Maalismussukat - syntyneet

Hyppykiikku ei tosiaan tuu meille sisätiloihin ainakaan. Tuskin tulee lainkaan.

Karstaa oli pienempänä, mutta rapsuttelin pois eikä ole uusiutunut.

Istuminen ilman tukea lattialla on toivotonta :LOL: Jätkä kallistuu vähän sivulle päin ja samantien kaatuu, ei osaa ottaa vastaan muuta ku eteenpäin. Istutan kyllä pieniä hetkiä tuettuna lattialla. Syöttötuolissa istuu jo hyvin.

Tavaroita en nosta vauvan vuoksi pois. Näin on ainakin nyt suunnitelma. Katsotaan miten kuukauden kuluttua... Meillä on mahdollisimman vähän muutenkin sellaista koriste-esinettä yms. romua. ne muutamat mitä on harkitusti hankittu ovat ylempänä hyllyllä ja siellä pysyvät jo hintansakin puolesta ;) Vauvan tasolla ei ole oikeastaan juuri mitään pientä. Toki noita "laitteita" ja niitä innokkaasti jo siirtelee kun silmä välttää. Kylässä olen täysin vastuussa lapseni tekemisistä ja aion myös siirrellä tavarat takaisin mitä poiskin siirtelisin. Flower, ymmärrän sua, tuo on niin rasittavaa...

Mindi83, joo poika olikin oikein iloisena "hee hee" kun menin olohuoneeseen kopsahduksen kuultuanu :whistle:
 
Tavaroita en nosta vauvan takia pois en ole aiempien vauvojenkaan aikana nostellut, kyllä lapsi oppii äkkiä mihin ei saa koskea.

Karstaa oli pojilla, niillä kun oli valtavasti hiuksia vauvana. Assilla oli ihan vähän 1kk iäsää, nyt ei ole ollut. assi on ollut melkein kalju, tukkaa on vasta alkanut kasvaa päähän.

Meillä noustaan polviseisontaan ja pysytäänkin siinä :heart:
Istuman pönkää itse sängyllä tai jos on matala tuki, mistä ottaa kiinni. Ryömien pääsee jo kovaa ja konttaussennossa heiluu.
 
Karstaa olenkin poistanut suht samoilla ohjeilla, mitä Flower antoi. Hattua en ole pitänyt vauvan päässä, mutta hyvin on karsta lähtenyt ilmankin. Ongelmana on se, että vaikka saan karstan hyvin päästä poistettua, niin uutta tulee aina vanhan tilalle ja toivoisin, että pääsisimme karstasta kokonaan eroon. Kävin hakemassa apteekista Kelual-emulsiota. Saas nähdä auttaisiko se. Vielä en oo testannut.

Meillä taitaa olla päivärytmissä jokin muutos menossa. Poitsulla oli jo tosi selkeä rytmi päivisin ja siihen olin saanut hyvin ruokailut ympättyä. Nyt on alkanut olla toisinaan pidempiä pätkiä hereillä ja toisinaan nukkunut pidempiä päikkäreita, joista etenkin jälkimmäinen on tosi kiva juttu. Ennenhän meillä nukuttiin se 30 min, mutta nyt saattaa nukkua jopa yli tunnin. Tämä on sitten vähän sekoittanut sitä, että missä vaiheessa syödään. Ja toki annan ruokaa aina kun poju on nälkäinen, mutta oon huomannut tarjoavani sitä myös silloin kun ei olekaan kovin nälkäinen. Eipä siinä, pitää vain seurailla, että minkälaiseksi uusi rytmi muotoutuu ja sovittaa ruokailut siihen sopivaksi. Ja mitä ruokailuihin tulee, niin hyvin jätkä syö muuten, mutta aamu- ja iltapuuroa menee vielä tosi vähän. Ei taida maistua. Ja aamupuro ei maistu varmaan siitäkään syystä, että on yöllä lipitellyt maitoa. VÄlillä jätänkin aamupuuron kokonaan antamatta, jos ei vaikuta nälkäiseltä ennen ekoja päikkäreitä (jotka ottaa noin 1,5 h heräämisen jälkeen).

Huomenna menen ensimmäisille Me and I -lastenvaatekutsuille. Ihan kivaa vaihtelua viikkoon. Kovin kauaa ei varmaan ehditä olla, sillä kutsut alkaa vasta kuudelta ja seiskan jälkeen pitää lähteä jo kotiopäin iltapuuhiin. Eiköhän siinä ehdi kuitenkin jonkun vaatetilauksen tehdä, vähän herkkuja maistella ja muiden äippien kanssa höpötellä. :)

Nyt hetkeksi töllöä katsomaan, sitten iltapesuille ja unille.
 
Aurinkoista huomenta!

Meilläkin päivärytmissä on sellainen muutos tapahtunut, että illalla poika valvoo selvästi pitempään kuin aiemmin. Ja "yörytmissä" niin, että syödään enää kerran yössä. Pari viime yötä ollaan menty nyt yhdellä syötöllä, ihan itse poika tällaiseen systeemiin siirtyi. Aiemmin siis söi kahdesti yössä.

Missä asennossa teidän vauvat nukkuu? Meidän poika nukkuu aina selällään, eikä oikeastaan edes yritä mahalleen tai kyljelleen. Kasvojen edessä, tosi lähellä pitää myös olla joku peitto tai tyyny. Turvaako tuo vai mitä lie. :)

Eilen ja tänään poika on pulautellut erityisen paljon. Mistäköhän tämä voisi johtua? Siis pulauttelua on muutenkin ollut todella paljon koko ajan, mutta kiinteiden aloittamisen myötä vähentyi huomattavasti. Nyt sitten on pulautellut taas aika suuria määriä ja monta kertaa tässä eilen ja tänään. Enkä edes ole antanut mitään uutta ruokaa mistä tämä voisi kai ehkä johtua. Toivottavasti ei olisi mitään vatsatautia. Muuten poika on kyllä ihan normaali... paitsi eilen nukkui kyllä ylipitkiä päikkäreitä (kahdet 1 h 15 min ja yhdet 2 h 15 min). Hmm, olisikohan kuitenkin jonkinlaista tautia?!! Toivottavasti ei!

Nyt täytyy lähteä siivoushommiin, kun vieraita tulossa illalla ja poika nukkuu vielä aamupäikkäreitään. :) Kivaa keskiviikkoa kaikille!
 
Heips!

nostelemaan en hirveesti joudu tavaroita, koska ei oikeen ole lattiatasossa mitään. Ainoastaan muksujen huoneessa on jotain leluja ja hyllyjä alhaalla, jotka vois vauvaa kiinnostaa. Eteisessä on yksi lipasto, jossa taso alhaalla missä jotain koreja, mutta nämä ei ole vielä hirveesti kiinnostanut. Keittiönkaapit ei ole myöskään vielä kiinnostaneet, eikä ymmärrä avata. Mitään tollasia yleellisyyksiä kuin sisäkasveja :)D) meillä ei ole, kun onnistun aina "murhaamaan" ne, tasan kaksi isompaa kukkaa on kestänyt mun kasvinhoitoniksit ja ne on ylhäällä ;) Meillä on digi/videot/dvd sun muut laitteet myös ylhäällä... hei sieltä voi sitten jatkossa löytää vaikka paahtoleipää, jos ne on alhaalla, oon kuullut ;)

Muiden kotona en siirtele tavaroita vauvan tieltä. Ja jos siirtelisin, niin takuuvarmasti pistäisin paikat ennen lähtöä samanlaisiksi kuin olivatkin.

Vauvan laitan aina nukkumaan kyljellään. Usein on kuitenkin herätessään selällään, kasvot sivulle päin, kunnes ähisee ja puhisee itsensä kontalleen.

Meillä vauva myös hakee vähäsen uusiksi tuota rytmiä. Nykyjään menee yleensä nukkumaan vähän aikasemmin, ennen ilta yhdeksää. Ruokailut ei ole nyt kauheen hyvin maistunut. Lihaa ollaan aloiteltu pienissä määrin ja siinä ei nyt vielä ainakaan oikeen tunnu hirveesti pitävän, toivon todella että tästä lapsesta tulee parempi syöjä kuin keskimmäisestä joka on oikeen kunnon ronkeli, esikoinen on niin ihana kun aina on todella innokas maistamaan ainakin.

Pikanen kirjotus tällä kertaa...

Mindi83
 
Viimeksi muokattu:
kirjotin pitkän stoorin, mutta vauva tuli ja nappas escistä :D all away :D

koitetaas uusiks
...

istun siis lattialla läppärin kanssa, joten tilliäinen yltää koneen reunalle ;)

vilkkaita liikkeelle lähtijöitä monilla meillä tää eilen koitti jalat koukistaa mahan alle mutta siihen se sitten jäikin :D jollain konstin se kuitenkin liikkuu, kun pääsee vaihtamaan paikkaa :D
toivottavasti ehdin nähdä ryömimisen ensimmäiset vaiheet ennenkuin aloitan työt...
pitäis kyllä olla se työpaikkakin ;)

kaveri lähtee sairaalaan aamulla :D vauvan hakuun jeeee, mua niin jännittää ja tuskin maltan odottaa että pääsen pienen nyytin näkemään :) vauvajutut koskettaa nyt erityisen kovasti, tietenkin.

vauva nukkuu mahallaan joskus saattaa nukkua selällään, mutta yleensä mahallaan. iltaisin laitan kyljelleen, mutta siellä se äkkiä onkin jo toiseen asentoon ittensä kammennu :)

nyt kävi päikkäreille, minä saan siivoskella rauhassa :)

onpa aivan mahtava syksyinen päivä :)
 
Meillä poika nukahtaa aina kyljelleen, josta usein kääntyy toiselle kyljelle kun tissiä on saanut tarpeekseen. Aamulla kun usein nousen ennen vauvaa ja hänen herättyään menen makkariin takaisin niin jätkä saattaa olla vaikkapa siellä tyynypäässä poikittain selällään :D onpa ollut jalkopäässäkin jalat tyynypäähän päin mahallaan, siis nukkuu ihan miten päin tahansa. Viime yönä potkaisi mua naamaan, että näin meillä :LOL:
 
Huomenta!!

vauva nukkuu yleensä selällään tai kyljellään. Öisin usein kääntyy kyllä konttausasentoon ja herää sitten siihen.

tavaroita en nostele en kotona enkä kylässä. Sitten jos lapsi menee johonkin kiellettyyn koskemaan niin nostan vasta sitten tai nostan lapsen pois.Meillä ei lattioilla ole juurikaan muuta kuin leluja,yksi lattiakasvi joka on saanut ainakin vielä olla rauhassa;) Kenkiä Lenni on käynyt imeskelemässä useasti,vastustuskykyä;)

Nyt ollaan meilläkin opittu nousemaan konttausasentoon. Siinä sitten nytkytään mutta ei vielä eteenpäin mennä. Ryömimällä poika on mennyt eteenpäin jo jokusen viikon. Hurjaa että joidenkin lapset jo nousee seisomaan:O

Tilasin 8kk neuvolan ja se on parin viikon päästä. Kyllä aika on mennyt nopeasti:O

Exä kävi eilen meillä katsomassa esikoista ja syötiin siinä ja narisin kun rahat ei riitä mihinkään ja lasten päivähoitomaksu on mennyt jo perintään. Eksä sitten sanoi että hän voi maksaa sen laskun ettei mene lapsilta päivähoitopaikka alta:O Olin niin iloinen että hyvä etten hypännyt eksän kaulaan :D On niin mukavaa kun meillä on niin hyvät välit,joskin nahinoita toki tulee aina välillä muttei mitään sen kummempaa draamaa. Mulla on lähipiirissä useita keillä on todella tulehtuneet välit eksiinsä. Olen kiitollinen että meillä ei niin ole. Eksä muuttaa nyt perjantaina naisystävänsä kanssa uuteen kotiin ja suunnittelevat kuulemma perheenlisäystä jossain vaiheessa. Mä sitten lupasin että säästän Lenniltä jääneet vauvakamat heille,siis kaukalot summuut :D

Tänään menen sitten lääkäriin kuulemaan niitä labrojen tuloksia. Tuskin sieltä mitään löytyy kun kai ne olis sieltä jo soittanut jos jotain olis vialla. Eli taitaa olla mun aika aloittaa se lääkitys :( Pelko on niin perseessä että :(

Jaaha,nyt siivoilemaan,meillä on koko perhe Lenniä myöten flunssassa:kieh:

-naurukohtaus ja Lenni parin viikon päästä 8kk-
 
Naurukohtaus kuulostaa mukavilta teidän välit eksän kanssa. =)
Meilläkin ihan ok välit, luulen että olis paremmatkin jos eksän uusi rouva viittis kasvaa aikuiseksi. Mitään syytä en löydä miksi mun ja eksän pitäisikään tapella, entinen on mennyttä ja katkera en ole mistään. Kyllähän meillä riitaa silloin alkuun oli, viha ja rakkaus kun kulkee niin lähellä toisiaan. Vihata pitää siinä vaiheessa kun ei ole päässyt yli.

Assi nukkuu milloin missäkin asennossa, kyljellään, vatallaan tai selällään. Viime yö oli kauhea, ähinää ja marinaa monta tuntia. Ensin oli pinnasängyssä ja sieltä nostin sitten viereen, mutta siinäkin kituutti tunnin verran. Ei ollut hereillä vaan unissaa marisi.

Vauvan liikkumista on mahtava seurata, aamulla Assi löytyi kontiltaan koiran ruokakupilta. Vettä läiskytteli iloisesti pitkin lattioita.

Kirppislöytöjä tein eilen valtavasti, Assille löysin vaikka ja mitä,mm. Jonathanin uudenveroisen talvihaalarin kokoa 86cm, vielä on reilu mutta kevätpuolella varmasti jo sopiva. Itsellekin löysin kivoja vaatteita, pojille vaan leluja. Eipä kirppiksiltä löydy 128-140cm poikien vaatteita kovin paljon, taitaa kulua puhki sellaisessa menossa mitä tuon ikäisllä yleensä on. ;)
Tilasin myös uudet hienot nahkaiset ratsastusaappaat ja nekin tuli eilen. Pakkohan niitä oli illalla testata.
 
Heipä hei! Harvemmin ehtii nykyään täällä palstalla käymään, mutta mies pitää nyt vapaapäivää, niin on nyt enemmän omaa aikaa. :)

sanelle onnea uuteen kotiin! :wave:

Meidän vauva nukkuu milloin missäkin asennossa. Yleensä kääntyy puoliksi mahalleen, kun nukahtaa. Mutta saattaa nukkua myös selällään. Nyt on pari yötä mennyt hyvin kahdella syötöllä, mutta vasta painoksi esikoinen on alkanut temppuilemaan omien uniensa kanssa. :headwall:

Vauva liikkuu sujuvasti ryömimällä. Menee jo ympäri taloa. Välillä nousee konttausasentoon ja melkein istumaan. Mutta konttaamista ei vielä ole hoksannut, nytkyttelee vaan. :)

Sellaiset tavarat, jotka voivat satuttaa vauvaa tai jotka menee herkästi rikki, nostan pois vauvan ulottuvilta. Kylässä en muistaakseni ole nostanut tavaroita pois paikoiltaan, vauvan olen muuten pitänyt pois sellaisista tavaroista, joihin ei hänen kannata koskea.

Kiinteitä meillä menee vielä vähänlaisesti. Pottu, porkkana, omena ja luumu on listalla. Huomenna vois kokeilla kesäkurpitsaa/kukkakaalta, en ole vielä päättänyt kumpaa. :D Omenasta näytti tulevan herkkyysnäppylöitä, muista en ole huomannut tulevan mitään erikoisempaa. Yhdesti päivällä on syöty, kohta voisin ottaa iltasoseen peliin mukaan.

Karstaa on meidänkin vauvan päässä. En ole sitä sen kummemmin rapsutellut pois, välillä harjalla vähän enemmän harjannut, mutta eipä se sillä tavalla pelkästään taida lähteä. Jos sitä tulisi vielä enemmän, niin sitten kokeilisin rasvan avulla saada sitä pois. Muistaakseni toimi esikoisella ihan hyvin.

Vaavi ei osaa istua vielä ilman tukea. Mutta nyt näinä päivinä on konttausasennosta vääntänyt itsensä puoli-istuvaan asentoon. Syöttötuolissa istuu kyllä hienosti.

Hyppykiikusta vauva todennäköisesti tykkäisi, mutta mies ei halua sitä meille, kun tulisi reiät meidän hienoon kattopalkkiin. :D

Päikkäreitä vauva nukkuu vaihtelevasti 1-3kpl, pituus vaihtelee 0,5h-3h välillä. Kolmen tunnin unissa on yleensä välissä yksi imetys.

Meidän molemmat pojat on kerran tippunut sängyltä yöllä siihen aikaan, kun oppivat kääntymään. Sitten olen laittanut pinnasängyn oman sängyn kylkeen niin ollaan vältytty tippumisilta. Muuten kyllä tuossa touhutessaan kolauttelevat itseään milloin mihinki. : /

Mäkin olen innostunut kuntoilemaan. Ihan vain kotijumppaa ja kärrylenkkejä. Ja herkut oon jättäny herkkupäivään. Ihanaa, kun ei ole kroppa enää niin jumissa, kun on tullut vähän enemmän liikuttua. :)
 
onpas syysmyräkkää jälleen , iiiiihanaaaa :D

välit eksän kanssa vois toimia jos se vaan ite kasvais aikuiseksi... mä yritän kaikkeni, mutta silti saan arvostelua ja kuittailua niskaani.
Enää en edes näe kun lapset vaihtaa kotia. ei tule lapsia vastaan eikä saata meidän portille.
hänen uusi vaimonsa arvostellut jopa mun ulkonäköä lapselle.
Että näin ne välit voi mennä jos toinen kantaa kaunaa ja katkeruutta loputtomiin. Tiinelli sanoikin hienosti että, miten se oli, kun on päässyt yli niin ei tarvii ilkeillä , joteskin näin.Lasten kannalta tarviis osata ajatella, mutta aina se ei näytä onnistuvan kaikilta.

juuri sain vauvan nukkumaan terassille, niin johan alkoi naapurissa moottorisaha soimaan :D no toivotaan että tyttöä nukuttaa tarpeeksi, että saisi nukuttua.

työkuviot mulle soitti aamulla päiväkodista aluejohtaja, että ootko ihan tosissasi laittamassa noin pientä päiväkotiin???
Ihanaa kun kaikki syyllistää :kieh:
nyt puntaroin uudestaan mahdollisuuksiani, miten voisin tehdä töitä kotona. katsotaan mihin nenä näyttää. töihin on kuitenkin mentävä, ei kotihoidontuelle voi jäädä tässä vaiheessa.

nyt siivoilemaan ja sitten lenkille kaverin kanssa kera koirien :)
 
Tiinelli: Teillä ei vissiin pelätä imuria :) Meillä ei tykätä sitten yhtään moisesta kapistuksesta!

Vauva on saanut täälläkin vaikka mitä kolhuja. Viimeisin oli pari päivää sitten kun seisoi ja liikkui syöttötuolin (tripptrapp) takana. Kompastui siinä sitten ja löi leuan istuinlevyyn sillä seurauksella, että hammas meni huuleen. Ensimmäinen kunnon vekki mutta musta silmäkulma, musta poski, kuhmut päässä jne. on jo tuttuja. Tekevälle sattuu pitää kai paikkansa ainakin meidän vauvan tapauksessa :whistle: Joka päivä tuo vauhti kiihtyy. Koirien päällä kiipeillään ja joka paikkaan yritetään nousta. Keittiössä pari kertaa on saanut laatikon otsaansa kun yrittää niitä vasten kahvoista kiinni ottaen nousta. Pitääkin ostaa taas se kenkälusikka Ikeasta siihen laatikostoon. Se onkin ainoa mitä meillä on yleensä tehty. Tavaroita ei ole nosteltu pois lasten ulottumattomiin tai mitään. Pistorasiat on tietty tulpattu ja hellassa on sellainen suoja ettei (muka) pääse kääntelemään levyjä päälle. Mutta se on ollut tarpeen lähinnä koirien kanssa sillä esikkoa se ei pidätellyt. Kiinnostus hellaan loppui kun lopetin siitä sanomisen ja kävin vaivihkaa kääntämässä levyt päältä. Ainoastaan ehkä sellainen pois käsistä juttu on ollut elektroniikka sen jälkeen kun digiboxi hajosi. Nykyään ne on korkeammalla mutta kuitenkin niin, että esikko saa käytettyä itse dvd-soitinta. Vauva ei niihin pääse pitkään aikaan käsiksi.
 
Täällä yksi hyvin hyvin väsynyt äiti tulee vain pikaisesti kurkistamaan... :)

Meillä tehdään hampaita... NELJÄ tulossa vierekkäin ylös. Kaksi siis ennestään alhaalla. Yöt olleet ihan kamalia. Viime yönä tosin heräsi vain pari kertaa mutta muuten suoraa huutoa... :(

Olen niiiiiin poikki.

Meillä nukutaan 3 x 30min tai 2 x 45min. Ulkoilun jälkeen on yleensä väsynyt ja nukkuu pitemmät unet mutta sitten jää yhdet lyhyemmät pois. Ollaankin käyty keinumassa ja konttailtu nurmikolla :)

Hyppykiikkua meillä ole mutta kävelytuoli hankittiin. Tyttö osaa jo istua tuetta ja seistä, ennemmin en olisi tuohon kapistukseen laittanut. Nytkin se on käytössä vain hetkittäin, että saisin käydä esim. vessassa rauhassa tai imuroida pikaisesti. Tyttö on aika hurja tapaus ja jos kääntää selkänsä niin jo sattuu. Tuoliin on helppo laskea hetkeksi. Neiti viihtyy siinä kyllä tosi hyvin mutta ilmeisesti ei selälle ja jaloille ole kovin hyvä. Sitteriä tms. meillä ei ole ollut sitten 3kk jälkeen, joten ei oikein mitään turvallista paikkaa johon hetkeksi laittaa. Sänkyä en mielellään käytä siihen tarkoitukseen ja kiipeilisi sielläkin.

Karstaa löytyy meiltäkin jonkunverran.

Me ollaan nostettu vauvalle vaaralliset tavarat ja muutamat sellaiset, joita ei haluta vauvan käsiin joutuvan. En halua olla koko aikaa sanomassa "ei", mielestäni lapsen pitää saada tukia. Mitään kaappeja en silti aio lukita mutta esillä on mielestäni turhaa pitää paljoa tavaraa mihin ei saa koskea. Tyttö yrittää välillä napata puhelimen sohvalta ja saatan katsoa tyttöä ja sanoa "äitin". Tyttö onkin alkanut tekeä sitä, että kiipeää ottamaan jotain hymy korvissaan ja kuiskaamalla hokee samalla "äiti,äiti" :D

Meillä istutaan jo aika hyvinkin tuetta. Tukea vasten yrittää ottaa askelia.

Mikä vaatekoko teillä on nyt käytössä? Meillä siirrytty juuri kokoon 80.

Nyt taidan käydä nukkumaan.

Marrr ja pikkuneiti 7kk
 
ei-sanan käyttö en vielä oikeestaan mihinkään.... harhautan vaan nostamalla vauvaa pois, jatkuva kieltäminen saa vaan ikäviä tunteita aikaan .. isommillekin saa olla ovela, jos jotain kysytään niin sit vaan ehdotan jotain muuta, ettei jatkuvasti ole kieltämässä.

hampaat nuo ensimmäiset kaksi on eikä muita näy...

marr voi tsemppiä tsemppiä!!! kauheeta neljää hammasta vääntää samaan aikaan pihalle.... voimia kovasti, onneks nääkin on tilapäisiä aikoja, murheet saa toisen kuvion lapsen kasvaessa.....

imuri ja fööni lapsi tykkää :) koirakin tykkää :) mukavaa hurinaa... oon totuttanut ihan pienestä saakka sekä koiran että lapsen :)

vaatekoko joistain menee 68 mutta noin 70/74 käytössä, hihat tosin pitkiä.

 
Tiinelli Ihana äidin pikku apuri :heart: Tosi hienosti tyttö istuu! Ostin eilen uuden imurin tai sellaisen Ergorapidon, varrellinen pikkuimuri ja poika on aivan ihastunut siihen. Siinä kun on valotkin :D

Vaatekoko on 68cm. Joitain on jopa vielä 62cm käytössä. Hetkinen... joku vaate on 74cm. Kovasti on eroja noissa vaatteissa koon puolesta.

Vauvaa naurattaa kovasti ääneen kun vihellän sille, hauskaa :whistle:

Nyt on taas niin kiinnostavia nuo olohuoneen EI-jutut että täytyy mennä
 
Huomenta!

Tiinellin tytön istumaryhtiin kiinnitin kanssa huomiota, tosi hienosti onnistuu! Muutenkin söpöläinen :)

Meillä istutaan kuin notre damen kellonsoittaja... :D No koittaa treenailla nyt kovasti... samoin ylöspäin koittaa nyt ahkeraan.

Imuria: juu ei pelätä. Kun se pärähtää käyntiin niin tyttö on kärppänä paikalla :) Ainoastaan isot tömähdykset pelästyttää, varsinkin kun isommat jotain hyppelee... että jos liian läheltä menee... niin sen kuulee kyllä sitten.

Meillä ollaan kovasti minun perään, auta armias jos jonkun muun syliin on "joutunut" niin kyllä varmaan syntyy poru, ainoastaan iskän syli kelpaa sitten korvikkeeksi. Vierastaakin vieläkin tuntemattomimpia, ja tällöin menee huuli helposti rullalle.

Exät: jos mulla olis exän kanssa lapsia, niin en kyllä osaa ajatella millanen olisin. Oon tosi tyytyväinen ja iloinen, ettei mulla ole välejä sinne päin, enkä nyt edes tarkota että ois mitenkän riitainen ero ollut... oonko omituinen :D Onneksi siitä on jo aikaa. Tossa flowerin tapauksessa ei voi kyllä kun vaan pyöritellä päätä... huhuh!

Ei-sana: on käytössä, sanon tarvittaessa isommille. Vauva tepsii paremmin vaan nostaminen pois kielletyiltä alueilta, kuten wc.

kuka mainitsi kengät, niin ne on jotain ihan mahtavaa täälläkin. Varsinkin saappaat :)

Keskimmäisen kanssa vauva pelaa piiloa :)

Vaatekoko: on edelleen 74. jotain 80 kokoisia on muutama käytössä.

Olikohan jotain muuta... Tsempit kaikille väsyneille tai muuten sitä tarvitseville :)

Mindi83
 
karstaa ei meilläkään ole vielä ollut.

imuria ei Lenni pelkää,suorastaan nukahtaa kun hurisee vieressä :) Tytötkin olen pienestä pitäen totuttanut imuriin mutta silti sekä esikoinen että keskimmäinen pelkäsivät n.2-3 vuotiaana ihan hulluna imuria. Esikoinen nyt 5,5v eikä ole enää pitkään aikaan pelännyt mutta keskimmäisen(3v) pahin painajainen on imuri. Itkee ja juoksee äkkiä sohvalle tms.kun rupean imuroimaan :( Ehkä sekin ajan kanssa menee ohi.

vaatekoko on ollut jo pidempään 80-86cm.

Niinpäniin....sain eilen reseptin Sepram 20mg ja tarvittaessa Opamox 15mg ahdistuksen ja masennuksen hoitoon :( Fiilis on todella pettynyt ja vihainen mutta ei kai tässä muukaan auta:headwall:

-Naurukohtaus joka voisi muuttaa nikkinsä Itkukohtaukseksi ja Lenni melkein 8kk-
 
naurukohtaus voi sua :hug:
Sepram on kyllä hyvä lääke, vähemmän sivuvaikutuksia pitäis olla kuin esim Cipralexissa. ja kun nyt jaksat kolme viikkoa ajatella väkisinkin positiivisemmin, niin viimeistään sitten helpottaa :heart:
Ajattele että uskalsit mennä ja uskallat myöntää asian. hakea apua ennenkuin on mennyt liian pitkälle.
Anna aikaa itsellesi toipua, aikaa ja lepoa. Itke jos itkettää, naura jos naurattaa :)
Olet silti ihminen ja äiti, pienistä askelista koostuu pitkä matka.
Voimia kovasti, ja myönteisiä ajatuksia :)
 
Mitäköhän kirjoittaisi? Tämä viikko on ollut jotenkin henkisesti raskas. Tai siis välillä on vaan tuntunut raskaalta olla vauvan kanssa. On ollu väsynyt olo, ja varmaan levottomat yötkin osaksi vaikuttaa. Vauva kääntyy yöllä jatkuvasti vatsalleen (ei osaa kääntyä takaisin selälleen) ja välillä siihen hetkeksi nukahtaa, mutta sitten alkaa puoliunisena itkeskelemään ja nostamaan itseään ylös. Viime yönäkin käänsin vauvan ties kuinka monta kertaa takaisin selälleen / kyljelleen. Osaksi tän viikon vaikeuteen vaikuttaa varmaan sekin, että viime viikonloppuna riideltiin mun miehen kanssa, kun oltiin hänen työpaikkakunnallaan viikonloppua viettämässä ja suutuspäissäni lähdin sieltä vauvan kanssa jo sunnuntaina kotio, vaikka piti alun perin lähteä maanantaina. Ja mies ei oo kauheesti tällä viikolla soitellut, joten en oo kunnolla päässy purkamaan päivän myönteisiä ja kielteisiä juttuja hänelle. Toki ollaan nähty vauvan kanssa muita ihmisiä melkeinpä joka päivä, mutta ei se oo sama juttu, kun omalle miehelle puhua. Ja sitten vielä, kun eilen hänelle soitin ja kysyin kotiin tulemisesta, niin hän sanoi, ettei tiedä jaksaako tulla!!! :'( No, minä sitten purskahdin puhelimessa itkuun ja sanoin, että en jaksa, jos hän ei tuu edes viikonlopuksi arkea jakamaan. Ymmärsi sitten tilanteen ja sanoi, että tulee kotiin. TOsi paha mieli siitä kuitenkin jäi, että hän oli edes ajatellut omassa päässään, että voisi olla tulematta kotiin viikonlopuksi ja viettää sen toisaalla kenties kavereita nähden jne.

No joo, se siitä, mitäs muuta...

Vaatekoko on 74. Joistain vaatteista (etenkin housuista) saattaa mennä vielä 68.

Imuria ei oo meillä ennen pelätty, mutta kun tällä viikolla tein viikkosiivousta, niin poika vain huusi, kun laitoin imurin päälle. Yritin häntä siirrellä niin, että näkisi minut, mutta ei auttanut. Lopulta laitoin pojan Manducaan ja sillä tavoin sain imuroitua ilman vauvan itkettämistä. Poitsulle vain parjasin, että kyllä imuroidessa tulee muutenkin ihan riittävän kuuma ilman ylimääräistä kymmenen kilon painoakin ;)

Existä Me ollaan oltu nykyisen miehen kanssa niin pitkään yhdessä, että exät on sieltä teini-iältä - parin kympin tietämiltä. Kun ei ole lasta kenenkään heidän kanssa, niin mikään asia ei sido vanhoihin kumppaneihin. Kaikkien kanssa on kuitenkin ihan ok välit, muutaman kanssa oon facebook-kaveri ja paria en oo nähny vuosikausiin. Kaikkia kuitenkin moikkaisin kadulla, jos vastaan kävelisi.

Tavaroiden nostamista vauvan ulottumattomiin ei oo vielä tarvinnut pohtia, kun poju ei liiku paikasta toiseen. Kovin paljoa pientä rompetta ei onneksi ole. Suurin huolen aihe on varmaan miehen tietokoneen johdot, jotka on houkuttelevasti esillä. Niille pitänee tehdä jotain. Sen mukaan sitten laitetaan kämppää uusiksi kuin tarpeelliseksi näemme. Tuskin mitään kovin suurta tulee tehtyä ja pitäähän vauvan siihen oppia, että joihinkin asioihin ei saa koskea, mutta kuitenkin niin, ettei tarvitse koko aikaa olla kieltämässä.

Siinäpä päällimmäisiä juttuja... Leppoisaa viikonloppua kaikille! Itsekin toivon, ettei mies olis enää naama rutussa edellisen viikonlopun jutuista, niin voitais nauttia siitä, että perhe on koossa sen pari päivää.
 
Täällä toinen hammas vauvalle tulossa. Yöt olleet taas todella levottomia ja muutenkin on paljon itkuisempi. Välillä näyttää että tukehtuu kuolaan..

Vaatekoko on 74. Tosin monissa bodeissa alkaa hihat jo olemaan lyhyet. Nyt onkin pari 80 bodya käytössä jo mut siis pääsääntöisesti on housuissa ja bodeissa ja paidoissa 74 :)

Hyppykiikussa oli tänään eka kertaa (ei kotona, ei oma) ja kyllähän se siinä viihtyi :)

tavaroita ei oo vielä tarvinnut nostaa vauvan ulottumattomiin. Muutaman kerran päässyt jonkun lehden silppuaan ja alkaa huutaa kun otetaan pois. Muovipussit ois kans lemppareita. Mutta mulla ei kauheena olekaan kyllä ylimäärästä roinaa niin pääsen varmaan sen suhteen aika helpolla :)

Naurukohtaukselle jaksamista! Älä pidä itteäs huonona kun "jouduit" ottaan lääkkeet. Sepramista ei ole kokemusta, mut Opamoxista on ja se on melko mietoa. Mutta yksilöllisestihän nuo vaikuttaa.
 
Hei pitkästä aikaa!

Mies on nyt ollut lomalla neljä viikkoa ja ollaan puuhailtu kaikkea niin ei ole ollut aikaa kirjoitella. Lukemassa olen kyllä välillä käynyt :)

Meille tuli tällä viikolla täyteen 6 kk joten aloitettiin maistelemaan kiinteitä. Aiheutin jo järkytystä yhdelle ystävälle kun kerroin miten ollaan aloitettu :D Eli lapsi on nyt viiden päivän aikana maistanut perunaa, tavallista ruispuuroa, banaania, mustikkaa, kurkkua ja porkkanaa. Eli ei mitään yhtä lajia muutama päivä... :D Määrät on vielä hyvin pieniä, tuo ruispuuro on ainoa mitä ollaan syöty joka päivä. Peruna ei oikein ole maistunut niin hyvin, joten esim. tänään enkä eilen tarjonnut sitä ollenkaan. Kokeilen huomenna taas. Lihaa en ole vielä tarjonnut. Nuo muut on vaan ihan semmoisia pikku maistiaisia ollut, tai no banaania tyttö söi tänään pari-kolme teelusikallista.

Minä nyt aloitin aika reippain ottein koska luin, että pelkällä rintamaidolla olleen lapsen suolisto olisi jo kehittynyt sellaiseksi, että se sietää paremmin karkeampaakin sapuskaa. Ja siksi olen syöttänyt ihan samaa puuroa mitä itsekin syön. Ja rukiista aloitin koska sitä syön itsekin. Ja koska meidän kummankaa suvuissa ei juuri allergioita ole olen ihan surutta antanut maistella.

Neuvola on vasta ensi tiistaina joten tytön koosta ei ole tietoa. Pitkähkö ja hoikkahan tuo on edelleen. Vaatteissa menee 68. Ja mielenkiinnolla odotan mitä neuvolantäti sanoo mun syöttämisistä, tuleeko noottia vai ei :D

Tyttö ei vierasta. Väsyneenä ehkä vähän, mutta normaalioloissa hymyilee kaikille jotka hänelle hymyilee. On reipas tyttö. Kovasti liikkuu lattialla, mutta ei vielö konttaa eikä ryömi. Lähinnä etenee kääntyilemällä ja pyörimällä. Mahallaan nostaa itseään suorille käsille mutta jalat ei vielä mene alle. Ja ei istu vielä. Tukien istuu ihan napakasti, mutta omineen ei.

Appivanhemmat osti tytölle puolivuotislahjaksi Tripp Trappin ja siinä olen tyttöä istuttanut syömisen ajan. Siinä kun istuu tuettuna niin on ihan hyvännäköisesti joten olen antanut sen 5-10 minuuttia siinä istua.

Vauvauinnissa ollaan nyt käyty ja tykätään molemmat (minä ja tyttö) tosi paljon! Ihana harrastus!

Parasta viime aikoina on ollut miehen kotona olo :) Meillä meinasi tilanne mennä sellaiseksi, että vain minä kelpaan, ei isä. Mieshän oli koko kesän tosi vähän kotona kun oli se pesis. Nyt sitten loman aikana tytöstä on tullut oikein isän tyttö ja olemme miehen kanssa siitä tosi onnellisia molemmat. Harmittaa kun miehen loma loppuu ja hän ei ole enää meidän kanssa aamuisin sängyssä köllimässä. Onneksi on sitten vielä viikonloput :)

Meni nyt tosi omanapaiseksi, mutta yritän päästä keskusteluun taas kiinni kun sain nämä omat asiat taas ulos :)
 

Yhteistyössä