Maalismussukat - syntyneet

Kodin siivoaminen... Täällä yksi joka on välillä vähän liian tarkka, myönnän. Joskus ehkä pitäisi vaan antaa olla. Minulle on ihan äärettömän tarkkaa, etttä sänky on aina nätisti pedattu, tiskit ei roiku eikä muutkaan tavarat... Meillä ei ole varsinaista viikko siivous päivää johtuen siitä, että meillä on paljon eläimiä: Kissoja ja kaneja. Eli meillä siivotaan useampi kerta viikossa, aina kun näyttää siltä. Kissanhiekkaa tuppaa olemaan, karvoja ym. joten imuri kyllä on ahkerassa käytössä ja välillä teen päivittäinkin ns. pika imuroinnin tai ainakin lakaisen. Varsinkin nykyään, kun vauva menee lattialla ja syö kaiken niin on kiva varmistaa ettei sitä hiekkaa siellä ole. Välillä tunnen huonoa omaa tuntoa siitä, että voisin olla enemmän tytön kanssa ja jättää siivoilut vähemmälle mutta toisaalta oma jaksaminen on parempaa, kun teen jotain muutakin kun hoidan vauvaa. Oikeastaan minä pidän siivoilusta ja etenkin siitä tunteesta, että ihanaa kun on taas puhdasta! Oma äitini oli vähän liiankin tarkka siisteydestä, joten varmaan minullekin jäänyt tarve pitää koti siistinä. Vauvan käsiä pesen monta kertaa päivässä - lähinnä eläinten karvojen takia. Ennen en ollut näin tarkka kodin siisteydestä mutta nyt varmaan sekin tekee, että kun on aina vaan kotona niin on mielekkäämpääkin kun on siistiä :)

Salkkarit on myös itselleni tapa rentoutua ja levähtää hetki. Kesällä tykkäsin uudintojakin katsella ja silloin mies oli monesti tytön kanssa niin sain hetken omaa rauhaisaa aikaa. Toki syötin samalla ym. Tunnustan, että odotan myös BigBrotherin alkua vaikka se oikeasti onkin kaikkein typerin ohjelma on mitä löytyy :D Myös odotan, että pientä pintaremonttia palaa ruutuun tiistaina. Syksy on tosiaan tullut, ihanaa :heart:

Meillä tyttö ottaa sohvan reunasta kiinni ja vähän kurottelee, onneksi ei vielä nouse.

Mä nostan kyllä ihan täysillä hattua niille jotka ovat yksinhuoltajia ja jaksavat hoitaa lapsensa silti hyvin. Itse olen joskus miettinyt, että olisi oikeasti tosi raskasta kestää yksin kaikki itkut, kitinät, valvomiset...

Marrr ja pikkuinen ihan kohta 6kk
 
big brother :D määki katon :D siis jos pysyn sen aikaa hereillä viikolla... sunnuntain lähetykset kyllä. aiemmin ollu se 24/7 jopa, mut viime vuos oli jo niin huono et nyt ei oteta, tiirataan kyllä :) siinä sitä onkin myötähäpeää kerrakseen :D :D

telkkarin äärellä no muuten mä en sit oikeen ehdikään/malta telkkuu kattoa, kun noi kaks edellä mainittua ohjelmaa. oon semmonen et tykkään touhita, ja ulkoilla myöhällekin.
mies kyllä jaksaa kattoa, nyt alkaa mulla tulla futis jo korvistakin, kun on joku ottelu joka päivä :)

rahat joo ei mulla nyt niin huono tilanne olekaan, kun luulin... mullahan jää kaikkine lapsilisineen ja elareineen 1300 käteen kuussa. kaveri sanoi et tekee kokopäivätyötä ja sil jää satanen enemmän... kai se vaan sit tuntuu et saa tosi vähän, kun ne tulee ripotellen eikä kerralla...

vauvakuume viime yön uni muistui mieleen ;) olin tehnyt positiivisen testin ja miehen kanssa siitä innoissamme tutuille hehkutettiin :heart: voi kunpa mä saisin nää työasiat pian järjestykseen ni sit vois kevyemmin mielin alkaa seuraavaa suunnittelemaan.... :) kavereiden vauva-mahat on niin hellyttäviä et ihan kamala ikävä on vaan sitä tunnetta olla raskaana.... :) huoh :heart:

rytmi joo, myönnän ite ainakin, et oon liikaa tuijottanu kelloa :O nyt opettelen rennommin ottaan tän suhteen. jos imettää kannattaa lapsen tahtisesti, miksei muutenkin??
no, aamulla tyyppi heräs puol 9. ei maistunu puuro, ei. maitoo meni sit viimein. hiukan ennen klo 11 oli sit ihan itkuinen ja sit alkoi tulla -"mämmä määä" itkua, ja oon pannu merkille et toi on ruoka-itkua, on siis isomman ruuan nälkä.
meni purkki maissi-sosetta, 130milliä maitoa. otin sit syliin ja sehän nukahti siihen paikkaan :D et sinne meni meidän aiempi rytmi, mut pääasia että söi kunnolla ja nyt jaksaa myös kunnolla nukkuakin :) tässä on siis eräs mihin mun vaan tarvii itseni opettaa, jos lapsella on nälkä, eihän sillä ole kellosta mitään tietoo :D tähän asti oon toki ruokaa antanut vaikka kellonaika ei täsmäis, mutta samalla koko ajan murehtinu et miksei syö, tai no voi ei, mitäs sit?

ja nyt kun se kert koisaa, mä vaan istun ja olen :)
jotenkin kauheen kylmä... ihan syksy... mies sytyttikin illalla tän syksyn lyhdyt ekan kerran :) tunnelmaa :heart:
 
vaatetus vauvalle näin syksyä kohti mennessä eli mitä ootte pukenu päälle ulos? Varsinkin aamuisin tuntuu olevan jo melko viileä. Mulla on vaikeeta keksiä Venlalle sopiva vaatetus aamuisin kun lähdetään käyttämään koiraa ulkona.. Ja toinen mitä oon miettiny että pärjääkö tolla äippäpakkauksen vanuhaalarilla talven alkupakkasille saakka, tietenkin hyvä alusvaatetus alle..? Vai ostatteko erikseen jonkun syyshaalarin? En muista onko tästä ollukin jo jotain keskustelua...:ashamed:

imetysen ota mitään kantaa, muuta kuin että jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi näkee.

salkkarit ja emmerdale täällä niitä katsotaan

hoitovastuu minulla...:|

tassuttelusta meillä on siirrytty tassutteluun Venlan tahdosta. Neiti ei rupea enää nukahtamaan syliin, vaan siitä tulee kauhea huuto.. Äitille tää oli surun paikka..:'( Minusta oli ihana nukuttaa toinen syliin, varsinkin illalla.. Mutta näin ne kasvaa..

siivoaminen ennen olin kauhea siivousintoilija (sinkku aikoina), nykyään en niinkään intoile enää.. Paitsi silloin siivousintoilen kun on kuukautiset tulossa, en ymmärrä mistä tämä johtuu mutta AINA ennen kuukautisia mulla tulee joku kauhia siivousvimma. Tietääpähän millon menkat tulossa...:rolleyes: Aika ei yksinkertaisesti riitä joka päiväiseen kunnon siivoiluun. Se mistä olen miehessä ylpeä on että hän on nykyään ahkerampi siivoamaan kun minä...:whistle: Imuri sais "laulaa" ahkerammin kun tosta koirasta lähtee kauheesti karvaa...

maha samanlainen röllykkä kun ennen raskautta.. Onko muilla vielä linea negra näkyvissä??Täällä meinaa on ja aika tummana näkyy..

Riisipuuro onko joku jo antanut? Mietin että mistä sitä vois itse tehdä?? Voiko tehdä riisihiutaleesta jonka laittaa bamixella pieneksi? Ostin kaupasta nyt alkuun nutricia baby:n riisipuurojauhetta, mutta oli niin kauheen kallista 3,5€ paketti josta tulee vain 15 annosta...

maito on ruennu menemään vähemmän kun soseita menee jo niin paljo.. Neuvolasta saadussa oppaassa lukee että 5-6kk 700-1000ml vrk korviketta.. Meillä tulee nipin napin toi 700ml..

viljat meillä kun anoppi kuuli että Venla aloittelee viljoja niin hän tuumas että sitten kun Venla tulee seuraavan kerran käymään niin hän keittää tytölle mannapuuroa ja oikein PUNAISEEN MAITOON!!!!! Sanoin että anteeks vaan mutta ei vauvat saa juoda vielä tavan maitoa, hän tuumas että kyllä hän antoi omille pojille ton ikäisenä...:rolleyes: tuumasin että ajat muuttuu...

on: täällä oli yöt melkoista hulinaa viime viikolla. En oikein tiedä mistä johtui mutta neiti ähisi ja puhisi ja kitisi koko yön. Ja muutenkin päivätkin oli yhtä kitinää, hampaita ei minusta suussa näy.. Kaurapuuron syönti tosin aloitettiin tiistaina, se voi olla osa syyllinen.. No eilen ostin sit kaupasta maitohappobakteereja taas, niin kas kummaa neiti nukkui viime yön todella hyvin puol 8 nukkumaan ja 5 syö. Tosin tossa välissä laitoin tuttia muutaman kerran suuhun, mut siitäkin ilmoitti hyvin vienosti...
 
Puuroista... Meille sanottiin neuvolassa, että voisi ihan tavallisista hiutaleista tehdä eikä tarvitse pienennellä. Siis jos vaan vauva sitä suostuu syömään. Meidän tyttö ei varmasti syö, kun soseistakin sylkee heti pois jos on pienikin kökkö jäänyt :D Itse olen antanut muksun riisipuuroa. Meillä tyttö syö niin pieniä annoksia, että tulee siitä paketista paljon enemmän kuin mitä ohjeessa. Tosin voi olla, että kun paketti loppuu niin kokeillaan sitten ihan tavallista, ehkä. Tai sitten yritän vaan pienentää. On tosiaan aika arvokkaita nuo vauvojen puuropaketit.

Rahat: Minulle jäi palkasta perhepäivähoitajana juuri tuo 1300e käteen :) Mitä teille muille muuten tulee jäämään laskujen jälkeen elämiseen hoitovapaalla (tai tulisi, jos jäisit)? Meillä tulee kaikkien laskujen jälkeen jäämään 900 euroa elämiseen kolmelle ihmiselle. Tuo sisältää siis ruoat, bensat tai bussiliput (riippuu onko autoa enää sitten) ym. tarpeellisen. Meitä siis kolme + lemmikit. Minusta summa on ihan hyvä ja sillä pärjää oikein hienosti. Mietin vaan, että onko tuo muihin verrattuna pieni vai iso summa.

Vaatetus: Täälläkin hankaluuksia siinä, että mitä päälle tällä kelillä? Mä olen ostanut syyshaalarin (tai no parikin oikeastaan mutta meillä on kaikkia vaatteita noin yleisestikkin ottaen ihan liian paljon). Ostin, kun ajattelin että jos neiti oppii konttaamaan niin voidaan sitten vähän käydä ulkona maassa tutkimassa. Ajattelin, että hyvä olla tuulta ja vettä pitävä kun kuitenkin liikutaan paljon ympäriinsä. Hattu ja töppös valikoimakin on valtava. Olen ihan hurahtanut noihin pikkuisiin vaatteisiin :D Mutta siis uskoisin, että sillä vanuhaalarillakin pärjää pitkälle, onhan se kuitenkin tosi lämmin. Meillä tosin jäi jo pieneksi se äp:n haalari.
 
Viimeksi muokattu:
vauvan vaatetus ulos aamuisin ollu täällä ainakin siinä 15 asteen paikkeilla. fleecetakki ja jotkut college-housut sukkahousujen päälle. vaunuihin sit sellanen peitto ja jalkapeite päälle. käsiin tumput jos kädet tuntunu kylmiltä. mukana siis vaunuissa. päässä korvat peittävä hattu. päivät lämmenny tosi nopeesti, ja sit nuo tamineet onkin jo liikaa. mutta pidän vaunuissa mukana kevyempää vaatetta myös, jos pitkällä ollaan menossa.
päivällä riittäny huppari ja housut.
liikaa ei kannata pukea, tulee hiki ja ärsytys :D

rahasta aika hyvin jos 900 riittää kolmen ihmisen menoihin... ruokakin on niin kallista , tosin meit on viis... joka toisen viikon ... ja iso koira... lainanlyhennys meillä on onneks niin pieni, et monen vuokrakin on suurempi.
mutta rahaa menee bensaan, ruokaan ja johonkin turhaankin ;) mun rahat loppuu kyllä aina hiukan ennen seuraavaa satsia :)

syöttötuoli ois jo tarpeen, vaan ei oo kohille sattunut..... kirpparilta oon koittanu metsästää semmosta kivaa.

riisipuuro oon kerran koklannu hiutaleista. ei menny ku pari lusikallista. uus yritys tänään :)

vauvan hammasharja ostin tänää, neuvolastahan ei sitä saatu vaikka hammas oli liki läpi, ja puhkesikin seuraavana päivänä. en siis odota seuraavaan neuvolakertaan. voin sit siellä sanoa että tulipa hommattua jo....
 
oma maha on tuossa eikä häviä ;) löysää on, mutta minkäs sille mahtaa. kolme kun on saanut niin siltä kans näytän...
linea negra häilyy haaleana. nää on näitä äitiyden "iloja" hahah, vaikee niistä mitään positiivista on löytää, ainoa positiivinen tulos on tää natiainen joka kaluaa hampaitaan mun sylissä parhaillaan :heart: istuu muuten jo niin terhakasti sylissä, et voin kirjoittaa molemmin käsin :D
haha

silvia logo mitenhän siellä sujuu?

siivoamisesta vielä niin sitä vielä piti sanoo et mäkin teen joka päivä tietyt jutut, suuremmin siis vain viikkosiivouksen muodossa.

kirppis-löytöjä kolme tän vuoden 2plus-lehtee, yhteensä 60 senttiä :D tiedän siis mitä teen kun neiti seuraaville unilleen vaipuu ;)
viikonloppuna ostin myös muutamia vaatteita, esim Espritin tunika 2e :) valtava säästö nuo kirppikset!
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys!

Täällä vihdosta viimein 5 kuukauden neuvolakäynti takana....uusimmat mitat 10120g ja 71cm! Aika kivasti poika jo istuskelee ja pakittamalla siirtyy aika nopsaan paikasta toiseen, konttausasennossakin heiluu useemman kertaa päivässä, joten rotevampi ulkomuoto ei oo ollu este liikkumiselle ;) kolme rokotustakin tuli taas, onneks ei aiemmin oo tullu kuumetta tai mitään, ehkä normaalia väsyneempi on.

Lasten kavereitten ruokailu.....meillä saa ehdottomasti kaveritkin syödä, jos sattuvat kyläilemään. Joka kerta en välttämättä herkkuja jakele, mutta normiruuan tai välipalan tarjoan kyllä. Lapsiperhekavereitten kanssa on jo vuosia ollu semmonen tapa, että aina se, jonka luona ollaan, tekee ruuan (jos kyläily osuu esim lounasaikaan) tai laittaa välipalan ja sit on päälle jotain keksiä tai jätskiä tai muuta pientä. Ei mee pelkän pullan syömiseksi, vaan kaikki pysyy tyytyväisempinä ilman täydellistä sokerihumalaa!

Muutenkin tykkään, et meille saa kaverit tulla, jos vain joku lapsista haluaa kaverin pyytää, usein on yökyläilijöitäkin kylässä ja kivasti on aina menny!

Rahat....noh, ei tässä rikastumaan pääse! Oon ollu kotona esikoisen syntymästä lähtien eli nyt jo yli kuus vuotta ja aina oon minimiäitiysrahaa saanu ja siihen tietty lapsilisät päälle. Nyt, kun lapsia on jo neljä, niin kotihoidontuen aikana saa kuntalisää. Mies on ihan perusduunari, eli palkka ei pilviä hivo, mut jotenkin ollaan keploteltu eteenpäin....

Puurot teen ihan tavallisista hiutaleista paitsi riisipuuron, kun sen saa tehtyä niin kätevästi korvikkeeseen siittä vauvojen paketista. Pääsääntösesti annan kuitenkin noita perushiutalepuuroja, niin ei tuu sit niin kalliiks, ku joskus herkuttelee maitopuurolla.

Tunnustaudun kaikkien hömppäsarjojen katsojaksi :ashamed:

Niilo nukkuu kahdet päikkärit yleensä.....ekat alkaa joskus puol kymmenen paikkeilla tai siinä main, ehditään just viemään neiti eskariin ja sit nukahtaa joko rattaisiin tai jos ehditään kotiin, ni laitan sisälle nukkumaan. Toiset alkaa joskus ennen kolmea ja yöunille meillä menee kaikki lapset noin puol kasin paikkeilla! Jää itelle kivasti hetki aikaa rauhottua ennen yötohinoita....

Vaatetuksesta....meiltä löytyy sekä fleecepukua että kunnon välikausipukua. Jos tiedän, et vain nukkuu rattaissa, ni yleensä kylmillä ilmoilla laitan vain fleecen, mut jos on ulkona enemmän sylissä tai "istuskelemassa", ni kyllähän välikausipuku on kauheen kätevä tuulisella ilmalla.

Vattihattu
 
Täälläpäs onkin ollut kiivasta keskustelua:O Olen päivttäin käynyt pikaisesti lukemassa uudet viestit mutten ole itse kerennyt naputella kun viikonloppuna oli keskimmäisen 3v synttärit kahdessa osassa niin työllisti ihan mukavasti :)

imetys en sen kummemmin kommentoi,jokainen tekee niikuin parhaaksi näkee. Itse en esikoista imettänyt ollenkaan kun olin muutenkin niin hukassa kaiken kanssa ja oli se koliikkikin,tokaa imetin kai 2kk jonka jälkeen korvike tuli rinnalle koska keskimmäinen oli niin nälkäinen ja nyt Lenniä täysimetin 4kk jonka jälkeen sai pullosta omaa pakastettua maitoa. Olen ylpeä että päästiin niinkin pitkälle,aiemmin kun on lopahtanut heti alkuunsa. Taaperoimetyksestä sen verran että mun mielestä se on aika etovaa jos 2-vuotias on tissillä ja olen sitä mieltä että siinä ei palvella ketään muuta kuin äidin haluja.

siivoan päivittäin näitä perusjuttuja,tiskit summuut. Meillä 100 neliöinen asunto ja kun on kolme lasta niin niitä leluja on aika paljon:whistle: Sekaista meillä on usein muttei niinkään likaista. Mitään erikoista siivouspäivää en pidä viikoittain vaan siivoan sitten kun siltä tuntuu mutta kyllä mä aika kiihkoilija olen ja ahdistun helposti jos on kovin sekaista. En osaa istua sohvalla jos tiedän että jossain päin taloa on sekaista. Lapset on opetettu korjaamaan jälkensä ja esikoinenkin osaa jo imuroida sekä pyyhkiä pölyjä :)

oma maha on palautunut aika hyvin mutta kyllä siinä muutama sentti on ylimääräistä nahkaa.

riisipuuroa syödään meilläkin Muksun valmistamana. Ajattelin kohtpuoleen kokeilla ihan ´oikeaa´riisipuuroa josko maistuis niin tulis halvemmaksi.

raha-asiat Olikos se Marr vai kuka sanoi että 900e jää käteen???:O Sehän on ihan tajuttoman paljon!!!! Ainakin minun mittakaavassani. Meillä jää nyt minun ollessa äitiyslomalla ja miehen käydessä' töissä ruokarahaa n.200-400e kuussa. Ja meitä on viisi. Ja siltikin jää aina joku lasku ensi kuuhun:kieh: JOs en saa osa-aikaista työtä hoitovapaa alkaessa,me ollaan todella pulassa. Pelkkään vuokraankin menee jo 500e niin sillä ei paljon juhlita :(

salkkarit Jipiiii ne alkaa tänään!!!! :D Me ollaan miehen kanssa ihan koukussa siihen. Jos ei ole mahdollisuutta arkisin nähdä niin se tallennetaan:ashamed: On niin mukava tosiaan heittää ne aivot hetkellisesti narikkaan ja tytöt menee yleensä siksi aikaa suihkuun tai kylpyyn niin me saadaan ihan rauhassa katsoa Salkkarit. Se kun ei mikään pikkulasten ohjelma kuitenkaan ole niin en halua että meidän tytöt sitä näkee. Emmerdale on ihan kauhee:x Anteeksi nyt vaan mutta olen joskus koittanut sitä katsoa kun mummini on hillitön fani ja mun mielestä se on niin auttamattoman tylsä että oksat pois :) Mutta makuasioitahan nää on. BB on sellanen että tuun pahalle tuulelle jo pelkästään jos kuulen siitä. Niin idioottimainen ohjelma ettei paremmasta väliä. Eli en,en todellakaan seuraa sitä :)

Mitäs muuta meille...Lenni täyttää jo kohta 7kk:O Kaksi hammasta on edelleen ja nyt viimeiakoina ei ole ruoka oikein maistunut,maito vain. Luulen että uusia hampaita on tulossa ja suu kipeä.
Itselläni olo on ollut aika vaihteleva. Päätin että ainakin nyt aluksi rupean säännöllisesti ulkoilemaan,josko sais helpotusta ahdistukseen sitä kautta. Tänään kävin äitini koiraa ulkoiluttamassa ja olo oli heti pirteämpi. Keskiviikkona on myös pitkästä aikaa psykologi-aika,mukavaa päästä turisemaan.
Mua vaan rupes nyt arveluttaa kun menkat alkoi ja mun pitäis tuo ehkäisyrengas laittaa paikalleen niin mitäs jos siinä käykin niin että mieli mustenee entisestään kun aloittaa hormooniehkäisyn :( Ohjeessa sanotaan että mielialavaihteluita saattaa tulla ja niitä en kaipaa enää yhtään kun nytkin ahdistaa jo niin paljon :( No saapi nähdä miten käy.....

Nyt imuroimaan kun meille tulee kohta vieraita!!

-Naurukohtaus ja Lenni 6,5kk-
 
Tulipahan siivouksesta ja tv-ohjelmista mieleen sillä siisti. Sitä katsoessa on joskus loksahtanut leuka lattiaan ja miltein silmät tipahtanut päästä :O ja usein siellä on lapsiakin asunut, hyvä jos on sänky kaiken rojun alta näkynyt... yök!

emmerdale, oonkohan mä jo niin mummoontunut, että salkkarit on mulle jo liian jännittävää viihdettä, ei tulis uni enää silmään :LOL:

Minimirahoilla tosiaan mennään täälläkin etiäpäin. Mieskin on ihan normiduunissa. Mies maksaa oikeastaan miltein kaikki laskut, vuokran ja ruuat. Mäkin maksan kyllä ruoat silloin tällöin, lasten vaatteet useimmiten ja muut harrastukset. Kyllä me ihan ok:sti pärjätään, säästöön ei kyllä mitään jää.

Mahassa mulla on linea negra vielä. Navan yläpuolelta on jo kadonnut, mutta navasta alaspäin näkyy kyllä viiva.

Meillä ei kyllä istuta mitenkään päin, kaatuu ihan heti jos ei tue. Peruuttaminen on nyt IN ja se harmittaa jos sattuu sohvan alle peruuttamaan :D

Mindi83
 
Mä vierotin itteni Salkkareist yli vuos sitten :D välil oon käyny maikkarin sivuil lukemas juonipaljastuksia. Vie liikaa aikaa elämäst kattoo joka päivä puolen tunnin ohjelma (toki katon sitten muuta hömppää, Grey, Täykkärit, Criminal Minds yms...)

Äitiysloman loputtua jään kotiin muksujen kans, raaski mun nuppusia hoitoon jättää :D rahasta viis, saan lapsilisät, kotihoidontuen+hoitolisän ja varmaan asumistukea. Elareista ei olla papereita tehty tai laskettu missään mitään et niistä en tiiä. Mut eiköhän me pärjätä. Ei onneks oo muita pakollisia menoja ku vuokra, sähkö, autolainan lyhennys, vakuutukset ja tollaset. Itestä kii sitten miten loput rahoista käyttää, eli ruokaan ja lasten juttuihin :D

Meil yrittää likka kovin vääntää itteään konttausasentoon, vähän sellanen levähtäny onnistuukin (tolla tytöllä kun tota massaa on..)

Ällöttävä maha löytyy, mut ei se tällä pullanpuputtamisella pienene...

Siivous, en tykkää, mut en tykkää sotkusta enkä liastakaan. Yritän 2-3 kertaa imuroida viikossa, pahimmat roskat vedän melkeen päivittäin ku mäkään en tykkää, että jalkapohjiin (paljaisiin) tarttuu roskia :D tiski ja pyykki juttuja vähintään joka toinen päivä, petivaatteet joka toinen viikko..
 
peppi elatusmaksuista kannattaa sitten tehdä lastenvalvojalla laskelmat. nehän on teidän molempien tuloihin verrannolliset. ja olekin tarkkana että osaa laskea oikein, mulla kävi niin et kun lakimies tarkisti laskelman, oli lastenvalvoja tehnhyt sen päin honkia. toivottavasti sovussa saatte asian hoidettua. mulla kävi toisin kuin lakipykälät menee, mutta aivan sama, käräjäoikeus sen käsitteli aikanaan ja kela hoitaa mulle jonkun verran, puolet enemmän pitäis saada oikeesti. no, menny mikä menny.
jos mies lupaa jotain maksaa, kaikki kannattaa laittaa paperille. tietenkään kaikkien eksät ei ole yhtä lailla tavoissaan kieroja kun jotkut...

salkkarit en pidä pahana että oon ruudun ääressä sen puoli tuntia illassa :) jos tuo hömppäviihde on se mun hetki illassa vaan olla, suotakoon se siis :D
muita sarjoja en oikeestaa seuraakaan, itse asiassa mua suorastaan ärsyttää jus tää täydelliset naiset..... voi elämän kevät :D tai mikäs se yks poliisisarja oli....jotkut ei vaan iske.
tulispa vanha kunnon teho-osasto vaikka alusta saakka uusintoina, niin tai melrose place hahah

meillä pimu jätti iltatorkut väliin ja meni jo kahdeksan jälkeen nukkumaan :D mulla alkoi tänää menkat ja nyt vaan makaan sohvalla puoliksi unessa.... ja kyllä, vedin sitten melkeen koko levyllisen pähkinäsuklaata tänään :D
nam, vielä vedän jäätelöannoksen iltapalaksi :D menkat on kerran kuussa ;)
 
Meillä oli viime yö vähän rauhaton kun tyttö kääntyili koko yön. Kerran heräsin siten, että tyttö oli kääntänyt itsensä kokonaan ylösalaisin, pää siis jalkopäässä ja jalat pään paikalla ja vielä mahallaan. Siellä se pää pystyssä keikkui ja naureskeli kun käänsin oikeinpäin. Sitten pari kertaa herätti kääntämään kun oli jäänyt poikittain jumiin sänkyyn :D

Tyttö ei vielä etene, välillä nostaa kyllä vatsallaan peppua ylös ja työntää jalkoja alle. Ja kovasti kurkoittaa leluja. Istuvaan asentoon pyrkii mutta en istuta, en ole edes kokeillut istuuko tuettuna. Sylissä saattaa olla aika istuvassa asennossa mutta siinä mulla on aina kädet siten, että ei se omineen istu.

Salkkareista: Juu en katso. Salkkarit on minun mielestä niin surkea sarja ja siinä on niin surkeita näyttelijöitä että en vaan pysty katsomaan. Yksi ehdottomia tv-inhokkejani. Muutenkin on tv:n katselu jäänyt tosi vähälle. Seuraan Greyn anatomiaa ja Täydellisiä naisia, en oikein muuta. Tai no Modernia perhettä aloin katsomaan nyt, harmittaa kun on ehtinyt mennä niin pitkään. Ekan jaksoin katsoin synnärillä ja ajattelin, että tätä alan seuraamaan mutta sitten se unohtui.

Siivoamisesta: Pyrin pitämään kodin sellaisessa kunnossa että vieraita voi tulla koska vaan, mutta kyllä mulla on tää taso laskenut viime vuosina. En vaan jaksa siivota niin ahkeraan kuin ennen. Eli nykyään meillä voi olla jopa hieman sotkuista ja mun mielestä on tarpeeksi siistiä :D

Meillä tulee loppuviikosta 5 kuukautta täyteen, ihan hurjaa miten aika on mennyt niin nopsaan!
 
fa Teho-osastohan tulee torstaisin ja perjantaisin 15.45. Nimimerkki koukussa ollaan. :D

Salkkareista en välitä. Se on mun mielestä jatkunut liian pitkään, kun juonenkäänteetkin on kuin kaunareista repäisty. Nyt kesällä koukuttuin Uusi päivä -sarjaan, joka kans jatkui tänään. Eka pidin sitä vähän lällynä sarjana, mutta on siinäkin näköjään keksitty juonia. :)

Nyt väsyttää niin paljon, että on pakko lähteä suihkuun ja nukkumaan. Jää enempi kommentointi toiseen kertaan. :wave:
 
Tuli ihan sellainen olo, että huomenna vois pitää siivouspäivän, kun näitä teidän juttuja täällä luki. :D Poitsun syntymän jälkeen oon kyllä laiskistunut noissa siivoushommissa (ikkunat on esim. jääny tältä kesältä pesemättä - argh!). Perussiistiä täytyy olla, eikä meillä likaista ole, mutta jotain pölyhiukkasia nurkissa taitaa silloin tällöin olla. Siivotaan yleensä kerran viikossa ja keittiötä siistitään päivittäin. Toisaalta kun kolmestaan täällä elellään, eikä meillä ole kotieläimiä, niin ei niin hirveän sotkuista ehdi viikossa tullakaan. Lattiatkin oon pessy ties milloin...

Käytiin tänään 5 kk neuvolassa ja jätkän mitat oli 9070 g ja 68,1 cm. :D Rokotuksista ei ole ainakaan vielä tullut oireita, mutta viimeksikin taisi vasta yöllä alkaa kuume nousta, joten saas nähdä miten käy. Toivottavasti ei tule kovin levoton yö, kun mies on työreissulla.

Tiinelli: Voi, miten suloinen tuo teidän Assi on. Noin piskuinen ja noin hienosti jo seisoo - ihana =) Meidän pojalla on tuohon vielä matkaa.

Raha-asiat: Mulla ei oo suoraan sanottuna hajuakaan, minkä verran meille jää kuukaudessa rahaa laskujen jälkeen. Sen verran, että toimeen tullaan. Kun ens tammikuussa tulot tippuu, niin sitten on alettava piukuttaan. Ruokaan meillä menee aika paljon rahaa. Ostetaan kaupasta, mitä mieli tekee, eikä kauheesti katsella hintoja. Mies on semmonen kulinaristi, että hänelle on tärkeää, että on hyvää ruokaa tarjolla. Muutenkin oon aika yllättyny, miten hyvin rahat on riittäny (ei siis todellakaan leveästi eletä, mutta semmoisen tavalliseen elämiseen). Osasyynä ehkä se, että ennen meni huomattavan paljon enemmän rahaa ulkona syömiseen ja jonkin verran myös siihen juomiseen.

Telkkarisarjoista mun lemppari on tällä hetkellä Good wife, joka tuossa äskön tulikin. Myös muita "ysin" sarjoja tulee jonkin verran katsottua. Salkkareita en pysty katsomaan. Sori vain, se on aika kamala.

Mutta nyt unille...
 
Meillä on nukuttu viime yö heräämättä, jee! Assi on kuukauden päivät herännyt syömään 1-2krt. Ei aina herätessään ole varsin nälkäinen, imaisee muutaman kerran pullosta ja nukahtaa uudelleen. Oliskin kiva jos oppisi syömään tuttia, luulen että sillä saisi unen päästä uudelleen kiinni. Mutta tutti ei kelpaa.

Raha-asiat en uskalla edes ajatella miten huonosti tulisi rahaa jos jäisin kodinhoidon tuelle, mä perustan tähän kotiin yrityksen joulukuussa.
 
tehari kiitos tiedosta, jos satun joskus tohon aikaan olemaan töllön äärellä :)

sarjat siis jos en oo kotona niin ei kyllä tartte nauhottaa että jonkun näkisin :D joskus tuli se Pako, se oli kans mitä halus kattoo, ja se oli melkeestä ainut minkä halus kattoa tallennettuna. vedin kerran yhden viikonlopun sitä toista tuotantokautta :D jotkut koukuttaa tehokkaasti ;)
sama se sit mitä sitä kattoo, jos tykkää ni tykkää ..

tiinelli tosi kiva et Assi nukkunut hyvin! kyllä oma jaksaminen on aika paljolti kiinni unen saannista...

tutti on käytössä ollu synnäriltä saakka, mut ei niin että koko ajan sitä tungetaan suuhun. tai että jos ei lainkaan kitise, että ois vaan huvikseen viihdykkeenä.
jos ihan onneton parku tulee, eikä rauhoitu niin sit tutti suuhun. ja yöllä se sitä mussuttaa kanssa :) viime yö oli meilläkin levoton, mutta tutilla rauhottui..

vauvan yöunet on viime päivinä olleet 21:30-8:30 ja kerran saattaa herätä yöllä syömään. tai ei ees itke, mut kun meen antaan maitoa niin 150ml hurahtaa :D onneks nukkuu noinkin hyvin. tai no, viime yönä kieri ja pyöri, ja vähän kitisikin, mutta alahammas saanee kaverin pian, eilen oli jo ihan tyrkyllä puhkeamaan :heart: ja yläikenessä kuultaa valkea kohta...

tänään ehdin jo käymään suihkussa kun neiti nukkuu, tarttis saada itsensä liikkeelle, oon huomannut että menkkakivut lievenee kun lähtee rauhalliselle kävelylle. mä inhoon tätä naisten vaivaa!!!! on niin turvoksissa ja ihan töttöröö olo... no, kai se taas ohi menee, kunnes parin viikon päästä on taas ne puolenvälin kivut :mad:

anopin ehdotukset vauvalle ruuaksi joo, meillä on ehdotettu pulla-mössöä jo, ja sokerivettä!!!!
ennen vanhaan vissiin sitä sit annettiin mutta minkä ihmeen takia, se ei mulle ole vielä valjennut. mut en kyllä anna antaa.... ja anopilla on kauhea kysely vähän väliä, millon saa antaa karkkia???
kun nyt vaan odotettais että noi leegotkin kunnolla puhkeaa, enkä oikein tykkäis antaakaan karkkia ennenkuin joskus kahden vuoden paikkeilla... en kyllä yhtään muista minkä ikäisiä toiset ipanat olleet.
mitä sitä turhaan opettamaan makealle, kyllä sen ehtii...

jaaha, neiti nukkuu vielä ehkä sen puoli tuntia, nyt meikki naamaan ja hiukset kuntoon, on paljon freesimpi olo kun hiukan siistinä pitää itsensä :)

ja mindi joo, susta ei vois ikipäivänä arvatakaan et kolme lasta oot saanu!!! kyl toisten kelpaa :) "kade kade kade" ;)
 
nukuttaminen jossain nyt viime aikoina mitä oon lukenut, luki, että olipa minkä ikäinen lapsi kyseessä, nukahtamiseen menee noin vartti. jos menee kauemmin, tuskin on väsynyt ja silloin tarttis muuttaa jotain.... eli olikos se escape kun tuskaili tuon esikoisen nukkumaan menon kanssa?
Jos se on liian aikainen kellonaika lapsen mennä nukkumaan, siinä tapauksessa vois keksii jotain muuta ettei mene edes takas juoksemiseen.
mä olen pitänyt aina tärkeänä että ollaan ulkona myös iltasella, tai no kesät menee miten menee, muutenkin enemmän liikutaan ulkona.
mutta talvellakin käydään edes hiukan kävelyllä tms, ja illalla noin kaks tuntia ennen uniaikaa en edes anna lasten katso telkkaria. rauhoittaa mukavasti. nukahtaavat suht helpolla, vitosluokkalainen on kyllä ennemmin kukkuja, ja kiukuttelee usein liian aikaista uniaikaa. viimeistään 21:30 on valot pois. mutta kyllä sen huomaa että jos on oikean ajan löytänyt, ja lapsi väsytetty kunnolla, niin ei nukahtamiseen tarvita kuin se vartti, joskus ei sitäkään :)
Ja se et äiti tarvii 1-2 tuntia omaa aikaa ennen itse nukkumaan menoa, niin en voi kyllä tuohon samaistua. mä voin mennä jo vaikka samantien joskus nukkuun ku vauvakin :D riippuu ihan väsymyksestä :)
ja tuossa lehti-jutussa sanottiin myös niin, et jos lapsi nukkuu kahdet tai yhdetkin päikkärit, tuskin ennen ilta-kahdeksaa on vielä tarpeeksi väsynyt ja helposti menee sirkukseksi nukkumisen yritykset.
kaikki on tämänkin suhteen erilaisia, ajattelin kuitenkin vinkin heittää, kun onhan tuo ihan paikkansa pitäväkin.
mutta jokainen tekee omalla tavallaan. toiset haluaa siihen iltaan sen täysin oman ajan, mä taas haluan sen tähän aamuun :)

jees, nyt sinne meikkaamaan :) mukavaa tiistaita :wave:
 
Tutti ollaan yritetty kastaa maitoon, imettäessä rintamaitoonkin mutta ei niin ei, Assi aivan yökkii jos tutin laittaa suuhun.

Joo totta kai lasten nukahtaminen riippuu kuinka väsyksissä ne on, meillä ulkoillaan kaiken päivää ja nukahtaminen onkin helppoa oikestaan kaikilla joka ilta, myös mulla. Assi kun nukahtaa, käyn ruokkimassa konit ja sitten onkin ihana pistää pää tyynyyn.

Assi-tyttönen heräsi ihanan hyväntuulisena ja tuossa lattialla taas itsekseen touhuaa, nyt on ollut itsekseen viihtyminen vähän niin ja näin kun yrittää kaikenlaista yli taitojensa.

Anopit :D... Ainahan niillä on omat näkemyksensä. Mulla on käynyt niin ihana tuuri että anoppi on mitä mainioin. Rakastaa Assia koko sydämestään ja aina innokas hoitamaan sitä, on ottanut myös pojat sydämeensä hienosti. Ainoo miinus anopissa on jatkuva siivousintoilu meillä, mielellään siivoisi kaiken aikaa ja kaikki paikat täällä. Yleensä itse jynssään koko huushollin ennen anopin tuloa ettei hänen tarvitse vaivautua :xmas:.
 
Nukuttamisesta: En ole minä ollut joka on tuskaillut, mulla on vaan tämä kohta 5 kuukautinen ja se nukahtaa iltaunille ihan omineen. Kasilta syötän ja sit laitan sen omaan sänkyynsä. Sinne se jää varpaita syömään ja sit jossain vaiheessa vaan pulina lakkaa ja huomataan, että on nukahtanut. Itse en huoneeseen unta odottamaan jää.

Äitiysloman jälkeen: Mulla on opiskelut kesken, eli jatkan tammikuussa koulussa. Yritän saada sumplittua jonkun sellaisen opintojakson tohon keväälle että olis mahdollisimman vähän pakollisia läsnäoloja. Aion myös selvittää onko mun mahdollista opiskella iltaisin. Joka tapauksessa hoitoon vieraalle en tota tyttöä vielä laita. Eli yritän olla mahollisimman vähän koulussa ja sit kun olen koulussa yritetään sumplia niin, että minun äiti ja miehen äiti hoitaa tyttöä. Mun äiti ei oo nyt töissä ja miehen äiti tekee vuorotyötä. Mun isä jää jossain vaiheessa ensi vuotta eläkkeelle että sekin varmaan voi auttaa. Ja sit miehen isä kans tekee vuorotyötä eli sekin varmaan voi jelppiä. Mutta jotenkin siten yritetään selvitä. Ekan kuusi viikkoa tyttö on tietty isänsä kanssa kun se pitää sit sen isäkuukauden. Sit kesän olen kotona tytön kanssa ja syksyllä mietitään uudestaan. Minä opiskelen ansiosidonnaisella joten mun on taloudellisestikin kannattavaa mennä kouluun kun äitiysloma päättyy.

Tyttö on nyt ekoilla päikkäreille joten minä alan teen juontiin, iloista päivää kaikille :)
 
escape jaa juu etpä ollukkaan :D se olikin tämä taustailemaan häippässyt tikrulainen kun niitä vinkkejä nukuttamisen suhteen kaipasi.no, oli täällä tai ei niin no joo....

päivähoitoon on laitettava meillä on mun vanhemmat monen sadan kilometrin päässä, eivät siis ole vaihtoehtona hoitamaan. Miehen isä pyörittää omaa firmaansa 24 h noin suunnilleen, ja anoppi tekee kolmivuoro-työtä. Meillä ei siis ole muita vaihtoehtoja.
Olkaa onnellisia te keillä isovanhemmista tuntuva apu hoidon suhteen!!!!
Toisaalta, hyvä päiväkoti kun löytyy/ pääsee niin sinne vaan. Itse on asennoiduttava vaan järjellä tähän hommaan. Perhepäivähoitajia mun tässä lähistöllä aloittaa nyt syksyllä kaksi uutta. Toisaalta vois hakea sellaseenkin. Tarvinnee alkaa tutustua, pari kuukautta on enää aikaa. Mutta toivon että ite ainakin pian sais sit taas olla vauva-aikaa kotona :heart:
Nyky-yhteiskunta ei vaan pahemmin tue kotiin jääviä äitejä. Ja mä oon ainakin ihan tarpeeks stressanu rahan puutetta. enkä periaattesta halua jäädä kotiin että elatus jäisi ainoastaan miehen harteille. yhdessä taaperretaan :)
 
Flower: ei tartte olla yhtään kade, ei se niin hääppönen ole! Itse voisin olla hiukan kateellinen, esim. Heidi Klumille, joka on aika timmissä kunnossa neljän lapsen jälkeen. Heh, no sillä on varmaan joku oma kokki siellä tekemässä herkullista TERVEYS ruokaa ja lastenhoitaja, jotta pääsee lenkille personal trainerin kanssa :D

Meillä vauva on ollut huonolla päällä päivisin, jo jonkun aikaa. En oikeastaan tiedä mikä on homman idea... Toivottavasti helpottaa, kun pääsee liikenteeseen!! :)

Ei auta asiaa, että meidän keskimmäinen on yhä ihan mahdoton päivisin. Mun ihana "minäitte" tyyppi on kadonnut ja tilalle on tullut "AAarhhhggghh, ääääääiiittiiii mä en osaa/voi/pysty tekemään mitään itse enää" tyyppi :D

Onneksi nukkumaan meno on meillä yhtä juhlaa. Kaikki muksut menee ihanasti nukkumaan, kukaan ei pistä hanttiin. Esikoinen on väsynyt tietenkin koulusta ja kavereiden kanssa puuhailusta, keskimmäinen on jättänyt päikkärit pois ja on myös väsynyt, molemmat menee 20.00 nukkumaan. Vauva myöhemmin, mutt ennen kymmentä yleensä on untenmailla. Herää joskus yöllä, mutta ei haittaa kauheesti kun yleensä nukahtaa viereen tosi äkkiä.

Pako olikin hyvä sarja, mut harmi, että hyvä idea pilataan sillä että vatkutetaan ja vetkutetaan siitä monta kautta, jonka seurauksena musta koko sarja meni ihan penkin alle jo siellä lopussa. Tosi-tv uppoo muhun, tuksun häät ja martinat ja eskot tuli katsottua, heh, joo no ei voi sanoa, että oisin niistä jotenkin "valaistunut" :D

Vauvan puen aamulla aikasin yleensä neuletakkiin, housuihin joissa jonkun sortin vuori. Huivi on käytössä, ja pipokin on vaihtunut jo vähän lämpimämpään, töppösetkin/tumputkin on ollut jo käytössä. Tosiaan vähän lämmin on voinut tulla sitten jo kun aurinko kunnolla on alkanut lämmittämään, mut lämpimästä hän ei ole moksiskaan. Mulla ei mitään varsinaista välikausiasua ole vielä vauvalle, keväälle sitten on jo varastossakin. Fleeceasuja varmaan ennen talvea alan käyttelemään ja toppa-asujakin on kolme.

Mindi83
 
ja niin se toinen hammas puhkesi alaleukaan :D oli eilisen kiinni sylissä, tänään ollu kans niin et ei viihdy lattialla. viihtyköön sit sylissä, toinen päivä peräkkäin kun kotihommia ei tehdä mut olkoon. kun toinen tarvii ni tarvitkoon :) päikkärit tänään huudon kanssa, nukkui noin tunnin. hehe, illalla saakin mies olla yli tunnin tän neitosen kanssa, mulla on meno itsellä :D
 
martina ja esko haaaaaaaaaaaaah sanon mä, ihan hitti!!! oli jotenkin siinä mielessä valaisevaa katsoa, että sai samalla todeta itsensä olevan onnellinen tavis :D ja tuksusta puhumattakaan!!! ison mahan kanssa hekottelin ne häät ja vedet valui silmistä :D jos sitä joissain asioissa joskus onkin vähän turhamainen, niin vertailupohjaa ainakin sai ;)
 
vielä illan viimeiset tilitykset:) olin siis parin tunnin verran pois illalla, mies oli vauvan kanssa ja ei mitään hämminkiä, kun tulin kotiin, oli vallan tyytyväistä sakkia. vaipat vaihdettuina, iltatorkut ottaneina :) onneks mies haluaa ja onnistuu olemaan vauvan kanssa!!
ite sain hetken hengähdyksen ja teki äärettömän hyvää, vaikka mitään ihmeellistä en ees tehnyt :D

mutta nyt vauva sänkyyn , tai oikeestaan on jo :D ja meillä uusi tyyli et miehen kans vuorotellen käydään sitä kurkkiis :) huomenna uuteen päivään! :wave:
 

Yhteistyössä