MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

margit, noup! Juttuasi ei ole tullut, joten jos viitsit niin tee uusi =)

Heidi, maaliskuisille oma kerho, löytyy tuolta kerhopuolelta, tällä hetkellä kakkossivulla ensimmäisenä. Minulta saa salasanan, jos on halukkuutta keskustella avoimesti omana itsenään, ilman että kuka tahansa utelias pääsee niitä lukemaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja moerri:
Ippu, Ok. Pitää odottaa vielä ennen kun alan kaurapuuroa antamaan :) Ja jospa tuo imetys kohta vähän helpottais :/ Meillä kun vauva ei tuttipulloa huoli :kieh: Onko kellään muulla vaavia joka ei pullosta juo? Vai oonko ainut :whistle:
Meillä ei taida nykyään huolia enää...Alussa söi pullosta ja tissistä, mutta koska viimeiset 2 kk olen antanut pääasiassa tissiä, pullo ei taida enää toimia. Niin itkuisia viimeiset kokeilut ovat olleet.
 
maalismamma:
Oli täällä muutkin saanut sellasen alennuskupongin! Ja itse aion sen ainakin käyttää; ostettu jo kaksi pakettia :p Ja mä kans ajattelin et ihan hyvin voi ostaa vaikka liian isoja vaippoja, meneehän ne sit jossain vaiheessa!
Niin, ja pistin miehen asialle ostamaan vaippoja. Sanoin että pampersin 4-koon vaippoaj, arvatkaas mitä toi?! Housuvaippoja :eek: :ashamed: :LOL:
Sanoin ettei näitä voi kolmikuiselle laittaa, voi juku, aion kuittailla tästä vielä muutamaan otteeseen..

Näin pikaseen täällä, nyt jatkamaan!

Suvitus+lapset :heart: :heart:
 
Suvitus: heh, meille meinasi käydä ihan samalla tavalla. Mies iski vaippapaketin kärryyn ja onneksi tulin katsoneeksi että nehän olikin housuvaippoja... Arvatkaapa vaan oliko toinen ihan äimänä, että siis anteeksi mitä vaippoja?? Luuli, että ne on jotain pitkiä housuja ettei mitään valu lahkeisiin :LOL: Sillä on raukalla ollut tarpeeksi omaksumista kun olen ostanut muutaman keston tuohon ohelle ja on halunnut opetella niiden käyttöä. Itse kyllä olisin voinut sen niiden opettelusta "armahtaa" - tärkeintä mulle on, että osallistuu vaipanvaihtoon, vaipoilla ei niin väliä :)
 
Onnittelut Ninnille!!

Meillä ollut juhlailta, kun neiti ei vastustanut sänkyyn menoa vaan on nukkua posottanut ja melkein kaks tuntia. Sillä oli joku kumma vaihe tässä pari viikkoa ja nyt näyttäisi paremmalta muutaman illan perusteella.

Me oltiin päivä liikenteessä. Aamusta käytiin sovittaan mekkoa ompelijalla ja sit mentiin kamun kaa ostoksille ja rupattelemaan. Tulihan sitä tehtyä löytöjäkin. Tyttö sai pari mekkoa ensi kesää odottamaan, puoleen hintaan. Ostin myös Reiman syksyhatun, sukkikset ja Tutan bodyn seuraavaa kokoa odottamaan. Onnistuin omasta mielestäni.

Huomenna pitäisi siivoilla loppuun, kun lauantaina starttaa miehen loma ja sit ollaan kotoa pois kolme viikkoa. Viikon oon koneetta, mutta kaks viikkoa koneen kanssa.... onko tää tärkeetä... No, ei sitä tuu ainakaan niin paljon istuttua, koska on lomaseuraa mulle ja tytölle. Sitähän voi vaikka parisuhdetta hoitaa, kun tyttö nukkuu päivällä!

Me käytettiin Pampers-kuponki hyväksi ja ostettiin kerralla 4 pakettia Pampers 3-kokoa, 2 ActiveFittiä ja 2 BabyDrytä. Niillä pärjätään aika pitkälle... 3-koko menee tosi hyvin, kun teipit vois melkein yhteen laittaa ja ei puristaisi...

No, nyt kirjaa lukemaan, kun on siihen mahdollisuus. Ilkka Remestä tällä kertaa, kun ei Nora Robertsia ollut.

Misupai
 
Kävin kirjoittaan pienen esittäytymisen kerhon puolelle siihen jutut osioon. Toivottavasti menee oikeeseen paikkaan! Jos joku vaan ehtii neuvoo miten niitä kuvia saa laitettua, niin mielelläni niitäkin laitan.

Sain tänään kokemusta ekaa kertaa itkevästä vauvasta. Siis ettei rauhottunut melkein heti syliin, vaan piti kanniskella aina välillä tietyssä asennossa toisen oloa helpottaakseen. Voi pientä :'( Tänään tuli tasan viikko rotarokotteesta. Siitähän tää johtuu! Kiitos vaan juu! Noin 5xlimaisia vihreitä niskapaskoja ja kunnon pieruja alkoi tuleen heti seuraavana päivänä rokotteesta. Muita oireita ei aluksi ollut. Viime yönä vaihdettiin kuusi kakkavaippaa. Muuten sai pieni onneksi nukuttua. Söi vaan kaksi kertaa. Itsekseen jäi kiltisti aina omaan sänkyyn aina pesujen jälkeen nukkuun. Aamu yöstä kerran jätin viereen, kun juttua vaan riitti. Itse kyllä nukahdin heti, pikkumieskin varmaan melko pian. Melkein heti aamulla pienen masua alkoi kouristeleen. Veti itseään kaarelle ja huusi. Soitin neuvolaan kysyäkseni onko normaalia jälkioireita rokotteesta. Täti pyysi tulla näytille, kun siellä oli lääkärikin. Tietenkin Julius vaan hymyili siellä kokoajan eli se siitä, ei mitään hyötyä. Koko päivän oli tyytymätön, kitisi ja rätisi paljon. Aikaisemmin ei oo mistään turhasta itkenyt. Meiltä ei oo itkua juurikaan kuulunut. Tuntui, ettei koko vauvaan saanut kontaktia, kun aina vaan käänsi pään pois ja oli kivuliaan oloinen. Päiväuniakin nukkui tosi huonosti, kunnes iltapäivällä nukkui 2,5h välillä unissaan vaikertaen. Sen jälkeen oli lähes oma ihana itsensä ja äiti taas onnellinen. Jaksoi touhuta lattialla, hymyili ja nauroi ääneen. Myös söi taas hyvin, nostin normaaliin tapaan sänkyynsä, jonne itsekseen nukahti. Hirveetä nähdä oman pienen kärsivän ja jostain rokotteesta.. Ei taida enää olla mun suosituslistan ykkösenä :ashamed: Ottaa kyllä päähän! Saa nähdä miten yö menee. Toivottavasti on lähtenyt masukivut pois kokonaan.

Onnea Ninnille!

Ihania uutisia Bia Bialla :flower: :heart:

Tälläistä täällä tänään. Oon ihan puhki, kun mies tietenkin just iltavuorossa.

Palataan, Jade ja Julius 4kk 1vko 1päivä :heart:
 
Vielä lisään, että kyllä se lääkäri Panadolia ja Relatippoja käski antaa, kun suoliäänet kuului hieman voimakkaina. Pyllyyn oon laittanut Bepanthenea, kun se iho on sieltä ihan melkein rikki.. Muuten siis poika voi nyt ihan ok, paitsi kyllä niitä kunnon kakkoja vieläkin kokoajan tulee. Toivottavasti olis pian ohi!

Nyt nukkuun!
 
Kiitos osallistumisesta :hug: olette ihania :flower:

Sukulaisille ei uskalla vielä hehkuttaa kun on edellisestä niin lyhyt aika ja synnytys oli ennenaikainen jne.. On sitten kurja selitellä jos jotain sattuu.

Angel08 en imetä enää, imetin osittain 3kk ikään asti mutta maidon tulo hiipui ja pikkujätin ruokahalu kasvoi. Ekat menkat oli 6 vko synnytyksestä eli maaliskuun aika alussa (Ianin lasketun ajan tienoilla :kieh: ) eli ei sitä vuodotonta aikaa sitten paljoa kestänyt...

Ippu saanko mä kanssa salasanan kerdeen?

BiaBia, virallinen pöljä
 
Ippu: Laitatko mullekin ne tunnukset sinne kerhon puolelle? Nyt kesä aikaan tulee koneella vaan oltua niin vähän ettei tuota tarinaa ole tullu kirjoiteltua. Menee noita muksuja hoidellessa päivät tehokkaasti.

BiaBia: Suuret onnittelut plussasta! :flower: =) Olen tavallaan kateellinenkin, kun mun kohdalta plussat on nyt tehty. :'( tuli miehen sanoin "käytettyä optiot neloseen" kun tein tuplat! :D

Maanantaina oli meillä 5kk:n neuvola ja tytöt saivat toisen erän Rotarix:iä ja nyt sit pulautellaan ja piereskellään. :x Alma oli 7095g ja 62cm ja Bertta 6570g ja 60cm, eli isoja tyttöjä ovat. kovasti yritetään päästä eteenpäin masullaan, mutta vasta navan "ympäri"pyöritään.

jahas, neidit heräs yöunilta, joten aamutouhuihin! :wave:

Korven tyttö, Alma ja Bertta reilut 5kk :heart:
 
Olen enemmän ja vähemmän onnistuneesti viikon ajan syöttänyt Elielille Levolacia mutta kakkaa ei ole tullut (viimeisin kuumemittarilla viime viikon ti). Onko teillä Levolacia parempia kokemuksia mallasuutteesta? Vai onko niin, ettei kumpikaan auta vaan on odoteltava kärsivällisesti...

Mitään kitinää ummetuksesta ei ole ollut, ja pierut tulevat hyvin jalkojen pumppauksella tai ilman ulos =)

Meillä on taannuttu liikkumisessa, liekö syynä lisääntynyt paino (4kk / n. 7 kg)? Eliel kääntyi jo 2 kk:n iässä masulta selälleen mutta nyt ei tee sitä ollenkaan saati sitten kääntyisi selältä masulle. Poika röhnöttää vain makuullaan eikä tee muuta kuin työntää sormiaan suuhun :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska73:
Meillä on taannuttu liikkumisessa, liekö syynä lisääntynyt paino (4kk / n. 7 kg)? Eliel kääntyi jo 2 kk:n iässä masulta selälleen mutta nyt ei tee sitä ollenkaan saati sitten kääntyisi selältä masulle. Poika röhnöttää vain makuullaan eikä tee muuta kuin työntää sormiaan suuhun :|
Katjuska, minun mielestäni Eliel ei ole taantunut liikkumisessaan, päinvastoin! Noin pienen vauvan (2kk) ei vielä "pitäisi osata" kääntyä masulta selälleen, vaan kyseessä on pikemminkin KAATUMINEN masulta selälleen, kun pää on niin painava, että lähtee helposti vetämään koko vauvan kumoon, ja toisaalta tasapaino ei ole vielä niin hyvä, ja muut lihakset niin vahvoja, että saisi estettyä tuon kaatumisen.
Nyt tasapaino on kehittynyt, ja selkä- ja vatsalihakset myös, joten kaatumista ei pääse enää tapahtumaan, vaan Eliel hallitsee jo painavaa päätänsä, eikä siksi enää kaadu päinmakuulta takaisin selinmakuulle.
Toisinpäin taas, eli selinmakuulta mahalleen, ei vielä mitään hätää vaikkei käännykään. Muistelen että pari-kolme kuukautta teillä vielä olisi "aikaa", jos katsotaan sitä minkä ikäisenä yleensä käännytään. Joten ei pienintäkään hätää! :hug:
Voit koettaa toki houkutella poikaa kääntymään; käännä itse hänet kyljelleen, ja siitä varovasti selästä/pepusta työntäen houkuttele, että hei, tästä voisit itsekin pyörähtää! ;) Päällimmäisen jalan koukkuun laittaminen voi myös auttaa, se auttaa kaveria hoksaamaan että työ pitää tehdä vatsalihaksilla, niin ettei kaikki energia mene siihen jalan oikosekseen työntämiseen =)
 
Tuoreimmat kuulumiset neuvolasta, eli 5kk -nlasta:

Paino 6760 g (lisäystä edelliseen 945g eli melkeis kilo!)
Pituus 64,5 cm (lisäystä edelliseen 3 cm)
Pipo 42,0 cm (lisäystä 1,5 cm)

Ja sit jos koittasin saada jotain selvää lääkärin kirjoituksesta... tunnetusti ne niiden käsialat... :kieh:

"Suloinen tyttö, hyvin kasvaa. Silmät suorassa / punaheijasteet +/+. Korvat terveet, vaikkua. Sydän- ja keuhko ????? ja vatsan palp. norm. ???.?. +/+. Lonkat ok. Hyvä iho. Hyvä pään kannatus. Korviin Ceridal-suihke. Kielijänteen takia lähete korvalääkärille.

Kysymysmerkkejä on siis vastaava määrä kuin lääkärin kirjoittamia kirjaimia, mutta ei saada selvää mitä ne on, vaikka oikein miehen kans yksissä tuumin mietittiin! :ashamed:
 
Moikka!!


Rhea. teiltä löytyy kiva parbababa kaikki. Meillä sama otus köllöttelee sängyn päällä vaaleanpunaisena ja mustana =))

Niin ja sitten siitä eilisesta, kauan odotetusta synttärikekkereistä ku äiti ja iskä pääsee rientoihin !!

--Nellallahan oli tosiaan eilen se neuvola ja eka rokotus. Kaveri tuli hakemaan Nellaa tuossa Neljän pintaan. siihen asti tyttö ollut täysin normaali. Syötin hänet ja vaippaa vaihtaessa alkoi karmea huuto.. jota kesti 2h putkeen. jalkaan selkeästi koski kovin =( mittasin lämmön, ei ollu mut laitoin varux supon. No 2h taistelun jälkeen sain hänet nukahtamaan. Sovittiin hoitajan kanssa että hän ottaa Nellan nyt siksi 3h ajaksi kun me käydään siellä risteilyllä (se oli kaikenlisäksi vielä maksettu ennakkoon) No mulla oli sit risteilyllä elämäni pisimmät 2 viimeistä tuntia ku hoitaja soitti et Nella oli nukkunu tunnin, hetken ollu nauravainen ja taas alkanut huuto. Päätettiin sit miehen kanssa saman tien et risteilyn jälkeen mennään hakemaan tyttö kotiin. No puol kymmenen aikaan hoitaja oli saanut Nellan sit sillee rauhoittumaan, et oli laittanu yökkärit valmiiksi päälle ja antanut vielä yhden supon joka oli helpannu oloa merkittävästi, Kun me mentiin tuntia myöhemmin hänet sieltä hakemaan niin hän oli yhtä auringon paistetta. Nukahti kaukaloon kotimatkalla ja ei inahtanutkaan kun kotona siirsin hänet omaan sänkyyn. Yö meni loistavasti, hän söi 03 ja 09 jolloin ylös. Molempina kertoina kyllä kakkas oikein märät isot kakat. Kuulemma johtunee suposta? (ei normaalisti öisin kakkaa ikinä)

Huonoa tuuria tietty, ja kun joku olis osanut varoittaa niin tietenkin olisin siirtänyt neuvolaa ettei olis osunut just tähän päivään =( Mutta, tämä oli hieno opetus meille vanhemmille. Olishan se ollu ihmeellistä jos hoitoon jättäminenkin olis sujunut muitta mutkitta, onhan hän muutekin niin tavattoman kiltti =)
ja kyllähän me se tiedettiin, et kun se kotiin tuodaan niin hän nukkuu koko yön ja rokotuksen oireet on tipotiessään. Onko kellään muulla tullut näin rajuja oireita 3kk rokotteesta? Mua niin nyppii, ettei neuvolatäti mitään sanonut, vaikka kysyin ja erikseen vielä mainitsin että on menossa yökylään. HITTO!!

Tänäänkin on neiti ollut niin päivän paistetta. Hassusti jäi päiväunillekin, kun otettiin tissiä tuossa meidän sängyn päällä niin jätin hänet siihen hiukan kellimään niin olikin sit nukahtanut ja vetäs 2h unta =)

Ippu, mä laitan hakemusta tulemaan kerhoon kunhan ennätän. ehkä iltasella.
Yksinoikeudella ku sä päätät ketä kerhoon saa osallistuu?

Mukavia päivän jatkoa sinne vaan! Täällä paistaa ihanasti aurinko!
 
Moikkelis, pitkästä aikaa.

Nyt piti tulla ihan kirjottaakin jotain, kun olen niin kauan vaan taustaillut. Vaikka joka päivä käyn lukemassa kuulumisenne, niin olen itse kamalan laiska kirjottaan. Mutta nyt olen huomannut että olette perustaneet siis kerhon, jonne aktiivisimmat vaan pääsee mukaan. Ymmärrän pointin, mutta ainakin minä olen vakkari-lukija, mutta en kirjoittaja, ja ihan karmeesti harmittais jos en pääsis enää juttujanne lukemaan. Monesta jutusta olen kuitenkin apua ajatuksilleni saanut. Ja on ollut mukava seurata kuinka kaikilla menee... Nyt se sitten vissiin loppuu??? :eek:

Joo, ja nytkään en voi enempää kirjotella kun neiti A heräsi unosiltaan. Huomenna tai illalla uusiksi...

viivi ja vagner
 
Angel: voi harmi, että teidän odotettu ilta sitten päättyi noin! Voin uskoa, että aika tuntuu pitkältä kun omalla pienellä on hätä eikä pääse lohduttamaan. Minun mielestä kumminkin olisi ollut terkkarin velvollisuus kertoa, että oireita voi tulla rokotteesta. Meille ainakin siitä varoiteltiin rokotusta edeltävällä kerralla, joten jätin sitten sen loppupäivän ohjelman ihan avoimeksi varmuuden vuoksi. Nyt kuulin, että 5kk:n iässä annettava tehoste aiheuttaa oireita vielä useammin. Ootteko muut kuulleet tällaista, että onkohan siinä perää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja angel08:
Ippu, mä laitan hakemusta tulemaan kerhoon kunhan ennätän. ehkä iltasella.
Yksinoikeudella ku sä päätät ketä kerhoon saa osallistuu?
Mulla on varmaan vikaa luetun ymmärtämisessä, kun minä en keksi että miten päin tämän kysymyksen tarkoitit! :ashamed: Siis että KUN minä yksinoikeudella päätän, niin ketäs sinne kerhoon sitten saa osallistua?
Vai niin että yksinoikeudellaKO minä päätän ketä sinne kerhoon saa osallistua?

No, koitan vastata kuitenkin jotain, toivottavasti vastaus tyydyttää! =)
Eli joo, toistaiseksi minä olen päättänyt yksin ketä kerhoon saa osallistua, ja toistaiseksi olen siis antanut salasanan ja hyväksynyt vain sellaisia jotka minulle ovat nikkeinä tuttuja ja "turvallisia". Tämän viimeisimmän sanan ymmärrät kunhan pääset kerhoon lukemaan kokemuksistani.
Jatkossa voimme kerhon puolella vaikka yhdessä tuumailla, että olisiko jonkun syytä päästä / olla pääsemättä.
Ja ehkei kerhoon pääsy / pääsemättä jääminen ole niin yksiselitteistä; tuossakin nyt viivi ja vagner tahtoisi mukaan, mutta yhtenä kriteerinä ollut kirjoitteluaktiivisuus ei ehkä täyty... toisaalta nikkinä on tuttu, joten en rehellisesti sanottuna tiedä kuinka pitäisi toimia. Muutkin kerhon jäsenet saavat kommentoida, mitä mieltä olette?
Korven tyttö ei myös ole kirjoittelijana aktiivisimmasta päästä, mutta hänet taas olen livenä nähnyt, tiedän varmasti että hän on juuri sitä mitä täällä väittää olevansa, ja siksi sai pääsyn vaikkei niin aktiivisesti ole kirjoitellutkaan. Joten asia ei siis todellakaan ole yksiselitteinen.. eikä tehtävä sinänsä minulle mieluisa päättää kuka kerhoon pääsee ja kuka ei. Siksi toivon mielipiteitä vaikka y-viestillä muiltakin kerhon jäseniltä!
 
^^Meidän tyty sai siis tänään tuon 5kk rokotteen ja melko kipeä taisi jalka olla, sen verran parkuisa tyttö meillä ennen unia oli, ja varsinkin jos jalkaan koski. Suppoa pyllyyn ja unille, katsotaan millä mielin herää!
Joten angel; :hug: , pahoittelut että ilta meni mönkään!! :/
 
Ippu, itsekin näin jälkeenpäin lukiessaninaurahdin että miten tuon lauseen muotoilinkaan :x
Anteeksi vain tämä "negatiivinen" turkulaisuus ! --meillä jostain syystä tapana aloittaa kysymys kielteisessä muodossa -eihän teillä ole? etsää maitoo ota? heh...
Mutta hienosti ymmärsit kysymyksen oikein ja sain siihen hyvä vastauksen!
Minustakin jos ja kun kerhon vakiinnuttua voisimme sitten hiukan yhdessä miettiä (enhän itsekään ole vielä kerhossa) ketä sinne otetaan ja vaikka miettiä tiettyjä juttuja, mitä jäseneltä ns. edellytetään että kerhoon pääsee.
Toistaiseksi sopii, että sinä yksinoikeudella siis päätät ketä sinne tulee.

Menenpäs tästä sitten kerhon puolella käväseen, kun neiti nukkuu.

ps. ja eikös ole kuitenkin tarkoitus että, täällä keskustelu jatkuu ihan tavallisesti. Kerhossa hiukka henkilökohtaisemmin kenties?

minä ja nella 2pv vajaa 3kk
 
angel, hyvä että vastaus tyydytti ja hyvä että ollaan asiasta yhtä mieltä! =) =)
Ja siis tosiaan on tarkoitus jatkaa keskustelua tälläkin puolella, tätä samanmoista yleisluontoista kuin ennenkin, ja henk.kohtaisemmat jutut sit tuolla kerhon puolella. Siellä kun voi kertoa enemmän kuin täällä missä kuka vaan voi lukea.

maalismamma08, korvissa oli kuulemma vaikkua ja sitä pehmittämään tuo ceridal-suihke. Hieman kyllä epäilyttää mutta.. kait sitä pitää koittaa kun lääkäri niin määräs :whistle: :/
 

Yhteistyössä