Oi oi, viikko on taas puolessa. Aloitan aina tänne kirjoittamiseni voivottelemalla miten tuo aika kuluukin niin nopeaa. On ollut koko alkuviikko tarkoitus kirjoitella, vaan aina jotenkin jäänyt. Oltiin viikonloppu mummoloimassa ja oli ihanaa! Poika nautti kovasti isovanhempien seurasta, kehitti kunnon "virkayskänkin" siellä että saa varmasti kaikkien huomion, jos ei muuten.
Tikrulainen: Niin joo! Joillakin tosiaan on ihania kilttejä lapsia, jotka antavat äidin auttaa.
Meillä kun ei saa auttaa, ja siksi onkin nokallinen ensimuki käytössä. Tänäkin aamuna pojalla oli muki väärinpäin kädessä ja valutti vettä syliinsä. Käänsin mukin oikein päin, niin alkoi hirveä mekastus. Ei olis saanu koskea!!
Kokeilin myös aikoinaan tarjota pienestä normaalimukista vettä, ja eihän siitä tullut mitään. Omiin käsiin piti kippo saada ja siitä sitten roiskittiin vedet pitkin poikin. No, kunhan jostakin jotain nestettä saa.
Mullakin nimittäin vähän
huolettaa tuo nesteen määrä... veden menekki on vielä aika vähäistä ja imetyskerrat on vähentyneet selvästi kiinteiden mukaantulon myötä. Ruokaa poika kyllä syö hyvin. Täytynee seurailla tilannetta ja muistaa antaa juomista useasti.
Toissa yönä poika
nukkui koko yön läpeensä, 20.15-6.30! Ja tuonkin jälkeen vielä nukahti aamumaidon jälkeen ja nukkui 8.30 asti! Hullua!
Minä toki heräsin 5.30 ihmeissäni ja oli pakko katsoa onko pinnasängyssä kaikki hyvin. Siellähän se veteli sikeitään kuin ei mitään! Ihana pikkuinen :heart: Viime yö oli kyllä taas "normaali" kätinäyö, pari kertaa söikin taas. Niin se vaihtelee..
Minä
unohtelen myös asioita koko ajan. Ja maailman tilanteesta sun muista "oikeitten ihmisten asioista" en ole kartalla yhtään. Mulla pitäisi alkaa tekemään gradua ja hirvittää mitä siitä tulee, kun tuntuu että päässä ei pyöri muuta kuin soseet, vaipat, bodyt, vaunut, päikkärit, neuvolat, ryömimiset, jne. Saiskohan niistä opinnäytteen aikaiseksi?!!
Sane, uusi kotinne kuulostaa ihanalta! Tsemppiä nimiäisten järjestelyyn, tulee varmasti ihanat juhlat! Kuulostaa tosi hienolta!
Joskus jo kerroinkin, että meille terkkari sanoi, että
hammastahnaa alettaisiin käyttää vasta ensimmäisten poskihampaiden puhjettua. Sitä ennen pestäisiin vedellä. Sanoi ihan, että nykyäänhän monessa paikassa suosittelevat tahnan laittamista (ja näin oli myös hänen antamassaan infoesitteessä), mutta meidän neuvolan lastenhammaslääkäri (tai mikähän titteli nyt olikaan) kuulemma suosittelee vedellä pesua alkuun. Minä olen kyllä sitä mieltä, että asialla tuskin on suurta eroa, peseekö pelkällä vedellä vai hipaisulla tahnaa. Noin niin kuin hampaiden kannalta. Eiköhän tuo ole ihan alkuun vain sitä harjoittelua ja totuttelemista.
Meidän pojaltahan ei edelleenkään löydy ainoatakaan hammasta.
Minä olen muutaman kerran varsin istuttanut poikaa
potalla, kun osaa istua jo aika hyvin muutenkin. Oikein mellevänä siinä istuu, katselee ympärilleen kylppärissä ja hymyilee, mutta ei taida vielä tajuta mikä on homman nimi. Pari kertaa on pissat tulleet. Mitään kuivaksi opettelua ei todellakaan ole tarkoitus kokeilla, kunhan totutellaan ja testaillaan ja katsotaan miten poika reagoi. Edetään tässäkin asiassa pojan ehdoilla. Ja
ei pottaa olkkariin, kiitos!
Poika tosiaan
istuu suht hyvin. Vielä en uskalla ihan yksinään jättää kovalle alustalle, välillä vielä huojahtelee ja saattaa kaatuakin. Mutta hyvin siirtyy istumasta vatsalleen halutessaan. Istumaan ei osaa vielä itse nousta, joten vähän vain silloin tällöin istutaan ja harjoitellaan. Koko ajan pitää kyllä olla pystyssä, sylissä ei olla enää ollenkaan takakenossa, ei todellakaan!!
Tämä pää
kaipaisi kampaajaa! En muista milloin olen viimeksi käynyt. Oma äitini leikkasi viimeksi, mutta hän ei ole ammattilainen ja tämmöinen "hätäratkaisuhan" tämä oli. Värjännyt en ole raskaaksi tulon jälkeen, eikä enää kiinnostakaan kun sain oman värin kasvatettua esiin. Mutta jonkinlaisen kivemman mallin voisin käydä piakkoin hiuksiini kampaajalta hakemassa.
marrr, minullakin on selkä ja hartiat jumissa. Onneksi ei kovia kipuja vielä kuitenkaan, mutta epämukavaa on. Varsinkin nukkuminen on jotenkin hankalaa kun joka asennossa tuntuu että jonnekin kolottaa tai jossakin kiristää. Pitää varmaan harkita hierojalle menoa... en olekaan koskaan ennen käynyt!
Taika-astiat on ihania! Auttaisin,
Kaana, mielelläni, mutta emme juuri asioi Supermarketissa. Toivottavasti saat kerättyä haluamasi!
Tikrulainen kertoi että vauva tykkää
keinua, ihana!
...meillä poika menee ihan totiseksi kun laittaa keinuun ja oikein saa kerjätä pientäkin hymyä siinä. Luulin, että olisi tykännyt kun tuntuu olevan aikamoinen huimapää, mutta näyttää keinussa lähinnä tylsistyneeltä.
Meilläkin ollaan
äiti ja iskä/isi. Faijoja ja mutseja ei täällä päin ole, enkä itse haluaisi olla sellainen. Kuulostaa niin oudolta kun ei juuri kuule sitä käytettävän.
Marni, meillä on myös nuo ääniskaalaharjoitukset tällä hetkellä käynnissä. Ja örinä alkaa yskittää täälläkin. Huvittavaa hommaa!
Alkaako teillä olla selvillä lapsosen
luonteenpiirteitä? Meidän poika on ainakin todella itsepäinen ja lyhytpinnainen. Ja ilmaisee tahtonsa kyllä. Komentaa oikein, jos ei mene niinkuin pitää. Jos lelu menee liian kauas, eikä omin voimin sitä saa käsiinsä, niin alkaa kuulua kovia, lyhyitä huutoja. Komentaako sitten lelua vai äitiä, tiedä häntä..
Huumorintajua taitaa olla myös. Erilaiset hassut äännähdykset, piiloleikit, ym. naurattaa kovasti. Eräässä leikissä, jossa koukistelen pojan jalkoja hänen ollessa selällään, hän välillä jäykistää jalkansa suoraksi ja nauraa kovasti kun yritän taivuttaa jalkaa. Hassu lapsi.
Falskaako teillä muilla vaipat koskaan? Käytetään kertiksiä, ja joskus öisin vaippa falskaa sivusta (siitä teippikohdasta tavallaan kai). Ei näytä vaikuttavan onko vaippa aivan täynnä vai ei... laitankohan sen sitten joskus jotenkin huonosti. Poika on kyllä alkanut myös omin käsin kokeilemaan vaippaansa, ja ajattelin että josko hän itse sitä repii ja liikuttelee niin ettei ole ihan kunnolla. Tympeää kun joskus pitää keskellä yötä alkaa vaippaa, vaatteita ja lakanoita vaihtamaan.
No niin. Tässäpä taitaa olla enimmät tältä suunnalta tällä kertaa.
Iloista keskiviikkoa äidit!