Maalismussukat - syntyneet

Kaarja Voi kyllä, meillä löytyy iltakukkuja vauva! Tosin se sopii meille enemmän kuin hyvin kun mies on iltatöissä ja itsekin pidän siitä, että aamulla ei tarvitse kovin aikaisin herätä. Illalla vauva mielellään on tissillä paljon, torkahteleekin välillä, mutta todelliset yöunet alkaa aikaisintaan 23.30 ja usein menee 01 saakka. Sitten kun se yö vauvalla alkaa niin tyypillisesti eka on 3 h pätkä unta, hetki tissillä, sitten 3-5 h unta ja tissillä ja unta. Tänään kun lähdin lopputarkastukseen klo 10.30 niin sekä vauva että isä olivat vielä yöunilla :LOL: Ainakin nyt tää rytmi tuntuu kivalta, ainoastaan askarruttaa joskus se nukkumisen aloitus... Vauva nukkuu meidän välissä joka sekin sopii vielä oikein hyvin, koen itselleni helpoksi. Suunnitelmissa olisi kesällä siirtää vauva omaan sänkyyn. Tosin sitä en vielä uskalla edes ajatella kuinka se onnistuu sitten!

Olenkin kiinnostunut kuinka teidän vauvat nukahtaa? tarkoitan siis, että tissille tai pullolle jonka jälkeen nostatte sänkyyn vai pitääkö kovasti hyssytellä tms. konsteja? Meillä menen minä usein ensin nukkumaan esim. klo 23.30 ja vauva jää isänsä kanssa hereille, sitten isä tuo vauva joko nukkuvana mun viereen tai hereillä tissille, johon vauva joko nukahtaa tai sitten ei ;) Olen miettinyt, että onko virhe kun isä usein kanniskelee puolinukuksissa olevaa vauvaa ja nukahtamisen jälkeen tuo. Kanniskellaanko meillä vielä vuodenkin kuluttua pikkuista... Toisaalta hän on vielä niiiiin pieni, ettei kai syliä voi saada liikaa?!

Siisti koti on yleensä ihan riittävän siisti, mutta juuri sen vuoksi nyt äkkiä vielä keittöön siistaamaan, miehelle iltapalaa ja sitten nukkumaan.
 
Kaana meillä myös nukahtaa tissille mun viereen, nukkuu mun ja pinnasängyn välissä. Joskus jää meidän keskelle. Mutta nyt ollaan pyritty pitämään vauva niin että minä saan kömpiä miehen kainaloon :heart:. Meillä on siitä jännä vauva ettei nukkuvana oikein uskalla siirtää mihinkään. Herää melkein heti, ainakin kun on käynyt yöunille. Mielummin oonkin sitten siirtämättä kun se eka unipätkä on hyvä ja pitkä. Mua kans mietityttää että onko meillä vielä vuoden päästäkin vauva, joka tarttee tissin nukahtamiseen? Tuo vieressä oleminen ei haittaa mua yhtään enkä murehdi etteikö opi ikinä omaan sänkyyn. Pojatkin on oppineet vaikka vieressä niitäkin nukutin. Pitäis alkaa harjoitella edes yhtenä iltana viikossa nukahtamaan pullon kanssa...

Viime yö oli huonoin meillä, vauvahan ei itke öisin mutta viime yönä ähisi ja piereskeli nelisen tuntia... Minä en saanut nukuttua. Nyt sitten vauva nukkuu tyytyväisenä edelleen.

Kokeilin äsken painoani, jee, 3 kiloa enää lähtöpainoon!! Toki mulla on senkin jälkeen vielä 3 kiloa enemmän kun normaalisti mutta ne ehdin tiputtaa kyllä. Mun omat 36 kokoiset farkut menee jalkaan, mutta kyllähän tuo mahataikina sieltä pursuaa rumasti vielä. Myös ratsastushousut mahtuu taas.
 
huomenta :)

vettä ropistaa, kylläpä vihertääkin ulkona, ja tuoksuu jo kesälle :)

vauvan nukahtaminen omaan sänkyyn jää, hiukan silitän hiuksista, tai jos tutti tippuu niin sen haluaa. muutoin nukahtaa sinne itse. jos nukahtaa syliin ja vie sänkyyn niin saattaa säpsähtää pinniksessä itkemään hetken päästä. mä en mitään kanniskelu-rumbaa haluu, sylissä saa kuitenkin olla muutenkin :) nukkumisen kans oon toiminut samoin myös noide aiempien kanssa. turvaa tuo pehmolelu tms. ja käyn katsomassa vähän väliä jos ei ole nopeasti nukahtanut. helppoo kuin heinänteko ;) välillä ollut iltoja et nukahtanut tosi myöhään mutta kulunut päivä on selkeesti vaikuttanut asiaan. rytmistä on helppo pitää kiinni ja se kyl kannattaakin, sujuu kaikki paljon paremmin ja vauvakin on paljon tyytyväisempi.
päiväunet otti eilen aamulla vaunuissa, eteisessä, 2 tuntia, nukahti sinnekin itse, laitoin vain. eikä tarvii hyssytellä. toiset päikkärit koitin ulos mutta oli sellkeesti liian kuuma. otin meidän sänkyyn viereen, ja nukahdin siinä sitte itsekin pariksi tunniksi, vauva nukkui kolme tuntia.
ilta menikin mukavasti, siivoilin jälleen ja vauva jokelsi tyytyväisenä sitterissään :) otti siinä reilun vartin torkut salkkareiden aikaan. yöunille meni jälleen klo 21. ja yhdellä yösyötöllä mennään :)

tarviikin kipaista kauppa-asiat nyt aamusta, saa sitten loppupäivän olla ystävän seurassa, kivaa :)

sänkyjen petauksesta vielä, mä tuuletan makkarit joka aamu ja petaan vasta pari tuntia heräämisestä, saanut sänky tuulettua hyvin. meillä sänky näkyy suoraan olkkariin joten jo senkin takia tykkään pedata et on sit nätimpää :) ja on jotenkin kiva mennä päivän päätteeksi sänkyyn johon ei pöly sun muut oo päässy päivän aikaan pöllyämään ;)

puhtaat pyykit hahaha mä jopa oon viikannut kaikki puhtaat ja laittanu hyllyyn :D ei oo pyykkii korissa eikä menossa hyllyyn, mahtavaa :) lakanat viikkaan muuten kans samantien narulta, inhoon jos oisvat ryppyisiä... eihä sellasis voi nukkuu ;) niin se on että kun tekee hiukan joka päivä, niin ei oo kerralla niin isoa urakkaa, ja on tasaisesti mukava olla kotona :heart:

mies se on jaksanut raskaiden työpäivien päätteeks olla vielä vauvankin kanssa, ihana nähdä mitä lapsi oikeasti merkitsee hänelle. tänä aamuna töihin päästyään laittoi vielä viestin mulle, kuinka hän on onnellinen et hänellä on meidät :flower: ja niinhän se on, saadaan olla kiitollisia kaikesta!!

viikonloppuna luvassa yhdessä olemista, ihanaa kyllä, kotiaskareita tehdään, pihahommia ja muutakin. ei ihmeellistä, mut ei sellasta kaivatakaan :heart:

mukavaa alkavaa viikonloppua mä lähen nyt kauppaan :)
 
kaana: Kiva kuulla, et edes jollakin muullakin yökukkuja vauva :) Mulla on ollut molemmat tällasia, tosin esikko vielä pahempi.. Hän jäi sillon aikasintaan puolilta öin yöunille, mut usein saatto mennä jopa kahteen-kolmeen yöllä! Eli tää nykynen n. puolita öin nukahtava menee siis tosi aikasin nukkuun ;) Esikon kanssa nautin kanssa vauvan rytmistä, koska mekin tosiaan nukuttiin sillon melkeen puoleen päivään! Nyt täytyy kuitenkin nousta ylös aikasemmin, seiskan pintaan, kun esikko täytyy hoitaa eskariin.
16.3 syntyneet on ilmesesti yökukkujia! Näytti olevan sama syntymäpäivä teidän poitsulla ku meidän neidillä :)

Nukkumaan mennään mekin tissin kanssa.. Ja välissä ollaan meilläkin!

Nyt tekeen tän päivän ruoka ja laittaan pyykit, kun vauva vielä nukkuu :) Mukavaa päivää kaikille!
 
meillä oli lääkärineuvola (7vko) tiistaina. mulla toosas kaikki ok ja neiti kasvanu tosi hyvin. painoo 5690g ja pituutta 56,5cm

meilläki iltatankkaaja. yöunille nukahtaa 10-12 välillä ja nukkuu yleensä kuuteen aamulla. tankkaa vähä ja nukahtaa tissille. ysin/kympin maissa sit herää kunnolla seurustelemaan. hymyilee ja juttelee paljon :)
nukahtaa siis lähes aina tissille,siirrän siitä pinnikseen. usein havahtuu,mut tutin ku laittaa suuhun,ni nukahtaa uudelleen. joskus saattaa hetken valvoo mut hyssyttelyä ei tarvii muuta kun illalla.

siisti koti no ei oo, siitä noi koirat ja kissat pitää huolen

vaipat meillä pampperssin kakkosia mut seuraavaksi ostan jo kolmosia. muumejaki oon käyttäny (saatiin yks paketti lahjaksi) mut en tykkää,ku ovat niin paksuja

nälän tunne ei oikein oo. pitää itteään pakottaa syömään,et ei maidontulo heikkene. täysimetän siis

menkat ei oo alkanu viel.

oma olo on suru läsnä kovasti. mun hevonen kuoli eilen aamulla ilmeisesti suolisolmuun. 12 tuntia taisteltiin elämästä ja kuolemasta mut ei ollu mahiksia :'(

ny neiti heräs. tissittelyyn tieni vie...
 
Vauvan nukahtamisesta,vauva nukahtaa yleensä itsekseen sitteriin ja torkkuu siinä tai sitten vien omaan sänkyyn nukkumaan.Iltasella nukahtaa syliin tai vierelle sohvalle tai sitteriin josta sitten vien omaan sänkyyn nukkumaan.Välillä vielä hieman heräilee sängyssään,mutta jatkaa sitten itsekseen unia.Hyväksi jutuksi olen todennut tuon karvalelu soittorasian jossa on pitkät laulut ja poika nukahtaa sen kanssa mikäli kiukku on meinannut iskeä..
Kun imetin yöllä niin vauva nukkui vieressäni sängyssä.Yleensä laitoin illalla omaan sänkyyn ja otin ekalla ruokailulla loppu ajaksi viereen.Joskus vauva halusi kukkua ja otin tissille sänkyyn jossa sitten nukahdettiin yhdessä.
Helposti sujui tuo omaan petiin siirtyminen mun vieressä olon jälkeen.Tein siirto jutut esim pe-la yönä ettei mahdolliset hepulit häirinneet miehen nukkumisia jos olis ollut töihin menossa..eli aikalailla kahden yön jälkeen oma peti maistui kummasti pikku miehelle.
Mutta nyt pikku siivoukset vielä.Työkaveri on tulossa aamusta kahvittelemaan..

Aurinkoista viikonloppua mammoille ja pikku kavereille


mamskeli ja Eero melkein 2kk1vko
 
Tombatar luinkin fb:sta tuon suru-uutisen, otan osaa ja toivotan voimia! :hug:
Tuo on munkin pahin pelko noiden hevosten kanssa. Pääsiäisenä mun kaveri teki iltatallin ja oli jättäny yhden hepan karsinan oven auki ja aamulla tapasin sen hepan rehusäkeiltä syömästä, oli päästänyt jopa pellavaa naamariin kuivana ja sehän turpoaa suolistossa, 2 päivää meni hevosta seuraten ja kävelyttäen, onneksi selvittiin säikähdyksellä.
On kamalaa menettää oma hevonen. Jaksamisia!

Kroppa alkaa päivä päivältä tuntua enemmän taas omalta. Mahalöllykkä on sitkeemmässä kun nuorempana mutta muuten alan olemaan jo itseni muotoinen, jee!
Punttia pitäis alkaa nostamaan , en halua alleja!!! Oon huomannut että mun ikäisillä naisilla alkaa käsivarret roikkua jos ei tee mitään, kääk...
Mä oon itselleni niin armoton että yritän kropan suhteen pelastaa mitä pelastettavissa on, en anna armoa vaikka olisin 40 vuotias 10 lapsen äiti, se ei saa olla mulle tekosyy.

Vauva nukkui äsken vaan tunnin vaunuissa, sain onneksi tallin putsattua, nyt yritetään hetkeksi nukahtaa sisälle. Pitää kauppaan lähteä tänään, mälsää.

Kuinka muilla koira nykyään käyttäytyy vauvan seurassa? Meillä on koira alkanut vartioimaan vauvaa, jos vaikka sitterissä inahtaa, lähtee koira heti katsomaan tilanteen häntä heiluen. Vaunut kun on parkissa ulkona, koira pistää makaamaan vaunujen viereen. Selkeesti tajunnut että tässä on nyt uusi lauman jäsen, pieni jota pitää pitää vähän silmällä. Poikiahan vahtii haukkana pihalla, koko ajan pyörii niiden ympärillä :heart:.
Koira tulee toimeen kaikkien koirien kanssa, mutta jos toinen koira ärähtää tms. niin mun koira käy päälle. Se on uusi asia, kasvanut selkeesti aikuiseksi ja tullut reviiritietoiseksi. Kaverin Shar Pei alisti mun koiran, mun koira meni selälleen ja Shar Pei puri silti. Nyt meidän koira ei päästä kyseistä koiraa edes pihaan, käy päälle kuin yleinen syyttäjä. Varmaan vauvan syntymäkin vaikuttanut tuohon puolustusviettiin. Kuitenkin jos toinen koira tulee ja leikkii ja on ystävällinen, munkin koira leikkii vaan.
 
nukuttaminen päiväinille laitan aina vaunuun, kun väsymyksen merkkejä. Nukahtaa heti kun vaatteet laitettu tai viimestään kun pääsee vaunuun.
Yöunille vaihtelevasti. Joskus nukahtaa mun syliin. Iltasin haluu syödä tuttia ja lepäillä sylissä, mut saattaa tutin sylkästä pois ennen nukahtamista. Nyt on tullut tavaksi, et nukahtaa mun viereen sängyssä ja nostan sitten pinnasänkyyn. Joskus voi tissikin olla suussa.On hän joskus nukkunut omaan sänkyyn tuttinsa kanssa.
Eilen illalla huuteli mun sylissä ja oli selkeesti väsynyt jo klo 21. mentiin kaikki petiin ja samalla kun laitoin valot pois, poika nukku. Eli itkullaan pyysi laittamaan nukkuun. Välillä iltasin ollut virkee vielä 22 aikaan, olen ottanut meidän viereen ja heti nukahtaa kuitenkin. Meillä kun mennään aina viimestää 22 aikaan nukkuun joka päivä.
Täytys varmaan ahkerammin pyrkiä tuohon unileluun, jos siitä olis sitten joskus apua.


Rytmistä yritän pitää kiinni vaikka jotain erikoista touhuttaskin päivällä. Pyrin ajoittaan valveilla olo aikaan tai uni aikaan, riippuu mitä tehään. Eilen iltapäivä unien aikaan mentiin idiaparkkiin ja poika huusi koko reissun, eli nopee reissu oli.
Eilen poika ei nukkunut päivällä juuri lainkaan ja koko ajan halus tissille. Ilmeisesti tankkauspäivä. Samoten eilen oli todella sylin kipeä, mitä ei yleensä ole.

Sain eilen uuden imuri, jos nyt siivous olis hauskempaa, mun 11 vuotta vanha imuri, kun ei ole enään priima kunnossa. Kiviä ja hiekkaa tulee paljon vaunujen mukana, joilla pakko rullata huoneiston läpi, kun mennään parvekkeelle nukkuun. Samoiten raksalta tulee paljon pölyä miehen mukana.

Aivan ihana ilma ulkona ja eilinen ukonilma tuntu mukavalta aj raikastavalta. Mä olen tälläine sadepäivien ja viileiden ilmojen ystävä. Poika nukkuu huomattavasti paremmin nyt kun muutamina päivinä tähän aikaan.

Mulla on tänään hieroja, katotaan miten poika viihtyy sen ajan. Toivottavasti menee hyvin.

sane
 
Viimeksi muokattu:
juokseminen ei oo mun juttu.. Tykkään kävellä reippaasti.
äitiysloman jälkeen töihin kai se on mentävä, rahat ei muuten riitä..
sane näin mäkin ajettelen tosta imetyksestä. Eli ei oo maailman loppu jos imetys loppuu ennen aikojaan, sitten jatketaan pullottelulla. Ja itseasiassa mies antaakin välillä pullosta tytölle korviketta että oppii myös pullolle..
seksielämä vielä ei oo "aloitettu", ku itseä arveluttaa onko kaikki ok tuolla alhaalla...:ashamed: No kohta on jälkitarkistus..
Imetys&nälkä täällä kans nälkä kokoajan..
venyttely kyllä saa hartioita ja niskaa venytellä..
kastajaisista vielä, mun äitipuoli teki kaikki syötävät meille..:)
rytmi sitä ei edelleenkään meillä ole.. Mutta nyt on keskiviikkona Venla valvoi aamu 10-16.30 ja siitä nukkui 00.00 asti söi ja nukkui puol kolmeen ja sit taas puol 6 söi.. Ja torstaina valvoi jo 10-19 ja siitä nukkui puol kahteen ja taas söi puolentoista tunnin välein.. Noi pitkät välit siis valvoo, ottaa muutamat 5-15min torkkuja. Edes vaunulenkillä ei ota pitkiä päikkäreitä.. Noi kaks päivää on tuntunu todella PITKILLE koska mä oon ollu neidille seuraneitinä koko ajan. Mies kun on yöt töissä niin hän nukkuu päivät..|O Viihtyy Venla jonkun aikaa sitterissä ja jumppamatolla mutta kokoajan sais olla seurana..
hymyili&jokeltelu täällä kans jo pitkään hymyilty ja jokeltelu alkoi viikonloppuna. Kauheesti tuntuu olevan asiaa toisella..:heart:
nukahtaminen omaan sänkyyn toisinaan nukahtaa tissille siitä sitten siirrän omaan sänkyyn, mutta yleensä vain laitan tytön sänkyyn nukahtaa omia aikojaan sinne..
Sängyssä pyöriminen meillä siis Venla on muutaman kerran löytynyt pinniksestä poikittain ja viime yönä hän löytyi ylösalaisin..:confused: Pyöriikö muiden vauvat? Itseä hieman huolettaa toi pyöriminen että ei sotkeennu peittoon..:|
Syödäänkö teillä nyrkkiä, meillä syödään melko ahkeraan..
Tulipas romaani..:)

Katjahei ja Venla
 
Viimeksi muokattu:
Vauvan nukahtaminen on yleensä aika vaikeaa. Yöllä kyllä nukahtaa melkeinpä heti syönnin jälkeen, mutta päivisin ei kyllä noin vaan nukahda. Aina pitää olla tutti, ja sitä saa käydä laittaan 10-4958045943 kertaa takaisin ennen kuin uni tulee. Tuntuu että vauva oikeen taistelee unta vastaan. Pullolle nukahtaa syliin monesti mut herää kun sen siirtää sänkyyn tms. Ikinä ei kyllä itekseen nukahda sänkyyn tai minnekään muuallekaan ainakaan ilman tuttia. Siks se onkin helpointa nukuttaa vieressä kun saa tuttia annettua helpommin.

Vauva pyörii unissaan aika paljon. Yleensä nukkuu mun vieressä ja saan kyllä potkuja osakseni :p
 
vauva pyörii no välillä joo, mut pääasiassa nukkuu seljällään, kädet ylhäällä :) rennosti ;)

nälkä siis vaikken imetä niin ON ;) mä teenki ruokaa päivittäin niin et siitä on miehelle seuraavana päivänä töissä ja mulle aamupäivän ruoka. siten tulee huolehdittua että syö oikeeseen aikaan. eikä pääse liian nälkä tulemaan.
 
Isot kiitokset onnitteluista! En meinaa millään muistaa uutta sukunimeäni :)

Nälkä on joskus hirvee, mutta kyllä tietoisesti joudun syömään kun uskon sen olevan imetyksen kannalta hyvä. Olen aina syönyt pienesti ja usein, että siihen verrattuna imetyksen myötä syön enemmän. Sellaisina kiljuva nälkä-päivinä tuntuu ettei mikään riitä.

äitiysloman jälkeen aion jäädä kht:lle, mutta aikaa en osaa sanoa. Jos sisarusta haaveillaan niin uskoisin, että välissä kuitenkin töissä kävisin. Sinne on onneksi vielä pitkä aika, joten en mieti töitä vielä. Tänään muuten menen työpaikan virkistäytymispäivään, tosin skippaan muun ohjelman ja menen syömään illalla. Iik, vauva menee eka kertaa hoitoon :O Hoitajina on vauvan kummit ja heillä kaksi lasta, että en ole huolissaan. Autolla menen ja noin pari tuntia olen, että ei sen hurjempi reissu tulossa :D

Nyt lähdetään koko perheen voimin asioita hoiteleen. Ihana ilma, pahus on mentävä autolla kun ei ihan vaunutellen viitsi lähteä.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä vauva nukahtaa iltaisin monesti syliin tai tissille joskun 21 aikoihin. Eilen tosin poika oli vielä ihan virkeänä kympin aikoihin ja mua itteäni väsytti ihan järjettömästi, kun oon vähän flunssainenkin. Laitoinpa sitten pojan omaan säkyynsä, joka on ihan mun vieressä ja itse kävin pötköttelemään. Hyvinpä tuo vesseli sinne omaankin petiin nukahti. :)

Rytmit ovat vielä vähän hakusessaan, mutta yleensä poika herää puoli kuuden ja puoli seitsemän välillä, käy pikku-unille oltuaan reilun tunnin hereillä ja pidemmille unille ennen puolta päivää. 2-3 tuntia nukuttuaan syö. Sitten valvoo tai torkahtelee pieniksi pätkiksi. Illalla usein valvoo pidempään kuin aamupäivällä. Ja yöunille sitten ysin jälkeen. No, rytmihän se on tämäkin, ehkä :p

Kroppa ei vielä tunnu omalta. Venyttely tekis varmaan hyvää, samoin jonkin sortin punttistreeni, kotona suoritettuna tosin. On sellainen olo, että ryhti on mennyt huonoksi, kun selkä- ja vatsalihakset ovat huonossa kunnossa. Kehon mittasuhteetkin tuntuvat vääriltä, makkaraa on ja tissitkin ovat isommat kuin koskaan. Piti tänään käydä ostamassa yhtä kokoa isommat imetysliivit. Ostin ennen synnytystä samanlaisia ja -kokoisia liivejä kuin edellisillä kerroilla, mutta liian pieniähän nuo ovat. Yleensä pienitissisenä tosin olen iloinen siitä, että kerrankin on rinnat. Saas nähdä, millaiset "ajokoirankorvat" näistä sitten jäljelle jää...:D

vauvan kanssa puuhastelusta Allekirjoitan täysillä sen, että vauva sylissä voi tehdä monenlaista kotihommaa. Esikoisen kanssa tätä paljon harrastinkin ja tästä ahkeruudesta sain palkakseni jännetupentulehduksen molempiin ranteisiin. Auts! Ei ollut kivaa ei, kun lasta (n 6 kk) oli kuitenkin pakosta nosteltava ym. :| Nyt ihan suosiolla laitan vauvan lattialle tai sitteriin, että voin touhuta molemmilla käsillä, tai yksinkertaisesti annan "villakoirien" rauhassa vipeltää lattioilla ja odotan sopivaa hetkeä.

Keskimmäisen kanssa olin raksalla lähes joka päivä kun poika oli n kuukauden ikäinen ja hääräsin minkä ehdin, siivosin, laitoin ruokaa, maalasin, hoitelin rautakauppa-asiat jne, mitä milloinkin. Nyt oon ihan oikeasti onnellinen siitä, että saan vain nauttia vauvasta ja kotona olemisesta ilman hulluna hääräämistä :) Ihanaa!

Hauskaa, kun tää palsta on taas herännyt eloon. Tää taitaa olla meille monelle hyvä henkireikä ja päivänpiristys, vaikkei ihan aina tuliskaan kirjoitettua. Mutta mitä enemmän luettavaa, sitä hauskempi on aamulla istahtaa koneelle kurkkaamaan, mitä muille kuuluu. :)

Mukavaa, kun on viikonloppu tulossa. Tänään aion laittaa saunan päälle ja nautiskella yhden siiderin. Lätkääkin vissiin saa katsella. :)

Iloista perjantaita kaikille!

pikkutalvio
 
Moi!


tombatarelle pahoittelut menetyksestä. :hug:

Hymyilystä: oikeessa varmaan ootte, että vielä ei kannata stressata. Luultavasti alkaa piakkoin hymyileen meidänkin vauva. Tuo Tiinellin mainitsema möllöttäjä sana, kuvaa kyllä hyvin tätä meidän vauvaa, ja tosiaan onhan kehitys näillä edellisilläkin muksuilla mennyt eri tahtiin... varsinkin puhumaan alkaminen. Odottelen nyt rauhassa, ensiviikolla neuvola, joten siellä voin sitten kysellä enempi.

Mamskeli: isommat lapset on 6v ja tää syyskuussa kolme vuotta täyttävä on siinä vaiheessa, että vaipoista täytyis päästä. Meillä lapsi kanssa on pari kertaa pissannut housuun niin ettei ole potalle ehtinyt, mut on mennyt myös kerran piiloon pissaamaan ihan vaan housuihinsa... mikäköhän idea siinäkin oli... Potan oon vienyt uloskin, jos ollaan pihalla oltu leikkimässä, jotta ehtii. Yövaippaa en meinaa varmaan vielä kyllä edes yrittää pois, vaikka meilläkin joskus ihan kuiva vaippa aamulla.

Vauvan ihosta oli juttua ollut: meilläkin hormooninäppyjä nyt ilmestynyt parin viikon aikana tosi paljon. Ristiäisissä on varmaan ihan tosi näppyläinen, just sopivasti :D Mut muuten meillä iho kyllä tosi hyvässä kunnossa, kerran viikossa kylvetän, päivittäin pestään nuo kädet ja kasvot ja peppu tietenkin. En oo kertaakaan rasvannut vauvaa, kun kerran tarvetta ei ole ollut. Kylpyveteen oon lisännyt kylpyöljyä pari tippaa. Tuo niskalla oleva poimu meilläkin välillä on haissut, siellä sitten jotain puklua ollut, yleensä olen vaan vedellä putsannut ja kuivannut hyvin, sinnehän ei sais kosteutta kauheesti jäädä hautomaan, talkkia sitten jos pahemmaksi menee.. mut ei oo vielä ollut tarvetta siihenkään.

Vauva nukahtaa tissille useimmiten illalla ja joskus tässä sisällä ollessa muutenkin, välillä on tutti suussa mut sylissä kyllä tahtoo olla. Vaunuihin nukahtaa helposti, jos vähän hyssyttelee, oon tainnut typeryyksissäni opettaa vauvaa nukahtamaan pieneen vaunujen liikkeeseen :ashamed:

Vauvan kanssa täälläkin tulee paljon hommia tehtyä, vaikka sylissä oiskin. Ja noista Tiinellin puntin nostosta tuli mieleen, että vauvahan on ihan oiva paino, kotona on ihan oma punttisali, jos käyttää vähän mielikuvitusta :) Mun täytyis vähän ryhdistäytyy tuon kuntoilun kanssa myöskin, ois tärkeää pysyä hyvässä kunnossa, ikää kun tulee jatkuvasti lisää ja sen takia varmaan tää munkin palautuminen samaan kuosiin kun ennen raskautta kestää nyt vähän kauemmin.

Yksi kysymyskin oli päässä: Tunnetteko vielä vauvan pienempää aukiletta, siellä takaraivolla...?

Mindi83
 
Kotitöitä mä teen minkä kerkeän. On aika haastavaa kun on vauva joka itkee hereillä ollessaan melkeen koko ajan. Onneks se on nyt vähentynyt ja pystyn tekemään asioita välillä ihan rauhassa ja vauva seurailee tyytyväisenä :) Jaksais varmaan muutenkin touhuta enemmän kaikenlaista jos sais joskus nukkua kunnolla. Mut herääminen parin tunnin välein vaatii veronsa. Ja päivälläkään ei oikeen voi nukkua kun vauva nukkuu, koska se ähisee ja vääntelehtii ja tuttia pitää laittaa suuhun aika usein. Nyt on mennyt muutama yö niin, että ite herään jo kuuden maissa vaikka vauva nukkuis kahdeksaan. Se nukkuu niin levottomasti etten korvatulpista huolimatta saa nukuttua, saattaa parkuakin unissaan ja ynistä ja kitistä jne.

Tänä aamuna oli ihanaa juoda kahvit ja vauva oli sitterissä pöydällä, ja se hymyili mulle koko ajan. :)

No nyt kuuluu parku vaunuista..
 
huomenta taas, aikainen lintu se madon nappaa ;) ........vai miten se meni...

jääkiekko tuli seurattua eilisen illan suomen hieno peli, mikään himo-seuraaja en oo, elän oikein hyvin ilmankin lätkää.. mutta nää finaalipelit on tullu katottua, mies innostui oikein suomen pelipaidan laittamaan päälle ;) oli hiukan jurrissa illan mut mua kyl lähinnä nauratti, rankka työviikko takana kyllä, oli täysin ansainnut kunnon nollauksen pelin äärellä :)
Vauvan laitoin eteiseen vaunuihin yöunille, että sai mies eläytyä pelin tiimellykseen ;) Siirsin sänkyynsä sitten pelin loputtua, heräsi kolmelta ja nyt kuudelta..ja minähän en tietenkään enää malta nukkumaan mennä tähän aikaan enää..

kroppa tuntuu kyllä omalle, mihinkäs se tästä :D toi löysä maha on ja pysyy, entiset farkut menee kyllä mut kun istuu niin makkara VYÖRYY siihen päälle :D farkkuja en sit kotona pitelekään pahemmin, mut kauppaan kun lähtee, niin tykkään laittaa ne, on parempi olla.
rinnat sai jonkinlaisen kohotuksen tosta raskaudesta, se on kiva :) vissii sit rasvaa kertyny ;)
aikalailla fyysistä minäkin touhuan heti kun tilanne sallii, eilenkin pari tuntia kantelin oksia ja puunrankoja pihalta :) isoina kimppuina :D samalla mulla oli koira hihnassa vyötäröllä. ohikulkijat kattoi niin et meinasikohan niiltä niska mennä sijoiltaan ;) meidän piha kun toistaiseksi rajoittuu autotiehen, aitaa aloitetaan tehdä pian, niin en voinut elukan olla vapaana koko aikaa. toisaalta tekikin hyvää tollanen ehdollistaminen, sen oli tultava aivan mun mielen mukaan :)
mutta kropalle teki niiiiiiiin hyvää, mä nautin kun pääsee KUNNOLLA tekemään jotain ..

samaa hulluutta kuin tiinellissä :) eli tykkään päivistä jotka on täynnä toimintaa, tosin nykysin oon aika paljon kotona enemmän kuin ennen. mutta sisältöä päiviin täytyy saada tavalla tai toisella. en kestäis jos vaan ois himassa ja tuijottais saippuasarjoja!!! hiukan niitä tos raskausaikana joutui tuijottelemaan kun mihinkään ei viimeseen kuukauteenkaan voinu/päässy lähteen. pörhellän välillä kuin höyryjuna, ja nautin kun saan paljon aikaiseksi :) sillon sitä nukkuukin yöt tosi hyvin.vaikka menis pätkissäkin.

raskausajan alku mä kans muistelin tossa, kun noita kuumia päiviä oli, millainen sekin päivä olikaan kun testin kävin ostamassa, miten se kaikki siitä lähti... ja todellakin ne etovat olot helteessä :( kaveri saa syyskuussa vauvan ja paljon oon sen kans jutellut. on se odotusaika ihanaa aikaa vaikka siinä ongelmiakin on ..taidan olla päästäni vialla kun jo nyt tuntuis et vois sen seuraavan pykää maailmaan :D
mä ostin tosiaan apteekin halpis-testin, makso vissii viis euroo :D aattelin et jos SE näyttää plussaa niin näyttäis se kalliimpiki .. me ostettii sit sellanen kalliimpikin versio pari päivää myöhemmi, ja uskottava se oli :) sitten kihiteltiin ajatusta ensin kaksin, ja sitten alettiin kertoa kaikille, mulla oli viikkoja kasassa viisi, kun tieto oli jo kavereiden korvissa, miehen paras kaveri oli aivan liikuttunut uutisesta ja muistan kuinka se halasi muakin tosi pitkään :)
mukavia muistoja :) ja sikäli hassu juttu, että nyt kun siitä kaikesta on aikaa, niin ei niitä ällötyksiä, sappi-kipuja, issiasta, vessa-rumbaa, huimausta.... mitään niistä ei ees oikein välitä enää :) niin se aika kultaa muistot!!

tombatar voimia nyt kovasti, lemmikin menetys on kova juttu... :hug:

vauva vetää peiton itsensä päälle tää mun piti tänne muistaa laittaa: edellisten kans oli samaa ongelmaa jossain määrin, tän vauvan kohdalla oon toiminut niin et mulla on sen päiväpeittona iso viltti kaksinkerroin taitettuna. eli vauvan peitto alla. oon tunkenut viltin reunat paltjan alle, enkä ota sitä yöksi pois. näin peitto pysyy jalkopäästä tosi hyvin paikoillaan, käännän peiton yläpäätä vielä yleensä kaksinkerroin, että siihen tulee reilu taite. jos sen vetäisin siitä suoraksi vauvan päälle, yläreuna olis rinnan alapuolella. vauvalla on silti lämmin, muttei peitto pääse naamalle. en tiedä miten tän älysin mut näin vaan oon sattumalta tehnyt, ja kun nyt tota juttua itekseni pohdiskelin niin tajusin et siinähän se jutun ydin olikin :) kantsii kokeilla, mä luulen et vauva nukkuukin sen vuoksi paremmin, kun peittokin on hyvin. mä ite en vois nukkua muuten ilman peittoa. -Enkä ilman villasukkia ;)

vaippojen koko oon käyttäny pampersin kokoa 3 jo pitemmän aikaa, mut likka onkin iso ollut jo syntyessään ;)

lantionpohjan lihasten jumppa mä sain neuvolasta lapun viimeks, että sellanen synnyttäneiden äitien ryhmä olis terveyskeskuksen fysioterapiassa, no en sinne tietenkään päässy, kun olikin juuri tällä kuluneella viikolla, ja mies oli iltamyöhälle töissä. Kun ei saanut ottaa vauvaa edes mukaan!! mietin vaan et miten ihmeessä kaikki voi sinne edes päästä, eihän kaikilla voi olla mahdollisuutta päästä ilman vauvaa. Ja sitten: terkkari sanoi et kannattaa ehdottomasti mennä, kun seuraava on vasta syksyllä. Just niin. näin hyvin synnyttäineistä pidetään huoli, mun mielestä AIVAN liian vähän mistään lantiopohjan jumpasta edes raskausaikana puhutaan. Ja miten tärkeetä oiskaan saada siihen ihan kunnolla opastusta jossain jumpassa. Mutta kaikki tämähän tulis maksamaan liikaa, siksi tuo yksi ilta joka on ilmainen .....että jos ite haluaa enemmän ohjeita niin sitten maksullisesti ohjaukseen.
kiva. ei mulla ainakaa ole varaa.

töihin äitiysloman loputtua joo ei todellakaan ole varaa jäädä kotiin. mun tulot tippuu 300 eurolla tästä vielä jos siihen jään. ei tuu mitään. jos tämäkin rahatilanne stressaa jo niin mitä se sitten olis. parmepi ettii joku duuni, ees osa-aikainen, ei tule miehellekkään liian suuri stressi elatuksesta. Ja jos mä menen töihin, kotityöt jaetaan sitten enemmän :) Se tossa onkin kiva ajatus, kun tiedän et jos itekin oon töissä niin mies tekee entistä enemmän niin keittiössä kuin muuallakin kämpässä :)

jaha, neiti alkaa kuulostaa siltä että herätään taas, mä ehdin vielä pikaiseen heittää ripsivärii ja poskipunaa niin en oo ihan zombie ;)

mukavaa lauantaita mammat :)
 
vielä tuli yks jutska mieleen :) se että vaunut tuo roskaa sisälle, on olemassa rengas-suojia :) prismas maksaa 8,90 tai jotain, paketissa on jokaiselle renkaalle omansa. mulla joskus ennen oli sellaset. nyt en niit tarvii kun vaunut voi jäädä eteiseen. mutta ovat äärimmäisen kätevät ja kestävät. suosittelen :)
 
rengassuojat En ole jaksanut hankkia, kun koko ajan ajatus, kohta muutetaan. No kai ne pitää hankkia, kun muutto ei ihan heti tapahdu.

suomen pelit ei kiinnosta kattella. Isäni seurasi aikoinaan kaikkea urheilua ja mulle jäänyt siitä se et mun telkasta ei urheilua katota. Kerran pari vuodessa katsotaan miehen kanssa urheilua ja ne on MM ja SM vahvin mies kisat :D
Tulokset lätkästä olen saanut lukemalla fb etusivua.

vaippojen koko meillä kans jo käytetty kokoa 3 pitkään ja kun tämä paketti loppuu, niin siirrytään seuraavaan kokoon.

aukile en ole kokeillut, mut sehän umpeutuu aika nopeeta.

kroppa Mulla tippuu vanhat vaatteet päältä, mutten raaski ostaa uusia, kun lihon kuitenkin takas ja koetan nyt olla säästäväinen, et saan uusia huonekaluja. Autoakin rempattu jo 800 eurolla tässä kuussa.

jumppa mulla on nyt jäänyt tekemättä lantionpohja ja syvät vatsalihakset, häpeen. Täytys pitää ittestään parempaa huolta

ON
Mies piti eilen vapaa illan raksalta ja mäkin olin sit illan kotona. Poika nukku kunnon unet, niin saatiin viettää kunnolla laatuaika akahdestaan:heart:
Sit pojan hereillä ollessa mies viihdytti, niin mä sain touhuta omiani, siis kaiken puolin ihana ilta. Tosin poika huusi 30 min kun syötävä ilmeisesti mahaansa, mut tuo on pientä kun vertaa monen muiden vauvojen huutoa.

Yö meni mukavasti, klo 3 syötiin ja nyt olen ruvennut ottaan sänkyyn viereeni syömään, kun ennen syötiin sohvalla. Pojan laitoin takas omaan sänkyyn, heräs klo 5 ähkiin ja otin viekkuun ja nukku pää mun olkapäähän nojaten, ihanaa. Sit klo 6 poika kiljas ihan älylujaa. hyppäsin ilmaan, et ei helvata minä tai mies ollaan menty pojan päälle tai muuten jotenkin puristuksisa. Otin pojan syliin ja häneltä tuli ihan mieletön röyhtäsy ja kivi tippu sydämeltä.

Mä rupeen nyt testaan uutta imuriani. Ruoka on jo tehty ja muita pikku siivouksia. mies on raksalla ja poika nukkuu.
Ja vielä, eilen illalla sain aikaseksi lukee yhden kappaleen kirjaa. kirjaa joka mun on pitänyt aloittaa lukeen joka päivä, viimesen 1,5 kk ajan, niin se elämä aukee ja tasapaino löytyy.

Pakko kertoo vielä. Siskoni poika ei nuku juuri lainkaan ja hereillä ollessa tarvii kokoajan viihdykettä. Siskoni laitto illalla viestin, et on istunut kolme tuntia sohvalla ilman puhelinta, juotavaa, vessaa ja tv kaukosäädintä, kun poika nukahti syliin. Poika havahtuu heti jos yrittää siirtää, no onneksi mies tuli töistä kotio normaali aikaan. Kyl meidän äitien elämä voi olla niin erilaista.


jotain oli vielä mielessä, mut ajatus karkasi. Onneksi tänne pääsee aina lisäileen
sane & eero
 
vaipat, meillä on Liberon 3. Mutta pitää mennä ostaan jotain muuta, viime yönä sai taas vaihtaa vaatteet monta kertaa kun tuli läpi. Myös Pampersin 3:n kans sama juttu.

Yö meni ihan vituilleen, vauva kitisi tunnin, nukkui tunnin, kitisi taas tunnin jne. Ja ne vaipan- ja vaatteidenvaihdot siinä sivussa, ja syöttäminen kolmen tunnin välein. Ei oo mitenkään freesi olo.. Mutta nukkui se kaks tuntia loppuyöstä putkeen niin sai itekin nukuttua :)

Ollaan nyt viikonlopun yli täällä äidillä pikkuveljen ja kissan vahtina kun äiti ja isäpuoli on reissussa. Mukava olla täällä :) Pikkuveljen kans katotaan illalla Euroviisuja. Mun vaan kyllä pitää saada jossain välissä nukuttua et jaksan valvoa :D Vauva nukkuu nyt terassilla vaunuissa, kohta lähtään mummulle että saan siltä autoa niin voi käydä isommat ostokset ostamassa.

raskautta on mullakin välillä ikävä.. unohtunut jo ne vaivat, taisin kuvitella kaiken xD Haluan vielä tulevaisuudessa toisen lapsen. Ei kai se synnytys nyt niin kivulias ollut, muistan väärin :D Olis mukava olla vielä raskaana. Onneks ikää on vasta 24v niin hyvin kerkeää vielä.

Äitiyteen on jo silleen tottunut. Aluks tuntui oudolta että oonko mä muka äiti :D Ja äitiys on mukavaa, älkää käsittäkö väärin kun usein ruikutan jostain. On vauva-arki haastavaakin, väsymys on mun mielestä kauheinta. Kun on oikein väsynyt niin tuntuu ettei mistään tuu mitään ja kaikki kaatuu päälle.

Meillä on tiistaina 2kk neuvola. Oman vaakan mukaan vauva on n. 6kg eli yli kolme kiloa kasvanut syntymästään (2880g). Onhan se söpön pullea joo :)





äitin kulta :)

LD + Pikkunen 2kk 3pvä
 
Ihanan näköinen poika LD:llä! Samoin tytöt tiinellillä ja jennyA:lla (unohtupa eilen mainita) . Kiva, kun jotkut jaksaa laittaa kuviakin tänne.

LD:n poika ei varmaankaan ainakaan nälkäänsä huuda, hyvin näyttää kasvaneen. Meillähän esikoinen oli ihan kauhee huutamaan pienenä, siinä se jossain 6kk paikkeilla vasta alkoi tasoittumaan, minäkin äitinä silloin niin uutukainen en ymmärtänyt itse heti, että vauvan ei pitäisi ihan niin paljon huutaa, pidin sitä pitkään normaalina, sairaalassa sitten tutkimuksiin mentäessä hoitajat oli ihan ihmeissään, että miten oltiin "kestetty", kun vauva tosiaan vietti siellä sitten pari yötäkin... no siinähän se meni, kun ei osannut sitä ihmetellä, oli vaan että jaksettava on. Tutkimuksissa ei varsinaisesti mitään selvinnyt, ajateltiin eri allergioita, mut mitään ei löytynyt ja kaikki mahd. kyllä testattiin, eli ilmeisesti oli vaan jotain koliikkia. Mistäs sitä tietää. Mut kiva LD, että vauvasi on jo päässyt hymyilyn ja rauhoittumisen makuun!

Aukileesta kyselin siis siksi, että meillä tuo takaraivolla oleva (niitähän on siis kaksi) on mennyt jo pari viikkoa takaperin kiinni, tai en ainakaan itse sitä enää tunne. Enpä oo noiden toisten kanssa kiinnittänyt huomiota, ilmeisesti tää meneekin kiinni aikaisemmin kuin tuo toinen.

Jääkiekkoa tuli katseltua myös. Oli tosi hyvä peli kyllä suomelta. Tykkään katsella kyllä nää MM ja tietty jotkut olympialaiset, mut SM-liiga ei kyllä kiinnosta pätkääkään, eikä oikeen muukaan urheilu sinänsä. Vehanenhan oli hyvä nyt eilen ja hänhän on täältä , että täytyy vähän kannustaa :D

Vaipat meillä kokoa 2 ja libero on ollut koko ajan käytössä. Vaatteissa vauvalle menee koot 56 ja 60 parhaiten.

Flower: onko toi muuttunut maksullisesti toi yksilöllinen ohjaus lihaspohjajumppaa varten? Miten musta tuntuu, että viimeksi kun en kerinnyt tohon ryhmään, niin pääsin ilmaiseksi tohon fysioon? ... en oo kyllä ihan 100% varma..

Ei tässä muuta, tuun taas kommentoimaan, kun muistan jutut paremmi... Täällä ilma on tasasen harmaa, elikkä ei varmaan mitään kivaa tiedossa... tivollikin olis, mut enpä tiedä jaksaako tällä ilmalla.. ja toi on kyllä aika rahastusmeininkiä mitä tuolla yleensä on ollut... noh katsotaan, jos huomen jaksais.

Mindi83
 
suomen pelit ei vois vähempää kiinnostaa!!!!:kieh: Mä niin vihaan urheilua ja meillä aina näitten kaikenmaailman sm-liigojen summuiden paskojen aikana parisuhde hiukan rakoilee,mies kun on tosi fani. Mä en voi sietää ja ärsyttää niin perkeleesti kun facebookissakin kaikilla on jotain suomi tätä tai petteri nummelin sitä.AAarrrrggghhh!!!!|O:headwall: Kiitos kun sain purkautua:saint:

vaipat on meillä myös 3 kokoa,kohta siirrytään jo neloseen. Ja pampperssit ollut alusta asti,kaikilla mun muksuilla. Ne on parhaat vastasyntyneelle ja pikkuvauvalle mutta taas esi.housuvaipat on ihan paskat.Noita Huggiesin housuvaippoja on meidän keskimmäinen käyttänyt ja on todella hyviä,ne pienet koot oli myös huonoja meillä.

raskautta en vois vähempää kaivata:x Vaikka ne suurimmat vaivat on jo unohtunut niin muistan sen tunteen kun kattoi peiliin ja ei nähnyt muuta kun kasan läskiä ja muodottoman möhkäleen. Ja ne kaikki öiset kyljenkääntötuskat:x Ei kiitos enää.

aukile enpä ole kokeillut sitä toista aukiletta,itseasiassa en edes tiennyt että niitä on kaksi:confused:

Lenni nukahtaa myös iltaisin tissille. Vien sitten sylistä sänkyyn ja vaikka havahtuukin niin nukahtaa heti uudestaan pinniksessä. Peitto on pysynyt hyvin päällä ainakin vielä. Te kenen vauva potkii peiton pois,voisitte kokeilla unipussia?. Ne ovat kai aika hyviä tuohon ongelmaan.

ON Eilen kävin huollattamassa taas ripseni ja ah miten piristävää saada jotain kivaa itselle :) Nyt alan vahdata itselleni hiustenpidennyksiä,edellisistä onkin muutama vuosi aikaa :)
Nyt ei vaan ole rahaa juuri mihinkään kun mulla loppui tuo täyden palkan maksu ja siirryn ensi kuussa kokonaan kelan vanhempainpäivärahalle niin nyt kun on tällanen siirtymävaihe niin sain kelasta 200e ja töistä 290e:kieh: Siinä mun koko kuun tulot,perkele ja pelkästään vuokraan menee jo yli 500e:kieh: Onneksi miehellä on autosta saatuja rahoja vielä jäljellä,muuten oltaisiin ihan lirissä. Se on vaan ärsyttävää tällaisella pienituloisella kun jos yksi kuukausi menee vituralleen niin siitä kärsitään sitten vielä puolen vuoden päästä kun aina pitää siirtää jotain laskua eteenpäin:headwall:
Tänään appiukko tulee syömään ja mies on autokaupoilla. Meillä oli eilen vähän kärhämää ja on aika hiljaista kotona ollut: /
Nyt menen lepäämään.

-Naurukohtaus ja Lenni 3kk-
 
Littledeath ihana mussukka sulla kans :heart: sitähän se äitiys on, että purnaamistakin on, eikä lastaan pois antais mistään hinnasta vaikka ei valituksen aihetta mistään oliskaan :) unen puute on kamala asia, viime yö itellä kans kehno, mut äsken vedin tunnin unet vauva vieressä. sataakin, mitään tekemistä ei ole :)
Tosta ylemmästä kuvasta: onko sulla Pikku-Piia-merkkinen sitteri? näyttäis kuosi samalta kun minkä just löysin kirppikseltä meidän touhu-neidille, makso ihan kauheesti, jopa 15 euroa ja uuden veroinen ja aivan puhdas :) mä ihastuin tohon väritykseen :) ja vauva rakastaa niitä leluja mitä siitä tangosta roikkuu :)

suomen pelit mä en härslaakii saa jos mies haluu matsin kattoa, siinä samalla hän hoitelee vauvaakin niin mikäs siinä :) nyt niitä pelejä on tullu kyllä tosi paljon, mutta mä nautin kun mäkin saan lähteä vaikka lenkille ja jättää vauvan suosiolla hänelle. Ja jäkistä meillä seuraa poikakin, onhan kotikaupungin joukkueen pelejä katsottava :) mussa varmaan asuukin pieni jääkiekkoilija, tykkään sitä pelata lasten kanssa talvellakin. himo-seuraaja en siis tosiaan ole, mutta suon sen toiselle. Oli mies ilahtunut eilen töistä tultuaan kun olin tehnyt kisa-studion valmiiksi, oli hiukan olutta, sipsejä, dippejä, karkkia, ja tein vielä pitsaakin. siinä sitten sain herkutella illan mittaan itekin. kaikkia jäi tällekin päivälle :popcorn:, (paitsi ne karkit söin ite just loppuun, hahahah) ja tänään tarvinnee euroviisuja kytätä, mitenhän mahtaa käydä.. :D ja jos telkkarista tulee vaikka esteratsastusta tai taitoluistelua mitä itse todella tykkään katsoa, mies jaksaa seurata siinä kanssa. Läppärit meillä on molemmilla, joten kumpikin antaa toiselle tilaa ja toinen taas ei lapsellisesti vaadi et sun on hei PAKKO katsoa tätä silmä kovana kun mäkin tykkään ;) Reilua ja toimivaa :) ja mikä tärkeintä : RIIDATONTA :heart:

aukile no joo, ei mun mielestä takana tunnu enää mitään auki... piti oikein kokeilla, kun en mäkään muistanu et toinenki ois :D

mindi ja vauvan vaatekoko kylläpä teillä on pieniä vaatteita vielä käytössä :) uskomatonta et meidän vauvat on kuukauden ikäerolla suunnilleen, ja meil menee jo koon 68 vaatteet ja ne on sopivia jo :D mä oon joutunut aika useen käymää vaatekaappii läpi ja pieniä jää koko ajan....onneks yks kaveri saa syyskuus vauvan, sille voin antaa ja toinen saa joulukuussa, niin silleki sitte jos en sit säästä omiin tarpeisiin tulevaa vasten vielä ;)

lihasjumppa maksullinen näin mä käsitin ton terkan puheista. no, siihen ihmisen ei kyl iha täysin luottaminen oo, mutta se sano et tohon ois kannattanu mennä justiinkin sen takia että se on ilmainen. 7,50 on mulla ollu käynnit kun oon esim käynyt muuten jumppaamassa joskus aikoinaan siellä. mun mielestä äideistä juuri tulis pitää huolta, kun ei lapsilisät ja muut korvaukset mitään hunajaa ole, mut ei, revitään köyhien äitien taskuista loputkin ;) ;) ;)

sane voi miten kiva että ollut kiva ilta, parisuhde kaipaakin jatkuvaa huolenpitoa, vallankin silloin kun perheessä on pieni vauva. ei vanhemmuus tarkoita sitä että ei enää olisi se unelmien nainen miehelle tai että mies olisi vaan isä joka käy töissä ja vauva veisi kaiken ..voimia tähän tarvitaan molemmilta, ja hienoa että saitte kakhdenkeskistä aikaa, se on arvokasta ja kantaa monta monta päivää eteenpäin ja sydämessä on hyvä olla :heart:

meikki nyt kun taas on ruskettunut, oon laittanut tosi paljon vähemmän meikkiä... meikkivoiteen jätin jo kuukausi sitten pois, iho on tosi hyvä, vaan eipä mulla oo pahemmin mitään naama kukkinukkaa.. nenän pieli kuivui ja sitä oon sitkeesti rasvaillukki, ihme jumitus jäi siihe.. no, mut rusketus takaa sen et ei oo kalpea, hiukan poskipunaa ja rajaukset silmiin ja kevyt luomiväri, ja ripsiväriä tottakai :D kulmat vois värjätä kesäks, ei tarttis kynällä niitä sipsuttaa... naisen elämä on sit vaikeeta ;)

koira siis vartioi vaunuja myös kuten tiinellillä ja varsin yllättyny oonkin ollu, kun oon huomannu tämän piirteen. jätin vaunut pihan toiselle laidalle ja kun selkäni käänsin, koira ei seurannutkaan mua kuten yleensä, vaan makasi vartioimassa, pää terhakkaasti pystyssä vaunujen juuressa :D ja niin kävi myöhempinäkin päivinä kun kokeilin. uskomatonta kyllä, sellainen touhottaja muuten ja kun vauva on vaunuissa ilman mua niin sit miten ollakaan se tajuaa et sitä pitää vahtia.. :) ihana elukka kyllä :)
 
Heipsan...

Vaipoista: Liberon 2 koko on käytössä ja menis varmaan vielä pitkään. Nyt ostettiin kokeeksi Muumia 3-kokoa. Testataan ja katotaan onko niistä mihinkään. Olivat muutaman sentin halvempia ja mieluiten ostaisin suomalaisia. Nyt kun en enää niitä liberon koodejakaan keräile, niin on sama mitä vaippoja ostetaan. Tosin kestoihin ollaan siirtymässä :)

Vaatteista: Meillä menee vielä jotkut 50-senttisetkin :) Enimmäkseen nyt on käytössä 56 ja just päivällä laittelin kaappiin järjestykseen isompia, 60-62 senttiset järjestin niin et on helppo löytää.

Mut ny lähdetään saunaan, käyn höyryhengittämässä vauvan ja esikoisen kans, kun molemmilla on nuhaa edelleen...

-JennyA-
 
aivan mahtavaa, mä pääsin koiran kans kaksin lenkille :) isä jäi lapsensa kanssa siksi aikaa, tunnin painelin tuolla napit korvilla ja hymy naamalla :) kotiin tultuani kylvetin vauvan ja annoin isälleen, ja saunoin yksin :) istuin kuumassa ja rentouduin ja otinpa yhden kylmän oluen sinne seuraa pitämään :) ai että, lauantai ei ois lauantai ilman saunomista!!!!
mieli hyvänä ja onnellisena.

vauva nukkunut tänään hirmuisesti, ihan jo itseä ihmetytti... aamulla heränny siis kuuden jälkeen, nukahti puol 9 ja heräsi puol 12. yhdessä nukuttiin yhdestä eteenpäin, vauva heräsi vasta ennen neljää!!! siinä hereillä pari tuntia kunnes nukkui taas ja seitsemän aikaan kylvetin, nyt yhdeksältä jo taas nukkunut jo puoli tuntia... aivan liikaa normaaliin rytmiin verrattuna... mietinkin että oliko repaleinen edellis-yö syynä tähän.. vai onko tulossa kipeäksi, aivastellut tänään kyllä enemmän .. no, toivotaan että vain tankkaa untakin jos vaikka olis kova kasvupyrähdys meneillään taas. syönyt valtavan hyvin koko päivän, 130 milliä kerralla jo ja menee ihan parilla imaisulla ;) että kovin kipeä tuskin on kun ruokaa mennyt hyvin.

Nyt jonkin sortin viisukyttäystä loppuilta ennenkuin uni voittaa itselläkin ;)
 
Mindi: Mäkin oon sitä mieltä ettei vauva aina itke nälkäänsä.. Mut se on nyt sellasta, että se rauhottuu monesti kun saa maitoa, vaikkei silleen tosissaan syökään. Ja sit se maito pahentaa mahavaivoja kun maha on koko ajan täynnä, ja kierre on valmis :/ Kun mä en suostu uskomaan että sillä olis tunnin välein nälkä jos on just esim. 200ml syönyt!!!

Harmittaa, kun sitä haluais olla hyvä äiti ja että vauva olis tyytyväinen, mut en näköjään osaa ja pysty siihen :( Itku on herkässä tän asian suhteen..

Lantionpohjajumpasta, meillä oli synnärillä sellanen ryhmä. Siellä on kaks kertaa viikossa sairaalan fysikaalisella puolella sellanen lantionpohjalihasjumppaohjaus, ja muustakin liikunnasta. Sinne sitten mentiin kaikki synnyttäneet äidit. Perhevalmennuksesta sai myös tosi hyvät ohjeet :)

Vaatteet, meillä on nyt käytössä 56-62cm. Riippuu vähän vaatteista.

Vaipat, ostin nyt Liberon housuvaippoja 7-11kg. Vauvahan ei vielä seitsemää kiloa ole, mutta pakko kokeilla. Ja jos nuo ei sovi niin ovatpahan myöhempää käyttöä varten.

Tosiaan mäkään en tiedä että kuinka paljon vauvat normaalisti itkee.. Sen tiedän että ne kuulemma itkee :D Mut ihanaa että vauva hymyilee jo ja "juttelee" ja seurailee. Tuntuu että se on "palkinto" hoitamisesta ja huolehtimisesta ja on ihanaa kun vauva vastaa mun huolenpitoon :)
 

Yhteistyössä