En tajua, mulla ei näy yhtään hymiötä, enkä pysty tummentamaankaan mitään tekstiä. Onko tää muuttunut jotenkin tässä välissä millon oon viimeks käyny ja hymiöt poistunu? Vai temppuileeko tää taas jotain... Huoh.
No enivei kirjotan jo ihan kiusallanikin jotain tälle temppuilevalle palstalle. ;D
Viikonloppu: Vietettiin viikonloppu miehen ja vauvan kanssa kolomestaan. Isommat lapset oli mummolassa.
Viikonloppuun kuului paljon kynttilöitä, hyvää syömistä, ulkoilua ja monen monta jaksoa Housea.
Ihana viikonloppu!
Liikkuminen: Meillä poika oppi viikonloppuna konttaamaan (johan sitä on konttaus asennossa yli kuukaus hytkyttykin.
) ja hän oppi myös nousemaan tukea vasten seisomaan! Nyt sitten nousee seisomaan ja taiteilee siinä yhdellä kädellä kiinni pitäen pöydän/hyllyn jne. kulmasta. Aika hurjan näköstä touhua välillä ja kopsuilta ei olla säästytty.
Sisustaminen: Me ollaan alettu nyt pikkuhiljaa osteleen uusia huonekaluja ja sisustaan yhteiseen makuun. Meillä kun oli kahden ihmisen kamat sotkettu keskenään. Mies kun muutti tähän meidän asuntoon kun oltiin keretty melkein vuos tässä asua.
Vuokra-asunto tää on niin ei viitsi mitään pintaremontteja tehdä. Huonekaluilla ja tekstiileillä siis näköä muutellaan.
Minkäänlaista sisustus silmää ei omisteta, joten tyytyväinen pitää olla tähänkin muutokseen mitä aikaseks ollaan saatu. Tykätään ja muutkin on tykänny.
Me tykätään molemmat tosi paljon ruskeasta väristä (vaunutkin on ruskeamustat.) Sitäpä meiltä sit löytyy. Keittiössä on harmaata, (ja kodinkoneet rosteria), olohuoneessa ruskeaa ja harmaata ja meidän makkarissa ruskeaa, mustaa ja punaista.
Astioista oli ollu myös puhetta. Meillä on sekalainen seurakunta.
Arabian mustavalkoista Taikaa on jonkin verran (olen nyt sitä alkanu keräämään) laseja on Iittalaa ja parhaimpana kahviastiastona on Arabian vanhaa riisiposliinia. Niitä en kyllä henno käyttää juuri koskaan ovat sen verta arvokkaita mun mittakaavassa ja olen ajatellut säästää ne kahdelle ensimmäiselle lapselle koska ne on heidän isomummoltaan saatu.
Mä en jotenkin henno käyttää noita tuollaisia "vähän arvokkaampia" astioita vaan mieluummin pidän arkikäytössä just tyyliin tokmannin astioita.
Eikä se mua haittaa pätkän vertaa. Kätevää uusia kahvimukejakin aina tiuhempaan tahtiin, kun hennoo niihin aina sen muutaman euron pistää. Arabiaa tai Iittalaa ei mulla ainakaan ole varaa niin tiuhaan tahtiin uusia... Sitä paitsi meilläkin hajoo mukeja ym. tuhottomasti kun tuo murkkuikäinen on niin kömpelössä iässä.
Tosin eipä sitä itsekkään mikään teräsnäppi ole.
Oma liikkuminen: Hienosti aloitin taas kuntoilun, mutta siihenpä se sit jäi. En oo saanu raahattua itseäni taas aikoihin liikuntaryhmiin.
Arkiliikuntaa, sitäpä se on. Päivittäin melkein kävellään kauppaan/kerhoihin lasten kanssa. Matkaa tulee yhteensä 4-5km ja sen lisäks saatan käydä käveleen vielä iltasella. Mutta hyvin on vähäistä.
Vauva luonne: Meillä asustaa tuollainen iloinen, energinen ja hyvin sosiaalinen poika. Omaa tahtoa ja kärsimättömyyttä löytyy myös reippaasti jos sille päälle sattuu.
Meillä poika viihtyy sitä paremmin mitä enempi ihmisiä, ääntä ja toimintaa on ympärillä! Musiikki on myös tärkeää ja aina, kun isi kaivaa kitaran esille alkaa mieletön heiluminen ja nauraminen.
Asuminen: Me myös asutaan hissittömässä kerrostalossa. Välillä kysyy huumoria kantaa vauvaa, kauppakasseja ja mahdollisesti kiukuttelevaa 4 vuotiasta kolmanteen kerrokseen.
Meilläkään ei ole parvekevaunuja ja syynä on kanssa tuo mielettömän kuuma parveke johon aurinko porottaa koko päivän jos sille päälle sattuu.
Tää asunto on kiva ja naapureissakaan ei ole mitään valittamista. tykkään tosi paljon asua täällä, mutta tää alkaa vaan käymään meille ahtaaks ja pakosta edessä on jossain vaiheessa muutto isompaan ja helpompi käyttöisempään asuntoon.
Meillä kans päiväunet nukutaan vaunutellessa tai sit sisällä.
Päikkärit on yleensä puolen tunnin mittaisia max. tunnin, joten sen ajan jaksaa hyvin kävellä tai sit istuskelen pihakeinussa ja odotan että vauva herää.
Oishan se oma piha aikas luxusta!
Kiitos hammastahna vastauksista!
Tiitulipiituli ja poitsu 7kk ja melkein 2vko päälle