Toukokuiset 2025

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mua kiinnostaa mitkä vitamiinit otit käyttöön? Mulla kans pahoinvointia nii pitää koklaita vitamiini homma!

Mä varasin ultran 6+4 eli 5.10. Olis hyvä mitä myöhemmin, mutta ei malta, oon mahoton

Mulla oli aikaisemmin minisun mama vitskuja ja niistä tosiaan voin pahoin jo yrittäessä. Luulin siis useamman kerran, että on aamupahoinvointia, mutta olikin vain vitamiinit. Olin tämänkin unohtanut jo välissä ja nakannut vitamiinit roskikseen kun endometrioosin takia yritykset oli hetken tauolla. Nyt IVF hoitojen aikana söin puhdistamon vahvaa D-vitamiinia ja foolihappoa. Niistä ei mun mielestä ennen alkion siirtoa tullut pahaa oloa, mutta hiukan ennen plussaa alkoi ja paheni vaan.

Nyt apteekissa suosittelivat kokeileen vain erimerkin multivitamiinia ja ostin multivita raskaus ja imetys. Ainakin tuntuu, että pahoinvointi olisi vähentynyt melko paljon. 😅 Voihan se toki olla monen sattuman summa 😅
 
vierailija
Nyt pitäisi olla 5+1 mutta digitesti näyttää vain 1-2.. 😭 huono enne sillä aiemmissa keskenmenoissa en saanut koskaan myöskään suurempia viikkoja vaan oli aina 1-2. Miksi tämä on niin vaikeaa 😞😞 ihan hirveä stressi, pakko tänään soittaa neuvolaan ja pyytää voiko hormoneja mitata ja saada jotain tukilääkitystä.

pitäkää peukkuja että raskaus onkin paljon aiemmassa vaiheeSa ja ensi viikolla tuo digitesti nousee ja että vuoto ei koskaan ala 🙏🙏 Olen hermoromahduksen partaalla!

T. Minni
 
vierailija
Nyt pitäisi olla 5+1 mutta digitesti näyttää vain 1-2.. huono enne sillä aiemmissa keskenmenoissa en saanut koskaan myöskään suurempia viikkoja vaan oli aina 1-2. Miksi tämä on niin vaikeaa ihan hirveä stressi, pakko tänään soittaa neuvolaan ja pyytää voiko hormoneja mitata ja saada jotain tukilääkitystä.

pitäkää peukkuja että raskaus onkin paljon aiemmassa vaiheeSa ja ensi viikolla tuo digitesti nousee ja että vuoto ei koskaan ala Olen hermoromahduksen partaalla!

T. Minni
Ja siis tiedän että tuo digitestin ruutu on viikkoja hedelmöittymisestä ei raskausviikkoja! Mut pitäisi olla jo kaiken järjen mukaan seuraavalla levelillä, mulla aina ollu säännöllinen kierto.
T. Minni
 
Hei. Minäkin uskaltaudun mukaan. Omassa lähipiirissä ei ole enää vertaistukea kovin paljon tarjolla. Ikää tuli just 42 ja raskausviikko7+4. Tämä on neljäs raskaus, mutta lapsia on elossa kaksi. Kohta 15- ja 12-vuotiaat edellisestä suhteesta. Silloin alle 30.v käytynä IVF ja pakastealkion siirto.

Nykyisen miehen kanssa saimme melkoisen yllätyksen syksyllä 2023 kun olinkin raskaana. Hänellä ei Nipt-testissä kuitenkin 13-trisomia, vaikka NT-ultrassa ei mitään merkkejä ollut.

Vastaukseen meni 5päivää ja verikoe otettiin samalla kun NT-ultra tehtiin. Joku sitä täällä taisi kysellä. Minulla tuo epäily piti vielä varmistaa lapsivesipunktiossa viikolla 15.

Kova vauvan kaipuu tuosta jäi ja päätettiin kokeilla, jos vielä onnistuisi ja kaikki menisi tällä kertaa hyvin loppuun saakka.

Laskettu aika 12.5. ja viikon päästä ensimmäinen neuvola. Ihan samat oireet (väsymys, pahoinvointi, närästys, hajut etoo, mikään ruoka ei maistu, mutta pakko yrittää tunnin välein syödä) kun kahdessa tyttöraskaudessa. Poikaa odottaessa olo oli paljon helmpompi. 😅
 
Voi Minni, toivottavasti mitään ei käy! Ymmärrän todellakin tuon stressin, itsekin hypin seinille, kun huomasin ihan pienen pientä rusehtavaa vuotoa aamulla. Vaikka tiedän, että sellainen on ihan normaalia, niin silti pelottaa uusi keskenmeno. Onneksi ei ihan verta verta ole näkynyt. Minulla ei myöskään ole ollut etovaa oloa kuin parina päivänä, joten tavallaan sekin tuntuu epäilyttävältä, onko olo "liian hyvä".

Onpa ihanaa, Kevätlintu, että jo ensi viikolla on eka neuvola! Itse pitäisi vielä jaksaa odotella muutama viikko.
 

Yhteistyössä