Maalismussukat - syntyneet

6kk neuvola takana: mitat 7900g ja 69cm, (py 45) hyvin tuntuu kasvavan. Meillä mennään eniten eteenpäin nyt ryömimällä, mutta nyt myös [/B]kontaten voi ottaa pienen matkan. Nyt eilen huomasin ekan kerran, että vauva koittaa myös nousta... vaikkei vielä siinä onnistu, niin aika nopeesti tuntuu nyt tulevan kaikennäköisiä taitoja kokeiluun. Istumisesta kyselin tädiltä, niin ei kuulemma tarvitse olla huolissaan, vaikka meillä ei siis vielä tosiaankaan tuo istuminen mitenkään edelleenkään onnistu. Aivan kaatuu rähmälleen, jos istumaan laittaa. Rokotukset saimme ja niistä syntyi poru, eikä tainnut enää neuvolatädin naama kauheasti miellyttää tämän jälkeen! No nyt vauva nukkuu tuolla terassilla, hentoisen vesisateen siivittämänä. Sitten onkin seuraava aika vasta joulukuussa.

Esikoinen on neljävuotiaasta lähtien saanut tuossa pihalla itse olla ja leikkiä. Hyvin se toimikin, tähän asti, jolloin nyt kesällä sitten ekan kerran häippäs pihalta, sanomatta mitään. Ambulanssikin ajoi ohi hyvin katoamishetkellä, että vähän polvet tutisi itsellä että nyt on sille tapahtunut jotain. Noin puolisen tuntia suurinpiirtein oli kadoksissa kunnes tuli takaisin, ei nyt ollut muualle mennyt kuin naapuritaloon leikkimään vekaroittein kanssa (joita en tunne). Nyt on sitten sanottu, että aina täytyy ilmoittaa mihin menee ja kysyä lupa (niinkuin se ei ennemmin ollut mukamas tiedossa)! Keskimmäinen ei vielä saa olla pihalla yksin, eikä edes oikeastaan esikon kanssa.. kuin ehkä ihan nanosekunnin. Aika turvallinen on meidän piha, mutta ympärillä parikin aika vilkasta tietä... joten itse oon aika valppaana koko ajan, kun lapset on ulkona. Heh, onneks tällä nuorimmalla ei nyt ole vielä niin hyvin nuo jalat käytössä, se onkin sitten menoa kun tää tästä lähtee nopeemmin meneen, mihin suuntaan sitä katsois ensimmäiseksi ;)

spinning jalat on hapoilla jo pelkästä ajatuksesta.

Naurukohtaukselle tsempit lääkäriin!

Nyt meen väsäämään kaalilaatikon.

Mindi83
 
naurukohtaus kiitos tsempeistä :) ja sitä samaa voin sulle toivotella, kun lääkäriin menet. Onko se ihan lääkäri terveyskeskuksessa, vai psykiatri ihan? omalta lääkäriltä saat sitten lähetteen mielenterveyskeskukseen. siis jos haluat mennä sinne juttelemaan. suosittelen. tai siis siinä mielessä, että sinne saa purettua aivan kaiken. muistan kun menin aikoinaan lääkärille, aivan kurkkuani myöten täynnä ahdistusta.
Se kysyi että olisikohan mulla masennus?
Aloin siltä sekunnilta parkumaan, itkin aivan sydänjuuriani myöten.... tuskaa oli paljon, silloinen elämäntilanne oli kaoottinen...
Sain lähetteen psykologille, ja sinne meneminen tuntui aivan tosi pahalle. Vaikka halusinkin mennä, tuntui että viimeistään se on viimeinen niitti mun arkkuun. Ja että elämä loppuu siihen paikkaan. Olen siis HULLU, kun tartten jotain kallonkutistajaa.
Ekan käynnin edeltävän illan kittasin kaljaa ja olin koiran kanssa. Olin huono äiti. Todella huono. Vaikka laitoinkin lapset nukkumaan, enkä humalassa heidän nähden ollutkaan, join aivan liikaa.En koskaan anna itelleni anteeksi tuota iltaa.Yksin nyt kännätä myöhään yöhön.... Mikä ihme sai mun niin epätoivoiseksi.
Sitten koitti psykologin käynti. Krapula oli kamala. Sietikin olla. Aloin itkeä jo heti kun pääsin tuoliin. Psykiatri ja psykologi olivat molemmat pöydän ympärillä, minä itken huonoa oloani, selittämätöntä ahdistusta ja henkistä krapulaa...
Vuosia myöhemmin kun oon tästä jutellut psykologini kanssa, on hän osoittanut vaan myötätuntoa. Näki kuinka paha mun olikaan olla. Nyt jälkeenpäin tiedän itekin miksi.
Mutta pointtini tässä on se, että sinne kannattaa silti mennä. Vasta kun kynnyksen yli on päässyt, voi todeta olevansa selvinnyt jonkin riman yli. Mä olin parisuhteessa silloin niin kovin alas poljettu. Onneksi mä en kuitenkaan ottanut itseäni hengiltä vaan taistelin läpi vaikeuksien.
Tuo samainen psykologi mulla on edelleen, nyt käyn kerran kuussa. En tiedä lopetanko milloin, eikä mun tarviikaan tietää :)

paniikkioireilu uskomatonta, tänään se meinasi tapahtua jälleen... mä en halua sitä takaisin!!!! Mikähän ihme senkin aiheuttaa... No, sitä vastaan taistelen vaikka mikä oisi.

painonpudotus nyt on kahdessa viikossa päässyt tulokseen, että tänä aamuna on 3,6 kiloa poissa :) mulla on tavoitteena ainakin se viisi. se on sentään realistinen tavoite. Loput viisi jos saan ajan mittaan vielä kans niin sit mä oon jo todellakin ylittäny itteni :)
Ruokavalion muutokset ja enemmän liikuntaa, on nähtävästi tehonneet :) tänään jatkan vatsalihaksia, jos vaan viitsin. Jotenkin laiskottaa.. mutta olossa tuntuu kyllä että rääkätty on :D

Tänään oon siivoillut alustavasti huomista viikkosiivousta varten. Paljon nopsammin käy sitten, kun ei tartte aloittaa tavaroiden paikalleen laitosta, vaan voi heti aamusta tarttua vaan imuriin :)

pinsettiote meillä menee jo :) voi että kun toinen onkin suloinen kun etusormen ja peukalon kanssa jotain ottaa... :heart:

pian on jo lokakuu, kauheeta oikeesti mihin tää aika häviää?????
 
flower Menen nyt ihan peruslääkärille terveysasemalle. Vähän ennakkoluuloinen olen koska en ensinnäkään saanut sitä lääkäriä jonka olisin halunnut. tuossa meidän terkassa on yksi ihana naislääkäri kuka jaksaa kuunnella eikä vähättele mitään ja luule että aina on kyse joko flunssasta tai vatsataudista ninkuin tuntuu että monet peruslekurit on:headwall: Ja psykologillahan olen käynyt jo kaksi vuotta,ihan tuossa samaisessa terveyskeskuksessa. Mukava nainen hänkin. Mutta onneksi olen varautunut siihen että jos tämä lääkäri rupee vähättelemään tai on muuten veemäinen niin uskallan sanoa vastaan ja vaatia tarpeenmukaista hoitoa. Minulla on vielä pieni toivo siitä että josko tämä oliskin jotain elimellistä sairautta esim.kilpirauhasesta johtuvaa ja aionkin vaatia kaikki mahdolliset kokeet ennenkuin pistän ensimmäistäkään pilleriä suuhuni.
Mutta ei kai tästä voi kun nousta ylöspäin,tuskin tää enää huonommaksikaan voi mennä. Kai....Mutta nyt riennän sinne tohtorille:wave:
 
naurukohtaus noniin, kyllä se siitä sitten :) kovana saa nykypäivänä olla vaatimassakin että asianmukaista hoitoa saa.
Tulehan kertomaan sitte miten meni, mä tsemppaan hengessä mukana täällä :wave:

hyppykiikku joko kellä on käytössä?? mä oon aatellu että kohta varmaan vois laittaa. pitäs kyllä hankkia sellanen ensi :LOL:
ei elämän kevät, päiväkahvin aika taitaa olla...

mindi se on jännä kuinka sitä joutuu lapsen kouluun menon jälkeen päästämään irti.... meil on pari kertaa käyny kans niin et koulusta tulo kestäny yli tunnin, normaalin 20 min. sijaan. siinä vaiheessa kun sit yritän soittaa lapselle eikä vastaa, tai puhelin on sammunu, alkaa mun mielikuvitus tehdä tuhoa :D Onneks mitään ei ole sattunut, mutta se JOS on mielessä kovasti.
oon painottanu nyt kuinka tärkeetä on mennä aina samaa reittiä joka päivä. ja kuinka tarpeellista on että mä tiedän luottaa missä lapsi liikkuu.
Mutta siitä se lähtee, elämään oppiminen :)
Mua jo kauhistuttaa ajatuskin, että enää neljä vuotta ja mun esikoinen saattaa lähteä toiselle paikkakunnalle opiskelemaan :O hui sentään, mun pieni poika :heart: Täytyy vaan opettaa vastuuntuntoiseksi, ja että jos omat siivet kantaa, niin annan mennä. Kamalaa se on äidin sydämessä, mutta en mä halua lasta kahlitakaan...oi voi , elämän suuria kysymyksiä....
 
Naurukohtaukselle ja flowerille jaksamista paniikkioireiden kanssa. Mulla ei itsellä ole ollut psyyken kanssa pahempia ongelmia mutta äitihän sairastui ensin masennukseen kun olin ihan pieni, siitä kaksisuuntaiseen ja hänellähän on aina ollut skitsofrenisiäkin oireita. On ollut psykoosissa monet kerrat. Kannattaa hakea apua ajoissa. Äitini sanoo aina (ollessaan selvällä päällä) että kannattaa tappaa piru päästä silloin kun se on pieni :hug:..

Hyppykiikkua ei ole eikä tule, Assi varvistaa edelleen välillä joten hyppykiikku on meillä kiellettyjen listalla.

Lapset ulkona yksin paikasta riippuen olleet yksin ulkona leikkimässä noin 4-5 vuotiaasta alkaen. Aika itukka olen, mun pojat ei ole ikinä missään niin etten tiedä.

Meillä ryömitään kovaa pitkin lattioita, välillä nousee kontalleen ja käsillä vetää polviseisontaan itsensä esim. tiskikoneen kantta vasten kun kone auki. Istuu ihan itse tuetta ja nyt ei kippaa enää edes taakse, sivuille ja eteen ottaa kädet vastaan. Assi täyttää tänään 6kk :heart:
 
hyppykiikku on ollut käytössä ja Lenni tykkää kovasti :) Hyppii innoissaan ja potkii :) On varmasti mukava nähdä maailmaa pystyasennossa kun yleensä maailma avartuu vain lattiatasossa :D

kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastaa myös anoppini. Välillä on hyviä aikoja,välillä ei. Anoppi on ollut muutaman kerran ihan laitoshoidossa kun sairaus on mennyt niin pahaksi. Vaikka ihan perus hyvässä kunnossa onkin niin en silti ikinä haluaisi omalle kohdalle :( Silti anoppi on hoitanut tyttöjä monet kerrat eikä siinä mun mielestä ole ollut mitään ´pahaa´. Jotkut ovat kauhistelleet että miten annan lapseni hoitoon mutta anoppi on ´hyvinä´kausinaan kuin kuka tahansa muu. Asia erikseen sitten kun hänellä on ´huono´kausi päällä,silloin ei mieskään anna lapsia hoitoon tietenkään.

Eilisestä selvitty kunnialla :D Lääkäri oli todella mukava,tunnin verran siellä höpistiin ja teki kaikki mahdolliset tutkimukset ja kyseli paljon kysymyksiä. Määräsi kilpirauhaskokeisiin sekä kortisolimittaukseen,epäili että josko lisämunuaisissa olisi vikaa:O Mua vähän puistattaa tuo lisämunuaisjuttu koska näin reilu vuosi sitten todella todentuntuisen unen jossa kuollut isäni sanoi minulle että kärsin lisämunuaisen vajaatoiminnasta!!!:O No joo,ehkä vähän taikauskoa mutta mulla meni kylmät väreet kun lääkäri mainitsi asiasta,se uni oli jotenkin niin vaikuttava. Paljon labrakokeita tosiaan otetaan ja jos nuo ovat puhtaat niin sitten aloitetaan se mielialalääkitys. Lääkäri varasi mulle jo ajankin ensi viikolle vaikkei kuulemma oikeasti saisi nin tehdä kun on päivystävä lääkäri mutta mä saan kuulemma erikoiskohtelua :D Mä olin varmaan sen mielestä sen verran pimahtaneen näkönen että katsoi tarpeelliseksi antaa ajan :D Nyt on mieli aika hyvä kun saa jotain aikaiseksi.

Jaaha,nyt pois koneelta,anoppi tulee kohta viemään lapset ulos,ihanaa :D
 
Flower: jeps, on ollut kyllä kaikki uutta nyt minullekin kun koulu on alkanut. Tää meidän on vielä sellanen haahuilija, että kaikki matkan varrella kyllä kiinnostaa ja matka voi kestää aika kauankin. No onneksi on tuo puhelin, vaikka harvoin tuo muistaa siihen ääniä takaisin laittaa... mutta soittaa voi aina apua jos tarvitsee.

Hyppykiikku: ei ole käytössä. Esikoinen hyppi innoissaan ja meillä se jossain onkin vielä, mutta keskimmäinen ei tainnut siitä oikeastaan hyppiä kuin kerran kaksi. Niin ja nyt kun tehtiin kattoremppaan, niin tuli otettua se koukku pois jossa se oli kiinni... enpä tiedä jaksaako enää laittaa.

Mieli: hurjalta kuullostaa kyllä kaikki masennus/mielialahäiriö oireet. Onneksi nyt on tosiaan aika laajaa apua saatavilla, ainakin jos onnistuu saamaan hyvät lääkärit, jotka välittävät potilaistaan. Ainut on tietenkin lääkkeellisessä puolessa, että joutuuko montaa eri lääkettä kokeilemaan ennen kun löytää sopivan. Itsellä ei oikeastaan ole ollut mitään kummempaa masennusta tai muutakaan, mutta meilläkin suvussa on pari masennuksesta kärsinyttä, ettei silleen ole mikä vieras asia. Voimia vaan kovasti kaikille jotka näistä kärsii :hug:

Naurukohtauksen uni, jospas se olisikin totta. Mistäs sitä tietää... kummempiakin on varmasti tapahtunut. Hui, menee kylmät väreet kohta...

Mindi83
 
Käytiin eilen neitin kanssa neuvolassa: paino 7070g ja pituus 66,1cm ,pipo 43,5cm. Pituutta oli tullu melkein 4cm ja painoa reilu 500g. Jänteväksi kehui tyttöä ja sitä se kyllä onkin. Meillä oli TAAS kerran sijainen, nyt oli vasta valmistunut terkka joka oli niin hissukka ku olla ja voi.. Kysyin mitä tahansa niin vastaus oli todella epäselvä.. Esim. kysyin että millä kannattaa aloitta lihat niin vastas vaan että lihalla:O Olin että siis esim kanalla vai possulla? ni tää tuumas että aloita vaikka naudalla..:rolleyes: Juu en tod aloita naudalla, taidetaan kokeilla kanaa. Ja toinen mistä kysyin että joko voi istuttaa syöttötuolissa kun sitterissä ei syöttäminen enää oikein onnaa. Ni sanoi eka että kyllä voi pieniä aikoja istuttaa no kohta kuitenkin tuumas että katotaan heijasteet. No venla otti tukea vasemmalle ja eteen ni sit terkka sanoi että elkää vielä istuttako syöttötuolissa että ei mene selkä pilalle.. Sit kuitenkin sanoi että selkää voi harjoittaa lattialla istumalla.. Ni ota tosta nyt sit selvää..:stick: No taidan joka tapauksessa istuttaa ainakin syötön ajan..

Viime yönä tapahtui ihme ja mä sain nukkua 8h putkeen ku neiti nukkui itse 21-06.:D kylläpä oli olo itsellä kuin uudelleen syntyneellä:LOL:

hyppykiikku Venla olis varmasti riemuissaan jos meillä sellainen olis. Mutta varvistaa niin ei ainakaan lähiaikoina ole tulossa..

ryömiminen täällä alkuviikosta hoksas tuon ryömimisen niin nyt mönkii pitkin olkkaria sen pitemmäs ei ole onneksi viel lähtenyt. Ja polvia ottaa jo mahan alle ja koittaa nitkuttaa itseään eteenpäin ni varmaan ei mee kauaa ku jo konttaa..:O Soitin äidilleni että Venla jo ryömii ja ottaa polvia alle niin äiti tuumas että Venla varmaan kävelee kun seuraavan kerran näkee(asuvat kaukana meistä)..

mountain teillä oli ollu kauhun hetkiä. Taisitte päästä pelkällä säikähdyksellä?

ulkona vahtiminen meillähän ei ole muita lapsia mutta voisin kuvitella että anna touhuta rauhassa ja jos vahinko sattuu niin en kauhistele vaan hiljaisuudessa puhalletaan pipi pois ja jatketaan leikkiä. Tosin tässä yks päivä huomasin että venla kopsautti pään lattiaan niin kauhistuin itse, venla ei ollu moksiskaan mutta kun huomas mun ilmeen ni rupes itkemään. Ton jälkeen olen koittanu olla reagoimatta ylireagoivasti..
 
varvistus ei ole vieläkään.

päikkärit ihan päin seiniä tänään :D mut ei väli, mä pääsin mätkiin sulkapalloo hahaa

hyppykiikku muilla lapsilla ei ole ollu mut tälle harkinnassa, jos vaan edukkaasti jostai läydän ni hommaan.

naurukohtaus hyvä että paremman puolella..... :)

miehen kanssa laatuaikaa ilta vietetty, pikainen poikkeaminen täällä mainostauolla :D hyr hyr hyyyyyrrrrr....
 
Maaliskuisissa oli Sssalla. eli saiskos tuonne etusivulle tietoja., 20.3 tyttö 40+5,, 3. lapsi ja KSKS sairaalana. ISO ylläri 4450 ja 53cm x)

onkin ollut hulinaa ja ehtinyt kommentointi jäädä, käynyt vain lukemassa teidän juttuja :)
 
jatkan myös pikakuulumisilla :D 5kk mitat oli 7.2kg/64cm. neiti osaa kääntyä ja liikkuukin pyörimällä ympäri (nytkin pyörinyt tunnin tuolla keittiöön tutustuen (ja joo, huomioikaa kellonaika..)) ja peruuttamalla. konttausasentoon jumppailee itseään, mutta ei siellä juuri pysy. pysyy seisomassa tukea vasten jos siihen nostaa, on tehnyt tätä jo pari kuukautta kohta.
vieressä nukkuu, ei ole omaa sänkyä. päiväunia vaihtelevasti parit pitkät tai 5x1h.. kiinteitä maistelee, nyt tänään ekaa kertaa saanut kolmesti noin klo 11,17 ja 21. päärynä, vadelma, bataatti, maissi ja parsakaali on mukana, omenan nuolemisesta kutisi niin että päädyttiin antamaan antihistamiinia :(
3. maitoallergikko meidän perheeseen ,samaa linjaa siis menee kuin sisaruksensa. paristi päivässä saa pullosta, muuten tissillä ja mun imetysdiettiä on purettu \o/
 
katjahei Meillä terkka (tosi tuore tapaus) kokeili istumavalmiuden kädellään selkää sivelemällä lapsen istuessa. Ei kuulemma ollut pyöreyttä eli sai antaa istua. Tyttö alkoi nousta itse istumaan kädet vielä lattiassa piirua vaille puolivuotiaana, 6,5 kk ja kädet olivat irti ja nyt 7 kk istuminen on varmaa. Suojaheijasteita tytöllä ei ollut lainkaan vielä siinä vaiheessa, kun oppi lattialta nousemaan ylös ilman käsiä ja alkuun saikin olla ihan kärppänä vahtimassa. Aika nopeaan suojaus tuli eteen ja nyt ne löytyy molemmille sivuillekin jo hyvin, mutta edelleen tyttö ajoittain lopettaa istumisen vain oikaisemalla itsensä suoraksi ja lyhyestä varrestaan huolimatta tyttö saa siis takaraivon kopsahtamaan tosi lujaa lattiaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hyppykiikku vois olla jees silloin kun haluaa saada jotain tehtyä :whistle:

Meillä on nyt otettu tällä viikolla ekaa kertaa askeleita tukea vasten sekä innostuttu imeskelemään sähköjohtoja.
Toisaalta en tiedä onko jalat valmiit "kävelyyn" kun ne on välillä kypsää spagettia. Vääntyy ja kääntyy miten vaan. Tosin itse nousee ja itse ottaa askeleita niin eipä siinäkään voi kieltää. Näyttää yhtä kamalalta kuin pennun joka suuntaan sojoittavat ylisuuret kylkiluut :p

Päikkärit menee täälläkin ihan miten sattuu taas.. Normiaamuna nukutaan 3-4 tuntia ja iltapäivällä ehkä 30min. Nyt nukuttiin aamulla se 30min ja nyt vedellään toista tuntia. Illasta tulee siis piiiiiitkä ;).

Mä koin haikeutta myydessäni vauvatavaroita pois mutta nyt onkin sellainen fiilis et äkkiä eroon kaikista turhista. Mietin jopa jo et missä vaiheessa voin pistää tuplat myyntiin ettei ne loju yhtään ylimääräistä tilaa viemässä. Kai se on se ahtaus mikä ärsyttää! Toisaalta poika on keväällä kolme ja koen ettei tarvitse tuplia ainakaan sen jälkeen. Nyt ollaan jo opeteltu käyttämään seisomalautaa mutta vielä en sillä tavalla lähtisi kauemmaksi. Muuten saattaa käydä niin, että kannan poikaa kotiin puoli matkaa tai matka kestää 100kertaa kauemmin kuin normaalisti. Toisaalta töihin paluun jälkeen tuskin kovin usein kulkee kilometrikaupalla tuplilla kauppaan tai kiertelee keskustassa kaupoilla. Veikkaan, että enemmänkin nopeasti autolla Prismaan ruokaostoksille kuvaa perheen ostostottumuksia sen jälkeen :whistle:
 
Kun tuota meidän pötkyläistä katsoo ja seuraa, niin tuntuu tosi hurjalta, että täällä joidenkin vauvat jo konttailee ja nousee seisomaan. Tuo niin tyytyväisenä makoilee, masullaan on ja "punnertelee". Jos laitan pelkälle lattialle (ei siis maton päälle), niin navan ympäri pörrää ja hieman pakittelee käsillä työntämällä (taitaa olla enemmän vahinko kuin tietoinen toiminto). En usko, että meillä kontataan vielä toviin, saati sitten noustaan ylös.

Onkos teidän muiden vauvoilla karstaa? Meillä on ja aika paljonkin. Neuvolassa kun kysyin, niin sanoi, että voit sitä rapsutella. Daaaa, no niin rapsuttelenkin, mutta heti tulee uutta tilalle. Eli päässä on oikein semmoinen selkeä alue, jolle karstaa tulee. Ceridal-öljyä laitan päivittäin ja aika ajoin kylvyn yhteydessä kammalla rapsuttelen, mutta saman tien tulee uutta. Oliskos jollain vinkkiä, millä päästäis tuosta karstasta kokonaan eroon?

Hyppykiikkua Eipä oo käynyt mielessä, että sellaisen voisi hankkia. Mun siskolla on sellainen, joten pitänee siellä kokeilla, mitä mieltä poitsu on.

Pikku-pirulainen testasi tällä viikolla, miltä tuntuu näykkästä äippää nännistä uusilla pikkuruisilla hampailla. :kieh: Hitsi, että teki häijyä. Nappasin kyllä heti nenästä kiinni ja poitsu päästi irti ja vältyttiin isommilta haavereilta ;) Toivottavasti ei ota tavaksi tuommoista. Muuten ne piskuset hampaat on jotenkin tosi suloiset ja hiljalleen ollaan hampaiden harjaaminen otettu aamu- ja iltapesuihin mukaan.

Enpä muista oonko sormiruokailua kommentoinut... Mutta siis, meillä ei oo sellaista vielä harjoitettu. Ruokahetket menee syöttämällä, eikä lusikan käyttämistäkään ole vielä harjoiteltu. Maissinaksuja oon antanut käteen ja niiden syömisen perusteella en usko, että sormiruokailu vielä kovin hyvin edes onnistuisi. Hieman myöhemmin aion sitten toki antaa esim. keitettyä porkkanaa tai vastaavaa.

Poitsu nukkuu parhaillaan iltapäikkäreitä, joten yöunille meno taitaa tänään vähän viivästyä.

Leppoisaa lauantai-iltaa :)
 
huomenia

Täällä alkaa vihosta viimein ripuli olla ohi. kuumetta oli onneksi vain 3 päivää, mut ripulia 8 päivää ja edelleen löysää. Muuton keskellä mihelle nousi 38 asteen kuume ja minäkin puoli kuntoinne.
Ei menoa haitannut, nyt ollaan uudessa osoitteessa ja edelleen hommaa vielä vaikka kuinka paljon. lueskelen sit ajan kanssa mitä on kirjoiteltu, nyt ei vain aika riitä.

ensimmäinen yö meni mulla valvoessa ja ihmetellessä onko tää totta, nyt onkin sit jo nukuttu 2 yötä hyvin. Poijalla oli ekana iltana nukahtaminen vaikeeta, mut ei ihme siinä häslingissä mitä oli ja oli levoton ekan yön, mut loput on nukkunut kuin tukki. kovasti viihtyy täällä kun on lääni mitä tutkia ja paljon uutta. syöttötuoli on ihan hitti. tänään väliovien paikalleen laittoa niin koko ajan saa imuroida ja sit imuri hajos eilen!!! onneksi sain anopilta lainaan, muuten poikaa vois pitää lattialla yhtään.

tavarat hakee paikkaansa ja ostos lista kasvaa, toivon mukaan 2 viikon sisällä alkaa tasainen arki rullaan ja tavarat on kaapeissa ja lamput katossa.

Takaisin sorvin ääreen.

Kuulasta sunnuntaita likoille


sane
 
sanelle ja perheelle onnea uuteen kotiin :) Voi kun itekin pääsis muuttaan..

Flunssa täällä on loppunut. Paitsi vauvalla alkoi tänään nenä uudelleen vuotamaan. Veinköhän sen sitten liian aikaisin ulkoilemaan, kun luulin että oli jo tervehtynyt..

Viime yö oli parhain tähän mennessä. vauva nukahti klo 20. Söi klo 00. Sitten nukkui puoli kuuteen tyytyväisenä ja levollisena. Söi siis 5:30. Annoin vielä 7 aikaankin maitoa ja sit nukuttiin 9:30 asti :)

Karstaa vauvalla ei ole. Joskus pienempänä oli mutta tosiaan raaputtamalla lähti se sitten sen tuleminen vaan loppui.
 
meillä on britaxin sisarusrattaat tuplina, ja ne saa myös yksöstenrattaiksi. mutta on meillä silti ihanat emmaljungan cerox 360, jotka on ihan tosita luokkaa työnnellä kuin nuo britaxit edes yksösrattaina.. ja on pienemmätkin :)
mutta tuplista ei voi luopua niinkauan kun kumpikaan isommista nukkuu päiväunia, tai muuten meidän reissut on ihan mahdottomia.
 
Marni80 meillä tuli viimeks puhetta tästä parturissa niin hällä oli joku sarja josta ehdotti sitä käyttämään jos paljon karstaa eikä lähde esim. hoitoöljyllä. En vaan nyt kuolleeksenikaan muista varmaksi tuotteen merkkiä.. Oliskohan ollu Bio+ tai Biohair.. Testasin sitä iholle , ihanan tuntuinen eikä kuulemma jätä hiuksia rasvaiseksi, niinkuin hoitoöljy ja toi oli tarkoitettu kuivalle päänahalle. Niin ja sanoipa toi parturi että psoriaatikot käyttää tota ihottumaan vaikka käsiinsä, että aikas monipuolinen tuote eikä kauhean kalliskaan ollut..
Meillä karstaa on vielä aukileen kohdalla, en hirviä siitä rapsuttaa..:rolleyes:

päikkärit pääsääntöisesti 3:t unet nukkuu. Pituus vaihtelee todella paljon 30min-2h. Tosin 2 h unet on kyllä todella harvinaisia..

enpä kerkiä tän kummempia nyt kirjoitella, täytyy lähteä koiraa ulkoiluttaa.
 
karsta tehokasta on seuraavalla tavalla: laita öljyä, ihan ruokaöljykin käy, päänahkaan, hiero hetki, ja laita pipo päähän ja anna olla noin puolesta tunnista tuntiin. sitten lämpimän veden ja tiheän kamman kanssa raaputtaa pois. lähtee takuuvarmasti.
 
Allekirjoitan flowerin vinkin! Ja jos vauvelilla sattuu olemaan ihan kunnolla tukkaa päässä, niin (hajusteettomalla) shampoolla öljy lähtee pois hiuksista toisella pesukerralla viimeistään. Älä kerro kuitenkaan terkkarille, että käytit shampoota ;)
 
Kaana: heh, aika viattoman näköisenä katselee, "hei en se mää ollut" :D Alku sille, että kaikki vähänkin hennommat tavarat saa nostaa pois lattialta :D

Karsta: meillä ei olekaan ollut nyt tällä ollenkaan. Keskimmäisellä oli, pesun jälkeen aika rapsuttelin ja se lähti aika hyvin aina pois, niin että karsta on siis lämpimässä vedessä pehmynnyt. flowerin antaman vinkin itsekin kuullut.

Päikkärit: edelleen aamuisin yhdet pitkät nokoset, noin 2-3h parhaimmillaan. Sitten vielä tuolla illemmalla kello 16.30 jälkeen pitemmät unet noin 1,5h. Yleensä noiden aikaan saan itse jotain tehtyäkin enempi, muuten saankin mennä jo aika haipakkaan tuon perässä. Huoneet vaan vilisee jo silmissä, milloin ehtii eteiseen millon muksujen huoneeseen (talon vaarallisin paikka, noin pikkuesineiden kannalta!)...

Istuminen: pientä istumista havaittu, noin toisen kyljen kautta istualteen ja siinä sitten vähän keikutaan toisen perskannikkaan päällä :) Hassunnäköistä menoa on.

Sanelle onnea uuteen kotiin! Ihanalta kuullostaa.

Voih, kun itsekin sais omakotitaloksi tän paikan muutettua, täytyy ainakin sillon tällöin elätellä toiveita, ehkä joskus :)

Mindi83
 
päikkärit no eilen nukkui kolmet, ensin tunnin, sitten kaks, ja viiden aikaan puoli tuntia.

vauvatavarat ei lähde meidän huushollista mihinkään, ennekuin se yksi pieni riiviö on saatu taloon :D sitten koittaa todellinen haikeus, vaikka haikeaa on jo nyt jollain tapaa. mutta on noissa isoissakin lapsissa ihania hetkiä, et en mä oikein tiedä miten sitten käykään kun se viimeinen muuttaa kotoa kans pois ....onneks ei vielä piiiiitkään aikaan sellasia tarvi miettiä.
'
viikonloppu meni ihan vaan miehen ja vauvan kanssa. Turussa poikettiin ruoka/kirja/keräilymessuilla. Sekä tietty kirppareilla. En löytäny sitte yhtään mitään. oli niin paljon väkeä liikenteessä että oikein ärsytti kun ei saanu loossei rauhassa koluta..hmph---
Lauantaina illalla oltiin sit aivan väsyjä kaikki, mentiin jo puol 9 kaikki nukkumaan :D ennenkuulumatonta !!!
Mutta tekipä hyvän..

kuntoilu hyvän alun saanut, ja hiukan meinaa isännälle flunssaa kehitellä. Mä sitten eilen olin uimassa isompien kanssa. puoli kilsaa uin, oisin jaksanu vielä mutta lapset ei, joten oltiin oikein tyytyväisiä että saavutettiin sekin määrä :)
Sit päästiin kotiin niin tein vielä reippaan lenkin vaunut ja koira mukana. Mieli oli taivaassa :)
Nyt ei sitten enää ees nukuttanu, joten aamukahvia täällä hörpin.

vauva liikkuu joo, mutta ei ryömi, eikä yritä edes kontalleen. Vattaltaan kierii ja pyörii joka suuntaan, välillä vahingossa peruuttelee. mutta jollain konstilla se saa ittensä AINA tv-tason luo ja sinne räpläämään dvd:tä tai digiboxia... otan heti pois ja käännän huomion muualle.

nostatteko kaikki tavarat vauvan ulottuvilta pois? meillä ei nosteta. ainoastaan jotkut mitkä voi mennä rikki. tosin ei sellasia kalliita oikeestaan edes ole. Meillä ei ole edes kukkia lattiatasossa, eikä kukkia muuten ollenkaan kun kissat söi aikoinaan kaiken... :mad:
mutta mun periaate on ollu se että vauvakin oppii mihin ei kosketa. sellaset mitkä se vois vaarallisesti vetää päälleen , jotkut painavat niin sellaset katon ettei ole ulottuvilla, mutta muuten saa luvan oppia olemaan tämäkin että kaikkeen ei kosketa.
Jonkin aikaa siinä saa pomppia kyllä perässä, mutta mun mielestä on rasittavaa mennä sitten kyläänkin kun tarvii kyläpaikassa nostella kaikki esineet pois paikoiltaan. en siis oo tehny näin noiden aiempienkaan kanssa.
yks tuttava oli sellanen et kun tuli meille kylään, niin ekan puoli tuntia se meni ite ja nosti KAIKEN metrin korkeudelle... koska hän ei jaksa sen muksun perässä mennä... huh hei... meinäs käpy palaa koska mähän ne sit siivosin paikoilleenki, ois voinu sit ite siivota ennenku lähtee.
kotona katon vaaralliset jutut kuten sähköjohdot ja pistorasiat ettei pääse niihin kiinni.

ruoka ei maistu taas kaks viimeistä päivää ollu neiti taas niin ettei kiinteät mene. ei hedelmäsosekaan :(
maitoo ja velliä suostuu ottamaan, mutta mitään muuta ei. hampaitakaan ei näyttäs olevan tulossa, mutta mä arvelen että voinee olla taas tulehdus tulossa päälle... näin se on pari kertaa aiemminkin alkanu... tylsää ja meinaa huolettaa, mutta ei auta.
onneks pääsen sinne yksityiselle vauvan viemään.

tapiolan vakuutus aivan loistava!!! Onni oli että otettiin se. kaikki saadaan takas... huh... ja korvaukset oli jo saman viikon aikana tilillä hakemuksen jättämisestä.
onneks toimii noin hienosti :)

varjoainekuvaus no sitä ei sitten tehdä missään yksityisellä näin pienille. eli meillä on tän kuun 21.päivä aika lasten polille. siellä ne sen sitten tekee.
puhdas pissanäyte pitäs käydä otattaan noin kaks viikkoa etukäteen. mutta sen teetän kyllä tuolla yksityisellä rakkopuntiona. on niin pieni juttu, ja varmasti luotettava tulos. eikä mee koko päivää terveyskeskuksessa....
mutta tulokset saadaan vasta marraskuun alussa. no eteenpäin kuitenkin.

aamupuurolle sitten :wave:

flower again ja typykkä pian 7kk, äitiysloma lähenee loppuaan....kuukausi enää...
 
Helou helou!

Viikonloppu meni mökkeillessä, ihania syksyisiä hetkiä ulkona auringossa! Lapsen kanssa mökkeily meni hyvin, kun oli mökki täysvarustuksella. Oli kyllä virkistävää vaihtelua! Eilen kävin lukemassa täällä mitä viikonlopun aikana olitte saaneet aikaiseksi, mutten jaksanut kirjoitella. Mutta nyt sitten, täältä tulee: ;)

Meillä olisi kirpputorilta löytynyt hyppykiikku tuolla varastossa, mutta eipä olla saatu aikaiseksi laittaa sitä paikoilleen. Mielestäni poika myös hieman varvistaa vielä, että voi olla että jää kokonaan käyttämättäkin. Katsotaan..

Katjahei, kyllä säikähdyksellä päästiin, onneksi! Pojalle ei tullut sohvalta tippumisesta mitään, äidille jäi enemmän traumoja, mutta paha mieli väheni huomattavasti teidän kaikkien ihanien kommenttien ansiosta! Kiitos. Nyt olen sitten ollut haukkana tuon villikon kanssa. :)

Marni, älä huoli, ei meilläkään kovin laajasti liikuta. Navan ympäri suhataan kyllä kauheaa kyytiä, ja taakse päin poika työntää itseään, todennäköisesti itsekään sitä tajuamatta, kun pyrkii ylös konttausasentoon. Itse konttausasento ei ole vielä kunnolla löytynyt. Yhtenä päivänä poika kävi pari kertaa asennossa, tai ainakin melkein, mutta ei tainnut vielä välähtää! Mutta ei haittaa ollenkaan, kun vahtimista on ihan tarpeeksi jo tuon pyörimisen kanssa. Tiedän, olen niiiin lirissä kun poika oikeasti alkaa liikkumaan! Kääääk! :D

Meillä päikkäreitä nukutaan kolmet, noin klo 9, 12 ja 16. Toisinaan poitsu nukkuu vielä iltapäikkäritkin, mutta yleensä hän menee nukkumaan yöuniaan jo seitsemän maissa. Aamulla herätään 6-7. Tuo kuusi on kyllä mulle aivan liian aikaisin, mutta kun on noustava, on noustava. :)

Karstaa pojalla on päälaella, olen öljyn kanssa rapsutellut pois silloin tällöin. En kyllä ole siitä kovin välittänyt, onkohan siitä jotakin muuta haittaa kuin ulkonäöllistä?! Noh, eilisen palstan luvun jälkeen rapsuttelin kyllä antaumuksella, kun jäi täältä niin mieleen se asia.

Meillä on alkanut ruoka maistua mainiosti ja ruoka-ajatkin asettua kohdilleen. Alun hämmennyksen jälkeen tuntuu mukavalta, kun poika syö innokkaasti ja säännöllisesti.

Onnea uuteen kotiin, Sane! Mekin etsitään parhaillaan uutta kotia. Kunpa löytyis pian. :)

Kaanallapa on ihana pikku vintiö! :)

Mekään ei ajateltu nostaa kaikkea lapsen ulottuvilta pois. On muutama paikka mihin ei saa koskea, ne kielletään ja opetetaan. En haluaisi olla koko ajan kieltävä äiti, joten ajattelin sillä tavalla järjestellä alahyllyt, -kaapit ja muut, että ei nyt niin vakavaa olis jos poika vähän kävis niitä tarkastamassakin. Katsotaan miten alkaa käytännössä sujumaan sitten...

Nyt täytyy lähteä syömään jotakin ja valmistautumaan muskariin lähtöön. Leppoisaa tiistai-iltaa!
 

Yhteistyössä