MAALISTAAPEROT 2006

HEIIII !!!!! :D
Mekin päästiin nyt sitten tälle puolelle! Eilen oli siis Aadan synttäripäivä. Lauantaina juhlitaan niitä oikein urakalla, meille tulee tupa täyteen vieraita. :whistle: :D
Mitäs meille kuuluu, ihan hyvää! Aada JUOKSEE joka paikkaan jo. Ei malta olla paikoillaan hetkeäkään, kauhia touhuliisa :eek: Pitää varmaan hyppynaru ostaa kesäksi että neiti pääsee hyppelemään :D
Tuoreet 1 vuotis neuvola mitat ovat: 9,5 kg ja 77 cm! Olen niiiiin onnellinen että tuo paino on vihdoinki noussut kunnolla ylöspäin! sairastettiin se hirrrrveä rota tauti tossa aikasemmin ja sillon tippus painoa aikas paljon. Nyt on tullut korkojen kera takasin, onneks!
Sanoja löytyy... känkkä= kännykkä, kengkä= kenkä, avva=vauva, kii= kiinni(sulkea jotakin) äittä= äiti, isch= isi :D , khiikkum= kiikku, kiikki=kiitti,kiitos kakka= kakka!! Olikohan tossa kaikki.. en nyt muista.. :)
Nyt en ehdi enempää kirjoitella. IHANAA ETTÄ KEVÄT JA KESÄ ON TULOSSA!!! Tänäänkin on ollut ihan mielettömän lämmin päivä! whiiiiii!!!!

:) Kevät terveisin Tiina ja Aaduska 1 v

:wave:

Koitan pikkuhiljaa päivitellä noita 1-vee mittoja tuohon etusivulle. Laittakaa vaikka yv:llä jos en muuten älyä bongata :D

Meillä on Sanni vaihteeksi räkätaudissa :( Johan tässä kuukausi oltiinkin terveinä.

No mutta mukavia kevätpäiviä kuitenkin! :wave:

Hei vaan täältäkin!

Kirjoitan harmaana kun ei anna mun kirjautua, onko nää systeemit jotenkin muuttuneet, kun en ole pitkään aikaan ollut???

Mekin olemme jo hetken kuuluneet tälle puolelle, taidamme olla porukan alkupäästä...

Onnea kaikille 1-vuotta täyttäneille!

Pyökkis! Tässä tulee meidän 1v mitat... Pituus 74,5cm, paino 10kg 230 kg ja pipo 47,1cm.

Kaikki hyvin neuvolassa, ollaan lähestytty nollakäyrää, kun ennen pituus meni paljon alle ja paino päälle...

Täällä meillä mennyt koko alkuvuosi kipeänä, en tiedä onko montaakaan tervettä päivää mahtunut :( Nyt vasta viikonlopun jälkeen muutama päivä selvitty ilman yskänlääkettä, kestikin vaan yli neljä viikkoa ja nyt sitten eilen nousi taas kuume :(

Muuten Väinö on oikein iloinen ja reipas miehenalku... Harjoittelee välillä kävelyä, jostain syystä ei ole ollut hirveän innostunut vaikka kaikki luuli että lähtee aikaisin... Hiljaa hyvää tulee... Sanoja tulee useitakin....

Ihanaa kevättä kaikille!

Ansu-78 tervetuloa joukkoon!

Sus-soo...harmi, et sieltä yhteisöstä lähdit... Kyllä siellä moni pitää taukoja kirjoitteluissa, eikä muistaakseni kaikilla ole edes siellä sitä kuva-albumia... Itselläkin on kirjoitustaukoja varsinkin joka viikonloppu, kun ei kerkiä istumaan koneella. Oisit vaan jatkanu siellä. Hölmöähän se joltain oli harmaana täällä valitella asiasta...ois vaan sanonu suoraan mustana mielipiteensä.

katselin just tuota etusivun listaa ja meitin jössikkä taitaa olla ainakin toistaiseksi "isoin"...ei siis pituuden puolesta, vaan kun on aikas lyhyt ja topakka :D

Nyt taidan hakea illaksi saunapuut ulkoa... Talvella on helppoa ku kasaa puunkantotelineen pulkan tai kelkan kyytiin ja hinaa sillä painavat puut sisälle, mut nyt tarvii keksiä vaihtoehtoja ku maa on jo sula pihassa, eikä täyttä telineellistä millään jaksa kantaa... eikä montaa kertaa viittis hakea niitä puita...laiska taas oon :D

Aurinkoista kevätpäivää!

Ninna ja Weetu

Heippa :wave:

täällä on niin ihana ilma, ja esikoinen kuumeessa, joten pihalle meillä ei ole tänäänkään asiaa :\|

Oskarin yöt on alkanut rauhoittua, siitä kun imetys lopetettiin, herää nykyään vaan enään kaksi kertaa yössä, ja minä olen kuin uusi ihminen, en edes muistanut millaista on nukkua yönsä hyvin =)

Oskari täyttää kohta 1v ja minä juuri täytin 30v....kamalaa, oonko mä jo näin vanha :whistle:

täytyykin tästä viedä Oskari kohta aamu unille, meillä kun vielä nukutaan kahdet päikkärit.

hyvää kevättä kaikille :D

Taru ja Oskari

Heippa vaan pitkästä aikaa! Enpä olekaan aikoihin käynyt täällä kaksplussan puolella, tosin en ole paljon kerennyt kirjoitella yheisöönkään. Meillä neiti täyttää 9 päivän kuluttua vuoden, eli vähän etuajassa täällä puolella kirjoittelen. Nyt hän on viikon päivät kävellyt, sitä ennen seisoskeli ilman tukea parisen kuukautta.
Onko kenelläkään ollut vauvarokkoa? Meillä neiti sai kuumetta viime yönä ja mitään muita oireita ei ole, on aika ventti. Lienee sen vauvarokon tietää sit muutaman päivän päästä että tuleeko niitä pilkkuja. Bella onkin ollut ihan terve, että ekaa kertaa ylipäänsä tänään on tarvittu kuumelääkettä. Vähällä ollaan siis päästy...
Nyt lähden imettämään tuota maitotyttöä, varmaan on aika kova jano kun on suht korkea kuume.

Kukkis:Sandra sairasti vauvarokon 8-kuisena.3 pvä oli tosi korkea kuume,sitten kuume laski ja samalla ilmestyi näppylät jotka onneksi hävisi aika pian.Kurja tauti,mutta onpahan sekin sairastettu sitten! :hug:
Sandralla korvatulehdus taas..... :(
Neiti ja mies oli viimeyön maalla anopin hoivissa,ja mulla oli lapsi- ja miesvapaa-ilta ja yö.oli aikas rentouttavaa!!! :wave:

Iltaa kaikille! Aattelin nyt kertoilla jotain taustoja kun kerran mukaan pyrin... :D Te kyllä vissiin aikalailla tunnette toisenne mutta ehtiihän sitä vuodessa paljon tapahtuakin.
Eli kotoa löytyy siis sulonen maalistaapero (ei vauva enää... :'( , aika menny ihan liian nopeesti), synt.7.3.06. La oli 18.3.06 mut kyllästy yksiöönsä vähän aiemmin ku mitä vuokrasopimus oli alustavasti sovittu päättyväksi. Kiireinen pikkumies siis pienestä pitäen.
Pituudessa on koko ajan menty miinuskäyrällä ja painossa plussalla (tai siis siitä asti kun pienten alkuhankaluuksien jälkeen saatiin syntymäpaino saavutettua).
Ollaan onneksi saatu olla terveenä paria räkätautia ja yhtä korvatulehdusta lukuunottamatta.
Kävelemään oppi noin kuukausi sitten vähän reilu 11kk:n ikäisenä ja jestas sitä vauhtia ja vaaratilantilanteita... kattelen kauhussani kun toinen menee eikä aina muista kattoa eteenpäin, auts!
Niin ja niinku nimim voi päätellä niin äidillä on ikää 28 vuotta eiku siis 29, sori! Taas tuli vuosi lisää. Vaan kukapa niitä laskee?! :whistle: Asustellaan Vantaalla ja perheeseen kuuluu myös avomieheni.
Mutta siinä kaikki tällä erää. Täytyy hipsiä nukkumaan et jaksaa taas aamulla olla touhuilemassa pikkumiehen kanssa, josko ois vaikka vähän parempi keli kun tänään niin pääsis ulkoilemaankin. :heart:

MOI!
Minäkin vihdoin jaksoin tulla tänne taaperopuolelle lueskelemaan. :D

Eli meillä täytettiin 1v 27.2. Oscar kävelee ja "juoksee", kiipeäää jokapaikkaan, puhuu joitain sanoja yleisimmät on "äiti" ja "tissi". 12 hammasta on ja niitä käyttää äitin jalkoihin.... :whistle: Tissiä saa vielä 2-3 kertaa/ vrk.
1v neuvolamitat: 78,5cm ja 9890g Kyllähän nuo sinne yhteisöönkin laitoin mut pistetään nyt tännekkin.

JA UUSILLE! TERVETULOA!!!!
Me ollaan tosiaan odotusajasta asti pidetty yhteyttä, joten kyllähän siinä aika hyvin "tutustuu" B)

Voisko naurukohtaus vaikka laittaa uutta listaa tohon sun ekan viestin lisäks, et ketä täällä nykyään kirjoittelee... kun on paljon niitä, ketkä kirjoitteli vaan odotuspuolelle, eikä ollenkaan vauvapuolelle... ?? Ja :hug: Sulle. Harmi juttu toi erohomma :( Jaksamisia!!

:wave:

Terveisiä "räkälästä" :$ Taitaa olla lääkärireissu meillä edessä kun ei näytä nuha/yskä helpottavan.

Ansu, lisäsin teidät etusivun listaan! Ja Sähkäri, mie jo ennätin :D

Tii-tu, Sussoo ja Säihky, kiva kuulla teistä :wave:

Laitelkaahan vaan niitä 1-vee mittoja niin lisäilen listaan...

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Elsa

Tuolla yhteisössä olen yrittänyt enemmän tai vähemmän aktiivisesti käydä, tämä puoli täällä on meinannut jo unohtua!
Meillä oli 1v ja 2vko mitat 9450g ja 71cm. Normaalikäyrillä siis mennään, vaikka aiemmin likka oli tuolla paksujen puolella.. nyt kun liikkuu kuin pieni elohiiri niin ei enää painoa tule niin paljon. Me ollaan pikkuhiljaa siirrytty syömään koko perhe samaa ruokaa, ainoastaan lounaan kokkaan likalle erikseen kun me muut syödään aina lounaalla salaattia ja sitä toi tyttö noilla 6:lla hampaalla vielä pysty syämään. Lehmänmaitoon pitäis pikkuhiljaa siirtyä mutta vähän jännään sen aloittamista kun on näitä allergioita perheessä. Taidan käydä naapurin luomutilalla ostamassa maidon, on ainakin tuoretta. Täällä meillä annetaan lapsille täysrasvaista maitoa, useimmissa kaupoissa ei edes ole kevytmaitoja. Hassua miten voi olla eri maissa niin erilaiset ohjeistukset..
Nyt pitää mennä kotihommiin vaikka sunnuntai onkin, koko viikko ollaan oltu menossa, joten kämppäkin näyttää siltä!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 21:14 Sähköjänis kirjoitti:
JUUH... mitäköhän mä sekoilen... PYÖKKIS: luin ton sunkin ekan viestin ja sen enempää ajattelematta silti kirjoitin siitä listasta :D :ashamed: :whistle:
Mutta kiva jutuu, et homma on hoidossa :wave:
Heh, no mitäs tuosta :D Ei se ajatus aina täälläkään pysy kasassa :eek: :whistle:

Ainiin, ja teidän Oscarilla on fani :LOL: Sanni on ihan rakastunut niihin valokuviin joita yhteisössä on! :heart:

Tii-tu ja muut:kiva kuulla teistä!!! :hug:
Meillä Sandralla löytyi sitten tosiaan taas korvatulehdus korvasta,nyt uusi antibioottikuuri päällä.Toivottavasti noita tulehduksia ei nyt ala tulemaan usein... :eek:
Kun oltiin torsatina lääkärissä,odotushuoneessa pari äitiä taivasteli Sandraa,että kuin noin pieni vauva voi osata jo kävellä...Mä siihen sitten,että onse kyllä jo 1-vuotias. :) Mun pieni touhutyttöni. :heart:
4.4 mennään" tarha-haastatteluun"tohon meijän lähimpään päiväkotiin.Elokuun lopulla olis tarkoitus neidin aloittaa päiväkotiura. :'( tulee jo pelkästä ajatuksesta.
Mutta nyt nauttimaan tytön seurasta! :wave:

täällä ollaan :wave: juhlat on ohi ja kohta juhlitaan isosiskon synttäreitä.. voi kun osais olla stressaamatta noita synttärijuhlia, kavereiden kanssa olimme samaa mieltä: kiva käydä juhlissa mutta järjestämisessä on oma hommansa :eek: joko muilla taaperoilla sujuu kävely ulkona? meillä vasta opetellaan. aina naama maassa ja syö lunta :whistle: piha on muussia joten taaperokärry ei oikein liiku kunnolla. sitten kontataan ja kengät irtoo tai roikkuu lahkeessa kiinni.. vähänkö meikä oottaa kesää ettei tarvitsis noitten vaatteitten kanssa vekslata :\|

Heippa piiiitkästä aikaa.... =)

Tänne minäkin eksyin. Yhteisössä en ole tainnut tälle vuotta kirjoittaa kun kerran tai pari ja jatkossa käynkin vain täälä... elikäs jos nimeni sielä häirittee voipi pois ottaa.
Joteskin päivät menee niin nopiaan 3muksun kanssa, ettei mukamas löydy aikaa yhteisölle... :ashamed:
Mutta oli kiva tavata täälä muita vanhoja tuttuja täältäpäin... elikäs :wave: sus-soolle ja senioritalle (jos muistan oikein missä asuitte)

Täälä kävellään tukia pitkin kovaa vauhtia ja pätkän seisoo jo ilman tukia. 1v juhlatkin takana , samoin kuvaus... huoh

Mutta nyt mennään neuvolaan.

Aurinkoisempia ja kuivempia päiviä toivoen tämä äiti :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 11:47 Pyökkiluu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 21:14 Sähköjänis kirjoitti:
JUUH... mitäköhän mä sekoilen... PYÖKKIS: luin ton sunkin ekan viestin ja sen enempää ajattelematta silti kirjoitin siitä listasta :D :ashamed: :whistle:
Mutta kiva jutuu, et homma on hoidossa :wave:
Heh, no mitäs tuosta :D Ei se ajatus aina täälläkään pysy kasassa :eek: :whistle:

Ainiin, ja teidän Oscarilla on fani :LOL: Sanni on ihan rakastunut niihin valokuviin joita yhteisössä on! :heart:
:LOL: MÄ SIELTÄ LUINKIN JO... Ihanaa :heart: Kirjoitin yhetisöön pitkät pätkät, mutta joo... ne hävis kun tuhka tuuleen.... Eikä kyl oo inspistä mennä uudestaan kirjoittaan samaa litaniaa...

meillä oscar ei suostu kevätkengillään kävelemään yhtään. ei sisällä eikä ulkona. saappailla kyllä mennään ja esikon vanhoilla nahkasilla tarrakengillä, mutta ei nauhakengillä suostu edes seisomaan. Kävely onnistuu ulkona jo tosi sutjakasti. jos on oikeen liukas kohta niin sit muutaman ylösnousu yrityksen jälkeen otetaan neliveto käyttöön...

Sussoo
Kertokaa mulle onko tuo sisäänkirjautuminen muuttunut jotenkin viime aikoina? En pääse enää kirjatumaan ollenkaan :\|

EMILIA! Joo, kyllä me samalla suunnalla vaikutetaan. Voit lähettää mulle yv:tä. Tosin kun en kerta pääse kirjautumaan, niin en myös liioin voi niitä viestejä lukea...

Lähden pian mieheni kanssa kahdeksi viikoksi ulkomaille ihan kaksistaan. Ihanaa päästä lomalle ja kaukaisia sukulaisia tapaamaan, mutta silti niin hurjaa kun pitää olla erossa tytöistä kauan aikaa. Tosin olen sanonut, että olisi hienoa jos meidän pikkuinen olisi oppinut äidin ja isän reissun aikana vaikka kävelemään.

Mutta nyt on taas mentävä :wave:

Huomenta!
Me ollaan pojan kanssa herätty jo kuudelta. Plaah. Onneks ens yönä siirretään kelloja. Jos se vähän myöhästäis aamuja.
Eilen oli 1-v. neuvola ja mitat on 9,8 kg ja 74,5 cm. Tasaisesti omalla miinuskäyrällä kasvaa. Isosisko oli 1-vuotiaana kilon painavampi ja 3 senttiä pitempi :whistle: Niin ne on lapset erilaisia. Tyttö jo juoksi tässä iässä, mutta poika kävelee vaan kädestä taluttamalla. Luonteeltaan onkin paljon rauhallisempi tapaus :)
Ja nyt koiran kanssa aamulenkille. Ihana ilma, aurinko paistaa ja pakkasta pari astetta =)

Yhteistyössä