Maalismussukat - syntyneet

Eli me muutko ollaan taas ihan väärässä näkemystemme kans?

Ilmavaivat ei lopu, pahenee vaan. Taas on kaks valvottua yötä taustalla. Kerkesinkin kaks yötä nauttimaan siitä kun vauva nukkui 6 ja 7 tuntia putkeen. Nyt taas herää parin tunnin välein.

Tänään on neuvola, kiva nähdä paljonko poitsu on kasvanut :)

Työpaikasta, mullakin on stressi sen takia että saanko työpaikkaa. Tai kai sitä jotain saa, mut pätkähommat ei oo kauheen hyviä lapsen hoitoonsaannin kannalta. Sais jonkun pitemmän sijaisuuden, vaikka vuodeksi niin helpottas paljon. Äitiysloma loppuu puolen vuoden päästä ja pitäs jotain kehitellä.
 
LD: ettehän te varmaan ihan väärässä ole, mut mä ainakin toivoisin avoimuutta, että jos joku kommentti niin älyttömästi häiritsee, niin ei antais sen sitten patoutua, kun tuntuu että tän asian kanssa on aika kauan kierrelty ja kaarreltu.

Työpaikka hommaan vielä, että uskoisin että löydät kyllä paikan. Tarvitaan aina uusia alalla (täällä päin ainakin ihan hirmusti) ja olet vielä nuori, joten joku varmaan haluaa hyödyntää sen innon :)

Niin, mitä tulin kommentoimaan oli tuo sanen vauvan kanssa puuhailu kysymys: Mulla on tuollainen leiki vauvasi kanssa kirja (on siis esikoisen ajalta ja ainut ok asia mitä vau'kirjalta oon saanut :D ), siinä mennään niin kuin vauvan iän mukaan, erilaisia leikkejä. Meillä vauva tykkää laululeikeistä humppaa pumppaa, se on ihan ykkönen. Jos haluaa tehdä jotain rauhassa vauvan ollessa hereillä, niin meillä on toiminut vauvan laitto sänkyyn ja siihen pinnoihin roikkumaan semmonen särkymätön peili ja koittaa saada vauvan huomion siihen... hetken aikaa on mahdollista puuhailla omiaan, kun peili stimuloi. En itse usko siihen, että vauvan kanssa koko ajan tarttis jotain erikoista touhuta. Vauvajumppaa oon itse näin harrastuspuolella ajatellut ja sitten värikylpyä myöhemmin syksyllä kun kurssit alkaa. Tuo vauvauinti jää varmaan haaveksi vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: tiinelli
Voiko mielipiteitä ylipäänsä olla oikeita tai vääriä? Jokaisella on omansa ja piste. On mielestäni vaan aika rumaa hyökätä porukalla tökkimään toisen mielipiteitä ja kertoa kuinka toivoisi ettei tämä kirjottelisi palstalla?? Tämä on herranjumala vauva palsta eikä aikuisten naisten vittuilukerho. Ymmärrän viellä sen että raskausaikana ärräpäitä on lentänyt myös täältäkin suunnalta mutta viellä vaan jatketaan. Synnytyksen jälkeen minun hormonitasapaino on sen verta palautunut että olen lähestulkoon siedettävä ihminen taas pyydän omalta osaltani anteeksi jos olen jollekkin jättänyt pahoja fiiliksiä mutta se oli sitä aikaa se nyt olen onnellisesti EI RAKSAANA ja onnellinen pienen vauvan äiti + pikkusen taaperon.:kiss: Hyväntuulisuutta piisaa paitsi paskoina päivinä en jaksa enään jokaisesta asiasta kurtistaa kulmiani. Jos joku tätä mieltä fine minä saatan olla toista.. Minä olen nuori äiti ja kyllä tykkään joskus käydä myös ulkona jos joku toinen ei se on hänen mielipiteesnä. Mitenhän se vaikuttaa minun elämääni? Voiko tässä sanoa kumpi on oikeessa ja kumpi väärässä?

Eikö nyt voitas taas kokeilla olla sovussa meillä on kaikilla onnistuneet raskaudet takana ja lapset maailmassa joista varmasti riittää puhuttavaa ja purnattavaa? :flower:

paskasta päivästä puheenollen miten samperi näiltä kahdelta pikkukärsältä on tullut tänään jo yhteensä 6kakat??
-Dindei ja paskavaipat :LOL:
 
enkä siis tarkoita pahalla oli myös kohteliaasti kerrottu mustaakseni ensimmäinen flowerista kommentoja oli kirjoittanut mielipiteensä ihan siivosti mutta jotenkin tuli vaan itselleni mieleen että aika hapanta huudella sitten "sama" "samaa mieltä" "täälläkin" .. En tiedä ehkä mä olen jotenkin erinlainen ja inhoan sitä kun yhtä ihmistä aletaan työntämään nurkkaan oli syy siihen mikä tahansa. Mielestäni flowerkin pysynyt asiallisuuksissa tai sitten on jotain jäänyt lukematta??
 
  • Tykkää
Reactions: tiinelli
no eipä ole tullut mieleen haukkua ketään eikä osoittaa tiettyä nimimerkkiä että en palstaile niin kauan jos tää tai tää on täällä :D jos ei musta tykätä ni en mä sil mitää voi. enhän mä nyt hyvänen aika ole ketään tarkoittanut loukata! tosta juomiskommentista tais vaan moni vetää herneet nokkaan. mä kerroin tässäkin jutussa ne mitä tiedän kavereiden kohdalla, ja oikeasti niissä tapauksissa uskon että jos nainen jättäis menemättä tappiin saakka ei heillä riitaa olis ennen hänen lähtöä baariin tai sieltä tullessa kotiin. ja kerroin vain nekin mitä mieltä oon omalla kohdalla. aivan kuten joku voi sanoa itsestään miksi tykkää enemmän käyttää vaikka mustia vaatteita kuin punasia, ei kai tää nyt tän kummempi asia ole ?? enkä missään muodossa arvostellut näitä ketä näistä palstalaisista tykkää viihteelle mennä. hyvä ihme sentään......
 
Huoh! Sanonpa minäkin sanaseni vaikka tiedän loukkaavani kirjoituksellani joitain.
Enpä kyllä nyt jaksa uskoa, että kyseessä oli vain tuo juomakeskustelu, mistä nämä muitten mielipiteet floweria kohtaan tuli.
Kyllä jos yhtään järkeä käyttää niin tajuaa, että eiköhän tähän vaikuta pidemmän ajan kirjoittelut. Siitähän nyt jo muutama tuolla aiemmin mainitsikin, tästä lyttäysmeiningistä. Ja sitähän on ollut jo raskausajasta lähtien.

Minun mielestä kanssa olisi ollut Flowerilla itsetutkiskelun paikka, mutta kuten taas huomattiin se on mahdotonta. Vain näiden kahden mielipiteet on järkipuhetta ja muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä, vaikka ne enemistön mielipiteitä onkin.

Jännä kyllä miten paljon palstalle tuli mukaan uusia kirjoittajia ja palstan ilmapiirin paranemista kehuttiin, kun muutama "vakio palstailija" ilmoitti lopettavansa. Ilmapiirihän parani kyllä huomattavasti!
Mutta, kun flower söi sanansa ja tuli takas palstalle niin ilmapiiri huononi hetkessä ja palstailijat katos. Eikö sen nyt jo luulis kertovan jostain??

Joo, totta se, että äänen sävyt ei täällä välity ja helposti tulkitaan ihmisiä väärin. Mutta jännä juttu, että vaikka meitä on suljetulla paljon, on erillaisia mielipiteitä ja täysin eri lähtökohdista olevia ihmisiä niin kertaakaan siellä meno ei ole mennyt tälläiseksi. Kuten en ole huomannut tälläistä menoa täällä 2plussan muissa pinoissakaan.
Täällä lytätään usein toisten mielipiteet ja vain se oma tapa toimia on oikea. En tiedä mistä se johtuu ettei voi vaan olla iloinen toisten puolesta vaan pitää aina jollain tapaa "nälvästä" ja tarttua jokaiseen sanomiseen, ns. n***ia pilkkua. Ja tehdä vielä se niin, että toiselle tulee paskamutsi fiilis.

Tiedän, että kirjoitukseni on tylyä ja ilkeää, mutta minua vaan harmittaa niin tämän palstan puolesta.
Tänne tuli niin hyvin uutta väkeä tuossa hetki sitten ja moni vaikutti tosi mukavalta ja huumorintajuiselta ihmiseltä. Palsta henki parani ja juttu luisti. Eikä silloin syntynyt tälläistä vääntöä.
Nyt taas moni on varmaan "pelästynyt" menoa ja vain taustailee, jos sitäkään. Olisi niin kiva ollut lukea myös heidän tuntojaan ja kokemuksiaan jatkossakin.

Onneks tuli silloin aikoinaan liityttyä suljettuun. Se on loistava paikka! Olisi ollut hienoa, että tämä paikka olisi antanut samanlaisen tunteen niille uusille palstailijoille palstailemisesta kuin meille jotka suljetulla olemme. Tukea äitiyteen ja paikan jossa voi "hengähtää".

Täällä kun tämä meno on mennyt taas tälläiseksi niin eipä tarvi ihmetellä jos kirjoituksia ei jatkossa tuu enää siinä määrin kuin tuossa kesäkuun alussa.

Ja vielä tuohon, että typerää sanoo "samaa mieltä jne". Eihän se typerää ole, jos on kerta samaa mieltä.
Eiköhän täällä vielä sananvapaus vallitse.

Sittenpä muihin aiheisiin:

Vauvan kanssa puuhailusta Me mennään syksyn tullen taas perhekahviloihin ja mahdollisesti vauvajumppaan jos se nyt alkaa. Vauvauinti ei meillä onnistu ja täällä ei tuollaisia värikylpyjä ole. Tuo värikylpy kyllä kuulostais ihan mahtavalle! :)
Sisällä olessa kantelen vauvaa paljon liinassa, näkee siinä ympärilleen ja saa näin virikkeitä. Muuten vauva touhuaa paljon tuossa leikki alustallaan lelukaaren alla ja katselee lelujaan. Kuunnellaan musiikkia ja "tanssitaan" ja ulkoillaan. Siinäpä meidän touhut mitä yleensä tulee tehtyä. Ei siis mitään sen erikoisempaa.

Vauvakuume kiva kuulla etten ole ainoa kuumeilun kanssa. Ja tosiaan kyllä mullakin järki sanoo, että ei vielä. Liian pieni ikäero ja kroppa ei ole kunnossa... Mutta sitten joskus jos vielä mahdollisesti yhden sais.;)

Jos avais sateenvarjon, niin palstalla :whistle: kuin muutenkin ja suuntais sateiseen ulkoilmaan. :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: kamiliya
LD: ettehän te varmaan ihan väärässä ole, mut mä ainakin toivoisin avoimuutta, että jos joku kommentti niin älyttömästi häiritsee, niin ei antais sen sitten patoutua, kun tuntuu että tän asian kanssa on aika kauan kierrelty ja kaarreltu.

Työpaikka hommaan vielä, että uskoisin että löydät kyllä paikan. Tarvitaan aina uusia alalla (täällä päin ainakin ihan hirmusti) ja olet vielä nuori, joten joku varmaan haluaa hyödyntää sen innon :)

Niin, mitä tulin kommentoimaan oli tuo sanen vauvan kanssa puuhailu kysymys: Mulla on tuollainen leiki vauvasi kanssa kirja (on siis esikoisen ajalta ja ainut ok asia mitä vau'kirjalta oon saanut :D ), siinä mennään niin kuin vauvan iän mukaan, erilaisia leikkejä. Meillä vauva tykkää laululeikeistä humppaa pumppaa, se on ihan ykkönen. Jos haluaa tehdä jotain rauhassa vauvan ollessa hereillä, niin meillä on toiminut vauvan laitto sänkyyn ja siihen pinnoihin roikkumaan semmonen särkymätön peili ja koittaa saada vauvan huomion siihen... hetken aikaa on mahdollista puuhailla omiaan, kun peili stimuloi. En itse usko siihen, että vauvan kanssa koko ajan tarttis jotain erikoista touhuta. Vauvajumppaa oon itse näin harrastuspuolella ajatellut ja sitten värikylpyä myöhemmin syksyllä kun kurssit alkaa. Tuo vauvauinti jää varmaan haaveksi vaan.
Siksipä minäkin aikoinaan kyselin onko tälläinen lyttäysfiilis tullut jollekin minunkin kommenteistani? Enpä vastausta saanut. Laitettiin kyllä linkki erittäinkin tarpeelliseen tutkimukseen ja vihjailtiin että jos hehkuttaa onnea elämässään, ei tod.näk. asiat olekaan niin hyvin. Sitten vihjaillaan vähän lisää joistakin "parista tyypistä" joiden ei toivota suljetulle puolelle tulevankaan (ilmeisesti minä ja flower).

Päätin tästä viimeisimmästä nahinasta johtuen tulla myöskin mukaan takaisin että heipä hei vain :wave:.
Onpa mukava että sinäkin dindei oot taas ehtinyt tänne kirjoittamaan! :hug:

Assi kasvaa ja kehittyy normaalisti, ikää nyt 2,5kk.
ekat naurut koettu.
mahallaan viihtyy hyvin
imetyksellä mennään edelleen.


Oikein onnellinen tiinelli ja Assi-tyttö :heart:
 
Tiitulipiituli ilmeisesti tarkoitit myös minua (jälleen kerran), millä kirjoituksellani olen ketään lytännyt?
Ai sillä, jos olen onnellinen ja positiivinen ihminen?
Ja musta on ainakin hienoa että teillä on se suljettu puolenne, mahtava juttu ja vielä kun olette saaneet uusia ihmisiä elämään ihan ystäviksi saakka. Mustakin on ollut kiva tutustua muutamaan tyyppiin täältä tuolla fb:n puolella, omalla persoonalla.
 
Nyt ei pitäisi varmaan työntää enää käsiään tähän, mutta työnnän vielä, ihan vähän.

Tiinelli mulle ainakin on tullut vain hyvä mieli sun kirjoituksia lukiessa.

muoks: typo vain.
 
Viimeksi muokattu:
Dindei: Luin nuo kaikki läpi ja missään ei kielletä Floweria palstailemassa täällä!!! Ihmiset ovat vain todenneet oman haluttomuutensa kirjoittaa jos ilmapiiri on huono ja kertoneet miksi se heistä on huono. Missään ei kuitenkaan sanota et älä tule tänne vaan enemmänkin, että kannattaa tarkastella mitä kirjoittaa. Miten ne asiat ilmaisee!!! Vaikka kaikki ei kaikista tykkää eikä tulisi varmastikaan toimeen todellisessa elämässä niin ei sen takia kukaan ketään voi tai halua yleiseltä palstalta pois ajaa. Mielipiteet voi sitten oikeasti ottaa rakentavana palautteena tai olla ottamatta!

Vauvan kanssa puuhailu... En myöskään usko, että pitäisi koko ajan jotain erikoista tehdä. Ei taitaisi aikakaan riittää! Siivotessa on mukana rintarepussa, kokatessa istuu syöttötuolissa vieressä, sohvalla tv:n edessä tai lukiessa heiluttelen leluja, joskus tanssitaan musiikkitv:n tahtiin ja puuhamatolla viihtyy kyllä itsestäänkin leluja katsellen. Mobilen alla viihtyy myös. Hyvä opettaakin viihtymään yksin kun ei kahden pienen kanssa pysty koko ajan viihdyttämään.

Vauvakuume: Noup ei ole. Joskus tulee mutta katoaa kyllä aika pian takaisin sinne mistä tulikin ;) Kaikki vauvatavarat vaan äkkiä myyntiin!!!
Mindin tavoin konkurssi uhkais täälläkin siinä 15-vuoden kuluttua :LOL::LOL::LOL:

Kiinteät... Mangoa ollaan maisteltu ja bataattia ehkä ens viikolla keittelen. Niillä mennään varmaan sinne 5kk saakka.

Omat hampaat... Mulla tää vimppa raskaus mikä oli muutenkin helvetistä veti pohjat ja lähti koko hammas. Ei kannattanut tehdä enää yhtään mitään joten olen yhtä takaposkihammasta köyhempi. Sama hammas paikattiin esikon odotuksen jälkeen mutta yksityinen sikakallis hammaslääkäri oli jättänyt reikää paikan alle. Valituksen paikka olis juu... No riittää kai kun olen kertonut kyseisen nimen kaikille mahdollisille tutuille ja tuntemattomillekin (mm. kampaajalle ja hammaslääkärille) ;)
 
Joo, mä ainakin vähän säikähtäisin jos kaikki lopettas kirjoittelun kun mä tulisin takaisin. Varmaan miettisin vähän että onko mun kirjoitustavassa tms. jotain vikaa.

tiinelli: Sun jutuista en muista ärtyneeni tai tunteneeni itseäni jotenkin turhasta valittajaksi.

Me oltiin tänään neuvolassa. Painoa pojalla on 6940g ja pituutta 60,5cm. Syntyessään 2880g ja 48cm. Kaikki on kunnossa, rokotteet sai. Aion antaa Panadolia.

Yöt on taas menneet ihan perseelleen, valvomista ja kitinää ja ähinää. Siinä se taas nähtiin että turha iloita että nyt yöt alkaa sujumaan kun muutama yö oli kunnollinen. Noh, jospa se tästä. Perhetyöntekijä käy meillä kerran viikossa 2-3 tuntia kerrallaan. Ajattelin mennä pitkästä aikaa uimahalliin ens viikolla :)

Vauvan kans puuhastelu, mä juttelen sille tai kanniskelen ympäri kämppää ja se kattoo tavaroita tai jotain, tai sit näyttelen leluja ja sellasta. Eilen huomasin että sitä hymyilytti hirveenä kun pyöritin harsoa niinkuin jotain propellia. Äidillä ollessa se jutteli ja hymyili kattotuulettimelle vaikka kuinka kauan.

Kiinteitä on maistellut ja nyt saatiin "virallinen" lupa luumusoseeseenkin vauva ummetuksen takia. Ja parin viikon päästä sais alotella perunaa jne. En viittinyt kertoa että pottua on jo annettu. Vauva syö jotain 1500ml päivässä eikä sekään meinaa riittää niin pakkohan tolle on antaa muutakin.
 
Tiinelli Ei, en todellakaan tarkoittanut sinua.
Minua ei ole myöskään millään tapaa häirinnyt sinun positiivisuus saatika onnellisuus. Eikä mistään kirjoituksistasi ole tullut lyttäysfiilis mieleen.
Täällä on varmasti paljon muitakin positiivisia ja onnellisia ihmisiä (positiivisuus ei muuten ole synonyymi onnellisuudelle. ;) Enkä tällä kommentilla tarkoittanut taaskaan sinua vaan totesin, koska jotkut ihmiset niin tuntuu ajattelevan!! )
Eikä siitä ole kyse, että jos joku on positiivinen niin hän päähän ottaisi. Vaan se tyyli millä sitä omaa positiivisuuttaan tuo esiin on se mikä herättää monissa negatiivisuutta.

Esimerkkinä ja hieman kärjistettynä tässä vaikka tälläinen: joku kertoo, että on hermostunut kun vauva itkee jatkuvasti mahavaivojaan, niin jonkun vastaus on: "Ei pidä tuollaisesta hermostua vaan pitää olla onnellinen että on vauvan saanu ja kitinät kuuluu asiaan." No joo, kaikki on ihan takuu varmasti onnellisia siitä vauvastaan ja jokainen tietää että kitinät kuuluu asiaan, mutta silti se ei tarkoita etteikö tulisi hetkittäin fiilis että hermot menee. Eikä nuo tunteet kenestäkään huonoa äitiä tee.
Tuossa nyt tuolloainen yks esimerkki.

En tiedä tajusko tai halusko edes kukaan tajuta mitä yritän rautalangasta vääntää, mutta ainakin väännetty on! :D
 
  • Tykkää
Reactions: kamiliya
LD Koita jaksaa! Mä oon niin elänyt tuollaisen vauvan kanssa, ensimmäinen oli just samanmoinen kun Tuomas-vauva. On Viljami nykyäänkin haastavampi kuin pikkuveljensä, luonteikas. Jos Tuomas on yhtään samanmoinen lapsi, saattaa olla pippurinen poika myös vanhempana =).

Viihteellä olin minäkin lauantaina, kaverin yllyttämänä ja lähes pakottamana, sitten kun oikeesti laitatuduin ja mentiin baariin, kaveri vielä tarjosi paukkuja, niin hänpä lähti selvittelemään välejään miehensä kanssa kotiin ja jätti mut kuppilaan. Onneksi siellä oli paljon tuttuja ja aamuyötä se oli kun tulin kotiin, en saanut taksi aiemmin. Istuin yksin taksikopilla ja häpöttelin huppelissa ihmisten kanssa :D.

flower saattaa olla suorapuheinen tyyppi mutta so? Mä ainakin tykkään, ja siis en puhu pelkän palstan perusteella vaan muutenkin mitä ollaan tutustuttu. Oonkin outo kun arvostan sellaisia ihmisiä jotka sanoa pamauttaa mielipiteensä päin näköä eikä kiertele ja kaartele. Eihän kenenkään tartte kommentoidakaan välttämättä mitään sellaisiin juttuihin mistä ei pidä. Tuskin kaikki jaksaa munkaan juttuja edes lukea, kunhan höpötän. Ja mä oon irl ihan samanmoinen ihminen kun täällä, erilaisuus on rikkaus ja joskus ärsyttää kovinkin kanssaihmiset mutta sitähän tää elämä on.

Vauvakuume ei taivas varjele ole!! Vaikka mä vauvoista tykkään niin ei pitkiin aikoihin ainakaan meille uutta vauvaa. Assi on sen verran temperamenttinen tyttö että piisaa hyvin useammaksikin vuodeksi hänessä vauvaa meille.

sane viihtyykö teidän vauva rintarepussa? Se on ihan hyvä viihdyke kun vauva saa olla askareissa mukana. Tiedän tunteen kun tämän ikäiset on jo enemmän seurallisia ja jos ekan lapsen kanssa on kahden kotosalla, tuntuu että pitää keksiä viihdykettä kun ei ole ketään muuta siinä ohjelmanumeroa tarjoamassa. Meillä on niin kova sirkus päällä pävittäin kun pojat myllää ja riehuu että siitäkin Assi tykkää, istuu sitterissä ja seuraa poikien leikkejä. Pian sane vauva lähtee liikkeelle ja keksii itse tekemiset ja pahanteot :D.
 
Mindi,meillä myös keskimmäiseltä jäi nyt kokonaan yövaippa pois.Ikää 2,5v ja vaippa ollut pitkään kuiva myös yön jäljiltä.Olenkin sitten käyttänyt vessassa yöllä kun poika on ruokaillut.Vessassa olevasta potasta tiedän jos tytöt ovat käyneet itse yöllä vessassa,eikä mun ole sitten tarvinut käydä herättelemässä keskimmäistä.Mukavaa kun on vaan tuo yksi vaippapeppu :)

Oma aika ainakin mulla on nyt tosi kortilla.2viikkoa jo takana tätä elämää kun mies on muualla töissä ja näin päikkäriaikaan harvemmin istun koneelle.Ennemmin sitä ottaa torkut sohvalla tai lukee lehteä ihan rauhassa.

Kiinteiden anna vielä hetken olla,vaikka poika syö edelleen yöllä 2-3tunnin välein.Pari kertaa olen kokeillut vellin vaikutusta,mutta samaan tyyliin heräilee silti.

Vauvakuumetta ei tänne enää kiitos,kolme riittää mainiosti.

Palstasta,monella on oma tiukka mielipide ja osa suuttuu jos sanoo vastaan.Itse en jaksa kommentoida/lukea aina tarkasti riitelyitä.Ennemmin lueskelen normi arki elämästä ja vauvajutuista,joskus löytyy vinkkejä muiden elämästä yms..
Mutta kaikesta saa aina riideltyä..on kyse sitten imetyksestä,kiinteiden aloituksesta,tutista,vaatteista,äidin omasta ajasta ja myöhemmin sitten päiväkodista ja perhepäivähoitajasta..


mamskeli ja poika 3kk1vko
 
ihana kuravelli täällä palstalla taas naiset hei kyllä täällä muutkin voivat miettiä kirjoituksiaan kun floweri minä lueskelin omiani raskausajalta ja tosiaan en ole antanut itsestäni välttämättä ihan oikeeta kuvaa. Ärräpäitä lensi ja tekstit on luettu ihan pilkulleen ja tietysti viilattu jokaista mutta ilokseni huomasin EN TOSIAANKAAN OLLUT AINUT :LOL: sitä vaan jokainen puhuu joskus mitä sylki suuhun tuo, mitäs sitten? "Suoraan sanottuna, suurinpiirtein sellaista elämä on" :heart:

mieleeni tuli oiskohan täällä muita kiinnostuneita fb kautta keskusteluun? minulla on esikoisen odotusajoilta monta kaveria siellä ikähaarukalla 20-40v ja paljon on keskusteltavaa löytynyt. ainahan sieltäkin pääsee pois jos ei jutut miellytä :D
 
mamskeli: tosi on, ihan ihanaa kun vaan yksi vaippis huushollissa :D Mähän meinasin sen yövaipan pitää, mut sitten aattelin että mitä turhia kun se aina kuiva oli...

Mä toivoisin, että täällä nyt tää ilma ois nyt sitten tän keskustelun myötä vähän parantunut ja ehkä jotain opittu. Munkin mielestä tässä on monella oma osansa, ehkä joku sanoo toisaalta kärkkäästi mut sitten otetaan myös hyvin herkästi henk.koht itseensä.

Mun puolesta sana vapaa ja vastuu lukijalla :D
 
  • Tykkää
Reactions: dindei
Tää on kyllä hauska kun kovalla metelillä lähdetään ja sitten kuitenkin aina palataan takaisin! :D Mutta tervetuloa kaikille lähteneillä ja uudelleen palanneille!

Vauvan kanssa puuhastelu Meillä paijaillaan, halaillaan, pyöritään lattialla, ihmetellään leluja yms. ihan arkipäiviäsiä juttuja yhdessä. Mitään vauvaharrastuksia ei ole eikä aloitetakkaan. Keskimmäisen kanssa käytiin vauvauinnissa ja se olikin ihan kivaa mutta oli niin hulluihin aikoihin ettei sitten sopinut kuitenkaan meidän päivärytmiin, joten sekin meiltä sitten loppui!

Facebook Aktiivinen naamakirjailia olen ja mielelläni senkin kautta "kuulumisia vaihtelen" Eli jos haluaa kaveriksi niin voi laittaa yksärillä nimeä niin lisään kyllä kaveriksi! :)

Meidän poika oli tosi haastava vauva ja edelleen on tosi voimakas luontoinen näin 3veenä! :D Meillä kaikki lapset aika tulisia tapauksia, eli vanhempiinsa tulleita! :whistle: :D

Meillä huomenna 3kk neuvola. Kiva päästä kuulemaan uusia mittoja kun itsestä tuntuu että tyttö on venahtanut vaikka kuinka ja paljon.

Liro ja typsykkä 3kk
 
tiinelli minäkään en ole huomannut sinussa ylimääräistä positiivisuutta sen enempää kuin negatiivisuuttakaan eli ainakaan minun mielestäni et ole ärsyttänyt liiallisella positiivisuudella. Olet ollut ns.tavis muiden joukossa:D

Kuten tuli ilmi,flower on ollut nyt tapetilla juttujensa takia. Minun mielestäni flowerin jutuissa ei niinkään ole vikaa vaan juuri siinä miten hän ilmaisee kommenttinsa. Minun mielestäni aika kärkkäästi ja tämän vuoksi voi sitten aiheuttaa ärsytystä. Ja minulle myös pistänyt silmään miten paljon hän haukkuu eksäänsä:confused: Ymmärrän toki jos eksä on ollut kusipää ja hakannut henkisesti ihan lyttyyn mutta sellainen ainainen valitus ja papatus siitä miten kamala tämä ihminen on aina ollut,on mun mielestä aika outoa. Itselläni on takana niin henkistä kuin fyysistäkin väkivaltaa minkä vuoksi olen psykologillakin käynyt mutta en silti ole suuna päänä joka tekstissä haukkumassa eksiäni. ne on eksiä eikä mua suoraan sanottuna enää vois vähempää kiinostaa. Toki esikoisen isän kanssa ollaan yhteyksissä useinkin ja hänen kanssan ollaan otettu useinkin yhteen eron jälkeen mutta emmä häntä jaksa täällä parjata vaikka välillä olen ollut niin raivoissani. Tulee vaan mieleen että ei kai se mies aina ole voinut olla läpimätä jos kerran lapsiakin on tullut tehtyä?:confused: Mutta tämä nyt oli vaan tällanen ohi aiheen ja toki kaikkia vitutuksen aiheita täällä saa päästellä,minähän en ole mikään sanomaan Flowerin tilanteesta kun olen täysin ulkopuolinen mutta tällaisen kuvan nyt olen saanut.

puuhastelu ei munkaan mielestä pidä syyllisyyttä tuntea jos ei koko ajan jotain tekemistä ole. Meillä Lenni voi istuskella sitterissä välissä jopa tunteja:whistle: Mikäs siinä jos poika viihtyy. Olen kyllä huomannut että tietty itku on selvää tylsyysitkua :D Silloin otan syliin ja yleensä laitan jalkojen päälle istumaan(siis niin että itse olen puoli-istuvassa asennossa jalat koukussa ja vauva istuu reisiäni vasten) ja siinä sitten laulellaan tai muuten vaan ilveillään. Mies on viitseliäämpi keksimään ´leikkejä´,nostelee poikaa ilmaan ja leikkii ´lentokonetta´yms. :)

Meillä on vielä melkein 3veellä yövaippa.Esikoinen oli vähän yli 2v kun jäi kokonaan pois eikä mitään ´ohivuotoja´tullut. Nyt keskimmäinen on ollut melkein vuoden jo päiväkuiva mutta yökuivuus ei ota onnistuakseen,vaippa on melkein aina märkä aamuisin ja jos ollaa oltu ilman vaippaa niin pissat on yöllä sängyssä. Luulen että Lennin syntymä jotenkin nyt pisti tämän asian jäihin,keskimmäinen kun oli niin mustis. Mutta ajan kanssa sitten....

Kiva dindei että palasit taas palstalle :D Muistan sinut aina tämän pinon huonovointisimpana odottajana:LOL:

MItäs mammat meinaa juhannuksena tehdä? Itse suuntaamme mökille Keski-Suomeen koko konkkaronkan kanssa. Lennin eka kerta mökillä :) Olemme aina vuosittain vuorotelleet minun suvun ja miehen suvun mökin kanssa,kaupungissa ei olla koskaan jussina :) Miehen isovanhemmat omistavat kokonaisen saaren hieman Jyväskylän yläpuolelta,meidän mökki taas on hieman Mikkelin vieressä :)

Nyt laitan esikoisen isänsä matkaan:wave:
 
Heipsan!

Toivottavasti saatas nyt vaan hyvä henki takaisin :)

Meillä eilen 3kk neuvola. Just ja just sain pidäteltyy itkun ku neiti sai rokotukset. Miten se onkin niin sydäntä riipasevaa? Ihan erilainen itku ku koskaan ennen ja se väpättävä alaleuka.. *snif* Kokoa oli 59cm ja 6070g, esikko oli samanikäsenä 4.5cm pidempi :O Rotavirusta ei saatu.. En tiennykään et se on niin tarkka, ku siit on vajaa kk (4pv vajaa) ku viimeks oltiin, niin sitä ei voinu antaa. Saa sen vasta 4kk neuvolassa 19.7, eli ilmesesti se ei sit haittaa et menee tosi paljon myöhään.. ?

:'( Meidän (on mun isällä nyt asunu esikon syntymästä lähtien, eli melkeen 7v.) melkeen 15v. koira pääsi tänään vehreemmille laitumille. Voi niin rakas <3 Vaikka olikin vanha, niin sattuu kyllä :(

Tänään on kyl saanu mietittävää kerrakseen.. Mulle soitettiin aamulla, tuunko ens keväänä töihin.. Mul oli ihan vakaa tarkotus mennä vasta vuoden päästä syksyllä, tai siis hakea keväällä ja kattoo nappaako, mut nyt saisinkin jo n.4kk töitä, mikä ois työkokemuksen kannalta tosi hyvä. Mä siis valmistuin vuosi sitten ja viime syksyn tein vaan sijaisuuksia. Se kuitenkin tarkottas et mun tarttis tehä jo syksyllä n. 20 päivää. Isä kyl lupas olla pienen kanssa, mut en sit tiiä.. Tää lapsi kuitenkin vaan kerran pieni, enkä millään toisaalta haluis hänt ihan viel 10kk viedä hoitoon, jos ei ihan pakko.. En sit tiiä..

Noh nyt vaunuissa huudellaan.
 
Hellou!

Onko muita kenen vauvat syö harvoin? Meillä syödään enää 4 kertaa/vrk. Maitoa menee kerralla 175ml ja iltasin velliä 2dl. Tuntuu hurjalta et syö noin harvoin. Tosin nyt olen antanut maistella soseita parin lusikallisen verran päivässä. Mut se tuskin vaikuttaa syömishaluihin. Poika on kuitenkin iloinen ja nukkuu hyvin joten ei kai mitään hätää ole, paitsi omat päähänpinttymät. Eli lapsen pitäs syödä aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Näitä noudatettiin esikoisenkin kanssa tässä iässä :)

Jenksu ja Tico 3kk 2vko
 
jaa-a... mitähän tänne arvais laitella.

naurukohtaus ihmetteli miksi puhun eksästä. niin, erosta on juuri tullut kaksi vuotta mikä on todella vähän. yli 10 vuoden piina ei hevillä jää tuosta noin vaan taakse. muuten kyllä mutta kuten aiemminkin totesin niin raskaus herkisti ajatukset. Ja olisi suunnattoman paljon helpompaa mennä omaa elämää eteenpäin jos kyseinen mies antaisi mun ja lasten elää rauhassa. mutta ei. ilkeilee vähän väliä, niin ottaahan se koville, ja on ollu helpottavaa purkaa sitä psykologin lisäksi myös täällä. ja ammattiauttajan mukaan mulla voi viedä vielä kaksi vuotta ennenkuin tää on ohi ja niin kauan kuin eksä on hankala, mun toipuminen kestää...

käsi kädessä kulkemisesta kommentoin juu, mutta miksi nyt kukaan siitä pahoitti mielensä? enhän mä ketään teistä siinä pätkässä puhunut vaan nimenomaan mainitsin eksäni, jonka tunnen, te ette. eikä tarkoitus ollut muutenkaan puuttua mihinkään muun vuoksi muuta kuin et miten kaikki karikot vaikuttaa lapsiin.

muutenkin muutkin puhuu asoista suoraan, musta tuntuu että mut on vaan otettu porukalla hampaisiin, oonhan kuitenkin ollu aika alusta saakka porukassa ja kirjoitellut aika paljon enemmän kuin jokunen muu.. eikös joku laittanut että terveessä parisuhteessakin tulee pakosti riitoja ;) ottakaa nyt se relaus-vaihde päälle ja antakaa mun olla, pliiiiiiiiiiis :D
tää on vähän niin että jos kerran on sananvapaus niin mielipide-eroja tulee.
valitettavasti mulla ei ole tarvetta mielistellä ketään eikä teeskennellä mitään. juttu senkun jatkuu :)
 
Kädestä pitäminen me ollaan täällä korvessa eikä aina meitä kukaan nää niin kyllä me saatetaan halata tai pitää toisiamme kädestä tuolla navetan takana :).
Mulla on sellainen kaveripariskunta jotka puhuu toisilleen jatkuvasti tosi rumasti ja ovat onnellisia omien puheidensa mukaan, heistä tulee mieleen Martina ja Esko, jopa ulkonäöllisesti. Jos mä sanoisin mun miehelle siihen sävyyn kun kaveri miehelleen niin mun herkkis ukkoni mököttäis ainakin 2 viikkoa.
Mulla on sellainen mies että sen kanssa on vaikee riidellä, se on liian kiltti. Ei se koskaan sano mulle pahasti ja on muutenkin reilu. Mun oma kiihtyvyys on nollasta sataan 5sek mutta joudun hillitä itseäni ja kunnioittaa toista ja olla kiltti takas.

Existä musta saa puhua niistä vaikka maailman tappiin, ei mua haittaa yhtään kuunnelle/lukea. Mä ihan pidän mun omasta exästä mutta sen uus vaimo vihaa mua eikä tykkää meidän yhteisistä lapsistakaan ja pojat tulee usein pahalla mielellä isältään. Heillä siis yksi yhteinen lapsi joka on eri arvossa kun mun pojat, siitä on tullut vääntöä kun mun sydän särkyy kuunnella poikien juttuja kuinka tää äitipuoli kohtelee poikia kuin ilmaa tai nälvii.

FBssa olen kans paljon, joskus menee pari päivää etten käy ollenkaan mutta kaveriksi alan kyllä ja oikeastaan tykkään enemmän tutustua just niin että ollaan omina itsenämme, mä en oikein osaa tätä virtuaalielämää ollenkaan...

Tykkään lukee myös tota Mitäs Nyt puolta mutta harvoin kommentoin. Sielläkin muutama hyvinkin räikeä persoona, heidän juttujaan on kiva lukee vaikken ite koskaan puhuis niin kärkkäästi!! :LOL:

Mitäs Nytillä provosoidun usein koiria koskevista jutuista vaikkei saisi, mulla vaan kiehahtaa eläinten asiat turhankin herkästi kun oon ikäni keräillyt pitkin kyliä kaltoin kohdeltuja eläimiä...

Assi-vauva oli tänään ekaa kertaa tunnin anopilla hoidossa, hyvin oli mennyt. Ollaan opetettu vauvaa juomaan myös korviketta pullosta että isänsä ja anoppi pärjäis sen kanssa jos mulle tulee menoa, oon saanu liikkumavapautta sitä kautta. Assilla on tasan yhdenlainen pullo mistä suostuu syömään ja korvikekin pitää olla tiettyä merkkiä ja tietyn lämpöistä. Tuttia vauva ei syö ollenkaan. Sillä lailla meillä haastava vauva että kaikki asiat pitää tehdä just niinkun hän vaatii tai muuten kitisee....
 
  • Tykkää
Reactions: flower again
Voi helkutti, kirjotin pitkät pätkät ja taas hävis, siis mua inhottaa kun näin käy!

Juhannus: varmaan mökille. Tosin, jos oikeen huono ilma... en tiedä viitsiikö tän sirkuksen kanssa mihinkään lähteä. Meillä on kiva, kun mökille rantaan on noin 30 min, eli nopeet äkkilähdötkin on mahdollisia.

Existä: Puhukaa vaan, omani oon jo unohtanut :D Kamalalta kuullostaa, varsinkin tuollainen lasten eriarvoistaminen äitipuolen osalta.

Vauva syö sen noin neljä kertaa vuorokaudessa, semmosella oikeen kunnon imulla (+korviketta aamuin illoin). Mut muutenkin voi tissillä fiilistellä useastikin päivän mittaan. Oon ollut itse kanssa vähän huolissaan, että saako tarpeeksi, mut kaipa se saa kun on tyytyväinen ja semmonen ihana heltta tossa kaulan alla :LOL:

Flowerin kanssa mulla on useinkin mielipide ollut eriävä, mut tullaan ihan toimeen kyllä :) En usko, että täällä ketään nyt pahantahtoisesti toisia lyttäilee...

Meillä jää vauva nyt ekaa kertaa päiväksi hoitoo heinäkuun alussa, kun isompien kanssa lähdetään särkäniemeen. Vähän jännittää miten pärjää isovanhemmat.

Muhun on iskenyt ihan älyttömän iso sisustuskärpänen, enkä oikeen tiedä miten päin olisin, kun kaikkee tekis mieli muuttaa´, mut ei vaan oo aikaa.

Mindi83
 

Yhteistyössä