Toukokuiset 2025

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mulle maistuu ruoka tosi vaihtelevasti. Välillä kauhea nälkä ja sit kuitenkin ei tee mieli oikein mitään. Yleensä syön paljon hedelmiä ja salaattia (ja nautin siitä!), nyt pitäny varsinkin salaatin kanssa vähän pakottaa itteään ku ei meinaa maistua.

Mulla esikoisen kanssa aikanaan ois maistunu vaan se pizza, oksentelin silloin tosi paljon ja melkein kaikki ruoka ällötti paitsi itsetehty pizza. Söin sitä todella paljon sitten. 😂

Mulla tuli kuopusta odottaessa yli 20kg painoa (alkupaino oli alhainen), kaikki lähti kyl pois hitaasti mutta varmasti myös. Nyt toiveena ois, ettei tulis niin paljoa. Silloin oli kyllä tosi paljon turvotusta myös mulla.
Alkupaino on sama kuin silloinkin ja yritän katsoa syömisiä silleen ettei tulis ns. turhia kiloja herkuttelusta ym. Mut saa nähdä miten onnistuu jos pahoinvointi vielä tästä pahenee ja joutuu syömään valikoivammin...

Nyt tästä kuitenkin aion hipsiä miehen kanssa kahvilaan sunnuntaikahville 😁.
Ootteko muut olleet kuinka tarkkoja kahvin kanssa? Ite tykkään espressosta ja cappuccinosta ja oon yhden kupin päivässä juonut, yleensä iltapäivällä. Samalla saanu vähän sitä suurinta väsymystä taittumaan.

Terkuin,
#12
 
Ruoka on kyllä maistunut ihan hyvin vielä, mutta tänään on ollut aika öklö olo nyt iltapäivällä. Join kaupungilla smoothieta, mutta jotenkin se annos oli ehkä liian iso. Pitäisi vähemmän syödä kerralla ja usein. Kahvia en käytä, joten sitä ei ole tarvinnut miettiä. Teetä saa juoda aika paljon päivässä suosituksen mukaan, paitsi rooibos ja yrttiteet ei ole suositeltuja. Sitä en muistanut, kun juuri yksi ilta tein rooibosta. Mutta en mitenkään kauheasti stressaa ruokarajoituksista, kunhan suunnilleen niitä noudattaa.

Varhaisultraa eilen mietin, haluanko sittenkään mennä. Vaikka siinä näyttäisi olevan kaikki ok, on viikkoja niin vähän siinä vaiheessa, että mitä tahansa kuitenkin ehtii tapahtua, jos on tapahtuakseen. Tässä ehtii kyllä vaihtaa mieltä vaikka mihin suuntaan, kun nyt vasta alkoi vko 5 :D
 
Tarviin apua viikkojen laskuun, Flo laskee et on 5vk ja 2 päivää kun taas P.C. laskee 6 viikkoa 1 päivä. Päivän ero tulee siitä et p.c. laskee kp 2 päivästä alkaen raskauden. Ymmärrän että P.c. aloittaa laskemisen et eka viikko on 1 ja päiviä tulee sitä mukaan lisää eli esim. Ensimmäinen viikko 1vk ja 2 päivää. Flo laskee kokonaisia viikkoa alkaa eka viikko päivästä ja kun seitsemän päivää on täynnä tulee vasta viikko.. Tänään olisi kuitenkin päivä 37.

En nauti olostani yhtään. Kuvotus ja huono olo on koko aika läsnä. Eilen aamuna olikin ainut aamu kun ei ollut etovaa oloa, ensimmäinen aamu kun heräsin pahoinvointirannekkeet kädessä, tänä aamuna tuntui jo kuvotus. Oon kokeilu cashew pähkinöitä, mantelia, omenaa, jopa kyseenalaista super salmiakkia sekä karkeaa merisuolaa, mistään ei tunnu olevan apua. Banaani sisältäisi b6, mut siihen en pysty pitkällä tikullakaan koskemaan. En tiiä miten selviän, perjantaina on vasta neuvolan soittoaikaa.
 
Itselle on maistunut ruoka toistaiseksi ihan normaalisti, vaikka ajoittainen pahoinvointi onkin lisääntynyt parin päivän sisään. Perjantaina huomasin että kovin tulista ruokaa ei ehkä kannata enää syödä, kupli aika tolkuttomasti 🤢 kahvia juon yhden kupin päivässä aamuisin, en ole kokenut tarpeelliseksi siitä luopua.

Itsellä on huomenna varhaisultra, 7. viikko lähti juuri tänään käyntiin.
 
Me varattiin varhaisultra ens keskiviikolle, sillon pitäs olla 7+2 muistaakseni.
Kovasti mietin käyäkkö vaiko ei kun riskit on olemassa, mut tulin siihen tulokseen että haluan silti tietää tän hetken tilanteen.

Tietääkö kukaan kauan nipt testin tuloksia joutuu odottamaan nykypäivänä? Mulla se tulee iän puolesta julkiselta. En tosin tiiä vielä et missä vaiheessa se otetaan, mut luulis että ajoissa kuitenki.
 

Yhteistyössä