Maalismussukat - syntyneet

Huomenta!

Tintille voimia mummon tilanteen kanssa!

Sallalla on ihanan näköinen vauva siellä myös! :)

Tiinellille onnea uudesta perheenjäsenestä :)

Lapsia lisää: Ei todellakaan, ei vauvakuumetta näköselläkään! Todella toivon, että järki on matkassa mukana vielä kun iltatähteä alan toivomaan ;)

Tikrulaisen peitto kuullostaa kivalle lahjalle. Voi vitsit, kun itsekin löytäis energiaa tehdä.

Kiroilu: nojoo, kyllä löytyy sanavarastoa. Mutta kuitenkin lasten edessä mun suu pysyy aika hyvin hallussa, mut toki joskus on käynyt "vahinko".... Ei meilläkään lapset ainakaan vielä kiroile. Esikoinen on nyt koulussa keksinyt näitä todella "hauskoja" juttuja...kuten keskisormi.. hei se on ihan älytöntä´, kun se vahingossa vaikka laskiessa jää pystyyn.. sitten hän kihertelee itsekseen kun on niin hauskaa ja vaarallista tehdä "isojen" juttuja... ja kaikkia sanoja on kuullut.. ja sanoo, sitten että tekis mieli sanoa se ja se sana, muttei uskalla... plääh, onkohan tuo ihan normaalia :D

auto: yhdellä autolla pärjää kyllä näin pienessä kaupungissa ja isommassakin missä hyvät julkiset. Täällä julkiset on ihan todella surkeet mun mielestä! Mä en oikeastaan itse hirveesti autoa edes tarvitsisi, kun kaikki on niin lähellä.

Vauvalle on tulossa nyt 7 hammas alhaalle etuhampaiden viereen.

Yö meni taas ihan penkin alle ja väsyttää. No mut kaipa se tästä lähtee taas päivä rullaamaan pikkuhiljaa.

Mindi83
 
Meillä oli eilen 7kk neuvola. painoa 9320g ja pituus 70,3cm. Kaikki ok. Mulle se vaan laitto lähetteen mielenterveystoimistoon :LOL: No ei vaan, sama kai siellä on käydä. En mä kyllä erityisen masentuneeksi itseäni tunne, paitsi niinä päivinä kun univelkaa on kerääntynyt paljon ja se on kai ihan normaalia..

Miten Naurukohtaus sulla on lääkityksen kanssa mennyt? :)

Lapsia lisää, no joo jos olis mies. Ehkä siis joskus. Ikää kumminkin vasta 24 niin on tässä aikaa. Oon kumminkin ajatellut etten yli kolmikymppisenä halua enää vauvaa. Ja tämä ei siis ole mitään kuittailua teille jotka ootte yli 30, en vaan itse haluaisi. Tosin nythän se on helppo sanoa ja toki voi olla että mieli muuttaa jos löytyy vaikka joku mies jonka kans haluan lapsen :) Mutta siis varmaan KORKEINTAAN kaksi lasta enää, yksi kuulostaa realistisemmalta. Ja toki muistan että lapset ei oo noin vaan tilattavissa välttämättä...
 
kiroilu Olen aika kärkäs suustani:whistle::ashamed: Paljon kärkkäämpi kuin mies,häneltä ei pärähdä kuin silloin kun pinna ihan tosissaan palaa,mulla taas huomattavasti useammin. Omat lapseni eivät ole kiroilleet,luojan kiitos. Olen aina painottanut että vaikka äiti kiroilee niin se on hölmöä ja rumaa ja niin ei saa tehdä ja esikoinen onkin aina ilmottamassa että ´nyt tuli ruma sana´.

hampaita on tullut nyt yksi lisää,ylös eteen. Hampaita nyt siis yhteensä kolme,kaksi alhaalla ja yksi ylhäällä :)

lapsia lisää ei tule tähän perheeseen. Mutta niin kauheelta kun se kuullostaakin niin just eilen illalla mietin miten ihanaa se oli kun odotti sitä vauvaa:heart: Sitä fyysistä olotilaa en kaipaa mutta kyllä se odotus tuo puolet siitä ihanuudesta kun vauvan saa:heart: Mutta joo,mä olen 25v ja mulla on kolme lasta niin en usko että enää pitäisi lisää saada.

lääkitys nyt on 3.päivä menossa ja suht ok on ollut. Eilen jouduin ottamaan yhden Opamoxin joka toikin apua nopeasti mutta väsytti kovasti. Ja ahdistusta poistava vaikutus ei sitten kestänyt kuin muutaman tunnin jonka jälkeen ahdistus alkoi taas hiipiä mutta muut sivuvaikutukset pysyivät eli väsymys ja lievä sekavuus :( Toivon ettei mun tarttis enää ottaa niitä,ei niistä niin isoa apua kuitenkaan ollut. Ja en jaksaisi millään enää odottaa että tuo Sepram alkaisi vaikuttamaan:headwall: Kyllä tää niin kauheeta on ollut :(

Nyt suihkuun ja siivoilemaan :)

-Naurukohtaus ja Lenni melkein 8kk-
 
lapsia lisää ja ikä niin mähän täytän kans seuraavaks 35. En koe olevani kuitenkaan keski-ikäinen....
Lääkärissä tänään kuulin vastaanottoon tulevan naisen henkilötunnuksen, ja kauhukseni se oli vuoden vanhempi kuin mä, mutta en ikinä ois uskonu... näytti TOSI vanhalle ikään nähden. Järkyttyneenä pohdin, en kai mä näytä viiskymppiseltä !!!!!???? apua!
Sit se istu meidän viereen ja kyseli vauvasta, ja ai että, toi on sit varmaan sun eka.... sanoin et noooo on mulla ne kaksi isompaakin.. se oli sit ihan kauhuissaan et voi kauheeta, ei hän vaan enää tän ikäsenä jaksais.
jännä juttu, mut mun tuli sellanen tunne että se piti mua lähes pöljänä. et miten mä VIELÄ TÄN IKÄSENÄ....
hei, 35 tosiaan ole vanha lasten saamiseen, joku saa esikoisensakin vasta 42-vuotiaana ja tekee vielä parikin lisää.
jokainen toki kattoo oman elämäntilanteen ja jaksamisen mukaan, mutta on aika outoo et tullaan suoraan sanomaan et vielä sä jaksat....
mä en toki ole luonteeltanikaan sellanen et paikalleni jäisin lekottelemaan, mä nautin enemmän elämästä, siis siitä että talossa on elämää ja lapsia. perhekeskeisyys tuntuu niin luontevalta.
mutta joo, kuten sanottu ni tulkoon jos on tulollaan, jos ei ni ei sitte :)
 
Ikä ja lapset, nuorena sanoin, etten yli 25 vuotiaana tee lapsia. Noh noh, nyt olen 28v. ja koen olevani ihan nuori vielä. Toisaalta jos vielä vauvaan päädytään (tai ainakin yrittämään, eihän se ole varmaa että niitä enää saisi) niin mielellään parin vuoden sisällä... Vaikeaa... Mä en oikeasti enää tiedä kuinka kestäisin raskausajan ja varsinkin kun näitä hevosiakin on jo niin paljon ja työtä riittää, tää on mun unelmaduuni, mikä on nyt toteutunut.

Mun mielestä sä flower oot nuoremman näköinen kun ikäisesi yleensä!! Minä taas oon vanhemman näköinen kun ikätoverit, aina ollutkin (jopa niin että aloitin baarit 16 vuoiaana :saint:).

Aina vaan paino laskusuunnassa, olin jo välillä vitosella alkavassa painossa aamuisin. Oon tosi paljon lisännyt säännöllistä syömistä ja sainkin kilon takaisin ja toivon että tulis vielä vähän lisää. Lihakseksi sais kaikki löllöt muuttua ja aika hyvin on jo paikat kiinteytyneet.

Käsityöt, olen niin kateellinen teille, kekä olette taitavia käsistänne. Minen osaa neuloa/virkata yhtikäs mittään. Nuorena oon ollut hyvä piirtämään mutta sekin taito ruosteessa kun en enää piirtele.
 
flower again: mä olen kans törmännyt tuohon samaan ilmiöön, että oman ikäiset ja huomattavasti nuoremmatkin näyttävät toisinaan tosi vanhoilta (vanhemmilta kuin minä?). Itse kun koen olevani ihan tyttönen ja mieleltäni ikuinen lapsi, pilke silmäkulmassa. Oikeastaan siinä on syykin, miksi on vaikeaa löytää samanhenkisyyttä naisväestä, kun monet on niin AIKUISIA ja ottavat asiat kauhean vakavasti. Omat ystävät kun on aikas rempseän räväköitä ja ikäni olen ollut poikaporukoissa ja työelämässäkin teen töitä paljon miesten kanssa, jolloin jututkin on monesti vähän ronskimpia...

Joo, en todellakaan koe olevani keski-ikäinen. En vain halua enää 4-kymppiä lähestyttäessä lisää lapsia, niin ihania kuin nämä pienokaiset ovatkin. Mä haluan elää tämän pikkulapsiajan kertarytinällä ja täysillä ja sitten siirtyä eteenpäin lasten kehittyessä melkolailla samaa tahtia. Myös siksi olen nauttinut täysillä tästä kotiäitiajasta, jota tulee sitten yhteensä 4,5 vuotta, kun parin vuoden päästä palaan töihin. En myöskään arvostele niitä, jotka haluavat lapsia myöhäisemmässä iässä, nehän on jokaisen omia valintoja.

Ihana syyspäivä. Onneksi on päässyt ulkoilemaan tuntikausiksi nyt monena päivänä, vaikka sateitakin on mahtunut. Kannan pienempää repussa useita kilsoja, vaikka likka painaakin jo lähemmäs 10 kiloa. Kyllä kilot saa nyt kyytiä!
 
Viimeksi muokattu:
Ikä ja lisää lapsia Seuraavaksi mulla tulee 34 vuotta ikää. Sitä ei usko kukaan, enkä tietenkään itsekään :LOL: Näytän huomattavasti nuoremmalta, jopa 10 vuotta vähemmän ikää on veikkailtu. Juttujenkaan taso ei ilmeisesti ole ihan ikää vastaavaa luokkaa kun niin usein kuulen, ettei ois kyllä mitenkään arvannut mun oikeaa ikää heh... Tosin mun mielestä ikä on vähän sellainen numero vaan. En osaa oikein ajatella, että jonkun tietyn ikäisenä pitäisi olla tietynlainen. Meille tulee toivottavasti vielä (ainakin) yksi vauva. Toiveena olisi ensi syksynä alkaa odottaa toista. On käynyt mielessä, että pitäisikö ehkäisy kuitenkin jättää jo aiemmin pois... Mulla on tämä vauva ensimmäinen, joten tuntuu, että haluaisin vielä häneen tutustua vain. Luulen, että jos kolmas lapsi olisi vielä mahdollinen niin se saisi sitten tulla piankin kun jo olisi kokemusta enemmän. No nyt tuntuu tältä, mutta katsotaan miltä tuntuu vaikka kesän alussa sitten. Mistä sitä tietää, vaikka vauvahaaveet tässä katoaisivat?! Vielä ei ole kertaakaan käynyt mielessä ettei enää koskaan vauvaa. Ihan mielellään olisin raskaanakin. Tai no tuota noin... ehkä se ei niin kivaa ollut ;)

Kiroilu tulee helposti jos on jokin epäkohta. En kuitenkaan ns. tavan vuoksi kiroile. Ihme kyllä lapsien seurassa vain joskus lipsahtaa. Mun parhaan ystävän 5v. poika huutaa heti "euro" jos jollain pääsee ruma sana :LOL: Se on tosi hauskaa kun ei itse edes huomaa sanovansa voimasanaa, mutta tämä herra poimii eurot tehokkaasti. Ihan vasta käytiin ostamassa hajuhemmo (tiedättekö nämä kauheat haisevat ukkelit...) kun kiroilusta tienattuja rahoja oli 10 kasassa. Hän saattaa myös muistuttaa, että "olet sitten 2 euroa velkaa kun viimeksi sanoit ja silloin toisella kerralla siellä kaupassa" Se on jännä kun poika ei koskaan itse sano ääneen niitä sanoja vaan just sillain "tekis mieli sanoa se sana, mutta en voi ku menetän euron". Just niinku Mindi83 kertoi.

Sallalla ihana nappisilmä :heart:

Auto mulla oma ja miehellä oma. Koskaan en ole potenut auto- tai mitään laitekuumetta. Oikeastaan en ole erityisemmin autoa koskaan edes hinkunut, mutta kun se on aina ollut niin on kyllä tärkeä. Joskus tarttee aivan tietoisesti lähteä ilman autoa. Vauvan kanssa on kyllä mukavan helppoa mennä autolla. Miehellä on jatkuvasti joku laite mietinnässä, nyt kuumimpana uusi vene ja mönkijä mökille, olenkin jo aivan turtunut :) Hankkii mun puolesta mitä tuntuu tarvitsevan. Yks aamu se oli tuossa pihalla järkky ison nosturin kanssa rännejä kaivamassa, mutta huh se oli vain vuokrannut sen :D Silloin mietin oikeasti että mitä helvettiä me tuolla tehdään! Tosin sitä tarvittiin ihan oikeasti kun ei muuten rännejä olis saanut puhdistettua.

Hampaita ei edelleenkään ole. Onko teille tuttu aine jokin ikeniin laitettava geeli kun hampaita alkaa tehdä? En ollut koskaan kuullutkaan, mutta tuttava suositteli?!

Sovitut jutut vauvan myötä on kaikki onnistunut ongelmitta, tietysti vauvan ehdoilla. Nyt kun rytmi on vähän selkiytynyt niin en tietenkään sovi tärkeää menoa päiväunien aikaan enkä koskaan mitään vauvan kanssa ennen klo 11 kun ei vauva ole yleensä edes herännyt. Omia menoja voi sopia aiemminkin, tarttee sitten vaan itse herätä ajoissa.
 
Kaana: hauska "keksintö" toi euro, menis varmaan meilläkin lapsilla tuollainen.. olisivat varmasti valppaana ja äitillä kukkaron pohja kohta tyhjä :)

Flower: joo samaa mieltä olen tiinellin kanssa, että nuorelta näytät.. että ei vielä tartte huolehtia :)

Itse olen varmaan ihan ikäiseni näköinen.

Tää nyt ei oikeen aiheeseen kuulu, mutta mua lähinnä ärsyttää tää nykymeno, että ulkonäkö määrittää ihmistä enemmän kuin oikeesti tarvitsis.

Nojoo, mutta eiks se 40 v oo uus 20 ;) Sitä odotellessa...

Mindi83
 
Ikä ja lapsiluku, täällä 35v tänä vuonna täyttänyt, ja kolme ihanaa lasta olen saanut. Ei sitä välillä meinaa itsekään uskoa, että 40 alkaa jo kolkutella lähempänä kuin 30, ei todellakaan tunnu siltä. Olin eilen labrassa käymässä ja odotellessani luin jotain naistenlehteä, siinä oli juttua hormoneista ja miten ne vaikuttavat eri aikoina naisen elämässä.

"35-vuotiaana nainen on voimakkaimmillaan"

Tämä jäi siitä jutusta mieleen :D

Iän puolesta voisin hyvinkin "hankkia" vielä lapsia, ja oikeastaan haluaisinkin. Minulla on ihana esikoispoika ja kaksi tyttöä sen jälkeen - jostain syystä on kyllä vielä pojan kaipuu. Tytöt ovat ihania, mutta jotenkin olen aina kokenut itseni pojan äidiksi. Ehkä tuo johtuu tietyistä epäkohdista omassa äiti-suhteessani, en tiedä.

Meillä tulee kyllä kuitenkin muut elämän realiteetit vastaan. Raha ei tietenkään ratkaise, mutta tämä asunto on nyt jo siinä rajoilla, ja sitten viimeistään pitäisi auto vaihtaa. Lasten isä on ulkomailta, joten matkustaminen on meillä tavallaan "pakko", ja jo kolmen lapsen kanssa siihen menee todella pitkä penni.

Siitä neljän tunnin päikkäreille nukuttamisesta tuli vielä mieleeni, että itse en ole todellakaan mitenkään ehdoton ruoka- tai päikkäriaikojen suhteen. Jonkinlainen raami on päivässä hyvä olla, mutta kellon mukaan ei meillä eletä. Jos nukuttamiseen menee yli puoli tuntia, niin minä kyllä jo luopuisin. Mites muut?

Aika menee ihan hirveää vauhtia! Äitiyslomakin lähenee loppuaan :/ Itse palaan, rahallisista syistä, tammikuun puolella töihin. Työpaikka on kiva, mutta kyllä silti kirpaiseen. Meillä onneksi lapsi jatkaa kotihoidossa, kun mies on iltapainotteisesti töissä. Keskimmäinen lähtee tammikuussa hoitoon, täytti nyt syyskuussa 3v.
 
Heippahei!

Pitkästä aikaa täällä taas, kylläpä tuo aika lentää! :) Meillä on viime aikoina eletty ihan perusarkea. Paitsi viime viikonloppuna minä pääsin toteuttamaan taiteellisia lahjojani (heh) viikonloppukurssille. Sain aimo annoksen intoa ja lisäjaksamista arkeen, ja poika pärjäsi kotona isänsä kanssa oikein mainiosti. En siis ollut koko viikonloppua pois kotoa, vaan 5-6 tuntia päivässä. Ihanaa vaihtelua ja nyt jaksaa taas! :)

Minäkään en yli puolta tuntia nukuttaisi unille. Tätä omaani siis. Puuhailen pojan kanssa niin pitkään, että alkaa näyttää selvästi väsyneeltä, sitten vien makuuhuoneeseen, sielläkin vähän aikaa sylitellään ennen sänkyyn menoa. Viime aikoina varsinkin on alkanut kätistä jonkin verran sängyssä, mutta koskaan ei ole mennyt nukahtamiseen varttia pidempään. Mutta, toki vauvat ovat erilaisia, toiset saattavat tarvita pidempää rauhoittumis-/unenhakuaikaa. Meilläkään ei siis kellontarkasti pidetä kiinni rutiineista, ei nukkumisista eikä syömisistä. (Vaikka itse välillä kaipaisi selkeää aikataulutusta, esim. menojen suunnittelun vuoksi)

Huomaan että koko ajan poika jaksaa olla pitempään hereillä. Ennen tasan kahden tunnin päästä edellisestä heräämisestä poika nukahti seuraaville unille, nyt alkaa valvomismäärät vaihdella 2-4 tunnin välillä, kutakuinkin. Nukkumaanmenokin näyttää ainakin parin illan perusteella siirtyneen kello yhdeksään aiemman seitsemän sijaan. Ja aamulla ei onneksi enää ennen seitsemää tule herätystä (pian seitsemän jälkeen kyllä kuitenkin).

Minulla vauva on kyllä vaikuttanut menemisiini. Pariin kertaan olen perunut menoja, kun on ollut vauvan kanssa raskas päivä enkä vain ole jaksanut. Ollaan aika paljon ihan vaan kotosalla, mutta en toisaalta ennen lastakaan kovin mahdottomasti liikkunut. Tänään ollaan lähdössä keskustaan, pitkästä aikaa. Eilen oltiin kotona, eikä käyty edes ollenkaan ulkona kun oli niin kurja ilma, niin meinasi pää seota. Kyllä yleensä tarvitsen sen ulkoilulenkin kuitenkin. Eli tänään kaupungille tuulettumaan! :) (Pojan kanssa siis)

Minä ottaisin mielelläni meille vielä yhden lapsosen. Toivottavasti sellainen meille suodaan. Ajankohdasta en oikein tiedä... sopivaa ei kai koskaan olekaan. Hankalaa edes miettiä tuota, kun toisaalta olisi haluja työelämään, kun siellä ei kunnolla ole edes ehtinyt vielä olla, mutta toisaalta olisi kiva tehdä lapset "yhdellä rytinällä", pienellä ikäerolla ja mennä sitten töihin. Kyllähän niitä töitä ehtii tehdä... Kaksi lasta olisi siis tällä hetkellä se oma haave. Saa nähdä muuttuuko vielä ;)

Marni, en oo varma vastasiko joku jo sulle, mutta minä ainakin olen laittanut sen pilttipurkin oman kannen siihen päälle soseita pakastaessani. Ruoka-asioista muuten.. huomasin että sipuli ja luumu aiheuttavat jonkin verran vatsaongelmia. Varsinkin luumu. Lisäsin sipulia mausteeksi yhteen soseeseen jota tein, ja ilmavaivoja tuli kyllä. Mausteina olen käyttänyt myös basilikaa ja hieman mustapippuria. Hyvin on maistunut.

En ole miettinyt influenssarokotteen ottamista aiemmin, mutta tällä hetkellä tuntuu että ei oteta. Ei olla sairasteltu ollenkaan lapsen olemassaolon aikana (*kop kop*) ja muutenkin koitan vältellä ylimääräisiä rokotuksia ja lääkkeitä.

Meillä pojalla ei edelleenkään ole ainuttakaan hammasta. Tällä hetkellä elättelen toiveita, että olisi tulossa, kun poika on ollut niin kärttyisä ja alkoi taas syömään kahdesti yössä. Olisi joku selitys nuillekin ;) Toisaalta taas en toivo hammasta, sillä olen jo nyt kauhuissani hammaspesuoperaatiosta. Miten tuollaiselta vauhtihirviöltä saa mitään suusta pestyä??!! :D

Liikuta ei myöskään edelleenkään eteenpäin. Liikkuminen ei oikeastaan ole kehittynyt tässä muutaman viime viikon aikana ollenkaan. Ympäri siis pyörii ja välillä koittaa punnertaa kontilleen, mutta ei ihan onnistu. Jatkamme harjoituksia! ;)

Tikrulainen, miten ihmeessä teillä pysyy se hörpytysmuki pöydällä? Meillä on käytössä ensimuki, ilman sitä venttiiliä (vai mikä se on..), ja lentää kyllä useamman kerran ruokailun aikana kaaressa lattialle. Lisäksi poika ottaa vettä ihan liikaa kerralla suuhunsa ja sitten pursottaa liiat ulos. Ruokalaput ja paidat on joka ikinen kerta läpimärkiä syönnin jälkeen. Muutenkin syömishetket on nykyään aikamoista touhotusta, poika vispaa jalkoja kauheaa vauhtia, pyörittää päätä, viskelee mukia ja sormiruokiaan pitkin poikin, pärisee, pörisee ja välillä maistaa pöydänreunaa. Yritä siinä sitten tunkea jotain soseita oikeaan reikään. Todella nautinnollisia yhteisiä ruokailuhetkiä. :LOL:

Ooh mikä ihana nappisilmä Sallalla! :)

Tintille voimia!

Naurukohtaus, toivottavasti lääkkeet alkavat toimia! Jaksamista kovasti!

Hei, huomasin että LD oli maininnut 7 kk neuvolasta.. miten muilla, onko teillä kaikilla neuvola myös 7 kuukauden ikäisenä? Meillä oli edellinen 6 kk iässä ja seuraava 8 kuukautisena. Miksihän näin?!

Kaana, haha, voin kuvitella nosturikauhistuksesi! :D Meilläkin mies ostelee kaikenlaisia vempaimia (onneksi hieman nosturia pienempiä) silloin tällöin, ja kauhistelen aina että mihinkähän ne laitetaan. Toivottavasti löydettäisiin pian uusi, suurempi koti, jonne nuo kaikki värkit saataisiin jonnekin minun silmieni ulottumattomiin. ;)

Nyt valmistautumaan kaupungille lähtöön. Jippii! :) Mukavaa torstaita kaikille!
 
päikkäreille nukuttamiset en kans väkipakolla nukuttamalla nukuta juurikaan tuota puolta tuntia kauempaa. toki tään neitosen rytmi on vankkumaton, ei tartte pahemmin nukutella, se menee tarkasti samoihin aikoihin. hiukan heijaa vaunuja ni kanttuvei :D sit on välillä ollu päiviä että nukahtaminen ei ole ollu helppoo, sit vaan unohdetaan päikkärit ja leikitään tai luetaan tai touhuan jotain kotijuttuja. tai lähdetään vaunuileen. ei päikkäreistä mitään valtataistelua tai stressii kannattas ottaa, helposti viestii lapsellekin et on PAKKO nukkua, ja sillon ei taatusti nukahda :D
rennosti vaan arjen suhteen ni lapsikin on paljon iloisempi eikä kitise turhia :)

tiinelli ja mindi kiitos itsetuntoani kohentavista ulkonäkö-kommenteista :D oon tässä muistellu, kuinka multa pari vuotta sitten kysyttiin vielä papereitaki :D ja kun oon liikkunu omien lasten kanssa, ni kysytty et nää on sun pikkusisaruksia vai ;) hahaha
ettekä tekään kumpikaan kyllä ikäisiltänne näytä kans, nuoremmilta mun mielestä. mä niin näen mindin jossain cat walkeilla :) en vaan voi sille mitään :D ja tiinelli on ihanan rempseä heppailija, joka kahdella kädellä tekee ainakin kymmenen asiaa yhtä aikaa :D

mies työmatkalla... niin, yhden yön ollu pois ja mulla on törkee ikävä. silläkin on. mä varmaan menettäisin järkeni jos se ois useemmin ja kauemmin pois....
vaikka hyvää tekee parisuhteellekin toisaalta et joskus ollaan erossakin, no, ainakin meille se vahvisti taas sen että kuuluu siihen toisen rinnalle ja kainaloon :)

naurukohtaus nyt kuule otat itteä ronskisti niskasta kiinni. silleen lempeästi, katot itteäs peilistä ja vakuutat että sä selviät tästä, mistä vaan!!!!! lääkkeiden vaikutus alkaa noin parin viikon syömisen jälkeen. äläkä jätä yhtään tablettia väliin. puhu asiasta muille. mene ulkoilemaan, ja vaikka et askeltakaan jaksaisi ottaa, on raitis ilma aivan ehdoton masennukseen ja ahdistukseen!!!sekin riittää jos edes istut puiston penkillä tms... kunhan vaan saat happea.
kunpa asuisin lähellä niin voisin auttaa arjessa... tai jotenkin...
muistan ite nuo ajat vielä niin hyvin vaikka nelisen vuotta sitten kaikkea tollasta ite jouduin kokemaan....
syö säännöllisin välein, ja palkitse itsesi jokaisesta päivästä josta olet selvinny :) osta joku kiva juttu, vaikka kukka tms, IHAN vaan sulle.
ootko koskaan paperipussiin hengitelly? jos oikein levoton ja tosi ahdistunut on olla, sydän hakkaa ja muuta, ota paperipussi, muovipussi tai mikä tahansa tiivis juttu, ja hengität siihen AIVAN rauhallisesti, 10 minuuttia.
Tai jos ei ole pussia niin lue ääneen jotain. aivan sama mitä luet, kunhan keskityt siihen että luet verkkaisesti, siten sä huomaamatta alat hengittää oikein, syke tasottuu, olo helpottuu.. näitä voi tarvita alkuun tehdä useamman kerran päivässä. mutta ne on askeleita toipumiseen :heart:
voimia, ja vielä kerran voimia!!!

auto siis todellakaan ei ollu todellista tarvetta pitää kahta autoa. bussit lähtee lähes vierestä , vuoroja on ihan kivasti. ja mulla on puolen kilsan-kilsan päässä kauppa, neuvola, terveyskeskus, kirjasto, eläinlääkärikin... mihin mä sitte autoa tarttisin, kun useimmiten käydään sit miehen kanssa yhdessä kaupassa kun se on tullu töistä....ja me etittiin pitkään tätä autoa, farkkukin ois käyny, mutta eipä ollu ehdoton. tavaratila sen verran iso että imasee matkarattaan ja vaikka mitä. että näin meidän kohalla autokuume on kestäny noin vuoden :D ei semmosia hetken mielijohteesta....

töihin meno mulla on aika tasan tarkkaan kuukausi enää äitiyslomaa jäljellä.... perhepäivähoitajan "ura" saattaa olla mahdollista, jos ei nyt vielä niin viimeistään tammikuussa ois. odottelen tietoa päivähoito-toimistolta, asiat menneet hienosti eteenpäin :) jos ei ole töitä nyt syksyllä, jään liiton päivärahalle, sinne vuodenvaihteeseen ja sitten mulle tulis kolme lasta hoitoon näin alustavasti :) ihanaa!!
rankkaa se toki on, eikä mitään lepäilyä ja huoletonta. vastuu on suuri, mutta mä kyllä tykkäisin, nyt kun sen aloitteen rohkeasti uskalsi tehdä! odotan suuresti tietoa mitä tapahtuu!!!!
ja jos ei se onnistu, niin oon liiton rahoilla joka tapauksessa niin pitkään kuin niitä on, jonnekkin helmikuun lopulle asti. siihen mennessä luulis jotain duunia kehittyvän jostain. ja sit neitikin ois jo liki vuoden , ja ei ois niin raadollinen tilanne laittaa hoitoon.....


meidän yöt ja päiväunet on niin hyvin menneet että päivisin painelen milloin missäkin, kotityöt saanu loistavasti tehtyä, jopa laiskottelen välillä kun vauva nukkuu :D kuten nyt :D
mielettömän kaunis aamupäivä, vaikkakin kylmää on, taidan lämmittää ruuan ja sitten kun vauva herää niin vaunuileen :)

mukavaa torstaita, taas on päivä toivoa täynnä :)
 
7kk:n neuvola puolivuotiaana se yleensä on ja sitten vasta 8kk. mutta meilläkin on ylimääränen neuvola ens viikolla, kun ikää on 7kk. tarkkaillaan sitä pituuskasvua kun se on laskenu niin rajusti. että kai ne lapsikohtaisesti sit katsoo et jos ei ole mitään tarvetta, niin sit vasta siellä 8kk:n tietämillä, mutta jos on jotain niin sitten voi varmuuden vuoksi tarkistuttaa vielä aiemminkin :)
 
just.... ihmettelin outoa oloani,,,, ja mullahan on kuumetta :kieh: veto pois totaalisesti, kävin kaupassa, mut siihen loppu voimat. kävin sen lenkinkin kyllä, mut ei ehkä ois pitäny... no, nyt sit saa kunnolla lepäillä, kun ei muutakaan jaksa :) kiva, en oo kunnon flunssassa ollu liki 1,5 vuoteen :O ja nyt taas :D
 
Neuvola on meillä 6kk ja 8kk lääkärineuvola seuraava. Meidän neuvolassa noudatetaan sitä uutta ohjelmaa, jossa menee käynnit ihan eri tavalla ku vaikka viime vuonna. Kaikissa Oulunkaan neuvoloissa ei noudateta tätä uutta systeemiä kun on resurssipula eli ei ole lääkäriä riittävän usein paikalla. Meillä on enemmän lääkärikäyntejä ja vähemmän nlatätikäyntejä ku ennen. 7kk iässä meillä on neuvolassa hammasinfo, mutta siellä ei muuta ole sillä kertaa.

Mountain meillä välillä vähän sama meno ruokailuissa, etenkin jos syöttötuolissa on. Joskus vielä syötän olohuoneessa sitterissä ja silloin meno on rauhallisempaa :D Poika syö todella hyvin, joten lapan ruokaa aika tahdilla kun suu on auki. Sitten saa vispata ihan rauhassa, äiti vaan varoo, ettei tule nokkamuki otsaan itselle :LOL:

FA Toivottavasti ei tule pahempi lentsu! Pikaista paranemista :hug:

Heräispä minun pikku-apuri jo niin päästäis kylään lähtemään.
 
Kaupungilla käyty, ja ah, olipa ihanaa! Poitsu käyttäytyi koko matkan kunniallisesti, bussissakin törötti istua vaunuissa oikein kiltisti. :heart: Pakko teille leuhottaa (kun ei just nyt ole ketään IRL jolle esitellä), ostin pojalle tämmöset ihanat housut: Tightsit - KappAhl, Muotia & Vaatteita verkossa :) En tiiä onko joittenki mielestä tyttöjen housut kenties, mutta minusta ovat ihanat, värikkäät pöksyt ja sopivat kelle vaan! :) Pitkästä aikaa ostin ihan uutukaisia vaatteita vauvalle. Mutta nuo oli pakko saada kun niitä katsellessa tuli heti niin hyvä mieli. Vähän väriä sateisen syksyn keskelle! ;)

Paranemisia Flowerille!

Oli kyllä vielä jotain muutakin, mutta unohtui tietenkin samantien (kun olin niin innoissani nuista housuista :D). Palaanpa jos muistuu mieleen, nyt pyykkikoneen ääreen moooi!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille !

Siitä , kun viimeksi olen kirjoittanut on todella pitkä aika , enkä enää löytänyt sitä oikeeta ketjua, jossa kirjoittelin silloin odotus aikana:whistle: Onko tämä palsta eri kuin se Maaliskuunmussukat maaliskuussa, silloin aikoinaan2010 syntyneet, vai onko näin paljon muuttunut? Noh mutta olis kiva tännekin kirjotella kuulumisia joskus =)
 
Mountain: Meillä oli ylimääräinen 7kk neuvola kuulemma vauvan maitoallergian vuoksi. Ei siitä kyllä siellä juuri puhuttu. :D Mutta siis ei kuulu tietääkseni normaaliin "neuvolaohjelmaan".

Kävin tänään kallonkutistajalla kun neuvolasta laitettiin lähete, ja joudun oikeasti psykiatrille. No joo, ihan sama, mennään sitte mihin laitetaan. ite oon laittanut aika paljon väsymyksen piikkiin ja en mä nyt silleen tunne itteäni kovin masentuneeksi, saamattomaksi ja väsyneeksi ja kärttyisäksi vain.

Vauvan nukutus on nykyään helpompaa. Siis kotona.. Vieraassa paikassa ei meinaa millään nukahtaa. Mut kotona monesti riittää kun laittaa vaan sänkyyn. Mutta ei todellakaan aina.. Joskus on semmosta tappelua ja kiukuttelua ja huutoa.
 
Ikä ja lapsiluku Me ollaan miehen kanssa molemmat 31 ja toiveissa olisi toinen lapsi vielä jossakin vaiheessa. Enpä ole tehnyt suunnitelmaa siitä, milloin. Miehelle olen sanonut, ettei yritetä ainakaan ennen kuin poitsu on 1 v. Toisaalta on sellainen fiilis, että vois tehdä - tai siis yrittää saada - lapset samaan syssyyn, mutta toisaalta taas vois olla kiva pyörähtää työelmässä ennen toisen lapsen yrittämistä. Pitänee katsella, mikä on fiilis keväällä. Ja eihän tää meidän ensimmäinen kullanmuru heti kertalaakista tullut, vaan vuoden verran oltiin ilman ehkäisyä, joten eipä tiedä, kuinka kauan toinen antaa itseään odottaa.

Meillä on vauvalla suht selkeä päivärytmi. Ottaa päikkärit reilun kahden tunnin välein (edelleen) ja syö noin kolmen tunnin välein. Kello kaulassa ei kuitenkaan täällä elellä. En todellakaan pidä tiukasti kiinni esim siitä, että aina kello 14 pitää olla ruoka-aika. Ruoka- ja nukkuma-ajat riippuu ihan siitä, monelta ollaan aamulla herätty. Kyläilyt ja muut menot sovin aina joustavasti, esim. että "tullaan kahden-kolmen aikaan", niin ei sitten tarvii stressata, jos ei ihan tiettynä ajankohtana päästä lähtemään. Syötöt hoidan siellä, missä satutaan olemaan, ja ihan hyvin poju syö vieraammissakin paikoissa.

Päikkäreille nukuttamiset Yleisimmin nukuttamiseen menee varmaan noin vartti. Poitsu nukahtaa edelleen joko rinnalle, vaunuihin tai sylissä hytkyttelyyn. Tai no tänään nukahti ensimmäisen kerran ihan vain itsekseen, mutta muuten ei olla itsekseen nukahtamista lähdetty vielä harjoittelemaan. Ja jos ei noin vartissa nukahda, niin sit kans aletaan puuhastella jotain muuta tai tänään kun ei sänkyyn nukahtanut (rinnalle), niin laitoin vaatteet päälle ja lähdettiin kärryttelemään, niin johan rupes silmät lurpsaamaan heti kun vaunuihin laitoin.

Mountain Kääk, aivan ihanat housut!! :) Mun täytyy varmaan matkia ja käydä kans ostamassa! :) Mun mielestä noi sopii tosi hyvin sekä tytölle että pojalle.

Mä olin viime viikolla Me and I kutsuilla ja tuli siellä vähän törsättyä. Jälkikäteen tuli kyllä henkinen krapula niistä ostoksista. Yhden bodyn ja housujen hinnalla olisin saanut Lindexistä varmaan kolmet housut ja kolme bodyä. Hmmmm... noh, olihan ne vaatteet ihanat, mut en yleensä laita tuommoista summaa yksiin vaatekappaleisiin.

No niin pikkumies heräsi iltapäikkäreiltä, joten heippis.
 
Moikka!

Tintti: Mä muuten jotenkin nään sen tilanteen mielessäni kun teidän poitsu kiipeää vikkelään sinne trapetsille ja sinä perässä (ei niin vikkelään) :popcorn:

Mountain: Voisin ostaa pojille! Meillä on samantyyppisiä housuja ja musta ne on mukavia ulkovaatteidenkin alla. Ei ole mytyssä ja rutussa.

Aika menee niin äkkiä! Se oma vauva on kyllä kadonnut jonnekin ja tilalla onkin pikkupoika joka tykkää leikkiä isoveljen leikeissä. Tänään myös huomasin, että meillä osataan vilkuttaa =). Odotan vaan sitä kun pääsee kokonaan samoille eväille. Mitään sosetehtaita en enää pyöritä mutta helpottuu se taas huomattavasti silloinkin kun saa tehdä vain yhtä sorttia ruokaa. Leipää syö samaa enkä ole katsellut arvoja pussin kyljestä. Ostetaan muutenkin aina vain tiettyjä leipiä (paljon kuituja, vähän suolaa jne.). Maitomääriä pitää hieman tarkistella paljonko oikeasti menee. Veikkaan et hieman pitäisi lisätä.
Isoveljen ohella vauvan paras kaveri on pentu ja useimmiten ne onkin koirapaikalla syömässä yhdessä Sophie-purulelua :p Vauvalelut siirtyy sopivasti pikkuhiljaa pennulle kun vauva niistä luopuu. Brion pehmohelistimet on muuten uskomattoman lujaa tekoa! Verrattuna siis koirien omiinkin leluihin. Kongit nyt on tainneet vielä voittaa kestossa ;)

Marni80: Meillä tykätään käyttää Meandin vaatteita. Ne on niin ihania! Mutta vaikka ne on hintavia niin meillä noi on mennyt jo osa kahdelle lapselle. Tältä pienemmältä jo jääneitä siis kahdella olleita niin ei voi sanoa kulahtaneiksi. Tietysti musta väri on sellainen et niitä paitoja vältän sillä se kyllä hippasen kärsii. Jotkut kyllä on pakko saada. Tosin minä pesen pyykit 60asteessa. Mutta yleisesti ottaen ovat musta tosi kestäviä! Mä olen vähemmän ostanut pelkästään vauvalle vaan ostan yleensä esikolle jolloin tiedän niiden menevän molemmille. Vauva on tainnut saada uutena vain noin 10 vaatetta kyseiseltä merkiltä ja muuten taitaa joutua kulkemaan isoveljen vanhoissa. Tosin niitä pakko saada-vaatteita varmasti tulee ;) Niiden velour-verkkarit on muuten ihan ykkösiä!!! Pitkäikäisiä mallin puolesta ja kestää kulutusta. Niin ja ei en myy niitä (kamalaa mainospuhetta) - olen vaan tyytyväinen käyttäjä =)
 
  • Tykkää
Reactions: Marni80
Iltaa, jos ehtisi jotain raapustaa

vauvan paraskaveri leluissa ei erikoista suosikkia, mut serkustaan tykkää kovasti. ihana parivaljakko kun poika 7 kk ja serkku 9kk. touhuavat yhdessä vaikka mitä. ihanaa seurattavaa.


päiväunet
edelleen otetaan 4 kertaa päivässä. aina vaunuissa ulkona. noin 5 min nukahtaa ja jos ei 15 min sisään nukahda, niin sit leikkimään. Tosin selkeät on uni rytmit pojalla

neuvola 1kk välein 6kk asti ja sit 2 kk välein vuoden ikään ja sit puolen vuoden välein 2 v asti ja sit vuoden välein täällä. jos jotain erikoista niin sit useemmin.

hammaslääri pojan ensimmäinen on 24 päivä ja on jo 5 hammasta mitä näyttää. hampaiden harjaus on kova hitti, koko ajan pitää harjata.

maitomäärä meillä menee n 600-700 eli ihan riittävästi.

7kk mitatmeillä oli neuvola siirtynyt ripulin vuoksi.eli 70,5 cm ja 7910g. paino -10 käyrällä. kehottivat vaihtaan hedelmä soseen kasvissoseeseen. no mä annan entiseen malliin, koska hedelmä soseessa enemmän kaloreita. öljyä lisään 5 ml lounaalle. poika siis syö klo 5.30 200ml maitoa, klo 8 puuro ja maitoa, klo 12 lihasose+ maito, klo 15 hedelmä /kasvissose+ maitoa klo 18 puuro/velli + maitoa. eli 3 tunnin välein syödään, ihan mahdoton lisätä kertoja ja määrät on jo nyt isoja mitä kerralla ottaa. mä en ihan kauheesti painosta tressaa, koska oli kova ripuli juuri. poika on pulskistunut jonkin verran ja hyvävointisen oloinen. liikkuukin jo lujaa.

yöunet Läpi yön nukutaan klo 19-5. ja alkaa ottaan äidin voimille klo 5 herätykset. itekin menen viimestään klo 21 nukkuun.

mausteet itse ei ole vielä tullut lisäiltyä, mut välillä kun saanut kaupan ruokia, niin niissä on ollut, sipulia, purjoa, tilliä ja pippureita. Kova on ruokahalu pojalla ja kaikki menee

ikä ja lapsiluku 33 tulee mittariin jouluna ja vielä yhden haluan jos suodaan. aion lopettaa minipillerit kun saan tän paketin loppuun ja aloitella hormoonien popsimisen mitä kaapista löytyy läheteaikaa odotellessa. Jos paino pysyis alhaalla niin voisi ehkä luomuna onnistua, mut nyt jäänyt lenkkeilyt väliin ja syöminen lähtenyt käsistä.

nuhanenä tullut ripulipotilaan tilalle. johan tässä oli viikko hyvää aikaa. ripuli kesti 8 päivää ja kuume 3 päivää. vieläkään maha ei toimi kuten ennen. 3 kertaa ulostaa, mut on jo hyvin kiinteytynyt. Viime yönä kuivaa yskää ja tänään on nenä valuttanut koko ajan vesiräkää. toivotaan ettei äidy pahemmaksi.

me and I kutsuille haluisin, mut on aina vasta 18 aikaan ja poikaa pitää maate laittaa. kahdet jo mennyt sivusuun. tammikuussa yhdet tiedossa ja niihin mennään vaikka olis mikä aika.

kiroilu mies ei kiroile, mut mä sitäkin enemmän. yritän vähentää mut vaikeeta on. aikoinaan mieheni ihan kauhistui kun äitini kiroili ruokapöydässä, kun heidän kotonaan ollut ihan eri meno. meillä mun pitää laittaa euro possuun, mut multa loppu jo rahat:stick:

influenssarokote ei tee mieli pojalle ottaa, mut jos sen saa on todella raju tauti. no marraskuuhun asti saan pohtia ja puntaroida.

töihinpaluu nyt on sovittuna et meen 12.12 töihin 4 viikkoa ja ja 16.1 jään taas hoitovapaalle kun miehen isäkuukausi loppuu. lomalla toki olen kolme viikoa joulu-tammikuussa. 1.4 pidän vielä lomaa 18 päivää, eli virallisesti vappuna paluu töihin ja miehen tarkoitus jäädä kodinhoidontuelle. No miestä ruvennut ajatus pelottaan. koetan nyt kovasti kannustaa jäämään tai sit mä olen sinne elokuuhun asti. miehen pitäs olla 4 kk joista mäkin olen 2 kk lomalla. elokuusta lähden tekeen osittaista hoitovapaata ellen sit ole raskaana.


uusi koti poika viihtyy todella hyvin ja mä en edes muista asuneeni vanhassa asunnossa, vaikka vasta kaksi viikkoa täällä oltu. Tää on niin mun koti ollut jo pitkään. ensi viikolla miehellä kesäloma ja ikea kutsuu. Pojan huoneen sisustusta ja olkkari tarvii lipastoo ja hyllyä. Sohvat tulee hankkia myös. kaksi viikkoa olen ollut ilman telkkaria ja antenni saadaan paikalleen vasta maanantaina. tosin ei sitä telkkaria osaa enää kaivata. edelleen sähköt puuttuu olkkarista kun siel joku oikosulkuvika, mut sähkärillä kiirettä. No onneksi väliovet on jo paikallaan ja saunassakin ollaan oltu jo kahdesti. mahtavat löylyt meidän oma suunnitellussa saunassa.
asuimme kerrostalossa aikasemmin ja tähän omakotitalon hiljaisuuteen ei meinaa tottua ja pimeyteen yöllä. edellisessä paikassa isolta tieltä tuli aina valoa, et näki kulkea, tääl mettässä ei valase kuin kuu. aamusin on ihana katsella kun naapurin lehmät laiduntaa ja järveltä nousee usva. Mä elän unelmaani vihdoinkin!!

Pojan nimiäiset on ensi viikolal vihosta viimein!!! Saa rakas nyytti arvoisensa juhlan

voimia kaikille sitä tarvitseville ja sairastaville paranemisia- tämä plikka menee peitteleen poikaa lisää, suihkuun, hetki kirjaa ja itekin unten maille. ja ehti hyvin raapustaankin

sane
 
Täällä tapahtuu kummia. Poika nukahti yöunillekin itekseen eli toinen kerta tänään. :) Tai, olin mä siinä sängyssä vierellä, mutta jos ei tarvii tissiä antaa tai sylissä hytkytellä, niin on se meidän mittapuun mukaan itsekseen nukahtamista (pikkasen paijasin vain). Pitääkin ruveta nyt tätä uutta "kehitysvaihetta" tukemaan, josko siitä tulisi tapa eikä poikkeus. :)

Sane Oih, ihanalta kuulostaa teidän uuden kodin miljöö! :) Nauti! :)

Jee, huomenna on perjantai ja mies tulee kotiin!! :) Ja lauantaina lähden rimpsalle - rai rai! :p
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Flower: no kiitos sinullekin :) Paranemisia sinne!

Kyllä mulla jo vanheneminen/väsymys näkyy näin aamuisin ainakin mustina silmänalusina, aika kauan jo tässä yöheräilyt kuitenkin kuuluneet elämään jollain tasoa! Aamuisin peiliin katsoessa tulee välillä kyllä olo, että kyllä oon paljonkin vanhentunut tässä lähiaikoina... mutta helppaa heti kun saa itseä vähän koottua ihmismäiseksi ;)

Mä oon ollut tosi usein nyt tässä kipeenä... jo koulunaloituksesta parikin kertaa... Mieskin oli kipeenä, vaikka se harvoin on! Ihmettelin, vaikka ei se kauaa jaksanut maata, vaan meni puutarhaan kaatamaan jotain puita yms. buranan voimin... tyypillistä!

Kivat housut mountain löytänyt. Mä oon sitä mieltä, että ei ole mitään ns. tyttöjen/poikien värejä, ennenkin oon sanonut että tykkään väreistä ja musta ne sopii aika hyvin kaikille. Ois kauheeta, jos kaikki ois vaan jotain beigeä ja harmaata :D

Hirveesti en ole vauvalle oikeen ostanut mitään vaatetta, käytän aika paljon noita mitä on jäänyt. Edelleen tykkää retrosta, vaikka se oiskin out! Ja tykkään jos materiaaali on oikeen pehmeetä... jotkut colleget ei oikeen miellytä hirveesti tai printit.

Sanelle onnea tosiaan ihanan kuuloisesta kodista! Pääseekö televisiosta oikeesti eroon kahdessa viikossa? :D Täytyy laittaa kokeiluun, voisin minäkin saada enempi aikaiseksi!

Tintille pahoittelut läheisen poismenosta! :hug:

Pikaseen nyt vaan... suut huutaa puuroa :)

Mindi83
 
huomenet :) taas ollaan perjantaissa :D

tintti jos uhmis on väkivaltainen, antaisin vinkkinä syliin tiukassa otteessa rauhoittamisen.
ja jos vauva kerran on noin hyvä rytmissään ja nukahtamisissaan, mikset nukuttaisi vaunuissa ulkona? uhmis saattaa olla niin mustasukkainen vauvasta että menee käytös överiksi, ja vallankin jos unet jää päivällä väliin. jos vauvan saa nukkumaan omaan rauhaansa, on esikoisella oma rauha myös. ihan järkevää onkin olla menemättä sovittuihin jos on hankala tilanne päällä.

ihana aamu kuumetta meinaa nostaa, nuha ja pieni köhä on nyt, mut mä olen sellane höyry-veturi et vasta kun todella voimat loppuu, ni en tee mitään :) mut näin kun ei ihan normi-kunnossa ole, huomaa tarttevansa kyl enemmän lepoa. viime yönä nukuin 10 tuntia, ja edelliskerrasta onkin aika kauan....

sane kivalle kuulostaa :) niin se arki asettui uomiinsa kaiken pitkään kestäneen haaveilun ja odottamisen jälkeen....

marni jaa että menojalkaa vipattaa vai ;) mukavaa ja rentouttavaa iltaa :)

mä täällä siivoskellu jälleen erästä remontti-vaihetta vaille valmiiks... kyllä tämä torppa pikkuhiljaa on valmis :)

mukavaa viikonlopun alkua kaikille :)
 
Heipä hei kaikille :)

Itsellä vähän jäänyt kirjoittelut, kun ei aikaa tunnu löytyvän. Meillä nukutaan enää kahdet päiväunet ja monesti nekin kestää vain 30min. (Eilen ihme kyllä 1h 20min, kun liikkeessä oltiin!). Se aika menee kotijuttuihin :) Vauvan hereillä ollessa en juurikaan käytä tietokonetta.

Me ollaan vauvakerhoiltu koko syksy kerran viikossa ja se on kyllä tehnyt itselle tosi hyvää, kun on saanut jutella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Vauvakin tykkää todella kovasti :)

Yöt meillä menee 3-4 herätyksellä. Viime yönä heräsi vain kerran ja itsellä on nyt pirteä olo, kun sai kerrankin nukuttua hyvin!

Meillä on jonkunlainen päivärytmi, jonka vauva on ihan itse muokannut. Minä olen nyt kotona hoitamassa pikkuista ja en sen takia itse pyri mihinkään kellontarkkoihin rytmeihin.

Aamulla klo 6-7 tyttö syö maitoa ja jatkaa sitten unia n. klo 8 asti.

Aamupuuro maistuu siinää klo 9 maissa. Tyttö roikkuu rinnalla ison osan yötä, joten ennen yhdeksää ei kyllä mikään maistu :D

Sitten leikitään sisällä. tyttö tykkää myös kuunnella kirjoja ym. Välillä käydään keinumassa ulkona.

Klo 10.30-11 maissa tyttö syö maitoa ja menee siitä päiväunille ulos. Nukkuu tosiaan sen puoli tuntia. Sitten, kun heräilee syö kana-kasvis sosetta.

Sitten taas leikitään ja ollaan vain.

Klo 15-16 syödään maitoa ja sen perään ruoka. Välillä hedelmää ja välillä kasvista.

Ruokailun jälkeen yleensä käydään kaupassa tai muilla asioilla tarvittaessa. Tyttö nukkuu autossa tai sitten, jos ollaan kotona niin vaunuissa ulkona. n. 30 min nukkuu tässäkin kohtaa.

Sitten taas vaan leikitään ja touhutaan kotona tai ulkona.

klo 18-19 välillä syö maitoa ja sen perään iltapuurot. Sitten pesuille.

Pesujen jälkeen leikkii kunnes alkaa väsyä. Sitten yö unille yleensä n. klo 20-21 välillä.

Sitten yö meneekin herätessä vähän väliä maidolle :D

Noin suurinpirtein tuolla aikataululla menee päivät. Toki poikkeuksiakin on.


Töihin palaan aikaisintaan ensi syksynä. Perhepäivähoitajan työtä teen, joten saa omakin pikkuinen samalla olla kotona. Tosin olen pohtinut, että on kyllä alku omalle tosi rankka, kun yhtäkkiä kolme vierasta lasta mukana arjessa. Tyttö on kuitenkin vasta 1v 5kk ensi syksynä. Olen ajatellut olla pidempään kotona tai sitten meille tulee yksityisesti hoitoon yksi pieni kaveriksi. Aika näyttää, ei vielä ajankohtaista :)

Ikä ja lisää lapsia: Olen 21v ja mies 24v. Toivoisin jossain kohtaa toista lasta mutta meidän tilanteessa se tuskin onnistuu luomusti ja näillä näkymin voimia uusiin lapsettomuushoitoihin ei ole. Tai kuka tietää, aika näyttää senkin. Nyt keskityn täysillä tämän pienen ihanan ihmeen hoitamiseen :heart: Nautin täysillä tietäen sen, että tämä todennäköisesti on ainokaisemme.

Mutta nyt täytyy mennä laittamaan tytölle ruokaa :)
 

Yhteistyössä