Maalismussukat - syntyneet

Vaatteet meillä menossa 62. Tuttan vaatteet kun hirmuisoja niistä menee 56. Ihan kiire ei ole vielä seuraavaan kokoon.

vaipoista Meillä ei ole minkään merkkisellä vaipalla ollut ylivuotoja. Tosin mä avaan tarkkaan kaikki rönsyt (pampersissa tiukasti kiinni sisä rönsy) Asettelen huolella oikeeseen kohtaan, teen kourut, katon et pojan vehje alaspäin ja napakasti kiinni ja sitten suoristan vielä ulkorönsyt ja ohivuotoja ei ole ja vaipan annan mennä kunnolla märäksi. Tosin työssäni joutunut vaippoja paljon laitteleen ja koulutusta saanut. Kestoja haluun kokeilla, mut ajatellut, et sitten kun muutetaan. On tuota kuivaus tilaa enemmän.

lemmikeistä Mulal oli kaloja ennen raskautta, mut annoin ne mun serkulle. Mä olen niin helpottunut kun ei ole mitään lemmikkiä nyt tässä hässäkässä. Kyl sitä pärjäis kun on pakko, mut kyl helpottaa huomattavasti et ei eläiniä. Sit kun poika isompi, niin kissoja tulee muutama.
Ihania noi teitin koireat, kun niin vartio.

meikki mä olen nyt muutamana päivänä laittanut kevyttä ehostusta, mut en ole enään vuosiin ollut oikea meikkaaja. Nuorena olikin silmät ja huuletaina mustana. Mä kun enimmäkseen kotona ja iho todella kuiva, niin en ole jaksanut tressailla meikkejä. sit kun noi pullonpohjat poissa päästä, ei nää meikata ja aina ei jaksa piilareita laittaa.

ON
eilen poika ei nukkunut iltapäiväunia ja oli illan tosi kiukkunen ja valitteli mahaansa. nukahti mun syliin 30 min ja taas jatku huuto noin 1,5 tuntia ja sit nukahti taas syliin. nukku siinä tunnin ja kannoin omaan sänkyyn. Illalla ei tullut ysömisestäkään mitään, joten söi yöllä kaksi kertaa. poika nukahti n 20.30 aikaan ja nousi nyt aamulla 6.40. söo 1.30 ja 4.45. eli ihan mukavasti noi yöt menee. Musta eillen ei paljon sitä ilmaa mahassa ollut, et tais väsymystä huutaa eniten.
Mä syön nyt gluteenittomia leipiä ja maitotoutteita vain laktoosittomia jugurtin ja lasin maitoa päivässä. En oikein keksi miten enään voisin rajoittaa.

Ihana sade ilma tänään:heart: saa nahdä pääseekö lenkille illasta. Päivällä anopille syömään ja mies nyt aamun taas raksalla.

Eilen innostuin uudesta imurista niin, et tuli lattiatkin pestyä. Imurissa niin kova imu, ettei meinaa jaksaa veivata jos täysillä, ihanaa.

eilen sain kirjaa luettua reilusti ja nyt pojan päiväuni ajan aion uppoutua takas rakastuneiden vampyyrien maailmaan ja irtaiútua todellisuudesta.

kysymys Touhuatteko paljon vauvojenne kanssa lihaksia voimistavia liikkeitä??? Onko teille neuvolasta opetettu niitä? Mulle ei ole puhuttu mitään, mut siskoni saa joka kerta uusia jumppa ohjeita ja kanto vinkkejä. Mites kuinka paljon teidän vauvat viihtyy mahallaan ja nostelee päätään? meillä kun ei viihdytä, saati nosteta päätä mahallaan. sylissä kyl nostelee.


sane & Eero 2kk 5 pv
 
LD: joo tiedän kyllä tunteen. Minäkin siellä sairaalassa purskahdin itkuun, kun tällänen "vanhankansan" hoitaja selitti, että nälkä sillä on... Tuli siinä vähän sitten tulistuttua, ja sanoin että veet sillä mikään nälkä on... tissistä tuli suihkuumalla ja oltiin jo siinä vaiheessa ruokittu myös korvikkeella ja usein. Onneksi lääkäri oli tuolla lastenpolilla ihan tosi mukava ja asiallinen ja oli myös sitä mieltä, että nälkäänsä ei ainakaan huuda. Näin jälkeenpäin oon ihan miettinyt, että oisko esikoisella ollut refluksia, kun puklaili aika paljon, mut eipä sillä enää väliä, esikoinen on ihan terve ja tyytyväinen nykyjään (vaikkakin pienempänä vaivas korvakierre ) ja eiköhän se teidänkin poika rauhoitu kun aikaa vähän menee. Koita olla ottamatta liikaa paineita siitä, vauvat nyt on vaan erilaisia, esikoisen serkkuakin nukutettiin sähköpora sängyn alla käymässä, että saatiin nukkumaan :D Ootko sä käynyt jossain tarkemmissa tutkimuksissa hänen kanssaan?

Koira: on vauvan kanssa todella rauhallinen, laittaa päänsä usein vauvan viereen sitterille ja siinä makaa.. meidän koirahan on semmonen pikkunen, joten ei valtaa koko sitteriä sentään :D Ulkona en ole huomannut mitään erilaista käyttäytymistä, aurinkoisella säällä etsii mahdollisimman kuuman paikan ja läsähtää siihen, eikä enää liiku, heh eihän toi oikeen vartiokoiraksi sopiskaan :LOL:

Mitään hirveetä lihasjumppaa en vauvan kanssa oo vielä vetänyt, noita varsinaisia jumppiakin suositellaan vasta 3kk vauvoille. Mitään neuvojakaan en ole neuvolasta asiaan saanut (ikinä), taipumus on vetää vaan hatusta kaikki...

Mahallaan en ole vauvaa vielä laittanut ollenkaan, en usko että vielä viihtyy. Päätään kyllä kannattelee suht hyvin noin pieneksi.

Jaahas, vauvalla on näköjäs jotain asiaa

Mindi83
 
Mindi: Joo se on niin ärsyttävää kun toiset tulee sanomaan että nälkä sillä on. Vauva huusi viimeks neuvolassa täyttä kurkkua, oli just syönyt ja se huutaa syönnin jälkeen yleensä. Joku neuvolatäti sanoi vauvalle lässyttäen että "Äiti varmaan antaa kohta ruokaa kun pikkusella on nälkä!" AAARGH!
Ei olla käyty missään tutkimuksissa. En mä oo asiaa edes silleen ajatellut kun oon luullut että tämmönen on normaalia ja vauvat itkee. Tiistaina on neuvola ja kyselen siellä onko tää normaalia ja vaivaakohan vauvaa joku.. Vaikka kumminkin siellä vaan sanotaan tuota että vauvat nyt vaan itkee.

Viime yö oli taas kauhea, oon nukkunut n. 3 tuntia kun vauva valvotti. Nyt sitten nukkuu jo toisia päikkäreitä, ekat oli 3 tuntia ja niin varmaan nämäkin. Eli silleen ei pitäs olla vikaa kun se kumminkin nukkuu mut rytmi kääntynyt päin peetä.. Mitenhän sitä sais muutettua. Kun ei kai tuota viittis väkisinkään hereillä pitää kun se kitisee sitten? Ja oikeestaan ei se pysy hereillä jos se on väsynyt, nukkuu missä ja miten vaan.
 
LD: Joo, kyllähän se kolahtaa ja ehkä tuntuu, että siinä sitä äitiyttä jotenkin "arvostellaan", vaikka useimmiten varmaan kommentoija on ihan "hyväntahtonen" kuitenkin. Ehkä esikoisen kohdalla on vielä vaikeampaa sulattaa niitä. Niin, kyllähän ne vauvat itkee, mikä sitten on normaali määrä en tiedä.. jos se alkaa äidin jaksamisessa näkyä, ehkä siitä voisi jotain päätellä... Mä koitin neuvolakortista lukea mitä se lääkäri oli sillon tutkinut, mut enhän mä saa mitään selvää sen käsialasta :LOL: Ainakin paljon testailtiin ja aloitettiin peptidi tutteli (joku semmonen se kai oli). Mut jotenkin tuo esikoisen rauhottuminen osui aika kivasti tohon kiinteiden aloitukseen, joten oisko siinä sitten ollut joku juju...
 
peppi J. R. Ward Paljastettu rakastaja ( 4. kirja sarjassa mustan tikarin veljeksiä). Suosittelen kyseistä kirjailiaa, jos vähänkin tykkää vampyyri rakkaudesta. On aikuisempaan makuun, kuin houkutus sarja.

ja pojalla äitiä ikävä
 
Lätkä,minäkään en ole urheiluhullu mutta mies katsoo noita pelejä ja sitten on tullut seurattua Suomen pelejä jostain kumman syystä.

Vaipoista,niin täällä on myös Pampersin 3koko menossa.Ja vaatteista on 62cm käytössä.Just katselin että kasa 56cm pitäisi laittaa pois,on aikas nafteja kun on ollut jo aikasemmin kaverin pojalle joten käytön myötä myös hieman kutistuneita.

Tää mamma kävi hieman kaupoilla ihan ilman lapsia ja löytyi jopa jotain kivaa vaatetusta itsellekin.Lähinnä uutta hupparia ulkoilureissuille ja samoin kenkiä.
Illaksi ois tarkotus tehdä vyötärönmetsästäjän pitsa suosittelen,löytyypi googlen kautta tuolla nimellä :)

Tässä Peppi 2v ja Eero 2kk1vko
 
Peppi Mä olen lukenut kirjasarjan englanniksi ja tämä 4 kirja on yksi huonoimmista. Kesän aikana ajattelin lukea uusimman enkkuversion, vielä en ole jaksanut ruveta takkuaan sitä. Ihan huippu kirja sarja!!!
 
Mun sisko on lukenu noita englanniks, sil on omana kaikki mitä on ilmestyny :D vähän oon kade, mä en haluu enkuks lukee kun tykkään vaan et sanat soljuu mielessä, ei jaksa ajatella ja kääntää mielessä :) Ei tää nelonenkaan huono oo, mut on ne kolme ekaa tietys mieles parempia. Ootko lukenu Nora Robertsin vampyyritrilogiaa? Morriganin risti, Jumalten tanssi ja Hiljaisuuden laakso? Nekin on ihan huippuja :) Tintti, lukuun vaan ;))
 
Huomenta!

Suomen pelit voi toki meillä katsotaan ja oon ihan liekeissä mukana! Niin se vaan mm-kulta tuli =).

Meikkaus mäkin ehdin ruskettua noiden lämpimien säiden aikana ja ihanaa kun meikkiä tarvitsee laittaa enää kevyesti, oon kans jättänyt meikkivoiteen pois, ripsari, helmiäisluomiväri, kulmat ja huulikiilto+poskipuna. Sais vaan tulla lisää aurinkoisia päiviä kun mulla rusketus ei pysy kunnolla ja solariumiin en nyt tänä vuonna kerkeä :D.

Vauva viihtyy vatsallaan ja kannattelee päätään joka asennossa, ihan erilainen vauva kun aiemmat, tämä tyttö mönkii ja huitoo käsillään. On ihan kuin lähdössä menemään koko ajan, päänsä hallitsee täysin ja vatsallaan ollessa nostaa korkealle mutta välillä kiepsahtaa kyljelleen kun pää painaa niin paljon.

Meillä tänään lääkärineuvola vauvalla klo 12.40. Pitäis itse hilppasta suihkuun vielä kun vauva nukkuu.

Kiirusviikko tulossa kun ristijäiset täällä kotona sunnuntaina, en kyllä jaksa ottaa paineita mistään. Haluaisin muutenkin että se olisi rento tapahtuma, mitään en vihaa niin paljon kun jäykistelyä...

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Meillä muuten tuo Eero seurasi myös pelejä.Esim. olin makkarissa vaihtamassa vaippaa pojalle ja kun peli alkoi ja telkasta kuului Anteron ääni,niin pää kääntyi heti oven suuntaan ja alkoi hirveä huitominen.Poika istui sitten usein sitterissa ja seurasi peliä hirveä sätky päällä.Hermot meni tietysti aina kun tuli erätauko..
Eilen poika sitten sammui ennen klo21 joten tärkeä peli jäi näkemättä :)

Meikkaamisesta,niin itse ainakin päätin että vaikka olisi olo kuin junan alle jääneellä niin voihan sitä hieman peittää tummia silmänalusia ja laittaa ripsaria aamupalan jälkeen.Josko ei olisi niin huonosti nukkuneen näköinen ja itselläkin on ollut parempi olo kun on jaksanut aamusta hieman pöyhiä myös omaa kuontaloa :)
Mulla tapana kun on että voin ihan hyvin mennä kauppaan ilman meikkejä.Toisilla maidon haku lähikioskilta vaatii paksut pakkelit,mutta jokainen tyylillään :)
Just sainkin jo ruoan pois uunista ja saa nähdä pääseekö miten puistoilemaan tänään.Ilmeisesti on luvattu sadetta ja ulkona onkin uhkaavan harmaata.

Huomena tulossa vieraite,joten pientä nurkkien siistimistä ja leipomista tiedossa siis.Hetken aikaa onkin hulinaa kun ystävä tulee kolmen poikansa kanssa kyläilemään ja meillä kaikki koirat kotona sekä mies...eli 3 koiraa + 3 aikuista + 6 lasta = kaaos?

kaarja:meillä on tytöillä ollut samanlainen pehko,sekä mulla ja miehelläni aikanaan.Tuo tuppaa olemaan tinttitukka tyylillä ihan itsestään ja kylvyn jälkeen vetää kiharalle.
mamskeli pirteänä uuteen viikkoon
 
Viimeksi muokattu:
huomenta vaan täältäkin

meikkaamisesta myönnän että kuuluin ennen tohon "pakkelit naamaan lähikiskallekkin"- ryhmään... mutta meikki oli mulle tae siitä ettei kukaan nähnyt miten paha olla oli todellisuudessa... että näytin silti viimesen päälle laitetulta.. Nykysellään voin jopa mennä kauppaan ilman meikkiä, oon huomannut että on se vaan vapauttavaa olla oma itsensä myös tolla tavalla. Joka päivä ehostan kyllä mutta ei mitään mega-paula-meikkiä ;) ei enää... lapset ja mies on sanoneet että olen kauniimpi jopa ilman meikkiä, hahah no, ite en kyllä IHAN usko ;) mutta toisaalta kiva saada palautetta .. mulla on tapana myös kattoa peiliin vaikka kotona olenkin, jaksaa väsymyksen keskellä paremmin kun ei ihan sängystä repäistyltä näytä :)

vauva vatsallaan ja pään kannattelu no kyllä tuo viihtyy jonkin aikaa kerrallaan. Selän ja käsien lihakset vahvistuu hiljakseen ja päätä ei juuri lainkaan tartte anää varoa. on kans sellane touhottaja, että oksat pois :D hirvee meno päällä ja istumaan pönkii kovaa vauhtia ja sellasella tarmolla!!!! mä pidän aika ajoin, monta kertaa päivässä lattialla viltin päällä vauvaa. sitterissä viihtyy jo hyvin. ja sylissä pidän kans siivoillessa tai laittaessa ruokaa. Ei kai sen enempää jumppaa vauva ees tarvii. vauva-uintiin tekis kovasti mieli, saas nähdä miten saadaan aikaiseksi. uimahallikin menee kesällä taas kiinni joksikin aikaa, juuri silloin kun meidän vauva sinne saattais päästä.. no, ehtii sitä uimahalliin muulloinkin :)

kirjat lukeminen ei oo sekään mun juttu :D oon niin tekeväinen ihminen et ennemmin häärin ulkona tai vaikka siivoan kun istun ales lukemaan,... illalla en ees pysy hereillä jos alan lukemaan, toiset jaksaa toiset ei :)

menkat ja ehkäisy noniin, toiset menkat alkoivat, kierroksi tuli tasan 28 päivää. Lääkärin ohjeistuksen mukaan odotin nämä toiset vielä, että nähdään että kroppa varmasti toimii. Ja tänään sitten pillerit kehiin, ekana vuotopäivänä ne kun tarvii alottaa. ihanaa päästä normaaliin rutiiniin tässäkin asiassa kiinni :) enkä oo ees juurikaan kipeä, hiukan vihloi jo eilen mutta liikunta auttaa selkeesti. pihahommissa meni eilinen päivä, ja tänään varmaan möngin lisää. Siis ellei sada....
ja pillerithän voi muuten aloittaa vaikka imettäisikin, olikos se niin että yhdistelmiä ei saa mutta muita saa? no, mun kannalta aivan sama :D

vauvan kehitys alkaa hiljakseen tavoitella varpaitaan, eilen huomasi oman kätensä :D topakka tyttö kerran on, niin kyllä se kehityskin etenee erilailla kun hintelämmillä... esikoiseen esimerkiksi verrattuna, melkein kilo syntymäpainoissa kuitenkin eroa :D puoli-istuvassa asennossa viihtyy parhaiten, ja ei kyllä varmaan kauaa mene että vetää itsensä istumaan, en usko että puolivuotiaaksi saakka odotellaan... sellanen ähellys meneillään ...
ja niskaa tosiaan pitää jo aivan itse, välillä väsyy.. mutta sylissä jo saa aika omillaan olla. varon tietenkin vielä, ettei retkahda yllättäen vuavan väsyessä.

suomen pelit vauva oikeesti tykkäsi kans kattoa meilläkin :D aluks oli kitinää eilenkin mutta samantien kun suoman joukkue näkyi töllössä, ilme vakavoitui, silmät suurina ja sormi pystyssä sitä seurasi :D pienestä se alkaa ;)

sateinen päivä tiedossa... vaunuihin sadesuoja vaan päälle ja ulkoilemaan :) tai no, siivoan täällä ensin ja jos sitten ...mukavaa uutta viikkoa länsirannikolta :)
 
Kirjoista mä olen kova lukemaan ja ihan harmittaa tämä lukutauko, ei ole vaan jaksanut. Nyt sain taas uuden hyvän kirja vinkin, kiitos peppi, en ole lukenut.
Kaikki kirjat menee fantasia, rikokset ja romantiikka.
Olen myös ajatellut lukea lapselle paljon. Luin hänelle jo kohtu aikana.Nyt jaksaa välillä kuunnella muttei aina.

Lattialla olo Pidän poikaa tosi paljon lattialla ja kova on viuhtomaan ja potkimaan. Eteenpäinkin menee tyylillään.
Päätään kannattelee sylissä ollessaan ei muuten. Jäntevä niska kyl on.
Meillä huidotaan lelukaaren leluja ja seurataan tarkkaan. Nyrkki ajoittain suussa, mut musta ei vielä kunnolla ole hokannut käsiään tai varpaitaan.

Huomenna sit yritän leipoa ja Eeron serkku tulee viettään nimppareita keskiviikkona perheineen. Saadaan kaksioon vilskettä, etenkin jos tuovat koiransa vielä mukana.

Eilen poika taas huusi muutaman tunnin illasta. Et se on sitten väsyttävää ja hermoja raastavaa. Muuten kaikki sujuukin hyvin ja poika hyvällä tuulella muun osan päivää. Yöt nukkuu hyvin. Nyt iltapäivunet olleet pitkään lyhkäsiä, vaikuttako sitten iltaan, et on yliväsynyt? Mut kun ei nuku niin ei nuku, ei sitä väkisinkään saa toista nukkuun.
Noiden huuto kohtausten aikana yleensä röyhtäilee ja piereskelee. Kun samaa tekee muina ajankohtina päivällä, niin ei huutele asiaa. itseä tressaa noi illat, kun usein yksin silloin.
Mies lähtee vkl tallinnaan, saa nähä miten selviä/ jaksan. No hyvin se menee.

Nyt poika huutelee vaunuja liikkeelle

sane
 
Kehitys mä en ole tiennyt että syntymäkoko vaikuttaa?
Mulla esikoinen oli yli 4kg, normaalisti kehittyi ja kakkonen 3710g ja ihan pikkuisena vauvana oli sellainen rauhallinen eleetön vauva mutta kehittyi huimaa vauhtia, vatsalleen kääntyi alle 3kk, käveli ilman tukea 10kk ja tuen kanssa käveli 6kk. Puhumaan oppiminen vähän viivästyi, mutta lukemaan poika oppi 5 vuotiaana.
Tämä vauva tuntuu olevan kaikista mun lapsista jäntevin ja nopein kehittymään vaikka oli vaan pikkuisen päälle 3kg kun syntyi. Käsiään ihaili ekan kerran viikko sitten ja vatsallaan ollessa yrittää potkia jaloilla itseään eteenpäin, pää korkealla. Sylissä kun pitää pystyasennossa, yrittää pomppia jo kovasti. Mutta jos tosiaan pikkuisen kokoiset kehittyy hitaampaa, niin voihan olla että oikea liikkelle lähtö venyy...

sane meillä vauva huutaa iltaisin jos pääsee yliväsyneeksi. Me yritetään ajoittaa vaunuihin vauva niin että herää siinä klo 19 aikaan, sitten jaksaa olla hyvällä tuulella sinne klo21 asti. Ja sama juttu kun teillä, pieree kyllä päivisinkin mutta iltaisin niihin liittyy kitinää. Nyt on kyllä selkeesti iltakitinät vähentyneet. Lauantaina mies oli aamusta saakka polttareissa, mun kaveri oli meillä illalla ja vauva oli ihan tyytyväinen koko illan, saatiin juoruilla ja juoda iltakahvitkin ihan rauhassa, vauva jokelteli sitterissä pöydällä.
Eilen oltiin jo tytön kanssa ensimmäisiä ratsastuskisoja katsomassa (sai mies potea krapulaa rauhassa kotona ;) ), vauva nukkui mennessä ja tullessa ja koko kisojen ajan.

Nyt alan valmistautua neuvolaan...

tiinelli ja tyttönen, ylihuomenna 7 viikkoa :heart:
 
Sateista päivää :)

meikkaus en päivettynyt aurinkoisina päivinä yhtään,tosin en ollut ilman meikkiä ulkonakaan. Joten käytän vieläkin meikkivoidetta,puuteria,poskipunaa ja kulmaväriä. Ripsiin en tarvitse mitään kun on noi pidennykset :) Ne kyllä tuo oman lisänsä vaikka olisi ilman meikkiäkin. Odotan innolla että päivetyn niin mun ei varmaan tarvitse käyttää juur mitään,kesäisin ihokin on hyvässä kunnossa ja sitten kun vielä värjää kulmat niin en tarvitse muuta kuin huulikiillon :)

kirjoja tykkään myös lukea,olen vaan tosi laiska käymään kirjastossa vaikka se on tossa oven edessä:ashamed: Kesällä on ihana mökin terassilla maata aurinkotuolissa ja lukea tai sitten täällä kotopäässä rannalla :)

lattialla Lenni viihtyy suht hyvin,kannattelee päätä tosi hyvin ja on muutenkin jäntevä vauva. Jos on esim.sohvalla puoli-istuvassa asennossa tyynyä vasten niin punkee samantien itse kokonaan istumaan mutta rojahtaa tietysti eteenpäin ja sekös harmittaa :) En muista näistä aikasemmista millon kukin oppi mitäkin mutta ei kukaan muistaakseni ole mitään kovin myöhään tai kovin aikasin oppinut eli ihan normisti kaikki kehittynyt. Keskimmäisellä oli pientä puheenviivästymää mutta nyt puhua pölpöttää jo ihan normaalisti,täyttää elokuussa 3v.

lätkää tykkäs Lennikin katsella,mun onneksi se loppu eilen.

Itsellä on viimeaikoin ollut jotenkin tosi paska olo :( Olen todella vihainen koko ajan ja pieninkin ärsyttää. Raha-asiat on viturallaan ja parisuhde vieläkin enemmän :( Sitten huudan lapsille ja miehelle vuorotellen :( Tuntuu etten saa enää mitään aikaiseksi ja väsyttää vaan. Tiedän,ulos pitäisi lähteä ja joka päivä käynkin edes vähän mutta eniten kyrsii kun en saa aikaseks aloittaa sitä kunnon liikuntaa,zumbat summuut. Ensinnäkin se on niin tajuttoman kallista ja toisekseen pitäsii selvittää lapsiparkit summuut vai onko niitä yleensä, Jos ei nii sitten mun pitää viedä' Lenni isovanhemmille hoitoon aina kun haluan salille ja se sitten tietää taas lisävaivaa:stick: Mä oon jotenkin niin pahantuulinen koko ajan että ihme kun en huutele tuolla pihalla vieraille ihmisille:stick: Ja tiedän että liikunta varmasti auttaisi asiaa mutta kyrsii kun on niin saamaton:kieh:

Nyt alan valmistautua psykologille,sopivasti just se aika tänään niin pääsee purkamaan :)

-Naurukohtaus ja Lenni huomenna 3kk-
 
"Nyt poika saunoo se valvoo se riekkuu ja rällää..." Täällä tuli kanssa eilen oikeen hyvät fiilikset voitosta, hieno homma! Mut onhan se kiva, että nyt se on ohi... meillä ainakin on telkku oikeen huutanut, et meinasin jo kuulon menettää... antero vaan kaikuu korvissa, voi helkutti :D

Mamskelilla über söpöt lapsukaiset!


Kirjat: juu ei, ei enää... Joskus lukioaikana olin innostunut enemmän.. en mä enää jaksa olla kiinnostunut. Ehkä mun tyyliin on enemmän muutenkin jotkut tosiperäiset jutut, tai elämänkerrat jostain mielenkiintoisista ihmisistä.

Meikkaus: kyl mä yleensä meikkaan jos ihmisten ilmoille meen, jos oon vaan kotona niin sitten en välttämättä.

Kehitys: meillä edelliset on ollut nopeita liikkeelle lähtijöitä ja anoppikin jo kerkesi sanomaan, ettei mee kauaa kun tääkin lähtee. Terkkarikin sanoi jo ekalla kerralla, et meidän lapset on jotenkin ihmeen jänteviä. Tiedä sitten siitä, mut toivotaan että nyt vielä hetken pysyttelee aloillaan.

Uusi raskaus: juu no thank you. Kivasti on muistissa vielä se raskausajan ahdistus ja älytön hiiva (joka muuten hävis siihen synnytykseen, kuin pieru saharaan), samoin ihan se ponnistus hetki. Toivon, että mulla on nyt järkeä päässä sen verran, et tähän jää... ja toivon todella ettei vauvakuume iske :D Koitan vaan nauttia tästä hetkestä ja koittaa painaa mieleen niin, ettei koskaan unohtuis.

Jaaha nyt hommiin...

Mindi83 ja ihanuus jo yli 6 viikkoa

[URL=http://aijaa.com/v.php?i=006428046560.jpg][/URL]
 
lattialla olo mä olen pistänyt noin kerran päivässä ja annan olla niin kauan kun viihtyy, joskus minuutti joskus viisikin. tänään nosti peppua siihen malliin, et konttais jos pää pysyis mukana.

Mulal on ilatsin pinna tosi tiukassa ja tiuskin herkästi. tietysti kun kokopäivän yksin vauvan kanssa, niin alkaa oleen puhki.
Tänään poika otti sitten 5 tunnin päivunet. Laitoin silti normi aikaan klo 15 päiväunille ja taas nukkuu, mut saa nähä kuinka kauan. Mä käyn vaunulenkillä aina klo 16 ja Eero joko nukkuu tai ei nuku. En voi allekirjoittaa sanonta, et vauvat nukkuu heti kun vaunut on liikkeessä. Meitin poika voi huutaa koko puolitoista tuntia jonka lenkkeilen tai sit nukkuu sen ajan ja joskus vielä siihen päällekin pari tuntia.

Mäsyön nyt glutenitonta leipää ja laktoosittomia maitotuotteita ja niitäkin ihan minimaalisesti, en silti usko et mun ruokavaliolal enään kovin suurta vaikutusta iltahuutoihin. Uskon itsekin et on sitä yliväsymystä pojalla. klo 21 laitetaan aina maate ja klo 21.30 viimestään on unessa. Toi et joka ilta niin erilainen, tekee hankalaksi rytmittämisen. Joskus touhutaan ja kylvetään tai sit vaan kanniskellaan poikaa. Tosin joskus huuto loppuu, kun poika saa kunnolla röyhtästyä tai pierastua. Kyl tää kohta helpottaa kun poika lähtee liikkeelle ja mä laitan korvatulpat korviin, et tärykalvo säästyy.

uusi raskaus
olisi tervetullut, mut saanko sitä koskaan. aika näyttää. Ajoittain kaipailen raskauttani. Se tunen kun teki testejä 7 eikä siltikään jaksanut uskoa.

raskasu aikana eli 12 viikon sykleissä, et kohta keskenmenon riski pienempi ja koska viimenen kolmannes menossa. Nyt huomaan taas odottavan et se 12 viikkoa menis ja poika kehittynyt tietyihin asioihin. Mulal kun pitää olla aina jokin kiintopiste.
tämä vauva aika on ihanaa itkuineenkin, mut silti odottaa sitä aikaa et päästää rannalle uimaan, reissataan ja käydään ruokkiin sorsia. Minä hieman malttamaton, en kai.

naurukohtaus, voimia!

mies soitti ja haluu ruokaa tontille, eli taas jääkirjoittaminen kesken

sane
 
Morjens!

Muistaessaa yrittelis tännekkin kirjoitella. Meillä on menny edelleen tosi hyvin Emilian kanssa. 1-2 kertaa yöllä syöttö. Sillon tällön menee syöttämättäkin yö kun nukkuu 7-8h yöunta.
Emppu on nyt 2kk 1vk ikäinen. Ja on meidän viimeinen vauva, riittää kaksi lasta :)




Tässä Emppu n. 2kk vanhana.
 
huomenta taas

ihania kuvia ootte laittanut :) kyllä nää vauvat onki suloisia kaikki!!!! ja nyt alkaa ollakin käsillä paras vauva-aika, siis mun mielestä 3-6 kk ikäiset on parhaassa iässä! ei tarvii enää niin paljoo varoa kaikkea, käsittely entistä helpompaa, kehityksessä tulee älyttömän paljon lyhyessä ajassa, vauva sosiaalistuu huimasti, on kuitenkin vauva, eikä vielä kävele karkuun ;)

ite en viiti vauvan nimiä enkä kuvia laittaa, mä tykkään pitää mun yksityisyyden täällä tähän rajaan saakka :)

tuosta vauvan kehityksestä, en mä tiedä onko syntymä-koolla varsinaista merkitystä, ite vaan arvelin että se vois liittyy siihen jotenki.

oma jaksaminen oon kyl sellane hääärijä että huomaan yleensä vähän liian myöhään et on tullu tehtyy taas liikaa päivän aikana... tänä aamuna pää kipee, hartiat tosi jumissa... särkylääkkeet naamariin ja venytyksiä, kuminauhalla vois tietty jumpata ;)
muutoin mieli on hyvä, hiukan oli pinna kireellä sunnuntaina, mutta tiesin menkkoja odotella. eikä sekään ole syy purkaa oloaan tiuskimisella muille.. mäkin käyn psykologilla , seuraavan kerran vissii kesäkuun puolella.
mä oon perusluonteeltani jalat maassa-tyyppi, realisti, tiettyihin asioihin suhtaudun kielteisesti, mut yleensä varsin ilonen ja koitan kääntää kaiken parempaan. Raha-asiat mullakin suurin huoli tällä hetkellä. mutta viime aikojen löydät kirpputorilta on ollu valtava helpotus... tytölle löysin mustat pitkät housut eurolla, pojalle housut kahdella eurolla, paitoja ja hameita.... vaatekauppaan ei tarvii mennä heti.... :) ja halvalla on löytynyt.. se on jo iso säästö ... uutena jos kolmelle ostaa niin ruuaksi ois sit vaan kaurapuuroa... :D

vauva voi huutaa kävelyllä vaunuissa tunninkin???? kannattaisko ottaa se vauva pois sieltä vaunuista eikä huudattaa .... jos toinen huutaa tunninkin ja pitää väkisin vaunuissa, vauvalla on paha olla.... mä en pysty tollaseen, ennemmin rauhotan ja laitan sitten uudestaan vaunuihin. kyllä vauvalla tarvii olla turvallinen tunne siitä että siitä pidetään huolta, eikä vaan väkisin mennä vaunuissa pää punasena....

aurinkoinen aamu pitkästä aikaa, lapset koulutielle ja sitten ulkoilemaan. :)
 
Samoin kun flowerilla oon kans melkoinen häärijä, eilen meille tuli turvekuorma 35 kuutiota, laitoin vauvan vaunuun ja siellähän mä olin lapioimassa turvetta sisälle... 2 tuntia jaksoin niska limassa kavereiden ja miehen kanssa raataa kun turve piti saada suojaan sateelta. Kivaa oli kun oltiin kaikki ihan läpimärkiä sateesta mutta kyllä huomaan nyt että ehkä pikkuisen liikaa tuli tehtyä, kaikki paikat kuin hakattu pesismailalla.

Ihania vauvoja teillä :heart:! JennyA:n vauvalla ihanat ripset!! Mindin vauva näyttää niin elämäänsä tyytyväiseltä tuossa kuvassa :heart:.

Vauva huutaa vaunuissa minä oon aika herkkä reagoimaan itkuun, en siis kärsi kuunnella 5 min kauempaa. Kauheinta on, kun vauva huutaa turvakaukalossa takapenkillä enkä saa heti pysähdyttyä.. Mun autossa kun on airbag edessä ja vauvan joutuu laittaa taakse, perseestä...
Mies kävi jo käyttöautolla kysymässä saisko tuohon mitään ratkaisua, mulla on 2002 vuoden farmarimersu ja kuulemma yks vaihtoehto on ostaa mersun oma turvakaukalo.. Jep jep, ei taida rahatilanne sallia.

Rahatilanne täälläkin ressaa tai siis mun oma rahatilanne, miehellä kyllä varmaan olis antaa mulle rahaa mutta minä oon niin kovapäinen etten pyydä. Kai se on jäänne yh-ajoilta että edelleen on omillaan pärjättävä.. Toki laskuja mies hoitaa enemmän kun sille tulee 3 kertaa enemmän rahaa kuussa kun mulle. Silloin kun mennään porukalla kauppaan että mieskin on mukana, hän maksaa aina kassalla. Ja kehoittaa ottamaan niin paljon tavaraa että varmasti pärjätään mutta yleensä käyn kaupassa yksin lasten kanssa. Mun rahat siis hupenee ruokaan yms. Nyt odotan perjantaita kuin kuuta nousevaa, silloin saan rahaa ja ostettua puuttuvia juttuja ristijäisiin.

Eilen lääkärineuvolassa kaikki ok, vauva kasvanut reippaasti, nyt 4980g ja 56cm.
Meillä oli 2 nuorta mieskandia lääkärinä, tyttö hymyili ja jokelteli kovasti heille niin että niitä miehiäkin alkoi naurattaa =).
Kotona etsin tuskassa vaatteita mitä laittaa päälle neuvolaan, tuntui että kaikki oli joko likaisena tai märkänä narulla. Vetäisin sitten entisen farkkuminihameen ja leggarit nopeesti päälle, jalkaan korkkarit ja eikun menoksi. Paikan päällä jotenkin hävetti se vaatetus, olin kuin teinityttö siellä odotushuoneessa :ashamed:. Huomaan jotenkin raskauden jälkeen ettei itsetunto ole kohdillaan, tekis mieli vaan verkkarit jalassa kulkea.

Väsymys ei oikein väsytä vaikken nukukaan paljon ja teen kovasti päivien aikana. Miestä mun kävi tänään sääliksi kun lähti töihin, näytti niin väsyneeltä. Sanoinkin että ensi yönä minä otan kaikki lapset mun viereen ja saa mies mennä poikien huoneeseen nukkumaan että jaksaa.
 
Käyn täällä aina välillä kurkkimassa helmikuisista. Nuorimmainen syntyi helmikuun viimeisenä ja siis on lähes nuorin omassa pinossaan, että on kiva käydä täälläkin seuraamassa samanikäisiä ja nuorempia.

Tuohon turvakaukalon sijoittamiseen autossa hiukan sohaisen. En sijoittaisi sitä missään tapauksessa hanttimiehen paikalle. Ensinnäkin ko. paikka on autossa se, josta yleisimmin onnettomuustilanteessa kuolee. Toisekseen etupenkillä olevaa vauvaa alkaa liian helposti hoitamaan kesken ajon ja se on kyllä paljon kännykkäpuhumista vaarallisempaa. teininä muistan tapauksen, jossa äiti oli alkanut tutittaa vauvaa vieressään, takapenkki täynnä lapsia (oma+ koulukavereita). Humpisheijaa, seuraavaksi auto oli kyljellään puuta vasten metsähallituksen puolella... Turvallisempi siis etsiä se pysähtymispaikka ja antaa sen pienen hetken lapsen itkeä.
 

Yhteistyössä