MAALISTAAPEROT 2006

En oo aikoihin mitään tänne kirjotellut,nyt ajattelin vähä kuulumisia kertoo :D Ekaa kertaa kirjotan koko uudistuneelle palstallekki,toivottavasti onnistuu :whistle:
Meillä neiti huomenna tasan 1v3kk,vielä ei kävele,tukea vasten kylläkin.Kova halu ois sisarusten perässä jo päästä,että jospa kohta sitten uskaltais irrottaa otettaan =) Ollaan viimeks käyty neuvolassa 1v ja mitat sillon oli pituus 77,5cm ja paino oli melkein 10kg.Kovasti on ihmiset kehunu tyttöä tosi pitkäksi,hassua ku itestä ei tunnu tyttö mitenkään pitkältä.
Yöt neiti nukkuu kokonaan,on jo pitkän aikaa nukkunu,nyt myös on ruvennu nukkumaan aamusin ainakin 9 asti ja illalla yleensä menee puol ysin aikoihin nukkumaan ja päikkäreitä nukkuu yhet päivässä,yleensä 2h..
mutta nyt lähden keittämään kahvia :wave:

Heippa kaikille pitkästä aikaa!! :wave:
Niin kiirusta pitää,ettei oo ehtinyt täällä käymään juurikaan.
Mutta hengissä ollaan,ja kaikki ihan hyvin! :heart:
Sandran 1v 3kk mitat ovat 9,3 kg ja 76cm.Siroilla lukemilla jatketaan. =)
Neidillä taitaa pientä uhmaa pukata,jos jokin asia ei mene niinkuin neiti itse tahtoo,heittäytyy hän lattialle ja huutaa kuin syötävä.Kun otan syliin lohduttaakseni,rimpuilee irti,läpsii ja huitoo ja huutaa kahta kauheammin. :eek:
Muilla ilmennyt samaa??!Voiko näin pienellä jo olla uhmaa?Näitä raivokohtauksia neiti saa useamman päivässä...
Että aikamoista huutosirkusta täällä välillä,muuten kaik hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja jonde-83:
Heippa kaikille pitkästä aikaa!! :wave:
Niin kiirusta pitää,ettei oo ehtinyt täällä käymään juurikaan.
Mutta hengissä ollaan,ja kaikki ihan hyvin! :heart:
Sandran 1v 3kk mitat ovat 9,3 kg ja 76cm.Siroilla lukemilla jatketaan. =)
Neidillä taitaa pientä uhmaa pukata,jos jokin asia ei mene niinkuin neiti itse tahtoo,heittäytyy hän lattialle ja huutaa kuin syötävä.Kun otan syliin lohduttaakseni,rimpuilee irti,läpsii ja huitoo ja huutaa kahta kauheammin. :eek:
Muilla ilmennyt samaa??!Voiko näin pienellä jo olla uhmaa?Näitä raivokohtauksia neiti saa useamman päivässä...
Että aikamoista huutosirkusta täällä välillä,muuten kaik hyvin.
Täältä löytyy yks huutaja/kiukkuaja/läpsijä/huitoja/raivoava/uhmakas joka kans heittäytyy lattialle ja hakkaa päätä lattiaan tai heittelee tavaroita... Ja usein just silloin, kun ei jotain saa mitä haluis...

Hiiop...Täällä ei kummallista..Aamutuimaan olen taas herännyt..saa nähä kumpi lapsosista on unikeko :D
Töitä paiskitaan ja odotetaan miehen kesäloman alkua..joka alkaa ehkä 13.8 :saint: ja huomenna tulee ruuoottaalaaset viikoksi kyläilemään..et tällästä elämää tällä ;)

Enpä oo tätä meijän palstaa aikoihin täällä nähnyt.. kirjoittelen minäkin siis kuulumisia. Tyttö on kohta 1v 5kk ja juoksee (ei kävele enää :) ), puhelee kovasti jotain kieltä mitä kukaan ei ymmärrä.Ainoastaan mami ja papi ja kiitti on ymmärrettevät sanat. Mutta ei oo ihmekkään kun kuulee niin paljon eri kieliä. Hampaita löytyy jo 12, nyt on taas tauko ennen seuraavaa hampaiden teko urakkaa. Yöt nukutaan hyvin,lähes 12 tuntia putkeen ja iltapäivä unetkin on mukavan pituiset 2 tuntia.
Meilläkin on jonkinlaista uhmaa näkyvissä, ei-sana ei meinaa mennä perille ja kun otan likan pois esim. kukkasista niin sitten harmittaa, huudetaaan kuin syötävää. Mutta parempi treenata kotona kuin kaupassa tai jossain muualla.
Mukavaa kesän loppua kaikille!!

Sus soo
Mun oli pakko kirjautua uudelleen kun en päässyt vanhoilla tunnuksilla ja salasanoilla enää kirjautumaan. Nyt sitten ollaan Sussoo välilyönnin kera :)
Ja en mä tiedä edes osaanko mä tänne uudistuneeseen palstaan enää kirjoittakaan. Jännittää minne tämä mun teksti singahtaa...

Meidän neiti on saanut parin viikon aikana kolme uutta hammasta. Sanoja on vasta muutama esim. äiti, kenkä, ruokaa, kiitti, paappa... Meilläkin ei-sana aiheuttaa ihan hirveen reaktion eli lattialle lyödään maate vatsalleen ja itketään harmissaan jos ei saakaan omaa tahtoaan läpi. Meillä myös juostaan, ei ehditä paljoa kävellä. Lisäksi trampoliinissa "hyppiminen" on ehdottomasti hauskinta ulkona. Viimeksi ulkona neiti oli äidin huomaamatta ottanut kumpparinsa jalasta ja täyttänyt sen vedellä. Eli hyvin ehtii tapahtua päivän aikana kaikenlaista.

Meillä on ollut rapakon takaa vieraita koko kesän ja kun edelliset pian lähtee, niin seuraavat jo kolkuttelee ovella. Esikoinen on oppinut muutamia sanoja englanniksi jo ennestään tietämiensä lisäksi. Itselläkin tuo kielitaito on vähän niin kuin pakostakin parantunut.

Työt tällä äidillä alkaa ensi viikolla, joten myös se aiheuttaa uusia rutiineja meidän perheen arkeen. Niin ja pitää oikein muuten mainita, että meikäläiseltä on lähtenyt 7 kg painoa neljässä kuukaudessa. Eli nyt pian kolkutellaan alle 50 kg:n lukemia. Ja vähänkö oon ylpee. On aivan ihana käydä kaupassa ja sovittaa vaatteita, kun kerrankin on niin ettei vyötäröstä kiristä! Suunnittelin, että ensi viikolla lähden vaateostoksille ihan yksin koko päiväksi. Pakkokin, kun kaikki vaatteet on niin löysiä. Vuosi sitten mulla oli painoa yli 10 kg enemmän.

Eipä tässä muuta tällä kertaa. Mukavia sadepäiviä vaan teille jokaiselle ;) Toivotaan, että se aurinkokin joskus jaksaisi paistaa vähän kauemmin.

terkuin Sussoo ja tenavat

Huomenta!

Miehellä sit loppui kesäloma ja mie aloitan koulutuksessa puolentoista viikon päästä :eek: Sit lähtee Weetukin hoitoon. Lähimmät tarhat taitavat olla aikas täysiä, joten nyt vain odotellaan soittoa päivähoitotoimiston tädiltä, et minne joudutaan kuskaamaan pojua. Muuttokin ois taas edessä, kun huomenna mennään tekemään talokaupat ja maanantaina ois torppa tyhjänä meille. Eilen käytiin tutkiskelmassa taloa ja pihaa, et mihin koiratarha laitetaan ja minne mitäkin tavaraa... Nyt ois sit keskustaan enää 6km ja miehellä 1,5km työmatkaa, joten ei tarvi toista autoakaan hommata miun koulutuksen takia. Mies saa kulkea joko mönkijällä tai pyörällä..kuten itse ajatteli...kunto kasvaa...Miekin ajattelin, et jos Weetu pääsee johonkin suht lähelle tarhaan, ni vois alkusyksyn kulkea pyörällä...hyvillä keleillä siis. Sais siinä itsekin kuntoilua... On meinaan pari kiloa tullut lisää tuossa kesän aikana...on herkut maistuneet...ei siinä muuten mitään vikaa ole, mut rupeaa housut vähän kinnaamaan, ku tuppaa kaikki tuo ylimääräinen herkku kasaantumaan tuonne reisiin, lantiolle ja mahaan... :ashamed:

Pikkuhiljaa pitäis aloitella pakkaamista, mut taas iskee se sama, ettei oikein tiedä, et mistä aloittais. Onneks tää kämppä on meillä vielä elokuun ajan, ni ei oo semmoista hirmuista kiirusta muuton kanssa. Joka päivä jos sais jotain sinne uuteen kotiin vietyä, ni selvitään hienosti...

Weetulle tuli täs kesän aikana 3 poskihammasta ja niitä kyllä kiukuttelikin. Nyt on vaan muuten tullu ihan hirvee uhma :eek: Huutaa ja kiukkuaa joka asiasta ja tavarat lentelee joka hetki. Syöttötuolissakaan ei enää suostu istumaan ja syömään itse vaan tavan tuolissa istuu, eikä yllä syömään, joten lusikat ja ruuat lentelee... Joka paikkaan kiipeää ja kaikkea haluaa ja kun ei saa, ni pää kopsuu joka reunaan ja siitähän se pahempi huuto sitten tulee.

Äitille kiukutellaan ihan jatkuvasti, mut isi kun tulee paikalle, ni kiipeää syliin ja halii ja suukottelee...tällä viikolla mie oon jopa yhden suukon saanu :( Toivottavasti äitistäkin rupeis taas tykkäämään, ku tarhaan joutuu, ku sit ei nää miutakaan niin paljoa...tai sit kiukuttelee entistä enemmän...miehän Weetua sinne tarhaan kuskaan ja jätän...

Nyt alkaa massu murisemaan jo aamupalaa...

Ninna ja Kiukku-Weetu

löysin täältä tällaisen pinon ni ajattelin tulla teiltä vähän kyselemään nukkumisesta.

elikkäs, meidän esikko on 1,4v noin suunnilleen. ongelma on rikkonaiset yöt. en muista millon viimes olisi nukkunut koko yön heräämättä, mutta unta sit kyllä riittää 12-14 tuntia yössä. miten te olette saaneet taaperonne nukkumaan?

meillä iltasin syödään ilta puurot, tehdään pesut ja rauhotutaan hetki ennen sänkyyn menoa. uni ei tule ilman nokkamukia, joka on täytetty maidolla. joka yö vähintään kerran herää (pahimmassa tapauksessa jopa 5 kertaa) ja uni ei tule ilman maito tilkkaa. :(

meille syntyi toinen poitsu toukokuussa, ja ei oikein ois vielä "voimia" mitään kovin "kiduttavaa" unikoulua aloittaa, oisko teillä mitään vinkkejä, miten yöt paranis?

Kiitos jo etukäteen vastauksista! :flower:

vielähän tämäkin pinkka löytyi! :eek:

Eipä oo paljon kesällä ehtinyt netissä pyöriä... Ja kun elokuun alusta aloitin uudessa työpaikassa niin sitäkin vähemmän. Sannikin aloitti hoitopaikkaelämän - alkuhankaluuksien jälkeen on sopeutunut oikein hyvin =)

Vieläkö täällä ketään pyörii? Mitä kuuluu Mittarin masueläjille, kai ovat vielä massussa? Ja eikös Jonde mennyt naimisiin? Hääkuvia yhteisöön, kiitos :D

Äippä88:lle sanoisin että maidon tilalle vettä mukiin. Tai sitten muki kokonaan pois, tosin voihan lapsella olla ihan rehellinen janokin yöllä. Jos lapsi on mahdollista siirtää omaan huoneeseen nukkumaan, niin sekin rauhoittaa monesti yöunia. Tosin meilläkin alkukesästä oli yöt ihan mitä sattui, usein valvottiin klo 2-5 välinen aika ihan ilman mitään syytä eikä auttanut maidot eikä vedet, vain aika :D

Hyvää syksyn alkua kaikille!

Pyökkis pesueineen :flower:

niin se aika menee nyt ollaan maaliskuussa ja meidän taaperot kukin vuorollaan täyttää 2v :flower: onnea siis kaikille
meillä syntymäpäivä on 31.3 mutta juhlitaan sit 5.4
poika on ihanassa uhma iässä
puhetta tulee jo ihan kiittetävästi ja muutenkin oma toimisuus ja etenkin oma tahto on vahvoilla
kotona vielä olen artun kanssa syksyyn ja sit kouluun

Yhteistyössä