Toukokuiset 2025

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mua kiinnostaa mitkä vitamiinit otit käyttöön? Mulla kans pahoinvointia nii pitää koklaita vitamiini homma!

Mä varasin ultran 6+4 eli 5.10. Olis hyvä mitä myöhemmin, mutta ei malta, oon mahoton

Mulla oli aikaisemmin minisun mama vitskuja ja niistä tosiaan voin pahoin jo yrittäessä. Luulin siis useamman kerran, että on aamupahoinvointia, mutta olikin vain vitamiinit. Olin tämänkin unohtanut jo välissä ja nakannut vitamiinit roskikseen kun endometrioosin takia yritykset oli hetken tauolla. Nyt IVF hoitojen aikana söin puhdistamon vahvaa D-vitamiinia ja foolihappoa. Niistä ei mun mielestä ennen alkion siirtoa tullut pahaa oloa, mutta hiukan ennen plussaa alkoi ja paheni vaan.

Nyt apteekissa suosittelivat kokeileen vain erimerkin multivitamiinia ja ostin multivita raskaus ja imetys. Ainakin tuntuu, että pahoinvointi olisi vähentynyt melko paljon. 😅 Voihan se toki olla monen sattuman summa 😅
 
vierailija
Nyt pitäisi olla 5+1 mutta digitesti näyttää vain 1-2.. 😭 huono enne sillä aiemmissa keskenmenoissa en saanut koskaan myöskään suurempia viikkoja vaan oli aina 1-2. Miksi tämä on niin vaikeaa 😞😞 ihan hirveä stressi, pakko tänään soittaa neuvolaan ja pyytää voiko hormoneja mitata ja saada jotain tukilääkitystä.

pitäkää peukkuja että raskaus onkin paljon aiemmassa vaiheeSa ja ensi viikolla tuo digitesti nousee ja että vuoto ei koskaan ala 🙏🙏 Olen hermoromahduksen partaalla!

T. Minni
 
vierailija
Nyt pitäisi olla 5+1 mutta digitesti näyttää vain 1-2.. huono enne sillä aiemmissa keskenmenoissa en saanut koskaan myöskään suurempia viikkoja vaan oli aina 1-2. Miksi tämä on niin vaikeaa ihan hirveä stressi, pakko tänään soittaa neuvolaan ja pyytää voiko hormoneja mitata ja saada jotain tukilääkitystä.

pitäkää peukkuja että raskaus onkin paljon aiemmassa vaiheeSa ja ensi viikolla tuo digitesti nousee ja että vuoto ei koskaan ala Olen hermoromahduksen partaalla!

T. Minni
Ja siis tiedän että tuo digitestin ruutu on viikkoja hedelmöittymisestä ei raskausviikkoja! Mut pitäisi olla jo kaiken järjen mukaan seuraavalla levelillä, mulla aina ollu säännöllinen kierto.
T. Minni
 
Hei. Minäkin uskaltaudun mukaan. Omassa lähipiirissä ei ole enää vertaistukea kovin paljon tarjolla. Ikää tuli just 42 ja raskausviikko7+4. Tämä on neljäs raskaus, mutta lapsia on elossa kaksi. Kohta 15- ja 12-vuotiaat edellisestä suhteesta. Silloin alle 30.v käytynä IVF ja pakastealkion siirto.

Nykyisen miehen kanssa saimme melkoisen yllätyksen syksyllä 2023 kun olinkin raskaana. Hänellä ei Nipt-testissä kuitenkin 13-trisomia, vaikka NT-ultrassa ei mitään merkkejä ollut.

Vastaukseen meni 5päivää ja verikoe otettiin samalla kun NT-ultra tehtiin. Joku sitä täällä taisi kysellä. Minulla tuo epäily piti vielä varmistaa lapsivesipunktiossa viikolla 15.

Kova vauvan kaipuu tuosta jäi ja päätettiin kokeilla, jos vielä onnistuisi ja kaikki menisi tällä kertaa hyvin loppuun saakka.

Laskettu aika 12.5. ja viikon päästä ensimmäinen neuvola. Ihan samat oireet (väsymys, pahoinvointi, närästys, hajut etoo, mikään ruoka ei maistu, mutta pakko yrittää tunnin välein syödä) kun kahdessa tyttöraskaudessa. Poikaa odottaessa olo oli paljon helmpompi. 😅
 
  • Rakkaus
Reactions: pihlisM ja Maree
Voi Minni, toivottavasti mitään ei käy! Ymmärrän todellakin tuon stressin, itsekin hypin seinille, kun huomasin ihan pienen pientä rusehtavaa vuotoa aamulla. Vaikka tiedän, että sellainen on ihan normaalia, niin silti pelottaa uusi keskenmeno. Onneksi ei ihan verta verta ole näkynyt. Minulla ei myöskään ole ollut etovaa oloa kuin parina päivänä, joten tavallaan sekin tuntuu epäilyttävältä, onko olo "liian hyvä".

Onpa ihanaa, Kevätlintu, että jo ensi viikolla on eka neuvola! Itse pitäisi vielä jaksaa odotella muutama viikko.
 
Heipä hei! Neuvolan kanssa keskusteltu, ensimmäinen soitto aika hoidettu. Aivan kuten Flo on ennustanut laskettu aika on 23.5.2025, samaa toisti neuvolan tätikin. Ensimmäinen neuvola aika on 10.10, sitä ootellessa. Vielä eilen olin varma et voitaisiin mennä varhaisultraan, mut taidaan jaksaa oottaa tuonne. Puoliso ei edes ollut innokas varhaisultraan.

Itse olen laktoosi-intolerantikko, toisin sanoen laktoositon. Kuulema laktoositonta ruokavaliota noudattajille suositellaan foolihappo lisää 1mg. Saan kuitenkin päivän vuorokausiannostuksen tuplana minisun mama monivitamiini napista. Mutta liiasta foolihaposta ei kuulema ole haittaa, lisä napin nauttimisen voin viikon 12 jälkeen lopettaa. Lääkäri kirjoittaa siihen reseptin ja samalla reseptin pahoinvointi lääkkeisiin. Kuulema pahoinvointii voisi käyttää Setiritsiiniä, toisilla kuulema auttaa sekin ja tätä saisi ilman reseptiäkin.

Tänään on tasan 6 vko täynnä. Syön iltaisin päivän ainoan lämpimän ruuan ja se tekee tiukkaa. Tällä viikolla on joka ilta ruoka jäänyt kesken, se ei vain uppoa ja mene alas. Käyköhän tässä niin et syön 9kk vain kylmiä ruokia? Toivottavasti kaikki ei ole siirtymässä facebookin puolelle, itse en ole siellä ja kaipaisin vertaistukea täällä.

Niin ja sen verran vielä. Puolisoni on miettinyt asiat himpun verran pidemmälle kuin minä! Hän on jo suuren ääneen ilmoittanut, et hän pitää kaikki isyysvapaansa heti synnytyksen jälkeen sekä perhevapaansa. Minä voin kuulema olla kotona yhtä aikaa, mutta minä en sitten saa mistään penniäkään rahaa. Olin hiukan puulla päähän lyöty, totesin vain ettei nyt vaan mennä asioiden edelle kun ei edes tiedetä onko toinen oikeassa paikassa yms. Minä vain olin ajatellut et aloittaa niillä isyysvapailla.. Huoh...
 
  • Rakkaus
Reactions: Maree
Hei. Minäkin uskaltaudun mukaan. Omassa lähipiirissä ei ole enää vertaistukea kovin paljon tarjolla. Ikää tuli just 42 ja raskausviikko7+4. Tämä on neljäs raskaus, mutta lapsia on elossa kaksi. Kohta 15- ja 12-vuotiaat edellisestä suhteesta. Silloin alle 30.v käytynä IVF ja pakastealkion siirto.

Nykyisen miehen kanssa saimme melkoisen yllätyksen syksyllä 2023 kun olinkin raskaana. Hänellä ei Nipt-testissä kuitenkin 13-trisomia, vaikka NT-ultrassa ei mitään merkkejä ollut.

Vastaukseen meni 5päivää ja verikoe otettiin samalla kun NT-ultra tehtiin. Joku sitä täällä taisi kysellä. Minulla tuo epäily piti vielä varmistaa lapsivesipunktiossa viikolla 15.

Kova vauvan kaipuu tuosta jäi ja päätettiin kokeilla, jos vielä onnistuisi ja kaikki menisi tällä kertaa hyvin loppuun saakka.

Laskettu aika 12.5. ja viikon päästä ensimmäinen neuvola. Ihan samat oireet (väsymys, pahoinvointi, närästys, hajut etoo, mikään ruoka ei maistu, mutta pakko yrittää tunnin välein syödä) kun kahdessa tyttöraskaudessa. Poikaa odottaessa olo oli paljon helmpompi. 😅
Tää on mielenkiinosta kuulla mitä eroja on poika/tyttö raskauksissa.

Mulla alkaa tää pahaolo tulemaan niin ku ekassa (tyttö) mutta siinä mulla oli niin super kipeet rinnat ja nyt ei taas ole ollut mitää. Saa nähdä onko ero sukupuolessa vai vaan raskaudessa. Mielenkiinnolla ootan myös meneekö pahaolo yhtä horroriksi ku viimeks. Nyt vielä maltillinen.
 
Heipä hei! Neuvolan kanssa keskusteltu, ensimmäinen soitto aika hoidettu. Aivan kuten Flo on ennustanut laskettu aika on 23.5.2025, samaa toisti neuvolan tätikin. Ensimmäinen neuvola aika on 10.10, sitä ootellessa. Vielä eilen olin varma et voitaisiin mennä varhaisultraan, mut taidaan jaksaa oottaa tuonne. Puoliso ei edes ollut innokas varhaisultraan.

Itse olen laktoosi-intolerantikko, toisin sanoen laktoositon. Kuulema laktoositonta ruokavaliota noudattajille suositellaan foolihappo lisää 1mg. Saan kuitenkin päivän vuorokausiannostuksen tuplana minisun mama monivitamiini napista. Mutta liiasta foolihaposta ei kuulema ole haittaa, lisä napin nauttimisen voin viikon 12 jälkeen lopettaa. Lääkäri kirjoittaa siihen reseptin ja samalla reseptin pahoinvointi lääkkeisiin. Kuulema pahoinvointii voisi käyttää Setiritsiiniä, toisilla kuulema auttaa sekin ja tätä saisi ilman reseptiäkin.

Tänään on tasan 6 vko täynnä. Syön iltaisin päivän ainoan lämpimän ruuan ja se tekee tiukkaa. Tällä viikolla on joka ilta ruoka jäänyt kesken, se ei vain uppoa ja mene alas. Käyköhän tässä niin et syön 9kk vain kylmiä ruokia? Toivottavasti kaikki ei ole siirtymässä facebookin puolelle, itse en ole siellä ja kaipaisin vertaistukea täällä.

Niin ja sen verran vielä. Puolisoni on miettinyt asiat himpun verran pidemmälle kuin minä! Hän on jo suuren ääneen ilmoittanut, et hän pitää kaikki isyysvapaansa heti synnytyksen jälkeen sekä perhevapaansa. Minä voin kuulema olla kotona yhtä aikaa, mutta minä en sitten saa mistään penniäkään rahaa. Olin hiukan puulla päähän lyöty, totesin vain ettei nyt vaan mennä asioiden edelle kun ei edes tiedetä onko toinen oikeassa paikassa yms. Minä vain olin ajatellut et aloittaa niillä isyysvapailla.. Huoh...
Mulla oli kans ekassa tosi tosi huono ruokahalu, kyllä se onneksi palautuu ja helpottaa raskauden aikana <3 alku on vaan mitä on ja pitää löytää jotain mitä pystyy syömään. Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: heltsuli
vierailija
Heipä hei! Neuvolan kanssa keskusteltu, ensimmäinen soitto aika hoidettu. Aivan kuten Flo on ennustanut laskettu aika on 23.5.2025, samaa toisti neuvolan tätikin. Ensimmäinen neuvola aika on 10.10, sitä ootellessa. Vielä eilen olin varma et voitaisiin mennä varhaisultraan, mut taidaan jaksaa oottaa tuonne. Puoliso ei edes ollut innokas varhaisultraan.

Itse olen laktoosi-intolerantikko, toisin sanoen laktoositon. Kuulema laktoositonta ruokavaliota noudattajille suositellaan foolihappo lisää 1mg. Saan kuitenkin päivän vuorokausiannostuksen tuplana minisun mama monivitamiini napista. Mutta liiasta foolihaposta ei kuulema ole haittaa, lisä napin nauttimisen voin viikon 12 jälkeen lopettaa. Lääkäri kirjoittaa siihen reseptin ja samalla reseptin pahoinvointi lääkkeisiin. Kuulema pahoinvointii voisi käyttää Setiritsiiniä, toisilla kuulema auttaa sekin ja tätä saisi ilman reseptiäkin.

Tänään on tasan 6 vko täynnä. Syön iltaisin päivän ainoan lämpimän ruuan ja se tekee tiukkaa. Tällä viikolla on joka ilta ruoka jäänyt kesken, se ei vain uppoa ja mene alas. Käyköhän tässä niin et syön 9kk vain kylmiä ruokia? Toivottavasti kaikki ei ole siirtymässä facebookin puolelle, itse en ole siellä ja kaipaisin vertaistukea täällä.

Niin ja sen verran vielä. Puolisoni on miettinyt asiat himpun verran pidemmälle kuin minä! Hän on jo suuren ääneen ilmoittanut, et hän pitää kaikki isyysvapaansa heti synnytyksen jälkeen sekä perhevapaansa. Minä voin kuulema olla kotona yhtä aikaa, mutta minä en sitten saa mistään penniäkään rahaa. Olin hiukan puulla päähän lyöty, totesin vain ettei nyt vaan mennä asioiden edelle kun ei edes tiedetä onko toinen oikeassa paikassa yms. Minä vain olin ajatellut et aloittaa niillä isyysvapailla.. Huoh...
Sanopa puolisolle että hän sitten varmaan myöskin hoitaa imetyksen, jos haluaa heti syntymän jälkeen pitää kaikki omat vapaansa...
 
  • Haha
Reactions: heltsuli
Toivottavasti Minnin tilanne selviää ja raskaus jatkuisi. 🙏🏻 Epätietoisuus on niin tuskallista, eikä kokemukset keskenmenoista varmasti sitä yhtään helpota. Onko aiemmat keskenmenot olleen näihin samoihin aikoihin? Sillon 15 vuotta sitten IVF-alkuisiin raskauksiin annettiin tukilääkkeeksi alkuun lugesteron, en enää muista mille viikoille sitä käytin, mutta lääkäri sitten jossain vaiheessa antoi luvan lopettaa.
 
Heipä hei! Neuvolan kanssa keskusteltu, ensimmäinen soitto aika hoidettu. Aivan kuten Flo on ennustanut laskettu aika on 23.5.2025, samaa toisti neuvolan tätikin. Ensimmäinen neuvola aika on 10.10, sitä ootellessa. Vielä eilen olin varma et voitaisiin mennä varhaisultraan, mut taidaan jaksaa oottaa tuonne. Puoliso ei edes ollut innokas varhaisultraan.

Itse olen laktoosi-intolerantikko, toisin sanoen laktoositon. Kuulema laktoositonta ruokavaliota noudattajille suositellaan foolihappo lisää 1mg. Saan kuitenkin päivän vuorokausiannostuksen tuplana minisun mama monivitamiini napista. Mutta liiasta foolihaposta ei kuulema ole haittaa, lisä napin nauttimisen voin viikon 12 jälkeen lopettaa. Lääkäri kirjoittaa siihen reseptin ja samalla reseptin pahoinvointi lääkkeisiin. Kuulema pahoinvointii voisi käyttää Setiritsiiniä, toisilla kuulema auttaa sekin ja tätä saisi ilman reseptiäkin.

Tänään on tasan 6 vko täynnä. Syön iltaisin päivän ainoan lämpimän ruuan ja se tekee tiukkaa. Tällä viikolla on joka ilta ruoka jäänyt kesken, se ei vain uppoa ja mene alas. Käyköhän tässä niin et syön 9kk vain kylmiä ruokia? Toivottavasti kaikki ei ole siirtymässä facebookin puolelle, itse en ole siellä ja kaipaisin vertaistukea täällä.

Niin ja sen verran vielä. Puolisoni on miettinyt asiat himpun verran pidemmälle kuin minä! Hän on jo suuren ääneen ilmoittanut, et hän pitää kaikki isyysvapaansa heti synnytyksen jälkeen sekä perhevapaansa. Minä voin kuulema olla kotona yhtä aikaa, mutta minä en sitten saa mistään penniäkään rahaa. Olin hiukan puulla päähän lyöty, totesin vain ettei nyt vaan mennä asioiden edelle kun ei edes tiedetä onko toinen oikeassa paikassa yms. Minä vain olin ajatellut et aloittaa niillä isyysvapailla.. Huoh...
Meillä sama laskettuaika ja eka neuvolakin samana päivänä, hihi🤭 ekaan ultraan pääsen vasta 15.10🙈 tsemppiä odotukseen🤍
 
  • Rakkaus
Reactions: heltsuli
vierailija
Toivottavasti Minnin tilanne selviää ja raskaus jatkuisi. Epätietoisuus on niin tuskallista, eikä kokemukset keskenmenoista varmasti sitä yhtään helpota. Onko aiemmat keskenmenot olleen näihin samoihin aikoihin? Sillon 15 vuotta sitten IVF-alkuisiin raskauksiin annettiin tukilääkkeeksi alkuun lugesteron, en enää muista mille viikoille sitä käytin, mutta lääkäri sitten jossain vaiheessa antoi luvan lopettaa.
Heinäkuun keskenmeno oli 5+3 eli kyllä samoihin aikoihin. Tuulimunasta alkoi tiputteluvuoto 5+6 mutta tehtiin tyhjennys sitten 6+5 tms (luultiin ensin tiputtelua harmittomaksi).

soitin tänään neuvolaan ja sain verikokeeseen lähetteen, se oli 227 ja kätilöystävä sanoi että ihan hyvä arvo nyt, voi olla että viikkoja on vähemmän. 🙏🙏🙏 sain myös varhaisultraan ajan kahden viikon päähän.

Toivotaan että validi oikea raskaus! Ainakin verikokeen tulos ja keskustelu kätilöystävän kanssa ja googletus rauhoitti mieltä mikä oli tarkoituskin. Rinnat on nyt illalla tulleet vähän kipeämmiksi ja alavatsaa jomottelee pienesti välillä.

Viimeksi päivä ennen keskenmenoa tuli todella nopea viiltävä kipu ja vuoto alkoi seuraavana aamuna. Silloin ei ollut paljon muita oireita.

Neuvolan hoitaja sanoi että kun nyt on tullut myös enempi oireita niin ihan hyvä merkki tässä minun tilanteessa vaikka nekin ovat niin yksilöllisiä. 🙏

T. Minni
 
Jokohan sitä uskaltaisi varovasti liittyä tänne. Tänään 4+6, ja oon ihan liian tietoinen, että mitä vaan vielä voi käydä. Aiemmin takana yksi keskeytynyt keskenmeno muutama vuosi sitten. Tätä lasta on tekemällä tehty nyt 9kk:oops: ja olin jo matkalla ivf:n. Vähän jännittää, kuinka monta sieltä olisi tulossa, kun olen syönyt testoja, jotka tietty kypsyttelee enemmän niitä jäljellä olevia muutamaa hassua rakkulaa munasoluineen. Oon 40, ja mulle kyllä riittäis ihan se yks lapsi. 🙈
 
  • Rakkaus
Reactions: pihlisM
vierailija
Tervetuloa kaikille uusille! ❤
Munhan ei pitänyt mennä sinne varhaisultraan, mutta kun oon vuodellut keskiviikosta asti ja aamulla tuli pikku hyytymä, niin varasin nyt tälle iltapäivälle paniikkiajan.

Äsken käytiin ja sieltä löyty täysin viikkoja vastaava pikkutyyppi. ❤❤❤ Syytä vuodolle ei näkynyt, mutta lääkäri epäili et kohdunkaula on vuodellut. Nyt turvallisemmin mielin eteenpäin. 😌

#12
 
  • Rakkaus
Reactions: pihlisM
vierailija
Tervetuloa kaikille uusille!
Munhan ei pitänyt mennä sinne varhaisultraan, mutta kun oon vuodellut keskiviikosta asti ja aamulla tuli pikku hyytymä, niin varasin nyt tälle iltapäivälle paniikkiajan.

Äsken käytiin ja sieltä löyty täysin viikkoja vastaava pikkutyyppi. Syytä vuodolle ei näkynyt, mutta lääkäri epäili et kohdunkaula on vuodellut. Nyt turvallisemmin mielin eteenpäin.

#12
Ihana kuulla että kaikki oli hyvin ❤
T. Minni
 
Kiinnostaisi mitä syötte? Oli taas päivän lämpimän ruuan aika ja pelkkä ruuan kauhominen aiheutti jo tunteen ettei tuu menee alas. Muutama haukku ja syöminen loppui, huono olo alkoi saman tien. Aamuisin uppoaa kyllä kaurapuuro, ihan oikea että pikapuuro versio. Pitääköhän tässä käydä syömään aamuin ja illoin kaurapuuroa? 🙊 Eilen illalla oli poikkeus kun tilattiin pitsat kotia niin se upposi ilman ongelmia nassuun. Oikea ruoka ei sitten millään. Pystyttekö syömään?
 
Jospa itsekin liittyisi mukaan. Mulla tätä raskautta ennen heinäkuussa keskenmeno ja siitä raskauduin heti uudelleen ja pääsin raskauden keston määritykseen. Silloin oli viikkoja 5+6 ja näkyi ihan pienen pieni möykky jonka sydän sykki❤ Aiemman keskenmenon takia ollut tosi kova pelko ja ahdistus ja tänään käytiin yksityisellä ultrassa, mielenrauhan vuoksi. Kaikki oli onneksi hyvin ja nyt viikkoja on ekan ultran mukaan 9+0 ja tän päiväisen mukaan 9+2❤🥰 Tämä on meidän neljäs jos kaikki menee hyvin😍

kiinnostaa myös fb ryhmä😊
 
  • Rakkaus
Reactions: pihlisM
Kiinnostaisi mitä syötte? Oli taas päivän lämpimän ruuan aika ja pelkkä ruuan kauhominen aiheutti jo tunteen ettei tuu menee alas. Muutama haukku ja syöminen loppui, huono olo alkoi saman tien. Aamuisin uppoaa kyllä kaurapuuro, ihan oikea että pikapuuro versio. Pitääköhän tässä käydä syömään aamuin ja illoin kaurapuuroa? Eilen illalla oli poikkeus kun tilattiin pitsat kotia niin se upposi ilman ongelmia nassuun. Oikea ruoka ei sitten millään. Pystyttekö syömään?
Just tässä pohdin, että alkaa olla ruokavaihtoehdot melko vähissä. Syön useamman kerran päivässä kaurapuuron. Välillä voin syödä leivän ja koulunäkkiä. Aamulla menee rahka, pähkinät ja mehukeitto. Raakoja porkkanoita ja jääkylmää rahkaan tehtyä marjasmoothieta välipalaksi. Mitään vähänkään makeaa en pysty syödä.

Töissä mun on pakko syödä sitä mitä on tarjolla ja se on kyllä nyt aika hankalaa. Viime viikonloppuna söin kyllä pizzan ihan hyvällä ruokahalulla ja eilen hampparin.

Mulla on onneksi pahoinvointi helpottanut aina 12-14 viikkoihin mennessä.
 
Kiinnostaisi mitä syötte? Oli taas päivän lämpimän ruuan aika ja pelkkä ruuan kauhominen aiheutti jo tunteen ettei tuu menee alas. Muutama haukku ja syöminen loppui, huono olo alkoi saman tien. Aamuisin uppoaa kyllä kaurapuuro, ihan oikea että pikapuuro versio. Pitääköhän tässä käydä syömään aamuin ja illoin kaurapuuroa? Eilen illalla oli poikkeus kun tilattiin pitsat kotia niin se upposi ilman ongelmia nassuun. Oikea ruoka ei sitten millään. Pystyttekö syömään?
Mulla onneks ei kovin pahaa ruuan tökkimistä oo esiintynyt. Edellisessä raskaudessa radi oli ja sen sain pysymään ruokavaliolla kurissa joten aloitin jo nyt hyvissä ajoin säännöllisen syömisen ja toivon et mikäli radi tuomio tässäkin raskaudessa tulisi niin pysyisi lääkkeittä tääkin kurissa ja oisko sit tää säännöllinen syöminen se taikakeino ettei etovuus ruokaa kohtaa pahaksi oo menny ainakaa toistaseks🤞🏻
 
Mulla onneks ei kovin pahaa ruuan tökkimistä oo esiintynyt. Edellisessä raskaudessa radi oli ja sen sain pysymään ruokavaliolla kurissa joten aloitin jo nyt hyvissä ajoin säännöllisen syömisen ja toivon et mikäli radi tuomio tässäkin raskaudessa tulisi niin pysyisi lääkkeittä tääkin kurissa ja oisko sit tää säännöllinen syöminen se taikakeino ettei etovuus ruokaa kohtaa pahaksi oo menny ainakaa toistaseks🤞🏻
Millainen ruokavalio sulla on? Vai lähinnä vain toi säännöllisyys?

Mä jouduin jättämään teen kokonaan pois mun vaihtoehdoista, kun se aiheutti pahaaoloa. Mut nyt lähinnä on vaan välillä etovaa oloa, minkä opin rautakuurin (edelleen päällä) myötä hoitamaan minitomaateilla ja muilla raikkailla naposteltavilla. Saa nähdä, missä vaiheessa isää alkaa mietityttää, kun mä ihan ensimmäisenä sen luona käydessä käyn jääkaapilla.
Toivottavasti tällä kertaa kuitenkin ylitsepääsemätön pahoinvointi jää välistä. Tätä etovuutta vielä kestää, vaikka on vähän vaikea olla, mut oksentaminen on ihan kamalaa.
 
Itse oon onneksi pystyny syömään ainakin tähän mennessä kaikkea ilman mitään ongelmia, ja syön tosi säännöllisesti 3-4 kertaa päivässä. Paha olo silti hiipii yleensä iltapäivisin, välillä pitää yökkiä ilmaa mutta oksentaa ei ole tarvinut. Yhden mieliteon olen huomannut: kaikki etikkainen (suolakurkut, ketsuppi, punajuurisalaatti jne) maistuu taivaallisen hyvälle :D

Tänään alkoi viikko 7 ja edellinen raskaus meni juuri tällä viikolla kesken, pyörii väkisinkin mielessä.
 
  • Rakkaus
Reactions: pihlisM
Millainen ruokavalio sulla on? Vai lähinnä vain toi säännöllisyys?

Mä jouduin jättämään teen kokonaan pois mun vaihtoehdoista, kun se aiheutti pahaaoloa. Mut nyt lähinnä on vaan välillä etovaa oloa, minkä opin rautakuurin (edelleen päällä) myötä hoitamaan minitomaateilla ja muilla raikkailla naposteltavilla. Saa nähdä, missä vaiheessa isää alkaa mietityttää, kun mä ihan ensimmäisenä sen luona käydessä käyn jääkaapilla.
Toivottavasti tällä kertaa kuitenkin ylitsepääsemätön pahoinvointi jää välistä. Tätä etovuutta vielä kestää, vaikka on vähän vaikea olla, mut oksentaminen on ihan kamalaa.
Toi kasvisten yms raikkaan napostelu hyvä ja riitävän juomisen kanssa saa kyl kans ite ainakin tsempata mut ite kallistuisin ton säännöllisyyden nimeen.

Mä satunnaisesti kupin teetä juon ,kahvi (kofeiinitonkin) alkoi tökkimään ja pahalta maistumaan niin sen lopetin. Päivittäin otan orionin multivita raskaus&imetys tabletin ,muutoin
-aamiainen kaura/ruisleipää tai puuro &joku hedelmä

-jossain vaiheessa aamupäivällä kourallinen pähkinöitä tai hedelmä

-1. ateria yleensä joku salaattipainotteinen tai keitto

-alkuiltapäivästä proteiinirahka

-2. ateria joku tuhdimpi&hiilaripitoisempi kuin 1.ateria

-illalla leipä+jogu/viili ja lisäks viime radissa mun pyhäksi osaksi iltapalaa kuului porkkanat joten pari niitä😅

toki ruokavalioon herkkujakin sopivasti mahtuu mut toisaalta otan tän loistavana tilaisuutena taas tsempata ruokavalion paremmaks heti näin alussa😅 mut kerta se radi kerran jo oli niin ällistyisin lähinnä mikäli ei nyt napsahtais(kirottu paastoarvo mun kynnys oli 🤯)
 
vierailija
Miten sulla Minni menee siellä? Toivottavasti tällä kertaa kaikki menis hyvin. ❤

Mulla paha olo voimistuu iltaa kohti ja iltaisin en pystyy syömään mitään. Kuvottavaa oloa on kyllä ihan pitkin päivää ja välillä ihan ajatus vaikkapa veden juomisesta tai veden juominen itsessään kuvottaa tosi paljon, mutta pakotan itteni vaan kun ei oikein voi jättää juomattakaan.
Hedelmät on maistuneet mulle hyvin ja päivällinen menee kans yleensä ihan ok, kokkaan vähän sen mukaan mitä tekee mieli syödä. Mutta ennen oon syönyt tosi paljon erilaisia salaatteja ja ne on olleet mun herkkua ja nyt en kerta kaikkiaan pysty, ajatuskin salaatista kuvottaa. Se harmittaa tosi paljon, koska salaatista sais samalla tosi paljon kaikkia ravintoaineita. Täytyy toivoa, et salaattikammo menis ohi sit kun pahoinvointikin loppuu. Jonkun verran oon pystynyt syömään raakoja vihanneksia tikkuina, en sitten tiedä miksi mun aivot pitää niitä houkuttelevampina kuin jos pilkkoisin ne sekaisin salaattiin 😅

#12
 

Yhteistyössä