***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

Ippu Muistelisin et poju oli jokseenkin kiukkuinen sen rokon yhteydessä, en ihan tarkalleen muista kun on tullut sairasteltua niin paljon viime aikoina. Mutta luulisin että se vetää kiukkuiseksi jos näpyt kutittaa ja vaivaa, ja ainahan kipeenä on kurja olla. Pian se menee ohi :hug:

Härkäneito Mulla tuli veristä limaista vuotoa ennen synnytystä.. muuten ei kokemusta, joten tarkistaisin ehkä tilanteen ainakin neuvolasta. Luultavasti ei hätää, mut epätietoisuus on kauheeta sietää.. voimia :hug:

Itsellä taas tosi hyvä olla, sellainen että jaksais touhuta yhtä sun toista. Ollaan oltu pojun kaa jo kahteen otteeseen tänään puistossa leikkimässä ja nautittu lumesta. (meni niin monta viikkoo sisällä sairastaessa niin nyt tästä todella nauttii..) Täytyy varmaan alottaa siivoamaan vaatekaappeja nyt kun on virtaa, ne nimittäin todella valuu ne vaatteet ulos sieltä kaapeistaan, heh.. :LOL:

Voih, en malta odottaa että saan tämän vauva syliini. Aika menee kyllä nopeasti, ei siinä mitään, suorastaan välillä kauhistuttaa, että loppu häämöttää. Mua mietityttää edelleen se epiduraali, uskallanko ottaa sitä esikoisen synnytykestä jääneen kauhukuvan jälkeen. (epiduraalin laitto TODELLA sattui, enemmän kuin koko synnytys yhteensä..)

enne ja aarre 33+4

ps. sairaalakassi pakattu.-
 
Ensinnäkin härkäneito: Sinuna soittaisin hetimmiten sinne synnärille. Se voi olla limatulppaa, joka voi ns. vielä usiutuakin, mutta se voi olla myös merkki synnytyksestä. Soita ihmeessä! Jaksamista ja voima :hug: .

Miksi ei kukaan kertonut, että jos kaapista löytyy vielä joulusuklaita niin niihin voi yht´äkkiä tulla himo?!? :p
Siis meillä suklaata ihan sairaasti tuolla kaapissa ja jouluna ne ei maistunut, mutta tänään kylläkin. :LOL:

Eipä mulla muuta tällä kertaa :wave:

kleopatra ja ihmemies
 
Viikonloppu meni taas touhutessa, ei koneelle juurikaan kerenny oleen ennen tätä päivää. Muksut oli la/su välisen yön mummilassa ja met käytiin miehen kaa syömässä uudessa ravintelissa mikä avattiin viikonlopun aikana tuohon uuteen ostariin. Taijamma uuemmanki kerran mennä, oli sen verta kiva paikka :)

Väsyttää nyt koko aika. Tänäänki vetäsin puolentoista tunnin tirsat tossa sohvalla, en sit tiiä mikäkö syynä? Kuites niitä rauta tabuja popsin. Jospa tää vaan ois tää loppu aika voimia vievää. On kyllä "ihanan" kömpelö olo, ei taivu niinku mihkään ja täällä kans tuo kaveri painaa inhasti tuonne alapäähän. On oikein epämukava olla. Kävely ajoittain todella hidasta, just ihanku ois pallo jalkojen välissä. Semmosta ihme vaapuntaa. Ainakin tänään on kaikkea muuta ku hehkee olo.. plää.. :/

Supistelee täälläkin ja ovat jo kyllä ilkeitä. Ja aina ei tarvi edes olla sen kummempaa rasitusta kuin, pyykkien laitto koneeseen. Ei sit tykkää yhtään semmosesta kyykkimisestä. Imurointikin tuottaa taas hankaluuksia. Ei kerralla saa millään tätä 100m2 imuroitua, pisti niin maan perusteellisesti toss supistaan että piti jättää kesken. Liekkö se on nyt annettava miehelle hoidettavaksi, kun selkänsäki on saanu jo suht hyvään kuntoon.

Petipuuhatkin on jääny nyt ihan minimiin, supistelee sen verta ilkeesti ja paikat jotenki kauheen arat. Miehelle meinaa ottaa hieman koville, kun raukka pääs nauttimaan keskiraskauden aikasta intoani, mutta eipä tässä aikaa ole enää kauan jälellä.

mamuliini: Skorppari löytyy täältäkin :wave: Mies parka on joutunut kestämään näitä meitsin ailahteluita vuos kaupalla, mut mullakin on ollu jotenkin kumman rauhallinen tämä ootus aika. En siis pahastikkaan ole pimahellu, en siis niissä mittakaavoissa mitä yleensä :LOL: Mut onneks mies onki tommonen tasottavan rauhallinen ja osaa sopivassa määrin päästää mun sanomiset sen siliän tien ulos toisesta korvasta, kun mie niitä paukauttelen :D

Neuvola ÄP käynnit on ollu mulla parin viikon välein, ehkä nyt lopussa sit tihenevät kun seuraavat lapsen kasvua. Sinänsä ihan kiva kun päässy kurkkaan tuota kamua niin monesti, mut taas toisaalta ärsyttää tää ravaaminen. Noh, sekin kohta loppuu.

Kirppiksellä tulee käytyä aina sillon tällön ja joskus löytyy jotain kivaakin, mut yleensä ei. Täällä pitävät aika korkeita hintoja ja musta on tyhmää maksaa jonku käytetystä rievusta saman verta mitä ne maksaa liikkeessä uutena. Vaatteita siis ostan TODELLA harvoin sieltä. Nyt viimesin löytö oli ihan upo uuden näköinen turvakaukalo jonka sain 30?:lla. Hyvä löytö! :)

ippu se kyseli babybluesista. Mulla oli esikoiselta tosi paha blues, eka 3 kk:tta on pelkkää sumua, ei juurikaan muistikuvia ajalta. Kuopuksen kohallakin tais jotain olla, mutta kun oli toinen taapero siinä vaatimassa huomiota ei päässyt niin pahaksi. saapa sitten nähdä miten tämän kaverin kanssa käy? Vuosiahan ajattelin että en enää koskaan ota sitä riskiä että joutusin kokemaan ne pimeät ajat uudelleen, mutta onneksi ajalla on tapana parantaa ne suurimmatkin haavat. Etukäteen en kuitenkaan ala asiaa suremaan, eiköhän se siitä :)

Tässäpä nämä tältä erää.

Marmeladi & Masuasukki 33+6
 
Tuli mieleen, että onko joku kokeillut kauratyynyä selkä/hartiakipuihin?
Mulla tuo alaselkä välillä vihloo hurjasti! Sokoksella ois kauratyyny 9,90?, eli sitä vois kokeilla.. Jotkuthan ilmeisesti ottaa sen mukaan synnytykseenkin..

Epiduraalista:

Enne sanoi että epiduraalin laitto oli synnytyksen kivuliain juttu.. KÄÄK!! Mä tyhmä luulin että se on ihan helppo juttu kun laittavat sen jonkun puuduttavan aineen ekaksi. Tämä on ollut mun lohtuni.. Millaisia kokemuksia muilla? :eek:

Kävelyreissusta selviydytty siis kotiin ja matkaan tarttui kaupungilta taas pari juttua. Benettonin alesta vauvalle pipo ja kaulaliina ja yks trikoopaita. Luomukaupasta ostin hänelle sinkkivoiteen, vanupuikkoja ja lisää noita harsoja. Mielenkiintoinen putiikki (ruohonjuuri), en ole ennen käynyt.

Nyt syöpöttelemään!
Illan jatkoja!!!

Laura
 
Epiduraalista

Mulla ite latto ei tuntunu missään, ei siis ollenkaan kivulias ollu. Mutta ponnistamisesta ei tullu sit mitään sen kanssa, en tienny yhtään koska pitää ponnistaa ja lopulta jouluvat ottaan imukupilla lapsen pois. Toisessa synnytyksessä en sitten koko piikkiä huolinukkaan ja oli näin parempi muutenkin, tiesin täysin mitä pitää tehä.

Marmeladi
 
LauraN, minusta epiduraalin laittaminen ei sattunut lainkaan! Ainoa mikä siinä oli kivuliasta/ikävää, oli se, että kun mulla supistuskipuun siinä vaiheessa auttoi selän/jenkkakahvojen hieronta, niin niihin en voinut puudutteen laittamisen aikana ollenkaan koskea, kun selkä oli jo puhdistettu, eikä pöpöjä saanut sille alueelle enää joutua. Eli kun laittamisen aikana tuli supistus, piti vain pysyä siinä kippurassa sikiöasennossa (aika hankala btw mahan kanssa!) ja mennä supistuskipu läpi ilman minkäänlaista helpotusta. Mutta pari vain, koska nopeastihan se epiduraali kuitenkin saadaan laitettua.
Sitä ei siis kannata jännittää eikä pelätä, ja vaikka se sattuisikin, niin sen kestää aivan varmasti, koska pian helpottaa kaikki kivut! =)

Ippu 32+0
 
Halusin vain kertoa sinulle, että minunkin masussa tärisee =) Ja tärisi viime raskaudessakin ja tyttö tuli!! =) Kerroit, että olette "varmuudella" nähneet tyttövauvan ultrassa.. Tämä kiinnostaa minua, koska itsekin väittäisin nähneeni! Ei kysytty asiaa lääkäriltä, mutta itseäni ja miestä asia on mietityttänyt kovasti! ;) Mistä kulmasta näitte vauvan? Oliko häpyhuulet selvästi ne? Eikä keskellä mitään? Voi vitsi mitä kysymyksiä, mutta ois kiva jos kertoisit tarkemmin!! :ashamed: =) Paljonko vauvan sykkeet on olleet neuvolakäynneillä? Meidän vauvalla joka kerta n. 150, kuten myös edellisellä tyttärellämme.. :heart: Tällaisissa mietteissä täällä. Viikkoja 31+5 =)
 
Tervehdys kaverit!
Viime viikko vierähti uutta liikettä rakentaessa enkä juurikaan ennättänyt täällä käymään.. Tämä viikon saakin sitten ottaa rauhallisemmin.
Tänään oli neuvola ja siellä kaikki? hyvin, paitsi et neuvola täti löysi kortistani hassun viimekertaisen lääkäri merkinnän jossa kohdunsuu olisi jo pehmentynyt ja kanavaa jäljellä 2,5cm (lyhentynyt 0,5cm) itsekään en ollut moista huomannut ja tästä sitten riittikin ihmettelemistä että miksi lääkäri ei mitään maininnut asiasta. No sain samalle lääkärille kontrolliajan keskiviikolle, ni paikat tarkistetaan varmuuden vuoksi.
Toivotaan ettei mitään ihmeellistä...
Sain myös lähetteen varmuudeksi maksakokeisiin, jaloissa ollut kutinaa. =(
Vauvalla kaikki hyvin, samoin minulla kaikki arvot kohdallaan. Painoa tullut nyt yhteensä 12kg. Mua on huvittanut maininnat mahanympärysmitoista, ku te tunnutte olevan kovin pikkasia ;) meikäläisellä ympärys jo 126cm, mut en mä ikinä mikään langanlaiha ole ollutkaan, täytyy olla mistä ottaa kiinni =)
Meillä hajos kamera ja odottelen nyt vakuutusyhtiöltä uutta tilalle, täytynee sitten heti testailla ja laittaa mahakuvia tänne.
Tällä viikolla ollaan ajateltu aloittaa Voicen huoneen laitto, katto pitää uusia, seinät maalata ja listoittaa. Onneksi kaikki tarpeet valmiina. Sitten pääsen vihdoin vauvanvaate pyykille ja laittamaan tavaroita paikoilleen. Ostin käytettynä kehtoon mobilen, puuhamaton kahdella eri lelutelineellä =)
Appivanhemmat olivat LasPalmasissa pari viikkoa ja toivat vauvalle upeita mekkoja ja tossuja, juuri sopivia varmaan sitten kesällä =)
Tulipas siinä omanapa kerrontaa. Täällä tuntuu kaikilla menevän ihan hienosti. Tutteli kyseli vauvan liikkeistä, niin tänään neuvolassa kyselin samaa, niin mulle sanottiin että vauvan liikkeet pitää tuntea yhden tunnin aikana 10kertaa. Eli ei missään tapauksessa joka tunti, vauvahan nukkuu suurimman osan ajastaan. Eikä liikeseuranta ole tarkkaa, kuhan tunne t liikkeet. Itsellä vaikuttaa ainakin ihan hulluna liikkeiden voimakkuudet, vauvan asennosta riippuen. Jos hän sisällepäin äheltää niin liikkeet tosi vaimeat.
Oon itse alkanu soittaan Mobilen soittorasiaa vauvalle iltaisin ennen nukkumaan menoa, se rauhoittaa häntä ja uskoisin että on sellainen ääni mikä rauhoittaa sitten hänen synnyttyäänkin.

Nyt mä lähden syömään laskiaispullaa, nam!
Voikaa hyvin!

Minä + Voice 30+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiPianViidelle:
Mistä kulmasta näitte vauvan? Oliko häpyhuulet selvästi ne? Eikä keskellä mitään?
Mielestäni näin vauvan alapään ultrassa samasta suunnasta, kuin mistä tarkastelen itse itseäni, eli päästä päin katsottuna. Oli semmoinen V:n mallinen kolo, missä kaksi pientä kukkulaa siellä v:n pohjalla. Eli ne V:n sivusakarat olis ollu niinku jalat, ja ne pienet kukkulat v:n pohjalla häpyhuulet. Eikä siis keskellä mitään tapin näköistäkään! :LOL:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1483064.jpg Tuossa on linkki kuvaan, mikä meillä on skannattuna tuosta jalkovälistä, toinen parempikin olisi, mutta sitä ei ole skannattu eikä meillä itsellä ole skanneria, joten en saa sitä nyt näytille.
Sykkeet neuvolassa on ollu n. 135-140. Mulla ei harmi vain ole vertailukohtaa, kun esikoisesta (pojasta) sykkeitä ei koskaan merkitty ylös neuvolakorttiin, eikä niitä minulle myöskään koskaan kerrottu, enkä tajunnut itsekään kysyä.
Neuvolalääkäriltä kysyin itsenäisyyspäivän jälkeen, kun ultrattiin, että onko sinne pippeliä kasvanut kun sitä ei rakenneultrassa vielä ollut, niin tämä lääkärikin oli sitä mieltä, että ei tänne ole mitään kasvanut, joten periaatteessa kahteen kertaan sitä nyt on tytöksi veikattu, ja kyllä mulla itselläkin on ihan tyttöfiilis, ollu alusta asti. Esikoisesta oli vahva poikafiilis, ja poika tuli.
Joten saas nähdä, jännittää kyllä! :) Sykeuskomukset ei sit mun kohdalla kyllä pidä paikkaansa, jos täältä tyttö tulee, kun poikasykkeillä on kerta menty koko ajan.

Ippu 32+0

 
Mulla oli yhden kerran joulukuussa epäily lapsiveden tihkumisesta ja kävin nkl polilla tarkastuksessa- oli väärä häly. Viime viikolla valkovuoto muuttui hieman läpinäkyvämmäksi mutten kiinnittänyt siihen mitään huomiota ja yllätys yllätys perjantaina vedet meni. Sen kyllä huomasi näin ensikertalainenkin.. Vesien perään meni limatulppa (ilman veriviiruja) ja nyt olen pe-la yöstä ollut täällä naikkarilla. Pe oli rv 33+3 ja nyt odotellaan keskiviikkoa jolloin 34 täyttyy.. Olen saanut kortisonia ja antibioottia ja eilisestä aamuyöstä on supistellut.. Juuri kun löysin teidän seuraan odotus lähenee yllättäen loppuaan..

Onneksi sain tänään tänne dna-mokkulan =)

BiaBia 33+5
 
Hui BiaBIa hui!! :eek: Kunpa vauva jaksaisi sen parikin päivää nyt odottaa, siinäkin ajassa ehtii monenmonta tärkeää solua kehittyä pikkuisen elimistössä! Toivottavasti kaikki menee hyvin! :hug:
Edelsikö vesien menoa supistukset tms?
Voi hyvin, ja kaikkea parasta myös vauvalle! =)

Ippu 32+0
 
Kiitos Ippu!

Ei tuntunut mitään ennen veden menoa. Kivuttomia supistuksia on ollut sieltä marraskuulta asti ihan kunnolla mutta nyt ei mitään. Istuin sohvalla tietokoneen kanssa kun holahti. Onneksi ehtivät antaa ne molemmat kortisonit (enempää ei anneta) keuhkoja varten ja antibiootti oli ihan vain ennaltaehkäisevä nyt kun tie on auki. Antibiootti annettiin yhdeksän kertaa. Vauvan painoarvio oli pe 2530g ja kaikki hyvin. Käyrät otetaan kahdesti päivässä.
Ja nyt mä kukun täällä koneeni kanssa odottelemassa.

BiaBia
 
BiaBia Kyllä sä ens viikkoon jaksat samoin vauva, ihan varmasti! Nyt vaan koitat kukkuu koneen kanssa ja saada aikasi kulumaan niin kyl se siitä.

Tämä on aika mahtava esimerkki siitä kuinka lähellä olemmekaan vauvojemme syntymään. Alkaa meidänkin kuussa pian tapahtumaan =)

Itsellä tietenkin huolettaa se, jos kanava pääsee tuollai lyhenemään mitään varoittamatta, kun en kerran supistuksia tunne! Ihan älytöntä jos ke lääkärissä lyhentynyt entisestään ja määrätään vuodelepoon. Olo on mitä parhain ja energisin vailla mitään vaivoja! Outoa odotusta !

Minä + Voice 30+1
 
Heippa pitkästä aikaa!

Muutto on nyt takana ja netti toimii vihdoin ja viimein :)

En nyt jaksanu lukea kuin tämän viimeisen sivun ja sen perusteella BiaBialle ja vauvalle kovasti tsemppiä ja toivotaan että kaikki menee hyvin :hug:

Täällä ei supistele, mutta takapuoli/lonkat vaivaa aika lailla. Pistää aivan julmetusti ja jalat lähtee alta välillä kun ottaa niin kipeää :/
Marmeladin tavoin petipuuhat on alkanu vähentymään (aika minimiin kun mies on viikot reissussa :) ) , mutta meillä se johtuu siitä että mulla tulee sen jälkeen reidet aivan järkyttävän kipeäksi eikä jalat kanna moneen tuntiin :eek: Aikamoista puuhaa kun mun pitää ottaa tuntia ennen petihommia tonninen panadol ja hommien jälkeen mennään heti välittömästi nukkumaan koska 5 min päästä mä en voi kävellä metriäkään :) Esikoista odottaessa mä olin niin ketterä ihan loppuun asti, mutta nyt tuntuu olevan joka paikka kipeänä navasta alaspäin :( Nukkuminenkin on menny ihan mahdottomaksi kun jo kyljen kääntäminen on vaikeaa ja ottaa lonkkiin kipeää...
Heh, valittamiseksi meni heti :D

Muuten on sujunu ihan hyvin ja mies siirtyy (vihdoin ja viimein) tämän viikon jälkeen taas tänne kotipaikkakunnalle hommiin eli on taas illat ja yöt kotona eikä mun tarvi pärjätä tuon taaperon kanssa kahdestaan ma-pe. Ottaa jo nimittäin aika lujille kun poika ei vielä edes kävele itse eli joudun kantamaan 11-kiloista rimpuilijaa tämän mahan lisäksi :whistle:
No, tänään tuli ihan ensimmäinen askel ilman tukea, että jospa tämä tästä helpottuis :)

Nukkumaan pitäis lähtä että jaksaa taas huomenna.
Väsymys on ollu taas viime viikkoina aika ylitse pääsemätöntä, mutta jotenkin sitä vaan hortoilee silmät ristissä päivän läpi :)
Torstaina oliskin ensimmäinen käynti uudessa neuvolassa... Toivottavasti saadaan yhtä mukava täti kuin edellisessä neuvolassa oli :)

Täytyy yrittää lukea pinoa läpi tässä viikolla jos sattuu olemaan aikaa ku taidan olla asioista aika pihalla :)
Nyt nukkuja nakkeleen...

Pimmi 30+5
 
pimmin taaperolle onnittelut ensimmäisestä askeleesta, se on hieno hetki! =) :flower: Meillä varsinkin kun ensimmäistä askelta ilman tukea piti odotella 1v2kk ikäiseksi asti, ni tuntui että on tavoitettu puoli maalimaa kun se vihdoin tapahtui! =)

Mua huolettaa lantion löystyminen. Mielestäni se rutisee kummallisesti esim. kylkeä kääntäessä, ja tuntuu kuin siellä olisi paikat jotenkin irti toisistaan, että tekisi mieli vetää ilmastointiteipillä tosta lantion ympäri ja jalkojen välistä, että pysyy kasassa tuo alue navasta alaspäin ja puolireidestä ylöspäin... samoin pimppa (kun nyt taas lähdettiin tälle kohtis-brutaalille linjalle... :LOL: ) tuntuu olevan jotenki tosi... löysä, auki, repsottaa, levahtanut! Tuntuu että sinne menee ilmaa heti jos vähän jalkoja levittää! :LOL: Onko teillä muilla oikeesti tämmöstä? Lantionpohjanlihakset on kyllä tosi surkeassa kunnossa, en housuun pissaile tms, mutta en kyllä saa pissaa katkaistua kesken kaiken, jos sillä tavalla koitan lihasten kuntoa testata. Ja eilen kun kokeeksi tein muutamia jumppaliikkeitä niillä, ni en kyllä saanut supistettua niitä samalla tavalla kuin ennen. Toisaalta tuntui että ei ollut oikein tilaakaan nostaa lihaksia ylöspäin, että joko se vauva sit painaa lyhyemmäksi emätintä, en tiedä.. Jooh, tämmöisiä pimppa-mietteitä tälle aamulla, kommentoikaahan ja testailkaa lihaksianne että oonko minä ainoa rupsahtanut kukkaro! ;)

Ippu 32+1
 
Kauheen levoton yö taas takana, ei saa kunnolla nukuttua vaikka oonkin ihan sikaväsy...

BiaBIa kovasti tsemppiä sulle sinne sairaalaan, näyttää nyt kovasti siltä et saat kunnian olla ensimmäinen "jakautunut" maalismamma!!! Tuupa kertoon kuulumisia tänne jos sulla tylsää siellä maatessa. Sulla on onneks viikkoja jo ihan hyvin kasassa, kaikki tulee meneen varmasti hyvin! Ei muuta kun :hug: ja onnea tulevaan koitokseen!!!

Härkäneito ootko sä jo saanu selvyyttää vuotoosi? :hug: sulle kanssa ja koita nyt saada joku neuvolasta tai sit ihan äippäpolilta kiinni ni pääsisit tarkistuttaan tilantees!

Enne mä en muista et mua ois epiduraalin laitto sattunu, kysyin eilen mieheltäkin et muistaako edellisistä synnytyksistä sellasta, mut saqnoi et hänenkään mielestä mua ei ollu sattunu. Mahtoikohan ne sit laittaa jotain puuduttavaa ainetta ensin? Tai sit olin jo valmiiks niin tuskissani etten huomannu mitään.

Marmeladi täällä toinen ketää väsyttää kans melkeen koko ajan... Ehkä nyt on sellanen vaihe kroppa koittaa saada meitä varastoimaan tota unta kun tulee kohta olen unet kuitenkin vähemmällä... Mä oon kans jo ihan valmis tähän olotilaan, tuntuu et kaikki liikkuminen on tuskan takana, tahtoo jo vauvan syliin!!!

Laura mä oon kans miettiny tota kauratyynyä, oon aatellu et se vois olla illalla lämpimänä hyvä jalkojen välissä liitoskipuja helpottamassa. Jos meet ostaan sellasen ni kerro onko siitä mitään apua! Sä olit kans läytäny Benettonin benkojaiset :) Mua niiiiin harmitti siellä kun en tiedä varmaks kumpi meille tulee kun ois niin halvalla saanu kaikkee ihanaa!! Huomasitko muuten oliko Ruohonjuuressa sellasta sappisaippuaa? Sillä kun pitäis lähtee vauvanvaatteista kaikki puklujäljet pois ja muutenkin kai ihan hyvä tahranpoistossa. Pitäis joku päivä käydä kattoos.

Angel mäkin sain eilen vihdoin mitattua vatsanympäryksen, eikä täälläkään mikään pieni vatsa oo, mitaksi tuli huimat 120cm :eek:
Olipa muuten aika outoa ettei lääkäri ollu sulle maininnu mitään siitä
kohdunsuun ja -kaulan tilanteesta. Toivottavasti saat selvyyden asiaan!

Liikeistä, siis vauvan, vielä sen verran et en mäkään todellankaan koko ajan niitä tunne, oon aatellu tarvii vauvanki jossain välissä nukkua. Yleensä meiän masukki tykkää riehua eniten edelleen iltaisin ja sillon kun mä syön.

Me oltiinkin eilen perheen kanssa Caribialla kylpemässä, oli ihana lillua vedessä kun ei tuntunu mitään kipuja, bikinitkin meni hyvin päälle, eli ei oo tissit eikä pylly kasvanu onneks yhtään! Höyrysaunassakin käytiin pikaseen mut sit piti lähteä kun kuopus ei oikeen tykänny siitä mentholin/eucalyptuksen tuoksusta mikä siellä oli. Kivaa oli mut sit kun päästiin kotiin ni tulikin pari ilkeetä supparia ja tuntui et liitoskivut oli kahta kauheempia. Eli ne ei siis tykänny uimisesta :ashamed:

Eipä mulla muuta, oon tässä kahden vaiheilla et meenkö neidin kouluun vietyäni töissä kahvilla käymään vai tuunko kotiin ja takasin sänkyyn... Luulen et kallistun ton ekan puoleen etten oo sit ihan tokkurassa loppupäivää.

:heart: :Ninni ja Kirppu 32+2
 
Mustakin tuntuu välillä, varsinki aamulla kun käyn pissalla et ois jo paikat auki ja ihan kun vauvan pää tuntuis jo jos vähän kokeilis. Mut oon antanu värkin olla rauhassa :LOL: lääkäri saa sit tutkia muutaman viikon päästä... Ja mulla on sellanen olo tuolla lantiossa yleensä sen jälkeen jos oon vaikka hetkenki maannut, että jalat irtoo liitoksistaan. Eli et oo ainut tollasten vaivojen kanssa!
Kauheelta tuntuu kun edellisissä raskauksissa ei mitään tollasia oireita, nyt on sit ollu kaikkee niidenkin edestä!!!
 
Hei multa on väsymysjuttu menny ihan ohi, tosta Ninnin kirjoituksesta sen nyt noteerasin. Kun mua väsyttää kans, ja voisin nukkua vaikka kuinka pitkiä yöunia! Ja oon saanu nyt onneks nukuttuakin hyvin, kun poikakin on toipunu eikä oo nyt pariin yöhön heräilly ollenkaan, ni en oo sit itekään heränny ees vessaan, ennenku aamulla vasta. Ja päikkärit maistuu kans, jos vain maltan nukkua! Ja niistä huolimatta uni tulee illalla tosi hyvin. Ihana siis välillä näin päin! =)

-Ippu-
 
Eilen oli vika työpäivä tällä erää ja tänään on vihdoin neuvola(viimeks jotain joulukuun alus)! Olen tosi äksynä ja aion sanoa terkkarille, että tämmönen peli ei vetele, että väliä on ollut näin kauan ja ketään ei ole ollu saatavilla terkkarin loman aikana josta syystä mm.olen joutunu hutkiin töissä vaikka olen ollu aivan loppu :kieh: Eilen ilmotin töissä, että tänään en enää tule vaikka mikä olis ja illalla olinkin ihan loppu kun olin vihdoin antanu itselleni luvan siihen! Tänään pitäs lähtee käymään koululla yms yms, mutta tuntuu ettei sitäkään jaksa.Mies ei anna mun ajaa enää autoa, kun mitä vaan voi kuulemma sattua ja sitten minun pitäs jaksaa lähtee julkisilla köröttelemään enkä tosiaankaan jaksais :(

Yöt on menny todella huonosti, sopivaa asentoa ei löydy ja pissalla pitää rampata kaiken aikaa.Alituiseen on kamala jano, mihin mikään ei auta ja vesi on tehnyt tehtävänsä ja laskenut natriumit pohjalukemiin.Selkä on hiton kipee ja eilen hokasin, että erityisen kipee just oikeelta puolelta ettei vaan olis mitään virtsatulehdusta kun eilen oli tunne että pientä lämpöäkin olis voinu olla!
Kotona on kaikki hujan hajan, enkä osaa/jaksa alottaa laittamaan mistään päästä mitään.Siirtelen vaatekasoja ja tavaroita, suunnittelen hirveesti, mutta mitään en saa tehtyä :ashamed: Väsyttää ja suututtaa vaan ihan kaikki....

BiaBialle tsemppiä sairaalaan ja toivotaan että kaikki menee hyvin :)
 
Täällä myös yks pitkäuninen! Voisin nukkuu aamulla vaiks kuinka pitkään, illat toki venyy joskus jonnekkin 12-1 asti ku ei meinaa uni tula. Ennen raskautta olin illan torkku ja aamun virkku.

Äitiyspakkaus tuli vihdoin eilen ja tänään pääsen peseen vaatteita. :D

Mulla on tänään lääkärin soittoaika ja mietitään yhdessä et meenkö huomenna takas töihin vielä viimeisen kerran koittamaan että tuleeko siitä mitään...vähän pahaa pelkään, vaikka mielelläni töihin menisinkin. No katotaan miten käy.

Eilen vietin ihanan hemmotteluäivän: kävin ihonpuhdistuksessa kosmetologilla ja parturissa; nyt on niin fressi olo. Tukka tuoksuu vieläkin ihanalle suklaahoitoaineelle :p Sitten vielä postissa tuli mun lempi lehti jota olinkin jo ehtinyt odotella ja lueskelin sitä parturissa ja illalla rauhassa sängyssä.

Huomaan et oon alkanu oikein urakalla herkistymään viime aikoina. Aina kun telkussa syntyy vauvoja tai lehdissä lukee jotain tms. niin oon heti ihan liikuttunut ja itku meinaa tulla väkisin, mut onneks se on kuitenkin sellasta tosi positiivista itkuisuutta.

Hyviä vointeja kaikille! No ei muuta kun pyykkien kimppuun...
 
Hyvin nukutun yön jälkeen tunnen itseni jopa virkeäksi tänään. Alan varmaan olemaan niin väsynyt jo, että enää ei nuo selkäivutkaan unta häiritse. Tänään olisikin sitten lääkäri joten katotaan saako sitä jotain droppia :)

BiaBialle ISO :hug: ja paljon voimia tulevaan. Ja tulehan kertoman meille kuulumisia jos aika käy kovin pitkäksi.

[/b]Ippu Täällä ei toistaiseksi ole lantionpohjanlihakset löystyneet, mutta tiedän että vielä sekin päivä koittaa... Mutta siis vielä onnistuu tuo "pissasuihkun" katkaisu. Esikon jälkeen mulla kävi niin, että vielä melkein vuosi synnytyksen jälkeen mulla pääsi pissat housuun kun olin jumpassa missä hypittiin hieman enemmän :LOL: Sen jälkeen olen kyllä muistanut pitää niistä lihaksista huolta :whistle:

Väsymys vaivaa siis täälläkin, mutta nyt olen antanut itselleni luvan nukkua ne parin tunnin päikkärit samaan aikaan kuin tuo mein pieni touhutätikin.

Voi että munkin tekisi mieli lähtee johonkin kylpylään päiväksi lillumaan, se tekin tolle selälle varmasti hyvää. Meijän kylällä kun ei ole edes uimahallia vaan lähin on vissiin 30 km päässä, PE****E! :headwall:
Mut täytyy katsoa jos sitä vaikka viikonloppuna menisi sitten tuon esikon kanssa. Tai siis ensin pitänee kysyä lääkäriltä mitä mieltä se on, kun mulla noi paikat kuitenkin jo auki... :eek:

No mutta nyt meen keittää lisää teevettä. Vaihdoin kahvin juomisen teehen kun ei enää tuo kahvi maistu :p

Palaillaan masukaverit!

kleopatra ja ihmemies (viikkoja 30 ja risat)
 

Yhteistyössä