LAPSELLISET "lapsettomat"

Aloitin nyt meille vauvansa jo saaneille pinon tänne vauva-puolelle. Hassukarhu kun asiaa ehdotteli niin tuumasta toimeen...
Tässä tämä meidän pino nyt olisi.

Eikös ole muuten jotenkin uskomatonta että tällä puolella nyt vihdoin ollaan?

Meillä on ristiäiset huomenna joten kiireeksi vetää :eek:
Hirvittää miten aika menee nopeasti.
Tyttö on jo kohta 2kk!

Anni ja PAS-tyttö 7vk+6pv :heart:

PS: Suunnitellaan nyt sitten yhdessä miten tätä pinoa rakennetaan. Laitetaanko uudet esittelyt lapsettomuustaustasta jne.
 
Tyttö on tissillä samaan aikaan ja yhdellä kädellä näpyttelen :whistle: ...

Pitkä matka kuljettu Lapsettomuus-puolelta tähän! Toivottavasti meitä ilmaantuu vielä lisääkin.

Esittelyt olisivat ehkä paikallaan näin pinon alussa. Meillä tätä toista lasta yritettiin tosissaan n. 1 v 3 kk. Vauva sai alkunsa 3. clomikierroksesta, juuri kun mikään ei tuntunut tehoavan -ovulaatiota ei vaan tapahtunut ja menkkakierto oli superpitkä, joskus jopa 3 kk. Ensimmäisestäkin lapsesta turvauduttiin hoitoihin ja clomeihin, silloin söin niitä tuloksetta 6 kk mutta sai alkunsa sen jälkeisen tauon 1. kierrosta. Ensimmäisen synnytyksen jälkeen en ehkä ovuloinut ollenkaan ennen tätä toista raskautumista. Ikäeroa näille meidän kullanmuruille tuli melkein 4,5v.

Meillä on ristiäiset viikon päästä mutta nimi ollut valmiina jo 7kk :) Viikot menee meilläkin VIUH vaan, hirveätä vauhtia. Ensimmäinen hymy saatiin 1 kk:n iässä ja koko ajan vauva suuntautuu enemmän ulkomaailmaan, viihtyy jo jumppalelunkin kanssa. Kilinä vaan kuuluu =)

Nyt vauva vaatii huomiota..........

T:HassuKarhu ja "toukka" 5 vk+ 2 pv
 
Elikkäs nyt meillä 3,5 kk ikäinen vilho poika. Vilhoa me kerittiin odotella n. 3 vuotta kunnes viime vuonna itseasiassa elokuussa tehtiin ivf:n tuoresiirto. Tämä tärppäsi ekalla yrittämällä. Sitä aikaisemmin oltiin tehty kaks inseminaatiota tuloksetta. Mitään syytä meidän lapsettomuudelle ei löydetty, joten oltiin selittämättömiä :whistle:

Mut nyt tosiaan toukokuussa syntyi Vilho 4000 g ja 54,5 cm. Tällä hetkellä painoa on kerennyt kertyä jo 6200 g ja 64 cm. Tai nämä lukemat oli 3 kk neuvolassa.

Nyt tais pikkumies herätä.... =)
 
Minä myös liityn seuraanne. Meillä on kaksi hoidoilla alkunsa saanutta tyttöä. Esikoinen on pian 3v ja kuopus 9kk. Molemmat plussat tuli PAS-siirroilla. Icsi-hoitoja meille taidettiin tehdä ennen kumpaakin raskautta 3 kpl. Hoitojaksot taisivat kestää n. vuoden verran. Hoitosuossa on siis rämmitty oikein kunnolla :/
Onneksi kuitenkin meille suotiin nämä kaksi ihanaa lapsukaista :heart:
 
Meillä oli takana jo neljä vuotta toivomista ja ainaisia pettymyksiä, kun minulle tehtiin viime vuoden huhtikuussa ensimmäinen IVF:n siirto. Olin jo niin väsynyt ainaiseen pettymiseen ja toivomiseen, että sanoin miehelleni sen olevan viimeinen hoitokerta. En tiedä miten teillä muilla, mutta minä olin TOSI kipeä IVF:n jälkeen. Minulta ei saatu talteen kuin 3 munasolua ja vain yksi selvisi kohtuuni kasvamaan. Olin siitäkin tosi masentunut ja varma ettei tämäkään kestä loppuun asti. Olin jo miettinyt ottavani koiran kun en kerran lasta saanut. Niin kului kaksi viikkoa ja tein raskaustestin niin kuin lääkäri "käski" se olikin plussaa!!! =) En silti uskonut vieläkään että raskaus menisi loppuun asti. Jännitin koko odotusajan milloin se päättää tulla ulos. Mutta siihen kuluikin tasan 40 viikkoa. Niinpä meille syntyi tammikuussa ihan terve pikku mies. Muistan kuinka epätodelliselta tuntui kun kätilö onnitteli ja sanoi, että "terve poika tuli, nyt sinä olet ÄITI"
Onnittelut teille kaikille jotka olette päässeet tälle puolelle. Tekin olette nyt vihdoin äitejä... =)
 
Tässä on pino mihin minäkin haluan liittyä =) Meillä on kolme hoidoilla saatua lasta sekä nuoruudessa yksi luomuna saatu. Me toivottiin tän eka luomulapsen jälkeen toista kuuluvaksi 7 vuotta ja saatiin IVF kaksoset. Eka siirto tärppäsi ja loput alkiot pakastettiin. Jälleen kului 7 vuotta kunnes siirrettiin pakasteesta yksi alkio. Tämäkin tärppäsi heti ja hän on nyt 4 kk. =)
 
Onpas ihanaa että tänne pinoon on jo nyt ilmaantunut näin paljon porukkaa, ja varsinkin ihan uusia tuttavuuksia.
Lienee selvää että sana lapsettomuus, herättää meissä heti mielenkiinnon klikata otsake auki...
Itse uskon että lapsettomuus on syvällä sielussa ja siellä pysyy vaikka niitä lapsia olisikin "siunaantunut" ! Ja olin lukevinana kirjoittamienne rivien välistä hieman samanlaisia ajatuksia.
Koin tuolla odotuspuolen juttuja lukiessani joskus itseni varsin erilaiseksi. Varsinkin kun keskustelun aiheena oli esimerkiksi "lapsen ajoittaminen toukokuulle..."

Laitan muutaman sanan nyt itsestänikin sitten.
Ikää napsahti juuri 30v :D ja lapsettomuutta on takana reilut 4 vuotta. Lopulta IVF/ICSI:n 2.PAS:ta ja viimeisistä kahdesta pakkasalkiosta syntyi heinäkuussa 2007 pikku prinsessamme.
Omalla kohdallani lapsettomuus on koetellut kovasti, välillä on mielenterveyskin ollut vaarassa.

Tällähetkellä nautin ihanasta tyttärestämme mutta samalla jo suunnittelemme uudelleen hoitoihin lähtemistä.
Ensi keväänä sitten saamme palata hoitopaikkamme asiakkaiksi (tyks).
Onnistuuko sitä sitten toistamiseen, se onkin sitten aivan toinen juttu...


Anni
:wave:
 
Meillä on kaksi ivf-lasta(poika -04 ja tyttö -07). Esikoista ehdittiin odotella 6 pitkää vuotta, joista vuoden päivät meni hoidoissa. Toista lasta alettiin yrittämään kun esikoinen oli vajaan vuoden. Tärppäsikin pian, mut meni kesken. Kolmannen ivf-hoidon tuoresiirrosta taas tärppäsi ja tyttö sai alkunsa. Nyt haaveilen vielä kolmannesta lapsesta. Meillä on 3 alkiota pakkasessa. Uusiin perusteellisiin hoitoihin ei enää mennä koska olemme jo käydeet kaikki kolme kertaa kunnallisella. Meillä syynä on myös selittämätön lapsettomuus.
 
Minäkin nopeasti huikkaan ja hyppään joukkoon mukaan =) Odotuspuolella moniin törmännytkin.

Meillä siis poika nyt 2 vkoa 1 pvän vanha junttura :heart: Alkunsa pieni mies sai 2. inseminaatiosta v. 2006 marraskuussa. Tätä ennen yksi inssi, josta plussa ja keskenmeno.

Onni onnettomuudessa - ollaan tässä.

:wave:
 
Mie olen kohta 7-kuisen ICSI-tyttösen äippä ja kiinnostuin tietysti heti kun näin ketjun, joka tuntui heti omalta :)

Takana on reilun 3 vuoden raskas taival lapsettomuuden ja vaikean endometrioosin kanssa taistellessa. Hoitoja on tehty yhteensä kolme, yksi epäonnistunut IVF (ei päästy siirtoon) ja kaksi ICSIä, joista tämä viimeisin onnistui kuin ihmeen kaupalla. Tulipa ainakin todistettua, että yksikin hedelmöittynyt solu riittää. :heart:
 
Tervetuloa vaan mukaan krimar!

Ristiäiset onnellisesti takana. Oli varsin herkkä tilaisuus. Kovasti tuli mieleen kaikki vaikeudet matkan varrelta. Uskomatonta että on päästy tähän asti..

Anni :heart:
 
Heippa hei.

Mäki tuun tänne puolelle. Eli meen neiti on nyt 2 vkoa vanha ja tahtoa alkaa löytyyn :heart:

Elikkä mä olen 29v. ja ekan lapsen juuri saanut ekalla IVF:llä, tuoresiirrolla. Lapsettomutta takana kaiken kaikkiaan 7v. ja olen todella onnellinen tästä ihmeestä, kun lääkärit ei koskaan mitään toivoa juuri antaneet lapsen saannin suhteen. Mulla kun kans paha endo, toinen munasarja poistettu ja toinen toimii miten sattuu ja sit viel viime syksynä todettiin endon kasvaneen tuolta peräsuolesta läpi, tosin ei ehdittty leikkaa, onneks, kun eka alettiin koittaa jos hoidot tois vauvan ja niinhän siinä sitten kävi.

Neiti syntyi rv 35+6 sektiolla, kun istukka oli kohdunsuulla ja oli kasvanut myös tonne kohdunkaulakanavaan ja jos olis kuulemma yhtään lähteny avautuu itellään niin olis tullu hirveet verenvuodot. Onneks niin ei päässy käymään ja neiti on turvallisesti maailmassa.

Vkon verran oltiin sairaalassa neidin pienikokoisuuden vuoksi, paino laski aika rajusti mut kokoajan oli vierihoidossa ja keltaisuus pysy kurissa niin ei joutunut kaappiin. Nyt ollaan vkon verran oltu kotona ja hyvin menee..

Anni77 Saaks udella mikä tuli nimeksi? Meillä ristijäiset 8.12.

Sanna ja neiti 2vkoa
 
Heippa!

Meki oltiin neuvolassa tänään. Hyvin noussu neidin paino. Viime pe oli 2700g, nyt oli 2900g. Toki oli taas eri vaaka käytössä mut kuitenkin ja pituutta tulla 2cm lisää alkumittaan. Tosin seki oli sellanen sinnepäin mitta siel sairaalassa, kun oli vauva niin kippurassa, et oli ollu vaikeeta mitata.

Keijulle jaksamista :hug: Tehdäänkö hänen nenälle jotai jossai vaiheessa vai tarkkaillaanko sitä vaan? Ja hyvä pvä teillä ristijäisille =)

Mut jospa kahvia menis keittää, kun ei ole tänään tullu viel juotuu yhtään..

Kauan muuten on kestäny, et on päässy synnytyksen jälkeen samoihin mittoihin ku ennen raskautta?

Sanna ja Neiti 2vkoa 3pvää
 
Minä hyppään kehiin myös :D Reilu 3 vuotta lapsettomuutta ja hoitoja, viimein viime elokuussa päästiin IVF- hoitoon, joka onnistui ekalla yrityksellä :D Nyt on poika, terve sellainen, ikää 5.5 kk.Ensi elokuussa olisi tarkoitus yrittää saada pikku-ukolle sisko tai veli pakastetuista alkioista.Niitä on vielä 11 yksilöä säilössä :D
 
Noniin, käynnistelläänpäs uudelleen tätä pinoa...

Huomenna onkin sitten tärkeä päivä tuo ISÄNPÄIVÄ!!
Mitäs kivaa ootte järkännyt uusille isukeille?

Meillä neitokainen on nyt reilut 4kk ja kivasti menee. Painoa on kertynyt jo 7kg vaikka syntyi 3085g painoisena.
Välillä jo nukuttiin 6h pätkissä öitä, mutta nyt on pari viikkoa taas syöty 2-3x yössä... Pikkuhiljaa kiinteitä aloitellaan maidon lisäksi.

Sanna:
kyselit kropan palautumisesta. Mulla painoa tuli raskaudessa yht. 8.5kg, 7kg jäi laitokselle ja 4vk synnytyksestä oltiin
-4kg lähtöpainosta (siis verrattuna ennen raskautta). Nyt oon saanut painoa nostettua hiukan takasin, mutta 2.5kg miinuksella edelleen. Nyt huomaa että lantio alkaa palautua ja vanhat housut menee hyvin päälle. Rinnat on entisessä mallissaan nyt kun imetyksen lopettamisesta on 2.5kk. Massussa on löysää nahkaa, mutta niinhän se pitääkin olla
;) . Itse olen palautunut kai aika nopeasti, lienee aika yksilöllistä. Liikunnan aloitin heti lopputarkastuksen jälkeen eli 6vk synnytyksestä. Se tietysti auttaa asiaa myös.
Omalla kohdalla painon nopea putoaminen ollut huono juttu koska sitten kun se menee kovin alas ja vielä nopeasti on oma jaksaminen huonoa.
Muistakaa syödä ja juoda hyvin uudet äidit ! :)

Nihkula;
Tervetuloa pinoon!
Mekin ollaan palaamassa hoitoihin näillä näkymin ensi vuoden puolella. Jo kuulemma keväällä pääsisi suunnittelukäynnille. Katsotaan nyt sitten milloin hoidot alkaa varsinaisesti pyöriä. Meillä pakastin on tyhjä joten edessä on IVF alusta.
Siihen asti toivotaan luomuihmettä...

Anni ja tytteli 4+ kk :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Meillä ei isänpvää vietetä oikeen millään tapaa. Miehen poika oli täällä aamulla ja toi isänpvä kortin ja lahjan ja mä tein aamupalaa sit ku vauvan kanssa herättiin. Nyt on mies tallilla ropaamassa autoa :LOL: Että tällanen isänpvä meillä.. On toi rahapuoli vähän vähissä niin ei oikeen voinu mitään lahjoja alkaa ostelee jne, kun en edelleenkään ole sitä palkkaani saanu viime kuulta ja nyt joudunki hakee sen Kelasta ja sit työnantaja maksaa sen erotuksen, et saan sen kk täyden palkan, mut Kelan tuntien siinä kestää. Toiv. huomenna saan ne mun sairaslomalaput niin voin mennä Kelaan viemään ne paperit.. Vähän asian vierestä mut kuitenkii..

Miten pitkiä pätkiä teillä vauvat nukkuu pvällä? Tuo meidän 2vkoa 5pvää neiti nukkuu 2-4h. Ei tarvii herätellä, herää ite kyl syömään.. Öisin nukkkuu sitte 3-4h ja herää syömään.. Tosin viime yönä heräili tunnin välein ja vasta kuudelta nukahti kunnolla ja nukuttiin n. kymmeneen asti.

Keiju Toivotaan, että teillä vauvan nenätilanne helpottaa tai saatte siihen sitte lääketieteellistä apua :hug:

Nihkulalle munki puolestä tervetuloa.

Tosta palautumisesta, niin vaa'alla en ole juuri käyny, mut maha on litistyny ja vanhat housut menee päälle, ei ihan kaikki kyllä, mut suurinosa.. Mä joudun odottaa kk synnytyksestä, ennen ku saan alkaa mitään jumppailee ja mielellään pitää odottaa jälkitarkastukseen saakka, ennen ku alkaa treenaan. Ja tämä sektion takia.. Tekis vaan niin mieli jo alkaa jumppailee jne ja salille on kova hinku, mut ei auta.. Raskausarpia mulle ei tullu lainkaan, tosin olis varman ehkä tullu jos neiti olis ollu täyden ajan mahassa.

Jaaha, taitaa alkaa oleen neidillä ruoka-aika.

Sanna ja neiti 2vkoa 5pvää
 
Keiju Meillä menee viel hyvin kaikki 50cm vaatteet, viel mahtuu itseasiassa 44 koon potkaritkin tosin ei enää kauaa.. Meillä neuvola vasta ens vkon pe eli neiti on sit sillon 5vkoa ja 3 pvää..

Tuossa tuo neiti silmät kiinni mölisee sitterissä =)

Tänään olin ekan kerran ilman vauvaa kotoo pois. Oli isänsä kanssa kotona ku mä olin vähän kaupungilla ja kynsihuollossa. Ihan kiva oli yksin päästä hetkeks jonnekin vaikka kokoajan oli vauva mielessä.

Sanna ja Nipsu-neiti 4vkoa 2 pvää
 
Hyvin meni ristijäiset. Neiti nukku melk. koko ajan, alussa vähän jotai mölisi mut sit nukku vaan ja heräs vasta ku kaikki vieraat oli lähteny. Neidistä tuli Ella Ilona ja sit mun sukunimi, ihan perus nen-loppuinen..

Oliks teillä Keiju jo ristijäiset kans?

Meillä ollaan edelleen pieniä niinku ikäisekseen mut omaan kokoonsa nähden kasvanut ihan hyvin. Vajaa 4kg ja 50cm oli pari vkoa sitte, ens vkolla olis sit taas neuvola.

Meillä loppu imetys 5vkon jälkeen, ei vaan enää oikee tullu mitään ja pelkkää pulloa ja korviketta saa sitte.. Saa nähdä koska aletaan muutaki vetää ku pelkkää maitoa. Korviketta kun ei kuulemma saa loputtomia määriä antaa, niin sit pitää siirtyy velleihin yms, mut katsellaan mitä neuvolantäti sanoo ja nytki sais mennä 600-800ml ja meillä menee pvässä keskimäärin 650ml.

Kauheesti neiti on alkanu "juttelee". Tykkää kattella värikkäitä leluja ja juttelee niille kauheesti ja mahallaan jaksaa hetken aikaa pitää päätä pystyssä. Niin se aika vaan menee nopeeta, justhan me vasta tultiin sairaalasta kotiin ja nyt on jo 7vkon ikäinen.

Sanna ja Ella 7vkoa 1 pvä
 
Meillä siis kaksi ivf-lasta ja ei ole mitään ehkäisyä. Jälkitarkastuksessa kyl suositteli kierukkaa, mut en ottanut. Kumminkin aika pieni tuo raskaaksitulon mahdollisuus niin otetaan sit "riski". No ollaan kyl jo kaukalokin myyty eli ei ole enää kolmas suunnitelmissa, mut nyt se sit varmaan napsahtaakin kun ei suunnittele/elättele toiveita...tai ehkä vähän :ashamed: Ei se katastrofi olisi, mut mä olen palaamassa työelämään ja ikääkin alkaa jo olla niin sen puolesta ei ole suunnitelmissa.
 
^ Meillä ivf- lapsi ja ikuna en enää hormonaalista ehkäisyä käytä (kierukkaa suositeltiin täälläkin), ollaan paljaalla tai sitten jos sattuu suht ovulaation aikoihin niin kumiukolla...kun ei olla ihan 100% varmoja että saisko vielä toinen lapsi tulla...
 
Mulla oli eilen jälkitarkastus ja pillerireseptin sain. Tosin noita pillereita en ala syömään mitä kirjoitti, pitää tutulta gyneltä pyytää uus resepti. Oli sitten niin töykee ja tyly lääkäri, huomas et on kunnan ilmainen käynti.. Multa pitäis ottaa Papa kun on parit kuuukautiset ollu niin tää lääkäri vaan totes et kuulun ens vuonna joukkoseulontaa et siel sit otetaan. Ja koskakohan tällanen mahtaa olla, niin siitä ei mitään sanottu. TYKSistä ku vaan kävi käsky että se PITÄÄ ottaa, kun se on kerran 7v aikana ollu normaali. Tarttee mennä sit yksityiselle otattaan..

Yks kaveri soitti kans tonne ehkäisyneuvolaan jälkitarkastusta ja puhelimessa kysyttiin et mitä ehkäisyä olitte ajatellut niin oli sanonu et kortsua niin oli alkanu kauhee saarna että korstu ei ole hyvä vaihtoehto jne jne.. Että näin meillä täällä Turussa..

Multa ei katottu edes sektiohaavaa saati sanotti mitää että ei saa raskaaks tulla onks se nyt puoleen vuoteen ku on sektio tehty jne.. Tuskin sitä nyt raskaaks tullaankaan mut kuitenki. Ei mitään puhuttu mistään. Katto vaan pikaseen alapään, anto todistuksen Kelaa varten, reseptin ja kiva kiitos hei..

Niin eikä siihenkään sanonu mitään ku koitin kysyä tosta endosta et onks mahdollista et se on parantunu tai tuleeks se takas jne. Sano vaan et syö pillereitä.. Noh, jos se alkaa vaivaan niin pitää mennä lääkäriin niin saa lähetteen takas TYKSiin. Kun toistaiseksi ei ole hoitoja TYKSissä endon yms suhteen.. Mä en vaan usko siihen et raskaus parantaa endon lopullisesti. Mitä olen kuullu niin tullu takas ja kaverilla tuli kahta pahempana mitä se oli ja mulla on paha endo ollu niin en tod. kaipaa mitään vieläki pahempaa..

Ella tossa puklas ja kauheet hymyilyt päälle. Oli vissiin sit kivaa puklata =)

Keiju kiva nimi teen neidillä, onnea :flower: :heart:

Jospa menis perunoita kuoriin, alkaa oleen nälkä..

Sanna ja Ella 8vkoa
 
En olekaan muutamaan kuukauteen ennättänyt tänne palstailemaan ja tälläainen pino oli jäänty kokonaan huomaamatta! Ihaa, kun vihdoin löytyi oma pino minullekin!
Meillä on nyt juuri kohta 10 kk täyttävä icsi-tyttö. Lapsettomuudesta ehdittiin kärsiä n. 2 vuotta ennen hoitoja ja suoraan ensimmäisestä icsi:stä neitimme sitten saikin alkunsa. Nyt on haaveissa jo toinen ja tarkoitus olisikin ensi keväänä koikeilla, josko ensin pakkasesta tarttuisi jompi kumpi matkaan.

Lueskein tätä pinoa, mutta en kaikkea vielä kovin tarkkaan. Kuitenkin Keiju07 kirjoitukset luin, kun kuulosti niin tutulta. Meillä myös neiti oli ensin kokoajan nenätukossa ja sitä piti imuroida joka päivä ja siten n. viikon ikäisenä alkoivat vatsavaivat ja koliikki. Ymmärrän siis TÄYSIN sinua! Meillä neiti nukkuin päivisin 5-10 minuuttia kerrallaan ja roikkui tississä tunnin välein. Pullo ei kelvannut eikä tutti ja kyllä siinä monet itkut itki äitikin, kun painoi väsymys ja 30 min koiranlenkitykset yksin illalla olivat ainoa vapaa hetki. Yhä on neitokainen tosi herkkävatsainen, mutta nyt niin iloinen ja vilkas, eikä itke juuri ikinä eikä kitise! Niin, että aika se kultasi jo ne muistot, kun toinen on mielessä...

Oikein ihanaa Joulua kaikille! Ja kiitos Anni77, kun tämän pinon aloitit!
 

Yhteistyössä