olisi lähestulkoon kokonaan ulkona tarkoitus viettää..

Niin ja Suvitukselle piti sanoa, että aina löytyy noita arvostelijoita! Mikä siinäkin on, että pitää sitä omaa itseään tehdä jotenkin paremmaksi toisia arvostelemalla.. !? Kiva, että kuitenkin pääsit vähän tuulettumaan ja joka tapauksessa jäi hyvä fiilis. Tuo hoitoon jättäminen on yksi niistä äitiyden ikuisuuskysymyksistä, johon ei ole minkäänlaista oikeaa ratkaisua. Jokainen äiti, lapsi ja perhe on erilainen ja jokainen toimii niin, kun se itselle parhaiten sopii. Se on varmaa, että mitään traumoja lapsi ei noista hoitohetkistä saa! Päinvastoin!

Jaha, taas kuuluu vaunuista kutsuhuuto!

Oonaliina + Arttu reilu 3 kk
 
Moikka!

Pienet nukkuu, joten jos ennättäis kirjotella vähän...

Meikäläiselle ei mahdu oikeastaan yksikään kesävaate tuolta kaapista... Kaikki housut menee kyllä jalkaan, mutta mahan kohdalta ei lähellekään kiinni ku tuo löllyvä makkara ei häviä mihinkään :kieh: Kilojakin on jäljellä vielä se sama 8 mikä on ollu jo monen monta viikkoa. Vaikka kuinka imettää ja liikkuu niin puntari näyttää samaa... Häät lähestyy ja vitutus (anteeksi) on aika suuri ku joutuu näköjään ostamaan korsetin että kehtaa katsoa edes peiliin hääpäivänä... No, se siitä ainaisesta huolenaiheesta...

Minäkin innostuin käymään "viihteellä" tuossa perjantaina ku mun kolme vanhaa ystävää suunnittelivat yhteistä iltaa ja pyysivät mukaan... Otinpa sitten kaksi siideriä mukaan ja kävin istumassa iltaa muutaman tunnin :) Kahdeksalta lähettiin ja puolenyön aikaan kotona ja onneksi miehellä oli menny kaikki hyvin lasten kanssa... Molemmat oli vaan nukkunu ja Minttu oli syöny yhdesti :)
Teki kyllä hyvää käydä vähän tuulettumassa, mutta tuli kyllä huomattua että ollaan kavereiden kanssa niin erilaisissa elämänvaiheissa ettei keskustelun aiheet kiinnostanu mua kyllä pätkääkään :ashamed: Ei oikein osannu kommentoida mitään kun toiset naureskelee miessekoiluilleen ja vertailee että kuka on juonu eniten viikon aikana :whistle:

Ennelle täältäkin jaksamisia ja pienelle pikaista paranemista :hug:
Meilläkin oli tuo esikoinen 40 asteen kuumessa ja aika kovassa influenssassa ja tietenkin se tarttui myös Minttuun ja minuun... Mulla ei onneksi noussu kuumetta ja Mintullaki oli vain 37.8 astetta korkeimmillaan, mutta tosi sitkeetä laatua tämä on kyllä ku mulla on vieläki ääni painuksissa ja meillä kaikilla nenät on tukossa ja räkä valuu :/
Siskon vauvalla tämä tauti oli vähän pahempana ja he joutuivat osastolle kun vauva ei meinannu saada syötyä. Limaa oli kaikki röörit niin täynnä että oksensi vaan kun yritti syödä :( No, onneksi muutama nenäimurointi auttoi ja vauva ei joutunu edes tiputukseen kun sai taas syötyä itse nenän auettua :)

Minttu ei oo saanu vielä tuota 3 kk rokotusta, mutta esikoisella on noussu kaikista rokotuksista kuume. Kuume nousi aina heti samana päivänä ja oli niin korkealla että poju nukkui koko loppupäivän ja seuraavan yön. Aamulla olikin taas ihan virkeenä ja normaalina :) Joka kerralla on myös noussu aikamoinen paise rokotuskohtaan ja jalka on aristanu pari päivää, mutta ei sekään ollu mikään suuri ongelma...

Täällä on aivan tympee keli tänään ku vettä tulee vaan ja on niin harmaata :(
Onneksi loppuviikolla pitäis olla paremmat kelit. Pääsee taas lykkimään noita tuplavaunuja ja polttamaan rasvaa :whistle:

Nyt täytyy mennä laittamaan vaatetta päälle ku siskon pitäis tulla kyläilemään vauvan kanssa.

Mukavaa kesäkuun alkua muuten kaikille ja kiitokset Ipulle taas uudesta pinosta :heart:

Pimmi ja Minttu jo 2 kk
 
Niin joo, ja piti vielä lisätä tuohon hoitoon jättämis hommaan että mun mielestä ei ole hoitoon jättämistä kun vauva jää isänsä kanssa.
Me ollaan oltu näiden molempien kanssa ihan alusta asti sillä periaatteella että lapsella on kaksi vanhempaa ja molemmat on yhtä tärkeitä ja hyviä hoitajia. Mun mielestä vauva tarvitsee läheisyyttä myös muilta ihmisiltä kuin äidiltä ja vaikka mä en joutuiskaan lopettamaan imetystä niin totuttaisin vauvan myös tuttipulloon koska oli se aika vaikeeta järkätä lääkärikäyntejä yms esikoisen vauva-aikana kun hän ei aluksi pullosta syönyt. Jokainen tietysti tyylillään mutta on se mun mielestä mukava tietää että mä en oo ainoa ihminen josta on apua kun Mintulle tulee nälkä tai muu hätä.
 
Juu-u täällä meillä siis satanu vettä eilisen ja tämän aamun. Pientä rakoa näyttäis nyt tulevan tuonne pilviin ja sininen taivaskin siellä jo meitä vähän kurkkii, jotta tiiä vaikka tulis vielä komia keli tälle päivää :)

Ihan eka kiitoksia ipulle uudesta pinosta
:flower: Miehän menin taas tuonne vanhaan pinnoon tottumuksesta ja ihmettelin jotta ollaan tiputtu toiselle sivulle. Hyvä etten ruvennu touhussa juttua kirjottamaan, että saadaan meidät etusivulle :D Extra halaus ipulle sydänsuruihin :hug: Tiedän tuon tunteen, siinä kerran eläneenä..

*Nyt ajatus katkes. Matias tuosa piti syöttää ja kuivittaa ja isoimmille mukeloille ettiä vaatetta ku ulos ovat menossa.. no jatkampa siis*

Niin siis tuosta matkustamisesta vielä ipulle,
että meilläkin ollu tapana käydä kerran kesässä sukuloimassa etelässä. Miehen sisko asuu Tampereella(taas.. asu välillä täällä pohjosessa) sinne siis ehkä tie vie tänä kesänä. Viime kesänä ei etelässä tullukkaan käytyä, nuo menot kun yllättää usein näin lapsiperheessä. Velikään ei enää asu vieurumäellä, että ei pääse viettämään aikaa siellä kauniissa Heinolassa. Veli asu parisen vuotta sitten siellä ja olin pari viikkoa veljen tyttöä piikomassa ja ihastuin kyllä kokonaan siihen kaupunkiin. Tosi nopeeta oppi sielläki kulkemaan, ehkäpä sitä eksyy sinne suunnalle kun kaveri aikeissa muuttaa sinne :D Mutta Kalajoki taitaa olla ehdottomasti tän kesän kohde. Kaveri(Matiaksen kummi täti) asustaa siellä perheineen ja sinne nyt sitten varmaankin suunnataan miehen loman aikana :D Naureskelinkin tuossa illalla miehelle, että on varmaan otettava peräkärry lainaan jotta mahtuupi kaikki kamat matkaan :LOL: No ei vaiskaan, eiköhän me tuohon meijän farmariin mahuta ;)

Tivolia meillä kans ootetaan innolla! :D Tänä kesänä mammakin pääsee laitteisiin, viime kesänä kun se riemu jäi kokematta kun tuo kamu ilmoitti tulostaan ;) Tähän liittyykin pienen pieni tarina. Tosiaan viime kesänä menimmä perinteisesti lasten kanssa tivoliin ja miehen kans oltiin siinä jo hieman epäilty jotta olen pieniin päin ja jätin siis laitteet maailmanpyörää lukuunottamatta väliin. Kotimatkalla nappasin apteekista testin ja heti kotiuduttua tein sen ja viivathan siellä oli! :D Tivoliin siis taas tie vie jahka se tänne rantautuu 20 pv. :D

Silmätulehus on selätetty
*tuulettaaheittäävolttiatekeeaaltoja* Saatiin tosiaan tuo toinen lääkekuuri ja aluksi näytti että eihän se mitään tehoa. siinäkin mielessä huono kun sitä pitää jääkaapissa säilyttää niin lahopää kun on niin sehän jää sillon helposti ottamatta kun ei ole siinä silmän alla. Ja toisekseen eihän sitä kylmiltää silmään voi tiputtaa vaan aina piti muistaa ottaa se etukäteen lämpenemään. No oli miten oli viime torstaina kuuri loppu ja nyt on silmä ihan puhdas! :D Toivottavasti nyt sitten myös pysyykin*koputtaa puuta*

Mieki kävin kattoon tuon ninnin tytön kuvan, on vaan vinha letti! :LOL:

mama-L.. Meillä suosittu vuosikausia tuota yöllä matkustamista! Suosittelen minäkin sitä kaikille :attn: Ompa komia puukko! Mie aattelin josko lahjakortin omalle ukolle tatuointiliikkeeseen hommaisin, sitä kun se on niin kovasti vuoskaudet halunnut ;)

Meidän Jussin vietto paikka on vielä täysin auki. Viime kesänä oltiin mun porukoilla. Grillailtiin ja saunottiin ja sitten kätevästi kotiin nukkumaan omiin sänkyihin. Asuvat tuossa kilsan päässä :) Pitäiski pientä galluppia kysellä kavereilta jotta mitä tekevät jussina? Jos keksis jotain kivaa porukalla B)

Asiasta kukkapurkkiin. Tänään tuli Matiaksen kela kortti
:) Josta taas jotenki ihmeellisesti aasinsillan kautta tuli mieleen, että ois kiva vielä saada se neljäskin sinne lompakkoon ;) Miehen suostuttelu on vielä ihan alkutekijöissään, hän ku sitä mieltä jotta lapsiluku on meillä nyt täys! :eek: Minä kun taas olen ihan sitä mieltä että kyllä kai me nyt vielä se 4:s tehdään :whistle: Tässä onki ollu pientä kädenvääntöä liittyen tuohon ehkäsy politiikkaan, mies kun ehdotti putkien katkasua. Mie taas en niin kovin ole innostunut siitä, se kun tuntuis niin.. pahalta ajatella että ei enää koskaan ois tuommosta kääröä kainalossa tuhisemassa :ashamed: Onhan tää kumilla pelaaminen ihan p*rseestä, yhtä säheltämistä :/ Mutta kun ei nuo hormonaaliset ehkäsyt ole mua varten tehty..*huoh* Sanoin tuossa miehelle että tiä vaikka olisinki jo raskaana kun ei menkkojakaan ole vielä kuulunut. Hiljaa vaan oli, että ei se vissiin paha olis.. kaippa tuo olis älähtäny jos ihan vastenmielinen ajatus olis ;)

Marmeladi & Matias*päikkäreiltä juuri heräävänä huhuilee mammaa*
 
suvitus, voi jee mitä käytöstä aikuiselta ihmiseltä! erityisesti toi selän takana puhuminen lämmittää aina mieltä. ei oo sitten ees häpyä tulla suoraan sanomaan jos on jotain asiaa. Kannattaa pistää suoraan toisesta korvasta ulos! Siinä ei todellakaan oo mitään väärää että äiti käy välillä tuulettamassa päätä, sinäkin olit kokonaiset 2 tuntia poissa kotoa, huhhei. Ja isälle kun jättää niin ei oo mitään "hoitoon" jättämistä! Se on huoltaja siinä missä sinäkin. Pitäskö sitten äitien aina kököttää kotona vauvassa kiinni. En voi käsittää tollasta asennetta... Ja eikös kyseisellä naisihmisellä ollu itelläänkin lapsonen siellä kotona, ois itte vaan sit pysyny omien periaatteidensa mukasesti neljän seinän sisällä. Ja siis sekin että jos sä yksi tai kaksi juomaa siinä otat niin se on yks kärpäsenpaska itämeressä imetyksen kannalta! Semmosia määriä alkoholia ei voi edes mitata vauvasta mitä maidon kautta siirtyy jos tuon verran juo. Ai että mä kiehun sun puolesta, täs taitais olla nyt taas kerran turpakeikan paikka. :LOL:
 
Kiitos asiaa kommentoiville :flower:
Omasta mielestänikään en Veetiä jättänyt hoitoon vaan isälleen, ihan samalla lailla hoituisi kauppareissu tai vastaava. Ja olenhan käynyt kaksilla synttäreilläkin ja jättänyt Veetin isän kanssa ja niissä juhlissa olen ollut ylikin kaksi tuntia ja Veeti ollut vieläkin pienempi, joten niin outoa minusta.
Mutta tämä naishenkilö hoitaa itse kaikki lapsensa (2, yksi tulossa) kun mies joka viikonloppu baarissa, eikä hän käy koskaan ulkona niin siksi varmaan on tätä mieltä, että kaikkien äitien kuuluu olla sisällä lasten kanssa niin kauan että kotoota muuttavat pois :eek:
Kerroin miehelleni kun tulin kotiin siitä kuinka hän kyseli tästä poikani syömisestä, enkä silloin vielä ottanut asiaa niin pahasti mutta kun siskoni laittoi textarilla että tämä nainen oli HETI mun lähdettyä alkanut minusta puhumaan niin tuntui tosi pahalta. Kyllä mua on ennenkin arvosteltu ulkonäöstä ja muusta mutta kun mun äitiyttä arvostellaan niin se tuntuu erityisen pahalta ja vaikeampaa viitata kämmenellä :'(
Mutta mama-l:n teksti oli niin mahtavaa jotta hyvä mieli tuli, kiitos :D

Pakosti sitä miettii että olinko oikeasti nyt väärässä tai teinkö väärin mutta onneksi valtaosa taitaa mun puolella olla :saint:

Käydään yhdessä tuumin laittamassa luu kurkkuun :kieh: :LOL:

Edelleen hyvän tuulinen Suvitus+nukkuvat naperot :heart:
 
Oho, onpas aloitettu kesäkuu reippaasti...

Kiitos Ipulle uudesta pinosta! Ja muuten, ainakaan tuon meidän opettajamiehen kesälomia ei kannata kadehtia, on sen verran menevää sorttia. Nytkin on sopinut jo kesälle ties miten monta mökki-, vaellus-, rullaluistelu/maastopyöräilykilpailu- ja remonttikeikkaa, että taidan olla suurimman osan kesästä yksinhuoltajana... Nytkin ensi viikoksi, kun mun äiti on tulossa meille kylään ja olin innoissani että ehditään olla vähän aikaa kahdestaankin kun on lapsenvahti, niin oli sopinut jo kaksi parin-kolmen päivän reissua. Ja juhannukseksi oli lähdössä mökille eikä sen kummemmin miettinyt, mitä minä silloin... Välillä tekisi mieli sanoa, etteikö tajua, ettei nyt kun on lapsi voi mennä ihan samalla tavalla kuin ennen... Parisuhde on muutenkin alkanut tuntua näin vauvan myötä enemmän toimivalta tiimityöltä kuin parisuhteelta. :hug: sinne Ipulle teidän suhteeseen, taitaa olla tämä vauva-aika raskasta suhteen kannalta.

Ennelle myös :hug: , vaikea kuvitellakaan miten kurja olo ja huoli teillä on. Toivottavasti kaikki olisi jo nyt kunnossa.

Viime yönä muuten meillä nukuttiin klo 21-6.30 heräämättä, joko tuo lasketaan "koko yöksi"? Alan uskoa, että ainakin yhteen yösyöntiin on siirrytty.

Muutakin kommentoivataa olisi, mutta nyt en malta kirjoittaa enempää, kun en ole tänään oikein ehtinyt seurustella Aavan kanssa ja kehdosta kuuluu jo vähän vaativamman kuuloista ähinää...

Bellona ja Aava 2 kk 1 viikko
 
Aiempaan en kommentoinut tuota Suvitukselle tapahtunutta, mutta... Siis en todella voi minäkään ymmärtää ihmistä, joka alkaa toista arvostelemaan turhasta ja vielä sellaisesta asiasta, jossa itsekin toimii samoin kuin henkilö, jota arvostelee. Uskomatonta, että kehtaa ja vielä selän takana!!!! Haleja sinne.

Bellona, ei kuulosta kivalta opekesäloma sun miehen puolelta. Mullakin on opekesäloma normaalisti ja en kuitenkaan juokse koko kesää yksin vaan yhteinen loma-aika yhdessä ja muuten sitten vähän katselen maailmaa yksin ja nykyisin Siirin kanssa. Ja luulisi, että miehestä olisi kiva olla kotona ja nauttia teidän kahden seurasta oikein urakalla. Ja jos mummonkin vielä hoitajaksi saa, niin sitä paremmalta kuulostaisi parisuhteenkin kannalta. Tartupa miestä lahkeesta ja kiskaise housut kinttuun!!!!

Meillä neiti nukkui epänormaalin lyhyet unet levottomasti, jotenkin kai se Rotarix aiheuttaa tän ekan viikon ajan paukkuja ekstrana. Ei hauskaa. Mutta sain kuitenkin ikkunat pestyä. Jee.

Nyt ottamaan kiitoskorttikuvia neidistä, on vähän jäänyt.

MIsupai taas.
 
Misupai, pitäisi varmaan... on vain jotenkin niin totuttu siihen, että kummallakin on omat menonsa joihin ei puututa... ja nyt sitten yhtäkkiä huomaa, ettei itse ole järjestellytkään mitään isompia menoja, kun pitää huolehtia vauvasta, mutta mies jatkaa entiseen malliin. Sanoo kyllä, että jos haluan mennä, niin hän sitten hoitaa puolestaan - mutta käytännössä imetyksen takia en voi kuitenkaan olla päiväkausia poissa / antaa vauvaa miehen matkaan reissuille. No, onneksi on keskustelevaista ja sovinnollista sorttia tuo mies, joten eiköhän tässä saada jotain neuvoteltua.

Sitä oikeastaan tulin vain vielä lisäämään, että huomasin sen Hesarin jutun, jos joku jaksaa organisoida niin ollaan kyllä tulossa.

Käytiin muuten eilen Kiasmassa, nykytaide oli kovasti meidän tytön mieleen.:LOL:

Bellona taas
 
Mä luin kanssa jutun heinämammojen tapaamisesta. Tosi hauskaa! Eiköhän mekin pistetä miitinki pystyyn. Mikähän ois semmonen kaupunki keskellä Suomea jonne pääsis niin Rovaniemeltä kuin Helsingistäkin. :D

Mutta me ollaan ehdottomasti kanssa mukana :wave:
 
Suvitus mitähän se naisihminen sanois tästä, että mä lähden viikoksi reissuun ja Veeti jää mummin ja isin kanssa??? Viime vkolla olin 3pvää reissussa ilman Veetiä, mutta sillon oli jo kova ikävä sitä! Sitä mä vähän jänskätän tän vkon reissun suhteenkin, että meneekö loma pilalle ikävöidessä Veetiä, mutta ainaki takuu varmasti voin luottaa siihen että mummi hoitaa sitä täällä hyvin!

kertokaapa kokemuksia vauvojen/lasten aurinkosuojapuvuista kun mietin pitäskö sellanen Bulgarian reissulle hankkia? Luulen ettei Veeti ihan kaiken aikaa ala vaunuissa olemaan vaikka siellä olis vähän auringolta suojassa, mutta siis...varmaan kulkee aika paljon kantorepussa niin olisko aurinkosuojapuku ja lasit järkevä valinta vai liiallista hössötystä? Jotain haalarimallisia pukujakin oli jossa oli kelluntatukikin ja se vaikutti kätsyltä! Me päästiin vauvauintiryhmäänkin ja se alkaa elokuussa!

Kiitoskorteista oletteko laittaneet ristiäisten jälkeen? Minä sitä mietin, mutta ei oiken tullut hyviä kuvia siellä otettua itse tai siis ei mitään kuvia(voitteko kuvitella)kun mies oli unohtanut kameran työpaikalle eikä sitä päässyyt hakemaan!

No mutta nyt Veeti heräilee ja kaipaa maitoa :)
 
.. eilen ja viimeyönä on laatta lentäny. En tiedä johtuuko pöpöstä vai pojan rota-rokotteesta. Tosi kurjaa kun ei jaksa hoitaa poikaa kunnolla. :( Tänään on ollu jo parempi olo ja sain jopa keverille verhot ommeltua. Tällä viikolla olis urakkana vielä reilun kymmenen kestovaipan värkkääminen. |O

Kiitoskortista: Me ainakin joudutaan laittamaan kortit kun oli ne häät samalla. Ajattelin laittaa sellaisen kuvan, jossa ollaan kaikki kolme yhdessä ulkona. Tutteli: Voittehan laittaa Veetille kastemekon päälle ja makaamaan jollekkin alustalle ja ottaa kiitos-kuvan näin jälkikäteenkin. Lavastettu tilanne. :D

Meilläkin on juhannus-paikka vielä ihan auki. Tahtoisin mennä mökille ja oleilla vaan ihan rauhassa, mutta mies luultavasti taas kaipaa jotain kaameeta rellestysjussia. Mikä siinäki on, että kaikki suomalaiset juhlapyhät on vaan virallisia ryyppäjäispäiviä. :kieh:

Lyhyitä on paidat täälläkin. Kesävaatteita oon jonku verran ostanu lisää, mutta saman kokosia ne on ku vanhatki paidat. Uudet biksut ostin vauva-uintia varten, kun siinä yläosassa oli se vatsan peittävä osa myös. :D

ennen lapsukaisile pikaista paranemista! :hug:
Meidän Nomppura on nuhassa ja voi sitä rään määrää. Aivastelee jatkuvasti ja vihreetä räkää piisaa.. nukkuminen kuulostaa kamalalta ku mies vaan krohisee. :snotty: Itellä ku on samanlainen flunssa, niin tietää miten pahalta toisesta tuntuu. Nyt se sit myös nukkuu jatkuvasti ku on kipee. Yöt on levottomia.

Taidan siirtyä nyt Emmerdalen pariin sohvalle syömään suklaakeksejä ku vihdoin saa jotain syötyä.. :p

Rhea ja Nooa viikkoa vaille 3kk
 
Ihan ensiks Ipulle kiitos uudesta pinosta :flower:

Meillä poitsu reklamoi just että on päiväuniaika niin ajattelin siirtyä koneelle kun pikkumies meni sänkyynsä nukustelemaan. Kesävaatteista mahtuu suurin osa päälle vaikka onkin vielä ylimääräsiä kiloja. Mutta olen samalla linalla Suvituksen kanssa eli en ole jaksanu stressata kilojen kanssa vaan ajattelin ottaa ihan iisisti siihen asti ainakin kun täysimetän. Meen nyt ensin sinne välilihan kuntoutukseen, mikä täällä tuntuu olevan ihan ehdoton ja sitten vasta muuta kunnon kuntoilua.

MamaL ootteko ennen käyny Nizzassa? Mä tykkään siitä kaupunkina tosi paljon :) Uimaranta tosin on kivinen, mutta siinä taas hyvä puoli se ettei tuu hiekkaa joka paikkaan. Ja matkustelusta vielä sen verran että olisin kanssa koko ajan menossa johonkin jos vaan rahat riittäis ja olis aikaa. Siinä vaan on se mutta että jos ei ole töissä niin on aikaa, mutta ei rahaa ja jos on töissä niin on rahaa mutta ei aikaa.

Onko kenelläkään kokemusta turvakaukalosta lentokoneessa? Siis auton sellaisesta? Käsittääkseni saa ottaa jos on varannu vauvalle oman paikan tai jos on tilaa?

Saini ja Elias 10vkoa ja risat
 
Alkuperäinen kirjoittaja suvitus:
Kiitos asiaa kommentoiville :flower:
Omasta mielestänikään en Veetiä jättänyt hoitoon vaan isälleen, ihan samalla lailla hoituisi kauppareissu tai vastaava. Ja olenhan käynyt kaksilla synttäreilläkin ja jättänyt Veetin isän kanssa ja niissä juhlissa olen ollut ylikin kaksi tuntia ja Veeti ollut vieläkin pienempi, joten niin outoa minusta.
Mutta tämä naishenkilö hoitaa itse kaikki lapsensa (2, yksi tulossa) kun mies joka viikonloppu baarissa, eikä hän käy koskaan ulkona niin siksi varmaan on tätä mieltä, että kaikkien äitien kuuluu olla sisällä lasten kanssa niin kauan että kotoota muuttavat pois :eek:
Kerroin miehelleni kun tulin kotiin siitä kuinka hän kyseli tästä poikani syömisestä, enkä silloin vielä ottanut asiaa niin pahasti mutta kun siskoni laittoi textarilla että tämä nainen oli HETI mun lähdettyä alkanut minusta puhumaan niin tuntui tosi pahalta. Kyllä mua on ennenkin arvosteltu ulkonäöstä ja muusta mutta kun mun äitiyttä arvostellaan niin se tuntuu erityisen pahalta ja vaikeampaa viitata kämmenellä :'(
Mutta mama-l:n teksti oli niin mahtavaa jotta hyvä mieli tuli, kiitos :D

Pakosti sitä miettii että olinko oikeasti nyt väärässä tai teinkö väärin mutta onneksi valtaosa taitaa mun puolella olla :saint:

Käydään yhdessä tuumin laittamassa luu kurkkuun :kieh: :LOL:

Edelleen hyvän tuulinen Suvitus+nukkuvat naperot :heart:
Tuostapa voisi päätellä että kyseinen nais immeinen on vaan kateellinen sinulle ;) Elä moisesta välitä vaan porskuta etiä päin ihan ommaan tahtiin! :D

Marmeladi
 
Alkuperäinen kirjoittaja saini81:
Ihan ensiks Ipulle kiitos uudesta pinosta :flower:

Meillä poitsu reklamoi just että on päiväuniaika niin ajattelin siirtyä koneelle kun pikkumies meni sänkyynsä nukustelemaan. Kesävaatteista mahtuu suurin osa päälle vaikka onkin vielä ylimääräsiä kiloja. Mutta olen samalla linalla Suvituksen kanssa eli en ole jaksanu stressata kilojen kanssa vaan ajattelin ottaa ihan iisisti siihen asti ainakin kun täysimetän. Meen nyt ensin sinne välilihan kuntoutukseen, mikä täällä tuntuu olevan ihan ehdoton ja sitten vasta muuta kunnon kuntoilua.

MamaL ootteko ennen käyny Nizzassa? Mä tykkään siitä kaupunkina tosi paljon :) Uimaranta tosin on kivinen, mutta siinä taas hyvä puoli se ettei tuu hiekkaa joka paikkaan. Ja matkustelusta vielä sen verran että olisin kanssa koko ajan menossa johonkin jos vaan rahat riittäis ja olis aikaa. Siinä vaan on se mutta että jos ei ole töissä niin on aikaa, mutta ei rahaa ja jos on töissä niin on rahaa mutta ei aikaa.

Onko kenelläkään kokemusta turvakaukalosta lentokoneessa? Siis auton sellaisesta? Käsittääkseni saa ottaa jos on varannu vauvalle oman paikan tai jos on tilaa?

Saini ja Elias 10vkoa ja risat
No en miekään ny mitään paineita kiloistani ota, mutta saisivat jo lähteä. Ite raskauskiloja on jäljellä n. 4kg.. loput omaa vikaa ja niitä tässä lähinnä surkuttelen.

Ja mitä tuohon matkustamiseen tulee niin siitä rahastahan se on kiinni että reissut on jääny reissaamatta.. *huoh* ehkäpä minäkin sitten joku päivä pääsen palmun katveeseen paistattamaan aurinkoa drinkin kera B)

Marmeladi
 

Yhteistyössä